Eesti rallide iseloomustused

räägi eesti autorallist

Moderaatorid: Jaanus, KAIKUL, Sparco

Vasta
Karmen
---
---
Postitusi: 975
Liitunud: 14 Juul 2003, 23:00

Eesti rallide iseloomustused

Postitus Postitas Karmen »

Mõtlesin sellise asja peale, et kui vaadata WRC etappide eelvaateid, siis võib sealt iga ralli kohta lugeda, millised on kohapeal teeolud, kui aeglane või kiire on ralli, kui kivine, kui kurviline, kas teed on kitsad, kas kulutavad rehve jne.

Eesti etappide eel saab hea õnne kõrval kuulda, kui keegi on kaardilugejat vahetanud või sõidab uue autoga, samuti MVtabeli punktiseisu, aga need on asjad, mida huviline leiaks ise ka netist üles. Teede ja kogu ralli üldiseloomustust nii kerge leida ei ole (kui otsida, siis leiab vaid vanade rallide kommentaridest korralduse kohta irinaid).

Et nagu mu jutu point on selles, et äkki võiks need inimesed, kes on sõitnud või niisama tuttavad asjadega kirjutada paar sõna kas siis rallide kohta tervikuna või ka mõne konkreetse katse kohta iseloomustuseks. Kõlbavad ka rallid, mida praegu enam ei sõideta. Oleks huvitav lugeda, kas ka Eesti rallide kohta kooruvad välja mingid konkreetsed ja selged iseloomustavad jooned (peale Võru talveralli) või on katsed niivõrd sarnased, et polegi mõtet neid eraldi kirjeldama hakata.
mrali
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5214
Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
Kontakt:

Postitus Postitas mrali »

Noh,kuigi VD rallit pole juba kolm aastat peetud,on siiski elus neid teid rohkem või vähem lihvitud nii autoroolis kui ka kondimootori jõul.
Paneks siis mõne tuttavama Daami-ralli katse kohta ka paar sõna kirja.Üldiseloomustusena-teed enamaltjaolt laiem kruus,kuid vahel ka kitsam ja "künnivagu" keskel.Keskmisest kiireim ralli,aeglasi lõike nii väga palju pole.

Keedika (Palivere): on sõidetud nii ühte kui teist pidi.Kui Palivere (Tallinn-Hps maantee) poolt alustada,siis ümber Palivere mõisa tiirutades keskmise laiusega kruus,paar pimedat kurvi (kivihunnikuist mööda).Edasi pikk mõne kiire kurviga lõik kuni Vidrukani ning 90-kraadine paremale mahapööre.Edasi suht kitsas ja sirge lõik,kõige ohtlikum koht vahest nii paarsada meetrit peale mahapööret,kui Vidruka külas vasak-parem S-kurv (majad ja puud lähedal).Edasi minnakse metsa sisse ja tee on üsna kitsas,puud lähedal ja praegu (anno 2005) ka suht nirus olukorras (talvel istusin ise ühes lombis kinni seal).See lõik lõpeb pea 180-kraadise ja kergelt ülesmäge tagasipöördega (Hardu tagasipööre) ning edasi algul kitsas ja üsna liivane lõik Keedika küla vahel,selle järel allamäge vasak-parem S (nn Kaljura S) ning edasi läheb tee laiemaks ning tulevad keskmise kiirusega ja kiired kurvid.Alles enne finišit Keila-Hps maantee ääres on paar üsna järsku poognat...

Uugla (Koela):algab pika ja keskmise laiusega sirgega Keila-Hps maantee äärest ning üsna igavalt kulgeb kuni Uugla külani.Seal aga esmalt kiirem vasakkurv mäe peale ja selle järel veidi järsem kurv mäest alla vasakule,seejärel kitsas sild ning endisest mõisapargist läbisõit (üpris kitsas).Sealt edasi kuni Koelani laiem kiire ja küllaltki laugete kurvidega kruusatee.Enne finišit Koela külas ka üks vasakule 90-kraadine mahapööre.

Oru (ka Jalukse,Vedra): Sõidetud mitut pidi ja erinevate rakurssidega.Jagaksin kahte ossa:esmalt Oru-Soolu-Jalukse kruusatee,mis keskmise laiusega,pikkade sirgetega ning mõne üksiku järsema kurviga (max 90 kraadi).Teine lõik Vedra-Kündamäe-Mõisaküla (Regio 2005/06 aasta atlases lk 51 G1),mis kulgeb kitsamal metsateel.Kui tulla esimesena kirjeldatud lõiku mööda Jalukse poolt,siis on esmalt mahapööre paremale ning esimena lõik on suhteliselt sirge.Ka teine lõik on küllaltki sirge,kuid taas kitsas ja ühe päris tricky S-kurviga.Kulgeb esimene jupp metsas ja teine eeskätt lagedal.Lõpeb see lõik Kündamäe mahapöördega (samanimeline bussipeatus Nigula-Linnamäe-Riguldi maanteel).Pärast mahapööret kulgeb tee esmalt läbi metsa ja seejärel allamäge (endine kruusakarjäär) kuni Vedra surnuaia värava juures keerab vasakule.Edasi tuleb üpris kurviline,kitsas ja aeglane lõik,algul metsas,seejärel külaaedade vahel (on ka kiviaedu).Suubub see lõik esimesse ossa mõnisada meetrit lähtest allpool...

Roosta (Peraküla): Päris alguslõiku Höbringist Tuksi ei tea kahjuks...Seejärel Tuksist Spithamini lai,kiirepoolne kruus mitmete ligi 90-kraadiste lõikudega.Spithamist Perakülani aga vist üks Läänemaa nõudlikumaid lõike-kitsas kurviline,keskmise kiirusega läbitav metsatee.Palju 90-kraadiseid kurve,väga pikalt rada ette ei näe.Põnevam just esimene pool antud lõigust,mis kulmineerub puusilla ületamisega... :) Teine pool kuni Perakülani sirgem ja kiirem,aga samuti mitte just väga lai...

Hara: Algus Hara küla vahel-majadevaheline küllaltki kitsas kruusatee,enne Hara tammi mitu järsemat kurvi.Tammi järel kitsas,liivane ja aeglane,mitme 90-kraadise kurviga lõik.Edasi muutub tee kiiremaks,seda poolitavad aga mitu järsemat jõnksu,samuti on metsavahelised lõigud üpris kitsad.Enne finišit (Aulepa-Pürksi tee ääres) veel üks lõik ümber karjalauda...

Saanika-Martna:küllaltki lai ja kiire kruusatee,ilma trampliinideta,enamik kurve keskmisest kiiremad.Nõudlikumad lõigud järsemate kurvidega Kesu ja Ehmja külades.

Käpla (Ridala):tuttav ainult Asuküla-Ridala lõik,see laiem,mitmete metsavaheliste seotud kurvidega kruusatee.

Espre (Üsse vms): On sõidetud mitme eri pikkusega,tuttavam on Üsse-Võnnu-Saanika lõik.See laiem ja kiirem kruusatee.Nõudlikumad jupid mitmete seotud kurvidega on Saanikapoolses otsas.Võnnu mõisa vahelt läbi sõites tuleb olla ettevaatlik-tiik!Lõik Valgeväljalt Üsseni on litsam metsatee,kust selliseid erilisi kohti välja tuua ei oska.

Sutlepa:lihtne,keskmise laiusega kruusatee,kust erilisi kohti leida ei oska.

Aulepa (Nõmmküla):Samuti üsna lai ja kiiremate kurvidega kruusatee põhiosas,üks päris kiire allamägelõik ka Niibi ja Nõmmküla vahel.Suur-Nõmmküla vaheline lõik kitsam ja järsemate kurvidega...

Daami testikatset on mitmeid kordi sõidetud Kapa-Kõrgema teel.See keskmise laiusega ja kiirustega kruusatee,kus põnevaim koht kahtlemata Taebla jõe ületamine (saab ikka rattad maast lahti). ning Keila maantee poolt lähenedes on enne seda ka paar päris head,keskmise kiiruse kurvi.

Lõuna-Eesti teed on muidugi omaette klass:nii Kurgjärve katse,vana Postitee (eriti Põlvamaal),siis Haanja-Trolla-Uue-Saaluse-Räpo kandi teed,Otepää-Puka lõik,Saverna-Valgjärve-Otepää kruusatee... (isiklikust kogemusest).Põhjapoolsest Eestist on meelde jäänud Matsimäe katse,Neeruti kandi teed ja jupid Männikvälja mägedes (Viru ralli Aravuse ja Sae katsete jupid)...Pluss veel muidugi Kaugatuma katsena kasutatav tee Saaremaal.

Ehk pakub see minu kirjutatu Läänemaa ralliteedest siiski ka huvi ;)
Vasta