Hooaeg 2013

maailma populaarseim mootorispordiala

Moderators: Jaanus, Erki, Frank, RudiTurbo, mrali, nimh

jens
Rallifoorum 24/7
Posts: 2077
Joined: Tue Aug 02, 2005 9:50 pm
Location: Tallinn

Re: Hooaeg 2013

Post by jens »

Nonii, 10 etappi möödas ning läheme suvepuhkusele. Millised on muljed? Võib teha väikese vahekokkuvõtte.

Tundub, et RBR-i jaoks on käimas midagi 2010/2012 ja 2011 vahepealset. Sellist domineerimist ei ole nagu kaks aastat tagasi, aga ometi on vormel olnud stabiilsem kui konkurentidel ning on kogutud pidevalt häid punkte. Sellega on Vettel edumaa sisse teinud, mis 2010 ja 2012 ei õnnestunud kuni hooaja lõpuni välja. Arvestades, kui tugev on Red Bull olnud just hooaja lõpu Aasia etappidel alates juba 2010. aastast, võib arvata, et sakslase püüdmisega läheb ka tänavu keeruliseks. Neljas järjestikune MM-tiitel?

Tagapool on peamised erinevused võrreldes 2012-ga need, et Mercedes ja McLaren on justkui kohad vahetanud ning keskväljatiimid (eelkõige Sauber ja Williams) enam tippkonkurentsis sähvatada ei suuda.

Erinevalt 2012-st on Räikkönen juba hooaja algusest hoo üles saanud, aga tulemusteks on enamasti ikka madalamad poodiumikohad, eriti kuumematel etappidel. Taktikast, kvalifikatsioonikiirusest või mingist muust nippest-näppest jääb etapivõitude jaoks pidevalt vajaka. Grosjean on tänavu esinenud märgatavalt kindlamalt just masina tervena hoidmise osas, aga kiiruse leidmisega on suuri raskusi olnud – see on tulnud alles viimasel ajal.

Erinevalt 2012-st alustas Ferrari hästi ja mitmel korral oli neil Pirelli „juusturehvidega“ isegi kiireim auto, aga viimasel ajal on jälle arendustööga raskusi. Täpselt nagu 2012 lõpupoole oli. Igal juhul sama lugu Punaste leeris, mis juba 2009. a-st neil tavaline olnud – konkurentsis, aga keegi on ikka parem. Alonso kipub nn Vetteli ajastul igaveseks teiseks jääma.

Mercedes on tugevnemas. Kvalle võidavad nad niigi üsna regulaarselt ning järkjärgult on ka rehvisäästmismured vähenemas. Tiitlirünnakuks võib see küll veidi hiljaks jääda. 2014 siis? Huvitav, kuidas nad Aasias hakkama saavad võrreldes seal tavaliselt ülivõimsa RBR-Vettel komboga.

McLaren ei ole suutnud terve hooaja vältel korralikult tuhast tõusta, kuigi viimastel etappidel on vorm karvavõrra parem olnud. Kas käsil on pikaajalisem mõõnaperiood nagu 1990ndate keskel? Arvestades, et 2015 vahetatakse ka mootoritootjat. Ainus huvitav asi seal tiimis on olnud see, kuidas Pérez on vahel Buttonile uljalt konkurentsi pakkunud.

Tagapool on Force India sel hooajal tublisti esinenud ja sageli punktidesse sõitnud. Ricciardo on aeg-ajalt kvalis paugutanud nagu Vergne vihmas. Üldjoontes on peadisainer James Key tulek andnud STRile positiivse impulsi. Sauber ja Williams – meh. Traditsioonilised eratiimid rahamurede ja nüüd ka konkurentsivõimetuse küüsis. Marussia ja Caterhami hulgas on ainus positiivne asi Bianchi suhteliselt tubli debüüthooaeg. Võib-olla näeme teda tulevikus mõnes paremas tiimis.

Code: Select all

1 Vettel     GER RBR 172
2 Raikkonen  FIN Lot 134
3 Alonso     ESP Fer 133
4 Hamilton   GBR Mer 124
5 Webber     AUS RBR 105
6 Rosberg    GER Mer  84
7 Massa      BRA Fer  61
8 Grosjean   FRA Lot  49
9 Button     GBR McL  39
10 di Resta  GBR For  36
Kolin
Rallifoorum 24/7
Posts: 19355
Joined: Sun Feb 23, 2003 12:43 pm
Location: Seal kus lõpeb asfalt

Re: Hooaeg 2013

Post by Kolin »

Korralik kokkvõte. Selliseid oleks hea lugeda peale igat etappi. :D
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
skahar
Rallifoorum 24/7
Posts: 2317
Joined: Fri Feb 21, 2003 9:05 pm
Location: Mägi-Eesti

Re: Hooaeg 2013

Post by skahar »

Meeldis ka eile Räikkoneni võit Vetteli üle, kõva lahing oli.
Kuigi see uus kiir boksipeatuste süsteem ajab vähe segadusse, et kes siis ikkagi mis positsjoonil on jne
aga noh eks rahvas nõuabki shoud
AutoralliSuurSõber
raulito
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 843
Joined: Tue Jan 06, 2009 11:49 pm

Re: Hooaeg 2013

Post by raulito »

http://sport.postimees.ee/1326112/vorme ... i#comments

Sauberi tulevik sõltub nüüd lausa Putinist endast. Siit tekib küsimus et kas rahad Mehhikost on päris kadunud. Tuleks siis Gotierrez minema saata.
jens
Rallifoorum 24/7
Posts: 2077
Joined: Tue Aug 02, 2005 9:50 pm
Location: Tallinn

Re: Hooaeg 2013

Post by jens »

Mehhiko rahad võivad minna 2014 McLarenisse, kus kihutab praegu Pérez. Vähemalt Slimi nahas olles oleks taoline liigutus loogiline. Lisaks ei esine Gutiérrez väga hästi, mistõttu investeering tugevamasse Pérezisse legendaarses võistkonnas oleks parem väljund raha "tuulutamiseks".

Aga jah, ei ole F1-s kellelgi kerge. Väidetavalt on isegi Genii Lotuse võlg iga aastaga aina kasvanud ning kui Sauberi kohta räägiti, et nad külmutasid rahapuudusel hooajasisese autoarenduse, pidavat Lotus sellele samuti väga lähedal olema (kui nad seda juba teinud pole).

Finantsiliselt võivad hetkel enam-vähem kindlalt end tunda vaid Red Bull (koos väikese venna STRiga), Ferrari, Mercedes (kuni Saksamaa bossid teisiti ei mõtle) ja võib-olla ka McLaren. McLaren on võib-olla, kuna nemadki on kaotamas peasponsorit (Vodafone), aga vähemalt Hondaga koostööprojekt peaks siiski üsna tugevad finantsid säilitama/taastama.
jens
Rallifoorum 24/7
Posts: 2077
Joined: Tue Aug 02, 2005 9:50 pm
Location: Tallinn

Re: Hooaeg 2013

Post by jens »

Mõtlesin jagada väikest statistikat, kui kedagi huvitab. Kas Vettel suudab püüda Schumacheri rekordeid? Parimad stardikohad (42 vs Schumi 68) tundub vaid aja küsimus. Tiitlid 4* vs 7. Aga kuidas jääb 91 võiduga? Tundub uskumatult kaugena. Samas võiks alljärgnevalt tuua ühe võrdlustabeli. Nii Schumi kui Vettel alustasid F1-s osalise hooajaga.

Code: Select all

M.Schumacher  S.Vettel
91   0   0    07    0   0
92   1   1    08    1   1
93   1   2    09    4   5
94   8  10    10    5  10
95   9  19    11   11  21
96   3  22    12    5  26
97   5  27    13    9* 35*
98   6  33
99   2  35
00   9  44
01   9  53
02  11  64
03   6  70
04  13  83
05   1  84
06   7  91
Hetkel on Vettelil edumaa. Schumi 2006. aastani jõuab Vettel selle arvestuse järgi siis, kui ta on vanuses 36 ehk siis samuti üsna lähedal tavapärase karjääri lõpetamise vanusele.

Aga Schumi 2000-2004. aastatega saab olema raske konkureerida.
mcwax
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1711
Joined: Sat Jun 28, 2003 1:14 pm
Location: Tallinna loomaaed

Re: Hooaeg 2013

Post by mcwax »

Eks vast sõltub kindlasti sellest, kuidas Red Bull ajale vastu peab.

Aga see *'ga tiitel muidugi on väga õige - olgem ausad. Jaapanis Vettel sisuliselt kindlustas maailmameistri tiitli. Kuivõrd ainus võimalus, et ta tiitlit ei saaks oleks see, et Alonso võidab allesjäänud neljast etapist 3 ning ühel on teine (seejuures peab Vettel jääma sisuliselt punktideta - võib saada kuni 2 punkti).
Ehk olen 100% kindel, et isegi kui Vettel sel hooajal enam ühtegi ringi ei sõidaks, oleks ta ikkagi maailmameister - Ferrari lihtsalt pole hetkel seisus, kus oleks reaalne järjest kolme võitu võtta.
Paganlike rallikummardajate kultuse loomaaiast põgenenud jääkarust ülempreester
raulito
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 843
Joined: Tue Jan 06, 2009 11:49 pm

Re: Hooaeg 2013

Post by raulito »

Toro Rossos 2014 teine piloot Daniil Kvyat. Seega suure tõenäosusega kaks venelast sarjas uuel hooajal.
Lithium
Rallifoorum 24/7
Posts: 5165
Joined: Thu Feb 11, 2010 1:05 pm
Location: Tallinn

Re: Hooaeg 2013

Post by Lithium »

Lotuse piloodiks siis kahel viimasel etapil siiski Kovalainen, vaatame mis mees suudab. Huvitav, et Schumile pakuti ka seda kohta.
Söörlöne!
muhk
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1965
Joined: Sat May 01, 2010 5:59 pm

Re: Hooaeg 2013

Post by muhk »

Lithium wrote:Lotuse piloodiks siis kahel viimasel etapil siiski Kovalainen, vaatame mis mees suudab. Huvitav, et Schumile pakuti ka seda kohta.
Tõesti. Täna siis tuleb lõplik kinnitus meeskonnalt. Allikas: http://www.autosport.com/news/report.php/id/111284

PS: Tegelikult peaks see olema tava, et iga sellise uudise väljahõikamise juurde siin foorumis lisada ka allikas, sest vastasel juhul näiteks selle Kovalaineni loo juures on kuulujutt käinud pikka aega, kuid ametlik kinnitud tuleb alles täna.
jens
Rallifoorum 24/7
Posts: 2077
Joined: Tue Aug 02, 2005 9:50 pm
Location: Tallinn

Re: Hooaeg 2013

Post by jens »

Saksa ajakiri auto-motor-und-sport avaldas informatsiooni tiimide FOMilt saadavate rahade kohta. Need on umbes säärased nagu sosinal kahtlustatud on.


1. Ferrari $ 171M [72 + 99]
2. RedBull $ 162M [90 + 72]
3. Mercedes $ 92M [80 + 12]
4. McLaren $ 74M [62 + 12]
5. Lotus $ 65M [65 + 0]
6. Force India $ 59M [59 + 0]
7. Williams $ 56M [47 + 9]
8. Sauber $ 53M [53 + 0]
9. ToroRosso $ 50M [50 + 0]
10. Caterham $ 40M [40 + 0]
11. Marussia $ 20M [Fixed per Bernie agreement]

Sulgude esimeses reas on tootjate järjestuse põhine summa (konstruktorite karikas toob 90M $, teine koht 80M $, jne) ning teises reas eriboonus, mis Ferraril 99M $ ja enamikel 0.

Nii et põhimõtteliselt kaks tiimi (RBR, Ferrari) teenivad FOMilt enam kui teised tiimid suudavad oma üldise aastaeelarvena sponsoritelt jm-delt kokku ajada. Marussia ei kuulu FOTAsse, mistõttu FOMi rahadele neil ligipääs puudub ja nad saavad n-ö eraldi osalustasu.

Annab perspektiivi ka F1-s toimuvale. Ferrari esineb selgelt alla oma võimaluste, samas kui Red Bull lihtsalt kasutab oma eeliseid hästi ära, võimaldades neil domineerida. Seda nad peaksidki tegema, kui Ferrari esineb kesiselt ja teised pole ressursside poolest konkurentsis. Paneb konteksti ka Mercedese ja Ross Brawni väite, et nad on alarahastatud hoolimata tehasetoetusest. Sama on Enstone'i tiim (Renault/Lotus) juba ammu rääkinud.

Mis siis ikka. Ääretu ebavõrdsus olukorras, kus hulk tiime otsivad kahte rahakotiga sõitjat, et ots-otsaga kokku tulla ja lihtsalt osaleda, samas kui Ferrari saab nii Alonsole kui Räikkönenile maksta kümneid miljoneid dollareid aastas pluss maksta sõitjatele selle eest, et nad EI sõidaks (Räikkönen 2010, väidetavalt Hülkenberg kaks viimast etappi Lotusega).
raulito
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 843
Joined: Tue Jan 06, 2009 11:49 pm

Re: Hooaeg 2013

Post by raulito »

Natuke statistikavaldkonnast. Chiltonil seni pole ühtegi katkestamist ja kuna tema koht uueks hooajaks ei pruugi kindel olla siis selles kategoorias 19 sõitu 19 lõpetamist on ta seni edukaim arvestades etappide hulka, kui muidugi lõpetab on tegu omaette saavutusega
Post Reply