Kui noorelt ja kui võimsasse autosse?

räägi eesti autorallist

Moderaatorid: KAIKUL, Sparco, Jaanus

Kristo
---
---
Postitusi: 3475
Liitunud: 15 Jaan 2003, 12:16
Asukoht: Everywhere
Kontakt:

Postitus Postitas Kristo »

Njaa, tuntud vingujana hakkaks jälle vastu vaidlema. Kas ikka on päris normaalne, et praktiliselt ühtegi päris rallit läbimata lastakse laps 4wd turbomootoriga auto roolis võistlema? Kas on taas vaja õnnetust, et kodanike meel muutuks? Väga loodan, et eksin.
Loomulikult on tore, et noorele leitakse vahendeid autospordiga tegelemiseks, aga iga asi ikka omal ajal. Kui juba rajale lastakse, siis oleks võinud ju sama Hondaga aasta-kaks harjutada.
Järgmisel aastal siis lastakse juba 14-aastased rajale? Soomes saadetakse sind pikalt, kui oled mees metsast ja tahad neliveoga võistlema hakata. Enne pead ikka madalamates klassides ja nõrgemate autodega oma valmisolekut tõestama.
PS. Möödunud nädalal hukkus Pihkva ralli testikatsel üks ja sai raskelt vigastada kaks pealtvaatajat, suhteliselt kogenematu sõitja käe läbi. Autoks oli mäletamist mööda EVO Mitsu.
Kasuta ikka turvavööd ka!
alex

Postitus Postitas alex »

eks see ole kahe otsaga asi, noortel sõitjatel puudub kogemus ja ohu tunne. Olen tihti rallidel kuulnud kommentaare uute sõitjate kohta, kes teevad super aegu, et "poiss pole veel korralikku matsu teinud ja ei oska karta". Noore Mölderi puhul on vähemalt seegi hea, et eks ta ole nii krossis, sprindis kui ka rallidel juba ühtteist läbi elanud. Aga eks aeg näitab, kui õige otsus oli nii varakult istuda nii võimsa auto rooli.
Kristo
---
---
Postitusi: 3475
Liitunud: 15 Jaan 2003, 12:16
Asukoht: Everywhere
Kontakt:

Postitus Postitas Kristo »

Ma näen sel asjal ainult ühte otsa. Lauslollus on nii noorelt ja nii võimsa autoga võistlusele lubamine. Sry, aga see mu arvamus, millest kuidagi ei tagane.
Loomulikult tahan ja loodan, et noorest Möldrist saab kunagi kiire rallisõitja, aga kas praegune tee on selleks kõige targem?
Kasuta ikka turvavööd ka!
Karl
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Postitusi: 348
Liitunud: 05 Veebr 2003, 11:47
Asukoht: Tallinn

Karl

Postitus Postitas Karl »

Alex'i kommentaari lugedes hakkab lausa kõhe - ilma naljata! Kui ikka inimene on väga noor , siis on maailmavaade ja autosõidu arusaamad tiba teistsugused!
Tea, äkki tõesti pole õige lasta väga noori ,,pärisrallile'' sõitma. Las saab inimene ikka, kas või 18 aastat vanaks! Enne seda võib sõita alternatiivsetel võistlustel - noorterallid, isa-poja rallid jms.
Kui ikka tõesti varsti 14 aastaseid rajale lasta, mine tea, mis juhtuda veel võib!!!! Soome on ralli suhtes väga kogenud maa, äkki peaks neist eeskuju võtma (nagu Eesti ju igas asjas oskuslikult teiste riikide kogemusi on kasutanud).

Lootustes Mölderi suhtes toetan igati Carlost, aga ka eelnevas jutus!!!
Karl
alex

Postitus Postitas alex »

Muidugi on ju ka erandeid, näiteks Laur, kes pakkis oma mitsu ju kunagi õige mitu korda järjest üsna pisikeseks, aga ei paistnud, et see teda seganud oleks.
kihutaja
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Postitusi: 273
Liitunud: 13 Veebr 2003, 11:32
Asukoht: Tallinn / Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas kihutaja »

Kas Laur ei olnud mitte siis veitsa vanem, kui Mölder praegu?
Miski 20.
Sparco
Hooaja Kaval Ants
Hooaja Kaval Ants
Postitusi: 1232
Liitunud: 28 Veebr 2003, 14:23
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Sparco »

alex kirjutas:Muidugi on ju ka erandeid, näiteks Laur, kes pakkis oma mitsu ju kunagi õige mitu korda järjest üsna pisikeseks, aga ei paistnud, et see teda seganud oleks.
Kas sa tead ka mis selle põhjustas et laur ntx haapsalus välja sõitis.....tundub et ei tea kui sõidad 200-ga metsavahel ja järsku tunned et pidureid ei ole siis ma arvan et ka kõige profesionaalsem sõitja ei tooks seda autot enam sealt ära ok vändras oli ka noor ja uljas AGA kiire ja selline esimene crash on kõigil olnud jällegi ka parimatel veel sellise kiire autoga ja kes pole läbi elanud siis tundub et ei sõida piisavalt kiiresti või on muud probleemid..... :roll:
alex

Postitus Postitas alex »

Ega ma polnud tõesti kuulnud, mis oli Lauri Haapsalus väljasõidu põhjuseks ja mis puudutab suurel kiirusel pidurite kadumist, siis see sama ralli haapsalus kippus ka minu auto pidurivedelik keema minema, mis tähendas ilma piduriteta sõitu ja kiirused seal just väikesed polnud. Aga see selleks, minu jutu mõte oli pigem Lauri suts kiita ja tuua tema näol näide, kui sõitjast, keda väljasõidud ei kohuta.
Sparco
Hooaja Kaval Ants
Hooaja Kaval Ants
Postitusi: 1232
Liitunud: 28 Veebr 2003, 14:23
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Sparco »

:oops: vabanda sis :bad-words: õiendasin ilma asjata piis siis aga jah sul sis omad kogemused varnast võtta ;)
alex

Postitus Postitas alex »

Heeh pole hullu :wink: , aga Lauri väljasõit Vändras..... kui sealt mööda sõitsin, nägi see auto tõeliselt jube välja ja kui veel mõelda kohtunike peale, kelle autost ta lihtsalt üle lendas...... õnnesärgis sündinud inimesed.
VWman
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Postitusi: 238
Liitunud: 22 Veebr 2003, 01:02

Postitus Postitas VWman »

Carlos kirjutas:Ma näen sel asjal ainult ühte otsa. Lauslollus on nii noorelt ja nii võimsa autoga võistlusele lubamine. Sry, aga see mu arvamus, millest kuidagi ei tagane.
Minu arvamus ka :).. tänu sellisele situatsoonile sureb meil A5 klass varsti välja .
Aga huvitav kumb kiirem on, kas Remmak Raidami autol, kes pole minu teada ühelgi suurel rallil startinud, või siis väike Mölder, kelle on kogemused ( või kuidas iganes neid Möldri sõite nimetada :P)
alex

Postitus Postitas alex »

Minu teada on Remmak rahvarallidel üsna head kohad võtnud, küll Raidami tänava evoga. Ja usun ka et pikal rallil on ta kiirem, kui muidugu ei teki probleemi legendi järgi sõitmisega.
VWman
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Postitusi: 238
Liitunud: 22 Veebr 2003, 01:02

Postitus Postitas VWman »

alex kirjutas:Minu teada on Remmak rahvarallidel üsna head kohad võtnud, küll Raidami tänava evoga. Ja usun ka et pikal rallil on ta kiirem, kui muidugu ei teki probleemi legendi järgi sõitmisega.
Jahh, rahvakal on ta väga hästi osalenud.. ( Mölder on ka muideks ..omas klassis :P)

aga rahvaka legend on.. njaa.. pane sealt nurgast paremale..sirge lõpust vasakule..shikaan..paremalt sisse..finish stop joonega :P

Eks paisatb, kuda ta kohaneb, arvan et tal probleeme ei tohiks olla.
Minu rahvaka piloot läks suurde lugema ..ütleb et hoopis teine teema .. me nyyd rahvakas ka hakkanud P ja V kasutama ja raskusatmed paneme nii kuda jooniselt silmaga aru saame ... ja veel arvas mu piloot.. et team oma füüsisega suurt rallit ära sõita ei jaksaks ..
Aga eks laupäeval siis paistab .. Remmak vs Mölder ..
Jaanus
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 5671
Liitunud: 15 Jaan 2003, 11:54
Asukoht: seal kus ralli
Kontakt:

Postitus Postitas Jaanus »

Ma olin tugevalt selle vastu, et Mölder juunior nulli sõidab rallidel, kuna see pole noorte töö! Samas mis puutub rallidel osalemisse siis lasku aga käia, miks mitte? Ma olen kindel, et Mölderil on rohkem kogemusi auto roolis kui mõnel 20-aastasel rullnokal, kes tänaval vastu sõidab ja kui ta saab EVO 6 valitsemisega hakkama(mida ta peab muidugi veel tõestama, kuid olen kindel, et saab), siis lasku aga käia.

Mis puutub sellesse mis autoga ta oma karjääri jätkama peaks, siis ehk on ta tõesti teinud liiga suure hüppe Hondalt Mitsusse liiga vara, aga seda näitab aeg...
alex

Postitus Postitas alex »

Mis te arvate Kert Uusi edaisest sõitjakärjäärist?
Rasmus
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 841
Liitunud: 11 Sept 2003, 09:16
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Rasmus »

nii ta kahjuks on jah... kõik ronivad peale esi/tagaveolise roolis veedetud üürikest aega neliveoliste peale...... nii jääb kahjuks ralli ABC tegematta.
isiklikult ei poolda sellist värki.... nii surebki a5 välja.....kohe näha et mingi staaride tegemine käib :roll:
kert uusi kohta oskat öelda et soidu poolest pole viga, aga kui arvestada kõike seda pappi mis temasse on maetud ja seda et teda on juba lapsest saati rooli topitud siis pole ka ima, ja tegelikult ootaks vast enamatki (n esi kolmik nt)
alex

Postitus Postitas alex »

Autosport ongi ala, kus tuleb raha sisse taguda ja Kerdi puhul võib vist küll öelda, et kuigi on tegemist väga noore sõitjaga, ei heida keegi seda ette, et ta istub võimsa neliveolise roolis. Ja just nimelt selle pärast, et on ta istunud juba väiga väikesest alates erinevate rallikate sangade taga.
alex

Postitus Postitas alex »

ja kui vaadata viimaseid võistlusi, kus see kutt kimanud on, siis tundub tal helge tulevik ees ootamas.
umm
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 673
Liitunud: 16 Veebr 2003, 13:31
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas umm »

Hmm, teema kuidagi kahe silma vahele jäänud, aga kulla Carlos, kussa siis olid kui eelmine aasta Tartu talvel Latvala WRC-ga peale tormas?? Vana ta oli ja äkki ka auto oli võimsam kui Nrühm :)
Siis oleks kisa pidanud taevani tõusma :P
Aga äkki ma viibisin liialt palju pea kiivritatud, et ei kuulnud...

Ok, peace...
nimh
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 1195
Liitunud: 12 Mär 2003, 11:58
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas nimh »

mida noorem, seda nõrgem masin,
mida aeg edasi, seda kõvem masin

lihtne ja loogiline kaksikvärss:)
nüüd kirjutatagu see ralliõpikutesse ja tehtagu ülesandeks see pähe õppida!
Aastal kaks tuhat kuuskümmend
saab teoks see, millest puudust tunti,
piloodid nr. 1 ja 2 taevastel radadel
viimaks üksteiselt mõõtu võtavad,
ja käia lasevad sellisel võitlusvaimul,
mida pole aegadest saati nähtud
Vasta