Marko Asmer

maailma populaarseim mootorispordiala

Moderaatorid: Jaanus, Erki, RudiTurbo, mrali, nimh, Frank

Vasta
SLy
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1376
Liitunud: 14 Mär 2005, 14:39

Marko Asmer

Postitus Postitas SLy »

Mõtlesin, et kuna meil on nüüd oma mees F1 võistkonna ametlik testisõitja, võiks tema kohta eraldi teema olla. Siia saaks siis lisada kõik uudised, arvamused jm. mis temaga seotud.
SLy
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1376
Liitunud: 14 Mär 2005, 14:39

Postitus Postitas SLy »

Asmer: pojast võib saada vormel 1 põhipiloot

Hille Tressum
Äripäev
04.02.2008 13:42

Endine poliitik ning kinnisvaraäri ajav Toivo Asmer arvab, et kui Marko Asmer, kes just mõni päev tagasi valiti BMW Sauberi testisõitjaks, ennast meeskonnale tõestab, võib temast juba aasta pärast saada tiimi põhipiloot.

Toivo Asmeri sõnul said nad tiimi otsusest Markoga leping sõlmida teada mõni päev enne laia üldsust. Toivo Asmeri sõnul oldi rahul, et poisist sai just testisõitja, mitte nn pärispiloot, kuna nii saab noor paljutõotav vormeliäss rohkem sõita. Ning just sõitmist peabki poiss harjutama. Seda meelt on ka Marko mänedžer Harald Huysman.

Isa Toivo sõnul ei olegi see aeg enam kaugel, kus poeg Markost vormel 1 piloot saab. "Praegu valiti kolmandaks piloodiks juba kolm hooaega sõitnud Christian Klein, kes oli nn põllule jäänud. See tähendab, et oli teada, et tal teisi tööpakkumisi ei olnud. Arvan, et tiim sai kolmanda piloodi imeodavalt kätte," sõnas Asmer.
Küsimusele, kui palju Marko testsõitjana teenima hakkab, Toivo Asmer vastata ei soovinud, kuna tegemist olevat firma saladusega. Siiski andis ta vihje, et Eesti mõistes on tegemist väga hea palgaga. Samuti ei soovinud Toivo Asmer täpsustada, kui pikaks ajaks leping sõlmiti.

"Nii nagu ajakirjandusest on läbi jooksnud, sõlmiti Markoga leping aastateks," sõnas Asmer ning lisas, et Marko testisõitja karjäär võib üürikeseks jääda, kuna on võimalik, et juba järgmisel aastal istub poiss piloodina BMW Sauberi rooli.

"Juba praegu on Marko näidanud väga häid tulemusi ning tiimibosse üllatanud. Samuti on ta silma paistnud kommentaaridega auto käitumise suhtes, mis on valesti ja mida tuleks paremini seada. Tean, et varsti lõpevad pilootide lepingud, see ei tähenda muidugi seda, et tiim peab endale uued piloodid valima, aga võib. Kui Marko end selleks ajaks piisavalt tõestab, siis ei näe ma mingit põhjust, miks ta ei võiks juba järgmisel hooajal piloodi rollis olla," sõnas Asmer ning lisas, et kui mitte aasta pärast, siis kahe aasta pärast on Marko kindlasti juba vormel 1 piloot.

Küsimusele, kas Markost võib ka kunagi vormel 1 maailmameister saada, vastas Asmer lõbusalt, et midagi ei ole võimatut. "Selleks et maailmameistriks saada, on vaja kõvasti tööd teha ja saada väga heaks sõitjaks ning ka õnnel on siin koht täiesti olemas," sõnas Asmer.
Kolumbus
algaja kommentaator
algaja kommentaator
Postitusi: 22
Liitunud: 20 Nov 2005, 18:51

EPL 04. veebruar 2008, Aet Süvari intervjuu Marko Asmeriga

Postitus Postitas Kolumbus »

See, mida Marko Asmer ja Eesti vormelifännid on viimased aastad oodanud, juhtus lõpuks tänavu veebruaris – noor võidusõitja sõlmis lepingu BMW Sauberi meeskonnaga. Vormel-ühe sarjas on ta läbi aegade esimene eestlane.

••See, mille nimel sa oled nii kaua aega töötanud, on nüüd vist tõeks saanud?

Muidugi. See oligi üks minu sihte ja unistusi, et jõuda vormel-ühte. Okei, ma ei sõida praegu veel võidu, aga olen ühe parima tiimi palgal, teen neile professionaalset tööd ning see on mulle väga suur au. Ma ei ole ennast sinna sisse ostnud, mulle on see suur töövõit.

•• BMW Sauberi pressiteate järgi on sinu uus ametinimetus “second junior test driver”. Mis see täpselt tähendab – et oled järjekorras teine katsesõitja?

Meeskonnal on kaks testisõitjat, üks neist on varusõitja ehk kolmas sõitja. See on Christian Klien. Mina olen lihtsalt testisõitja. Juunior on sinna sisse sellepärast kirjutatud, et vormel-1 sarja uustulnuk saab lisaks 3000 testkilomeetrit.

••Miks siis sina ei saanud varusõitjaks?

Meeskond tahtis, et ma sõidaksin ka võidu – et koormust oleks rohkem ja et teravus säiliks. Tegelikult ongi nii, et kui ikka aasta läbi ei sõida, siis lähed natuke rooste. Kui aga sõidan mõnes sarjas, siis poleks mul võimalik meeskonnaga etappidel kaasas käia. Eelmisel aastal oli BMW Sauberi tiimi varusõitja Sebastian Vettel – ka tema sõitis võidu. Kuid siis kalendrid klappisid niimoodi, et see oli võimalik. Sel aastal ei klapi. Siiski – see on mulle väga positiivne, et asjad lahenesid nii nagu praegu. Kaasaskäimine on suhteliselt tüütu – sõita ju ei saa, vahid lihtsalt päevad läbi, kuidas teised sõidavad, ja suhtled sponsoritega.

•• See tähendab aga ka seda, et kui mõne piloodiga peaks midagi juhtuma, siis saab rooli just Klien, mitte sina?

Sedasi on tobe mõelda. Jah, tiimil peavad arusaadavalt varumehed olema, sest mängus on nii suured rahad. Reaalselt neid vaja ei lähe. Nad on rohkem selleks kaasas, et sponsoritega suhelda. Lisaks pole kuskil fikseeritud, et Klien on igal juhul esimene valik sõitjaks, kui piloodiga peaks midagi juhtuma. Jah, kui juhtub näiteks Austraalias, siis sõidaks Klien, sest mina olen siin, aga Euroopa etappidel võiksin see ka mina olla. Mina siiski selliste asjade peale ei mõtle, see ei ole oluline. Mul on põhiline, et saan testikilomeetreid koguda.

•• Sa pole siis vähimalgi määral pettunud, et sina pole varusõitja?

Ei, ma olen just õnnelik. See oligi eesmärk, mida tahtsime saada. Minu leping jäi täpselt samaks, Klieni tulek ei muutnud selles midagi.

••Kus sarjas võistlema hakkad?

Veel ei tea, läbirääkimised käivad paari sarja ja tiimiga. Järgmisel nädalal (sel nädalal – toim) on mul BMW Sauberiga paar kohtumist, nad aitavad mul sarja otsida. Ses suhtes on hea, et ma ei ole enam üksi, neil on suur sõnaõigus, nad saavad aidata. Kindel on praegu see, et F3-s enam ei sõida, seal on töö tehtud. Aga igal juhul on minu jaoks tähtsaim ülesanne sel aastal testimine. Sarjal, mida sõidan, suurt vahet ei ole, põhiline, et saan käe soojas hoida.

•• Nii, et kas võidad või ei – vahet pole?

No loomulikult ma lähen ikka võitma, see on alati eesmärk, ükskõik, mida ma teen. Aga see pole mulle ega BMW-le kõige tähtsam.

•• Kuidas su graafik välja hakkab nägema?

Seda täpselt ei tea – sõite on igal pool terve aasta vältel. Graafik pole veel päris paigas.

•• Mida õpetasid sulle katsesõidud Jerezis ja Valencias, kus sa detsembris-jaanuaris kaasa lõid?

Kõik toimib väga professionaalselt. Inimesi on palju, neil on väga erinevad rollid, aga kõik töötavad väga ühtselt, liiguvad ühes suunas. Nende töö on väga hästi organiseeritud. Seda, kuidas asjad toimivad, on olnud päris huvitav vaadata.

Ega auto testimine kerge ei ole. Testisõitjal peab olema hea tagumikutunnetus – võid ju olla hea võidusõitja, aga kui testida ei oska, siis ei ole sinuga midagi peale hakata. Pead oskama tunnetada igasuguseid väikseid muutusi ja nüansse auto käitumises. Minu jaoks olid kõik need testipäevad pingelised. See pole ju ainult sõitmine – mida tiim ütleb, seda tuleb teha. Õppimist on palju, aga ma arvan, et olen üsna hästi hakkama saanud. Kui mu katsesõidud oleks halvasti läinud, siis mind poleks võetud. Alguses mul oligi väike mure, et Eesti värk – väike maa ja raske läbi murda. Järelikult selles tiimis see poliitika ei kehti.

•• Soomlased on tuntud vormelirahvas, neil on seal ilmselt seetõttu tunduvalt kergem kanda kinnitada. Kas arvad, et tänu sulle võib mõni teinegi eestlane saada paremad võimalused?

Kindlasti see aitab kaasa, tahaks vähemalt loota. Aga sellest ainuüksi ei piisa – Eestist on ikkagi raske seda raha leida, millega Euroopasse võistlema minna. Tasuta lõunaid ei ole.

•• Ütlesid algul, et üks sinu sihte ja unistusi on täitunud. Kuhu nüüd uue sihi sead – kas piloodiks saamisele?

Vormel-ühes ma nüüd olen, seda ei saa keegi ära võtta. Aga võidu sõita... see oleks tore, kui saaks. Loomulikult on ka BMW Sauber selle peale mõelnud, ega nad mind päris niisama ka ei võtnud. Eks neil on ka plaan. Nüüd tuleb võimalikult palju õppida, et pääseks ka sõitma. Ega see kerge ei ole, aga nagu näha – kõik on võimalik.

Christian Klien, kes neljapäeval tähistab 25-ndat sünnipäeva, on Austria võidusõitja, kelle kontosse kuuluvad kaasalöömised vormeli BMW ja Renault’ Saksamaa sarjades. Viimasest võttis ta 2002. aastal võidu, aasta hiljem tuli aga vormel-3 eurosarjas teiseks. 2004. aastal kuulus ta vormel-1 Jaguari meeskonda, 2005–2006 võistles Red Bulli eest. Eelmisel hooajal oli Klien Honda katsesõitja.

“Tahtsime kolmandaks sõitjaks kedagi, kel oleks vormel-1 kogemus,” selgitas BMW Motorsporti direktor Mario Theissen Klieni palkamist. “Christian teab, mida kujutavad endast grand prix-etapinädalad ning kui vaja, saab ta kohe mõnda tiimi liiget asendada.”

Marko Asmeri kohta jagus tiimipealikul vaid kiidusõnu: “Ta on meie autot neli korda katsetanud ning teinud pidevalt edusamme. Ta on teinud tööd keskendunult, tähelepanelikult ja rahulikult. Tema ja tiimi vaheline keemia on õige.”
SLy
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1376
Liitunud: 14 Mär 2005, 14:39

Piquet: Asmer peab veel kõvasti tööd tegema

Postitus Postitas SLy »

Piquet: Asmer peab veel kõvasti tööd tegema
06.02.2008
www.sloleht.ee

Aitas poolest tunnist kambaintervjuust kolmekordse maailmameistri Nelson Piquet poja Piquet juunioriga – "Kutsuge mind kuidas tahate: Nelsinho, Piquet, Juunior..." – Renault’ vastse piloodiga, tõdemaks: ääretult sümpaatne noormees.

Aga esmalt lõpust. Kui rahvusvaheline meedia oli oma osa kätte saanud, nõustus Piquet paar sõna SL Õhtulehega privaatselt rääkima.

Küsimused puudutasid muidugi Marko Asmerit, kellega Piquet aastaid nii kardi kui ka vormelirajal vägikaigast vedas, kord võitis, siis taas alla jäi.

"Markot? Muidugi tean ja tunnen. Kuidas teda hindan? Ta on praegu kõigest BMW Sauberi testisõitja," teatas Piquet paar päeva enne seda, kui uudis Asmeri testisõitjaks kinnitamise kohta maailma paisati. Ju teadis brasiillane telgitaguseid. "Testisõitjast põhipiloodini on pikk tee. Marko peab kõvasti tööd tegema."

Üldiselt olla Marko asjalik poiss, tunnistas Piquet: "Loodan, et ükskord pääseb ta võidusõitjaks ja me saame taas rinnad kokku panna."
valmacher
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 4404
Liitunud: 04 Okt 2005, 16:31

Postitus Postitas valmacher »

Pilt

BMW Sauberi testisõitjaks tõusnud Marko Asmer vajab oma võidusõitjakarjääri jätkamiseks sponsoritelt 400 000 eurot. Vastasel juhul jäävad hädavajalikud sõidukogemused omandamata.
"See oleks praegu viimane rahaline abi, mida Marko kodustelt sponsoritelt vajab, et vormel-1 põhipiloodiks saada," selgitas Asmeri norralasest mänedžer Harald Huysman. "Püüame eelarvet kokku saada ja otsime ka Eestist sponsoreid. Tuleb tunnistada, et praegu meil veel midagi väga kindlat pole."
BMW omalt poolt õlga alla ei pane. Pole ühelegi teisele testisõitjale kunagi pannud.
Samuti ei kaasne Asmeri testisõitjalepinguga hädavajalikke miljoneid, sest testisõitjate töötasud ei ole võrreldavad F1 tippsõitjate sissetulekutega.
Kahe kuni kolme nädalaga peab Asmeritel olemas olema Euro 3000 sarja jaoks vajalikud 400 000 eurot ehk 6,4 miljonit krooni. Juhul kui summat kokku ei saada, võib juhtuda, et Asmeri hooaeg piirdub vaid testimisega.
Ja selline asjade käik ei olnud neil teps mitte planeeritud. Tähtis oli just võidu sõita ning areneda, et lähiajal endale põhisõitja koht välja võidelda.
"Kui Marko nüüd tõesti mõne sarjaga ühineda ei saa, siis ta oleks võinud ju kohe BMW reservsõitjaks minna. Seega see oleks väga ebaloogiline käik ja meie jaoks mitte parim lahendus," rääkis Toivo Asmer, kes tulenevalt lepingust poja rahaasjade ajamise täielikult mänedžeri kanda on jätnud.
Tegelikult maksab Euro 3000 sarja koht märksa rohkem, kuid valitsevale Briti F3 sarja meistrile tehakse hinnaalandust. 400 000 euro sees oleksid kõik tervele hooajale minevad kulud.
Paar aastat tagasi lubasid Eesti sponsorid Huysmanile, et juhul kui Asmer F1 jõuab, siis hakkavad nad teda ka toetama. "Harald arvas, et võib-olla peaks nüüd seda neile meelde tuletama," mõtiskles Toivo Asmer. "Teadsime kohe, et sellist summat läheb vaja. Positiivse poole peale võib kanda ka selle, et Eesti sponsorite huvi on võrreldes varasemaga suurenenud. Usku peab olema."

Väidetavalt saab Asmer sel nädalavahetusel Valencia ametlikel testidel BMWd testida.
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
SLy
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1376
Liitunud: 14 Mär 2005, 14:39

Re: Marko Asmer

Postitus Postitas SLy »

Asmer hakkab sõitma ilmselt Euro 3000 sarjas. Kui hakkab.
19.02.2008
www.sloleht.ee

Marko Asmeri mänedžer Harald Huysman otsib raha, et tema hoolealune saaks sõita mõnes madalamas, tõenäoliselt Euro 3000 vormelisarjas.
Esmased läbirääkimised on tiimidega peetud, kokkuleppeid veel pole. BMW Sauberi testisõitjana saab Asmer aga tänavu kõvasti tööd.
Pääsenud F1 meeskonna BMW Sauberi testipiloodiks, tegi Asmer ühe sammu kuningliku sarja põhisõitja koha suunas. Nüüd tuleb testidel olla kiire ja võimaluse korral lüüa kaasa mõnes madalamas vormelisarjas. BMW Sauber annab talle piisavalt testiaega, väidetavalt rohkem, kui kolmandale piloodile Christian Klienile.
Mida rohkem kogemusi Asmer tänavu korjab, seda suurem on võimalus juba järgmisel hooajal põhipiloodiks saada. Küll pole BMW Sauberiga sõlmitud lepingu järgi eestlane kohustatud madalamas sarjas sõitma. Kui tiim seda soovinuks, oleks nad otsinud ka Asmerile koha. Kätt soojas hoida on eestlase enda vaga soov.
Renault’ sari langeb ära, USA sari usutavasti samuti
Hetkeseisuga on üsna kindel, et Renault’ sarjas Asmer kaasa lööma ei hakka. Tipptiimid on sõitjad leidnud ja kehva autoga pole mõtet rajale minna. Vaid siis, kui keegi loobub ja Asmerile tehakse viimase hetke pakkumine, on Renault’ sari mõeldav. Seega jääb järele Euro 3000.
Siiski on veel üks variant – ookeanitagune Champcar Atlantic –, kuid selle sarja autod on lähemal F3 kui F1 sõiduvahenditele ehk siis mitte vajalikul määral kiired. Võimalus, et Asmer USAs sõitma hakkab, on mõni protsent.
Võidusõitmiseks on vaja aga raha. Vastavalt lepingule on mänedžeril kaks ülesannet – otsida kontakte vormelimeeskondadega, sõitja vormel 1 sarja aidata ning täita eelarvet. Teise ülesande lahendamisega Huysman praegu tegelebki.
Eelarvet pole lihtne kokku saada. Eesti on liiga väike
"Asmeril on teha pisike samm, et pääseda F1 meeskonna põhipiloodiks. Ta võiks parimal juhul juba järgmisel aastal starti asuda, kui tänavu mõnes madalamas sarjas silma paistaks," arvas Huysman, kuid lisas, et eelarve täitmine pole lihtne. Eesti on väike ja raha pole siin palju, aga ikkagi... Raske on Norrast või Hollandist sponsoreid leida."
Samas on selge, et Eestist võiks Asmerit toetada vaid metseen, sest firmadel pole piiri taga piisavalt reklaamiväljundit. Lugu oleks teine, kui Asmeri võidukihutamisi hakataks nägema Eesti teleekraanidel. Mitu kodumaist kanalit on ülekannete vastu huvi tundnud ja kui Asmer võistlustulle asub, saavad Eesti fännid suure tõenäosusega talle kaasa elada.
Asmeril seisavad ees privaattestid Valencias
Kahe-kolme nädala pärast peab Asmeril olema sari ja auto. Paari tiimiga on läbirääkimised peetud, kuid mingeid kokkuleppeid veel pole. Sestap pole ka teada vajaliku summa suurus. See jääb 6 miljoni Eesti krooni piiresse.
Kui aga Huysman raha kokku ei saa, ei saa Asmer võidu sõita. Ent tema asend vormelimaailmas sellega ei muutu. Järgmistele ametlikele testidele läheb BMW Sauberi kolmas piloot Christian Klien, Asmeril seisab eest kaks testipäeva Valencias, kus auto kuulub vaid talle.
Tagatubades räägitakse, et austerlase testipäevad jäävat võrreldes Asmeri omadega tänavu napiks. Theissen hoiab silma peal pigem eestlasel.
SLy
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1376
Liitunud: 14 Mär 2005, 14:39

Postitus Postitas SLy »

BMW Sauberi boss Mario Theissen: Marko Asmeril on tohutu potentsiaal
19.02.2008 00:01

BMW Sauberi F1 tiimi bossi Mario Theisseni sõnul sai Marko Asmeri testisõitjaks valimisel otsustavaks eestlase andekus ja pühendumus vormel-1 sarja pääsemiseks.

Mario Theissen, millal Marko Asmer teile esimest korda silma jäi?

Märkasin Markot esimest korda viis aastat tagasi, kui ta BMW F1 Williamsit testis. Siiski tuleb tunnistada – toona ei olnud tal võimalik tippringiaegu kirja saada, sest ta tegi tööd põhiliselt sirgetel autot testides.

Mullu Macau GP-l viibisite pikalt Hitechi meeskonna boksis Marko tegevust tähelepanelikult jälgides. Mida seal nägite, et otsustasite ta testisõitudele kutsuda?

Nägin Asmerit nii 2006. kui ka 2007. aastal Macau GP-l. 2006. aastal oli ta esimese kvalifikatsiooni kiireim ja see on äärmiselt muljetavaldav saavutus, arvestades seda, et Macau rada on üks raskemaid. Ka aasta hiljem näitas ta samal võistlusel oma võiduiha.

Mis sai otsustavaks?

Ühelt poolt sai otsustavaks muidugi tema tohutu potentsiaal võidusõitjana. Lisaks sellele töötab ta pühendunult ning on väga kindlalt keskendunud oma eesmärgile, vormel-1 põhisõitjaks saamisele. (PM)
valmacher
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 4404
Liitunud: 04 Okt 2005, 16:31

Postitus Postitas valmacher »

Härrade enda sõnutsi on kõik ok ja nädalavahetusel saab mõned tiirud teha.
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
Tanel007
V järgu kommentaator
V järgu kommentaator
Postitusi: 33
Liitunud: 19 Veebr 2008, 18:30
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Tanel007 »

Tore uudis, et lõpuks eestlane murrab F1 ja tipptiimi, kuid see teise testsõitja koht ning BMW vähene huvi, kuidas noor piloot saaks ennast kuskil alamas sarjas oma võimeid ja oskusi parandada sita maitse suhu. Koivalainen, Hamilton, Piquet oli meeskond sisuliselt taga, et mehed saaksid võistelda GP2 sarjas parimate autodega.
SLy
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1376
Liitunud: 14 Mär 2005, 14:39

Postitus Postitas SLy »

Mind ka natuke üllatab, et BMW talle oma kuludega kuskil sarjas võistlemist ei võimalda. Sellise suure tehase jaoks oleks see suht olematu kulu.Nagu näha tahetakse temast tulevikus teha ikkagi põhipiloot - muidu poleks ju nii noort ja kogenematut meest oma testisõitjaks võetud. Mõni vanem kala oleks neile kindalsti auto arendamise juures rohkem kasuks olnud. Markol pole ju nii võimsate masinatega mingit kogemust. Tulevikku silmas pidades peaks ta kindasti võistlema. Loodan, et see raha ikkagi suudetakse leida.

Vaatasin natuke Euro Formula 3000 kohta. Sõidetakse Lola sassiidega ja Zyteki mootoritega.

Meistrid:
1999 Italian Formula 3000 Giorgio Vinella
2000 Italian Formula 3000 Ricardo Sperafico
2001 Euro Formula 3000 Felipe Massa
2002 Euro Formula 3000 Jaime Melo, Jr.
2003 Euro Formula 3000 Augusto Farfus
2004 Superfund Euro Formula 3000 Nicky Pastorelli
2005 Italian Formula 3000 Luca Filippi
2006 Euroseries 3000 Giacomo Ricci
2007 Euroseries 3000 Davide Rigon

2008 kalender:

10-11/03 Test Vallelunga
20/04 Vallelunga
-/05 Test
01/06 Spa
29/06 Valencia
20/07 Mugello
14/09 Misano
28/09 Valencia
19/10 Jerez
02/11 Barcellona


Pilt

http://www.euroseries3000.com
Tanel007
V järgu kommentaator
V järgu kommentaator
Postitusi: 33
Liitunud: 19 Veebr 2008, 18:30
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Tanel007 »

Euro 3000 vist kõige parem varjant praegu, sest F3 pole enam mõtet ennast siduda.
elu algab 7000 pöördest . . .
SLy
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1376
Liitunud: 14 Mär 2005, 14:39

Postitus Postitas SLy »

Paistab küll jah, aga ise lootsin, et ta saaks Renault World Seriesesse. Euro 3000 on võrreldes F3-ga kindalsti edasiminek - tegemist palju võimsamate autodega.
Tanel007
V järgu kommentaator
V järgu kommentaator
Postitusi: 33
Liitunud: 19 Veebr 2008, 18:30
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Tanel007 »

Äkki tagasi Jaapanisse ja Formula Nippon :?

Pilt

Lola FN6 kere ning Toyota-Honda mootoritega V8 (550 hp)

Kalender
5-6 Apr Rd.1 FUJI
10-11 May Rd.2 SUZUKA
24-25 May Rd.3 MOTEGI
7-8 Jun Rd.4 OKAYAMA
12-13 Jul Rd.5 SUZUKA
9-10 Aug Rd.6 MOTEGI
30-31 Aug Rd.7 FUJI
20-21 Sep Rd.8 SUGO

Kuulsaim võitja arvatavasti Ralf Schumacher
elu algab 7000 pöördest . . .
Tanel007
V järgu kommentaator
V järgu kommentaator
Postitusi: 33
Liitunud: 19 Veebr 2008, 18:30
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Tanel007 »

Marko esimene intervjuu BMW Sauber testsõitjana inglise keeles autonetis. Poiss kuidagi krampis aga saab hakkama
elu algab 7000 pöördest . . .
jens
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2077
Liitunud: 02 Aug 2005, 21:50
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas jens »

Jälle see raha-raha-raha. Mure, mis on Markot terve tema karjääri saatnud. Aga arvestades, et kõige kiuste on ta siiski nii kaugele jõudnud, tekitab see usku, et küll seegi kord probleemidele lahendus leitakse.

6,4 miljonit... Mõnele suurfirmale ei tohiks ju selline sponsorlus ületamatu raskus olla...
SLy
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1376
Liitunud: 14 Mär 2005, 14:39

Postitus Postitas SLy »

Tanel007 kirjutas:Äkki tagasi Jaapanisse ja Formula Nippon :?
Kui ta Jaapanis oleks terve hooaja sõitnud, siis arvatavasti Threebond seda ka võimaldanud oleks - midagi sellist räägiti enne eelmist hooaega. Siis oleks jäänud mõned briti etapid sõitmata ja ei tea kas oleks F1 võistkonnaga leping tulnud. Nippon on muidu väga korralik sari.
SLy
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1376
Liitunud: 14 Mär 2005, 14:39

Postitus Postitas SLy »

Marko Asmer: Milleks see paanika? Minu põhitöökoht on BMW
20. veebruar 2008
Autor: Jaan Jürine

•• Marko, kuidas selle 400 000 euroga ikkagi on, mis tagaks BMW Sauberi katsesõitja töö kõrval võimaluse sõita Euro 3000 vormelisarjas?

Loen mõnest lehest huviga, et 0,4 miljoni euro saamisest sõltuks nagu minu karjääri jätkumine. Puhas jama. Mul on kehtiv leping BMW Sauberi testisõitja – eelistaksin just seda terminit – ametiks ja see on minu põhitöö. Olen lõpuks otsapidi vormel-1 klassis. See on iga võidusõitja unistus nagu seegi, et tema karjäär seal võimalikult heaks kujuneks.

•• Aga Euro 3000 vormelisari?

Saaksin seal ilmselt nimetatud summa maksmisel sõita, kuid võimalikud on ka muud variandid. Olen sõitnud viimastel hooaegadel Jaapanis ning Suurbritannias ega ole selle eest maksnud. Maksuvabad variandid on veelgi võimalikud.

•• Said kuu alguses testisõitja lepingu BMW Sauberis. Enne seda ja ka selle järel polnud juttu võimalikest kulutustest osavõtuks väiksemates sarjades?

Kui soovid kusagil sõita, on kulutused endastmõistetavad, seega pole väärt isegi mainimist. Saan BMW testitööl ja muudest kohustustest (sponsorpäevad jms.) kõva koormuse, kuid hea oleks saada täiendavat sõidupraktikat mõnes väiksemas sarjas. Seda lõbu BMW mul kinni ei maksa. Ei maksa ka mina ise, sest kuigi olen BMW palgal, on see raha arvestatud elamisrahaks. Nagu öeldud, mu põhitöö on BMW-s, kõik muu boonuseks.

•• Maksab siis mõni toetaja?

Raha kokkusaamine on minu mänedžeri ülesanne. Ma pole Eestis, käsi õieli, juba mitu aastat ringi käinud ega kavatsegi seda teha.

•• Kui Harald Huysman raha ei leia, mis siis?

Siis pole samuti midagi katki. Täiendav sõidupraktika võib ka saamata jääda, sest leping Sauberiga ei kohusta mind osalema mõnes madalamas vormelisarjas. Ma ei näe põhjust mingiks paanikaks.

•• Millal liitud jälle BMW-ga?

Sõidan homme Hispaaniasse, kus osalen Valencias testisõitudel. Need on nn eratestid, kus teisi tiime pole.
valmacher
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 4404
Liitunud: 04 Okt 2005, 16:31

Postitus Postitas valmacher »

VIDEO: Mida võtaks Asmer kaasa üksikule saarele?

http://www.delfi.ee/news/paevauudised/p ... d=18241711
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
Kolin
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 19363
Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
Has thanked: 2
Meeldimisi saanud: 9
Kontakt:

Postitus Postitas Kolin »

:D
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
Tanel007
V järgu kommentaator
V järgu kommentaator
Postitusi: 33
Liitunud: 19 Veebr 2008, 18:30
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Tanel007 »

Markol on õigus, et tema põhitöökoht on BMWs aga isegi ülikoolis tuleb teoreetika juures harrastada praktikat. Kovalainen on ehe ehe näide kui aasta jooksul polnud osalenud üheski sõidus, siis hooaja algus oli temal väga puine.
elu algab 7000 pöördest . . .
Vasta