Tänane kuupäev Kolmapäev Okt 18, 2017 1:22 pm

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 8 postitust ] 
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: Laupäev Dets 27, 2014 12:25 pm 
Eemal
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator

Liitunud: Neljapäev Okt 18, 2012 6:29 pm
Postitusi: 574
Keegi selle artikli viitsiks kusagile lahti laotada? Ei viitsi ise poodi minna, kuna lumehanged on ukse ees ja autol on suverehvid ja villases sokis on auk ja tihasele peab ka pekki panema.

http://epl.delfi.ee/news/lp/kas-eestlan ... d=70441183


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Hooaeg 2015
PostitusPostitatud: Laupäev Dets 27, 2014 6:52 pm 
Eemal
Diagnoos: rallisõltlane

Liitunud: Laupäev Mai 01, 2010 5:59 pm
Postitusi: 1950
Martin Rump ja Ralf Aron astuvad Kevin Korjuse ja Marko Asmeri jälgedes, lootes ühel päeval F1-s kihutada.
„Optimistliku plaani järgi vaadates võib Markot juba järgmisel hooajal vormel 1 sarjas sõitmas näha,” ütles BMW vormel 1 tiimi boss Mario Theissen 2008. aasta aprillis. Järgmise aasta lõpuks polnud Asmeril ikka veel GP-sõitu kirjas ja tiim lõpetas enne viimast Brasiilia etappi tegevuse. Asmeri F1-unistus purunes kildudeks.

2012. aasta märtsis lendas Lotuse vormel 1 tiimi pealik Éric Boullier isiklikult Eestisse, et koos meeskonna noorteprogrammi talendi Kevin Korjusega pressikonverents anda. Viru Keskusesse pandi välja ehtne vormel 1 auto ja eestlane jagas Lotuse vormis fännidele autogramme. Unistuste sarjas startimine oli käeulatuses, kuid sama aasta lõpus katkestas tiim noorteprogrammi rahastamise ja Korjusele sooviti head teed.

Mõlemad eestlased jõudsid siiski vormel 1 autosse istuda ja ametlikel proovisõitudelgi osaleda. Juba see andis tunnistust poiste andest ja näitas, et ka väikesest Eestist on võimalik vormelimaailma tippu tõusta või vähemalt selle hõngu nuusutada.

„Vaatan sellele ajale ikkagi positiivselt tagasi. Mul ei ole ühtegi halba emotsiooni. Tegime ikkagi suure töö ära,” märkis Asmer, kel oli tollal võimalik ka mõnes teises võidusõidusarjas kanda kinnitada.

„Igasugu variante oli laual – DTM, IndyCar... Aga tagantjärele mõeldes teeksin ma kõik ikka samamoodi ja valiksin F1. BMW tiimipealikul oli plaan mind sõitma panna. Põhimõtteliselt oli juba kokku lepitud, et järgmine aasta olen puldis. Paraku see plaan ei teostunud. Õnneks leidub veel tänagi inimesi, kes arvavad, et ma mõistan veel, sõita ning võimaldavad mul seda hobi korras teha,” sõnas Asmer, kes koos Korjusega on tänaseks leidnud endale koha kereautode kestvussõidusarjas.

Otse ja ringiga
Kuid kahe eesti noormehe vormel 1 unistus püsib veel elus. Need on 2013. aastal Eesti parimaks ringrajasõitjaks tunnistatud 18-aastane Martin Rump ja tänavu sama tunnustuse pälvinud 16-aastane Ralf Aron. Rump lõpetas sel aastal vormel Renault 2.0 Eurocupi sarja kokkuvõttes 20. kohal, Aron saavutas vormel Renault 1.6 Põhja-Euroopa karikasarjas teise koha.

„Mõistagi on vormel 1-ni viiv teekond raske, kuid olen seda alati oma eesmärgiks pidanud. Sihime igal aastal ikka tugevamaid sarju, et arengus mitte seisma jääda. Parima ringrajasõitja tiitel andis motivatsiooni juurde ning tekitas tunde, et tahaks juba ennast tõestada,” rääkis Aron, kes uuest aastast kihutab Itaalia vormel 4 sarjas.

Aronit nõustava ja abistava Asmeri sõnul on tegemist FIA egiidi all sõidetava sarjaga, mis paari aasta pärast puksib Renault’ sarjad vormelimaailmast välja. Sealt edasi on vormel 1-ni ideaalis ainult kolm sammu: F3, F2 ja...

„Auto on kõvasti kiirem kui mu eelmine masin ning tase samuti tugevam. F3 tiimid jälgivad seda sarja väga tähelepanelikult,” tutvustas Aron sarja, mis oma kodulehel iseloomustab ennast „vormel 1 püramiidi esimese astmena”.

Rumpi järgmise aasta plaanid pole veel paigas, kuid ta otsib endale sarja, kust saaks otse F3 minna. „Oleme joonistanud teoreetilisi plaane, kuidas F1 pääseda. On ideaalvariant ja mitmeid teisi paralleelseid variante, mis võivad, jumal teab, kust ringiga minna. Kõige otsem oleks liikuda Eurocupist Renault 3.5 sarja ja sealt F1 testisõitjaks – teoorias on selline variant olemas, aga reaalsus on palju keerulisem,” rääkis Rump.

Raha räägib?
Asmeri sõnul on Aroni ja Rumpi jaoks marjamaale jõudmine sama võimalik, kui oli temal. Võib-olla isegi kraadi võrra hõlpsam, sest vormeliringkondades liikudes sai ta juurde palju kasulikke tutvusi, millest võiks tulevikus kaasmaalastel kasu olla.

„Eks ta eestlase jaoks ole keerulisem kui mõne teise maa esindajal, aga kui sa ise kiire oled ning sõite ja sarju võidad, siis on kõik võimalik,” ütles Asmer.

Raha hakkab Asmeri sõnul rolli mängima siis, kui tiimil on valida kahe võrdselt kiire sõitja vahel. „Ma ei ütle, et Fernando Alonso just sellepärast Ferraris sõidab, aga see, et Hispaania pank Santander Ferrari suurtoetaja on, pole juhuslik,” tõi Asmer näite.

Vormeliekspert Toomas Vabamäe lükkas ümber müüdi, et kõik on võimalik üksnes siis, kui sul on suur rahakott. „Kas Kimi Räikkönen on F1-s sellepärast, et tal on palju raha? Ei ole. Tuleb lihtsalt hästi esineda ja teistest peajagu üle olla, siis ei ole vaja raha kaasas kanda,” ütles Vabamäe.

2015. aastal F1-s kolm uustulnukat
Uuel hooajal näeb vormel 1 sarjas kahes tiimis uusi sõitjaid. Täiesti noored kotkad paneb rooli Red Bulli tütarmeeskond Toro Rosso, kelle ridades hakkab aegade kõige noorema F1-piloodina sõitma 17-aastane hollandlane Max Verstappen ja ka 20-aastane hispaanlane Carlos Sainz juunior. Mõlemad noormehed on kuulsate võidusõitjate pojad ja loodavad sõita debüütaastal piisavalt hästi, et teenida ülejärgmiseks aastaks koht juba Red Bullis. Sedasi tegi ka Ferrarisse siirdunud neljakordset maailmameistrit Sebastian Vettelit asendama hakkav venelane Daniil Kvjat.
Kolmanda kollanokana on uuel hooajal stardijoonel Sauberi tiimi sõitja 22-aastane brasiillane Felipe Nasr, kes tänavu oli Williamsi proovisõitja ja sai viiel vabatreeningul ka ise võistlusnädalavahetusse panustada.
Kõige rohkem kõneainet on tekitanud verinoore Verstappeni liitumine, millele on vormeliringkondades nii tuliseid vastaseid kui ka pooldajaid. Tõenäoliselt on just tekkinud vaidlus põhjus, miks rahvusvaheline autoliit FIA viib 2016. aastast sisse reegli, et F1-sarjas starti pääsemiseks peab sõitja olema vähemalt nii vana, et ta võiks ka tavaliikluses sõita, ehk vähemalt 18-aastane.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Hooaeg 2015
PostitusPostitatud: Pühapäev Dets 28, 2014 12:10 am 
Eemal
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator

Liitunud: Neljapäev Okt 18, 2012 6:29 pm
Postitusi: 574
Tänks muhk! Tegelt võiks mingi eraldi teema teha - "eestlane F1-s", või midagi sellist. Ükskord juhtub see nkn, olen 100% kindel.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Teisipäev Apr 28, 2015 12:21 pm 
Eemal
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator

Liitunud: Neljapäev Okt 18, 2012 6:29 pm
Postitusi: 574
Tundub, et Korjuse saaga on nüüd lõpu saanud... kahjuks.
http://sport.postimees.ee/3167581/tiimi ... juse-toota


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev Apr 29, 2015 9:16 pm 
Eemal
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator

Liitunud: Neljapäev Okt 18, 2012 6:29 pm
Postitusi: 574
intekas Aroniga:

http://vikerraadio.err.ee/v/sport/loigu ... 00f4d65756


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Teisipäev Dets 15, 2015 9:43 pm 
Eemal
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator

Liitunud: Neljapäev Okt 18, 2012 6:29 pm
Postitusi: 574
Aron hakkab sõitma F3 tippmeeskonnas. Kui ära võidab või regulaarselt poodiumile pääseb, siis on ehk F1 jaoks ainest?

http://sport.postimees.ee/3436521/itaal ... mas-sarjas


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Laupäev Mai 21, 2016 6:38 pm 
Eemal
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator

Liitunud: Neljapäev Aug 21, 2014 11:37 pm
Postitusi: 277
Vahetult Ralf Aroni seljataga toimus täna julm avarii. Kaks meest viidi haiglasse, üks oli vahepeal ka teadvuseta.

https://www.youtube.com/watch?v=kB-HssBci4U


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev Okt 11, 2017 7:39 pm 
Eemal
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator

Liitunud: Neljapäev Okt 18, 2012 6:29 pm
Postitusi: 574
http://sport.delfi.ee/news/auto/eesti/f ... d=79799318


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 8 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
et 3.0.10