Tänane kuupäev Esmaspäev Sept 23, 2019 5:49 pm

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 142 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Hooaeg 2017
PostitusPostitatud: Pühapäev Mai 14, 2017 7:10 pm 
Eemal
Rallifoorum 24/7

Liitunud: Neljapäev Veebr 11, 2010 1:05 pm
Postitusi: 4822
Asukoht: Tallinn
See poleks eriline üllatus..

_________________
Söörlöne!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Hooaeg 2017
PostitusPostitatud: Pühapäev Mai 14, 2017 8:39 pm 
Eemal
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator

Liitunud: Pühapäev Veebr 16, 2003 1:31 pm
Postitusi: 670
Asukoht: Tallinn
Kui üllatusi tahad, valid ehk Kinderi muna?
Kui Luki starti saadakse, siis saab näha korraliku tasemel andmist.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Hooaeg 2017
PostitusPostitatud: Esmaspäev Mai 15, 2017 7:47 pm 
Eemal
Rallifoorum 24/7

Liitunud: Reede Jaan 13, 2012 3:22 pm
Postitusi: 11125
Asukoht: Lõuna-Eesti ralliteed
ega keegi siit foorumist Volveri tegemistest lähemalt ei tea?


krt kuidagi ei taha leppida et selline talent ära kaob vaikselt kuhugi.

_________________
Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Hooaeg 2017
PostitusPostitatud: Esmaspäev Mai 15, 2017 8:57 pm 
Eemal
algaja kommentaator
algaja kommentaator

Liitunud: Neljapäev Mai 19, 2016 2:02 pm
Postitusi: 18
sõidetakse oma finantsist ja nii palju kui oma rahakott lubab.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Hooaeg 2017
PostitusPostitatud: Esmaspäev Mai 15, 2017 9:13 pm 
Eemal
Diagnoos: rallisõltlane

Liitunud: Pühapäev Veebr 13, 2011 9:17 am
Postitusi: 1082
Asukoht: kuressaare
Harju ralli nimekiri hetkel ikka päris lühike. Aega veel registreerida reedeni, aga ootasin sel hooajal veidi innukamat registreerimist ja pikemat nimekirja. :/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Hooaeg 2017
PostitusPostitatud: Teisipäev Mai 16, 2017 12:13 pm 
Eemal
Diagnoos: rallisõltlane

Liitunud: Reede Veebr 21, 2003 9:05 pm
Postitusi: 1890
Asukoht: Mägi-Eesti
Harju ralli sobib pigem veautodele:)
Lääne-Eesti on palju rahakotisõbralikum ja meeldivam kõigile, kui peab etappe valima, kus ja millal sõita.

_________________
AutoralliSuurSõber


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Hooaeg 2017
PostitusPostitatud: Teisipäev Mai 16, 2017 4:26 pm 
Eemal
Diagnoos: rallisõltlane

Liitunud: Laupäev Veebr 01, 2014 2:13 pm
Postitusi: 1605
Harju rallil on Plangi kaardilugeja Olaf Suuder.
http://sport.postimees.ee/4114181/ule-s ... ehtestanud


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Hooaeg 2017
PostitusPostitatud: Kolmapäev Mai 17, 2017 4:08 pm 
Eemal
V järgu kommentaator
V järgu kommentaator

Liitunud: Esmaspäev Veebr 09, 2015 12:34 pm
Postitusi: 27
rally11 kirjutas:
Harju ralli nimekiri hetkel ikka päris lühike. Aega veel registreerida reedeni, aga ootasin sel hooajal veidi innukamat registreerimist ja pikemat nimekirja. :/


Nüüd juba olukord parem, hetkel 54 kirjas, nende seas kaks Fabia R5-te ja Grossi WRC, loodaks Protosid ka näha.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Hooaeg 2017
PostitusPostitatud: Kolmapäev Mai 17, 2017 8:56 pm 
Eemal
Rallifoorum 24/7

Liitunud: Neljapäev Juul 18, 2013 1:04 pm
Postitusi: 5336
Asukoht: Tartu/Lõuna - Eesti
Kas keegi võiks lühidalt kokku võtta mis need Proto autod endast täpsemalt kujutavad?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Hooaeg 2017
PostitusPostitatud: Kolmapäev Mai 17, 2017 9:03 pm 
Eemal
Rallifoorum 24/7

Liitunud: Esmaspäev Veebr 13, 2006 5:08 pm
Postitusi: 3234
Sisuliselt vaba voli luua huvitavaid ja kiireid autosid, ilma homologeeringuid jms taga ajamata. Eks ta ole keerulisem muidugi tegelikult, aga üldiselt nii ta on. Nagu nad siin nüüd tulevad, Fiesta R5 replica kere (ja ehk ka midagi muud), mitsu mootor, ilmselt võimsamal kujul, kui homologeeritult, tõenäoliselt mitsu 4wd süsteem jne.

Kurb uudis Venemaalt, meilegi tuttavate nimedega.
http://sport.ohtuleht.ee/805472/pihkva- ... -haiglasse


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Hooaeg 2017
PostitusPostitatud: Reede Mai 19, 2017 2:28 pm 
Eemal
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator

Liitunud: Teisipäev Veebr 01, 2011 7:19 pm
Postitusi: 257
Rainer Aus ka Harju ralli stardinimekirjas ja autoks Volkswagen Polo. Lugejaks Koskinen, kes lõpetas sügisel Saaremaal karjääri :D

Ausil oli õigus:
"Aus ei olnud nii kindel, et Koskinen päriselt spordist kaob: «Ma ei tea, mida tähendab karjääri lõpetamine. Olen ennegi näinud neid mehi, kes karjääri lõpetavad ja siis jälle mõne ralli kaasa teevad. Eks tal kunagi isu tagasi tuleb."

https://sport.postimees.ee/3865879/vide ... se-vaadata


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Hooaeg 2017
PostitusPostitatud: Reede Mai 19, 2017 9:57 pm 
Eemal
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator

Liitunud: Kolmapäev Dets 01, 2004 11:39 am
Postitusi: 979
Asukoht: Tallinn
rs7 kirjutas:
Rainer Aus ka Harju ralli stardinimekirjas ja autoks Volkswagen Polo. Lugejaks Koskinen, kes lõpetas sügisel Saaremaal karjääri :D

Ausil oli õigus:
"Aus ei olnud nii kindel, et Koskinen päriselt spordist kaob: «Ma ei tea, mida tähendab karjääri lõpetamine. Olen ennegi näinud neid mehi, kes karjääri lõpetavad ja siis jälle mõne ralli kaasa teevad. Eks tal kunagi isu tagasi tuleb."

https://sport.postimees.ee/3865879/vide ... se-vaadata

Kõva vend et Polo WRC siia toob :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Hooaeg 2017
PostitusPostitatud: Laupäev Mai 20, 2017 10:42 am 
Eemal
IV järgu kommentaator
IV järgu kommentaator

Liitunud: Kolmapäev Jaan 20, 2010 11:44 am
Postitusi: 135
Asukoht: Tallinn/Hiiumaa
domaza kirjutas:
rs7 kirjutas:
Rainer Aus ka Harju ralli stardinimekirjas ja autoks Volkswagen Polo. Lugejaks Koskinen, kes lõpetas sügisel Saaremaal karjääri :D

Ausil oli õigus:
"Aus ei olnud nii kindel, et Koskinen päriselt spordist kaob: «Ma ei tea, mida tähendab karjääri lõpetamine. Olen ennegi näinud neid mehi, kes karjääri lõpetavad ja siis jälle mõne ralli kaasa teevad. Eks tal kunagi isu tagasi tuleb."

https://sport.postimees.ee/3865879/vide ... se-vaadata

Kõva vend et Polo WRC siia toob :)


Tegemist ole WRC-ga vaid proto klassi autoga, ja näeb suht sarnane WRC-le välja


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Hooaeg 2017
PostitusPostitatud: Laupäev Mai 20, 2017 12:08 pm 
Eemal
Rallifoorum 24/7

Liitunud: Neljapäev Veebr 11, 2010 1:05 pm
Postitusi: 4822
Asukoht: Tallinn
Äkki Lepekhovi masin? Või ehitati uus?

_________________
Söörlöne!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Hooaeg 2017
PostitusPostitatud: Laupäev Mai 20, 2017 2:02 pm 
Eemal
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator

Liitunud: Kolmapäev Dets 01, 2004 11:39 am
Postitusi: 979
Asukoht: Tallinn
See oli väikese huumoriga paljude õllede pealt :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Hooaeg 2017
PostitusPostitatud: Laupäev Mai 20, 2017 2:44 pm 
Eemal
IV järgu kommentaator
IV järgu kommentaator

Liitunud: Kolmapäev Jaan 20, 2010 11:44 am
Postitusi: 135
Asukoht: Tallinn/Hiiumaa
domaza kirjutas:
See oli väikese huumoriga paljude õllede pealt :)


Selge :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Hooaeg 2017
PostitusPostitatud: Esmaspäev Mai 22, 2017 9:57 am 
Eemal
Moderaator
Moderaator

Liitunud: Reede Juun 06, 2003 11:58 am
Postitusi: 5719
Eeloleval nädalavahetusel sõidetakse 26.-27.maini Eesti autoralli meistrivõistluste teine etapp, Neste Harju Rally. Esimesele koduteedel sõidetavale võistlusele registreerus 73 võistluspaari. Numbri all 3 stardib rajale võistlusauto VW Polo, mille roolis on 2007. ja 2012. aasta N-rühma meister, Rainer Aus. Uue prototüüpauto kõrvalistmel võtab koha sisse ralliradadele „comebacki“ tegev Simo Koskinen. Mis on tänaseks saanud Raineri eelmisest võistlusmasinast, milliseid kanaleid pidi jõudis see VW Eestisse, mis nüüd esimese proto autona Eestis rajale jõuab jpm. me Raineriga enne Neste Harju Rally nädalat rääkisimegi.

http://rallihullusoidupaevik.blogspot.c ... se-26.html

_________________
Proud supporter of Angry Duck

Aitäh sulle Michael nende unustamatute hetkede eest
Michael Park R.I.P


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Hooaeg 2017
PostitusPostitatud: Reede Mai 26, 2017 10:55 am 
Eemal
Rallifoorum 24/7

Liitunud: Reede Jaan 13, 2012 3:22 pm
Postitusi: 11125
Asukoht: Lõuna-Eesti ralliteed
hannes36 kirjutas:
sõidetakse oma finantsist ja nii palju kui oma rahakott lubab.



tänud vastuse eest, parem ikka kui mitte midagi...Märtin võiks selle nii öelda "lihvimata teemanti" üles korjata :wink:

_________________
Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Hooaeg 2017
PostitusPostitatud: Reede Mai 26, 2017 3:55 pm 
Eemal
Diagnoos: rallisõltlane

Liitunud: Laupäev Veebr 01, 2014 2:13 pm
Postitusi: 1605
Äkki kellegil on võimalik artiklit jagada http://sport.postimees.ee/4123773/video ... rallirajad


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Hooaeg 2017
PostitusPostitatud: Reede Mai 26, 2017 5:42 pm 
Eemal
Diagnoos: rallisõltlane

Liitunud: Reede Apr 03, 2009 4:21 pm
Postitusi: 1244
Asukoht: Raasiku
Aga palun!


Videod: Frankensteini koletised vallutavad Eesti rallirajad

Viljar Voog
26. mai 2017 12:40


Egon Kauri uue ralliauto «doonoriks» on olnud neli-viis masinat. | FOTO: Toni Läänsalu

On üldlevinud eksiarvamus, et Frankenstein on kinolinadelt tuntud koletis. Tegelikult on see tema arstist looja nimi. Eluline võrdlus: valitsev Eesti rallimeister Egon Kaur on doktor Frankenstein ja Ford Fiesta võistlusmasin tema monstrum.
«Me ei ütleks, et ta monstrum on. Ma loodan, et temast tuleb ikka väga tore ja kiire auto,» naerab Kaur. Samas pole võrdlus üldse mitte kohatu, sest kui Frankensteini koletis oli kokku õmmeldud mitmest inimesest, siis ka Kauri uue võistlusauto «doonoriks» on olnud neli-viis masinat.

«Sillad ja kogu käiguosa on Mitsubishilt, kere on Ford Fiesta, millest pole järel aga palju – katus, uksed ja väline kuju –, ning R5 autoga on analoogsed rattakoopad,» loetleb Kaur, millised jupid on konkreetselt üle võetud või siis lihtsalt varasemat disaini kopeeritud. «Kõik need lahendused on varem toiminud mingite autode peal. Nüüd on küsimus, kas nad ka kõik koos toimivad.»

Hüvasti, EVO 9!

Ent alustame algusest. Eelmine rallihooaeg jäi viimaseks, kus kodustel meistrivõistlustel võis N-rühmas kihutamiseks kasutada Mitsubishi Lancer EVO 9 võistlusautot. See tähendas, et nii mõnelgi rallimehel oli järsku garaažis masin, millega kannatab sõita vaid üldklassi meistritiitlile. Seal on aga ees Georg Gross möödunud hooaja Ford Fiesta WRCga, millele vastu saamiseks on vanad Lancerid aeglased ja kobakad.

Ühe lahenduse leidis Kaspar Koitla, 2014. aastal Lanceril Soome meistriks tulnud ralliäss. Kuna auto pääses N-rühma regulatsioonide alt, võis sellega ette võtta imeasju. Koitla ehitas masina kohe kergemaks, putitas mootori 250 hobujõu peale ja on nädalavahetusel ustava autoga stardis Harju rallil.

Teine variant on anda EVO-le uus hingamine, ehitada see täiesti uueks – tänavu on Eesti meistrivõistlustele oodatud mitmest masinast kokku pandud prototüüpautod. Näiteks Rainer Ausi uus võistlusmasin on väljast ideaalne koopia neli aastat MM-rallisid valitsenud Volkswagen Polost. Alt aga…

«Poolas on üks tehas, kes võtab EVO koopad, põhja ja mootori-käigukasti koos kinnitustega. Kardaan tehakse 16 sentimeetrit lühemaks, põhja vahelt võetakse jupp välja ja sinna peale pannakse Polo kere. See, mis väljapoole tuleb – veidi plastikut, tiivad – see on juba oma vormide järgi ja kopeerides WRC välimust,» selgitab rallimees, kes müüs teda viis aastat teeninud EVO 9 maha ning soetas uue auto, kus peal märksa värskem, EVO X tehnika.

Rainer Aus müüs teda viis aastat ustavalt teeninud EVO 9 Prantsusmaale. Uus omanik olevat eestlase sõnul autoga väga rahul. / Jaanus Lensment

Kuigi kõik, mis autot edasi veab, on Ausile tuttavalt masinalt, peab ta erinevalt Koitlast oma uut sõpra sisuliselt nullist tundma õppima. «Põhiline, mis seda muudab, on, et auto teljevahe on 16 sentimeetrit lühem. Jah, ta mahub kurvidesse paremini ära, näiteks Saaremaa kiviaedade vahel on vähem ohtu midagi ära lõhkuda, aga see teljevahe teeb teda ka natukene närvilisemaks. Auto reageerib kiiremini, kohati on temaga hea keerata, aga kohati ka üllatab. Esimeses trennis oli juba vaja mingeid muudatusi teha, et saba peale rohkem pidamist saada.»
Aus jõudis enne Harju rallit teha uue autoga kaks testipäeva ja juba on tal selged sihid, kuidas autot kiiremaks teha. «Paarkümmend kilo võiks sealt veel alla saada,» lubab ta, et kui Harju eel ta veel suuri töid masina kallal ette võtta ei jõudnud, siis edasiste rallide eel küll.

Siht R5 alistamine

Kaur läks koduse suurrivaaliga võrreldes teist teed – kui Aus ostis auto Poolast, siis tema hakkas koostöös rallikrossimasinaid ehitava Reinsalu Sport tiimiga peale nullist. «Probleem oli, et me ei leidnud sellist lahendust, mis oleks juba välja töötatud. Selle projekti üks eesmärk on ka, et auto oleks konkurendiks R5-masinatele,» selgitas rallimees. Samal ajal kui konkurendid Harju rallil kihutavad, kruvib Kaur oma masinatele alles tarvilikke juppe külge «Aega on garaažis veedetud omajagu ja kindlasti tuleb veel pikki päevi ja öid. Eesmärk on jõuda starti Lääne-Eesti rallil.» See peetakse kahe nädala pärast.

Sealjuures näeb Kaur uues masinas abi oma ambitsioonidele siirduda kunagi MM-sarja. Nimelt on prototüüpautod käitumiselt WRC2 arvestuses kasutatavatele R5-autodele palju lähedasemad kui vanad ja pikad N-rühma Mitsubishid. Ühelt teise istumine peaks seega minema sujuvamalt (loe: vähemate kallite testikilomeetritega). «Eks näis, mis MM-plaanidest saab. Hetkel me kuhugi registreerinud pole, aga ei välista ka midagi,» ei ole Kaur oma suuri plaane maha matnud.
Tulevikus võiks sama teed käia ka noored Eesti ralliässad, kes tahavad esiveolistelt masinatelt edasi liikuda. Mida aasta edasi, seda odavamaks prototüübid lähevad ja seda suurem potentsiaal on neil anda tulevikutippudele vajalikku kogemust neljarattaveolistel, mis on käitumiselt sarnased R5-autodega. «Sealt saada see kogemus ja Eestis kand maha, sealjuures tunduvalt odavamalt, on juba palju parem minna MMile ja rentida see R5,» tõdeb Kaur.

Enne seda on vaja aga pioneere nagu Kaur ja Aus. Nende meeste tänavuseks tipuks tõotab kujuneda sügisene 50. Saaremaa ralli, kus lisaks Grossi WRC-le peaks praeguste plaanide järgi R5-masinal startima ka Ott Tänak. «Matemaatika ütleb, et proto-auto peaks aeglasem olema, aga tahaks loota, et me suudame tast rohkem välja võtta,» usub Aus, et ees ootab põnev lahing. «Viimane viimistlus on ikkagi juhi teha.»

_________________
"If you're in a hurry there's no time to lift." Ott Tänak, Rally Poland 2016


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 142 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
et 3.0.10