Rallihooaeg 2010

räägi eesti autorallist

Moderaatorid: KAIKUL, Sparco, Jaanus

Vasta
-timtim
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 747
Liitunud: 08 Apr 2009, 11:35
Asukoht: Lindi Taga

Postitus Postitas -timtim »

allar9944 kirjutas:Tallinna ralli võiks üldse ära kaduda ja selle koha Valge daamiga täita.
vot Haapsalu inimesene ootan seda väga ,et jälle Läänemaal rallit sõidetakse .
Raskel ajal on rahvaralli ka ralli!
kristjanmust
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Postitusi: 470
Liitunud: 06 Juul 2008, 11:09

Postitus Postitas kristjanmust »

Aga Läänemaal on nii pehmed teed ju. Iga katse saaks korra läbi sõita. See minuteada üks põhjus miks ei korraldata. Teine põhjus on looduskaitse...
-timtim
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 747
Liitunud: 08 Apr 2009, 11:35
Asukoht: Lindi Taga

Postitus Postitas -timtim »

oleneb kus sõita .Nõva pool liivane ja pehme aga head teed.Aga teiselpool peaks olema tugevad teed.Aga siin palju sirgeid .
Raskel ajal on rahvaralli ka ralli!
kristjanmust
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Postitusi: 470
Liitunud: 06 Juul 2008, 11:09

Postitus Postitas kristjanmust »

Nõval on kõik kõvad teed ka sirged. Kõik metsavaheteed ka ära kadunud niiet siinpool saaks ehk ühe katse sõita. See oleks huvitav lõik, mis Perakülast läheb Dirhamisse läbi metsa. See kõva tee ka. Aga RMK keerab käru kindlasti.
mrali
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5214
Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
Kontakt:

Postitus Postitas mrali »

Läänemaal oleks nüüd ka probleem, et mitmeid varasemaid katselõike on viimastel aastatel mustkatte (freesipuru+bituumen) alla pandud. Minu teada ei taha Maanteeamet sellisel kattel võistlemiseks lubasid anda. Konkreetselt nimetaks teelõike Võnnu ja Herjava kandis, Ridala pool, Tuksis, Keedikal. Samuti eelmainitud Dirhami-Peraküla jupi äärde on viimastel aastatel ka suuri kinnisvaraarendusi tekkinud.

Lisaks niipalju, et minu teada nt Oru vallas "keeras" ka kohalik võim ära, kartes teede pärast. Kui mu mälu nüüd ei peta, siis möödunud aastal taheti ka sealpool Läänemaa rahvaralli katseid pidada, aga vallavolikogu keeldus kooskõlastusi andmast (nimetatud dokustaati lugesin ise kunagi Oru valla dokumendiregistrist). Huvitav oleks täna ka kuulda igasuguseid TEGELIKKE tagamaid, miks sajandi algul VD traditsioon katkes - minu kõrvu on jõudnud ka jutte, et toonased korraldajad ei teinud tol ajal teid päris korda. Viimasel VD-l sõideti 2002 teadupärast vaid Ridala-Martna pool. Endale küll tundub, et mõnel pool oli see ka korraldajate ja kohalike võimude isikliku läbisaamise probleem...
valmacher
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 4404
Liitunud: 04 Okt 2005, 16:31

Postitus Postitas valmacher »

Margus Murakas osaleb kiirendusvõistlustel

http://sport.postimees.ee/?id=312211
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
allar9944
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2443
Liitunud: 19 Jaan 2010, 22:02
Asukoht: Saaremaa

Postitus Postitas allar9944 »

Kuskil nüüd midagi järgmise aasta kalendri kohta selgunud ka?
Pidi Saaremaa ralli ajaks mingi algne kalender välja tulema.
jax
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Postitusi: 438
Liitunud: 23 Aug 2004, 01:02

Postitus Postitas jax »

Üks mõte järgnevateks aastateks.
Miks ei tehta Eestis standartautode klassi? Kõigil oleks võrdsed tingimused ja ka mitte nii paksu rahakotiga inimesed saaksid rallit sõita. Lihtsalt minuarust, neil kellel puu otsas raha ei kasva, pole etteotsa asja. Seda absolutselt kõigis klassides. Esi absoluutarvestuse 20 autode hinnad on miljoni ja ka mitme miljoni kandis (üldiselt). Näiteks: Paar aastat tagasi sai paarisajatuhandelise Clioga Fwd esikonkurentsis püsida, nüüd aga pole sellega eriti enam midagi teha, kuna uued Type-R R3 on nii tugevad ja nende hinnad on miljonites. Standartklassi all mõtlen esialgu just E-rühma autosi (Bmw 325 sari) ja miks mitte ka A-ja N klassi autod. Nt Type-R Cup võimisiganes. Nö. "tuunida" võiks auto juures ainult turvavarustus ja vedrustus. See on lihtsalt näide. Minu arvates on praegu ikkagi tekkinud väga suur vahe klassi alguse ja lõpu osas just tehnika väärtuse poolelt. Standartklassi puhul oleks võrdsus majas ja näha kes sõidult parim on. Ja mis kõige tähtsam - asi oleks odav ja nö. mees metsast saaks rallisõitu proovida.

Mis teie arvate?
Märtinfänn
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1864
Liitunud: 02 Jaan 2005, 16:32
Asukoht: Elva

Postitus Postitas Märtinfänn »

Poleks üldse paha mõte, sellise auto ehitamine poleks üldse keeruline, suhteliselt odav ning konkurents oleks tihe,kuna tehnika on võrdne siis oleneks sõitjast kõik.
allar9944
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2443
Liitunud: 19 Jaan 2010, 22:02
Asukoht: Saaremaa

Postitus Postitas allar9944 »

Se on tõesti hea mõte. Soomlastel on taoline asi juba väga kaua eksisteerinud.
BMW 325 sari oleks eriti huvitav publiku seisukohast.

Kuna autod võrdsed siis kena lihtne noori andekaid rallisõitjaid leida.
Võimalik, et ise ka üritaks.
Gustav
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1883
Liitunud: 30 Okt 2008, 18:09
Asukoht: Tallinn
Meeldimisi saanud: 2

Postitus Postitas Gustav »

Mõtlesin ka selle idee üle veidi, leidsin mõningad nõrgad küljed.
1. 325 on ilmselt liiga võimas algajate klassi jaoks. 318 cup oleks vast mõistlikum
2. Kui ala muutub nii odavaks, siis iga jorss võib oma bemmile puuri sisse väänata ning rajale tuhiseda. Ja kui tegu on ka kogenematute juhtidega, võib asi kurvaks muutuda. Praeguse olukorra eelis on see, et sportrallisse pürgivad ainult need, kellel TÕESTI asja vastu huvi ja finantsi on ning kes asjaga ka kursis on.
3. Tulenevalt teisest punktist, kui osalejaid nii palju on, siis rallid veniksid hirmus pikaks ning teede olukord kannatab samuti vastavalt sellele.

Kokkuvõttes arvan mina, et rahvaralli ning sportralli tuleks ikka eraldi hoida. Pigem võiks rahvaralli määrustega midagi ette võtta.
jax
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Postitusi: 438
Liitunud: 23 Aug 2004, 01:02

Postitus Postitas jax »

1. Selle üle ma eriti ei vaidle, tehku minupärast siis 318, peaasi et autod oleksid võrdsed. Kuigi 325 oleks sõidumõnu ja silmailu ilmselt märgatavalt rohkem. ;)
2. Siin saaks tuua mängu taas II liiga. Esimese sõidu (vb ka paar sõitu) peaksid uued tulijad II liigat sõitma ning asjaga tutvuma. Ja selle asja põhimõte ongi rallisport tavainimesele võimalikult odavaks ja hästi kättesaadavaks teha. Ma arvan, et Saaremaal rallit vaadates tekkis mitmel-mitmel ikka isu selle alaga tegeleda. Nagu sa Gustav ütlesid, sportrallisse pürgivad ainult need kellel tõesti on asja vastu huvi ja FINANTSI. See jääbki aga 99% juhtudest takistuseks, kuna raha paneb kõik paika. Praegusel ajal on tipus sõitmise summad ikka ulmeliselt suureks läinud.
3. No kui huvilisi tõesti nii palju oleks, saaks ju nende sõite koos noorterallidega nt. korraldada, või miks mitte ka nagu mõned aastad tagasi plaanis oli - korraldada E-rühma ralli.

Minu eesmärk on see, et raha ei paneks kõike paika.
skahar
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2325
Liitunud: 21 Veebr 2003, 21:05
Asukoht: Mägi-Eesti
Meeldimisi saanud: 1

Postitus Postitas skahar »

Ei saa ka vaiki olla:
Ega see nö standart masina klassi tegemine iseenesest lihtne ei ole, vajab põhjalikku analüüsi ja raamistiku koostamist, tehnilisele komisjonile lisatöö:) jne jne

Teiseks tuleb defineerida "odavam" oletame, et tooriku saab igaüks kätte kuskilt ja selle=0 krooniga, kuid turvakaared, ettevalmistus, turvavarustus, sõiduvarustus, rehvid-veljed + mootori,käiguosa ja sildade "kap.remont" või ettevalmistus ralliks (ei minda ju 400tkm sõitnud masinaga rajale) nõuab kiire arvutuse võimalike odavamate hindadega turul ca 70 000EEKi (kunagi tuleb ka ju HANS lisaks veel), + terve hooaeg sõita = 70-100 000EEKi
Seega palju on huvilisi kellel 140-170 000 kokku kraapida üheks hooajaks oma hobile (kui tehnika vastu peab ja välja ei kihuta teelt) ?

Isegi kui mõni "külamees" ja noor asjahuviline saab masina valmis, siis sõita terve hooaeg on juba omaette saavutus, mis vahel jääb paljudel kahesilma vahele (nähakse ainult masina hinda oma kuludes)

muidugi oleneb kõik kaardilugejaist ka jms.

Point on selles, et algselt näiv "odav" ei pruugi aga lõppkokkuvõtteks teps mitte nii odav näida just rahata noortele ja teistele kel sponsoreid taga ei ole.


Mis aga enam meeldib selle mõtte juures on see, et masinad saaksid võrdsemaks - mis masinad ja mis hinnaklassis, on juba omaette teema.

Aga mina olen põhimõtteliselt poolt ja kui mälu ei peta siis kunagi oli ka see teemaks vist... (eeskuju on ka Moshkvitši liiga puhul)
AutoralliSuurSõber
cali
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 725
Liitunud: 20 Mai 2003, 12:40
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas cali »

Põhiline, et ei juhtuks jälle see, mis juhtus mossedega, kus mõned rahakamad sõitjad olid oma masinad pea "wrc tasemele" tuuninud
skahar
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2325
Liitunud: 21 Veebr 2003, 21:05
Asukoht: Mägi-Eesti
Meeldimisi saanud: 1

Postitus Postitas skahar »

cali kirjutas:Põhiline, et ei juhtuks jälle see, mis juhtus mossedega, kus mõned rahakamad sõitjad olid oma masinad pea "wrc tasemele" tuuninud
see ongi see lisatöö, mis tehn.komisjonile tuleks - kas seda suudetakse ka täita jms on raske ennustada jah. Ega siis "pätti" püütakse igal sammul teha, see kord on juba nõnda mootorispordis
AutoralliSuurSõber
Neeme
algaja kommentaator
algaja kommentaator
Postitusi: 11
Liitunud: 30 Juul 2009, 18:44
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Neeme »

cali kirjutas:Põhiline, et ei juhtuks jälle see, mis juhtus mossedega, kus mõned rahakamad sõitjad olid oma masinad pea "wrc tasemele" tuuninud
Olles ise ehitanud ühe sellise "wrc" ja näinud meeskonna köögipoolt. Meeskond kes sõitis kaks hooaega II liigas oli keskmiselt 100000 hooaeg.
-timtim
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 747
Liitunud: 08 Apr 2009, 11:35
Asukoht: Lindi Taga

Postitus Postitas -timtim »

Algselt võiks see klass nt lisanduda noorterallisse .Kuna seal on präelt üsna vähe inimesi sõitmas.Ma loodan ,et see plaan ei jäe siia foorumisse pidama.
Mina olen poolt.
Raskel ajal on rahvaralli ka ralli!
jax
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Postitusi: 438
Liitunud: 23 Aug 2004, 01:02

Postitus Postitas jax »

Mnjah, tehnilise komisjoni töö saaks midugi olema väga raske ja aeganõudev, kui tahetakse saavutada võrdust. Üks näide. Mõned aastad tagasi tekkis kellegi suhtes kahtlus, et tal on lubatust suurem mootor. Nii mõnedki mehed olid maruvihased ja tahtsid protesti sisse anda. Mees ise aga oli öelnud sellepeale, et kui minul mootor on kõik õige, siis maksate mulle 30 000.- või miskit sinna kanti summa mootori tagasi kokkupaneku eest nii nagu ta oli. Ja kuna keegi ei julgenud nii suurt riski võtta, oligi teema lõppenud. Ma ei tea kui õige see jutt nüüd on, aga minu kõrvu on selline asi jõudnud.
Seega, peaks protestimaks olema võimalikult väike, et kui kellegil tekib kahtlus mingi masina suhtes, on võimalik see kohe ära kontrollida ning siis väheneb ka protsent et tehakse sohki. Ning samuti selline asi ei tohiks olla lubatud nagu ma näites tõin. Peab kokku leppima sellise summa, millega oleks sõitjad oma tehnika õigsuse korral nõus (kokkupaneku- ja nö. valuraha). Ja vahelejäämise korral oleks karistused üpris suured - nt. aasta võistluskeeldu.

Saaks seada ju teatud tingimused, mis asja odavamaks teeks. Nt. võib kasutada ühe ralli jooksul ainult nelja uut rehvi ja ainult tanklakütet. Vedrustus ainult Bilstein või mõni muu odavam mark. Turvavarustus vähemalt E-rühma nõutele vastav, võib seal ju kasutada paar aastat aegunud varustust - seegi teeks jälle asja odavamaks.
Nohjah, eks see auto hind ikka sinna 80 000.- kanti kisub, kui nullist ehitada. Aga on müügil ka mõni kasutatud isend. Võibolla tõesti on see sponsoriteta noorele rallimehele algul veidi ülejõu käiv, aga ma arvan ja loodan, et ehk oleks sellel turgu ka praeguste sõitjate osas. Muidugi ei suudeta auto hinda ajada 20 000.- kroonini, see on absurd. Aga summad väheneksid ikkagi oluliselt ja võrdsus oleks majas.

Ei ole küll selle paberimajandusega eriti kursis, aga kui noorte peale pressida - kas mitte ei saaks kirjutada projekti noorsportlaste edendamiseks? Võibolla antaks sealt raha ning saaks oma 5-6 autot valmis ehitada.

Ja selle asjaga alustajatele oleks just eelpool mainitud noorteralliga selle klassi liitmine väga sobilik. Rallid poleks nii pikad ja kulukad, ka etappe oleks vähem. Ja kui asi kasvaks, saaks sarja viia üle suurde rallisse.

Iseasi on nüüd jah see, mida me keegi ei tea. Kas sellel asjal oleks huvilisi?
Evo

Postitus Postitas Evo »

Nu päris nii see ikka ei käi et mingi mees mõtleb lambi summa välja mida oma mootori kokku paneku eest tahab ........mootori vastavuse kontrollimiseks palju erinevaid viise.
Unistused on ilusad aga elusees ei saa luua sarja mis oleks sportralliga samas katekoorjas ja oleks meeletult odav. ( rehvid kuluvad , auto laguneb , teed tuleb pärast korda teha jne .
kui mingi fondi käest raha küsida siis tekib küsimus kes nende autodega sõitma hakkavad, kess nende autode eest vastutavad .....see eeldab seda et sõitjatel peaks olema autode hävinemise korral nii palju raha et see masin kinni maksta. See jälle tekitab küsimuse ,kui sul on selle auto tagatisraha olemas miks sa siis oma autoga ei sõida.
Ise olen viimased 4 aastat rallit sõitnud ja tean et miinimum programm on 15k üks sõit ( see ei sisalda auto hooldust ja kulumist) ja uute rehvidega olen selle 4-ja aasta jooksul paar korda sõitnud.

Et nyyd keegi valest arvaks et selline sari on võimatu ....on küll võimalik.. aga see eeldab kokku paarisaja tuhendelist investeeringut tehnika alla ja plus võistlus kulusid orjenteeruvalt 10-15K oleneb palju on nõus korraldajad stardimaksuga vastu tulema.

Siin üks link kah http://www.logan-cup.com/en/
umbes 120000.- on uus auto(arvan et kasutatud ,masina saab odavamalt kätte)
ja 5000eur plus km kruusa kit
Kiiver
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1009
Liitunud: 15 Juul 2003, 07:21
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Kiiver »

Selle hooaja meistrid siis ühes kohas koos, lisaks pisut inffi erinevatel rallidel osalejate arvu kohta. Kui neid numbreid vaadata, pole pilt üldse paha. Loomulikult on peajagu selles vallas üle kaks tegijat
http://www.ruudulipp.ee/autoralli-meist ... -2010.html
Vasta