Hooaeg 2017

maailma populaarseim mootorispordiala

Moderaatorid: Jaanus, Erki, RudiTurbo, mrali, nimh, Frank

Vasta
jens
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2077
Liitunud: 02 Aug 2005, 21:50
Asukoht: Tallinn

Re: Hooaeg 2017

Postitus Postitas jens »

soca kirjutas:
räägin puhtalt mootorist, Honda tiimina ja masinana polnud jah midagi erilist kuid minu mäletamist nende mootorid olid väidetavalt ühed võimsamad ja polnud ka probleeme ja see kõik oli 10 aastat tagasi. võin ka rängalt eksida.
Honda V8 mootorit ei hinnatud eriti kõrgelt. Kui 2009. aasta hakul hakkas Brawn GP Honda mootori asemel Mercedese mootorit kasutama, väitsid nad, et see oli tuntavalt parem. Mis võimaldas neil muidugi ka tiitlid võita.
Timur_P
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2853
Liitunud: 23 Okt 2011, 20:06
Asukoht: Siin

Re: Hooaeg 2017

Postitus Postitas Timur_P »

soca kirjutas: räägin puhtalt mootorist, Honda tiimina ja masinana polnud jah midagi erilist kuid minu mäletamist nende mootorid olid väidetavalt ühed võimsamad ja polnud ka probleeme ja see kõik oli 10 aastat tagasi. võin ka rängalt eksida.
Samas 2009 võitis Brawn GP Honda ehitatud kere ja Mersu mootoriga nii sõitjate kui tiimide tiitel. Seega ei saa öelda, et nad masinat ehitada ei osanud. Jutud käisid, et 2009 oleks Honda tiitili võtnud ka oma mootoriga, sest lõpuks suudetud teha hea mootor.
soca
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 11133
Liitunud: 13 Jaan 2012, 15:22
Asukoht: Lõuna-Eesti ralliteed

Re: Hooaeg 2017

Postitus Postitas soca »

no see oli täis joppamine reeglite muudatuste tõttu, enne seda oldi sügaval augus, bar-honda ajast mäletan küll et mootorit kiideti. a las see teema jääda praegu on aasta 2017
Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
viplala
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 11801
Liitunud: 10 Dets 2011, 18:38
Asukoht: Haabneeme
Meeldimisi saanud: 1

Re: Hooaeg 2017

Postitus Postitas viplala »

5 testipäev Barcelonas sai läbi ja sellised olid tulemused.

1. F. Massa Williams 01:19.726 - 168 ringi
2. D. Ricciardo Red Bull 01:19.900 - 89 ringi
3. S. Vettel Ferrari 01:19.906 - 168 ringi
4. L. Hamilton Mercedes 01:20.456 - 49 ringi
5. V. Bottas Mercedes 01:20.924 - 86 ringi
6. E. Ocon Force India 01:21.347 - 142 ringi
7. N. Hulkenberg Renault 01:21.589 - 58 ringi
8. K. Magnussen Haas F1 01:21.676 - 81 ringi
9. D. Kvyat Toro Rosso 01:21.743 - 83 ringi
10. S. Vandoorne McLaren 01:22.537 - 80 ringi
11. P. Wehrlein Sauber 01:23.336 - 47 ringi
12. M. Ericsson Sauber 01:23.630 - 53 ringi
13. J. Palmer Renault 01:24.790 - 15 ringi
soca
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 11133
Liitunud: 13 Jaan 2012, 15:22
Asukoht: Lõuna-Eesti ralliteed

Re: Hooaeg 2017

Postitus Postitas soca »

Red Bull hakkab ka vaikselt ennast näitama.
Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
Timur_P
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2853
Liitunud: 23 Okt 2011, 20:06
Asukoht: Siin

Re: Hooaeg 2017

Postitus Postitas Timur_P »

soca kirjutas:Red Bull hakkab ka vaikselt ennast näitama.
Natuke ütleb nende aegade kohta see, mis rehviga need sõideti. Ricciardo sõitis oma ringi Ultrasoftiga, Massa enda ringi Supersoftiga, Vettel ja Mersud Softiga.
Frank
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 3012
Liitunud: 17 Veebr 2003, 13:45
Asukoht: Tallinn

Re: Hooaeg 2017

Postitus Postitas Frank »

Varsti võib McLaren oma nime Minardiks ära muuta.
"Come on, you can see more than that"
soca
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 11133
Liitunud: 13 Jaan 2012, 15:22
Asukoht: Lõuna-Eesti ralliteed

Re: Hooaeg 2017

Postitus Postitas soca »

no ma ei saa lihtsalt, mida iludus!!!


Pilt


Pilt
Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
jens
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2077
Liitunud: 02 Aug 2005, 21:50
Asukoht: Tallinn

Re: Hooaeg 2017

Postitus Postitas jens »

Talvetestid siis läbi.

Ühe asja, mida nähtu põhjal võib öelda, on see, et McLaren-Honda on mängust välja. Ja arvestades, et sel hooajal on lubatud ainult 4 mootorit terve hooaja peale, siis isegi juhul, kui mingit keskmike tasemel kiirust näidata suudetakse, hakkab neid mootorikaristusi hooaja jooksul korralikult kogunema.

Kui ettevõtmise sisust rääkida, siis minu arust oluliseks probleemiks on muuhulgas ka see, et mootoritehas (Sakura, Jaapan) asub põhimõtteliselt teises maailma otsas võrreldes šassiitehasega (Woking, UK). Aga noh, eks nad ise teavad ja pingutavad hambad ristis nii...

Mis puudutab ülejäänuid, siis eks ole näha. Ferrari on väga paljulubav olnud, aga kahtlane tunne on siiski, et Mercedes võtab Austraalias pole positioni. Aga loodetavasti on Ferrari (ja ka Red Bull) vähemalt väga lähedal.

Keskmike seas läheb väga tasavägiseks andmiseks. Seal lõplikku hinnangut anda ei julgegi.
Timur_P
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2853
Liitunud: 23 Okt 2011, 20:06
Asukoht: Siin

Re: Hooaeg 2017

Postitus Postitas Timur_P »

MTV Sport on numbreid kokku lugenud.

Sõitjate ringid:

Kood: Vali kõik

Kuljettajien kierrosmäärät Barcelonassa:

1. Valtteri Bottas     Mercedes     628
2. Sebastian Vettel    Ferrari      591
3. Lewis Hamilton      Mercedes     468
4. Marcus Ericsson     Sauber       445
5. Felipe Massa        Williams     414
6.  Lance Stroll       Williams     386
7. Kevin Magnussen     Haas         369
8. Kimi Räikkönen      Ferrari      365
9. Esteban Ocon        Force India  365
10. Sergio Perez       Force India  349
11. Max Verstappen     Red Bull     347
12. Romain Grosjean    Haas         346
13. Daniel Ricciardo   Red Bull     337
14. Nico Hülkenberg    Renault      314
15. Carlos Sainz       Toro Rosso   307
16. Jolyon Palmer      Renault      283
17. Daniil Kvyat       Toro Rosso   277
18. Stoffel Vandoorne  McLaren      235
19. Pascal Wehrlein    Sauber       192(*)
20. Fernando Alonso    McLaren      190
21. Antonio Giovinazzi Sauber       151(*)
22. Alfonso Celis      Force India   71(*)

(*) = mukana vain yhdellä viikolla
Tiimide ringid:

Kood: Vali kõik

Tallien kierrosmäärät Barcelonassa:
1. Mercedes    1096
2. Ferrari      956
3. Williams     800
4. Sauber       788
5. Force India  785
6. Haas         715
7. Red Bull     684
8. Renault      597
9. Toro Rosso   584
10. McLaren     425
Sõitjate parimad ringiajad:

Kood: Vali kõik

Kuljettajien parhaat kierrosajat:
(S=pehmeä rengas, SS=superpehmeä, US=ultrapehmeä)

1. Kimi Räikkönen      Ferrari     1.18,634 SS
2. Sebastian Vettel    Ferrari     1.19,024 US
3. Valtteri Bottas     Mercedes    1.19,310 US
4. Lewis Hamilton      Mercedes    1.19,352 US
5. Felipe Massa        Williams    1.19,420 US
6. Max Verstappen      Red Bull    1.19,438 SS
7. Carlos Sainz        Toro Rosso  1.19,837 US
8. Nico Hulkenberg     Renault     1.19,885 US
9. Daniel Ricciardo    Red Bull    1.19,900 US
10. Sergio Perez       Force India 1.20,116 US
11. Esteban Ocon       Force India 1.20,161 US
12. Jolyon Palmer      Renault     1.20,205 US
13. Lance Stroll       Williams    1.20,335 S
14. Daniil Kvyat       Toro Rosso  1.20,416 SS
15. Kevin Magnussen    Haas        1.20,863 SS
16. Romain Grosjean    Haas        1.21,110 US
17. Stoffel Vandoorne  McLaren     1.21,348 US
18. Fernando Alonso    McLaren     1.21,389 US
19. Marcus Ericsson    Sauber      1.21,670 SS
20. Pascal Wehrlein    Sauber      1.22,347 US
21. Antonio Giovinazzi Sauber      1.22,401 US
22. Alfonso Celis      Force India 1.23,568 US
Rehvisegude parimad ringiajad:

Kood: Vali kõik

Rengasseosten parhaat kierrosajat:

Ultrapehmeä: Kimi Räikkönen   Ferrari 1.18,911
Superpehmeä: Kimi Räikkönen   Ferrari 1.18,634
Pehmeä:      Kimi Räikkönen   Ferrari 1.19,267
Keskikova:   Sebastian Vettel Ferrari 1.21,609
F1-testien kaikki tilastot: Räikkönen kolmen listan kärki, Bottas vahvin työhevonen -- MTV Sport
viplala
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 11801
Liitunud: 10 Dets 2011, 18:38
Asukoht: Haabneeme
Meeldimisi saanud: 1

Re: Hooaeg 2017

Postitus Postitas viplala »

Motoorne Rahutus võttis ka testi kokku saates
http://motoornerahutus.ee/mr-on-enne-es ... timistlik/
raulito
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 843
Liitunud: 06 Jaan 2009, 23:49

Re: Hooaeg 2017

Postitus Postitas raulito »

Kolin
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 19363
Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
Has thanked: 2
Meeldimisi saanud: 10
Kontakt:

Re: Hooaeg 2017

Postitus Postitas Kolin »

Hea ,et sinna veel hello kityt peale ei joonistatud.
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
viplala
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 11801
Liitunud: 10 Dets 2011, 18:38
Asukoht: Haabneeme
Meeldimisi saanud: 1

Re: Hooaeg 2017

Postitus Postitas viplala »

Kellegil siin Äripäevale ka ligipääs on?
Kuidas lüpsta aktsionäre – vormel 1 näitel
http://www.aripaev.ee/borsiuudised/2017 ... mel-1-abil
Polkovniku lesk
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 525
Liitunud: 12 Jaan 2016, 14:08

Kuidas lüpsta aktsionäre – vormel 1 näitel

Postitus Postitas Polkovniku lesk »

Maailma ühel populaarseimal spordialal, vormel 1-l (F1) on aastakümneid olnud kohati lausa krüptiline omanike struktuur, mis paljudele meenutas püramiidskeemi. Nüüd on sarjal uus, ameeriklasest omanik ja F1 aktsiad kauplevad sellest aastast Nasdaqi börsil, kuid skeemitamine läheb edasi ja aktsionäre põhimõtteliselt lollitatakse.

Võttes eesseisva jutu kokku, siis Formula One Groupi aktsionärid ei oma tegelikult mingit osa spordist, tegu pole isegi eraldi firmaga, aktsionäridel pole sõnaõigust spordi otsustes, F1 õigused võidakse iga kell ära müüa - ja isegi mitte kõrgeima hinna eest - ning tegelikult kontrollib kogu sporti ameeriklasest miljardär.

Olen varem kirjutanud, kuidas F1 meenutab püramiidskeemi ja kuidas kogu sport on börsi jaoks liiga toksiline. Eelmise aasta teises pooles otsustas Ameerika meediakontsern F1 ära osta ning selle aasta jaanuaris jõudis sport ametlikult börsile.

Kuid kas ikka jõudis? Kui võis tunduda, et varem oli kuningliku autospordi sarja omanike struktuur keeruline, siis see polnud veel midagi. Jaanuaris viidi lõpule USA meediakonglomeraadi Liberty Media Corporationi (LMC) esimene etapp F1 ülevõtmises. Esimene makse tehti ära, F1 tsaar Bernie Ecclestone visati üle parda ning uued näod määrati sporti juhtima.

Kogu selle kompoti lahkamiseks tuleb kõigepealt mõista, mis firma LMC on. Neile kuulub väga lai valik osalusi eri ettevõtetes. Peale F1 kuulub LMC-le Atlanta Bravesi meistriliiga pesapalliklubi ja satelliitraadio teenusepakkuja Sirius XM ning peale selle omab firma osalusi ürituste korraldajas Live Nation ja meediagigantides Time Warner ning Viacom. Kuni eelmise aasta aprillini võisid inimesed osta LMC aktsiaid, mille kaudu saadi kasu või kahju kõigist nimetatud äridest.

Aprillis otsustas LMC nõukogu firma aktsia kolmeks eraldi ja üksteisest mitte sõltuvaks aktsiaks lahku lüüa. Tegu on nii-öelda jälgimisaktsiatega (tracking stock), mis jälgivad LMC-le kuuluvaid varasid. Braves Group jälgib peaasjalikult pesapalli võistkonda, Liberty SiriusXM Group raadiofirmat ning Formula One Group vormel ühte, Live Nationit, Time Warnerit ja Viacomi.

Praeguse skeemi detailid on maetud sügavale Liberty dokumentidesse, mis firma esitas USA Väärtpaberikomisjonile. Seal on kirjas, kuidas igale grupile on määratud kogum ärisid, varasid ja kohustusi, mida börsil kaubeldav väärtpaber peegeldab, kuid kuna ükski neist gruppidest ei ole iseseisev juriidiline keha, ei saa need omada varasid, emiteerida väärtpabereid ega sõlmida seaduslikke lepinguid.

Lihtsalt öeldes tähendab see, et Formula One Groupi ja teise kahe grupi aktsiate omanikel pole mingit õiguslikku nõuet grupi varadele ehk neile ei kuulu firma varad. Tavaliselt on nii, et kui aktsionärile kuulub 10% aktsiatest, siis ka 10% firmast. Kuid mitte F1 puhul. Esimesena juhtis sellele situatsioonile avalikult tähelepanu ajakirja Forbes kaasautor Christian Sylt.

Formula One Groupi aktsionäridel pole mingit otsest nõuet F1 kommertsõigustele, mille soetamiseks LMC kulutab 8 miljardit dollarit, ega ka näiteks emafirmale Delta Topco kuuluvatele kõrgtehnoloogilistele ülekande- ja teleseadmetele või isegi firma eralennukile. Närvikõdi otsivatel investoritel ei tasu aga meelt heita, sest kuigi Formula One Groupi aktsionäridele ei kuulu mingilgi määral varasid, siis riskid on ikka samad. Dokumentides on kirjas, kuidas Formula One Groupi aktsionärid on tegelikult aktsionärid Liberty Media Corporationis ja neile saavad osaks kõik firma riskid ja kohustused.

Aktsionäridel pole mingisugust võimu

Ehk siis - investor, kes teab vormel ühest ja tahab sporti investeerida, ei pruugi huvituda või midagi teada pesapalli võistkonnast või raadiomaastikust, kuid talle saavad osaks nende alade riskid ja kohustused. Näiteks kui peaks tekkima olukord, kus Braves ja SiriusXM satuvad üheaegselt suurtesse hädadesse, siis Formula One Groupi investeerinud inimene kannatab samamoodi, kuigi vormel ühel võib suurepäraselt minna.

Asi läheb absurdsemaks. Kuigi Formula One Groupi aktsionäridele saavad osaks kogu LMC kontserni riskid ja kohustused, siis ei saa aktisonärid otsest kasu kontserni majandustulemustest, kuna jälgimisaktsiad peegeldavad ainult vastavaid varasid. See pole veel kõik.

Sylt leidis LMC dokumentidest fakti, et LMC võib suvalisel hetkel otsustada ära müüa Formula One Groupi või ülejäänud kahe grupi varad ilma mingisuguse aktsionäride tagasisideta. Mis veel hullem, Delaware’i osariigi seaduste alusel võib juhtkond müüa vähem märkimisväärse osaluse LMCst ilma aktsionäride nõusolekuta.

Kuna F1 emafirma Delta Topco on LMC meediaimpeeriumis tõepoolest suhteliselt väike osa, siis saab selle vajadusel lihtsalt edasi müüa. Lisaks on LMC dokumentides kirjas, et kui peaks müügiks minema, siis nõukogu pole isegi kohustatud valima aktsionäridele kõige suuremat tulu toova pakkumise ning aktsionäridel pole mingisugust sõnaõigust müügiprotsessis.

Asemel on uus diktaator

Palju on juttu olnud ka, et F1 on nüüd Bernie Ecclestone’i lahti laskmise tõttu miljardärist diktaatorist lahti saanud, kuid tegelikkuses juhib sporti nüüd veelgi rikkam miljardär, kel on oluliselt rohkem kontrolli kogu vormelikarusselli üle.

Vormel ühe ülevõtmist uurinud Suurbritannia konkurentsiamet jõudis järeldusele, et LMCd kontrollib ainuisikuliselt ameeriklasest miljardär John Malone, kelle vara suurus Bloombergi andmeil on praegu umbes 8,6 miljardit dollarit. Malone’i erakliku eluviisi tõttu pole praegu selge, mis plaanid tal vormel ühega on. Kuid erinevalt Bernie Ecclestone’ist, kellele 1970ndatel kuulus Brabhami F1 võistkond ja kes oli pidevalt etappidel kohal, pole John Malone seni veel isegi ühelgi etapil kohal käinud.

Küll aga on Malone määranud vormel ühte juhtima Ecclestone’i asemel 21st Century Foxi endise presidendi Chase Carey, kes on endale paremaks käeks võtnud võiks öelda geniaalse vormel 1 insaideri ja tiim Schumacheri liikme Ross Brawni koos endise ESPN juhtkonna liikme Sean Bratchesiga. Nende kolme mehe eestvedamisel, kes praegu ehitavad enda ümber tugevat ning pädevatest inimestest koosnevat tiimi, on vormel ühe tulevik üsna helge.

Kuid, palun, hoidke vormel ühest börsil eemale. Kõige tagatipuks on Formula One Groupi aktsia lühend FWONK, mis kõlab nagu elevant oleks joostes oma londi peale astunud ja siis uperkuuti selili käinud. Umbes samamoodi üritab Liberty Media ka FWONKi aktsionäre kohelda.

Pilt
KRUUDA MAAILMAMEISTRIKS
viplala
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 11801
Liitunud: 10 Dets 2011, 18:38
Asukoht: Haabneeme
Meeldimisi saanud: 1

Re: Hooaeg 2017

Postitus Postitas viplala »

Tänud
jens
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2077
Liitunud: 02 Aug 2005, 21:50
Asukoht: Tallinn

Re: Hooaeg 2017

Postitus Postitas jens »

Seda, et McLaren-Honda olukord on hapu, näitab tõsiasi, et liikuma on hakanud jutud, et McLaren kaalub Mercedese mootoritele tagasi pöördumist. Seda hämmastavam on lugu, et hooaeg pole isegi veel alanud!

http://www.autosport.com/news/report.ph ... on-engines

Aga reaalselt saaks vahetus toimuda muidugi alles 2018. aastaks. Ja mõistagi on õhus küsimus, kuidas McLareni ja Honda vahelist pikaajalist lepingut tühistada saab. Kas seal on mõni nn performance klausel, kuna väljaostmine läheks kalliks...
snakeplissken
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 7044
Liitunud: 18 Juul 2013, 13:04
Asukoht: Tartu/Lõuna - Eesti
Meeldimisi saanud: 1

Re: Hooaeg 2017

Postitus Postitas snakeplissken »

Kõlakate järgi oli esimene klausel 2017 lõpus
soca
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 11133
Liitunud: 13 Jaan 2012, 15:22
Asukoht: Lõuna-Eesti ralliteed

Re: Hooaeg 2017

Postitus Postitas soca »

Pilt
Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
jens
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2077
Liitunud: 02 Aug 2005, 21:50
Asukoht: Tallinn

Re: Hooaeg 2017

Postitus Postitas jens »

Vabatreeningute põhjal tundub, et Mercedese domineerimine kipub jätkuma.
Vasta