Tsirkus USA GP-l

maailma populaarseim mootorispordiala

Moderaatorid: Jaanus, Erki, Frank, RudiTurbo, mrali, nimh

KuriUss
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1484
Liitunud: 07 Mär 2003, 18:29
Asukoht: Sibulaküla
Kontakt:

Postitus Postitas KuriUss »

Erki kirjutas:Muideks ma lugesin, et Coulthard oleks väga sõita tahtnud ja viimasel hetkel veel anus, et teda sõitma lastaks. Aga ma ei saa aru, miks ta siis starti ei läinud. Sõitnud vähemalt need 10 "ohutut ringi" ära või siis võtnud viimases kurvis iisilt.

Tegelt on see ju täiesti Michelini viga, et jamad rehvid kaasa toodi. Ja ma ei saa aru, miks Michelini tiimid siis selle karistusega (mill FIA oleks pidand juba välja mõtlema/avaldama) ei nõustunud, selle asemel sellise jura korraldasid - et oma võimu näidata??

Vähemalt on mul hea meel, et Minardi ja Jordan punkte said ja BARist möödusid...
Mina sain nii aru, et FIA ei avalikustanud karistusi. Ka rehvivahetus iga 10 ringi järel jäi segaseks nõnda, polnud üheselt selge, kas tuleb karistus või mitte.

See FIA kiri, millest siin foorumiski jupp on ära toodud on täielik soga, kus ei võeta ühtegi konkreetset seisukohta, pole ühtegi üheselt mõistetavat määratlust karistuste kohta.
Frank
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 3012
Liitunud: 17 Veebr 2003, 13:45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Frank »

[quote="Eraisik"Jah ja siis? Miks sa siis ei teinud arvutusi kui Minardi oma mootorid ostis? Miks sa arvad, et teised, kelle kodutöö oli paremini tehtud, peaksid kannatama?
[/quote]

Kui ma oleks teadnud, mis võimalused neil on ja mis valikud, siis oleks võinud midagi arvutada, aga vot ei teadnud.

Jõuan tagasi Ferrarini (mitte nende sõitjateni), nad testivad nii palju kui tahavad põhiliselt ja sama aegselt kogub ka Bridgestone infot rehvide kohta. Kui ülejäänud teavad vähem rehvide ja auto koostööst.
Rehvi testidest suurt midagi ei tea, sest pole kuulnud/lugenud.

Kui oleks see lisa kurv tehtud, oleksid kõik võrdsed olnud, sest mitte keegi ei oodanud, et tuleb mingi kurv juurde.

Ja need 7 tiimi, kes kasutavad Michelini on tegelt teinud hooaja alguses õige valiku, sest nende rehvid on paremad kui Bridgestone'i omad.

Ning kui sellel ovaali osal aeglasemalt minna, kaotad saa korralikult aega nendele kes lähevad seal klots põhjas.
"Come on, you can see more than that"
Melka
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 877
Liitunud: 31 Mai 2005, 11:31
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Melka »

Frank kirjutas:Kui oleks see lisa kurv tehtud, oleksid kõik võrdsed olnud, sest mitte keegi ei oodanud, et tuleb mingi kurv juurde.
Ei oleks ju seis kõigi jaoks sama olnud! Michelini kliendid võtsid hea pidamisega, kuid kiiremini kuluvamad rehvid ehk ja Bridgestone vastupidised, kuna nad teadsid, et seal on rehvi kulutav ja ohtlik rada. Michelini kunded teadsid sama, kuid riskisid. Ja kui oleks sinna tehtud shikaan, siis oleks olnud väga suur eelis Michelini klientidel ja kaugel võrdsest seisust.
RudiTurbo
F1 ekspert
Postitusi: 1352
Liitunud: 09 Mai 2003, 23:42
Asukoht: Paldiski

Postitus Postitas RudiTurbo »

Sealt boksist välja tulles oli Schumacheril juba samasugune õigus kurvi enne siseneda nagu Ta olex sisekurvist möödumiskatset proovinud ning kui see olex olnud mingi jõhker tegu, siis olex selle eest karistada antud.
Schumacher teab reegleid ja sõidab nende piires, tean nii palju, et kui Mina olex rajal võitlemas, siis teexin ka selle nimel kõik, et võita, mitte ei hakkaks seal teisi mööda laskma ja blabla.

LFSi sõites tekib selliseid olukordi kõvasti, tänu millele hakkad pärisvõistlusi paremini mõistma. Tulin viimasel ringil boksist välja jõudsin boksidest väljuma täpselt liidriga kõrvuti, oli vaja siseneda chicane, andsin chicanes liiga palju järgi, kaotasin pikale sirgele terve sekundi ning finishis olin 0.04 sekundiga kaotajax mina.
<Gener_AL> what was the name of that rally driver early nineties juhan kankernaun ... he was an awsome driver ...
www.liveforspeed.net
Eraisik
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Postitusi: 340
Liitunud: 18 Veebr 2003, 13:32

Postitus Postitas Eraisik »

Frank kirjutas:
Jõuan tagasi Ferrarini (mitte nende sõitjateni), nad testivad nii palju kui tahavad põhiliselt ja sama aegselt kogub ka Bridgestone infot rehvide kohta. Kui ülejäänud teavad vähem rehvide ja auto koostööst.
Rehvi testidest suurt midagi ei tea, sest pole kuulnud/lugenud.

Kui oleks see lisa kurv tehtud, oleksid kõik võrdsed olnud, sest mitte keegi ei oodanud, et tuleb mingi kurv juurde.

Ja need 7 tiimi, kes kasutavad Michelini on tegelt teinud hooaja alguses õige valiku, sest nende rehvid on paremad kui Bridgestone'i omad.

Ning kui sellel ovaali osal aeglasemalt minna, kaotad saa korralikult aega nendele kes lähevad seal klots põhjas.
Mis puudutab Michelini ja Bridgestone infot testimisest, siis oled sa jõudnud huvitavate järeldusteni... ma TÕESTI ei tea kas ka korrektseteni kuna teised allikad viitavad just sellele, et Michelinil on see aasta palju kergem teha arendustööd kuna tema saab data 14 auto testimistelt, vabaharjutustelt ja kvalifikatsioonidelt erinevalt Bridgestonest kes saab andmeid sisuliselt vaid Ferrarilt... KUI TOHIB, siis ma usaldan neid teisi allikaid mille artluskäigus on pisut rohkem loogikat kui eeltoodud järjekordses konspiratsiooniteoorias.

Muudest punktidest -
Pointi selles "võrdsuse" jutus ei ole - kindlasti oleks hävinud bridgestone kliendid kes võtsid kaasa kummid mis arvestasid pika ovaali sõitmise vajadusega. Samuti BAR, Jordan, Toyota ning eriti Williams kes tegid eraldi väga põhjaliku aredünaamikaarenduse spetsiaalselt Indy jaoks...

7 tiimi valik on muidugi õige olnud - ainult parafraseerides üht delfi kommentaari - õiged kummid, raudselt paremad kummid ... ainult et kahjuks sellel etapil eluohtlikud... niisiis - õige aga eluohtlik valik Indyks??

Mis aga puudutab gaas põhjas mineku võimalikust või võimatust - siis siin oled sa millestki väga valesti aru saanud - võidusõidu eesmärk ongi selgitada see komplekt kes esimesena finishis ning mingeid kunstlike, AINULT OSADELE osavõtjatele kasulike viimase minuti muudatusi teha ei tohi. Ja jumal tänatud - FIA ei tenud. Selleks kuidas võistlused toimuvad on üüratu hunnik reegleid ja seadusi ning kõigele lisaks võistlusjuhend - see komplekt pannakse lukku migil kindlal ajal ja kõik teavad, et pärast seda on tingumused paigas ja kõigile võrdsed...

SAMA hea oleks nõuda tund enne starti, et nüüd sõidame 1 liitriste diiselmootoritega 5cm laiustel kummidel... absurd ju... miks arvatakse, et raja muutmine vähem aburd on??

eraisik
Eraisik
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Postitusi: 340
Liitunud: 18 Veebr 2003, 13:32

Postitus Postitas Eraisik »

Tegelikult on KÕIK mis vaja öeldud selles avalduses:

http://www.fia.com/mediacentre/Press_Re ... 05-01.html


2005 UNITED STATES GRAND PRIX
20.06.2005


Formula One is a sporting contest. It must operate to clear rules. These cannot be negotiated each time a competitor brings the wrong equipment to a race.

At Indianapolis we were told by Michelin that their tyres would be unsafe unless their cars were slowed in the main corner. We understood and among other suggestions offered to help them by monitoring speeds and penalising any excess. However, the Michelin teams refused to agree unless the Bridgestone runners were slowed by the same amount. They suggested a chicane.

The Michelin teams seemed unable to understand that this would have been grossly unfair as well as contrary to the rules. The Bridgestone teams had suitable tyres. They did not need to slow down. The Michelin teams’ lack of speed through turn 13 would have been a direct result of inferior equipment, as often happens in Formula One. It must also be remembered that the FIA wrote to all of the teams and both tyre manufacturers on June 1, 2005, to emphasise that “tyres should be built to be reliable under all circumstances” (see correspondence attached).

A chicane would have forced all cars, including those with tyres optimised for high-speed, to run on a circuit whose characteristics had changed fundamentally – from ultra-high speed (because of turn 13) to very slow and twisting. It would also have involved changing the circuit without following any of the modern safety procedures, possibly with implications for the cars and their brakes. It is not difficult to imagine the reaction of an American court had there been an accident (whatever its cause) with the FIA having to admit it had failed to follow its own rules and safety procedures.

The reason for this debacle is clear. Each team is allowed to bring two types of tyre: one an on-the-limit potential race winner, the other a back-up which, although slower, is absolutely reliable. Apparently, none of the Michelin teams brought a back-up to Indianapolis. They subsequently announced they were flying in new tyres from France but then claimed that these too were unsafe.

What about the American fans? What about Formula One fans world-wide? Rather than boycott the race the Michelin teams should have agreed to run at reduced speed in turn 13. The rules would have been kept, they would have earned Championship points and the fans would have had a race. As it is, by refusing to run unless the FIA broke the rules and handicapped the Bridgestone runners, they have damaged themselves and the sport.

It should also be made clear that Formula One Management and Indianapolis Motor Speedway, as commercial entities, can have no role in the enforcement of the rules.

To read the correspondence between the FIA and all of the teams and both tyre manufacturers on June 1 & 2, 2005, please click here (http://www.fia.com/resources/documents/ ... letter.pdf).

For Media Information Purposes - No Regulatory Value
Viimati muutis Eraisik, 20 Juun 2005, 18:01, muudetud 1 kord kokku.
arz
Statistik
Postitusi: 1056
Liitunud: 16 Veebr 2003, 12:00
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas arz »

minu esialgne arvamus asjast on peale eraisiku kommentaare lugedes igatahes muutunud :D. Igayx ise teadis millega riskib ja kui exis las tunnistagu siis viga, mitte ei aja kogu jama fia suunas. Lugesin kiirelt need võimalused mida fia pakkus michelini klientidele, tegelt need barcelonast uute rehvide toomine ja sellega kaasnev trahv oli ju täiesti mõistlik pakkumine, ainus mille kallal fia yle norida on, on see et nad ei suutnud ära otsustada mis karistuse nad selle korral saavad. Kuid samahästi võib asja Michelini ja tema klientide poolt vaadata, äkki nad kartsid et see trahv hõlmab rohkem kui Indianapolise GP...
Eraisik
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Postitusi: 340
Liitunud: 18 Veebr 2003, 13:32

Postitus Postitas Eraisik »

arz'le - tänud, et mainisid - ütleme nii, et siis ei ole mu aeg asjatult kulutatud kui vähemalt keegi sai mu kirjutistest aru ja neist mingigi kasu.
Mind isiklikult just see kõige rohkem ärritas, et need kes tegelikult süüdi (7 meeskonda) esitavad end kui heategijaid (me ju mõtleme AINULT ohutusele) ja rääkimata oma vigade tunnistamisest püüavad kogu supi ajada FIA kaela...
Kolin
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 19363
Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
Has thanked: 2
Meeldimisi saanud: 11
Kontakt:

Postitus Postitas Kolin »

Aga asi oli ju suunatud just ohutusele. FIA on ju suuteline päevapealt reegleid muutma kui asi on ohutuses. Aga kuna Ferrari oli vastus siis FIA ei hakanud asju muutma. Seega ei ole süüdi ainult 7 pealikku vaid ka FIA ja Ferrari. FIA just selle pärast süüdi, et nad ei avalikustanud karistust mis järgneb kui rehve vahetada võistluse jooksul. Ferrari on just sellepärast süüdi, et tõmbas järjekortselt teistele teamidele veepeale. Ning 7 pealikku, et selline asi ültse juhtuda sai. Aga see ei ole ju loogiline, et kõik 7 teami ühtemoodi puusse panevad. Siin on ikka midagi suuremat mängus. Ferrari on alati FIA ja Mosley lemmiklaps olnud. Kui ikka enamus teame on asjaga nõus tulnuks asi ära teha. Kõik ei saa ju Ferrari tahtmist mööda käia. Aga paraku see nii on. Siin ei tasu nüüd rääkida, et Brits-e kasutab ainult 3 teami ja michel-e 7 teami, et loogiline ju enamus olid nõus seitse kolme vastu. Ju siis Brits ikka nii saast on, et enamus teame Michelini rehve eelistavad.
See lihtsalt minu arvamus (mida ei suuda keegi muuta) ning ei kuulu kommenteerimisele.
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
Erki
Kiddo soon 5000!
Postitusi: 5497
Liitunud: 19 Jaan 2003, 13:58
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Erki »

Kolin kirjutas:Ferrari on just sellepärast süüdi, et tõmbas järjekortselt teistele teamidele veepeale.
Teised tiimid tõmbasid endale ise vee peale sellega, et nad sitad rehvid kaasa tõid.
gaas on endiselt laiffi
Frank
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 3012
Liitunud: 17 Veebr 2003, 13:45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Frank »

Ei hakka siin edasi teemat arendama, sest kui palju MEIE siin foorumis ikka teame, mis seal F1s telgitagustes toimub kogu aeg. Nii et ei saa määrata, kes on süüdi ja kes mitte. End of Story.
"Come on, you can see more than that"
KuriUss
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1484
Liitunud: 07 Mär 2003, 18:29
Asukoht: Sibulaküla
Kontakt:

Postitus Postitas KuriUss »

Erki kirjutas:
Kolin kirjutas:Ferrari on just sellepärast süüdi, et tõmbas järjekortselt teistele teamidele veepeale.
Teised tiimid tõmbasid endale ise vee peale sellega, et nad sitad rehvid kaasa tõid.
Michelin tõmbas endale vee peale, mitte tiimid. Ja see, et võistlus nõme oli ei eitanud isegi Michael Schumacher. Kusjuures probleemiks oli see, et erakordselt jaburas olukorras ei suudetud lahendust leida.
johunn
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1536
Liitunud: 27 Mär 2003, 21:26

Postitus Postitas johunn »

Kolin kirjutas:Aga asi oli ju suunatud just ohutusele. FIA on ju suuteline päevapealt reegleid muutma kui asi on ohutuses. Aga kuna Ferrari oli vastus siis FIA ei hakanud asju muutma. Seega ei ole süüdi ainult 7 pealikku vaid ka FIA ja Ferrari.
Ohutuse peale oleks pidanud tiimid ju varem mõtlema... see on umbes nii et lähme puurita autoga rallit sõitma ja palume terve raja šikaane täis ehitada, et kiirus liiga suureks ei läheks, sest muidu võib asi ohtlikuks minna.
Muide kui hästi meelde tuletada, siis vist nägime hooaja alguses mitmeid kordi kuidas Ferraril rehvid alt ära kulusid... Shummi käis seetõttu isegi ühel etapil raja kõrval... kas see ei ole siis ohutusega seotud?
KuriUss
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1484
Liitunud: 07 Mär 2003, 18:29
Asukoht: Sibulaküla
Kontakt:

Postitus Postitas KuriUss »

johunn kirjutas:
Kolin kirjutas:Aga asi oli ju suunatud just ohutusele. FIA on ju suuteline päevapealt reegleid muutma kui asi on ohutuses. Aga kuna Ferrari oli vastus siis FIA ei hakanud asju muutma. Seega ei ole süüdi ainult 7 pealikku vaid ka FIA ja Ferrari.
Ohutuse peale oleks pidanud tiimid ju varem mõtlema... see on umbes nii et lähme puurita autoga rallit sõitma ja palume terve raja šikaane täis ehitada, et kiirus liiga suureks ei läheks, sest muidu võib asi ohtlikuks minna.
Muide kui hästi meelde tuletada, siis vist nägime hooaja alguses mitmeid kordi kuidas Ferraril rehvid alt ära kulusid... Shummi käis seetõttu isegi ühel etapil raja kõrval... kas see ei ole siis ohutusega seotud?
No kuule. Kuidas saab tiimidele ette heita rehviämbrit? Puhtalt Michelini ämber.
johunn
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1536
Liitunud: 27 Mär 2003, 21:26

Postitus Postitas johunn »

KuriUss kirjutas:
johunn kirjutas:
Kolin kirjutas:Aga asi oli ju suunatud just ohutusele. FIA on ju suuteline päevapealt reegleid muutma kui asi on ohutuses. Aga kuna Ferrari oli vastus siis FIA ei hakanud asju muutma. Seega ei ole süüdi ainult 7 pealikku vaid ka FIA ja Ferrari.
Ohutuse peale oleks pidanud tiimid ju varem mõtlema... see on umbes nii et lähme puurita autoga rallit sõitma ja palume terve raja šikaane täis ehitada, et kiirus liiga suureks ei läheks, sest muidu võib asi ohtlikuks minna.
Muide kui hästi meelde tuletada, siis vist nägime hooaja alguses mitmeid kordi kuidas Ferraril rehvid alt ära kulusid... Shummi käis seetõttu isegi ühel etapil raja kõrval... kas see ei ole siis ohutusega seotud?
No kuule. Kuidas saab tiimidele ette heita rehviämbrit? Puhtalt Michelini ämber.
No tehniliselt jah Michelini ämber, aga niikaua kui see FIA ämber ei ole ei peaks FIA ju muutma midagi.
Melka
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 877
Liitunud: 31 Mai 2005, 11:31
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Melka »

See ei pruugi olla Michelini ämber, kuna kindlasti on ka Michelinil pehmemad ja kõvemad segud. Tiimid valisid lihtsalt pehmed ja ega selles siis Michelin süüdi ei ole. Ahh, krt seda teab, mis seal tegelikult toimus. Võibolla on see rehvi/shikaani jutt vaid üks väga väike stseen suures lavastuses, mille eesmärki vähemalt mina ei suuda ette kujutada. Eks näis.
Kolin
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 19363
Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
Has thanked: 2
Meeldimisi saanud: 11
Kontakt:

Postitus Postitas Kolin »

Jah keda need meie arvamused huvitavad. Selge on see, et me ei tea mis seal tegelikult toimus.
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
KuriUss
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1484
Liitunud: 07 Mär 2003, 18:29
Asukoht: Sibulaküla
Kontakt:

Postitus Postitas KuriUss »

Melka kirjutas:See ei pruugi olla Michelini ämber, kuna kindlasti on ka Michelinil pehmemad ja kõvemad segud. Tiimid valisid lihtsalt pehmed ja ega selles siis Michelin süüdi ei ole. Ahh, krt seda teab, mis seal tegelikult toimus. Võibolla on see rehvi/shikaani jutt vaid üks väga väike stseen suures lavastuses, mille eesmärki vähemalt mina ei suuda ette kujutada. Eks näis.
Nii see nüüd ka ei ole, et tiim käib ja toksib jalaga kumme ja valib.
Eraisik
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Postitusi: 340
Liitunud: 18 Veebr 2003, 13:32

Postitus Postitas Eraisik »

KuriUss kirjutas:
Nii see nüüd ka ei ole, et tiim käib ja toksib jalaga kumme ja valib.
Võib olla just jalaga tõesti mitte :)

kuid põhimõtteliselt on IGAKS etapiks valmis VÄHEMALT 1 vihma, 1 intermediate ja 2 kuiva jooksu... seda siis MINIMAALSELT ... reaalselt võid selle hulga, mille hulgast IGA team ise valiku teeb Michelini inseneride soovitusel, korrutada 2-4'ga... ehk siis iga team ikka ise toksib jalaga kummi ja võtab selle mis tema auto vedrustuse ja setupiga ja strateegiaga sobib...

mida FIA lubab kaasa võtta - loe HAKATUSEKS ise
http://www.formula1.com/insight/rulesan ... 3/995.html

NB!!!! ära unusta seal all kilkkida lingil FIA regulations in detail!!!

kui see on sinu jaoks liiga high-level ülevaade, siis
http://www.fia.com/sport/Regulations/f1regs.html

ja kaeva terviseks :)
Muideks - kõige alus peaks olema ISC - International Sporting Code ...

head kaevamist :)
NII PALJU VEEL- et kes vähegi tahab asjadest aru saada see vaatab F1 ülekandeid kas Soome MTV3'lt või RTL'ilt... kes asjadest tahab ÕIETI aru saada, sellel on lausa **keelatud** KLAARI nimelise kodaniku asjatundmatut ning tõeliselt haiget iba kuulata...

Ahjaa :)

väike präänik ka neile kes pole mu kirjatükkidest lõpuni väinud - lugege mis Indy rajal kummidega tegelikult toimub ja MÕELGE kas ja mida meeskonnad ise oleks TÕELISE SÕIDUSOOVI korral teha saanud...
http://www.formula1.com/insight/technic ... 0/149.html
KuriUss
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1484
Liitunud: 07 Mär 2003, 18:29
Asukoht: Sibulaküla
Kontakt:

Postitus Postitas KuriUss »

Kle eraisik. Väga tore, et sul need lingid käepärast on. Kindlasti on sul ka riiulis matemaatika käsiraamat jne.

Reaalsus on see, et kõik tiimid panid puusse kuna kokkuvõttes varustab neid rehvidega ikkagi Michelin. Rehvivalik on kõigil tiimidel ilmselt sama, kuna rehvid konkreetsele rajale valitakse rehvitootja pikaajalise arendustöö baasil. Seekord oli arendustöö kehv ja see puudutas üheselt kõiki tiimisid.

Loe kasvõi Michelini pressiteateid nende oma kodukal. Ma usun, et nad teataksid rõõmuga, et tiimid olid ise lollid, paraku pole neil ühtegi võimalust seda teha. Loomulikult jääb neil üle vaid FIAt süüdistada (osalt ka õigusega), kuna ükski normaalne PR inimene ei võtaks kogu laksu meedias oma ettevõttele otse sisse.

Tegelikult on asi kokkuvõttes siiski väga lihtne. Rehvitootja tarnis sobimatud pastlad ja kogu lugu, kodanik Klaaril ja FIA reeglitel pole siinkohal asjaga miskit seost. Hea, et Ralf surma ei saanud.
Vasta