Marko Asmer

maailma populaarseim mootorispordiala

Moderaatorid: Jaanus, Erki, RudiTurbo, mrali, nimh, Frank

Vasta
SLy
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1376
Liitunud: 14 Mär 2005, 14:39

Postitus Postitas SLy »

lenc kirjutas:
valmacher kirjutas:Samast sarjast läbi käinud ka sellised nimed nagu: Fernando Alonso, Montoya, Heidfeld, Bourdais, Liuzzi.
Ei ole. Felipe Massa aga küll.
Need mehed on käinud läbi GP2 eelkäijast Formula 3000 sarjast, mis ikka kordades tugevam sari kui Euro 3000.
valmacher
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 4404
Liitunud: 04 Okt 2005, 16:31

Postitus Postitas valmacher »

"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
valmacher
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 4404
Liitunud: 04 Okt 2005, 16:31

Postitus Postitas valmacher »

Hetkel KalevSpordist: BMW, München ja Marko Asmer

Kordus: 20:45 BMW, München ja Marko Asmer
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
SLy
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1376
Liitunud: 14 Mär 2005, 14:39

Postitus Postitas SLy »

Kahjuks läks siis nii:
http://f1.sponest.com/news/1058/
SLy
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1376
Liitunud: 14 Mär 2005, 14:39

Postitus Postitas SLy »

Eluohtlik

21.04.2008
Jaan Martinson
www.sloleht.ee

"Selle autoga oli mõttetu sõita, kogu aeg olid probleemid – 15 kilo ülekaalu, pidurid polnud tasakaalus ega töötanud korralikult, roolisüsteem põrus lahti," põhjendas Marko Asmer, miks ta loobus Euro 3000 avaetapil osalemisest, kuigi sai kvalifikatsioonis 4. aja.

Asmeri lootused BMW Sauberi vormel 1 auto testimise kõrval võidusõiduga kätt soojas hoida luhtusid. Euro 3000 sarja meeskond TP Formula polnud hooaja avaetapiks valmistunud ja tegutses äärmiselt ebaprofessionaalselt.

Esimene hoop tuli hetkel, mil Asmer Vallelunga ringrajal autot esimest korda nägi. Ta ise võttis asja rahulikult, kuid kõrvalseisjate arvates polnud TP Formula käitumine soliidne – Briti F3 sarja meister ja F1 tiimi testipiloot tuleb kohale ning talle esitletakse üsna otseses mõttes sitast autot, mis oli sinise-halli värvikorraga kokku mökerdatud.

Värv värviks, suurim mure oli selles, et Asmer ei saanud esmalt autosse istudagi, sest pedaalid olid liiga kaugel. Ettepoole neid tuua ei saanud, sest süsteem oli kinni keevitatud. Istme edasinihutamine kah ei aidanud, sest siis jäi rool vastu kõhtu. Pikapeale suudeti iste enam-vähem korda teha, kuid testimisel ilmnesid uued probleemid.

Viis aastat vana auto oli 15 kilo ülekaalus, mis tähendas 0,3 sekundit kaotust ringi kohta, aga ka see polnud veel midagi. Autol on käsihoovastikuga, mitte tänapäevane elektrooniline käiguvahetus. Siis selgus, et pidureid ei saadud tasakaalu ja nende töökindlus jättis soovida. Kõige tipuks põrus roolisüsteem täiel kiirusel kihutades vibratsiooni tõttu lahti.

"See polnud tõsine värk, kõik oli tehtud läbi p***e, autoga oli ohtlik sõita," raius kohal viibinud Marko isa Toivo. "Meeskonnal polnud isegi inseneri, see tuli teisest meeskonnast palgata."

Kokkuvõttes otsustas Asmer, kuigi oli autost viimse välja pigistades saanud kvalifikatsioonis neljanda aja, edasisest loobuda: "Meeskond osutus amatöörlikuks. Võidusõit autoga, mis igast otsast laguneb, on mõttetu."

Asmeri mänedžer hakkas juba otsima teisi sõiduvõimalusi. Asmer ei välista Euro 3000 sarjas osalemist, kuid mitte TP Formula meeskonnas: "Hooaeg alles algas, küll me midagi leiame. Ehk tekib GP2 või Renault’ sarjas vabu kohti. Ma ei muretse, vaid keskendun BMW Sauberi arendamisele. Järgmised testid ootavad juba esmaspäeval ja teisipäeval."
SLy
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1376
Liitunud: 14 Mär 2005, 14:39

Postitus Postitas SLy »

Marko Asmeri auto lagunes koost

21.04.2008
Lennart Komp, Postimees

Eile Euro 3000 vormelisarja etapil startima pidanud Marko Asmer otsustas võistlusest loobuda, sest tema sõiduvahend lagunes laiali.

Nädal tagasi TP Formula meeskonnaga käed löönud Asmeril ei olnud jah-sõna öeldes aimu, millised tingimused teda sarja avaetapil Itaalias Vallelungas ees ootavad. Kohapeal selgus, et peaaegu kõik, mis sai viltu minna, seda ka läks. Auto oli ettevalmistamata, 15 kilogrammi ülekaalus, pidurisüsteem tasakaalustamata ning käiguvahetus käsihoovastikuga. Konkurentide käsutada oli mõistagi elektrooniline süsteem.

Pärast laupäevast ajasõitu, kus vormel-1 meeskonna BMW Sauber testisõitjana ametis olev Asmer hoolimata kõigist hädadest neljanda tulemuse sai, otsustati pühapäevasest stardist loobuda.

«Mõtlesime, et kui kvalifikatsiooni võidame, siis on mingigi mõte võistlema minna, kuid neljas aeg selleks põhjust ei andnud,» ütles Asmer. «Liiati oli selge, et selle autoga lõpuni ei sõida ning riskida, et kiirusel 300 kilomeetrit tunnis pidurid ära kaovad või rool rikki läheb, on hullus.»

Ettevalmistus puudulik

Asmeriga Vallelungas kaasas olnud Are Elleri sõnul ei olnud piloodil rajal olles isegi boksigavõimalik suhelda. «Ka kõige madalamates sarjades on need võimalused olemas,» oli Elleri hämmastus suur. «Omal ajal ei olnud Lada 2101-l ka sellist käiguvahetust nagu Marko autol oli. See oli kohutav, ei oska ette kujutadagi üldse.»

TP Formula on küll kogenud meeskond, kes sarjas teiste nimede all varem edukalt osalenud, ent tänavune hooaeg algas pehmelt öeldes üle kivide ja kändude. Ettevalmistus oli puudulik ning autot hakati komplekteerima alles Vallelungas.

«Ilmselt kuskil jäid mingid lepingud sõlmimata, kuid sarja korraldajaga oli kokkulepe vist olemas ja sellest taganeda ei saanud,» spekuleeris Eller.

Tiim sai Asmerilt vaatamata korralagedusele aga vajalikke teadmisi, kuivõrd eestlane suutis lühikese ajaga masina sekundi võrra kiiremaks seadistada. «Nad said ise aru, et kokkuaetud tehnilise personaliga imet ei tee, aga kuna saadi hea sõitja, siis arvati, et see mees päästab nad ära,» lausus Eller.

«Kogemusi neil on, aga kõik läks viimase vindi peale. Asjad oli ette valmistamata ja enda jaoks ei ole mul vaja sellist show'd teha ning amatöörimoodi sõita,» mõtiskles Asmer. «Võistluse ajal autot kokku ju ei pane. See ei ole õige asi.»

Eurosarja meeskonnaga oli Asmer suhelnud ainult telefonitsi ja e-kirjade vahendusel ehk sisuliselt osteti põrsas kotis. «Ei kujutanud ette, et olukord nii hull on,» imestas Asmer. «Sellist asja pole varem veel olnud, et auto vastupidavuse tõttu jääb startimata.»

Kui ülejäänud meeskonnad said testiaega kaheksa päeva, neist viis Vallelungas, siis Asmeri käsutada oli vaid üks testipäev.

Lisaks kokku tund aega vabatreeninguid. Ajasõitudes kaotas Asmer vormel-1 sarja neljakordse meistri Alain Prosti pojale Nicolas'le 0,3 sekundit ning sai neljanda tulemuse. Eestlase sõnul tingis juba ainuüksi auto suur ülekaal vähemalt kolme sekundikümnendiku suuruse allajäämise.

Olgugi et masin ei lubanud end võistlusrajal proovile panna, tundis Asmer rõõmu, et kiirus ei ole kuhugi kadunud. «Vahetus konkurentsis on asi muidugi vähe teine, kuid ühte sõitu ei ole mul nii väga vaja, et sellist kino peaks tegema,» märkis Asmer. «Kvalifikatsioonis sain õnneks end korralikult proovile panna.»

Kiirus on alles

Eesti piloot möönis, et varemgi on tulnud keskpärase autoga viletsatel kohtadel sõita, ent praegu on ta karjäär sellises punktis, kus iga võimalust ei pea ilmtingimata ära kasutama. Liiati kui auto sedavõrd vilets on.

TP Formula puhul hämmastas Asmerit asjaolu, et tal ei olnud meeskonnakaaslast. Teine sõitja andnuks võimaluse ka Asmeri masin paremini ette valmistada, kuid tiimil oli Vallelungas kaasas vaid üks auto.

Kuivõrd Asmeril oli TP Formulaga race-by-race kontraht, ei ole tal meeskonna ees enam kohustusi. Euro 3000 sarja järgmine etapp on 1. juunil Belgias Spa ringrajal, kuid seal jääb Asmeril ilmselt osalemata, sest tal on kohustusi BMW Sauberiga.

«TP Formula eest ilmselt küll enam ei sõida, vähemalt sellel hooajal mitte,» lausus Asmer. «Ega ma võistluspraktikata ka ei jää, sest mõne teise Euro 3000 või GP2 meeskonna eest saan suvel ikka sõita.»

Eile pärastlõunal lendas Asmer Rooma külje all asuvast Vallelungast Lõuna-Prantsusmaale Nice’i, kus testib kahel päeval BMW Sauberit. Edasi rändab mees Hispaaniasse ning haub plaani järgmisel nädalal korraks Eestit külastada.
valmacher
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 4404
Liitunud: 04 Okt 2005, 16:31

Postitus Postitas valmacher »

"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
RudiTurbo
F1 ekspert
Postitusi: 1352
Liitunud: 09 Mai 2003, 23:42
Asukoht: Paldiski

Postitus Postitas RudiTurbo »

Ma kah järgmine nädal Eestisse, ikka staarid ühel ajal.
Vb peax Räikkösele ka helistama :D
<Gener_AL> what was the name of that rally driver early nineties juhan kankernaun ... he was an awsome driver ...
www.liveforspeed.net
SLy
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1376
Liitunud: 14 Mär 2005, 14:39

Postitus Postitas SLy »

Mõni pilt ka:

Pilt
Pilt
SLy
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1376
Liitunud: 14 Mär 2005, 14:39

Postitus Postitas SLy »

Asmer hakee kilpapestiä GP2-sarjassa
F1-sähkeet 24.4.

Räikkösten perhetuttu Marko Asmer kuuluu BMW:n vahvuuteen Barcelonan varikolla. Virolainen testikuski odottaa, että pääsisi ajamaan enemmän, mutta testikiintiöt ovat nuorille lupauksille erittäin ilkeitä.

- Olen ajanut 11 testipäivää. Viime ajat olen tehnyt töitä suoratesteissä. Seuraava varsinainen testi on luvassa Monacon Grand Prix’in jälkeen täällä Barcelonassa, Asmer luotaili Turun Sanomille.

- BMW haluaisi antaa minulle vaikka 50000 kilometriä, mutta rajoitusten vuoksi ajamiseni supistuvat vähiin.

Kilpapaikkaa virolaislupaus hakee jopa GP2- tai Renault World Series -tasolta. Koko kaudesta ei neuvotella, vaan muutamista kisoista.

Barcelona/Heikki Kulta
RudiTurbo
F1 ekspert
Postitusi: 1352
Liitunud: 09 Mai 2003, 23:42
Asukoht: Paldiski

Postitus Postitas RudiTurbo »

Kui neid Soome keelseid uudiseid siin postitada osatakse, siis võix neid lühidalt Eesti keelde ka tõlkida osata :)

Sest minusugune väike poiss, kes ainult Lõvikuningat vaadates natuke Soome keelt on õppinud, peab nüüd päevläbi ootama kuni keegi tuleb ja selgitab asja :P
<Gener_AL> what was the name of that rally driver early nineties juhan kankernaun ... he was an awsome driver ...
www.liveforspeed.net
Oldfox
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1338
Liitunud: 18 Sept 2004, 08:53
Asukoht: hedgehog str.

Postitus Postitas Oldfox »

Asmer otsib võidusõitja kohta GP2 sarjas
F1 uudised 24.4
Räikköneni perekonnatuttav Marko Asmer kuulub BMW ridadesse Barcelona boksis..
Eestlasest testipiloot ootab, et pääseks rohkem sõitma, aga testipiirangud on noortele andekatele sõitjatele eriti nigelad.
-Olen sõitnud 11 testipäeva. Viimasel ajal olen teinud tööd sirgetestidel.
Järgmine õige test on tulemas pärast Monaco Grand Prix’i, siin Barcelonas, Asmer rääkis Turu Sanomatele.
-BMW tahaks võimaldada mulle kasvõi 50000 kilomeetrit testisõitu, aga piirangute tõttu minu sõitmised kahanesid väheseks.
Lootustandev eestlane otsib võidusõitmist isegi GP2 või Renault World Series tasemelt. Täishooajast läbirääkimisi ei peeta, vaid mõne võistluse sõitmise osas.

Barcelona/Heikki Kulta
SLy
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1376
Liitunud: 14 Mär 2005, 14:39

Postitus Postitas SLy »

Siim
"till kartulis" expert
Postitusi: 1735
Liitunud: 29 Veebr 2004, 17:35
Asukoht: EST
Kontakt:

Postitus Postitas Siim »

valmacher
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 4404
Liitunud: 04 Okt 2005, 16:31

Postitus Postitas valmacher »

Pilt
Pilt
Pilt
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
valmacher
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 4404
Liitunud: 04 Okt 2005, 16:31

Postitus Postitas valmacher »

Täna hommikune testimine Paul Ricardi ringrajal
Pilt

testiajad:
http://www.gp2series.com/en//website/20 ... cleid=1892
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
treik
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Postitusi: 287
Liitunud: 23 Okt 2007, 08:52
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas treik »

Kahjuks mitte midagi rõõmustavat arvestades, et tiimikaaslane sõitis kaheksanda aja välja :?
Erki
Kiddo soon 5000!
Postitusi: 5497
Liitunud: 19 Jaan 2003, 13:58
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Erki »

Huvitav et viimase pildi peal on Asmeril teise mehe kiiver peas. Tuli test nii kähku et pold aega kodust läbi hüpata ja kiiver kaasa võtta?:)
gaas on endiselt laiffi
valmacher
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 4404
Liitunud: 04 Okt 2005, 16:31

Postitus Postitas valmacher »

õhtusel testil marko 20-s
Pos Driver Team Time Laps
1. Bruno Senna iSport International 1:10.054 47
2. Luca Filippi ART Grand Prix 1:10.272 42
3. Giorgio Pantano Racing Engineering 1:10.364 34
4. Romain Grosjean ART Grand Prix 1:10.523 35
5. Andreas Zuber Piquet Sports 1:10.563 47
6. Jerome d'Ambrosio Dams 1:10.591 47
7. Pastor Maldonado Piquet Sports 1:10.602 46
8. Vitaly Petrov Barwa Int. Campos Team 1:10.730 31
9. Andy Soucek BCN Competicion 1:10.794 38
10. Sebastien Buemi Trust Team Arden 1:10.816 23
11. Yelmer Buurman Trust Team Arden 1:10.819 49
12. Kamui Kobayashi Dams 1:10.824 35
13. Diego Nunes DPR 1:10.888 39
14. Alvaro Parente Super Nova Racing 1:10.889 42
15. Roldan Rodriguez Fisichella Motor Sport Int. 1:10.948 49
16. Mike Conway Trident Racing 1:11.031 43
17. Karun Chandhok iSport International 1:11.045 19
18. Javier Villa Racing Engineering 1:11.053 31
19. Michael Herck DPR 1:11.160 26
20. Marko Asmer Fisichella Motor Sport Int. 1:11.342 38
21. Ho-Pin Tung Trident Racing 1:11.538 32
22. Alberto Valerio Durango 1:11.743 30
23. Lucas Di Grassi Barwa Int. Campos Team 1:12.066 57
Viimati muutis valmacher, 11 Juun 2008, 19:04, muudetud 1 kord kokku.
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
RudiTurbo
F1 ekspert
Postitusi: 1352
Liitunud: 09 Mai 2003, 23:42
Asukoht: Paldiski

Postitus Postitas RudiTurbo »

Testidel kuidagi mehed hüppavad aina üles alla, peaasi, et tiimikaaslase peagi kätte saab ja seljatab :)
<Gener_AL> what was the name of that rally driver early nineties juhan kankernaun ... he was an awsome driver ...
www.liveforspeed.net
Vasta