Shell Helix Rally Estonia 2019

räägi eesti autorallist

Moderators: Jaanus, KAIKUL, Sparco

Post Reply
Eero
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 193
Joined: Thu Oct 18, 2012 2:01 pm

Re: Shell Helix Rally Estonia 2019

Post by Eero »

snakeplissken wrote:
jan007 wrote:Mulle jäi silma üks kunstlikult tekkinud ummik, nimelt peale 5. katset liikusin Truutalt Alaküla kaudu Otepää-Kanepi teele ja olin pidevas autode rivis mis liikus üliaeglaselt. See rivi algas Alakülast. Vastu tuli tohutult inimesi jalgsi aga mitte autosid, kuigi Alaküla parklates ruumi tundus olevat. Tee läänepoolne serv oli kilomeetrite viisi täis pargitud ja vahetult enne maanteed olid mõned tarkpead parkinud ka teise teeäärde ehk tekitanud pudelikaela kust mahtus läbi ainult katselt lahkuv autorivi kuid 7. katsele minejad jätsid juba autosid maanteele ning jalutasid 5km kauguselt. Kui need mõned autod oleks seal idapoolses teeservas olemata olnud, siis poleks mingit probleemi tekkinudki. Kahju, et paar parkimishuligaani tekitasid sellise kunstliku ummiku ja vaeva sadadele inimestele. Võibolla parkimise keelumärgid teeotsas või mõni reguleerija oleks selle ära hoidnud.
Üldiselt jäi mulle aga mulje, et liiklus oli palju rahulikum kui eelmistel kordadel ja käituti palju viisakamalt kuigi rahvast oli ehk rohkem.
See on alati nii olnud, et suur osa pargib kuskil tee ääres 4-5 km kaugusele ja siis lastakse sealt jala edasi, kuigi parklas on veel ruumi.Tulevad järgmised ja vaatavad, et juba 5 km kaugusel tee ääres pargitud ja et nüüd küll enam edasi ei tohi sõita. Enamus nendest on vist pealtvaatajad kes ei tunne neid teid ja kohti.
See Truuta heinamaa-parkla oleks võinud teoorias tegelikult väga hästi toimida, sest liiklus parklasse oli ühes suunas ja välja teist teed kaudu. Ilmselt selle üliaeglase liikumise tekitasidki tee ääres parkimisel nikerdajad, sest umbes 300-400m ennem parklat oli liiklus ladus ja parkla oli täidetud max 2/3 osas. Ilmselt kogu teeäärde parkinud rahvas ei oleks ära mahtunud, aga siiski.
Kuigi Truutal oli meeletult vaeva nähtud ja vaatamiskoht üldiselt väga hea, jättis 5km läbimiseks kulunud 2,5h ikkagi kehvapoolse tunde.
mcwax
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1711
Joined: Sat Jun 28, 2003 1:14 pm
Location: Tallinna loomaaed

Re: Shell Helix Rally Estonia 2019

Post by mcwax »

Ralli oli ju äge!

Aga formaat ja massid tekitasid olukorra kus kõige lihtsam oli vaadata ühes vaatamiskohas ära mõlemad läbimised. Võib vist öelda, et õnneks läks eelmisel katselt (täpsemini selle parklast) lahkumisele niipalju aega, et sinna Truutase end toppida ei õnnestunud ja tegin aegsalt plaanid ümber - tundub, et see oli pigem õnn kui õnnetus, arvestades selle koha vaatajakommentaare.

Ise käisin ainult nö. ametlikes kohtades.
Nt. SS1/3 see Leigo vaatamiskoht oli küll selline, et ala oli väga suur. Esimese läbimise vaatasin hüpet (mis olgem ausad oli selline igava-võitu), kus oli ulmeline mass rahvast koos. Teiseks läbimiseks trügisin massidest välja. Liikusin (kõik mööda ametlikku ala) paarsada meetrit raja serva pidi edasi, ja oli hoopis teine vaatamiskogemus - looduslik hüpe pöördega, ja veel natuke edasi kenad järjestikused kurvid. Ehk olemuselt täiesti erinev asi mida vaadata - seega pole vahet, et sama katse. Ja rahvast 100x vähem.


Täpselt sama siis SS6/8 puhul - ametliku ala piires oli võimalik liikuda nii palju, et vaadata sai täiesti erinevaid elemente. Kiire kurv üle mittelennutava nuki, või poolkiire mahapööre.

Pühapäevaks läksin Veski hüpetele. Sain väga hea vaatamiskoha mõlema trampa jaoks.
Ja seal oli küll see, et palju õnne teile kõigile, kes teisel läbimisel peale Tänakut kohe minekut tegite (ja neid oli oi kui palju) - ägedam osa jäi nägemata. Absoluutne miinimum trampliinidel on oodata ära Gryazin. See mees pani ikka räigelt hullu hüpetel - ainus, kes Veski teisel trampal ka korralikult lendu sai (vertsudel oli vist amordi käik liiga pikk, et seal lendu saaks :D ). Ja päris lõpus tulid veel mitmed pika lennuga üllatajad - ka tüdrukud lendasid ikka päris mehiselt :)

Veskis oli muidugi ka päris korralik pardakk vahepeal lahkujatega, kus suur hulk inimesi lihtsalt passis raja peal, sest peenike toru, mis võimaldas võsavahelt läbi minna, ei lasknud läbi niipalju, kui peale lasti. Oleks seal mõni ebaühtlane vahe olnud autodel, oleks võinud päris kriitiliseks minna. Turvad lasid ikka kaugelt liiga suure massi läbi, enne kui peatasid inimvoolu. Ja nii ikka kohe mitmeid kordi. Inimesed ise ka muidugi.. näed et tropp ees juba, minna pole kuskil ja ikka asuvad veel kümnete kaupa rajale troppi kinni toppima.
Mati
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 651
Joined: Thu Nov 17, 2016 8:37 am

Re: Shell Helix Rally Estonia 2019

Post by Mati »

mcwax wrote: Ja seal oli küll see, et palju õnne teile kõigile, kes teisel läbimisel peale Tänakut kohe minekut tegite (ja neid oli oi kui palju) - ägedam osa jäi nägemata. Absoluutne miinimum trampliinidel on oodata ära Gryazin. See mees pani ikka räigelt hullu hüpetel - ainus, kes Veski teisel trampal ka korralikult lendu sai (vertsudel oli vist amordi käik liiga pikk, et seal lendu saaks :D ). Ja päris lõpus tulid veel mitmed pika lennuga üllatajad - ka tüdrukud lendasid ikka päris mehiselt :).
Ära unusta Hiluxit teisel läbimisel. See mees ei lasknud ka ilmselt enne hüpet gaasi maha.
CTR
Rallifoorum 24/7
Posts: 5073
Joined: Wed Jan 21, 2015 7:26 pm

Re: Shell Helix Rally Estonia 2019

Post by CTR »

Wrcd küll ägedad, aga selle nv kõige ägedam loom oli Hilux, vinge hääl ja julmalt jõudu, like!
Tagadiffer
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 185
Joined: Sun Nov 15, 2015 7:46 pm

Re: Shell Helix Rally Estonia 2019

Post by Tagadiffer »

Eks jah see 2 v 1 katsene ring on nagu selle põhjus, et ummikud ja räigelt rahvast. Teisestküljest jälle selle pideva SP vahet sõelumisega need WRC masinad siia sisuliselt meelitatud on. Oleks nagu tavaliselt 3-4 katseline ring + 1 linnakatse, siis jaguneks rahvas rohkem laiali ja poleks ummikuid. Lisaks on ralli väga kompaktne. Saaks vabalt neid katseid ka rohkem laiali ajada, aga see pole eesmärk hetkel.
KKSF
IV järgu kommentaator
IV järgu kommentaator
Posts: 139
Joined: Sun Sep 16, 2012 12:36 pm

Re: Shell Helix Rally Estonia 2019

Post by KKSF »

KKSF HD video: https://www.youtube.com/watch?v=ONlIXLrVNis
If you want a video with your car, e-mail rallyemotions@inbox.lv
Pistik
V järgu kommentaator
V järgu kommentaator
Posts: 59
Joined: Sun Oct 10, 2010 1:04 pm
Contact:

Re: Shell Helix Rally Estonia 2019

Post by Pistik »

Mõned Rally Estonia pildigaleriid
Reede: http://bit.ly/2XRoopw
Laupäev: http://bit.ly/2LmnhMM
Pühapäev: http://bit.ly/2LmPbIG
Ruutu
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 874
Joined: Mon Aug 18, 2008 7:22 am
Location: Tartu

Re: Shell Helix Rally Estonia 2019

Post by Ruutu »

Täitsa tore lugu, Becs Williams jagas ka kiidusõnu:
https://tv.postimees.ee/6730506/reporte ... 1424421968
-saxx-
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Posts: 403
Joined: Tue Jan 11, 2011 12:23 am

Re: Shell Helix Rally Estonia 2019

Post by -saxx- »

GerDu
algaja kommentaator
algaja kommentaator
Posts: 24
Joined: Tue Jul 10, 2018 7:21 pm

Re: Shell Helix Rally Estonia 2019

Post by GerDu »

Suured tänud korraldajatele korraliku ürituse eest, kuigi jah parkimise teemaga tuleks veel tegeleda.

Eriti suured tänud aga Rainer Ausile, uskumatult kõva sõidu eest.
5U175
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 278
Joined: Sat Jul 18, 2015 7:18 pm

Re: Shell Helix Rally Estonia 2019

Post by 5U175 »

Julian Porter tegi päris paljudega intekaid servises, ei tea kas neid kusagil näha/kuulda ka saab?
jan007
V järgu kommentaator
V järgu kommentaator
Posts: 32
Joined: Wed May 26, 2004 11:48 am

Re: Shell Helix Rally Estonia 2019

Post by jan007 »

Siin on väike valik selliseid "varia" teemalisi pilte, ülejäänud 800 pildi sorteerimine võtab rohkem aega.
https://1drv.ms/u/s!AgU6IjcgbU9-gZoNEbm ... Q?e=iJHIvu
Pistik
V järgu kommentaator
V järgu kommentaator
Posts: 59
Joined: Sun Oct 10, 2010 1:04 pm
Contact:

Re: Shell Helix Rally Estonia 2019

Post by Pistik »

MadMax
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 739
Joined: Sat Jul 04, 2015 7:23 am

Re: Shell Helix Rally Estonia 2019

Post by MadMax »

stout
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Posts: 315
Joined: Tue Dec 25, 2012 2:49 pm

Re: Shell Helix Rally Estonia 2019

Post by stout »

Kas kellegil on infot, mis Volveriga juhtus? Tehniline probleem või sõitis välja?
-Uku-
IV järgu kommentaator
IV järgu kommentaator
Posts: 131
Joined: Wed Feb 18, 2015 6:32 pm

Re: Shell Helix Rally Estonia 2019

Post by -Uku- »

Volver pani lihtsalt välja parem lauge kurv.niipalju kui küsisin siis ütlesid et mega padukas tuli nende läbimise ajal ja sattusid libeda osa peale.üritan kuidagi pildid saada siia sellest kohast
snakeplissken
Rallifoorum 24/7
Posts: 7031
Joined: Thu Jul 18, 2013 1:04 pm
Location: Tartu/Lõuna - Eesti

Re: Shell Helix Rally Estonia 2019

Post by snakeplissken »

Pasakal ka midagi juhtus? Ise olin ainult esimese läbimise ja 20 autot umbes.
Dubber
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1342
Joined: Fri Jan 30, 2009 11:07 am
Location: Pärnu

Re: Shell Helix Rally Estonia 2019

Post by Dubber »

stout wrote:Kas kellegil on infot, mis Volveriga juhtus? Tehniline probleem või sõitis välja?

https://twitter.com/RallyEstonia/status ... 3664976896
Tehtud! Ott ja Martin on WRC meistrid!
sk8erboi
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1078
Joined: Wed May 24, 2006 6:42 pm
Location: Tallinn

Re: Shell Helix Rally Estonia 2019

Post by sk8erboi »

arvestades kui väike rallifänn ma olen, siis mõtlesin pikalt, kas oma kommentaar ürituse kohta panna või mitte, aga teen siin väikese ennustuse, pärast hiljem teistel hea ilkuda: Rally Estonia 2019 oli selle ürituse tipphetk. Siit edasi saab ainult kehvemaks minna. Miks?

1. Pooled pealtvaatajad tulid vaatama ainult WRCsid. Neid oli 7tk. Eelmise aasta Soome rallil 12tk. Oleme ausad, ega väga vahet ei oleks, kas paar tükki oleks rohkem v ei; ja kui 100 autot on rajal, siis R5 ja E5 võivad olla sama huvitavad. Eriti kui lätlane on roolis. Selleks on palju odavamaid rallisid.
2. Kui Märtin ja Tänak ära võtta, siis 50% publikust võib rahulikult maha lahutada = vähem raha led ekraanidele ja tartu kesklinna lukkupanemiseks.
3. WRCd saadi siia "testimise" ettekäändel, mis tegi pealtvaatamisest eraldi rahvaralli, nagu ülal juba kirjas oli. Kui ei oleks test, siis == vähem wrcsid == vähem huvi. Kui on test iga aasta edasi, siis tulevad siia järjest ja järjest tundmatumad sõitjad, kes rahvast raja äärde ei meelita.
4. WRC päris etapi tegemiseks peaks katsed olema poole pikemad või kui isegi katsed pole, siis kilometraazh 2-3x suurem. See tähendaks, et ralli peaks toimuma ka LE ralli radadel. Vabandage minu skeptitsismi, aga kui 10% publikust aetakse kokku 200x200m2 alale ja sinna ei suudeta toimetada rohkem kui 3 peldikut, siis minul puudub igasugune usk RE logistika/turvavõimekusse kordi suuremal alal seda korraldada. Tüübid on 8 aastat üritust korraldanud ja ikka selline pardakk? Tartu suusamaratonil on 3000 osalejat ja 30 wcd! Lühidalt = suurem üritus ilmselt ei tähendaks eriti palju rohkem vaatajaid, küll aga tuleks kõike korraldada palju suuremal alal == suuremad kulud, sarnane sissetulek. Paar asja veel, mis ei töötanud:
- Led ekraani otseülekanne ei toiminud, sest rahvast oli nii palju, et mobiilset netti polnud. Daaa!
- Otseülekanne netis jooksis pidevalt kokku, sest kümme tuhat inimest tahtis korraga striimida. Üllatus?
- Sportlandi telgid pandi juba enne teise ringi saabumist kokku, sest asjad osteti kõik ära ja tuli puudu. Pärast tartus müüdi kõike poole hinnaga, sest üle oli...
- Kaardid ja parkimisalade asukohad ajakirjas. Konkreetne näide oli Kääriku ala kohta, kus pooled inimesed parkisid täitsa vale tee äärde, et matkata 2.5km läbi metsa. Sama hästi oleks võinud lihtsalt Fb panna, et ralli toimub Otepää lähistel ja vaadake ise.
5. Ilmselt oli korraldaja põhirõhk suunatud meeskondade rahulolu maksimeerimiseks. Tänane uudis Evansi Soome rallist eemale jäämise kohta viskab väikse kivi ka sinna, muidu nii hüppersupperkorralduse kapsaaeda - mitte kellelegi ei pakkunud mitte midagi igale poole tehtud mikihiirehüpped. Milleks peaks tiimid riskima vahetult enne Soomet sellise riskiga, et nende põhisõitjad mingi tobeda hüppe peal endale viga teeb?


Lühidalt. Ma ei näe varianti, et siia õnnestuks meelitada veel rohkem häid sõitjaid või rohkem publikut (sellise korraldusega). Parem korraldus jällegi võtaks rohkem raha, mida on niigi napilt (ma ei ole kordagi kuulnud vastupidist). Võimalik, et tegelikult annaks teha samaväärset või paremat asja väiksema rahaga, aga siis oleks see mingi teine üritus (ja mitte ilmtingimata kehvem), aga mitte see, millena seda ette kujutatakse praegu.

Et ei jääks lihtsalt kiunumiseks, siis paar konkreetset ideed ka:

1. kui jääb sama formaat (serviced ees ja taga) siis müüa piletid konkreetsetele katsetele. Hind võib jääda samaks. Siis vaatad ära oma kaks ringi seal ühes kohas ja ei käi mingi tohutu saunaralli-laadne ummikute tekitamine.
2. lihtsamad katsed enne. Seekord oli kohe alguses tehniline 1/3, mis võttis kõik huvitavamad läti kamikadzed rajalt maha ja 4ndaks katseks olid 5-minutilised vahed.
3. müügu neid krd ajakirju varem. Saavad inimesed tutvuda radadega ja valida huvitavad kohad välja või uurida kus P need parklad siis päriselt on ja teha plaanid selle järgi

või mina ka ei tea, ilmselt ka siis ei viitsiks minna järgmine aasta. Kui tahaks päris rallile minna, läheks Soome ja kui ei taha, vaataks WRC+st.
ja ma ei räägi siin tõsisest hard-core rallifännidest, neid ei kohuta miski.
tfu
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 179
Joined: Fri Mar 06, 2015 7:27 pm

Re: Shell Helix Rally Estonia 2019

Post by tfu »

snakeplissken wrote:Pasakal ka midagi juhtus? Ise olin ainult esimese läbimise ja 20 autot umbes.
Olin teisel läbimisel ja mulle meeldis, valli otsa hyppajaid oli palju, aga kõik pääsesid. Esimesest läbimisest seal yhtegi jälge ei paistnud. Teine läbimine tuldi vist suurema hooga peale.
Post Reply