Dokumentaalfilm

räägi eesti autorallist

Moderaatorid: KAIKUL, Sparco, Jaanus

Vasta
-timtim
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 747
Liitunud: 08 Apr 2009, 11:35
Asukoht: Lindi Taga

Postitus Postitas -timtim »

Super (Y) Tänud
Raskel ajal on rahvaralli ka ralli!
fLame0n
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Postitusi: 182
Liitunud: 09 Aug 2011, 20:07
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas fLame0n »

Päris hea video!
Oleks veel hea teist inimest näha nagu M Murakas, Koitla, Aus
Frank
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 3012
Liitunud: 17 Veebr 2003, 13:45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Frank »

Äitah!

Natuke pikemalt kogu asjast - LINK
"Come on, you can see more than that"
Kolin
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 19363
Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
Has thanked: 2
Meeldimisi saanud: 10
Kontakt:

Postitus Postitas Kolin »

See millega sa Frank hakkama said on siga kõva ettevõtmine. Seda enam veel, et filmil polnud mingit eelarvet. Aga tihti lugu ongi see põhjus miks tulevad just siis kõige paremad filmid kui eelarve on sisuliselt null.
Rallying Young Guns: The Quest to reach the Sebs! on väga hea film
Ma olen seda filmi juba 4 korda vaadanud.
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
Wrcfänn96
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Postitusi: 159
Liitunud: 28 Juul 2011, 17:45

Postitus Postitas Wrcfänn96 »

no aga kolin jaga mulle märtini sõite pliiiiiiiiiiis.tasuta
Kolin
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 19363
Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
Has thanked: 2
Meeldimisi saanud: 10
Kontakt:

Postitus Postitas Kolin »

Wrcfänn96 kirjutas:no aga kolin jaga mulle märtini sõite pliiiiiiiiiiis.tasuta
Palun: Vaata palju süda lustib

http://www.youtube.com/show/worldrallychampionship
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
Frank
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 3012
Liitunud: 17 Veebr 2003, 13:45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Frank »

Kolin kirjutas:Aga tihti lugu ongi see põhjus miks tulevad just siis kõige paremad filmid kui eelarve on sisuliselt null.
Ma arvan, et see põhjus pole mitte väikses eelarves, vaid suhtumises kuidas asja tehakse. Kui kohe alguses on eesmärgiks lihtsalt raha teenida, siis ei pruugi sealt tulla üldse midagi välja. Siis kui midagi teha kire ja pühendumisega, siis on asjal juba teistsugune hõng juures.
"Come on, you can see more than that"
Frank
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 3012
Liitunud: 17 Veebr 2003, 13:45
Asukoht: Tallinn

Re: Dokumentaalfilm

Postitus Postitas Frank »

Natuke üle aasta on möödas, kui film sai lõpuks ülesse laetud, ning selle ajaga on üle 6100 korra seda vaadatud. Ütleks, et väga muljet avaldav tulemus. Video link sai postitatud koos rallifoorum.ee'ga kokku ainult viide erinevasse foorumisse. Siis mõned väiksemad uudiste portaalid, mis kõik kopeerivad üksteist, korjasid ka video ülesse, korraks.

Aga tegelt ei tahtnud ma rääkida minevikust. Juba mitu kuud olen püüdnud vahelduva eduga leida vastust ühele lihtsale, aga keerulisele küsimusele. Millest järgmine osa räägib? Olen päris erinevaid versioone kaalunud, aga pole veel sellise 'selle peab ära tegema!' ideeni jõudnud. Loomulikult kõige esimene idee oli teha reaalne järg esimesele, stiilis kaks aastat hiljem. Sel juhul jälgiks jälle mõlema ekipaaži tegemisi, aga terve hooaja ulatuses. See omakorda tähendaks kahte osa - üks ühest ja teine teisest tiimist. Teine idee oli võta uus noor ja vihane ekipaaž nõrgema tehnikaga. Sellisel juhul järgiks esimese filmi stiili, et kogu sündmustik on ühe ralli ümber. Kolmas ja hetkel viimane on segu esimesest kahest - uus tõsiselt vihane ekipaaž kõvema tehnikaga, kel on lootus jõuda poodiumiteni/võiduni, ja jälgiks kogu EMV hooaega.

Nii palju, siis ideedest, nüüd natuke teisest vaatenurgast nende samade ideede kohta. Esimene idee võib kõige vingem olla, kuna on olemas võrdlus moment ja mõlemad tiimid on väga kiired tegelt. Esimene idee on ka kõige kulukam ja keerulisem. Karl Kruuda sõidab peamiselt IRC ja WRC etapidel - reisimine on alati kulukas ning akrediteeringute ja litsentside saamine on paras peavalu. Siim Plangi on seni keskendunud EMV'le - odavam ja lihtsam, aga kogu hooaega arvesse võttes ikka kulukas. Teine idee siis, kõige odavam, juba tehtud (esimene film) ning suurima riskiga. Kui ekipaaž katkestab esimesel või teisel katsel, siis pole väga midagi teha. Kolmanda idee puhul on lugu, mis Plangi versiooniga.

Produktsioonid on alati keerulised, sest raha pole kunagi liiga palju ja kõik on kuramuse kallis. Esimene idee tundub utoopiline, kuna reisimis summad on juba meeletud. Teine on lihtne ja kergesti teostatav, aga ei pruugi huvitav olla ning loomulikult varem mainitud risk. Kolmas idee on ka kallis, kuna peab kogu hooaega filmima. Aga unustab selle raha asja hetkel ära.

Kui kellelgi on mingeid ideid, siis olge lahked ja postitage need siia.

Tahaks teha midagi veel paremat, kui "Rallying Young Guns: The Quest to reach The Sebs!"

(Päris pikk postitus tuli lõpuks)
"Come on, you can see more than that"
rally11
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1106
Liitunud: 13 Veebr 2011, 09:17
Asukoht: kuressaare

Re: Dokumentaalfilm

Postitus Postitas rally11 »

Võta Timmu Kõrge ja keegi veel?
piibu007
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Postitusi: 497
Liitunud: 21 Mai 2009, 18:44
Asukoht: Saaremaa

Re: Dokumentaalfilm

Postitus Postitas piibu007 »

Kolmas idee oleks ka minu arvates kõiki võimalusi arvesse võttes parim variant. Seoses sellega turgatas ka endale esimesena pähe ekipaaž Timmu kõrge - Erki Pints.
allar9944
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2443
Liitunud: 19 Jaan 2010, 22:02
Asukoht: Saaremaa

Re: Dokumentaalfilm

Postitus Postitas allar9944 »

Üks hoopis teist laadi idee tuli mul pähe, film sellest kuidas üks tasemel ralli teoks saab, ehk siis räägib korraldusest ja telgitagustest juhtumistest enne ja ralli ajal. Ei tea kui keeruline seda teha on ja kas seda üldse saab vaatajale huvitavaks teha, aga oleks huvitav vaadata, midagi omamoodi.
rallikas54
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Postitusi: 397
Liitunud: 30 Mai 2009, 10:52

Re: Dokumentaalfilm

Postitus Postitas rallikas54 »

Tundub, et oled vist ralli küljes jah? Muidu soovitaksin sul niisama mõnikord, kui aega, raha ja tahtmist üle jääb, üks rallikrossi päev filmina teha... Algusest lõpuni, poleks kulukas ka:)
Kolin
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 19363
Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
Has thanked: 2
Meeldimisi saanud: 10
Kontakt:

Re: Dokumentaalfilm

Postitus Postitas Kolin »

rally11 kirjutas:Võta Timmu Kõrge ja keegi veel?

Franki postitust lugedes tuli ka endal kohe pähe Timmu Kõrge ja Erki Pints. Seda ekipaaži oleks lahe jälgida. Samuti ka Siim Plangi tegemisi.
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
Timole
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1037
Liitunud: 29 Sept 2004, 13:05
Asukoht: Rallil
Kontakt:

Re: Dokumentaalfilm

Postitus Postitas Timole »

Kirjutan mõningad mõtted, seda tuleks võtta kui konstruktiivset mõtteavaldust, mitte isiklikku kriitikat....
Tänasel päeval on Eestis (hetkel räägin autorallist, kuna teisi alasid ei jõua alati jälgida) video pool nõrk. Tehakse ühte ja sama asja, mis on algusest peale selgeks saadud. Lisaks otsitakse nn crashi kohti, et siis näidata pärast neid avariisid rahvale. Jah ma saan aru, et see maksab, aga see ei ole ainuke viis olla pildis.
Kus on kreatiivsus, uued nurgad, go pro kasutamine, inetrvjuud sõitjatega jne. Isiklikult minule ei paku midagi selline toode, mida täna meiö pakutakse. Õppimiseks ja eneseharimiseks ei pea kaugele vaatama, võtke nt Läti. Kui keegi nüüd tuleb ütlema, et aga neile makstakse selle eest vmt, siis see ei ole vabandus... Autospordis ei ole midagi odavat (isegi mitte selle ala jälgimine), see peaks juba kõikidele algusest peale selge olema. Tuleb töötada, pingutada ja vaeva näha, et kuskile välja jõuda... ja kui siis arvad, et nüüd lasen selle peal elu lõpuni, sisi eksite.... siis läheb veel raskemaks ja edukad saavad olla need, kes ona valmis minema ja pingutama nii et veri ninast väljas...
Soovin kõigile juget peale hakkamist ja tegusid. Pidagem meeles, et kõik saab alguse nädalaid enne võidusõitu korralikust kodutööst!
Rajareits
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Postitusi: 234
Liitunud: 06 Juul 2010, 21:02
Asukoht: Viljandi

Re: Dokumentaalfilm

Postitus Postitas Rajareits »

Timole kirjutas:Kirjutan mõningad mõtted, seda tuleks võtta kui konstruktiivset mõtteavaldust, mitte isiklikku kriitikat....
Tänasel päeval on Eestis (hetkel räägin autorallist, kuna teisi alasid ei jõua alati jälgida) video pool nõrk. Tehakse ühte ja sama asja, mis on algusest peale selgeks saadud. Lisaks otsitakse nn crashi kohti, et siis näidata pärast neid avariisid rahvale. Jah ma saan aru, et see maksab, aga see ei ole ainuke viis olla pildis.
Kus on kreatiivsus, uued nurgad, go pro kasutamine, inetrvjuud sõitjatega jne. Isiklikult minule ei paku midagi selline toode, mida täna meiö pakutakse. Õppimiseks ja eneseharimiseks ei pea kaugele vaatama, võtke nt Läti. Kui keegi nüüd tuleb ütlema, et aga neile makstakse selle eest vmt, siis see ei ole vabandus... Autospordis ei ole midagi odavat (isegi mitte selle ala jälgimine), see peaks juba kõikidele algusest peale selge olema. Tuleb töötada, pingutada ja vaeva näha, et kuskile välja jõuda... ja kui siis arvad, et nüüd lasen selle peal elu lõpuni, sisi eksite.... siis läheb veel raskemaks ja edukad saavad olla need, kes ona valmis minema ja pingutama nii et veri ninast väljas...
Soovin kõigile juget peale hakkamist ja tegusid. Pidagem meeles, et kõik saab alguse nädalaid enne võidusõitu korralikust kodutööst!

IMO ei saa võrrelda video tegemist autospordiga. St, kuidas võrrelda läbitud kilomeetreid (adrenaliini, emotsioone jpm) sellega, et netis videote puhul saad Sa hiljem netis vaatajate arvu vaadata?

Korraliku video tegemine võtab väga palju aega (ja nagu me kõik teame, on aeg raha). Pluss tehnika. Ja vastutasuks tuleb mis?

Videoid teed ju omast ajast teistele vaatamiseks. Rallit Sa ju teistele vaatamiseks ei sõida?
www.keretood.ee - Autode kereremont Viljandis.
Timole
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1037
Liitunud: 29 Sept 2004, 13:05
Asukoht: Rallil
Kontakt:

Re: Dokumentaalfilm

Postitus Postitas Timole »

Selgituseks siis veelkord, et ma ei püüdnud võrrelda omavahel autorallit ja videote tegemist vaid rääkisin autoralli filmimisest üldiselt ja selle erinevatest võimalustest.
Loomulikult on see ajakulu, aga kui tehakse korralikku asja, siis on sellel ka oma turg olemas. Keegi ei ütlegi, et see peaks olema lihtne, kuid midagi ületamatut selles ei ole!
kristjanmust
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Postitusi: 470
Liitunud: 06 Juul 2008, 11:09

Re: Dokumentaalfilm

Postitus Postitas kristjanmust »

Alles mõtlesin ükspäev, et peaks vaatama seda jälle. :)

Teised räägivad nendest tipuvendadest, ma pakun hoopis midagi teistsugust välja. Alles esimesi samme tegev rallis - Rasmus Uustulnd. Paljud ilmselt ei tea, aga usun, et temast võib tulevikus asja saada. :) Usun, et tema arengut ja katsetusi võiks olla palju huvitavam jälgida, kui juba mitmeid hooaegu rallis tiirelnud ekipaažidel. Pettumused, ebaõnnestumised, õnnestumised jne.
Frank
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 3012
Liitunud: 17 Veebr 2003, 13:45
Asukoht: Tallinn

Re: Dokumentaalfilm

Postitus Postitas Frank »

Timole kirjutas:Kirjutan mõningad mõtted, seda tuleks võtta kui konstruktiivset mõtteavaldust, mitte isiklikku kriitikat....
Tänasel päeval on Eestis (hetkel räägin autorallist, kuna teisi alasid ei jõua alati jälgida) video pool nõrk. Tehakse ühte ja sama asja, mis on algusest peale selgeks saadud. Lisaks otsitakse nn crashi kohti, et siis näidata pärast neid avariisid rahvale. Jah ma saan aru, et see maksab, aga see ei ole ainuke viis olla pildis.
Kus on kreatiivsus, uued nurgad, go pro kasutamine, inetrvjuud sõitjatega jne. Isiklikult minule ei paku midagi selline toode, mida täna meiö pakutakse. Õppimiseks ja eneseharimiseks ei pea kaugele vaatama, võtke nt Läti. Kui keegi nüüd tuleb ütlema, et aga neile makstakse selle eest vmt, siis see ei ole vabandus... Autospordis ei ole midagi odavat (isegi mitte selle ala jälgimine), see peaks juba kõikidele algusest peale selge olema. Tuleb töötada, pingutada ja vaeva näha, et kuskile välja jõuda... ja kui siis arvad, et nüüd lasen selle peal elu lõpuni, sisi eksite.... siis läheb veel raskemaks ja edukad saavad olla need, kes ona valmis minema ja pingutama nii et veri ninast väljas...
Soovin kõigile juget peale hakkamist ja tegusid. Pidagem meeles, et kõik saab alguse nädalaid enne võidusõitu korralikust kodutööst!
Ma kahjuks ei saa aru kuidas see seostub selle teemaga.

Aga kui üldiselt rääkida rallide filmimisest, siis ega seda arenguruumi väga palju pole. Ise alustasin rallide filmimist aastal 2003 ning aastas on tavaliselt olnud vähemalt kaks rallit. Selle aja jooksul olen ma jõudnud nii kaugele, et ma väga tihti pole rahul enda filmitud materjalid. Pole piisavalt vinge, hea või mingi tehnilise veaga mida suure tõenäosusega näen ainult mina - taolise tundega ma sõitsin Rally Estonialt koju see aasta. Veremaik suus, süda rinnus peksmas pole päris õige lähenemine. Kui mul pole TV/foto vesti, siis liigun katsel väga palju ringi, kuna ei saa piisavalt lähedale või inimesed blokeerivad vaate ära. Vestiga samas liigun vähe, sest osa turvasid on suht põikpäised (ning isegi viisakalt uurides, kus tohib olla saab vahel vastuseks "lindi taga") - seletamine võtab liiga palju aega ning siis üks hea koht sisse võtta ja sealt maksimum saada.

Crashide otsimine ja filmimine on minu arust üks kõige idiootsemaid tegevusi. Kerge sõiduviga või agressiivne sõit on tunduvalt huvitavamad kui katus või metsa sõit.

Peale Saksamaa rallit vaatasin erinevaid amatöör videosid rallilt ning tuli selline idee, et teha sait/blogi, mis keskenduks esialgu ainult rallispordi filmimisele. Üks osa oleks sellised lihtsad, aga väga tõhusad lahendused kuidas videopilt ilusamaks muuta (kadreeringuga seosnev) ja teine pool oleks siis reaalselt konstruktiivne kriitika või head näited.
Timole kirjutas:Loomulikult on see ajakulu, aga kui tehakse korralikku asja, siis on sellel ka oma turg olemas.
Turg on olemas ainult maailma mastaabis, sest korralik video on ikka väga kallis tavainimesele. Ja maailma tasemele on raske saada, rääkimata seal läbi löömisest. Mis puutub hinda, siis üks tuttav produtsent ütles, et minu selle aasta Rally Estonia video miinimum hind on 1000 euri + km. Kui Yazeed Al Rajhi tiim võtis minuga ühendust, siis tegin igaks juhuks kiire kalkulatsiooni, mis võiks ühel rallil videode (3 videot, iga päeva video valmis monteeritud järgmise päeva hommikuks) tootmine maksma minna. Euroopa etapide puhul oli hind valvalt kolm tuhat ja peale.
"Come on, you can see more than that"
Timole
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1037
Liitunud: 29 Sept 2004, 13:05
Asukoht: Rallil
Kontakt:

Re: Dokumentaalfilm

Postitus Postitas Timole »

Ma arvan et vägagi seondub selle teemaga, sest usun, et ka Sina tahad edasi areneda. Videotest süvitsi ei ole meil kunagi eraldi sisukalt juttu olnud ... aga kui erladi teemat vaja, siis teemeeraldi teema ...
TV/FOTO vest ei ole minu arvates imeasi ... tegelikult saab ka ilma selleta, lihtsalt vaja veidi rohkem vaeva näha. Kahjuks on nii et on tekkinud müüt, millekohaselt ilma vestita ei saagi midagi teha ... loomulikult ag ei vaidle ma vastu sellele, et selleks, et teha kiirelt ja konkreetselt ilma täiendavate raskusteta raja ääres tööd, on see hea vahend, aga nii nagu vest ei tee pilti, ei tee ka vest videot.
Lihtsalt võrdluseks toon siia kõrvale fotograafia. See ei ole odavam lõbu. Kõik see on tegija jaoks kulu ja arvestades ala ohtlikkust on potentsiaal alati suurem kuskilt kivi vmt asi objektiivi saada ... seega lõpuks ongi see valikute küsimus ehk et kas kajstada autosporti või minna kindla peale välja nign tuua huvliteni Türi lillelaadal toimunu...
Turg on igal pool, lihtsalt siin regioonis on mastaabid oluliselt teised võrreldes nt MM rallidega. Konkurents on edasiviiv jõud, eriti siis kui inimesed tahavd kusagile jõuda;)
umm
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 673
Liitunud: 16 Veebr 2003, 13:31
Asukoht: Tallinn

Re: Dokumentaalfilm

Postitus Postitas umm »

Frank - tundub, et sõitmisest sa suurt midagi ei tea ja räägid endale idiotismi teemal vastu. Kui otsid agressiivset sõitu ja kerget viga, siis sa juba teadlikult otsid "midagi", et oma tehtud kaadreid huvitavamana näidata.
Kui räägime crashide otsimisest, siis oled valel teel. Otsime just ülesse tehnilised kohad, kus paratamatult juhtub ka eksimisi ja väljasõite kuna tee keerukust sõnastada arusaadavaks kiiruslegendiks ja selle järgi kiirust valida on rallisõidu üks alustest.
Kuna siin on seltskond inimesi ennast ühe mütsi alla koondanud ja filmivad eranditult kõik autod, siis tulemeid on mitu - mitmed kaadrid, mida saab hiljem koondada kokku ühe meeskonna aastat läbivaks tegemisteks kui ka nn Best of materjali näol.

Eeldan, et järgmised korrad sa ei filmi pika sirge keskel? Miks siis? Sest tahad efektseid kaadreid südamevalu vastu, et saaks korraliku kokkuvõtte. On nii?
Ja kuskohast sa üldse võtad et tegu on idiootse tegevusega? Kui tahad efekti saada, siis valides sirge või trampa vahel, valid trampa. Aga seal ju võib juhtuda mida iganes, serval käimisest katuseni. Ja see katus jõuab ikka ka sinu kokkuvõttele.
Seega ei tasu teiste tegemisi pimestatud vihaga maha teha vaid pigem võiks anda asjale lisaväärtust ja rohkem selliseid huvilisi koondada.
Vasta