DTM-i ajalugu

BTCC, DTM, STCC...jne

Moderaatorid: Jaanus, Strike, mrali

mrali
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5214
Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
Kontakt:

DTM-i ajalugu

Postitus Postitas mrali »

Enne hooaja algust oleks hea meelde tuletada varasemad võitjad ja muidu edukad-huvitavad esinejad.

Siin alguseks kõik varasemad meistrid:

1984:Volker Strycek (D) Gubin/BMW 635 Csi
1985:Per Stureson (S) IPS/Volvo 240 Turbo
1986:Kurt Thiim (DK) Nickel/Rover Vitesse
1987:Eric van de Poele (B) Zakspeed/BMW M3
1988:Klaus Ludwig (D) Grab/Ford Sierra Cosworth
1989:Roberto Ravaglia (I) Schnitzer/BMW M3
1990:Hans-Joachim Stuck (D) SMS/Audi V8 quattro
1991:Frank Biela (D) AZR/Audi V8 quattro
1992:Klaus Ludwig (D) AMG/Mercedes-Benz 190
1993:Nicola Larini (I) Alfa Corse/Alfa Romeo 155 V6 TI
1994:Klaus Ludwig (D) AMG/Mercedes-Benz C-klass
1995:Bernd Schneider (D) AMG/Mercedes-Benz C-klass (nii DTM kui ka ITC)
1996:Manuel Reuter (D) Joest/Opel Calibra V6 (ITC)
2000:Bernd Schneider (D) HWA/Mercedes-Benz CLK-DTM
2001:Bernd Schneider (D) HWA/Mercedes-Benz CLK-DTM
2002:Laurent Aiello (F) Abt/Abt-Audi TT-R
2003:Bernd Schneider (D) HWA/Mercedes-Benz CLK-DTM
2004:Mattias Ekström (S) Abt/Audi A4 DTM

Katsun selle nädala jooksul veel sõitjate ja markide etapivõitude arvud kokku lüüa,lisaks ka kõik endised F1 ja WRC DTM-is osalenud piloodid välja tuua...:)
Viimati muutis mrali, 19 Sept 2004, 15:09, muudetud 2 korda kokku.
Kolin
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 19363
Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
Has thanked: 2
Meeldimisi saanud: 10
Kontakt:

Postitus Postitas Kolin »

Sa võiksid kah ära seletada kuidas meeskonnad jagunevad. Mercedeseid sõidab ju kaheksa masinat vist. Aga kuidas nad meeskondadeks jagunevad
Ning kes kellega meeskonnas on. Muidugi ka Audi ja Opeli meekonnad koos sõitjatega. Kui viitsid võiksid seletada
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
mrali
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5214
Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
Kontakt:

1984.

Postitus Postitas mrali »

DTM-i algus otsustati aastal 1983 ADAC poolt,kes otsis alternatiivi senisele Saksamaa esindussarjale DRM (Deutsche Rennsport Meisterschaft).Tolles sarjas võisteldi sportprototüüpidel,kuid osalejate arv oli viimastel aastatel,pärast C-grupi reglemendi juurutamist,katastroofiliselt langenud.DRM-i peeti alates 1970.aastate algusest,meistrite nimekirjas on näiteks Ludwig,Stuck ja varalahkunud Stefan Bellof.Uue sarja aluseks sai FIA A-grupi turismiautode reglement,erineva võimsusega autode (avahooaegadel sõitsid autod alates Golf GTI-st kuni Camaroteni välja) šansse üritati võrdsustada erinevate kaalude abil.Olgu lisatud,et kahel esimesel aastal (1984-85) kandis DTM hoopis nime DPM (Deutsche Produktionswagen Meisterschaft)
1984.aastal peeti 12 etappi,millest ühel (teine etapp Hockenheimis) võitja puudus.Põhjuseks see,et tegelik võitja,BMW piloot Harald Grohs diskvalifitseeriti ning temale järgnenud sõitjate kohti ei muudetud.Grohs on ajalukku läinud ka kui kõigi aegade esimese DTM-i etapi võitja,see peeti 11.märtsil 1984 Zolderis ja lõppes BMW-de nelikvõiduga.Kuigi Grohs võitis neli etappi,oli ta lõpparvestuses alles 3.Meistriks tuli ilma ühegi võiduta praegune Opeli spordijuht Volker Strycek.

Kalender (allikas www.dtm.de):

11.03.1984 Bergischer Löwe (B) Zolder -võitja Harald Grohs (D) BMW 635 CSI
08.04.1984 Jim-Clark-Rennen (D) Hockenheim-võitjat ei ole
13.05.1984 Avus-Rennen (D) Berlin -1.Olaf Manthey (D) Rover Vitesse
27.05.1984 Flugplatzrennen Mainz-Finthen (D) Mainz-Finthen-1.Per Stureson (S) Volvo 240 Turbo
11.06.1984 Flugplatzrennen Wunstorf (D) Wunstorf-1.Manfred Trint (D) Ford Mustang
17.06.1984 300-Kilometer-Rennen (D) Nürburgring-1.Manthey
01.07.1984 200 Meilen von Nürnberg (D) Norisring-1.Winfried Vogt (D) BMW 323i
08.07.1984 Großer Preis der Tourenwagen (D) Nürburgring-1.Grohs
22.07.1984 Flugplatzrennen Diepholz (D) Diepholz-1.Grohs
04.08.1984 Großer Preis von Deutschland (D) Hockenheim-1.Manthey
19.08.1984 Westfalenpokal-Rennen (B) Zolder-1.Grohs
23.09.1984 Super-Sprint (D) Nürburgring-1.Peter John (D) Chevrolet Camaro

Ja esikümme hooaja lõpuks:
1. Volker Strycek (D) 155-BMW 635 CSI
2. Olaf Manthey (D) 147,5-Rover Vitesse
3. Harald Grohs (D) 147-BMW 635 CSI
4. Winfried Vogt (D) 146,5-BMW 323i
5. Kurt König (D) 127-BMW 635 CSI
6. Manfred Trint (D) 114-Ford Mustang
7. Peter Oberndorfer (D) 103,5-Alfa Romeo GTV6
8. Jürgen Fritzsche (D) 87,5-Opel Kadett GTE
9. Udo Schneider (D) 83,5-BMW 635 CSI
10. Leopold Prinz von Bayern (D) 72,5-BMW 635 CSI

F1 kogemusega sõitjaist osalesid Stuck (mõnel etapil BMW-ga),Manfred Winkelhock (ühel etapil BMW roolis) ja viimasel etapil sõitis VW Sciroccoga vendade Schumacherite manager Willi Weber.
Viimati muutis mrali, 15 Apr 2004, 22:20, muudetud 1 kord kokku.
mrali
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5214
Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
Kontakt:

1985.

Postitus Postitas mrali »

Täna jõuan veel 1985.aasta kokkuvõtte kokku lüüa,ülejäänud aastatega peab nädala lõpuni ootama...:(
Etappe peeti 1985.aastal 9,seni ainsat korda sõideti Erdingis ja Siegerlandis (mõlemad ajutised lennuväljarajad).Meistriks tulid esmakordselt turboauto ja mittesakslane-rootslane Per Stureson tankivälimusega Volvo 240 Turboga:).Praegustest pilootidest debüteeris Reuter,hilisematest meistritest Ludwig (Ford) ja Ravaglia (BMW),mõne etapi sõitis BMW roolis kaasa ka Gerhard Berger,hooaja keskelt liitus ka 1976.aasta kiirlaskumise olümpiavõitja Franz Klammer (Alfa Romeo).Klammeri lõppkohaks hooajal jäi 17.,koht kõrgemal oli Ravaglia.Punktisüsteem jäi sama,mis 1984,punkte said iga etapi 18 parimat süsteemis 20-18-16-15...-1.Etapi pikkus oli umbes 100 km,mõni võistlus peeti ka kahe 50-kilomeetrise sõiduna,mille parimad said pooled punktid.

Võistluskalender nägi välja selline:
24.03.1985 Bergischer Löwe (B) Zolder-1.Harald Grohs (D) BMW 635 CSI
05.05.1985 Flugplatzrennen Wunstorf (D) Wunstorf-1.Per Stureson (S) Volvo 240 Turbo
12.05.1985 Avus-Rennen (D) Berlin-1.Klaus Niedzwiedz (D) Ford Sierra XR4Ti
02.06.1985 Flugplatzrennen Mainz-Finthen (D) Mainz-Finthen-1.Winfried Vogt (D) BMW 323i
09.06.1985 Flugplatzrennen Erding (D) Erding-1.Heinz-Friedrich Peil (D) Volvo 240 Turbo
21.07.1985 Flugplatzrennen Diepholz (D) Diepholz-1.Peil
18.08.1985 Westfalenpokal-Rennen (B) Zolder-1.Klaus Ludwig (D)-Ford Sierra XR4Ti
08.09.1985 Siegerland-Flughafenrennen (D) Siegerlandring-1.Ludwig
22.09.1985 Super-Sprint (D) Nürburgring-1.Ludwig

Esikümme nägi välja nii:
1. Per Stureson (S) 117,5-Volvo 240 Turbo
2. Olaf Manthey (D) 100-Rover Vitesse
3. Harald Grohs (D) 96-BMW 635 CSI
4. Roland Asch (D) 94-Ford Mustang
5. Peter Oberndorfer (D) 90-Alfa Romeo GTV6
6. Heinz-Friedrich Peil (D) 88-Volvo 240 Turbo
7. Per-Gunnar "Peggen" Andersson (S) 86-Volvo 240 Turbo
8. Peter John (D) 83,5-Chevrolet Camaro
9. Volker Strycek (D) 80-BMW 635 CSI
10. Winfried Vogt (D) 79-BMW 323i
Ludwig oli 73,5 punktiga 11.

PS:Kolin,vaata teema "2004.aasta autod ja sõitjad " alla,seal on tiimidesse jaotus nüüd olemas.
Viimati muutis mrali, 13 Apr 2004, 11:41, muudetud 1 kord kokku.
mrali
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5214
Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
Kontakt:

1986

Postitus Postitas mrali »

Jõuan siiski ka 1986.aastast kirjutada...:) Peeti jällegi 9 etappi,välja kukkusid Erding ja Siegerland,asemele tulid kaks lisaetappi Nürburgringil. Meistriks tuli kahe aasta tagune Saksa F3 meister,debütandist taanlane Kurt Thiim Roveril.Oma esimesed võidud teenis tänu 1989.aastal edutult ka F1 Riali autot proovinud sakslasele Volker Weidlerile ka Mercedes.Varasemad meistrid Stureson ja Strycek olid vastavalt 4.ja 5. Debüteerisid tol aastal Schneider (Fordil),Joachim Winkelhock (BMW) ja praegune VW spordijuht Kris Nissen (Mersu).Klammer istus Mersu roolis ning tuli oma ülesandega hästi toime,saavutades Mainzis koguni parima stardikoha ja olles lõppjärjestuses 12.Koht kõrgemal oli naissõitja Beate Nodes (Ford),kes Avusel oli kolmas.

30.03.1986 Bergischer Löwe (B) Zolder-1.Kurt Thiim (DK) Rover Vitesse
13.04.1986 Tourenwagen-Festival (D) Hockenheim-1.Peggen Andersson (S) Volvo 240 Turbo
27.04.1986 Eifelrennen (D) Nürburgring-1.Volker Weidler (D) Mercedes-Benz 190E 2.3-16
11.05.1986 Avus-Rennen (D) Berlin-1.Weidler
01.06.1986 Flugplatzrennen Mainz-Finthen (D) Mainz-Finthen-1.Klaus Niedzwiedz (D) Ford Sierra XR4Ti
08.06.1986 Flugplatzrennen Wunstorf (D) Wunstorf-1.Thiim
13.07.1986 Großer Preis der Tourenwagen (D) Nürburgring-1.Thiim
17.08.1986 Grenzland-Preis (B) Zolder-1.Kurt König (D) BMW 635 CSI (esialgne võitja Peter Oberndorfer diskvalifitseeriti hiljem reeglitevastase auto tõttu)
21.09.1986 Super-Sprint (D) Nürburgring-1.Manuel Reuter (D) Ford Sierra XR4Ti

Esikümme:
1. Kurt Thiim (DK) 130 Rover Vitesse
2. Volker Weidler (D) 113 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
3. Kurt König (D) 104 BMW 635 CSI
4. Per Stureson (S) 102 Volvo 240 Turbo
5. Volker Strycek (D) 89 BMW 325i
6. Klaus Niedzwiedz (D) 83 Ford Sierra XR4Ti
7. Anton Goeser (D) 76 BMW 635 CSI
8. Peggen Andersson (S) 75 Volvo 240 Turbo
9. Manuel Reuter (D) 69 Ford Sierra XR4Ti
10. Fritz Müller (D) 58 BMW 635 CSI

Winkelhock oli 17.,Schneider 27. ja Nissen 31.
nimh
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 1195
Liitunud: 12 Mär 2003, 11:58
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas nimh »

Miks see sari sind nii väga huvitab?
Aastal kaks tuhat kuuskümmend
saab teoks see, millest puudust tunti,
piloodid nr. 1 ja 2 taevastel radadel
viimaks üksteiselt mõõtu võtavad,
ja käia lasevad sellisel võitlusvaimul,
mida pole aegadest saati nähtud
Erki
Kiddo soon 5000!
Postitusi: 5497
Liitunud: 19 Jaan 2003, 13:58
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Erki »

Vaata korra selle sarja võiduajamisi ja näed, miks see meid nii väga huvitab.
gaas on endiselt laiffi
Frank
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 3012
Liitunud: 17 Veebr 2003, 13:45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Frank »

nimh kirjutas:Miks see sari sind nii väga huvitab?
Kuigi ma pole palju sõite näinud on meeles ühe täitsa igaval ringrajal toimunud sõit kus oli ainult paar kurvi, ja see oli vist kolmas koht millele käis võitlus kuni lõppuni ja tavaliselt on seal võitlusi kohtadele tonnide kaupa rohkem kui F1s
"Come on, you can see more than that"
Kolin
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 19363
Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
Has thanked: 2
Meeldimisi saanud: 10
Kontakt:

Postitus Postitas Kolin »

Igavuse üle selle sarja vaatamisel küll kurta ei saa. Võitlus käib ikka kuni viimase meetrini vihaselt. F1 ei saa siin küll löögile
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
Strike
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 5916
Liitunud: 06 Juun 2003, 11:58
Meeldimisi saanud: 2

Postitus Postitas Strike »

Põnevuse poolest ja just autode ning pilootide tasavägisuse poolest on DTM sari F1st kõvasti üle. Seal on seda vaatemängulisust stardist kuni finishini. Ei süüdista F1, et Ferrari on nii head tööd teinud ja teised meeskonnad kodutöö tegmata jätnud. Vaid, et just DTMis on see töö võrdne ja võita võimalus paljudel sõitjatel. Loodan, et FIA hoaib ennast DTMist väga kaugele, et ei hakka midagi selles sarjas muutma reeglites jne...
Proud supporter of Angry Duck

Aitäh sulle Michael nende unustamatute hetkede eest
Michael Park R.I.P
mrali
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5214
Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
Kontakt:

1987

Postitus Postitas mrali »

Aastal 1987 suurenes etappide arv kümnele,üks Nürburgringi etapp tõmmati maha ning lisandusid (uuesti) Norisring ning esmakordselt Salzburgring Austrias.Tähtsaim muudatus autode poole pealt tuli BMW ridadest,vananenud 635 asendati M3-ga.Sõitjatest debüteeris Biela (Fordil),hooaja keskel liitus Ellen Lohr (BMW) ning viimasel etapil ka Steve Soper (Ford).Fordi rooli keerasid teiste seas ka Schneider ja Reuter. Eelmise aasta meister Thiim sõitis Alfa 75 rooli taga,kuid ilma erilise eduta (Roverid olid stardirivist kadunud).Viimaseks hooajaks oli see ka Volvo 240 Turbodele,ainsa poodiumikoha (3.) tõi Stureson Norisringilt.Toyota Corollaga osales Zolderi etapil muuhulgas ka praegune Bernie Ecclestone'i ihu-radade kujundaja Hermann Tilke.
Meistriks tuli aga BMW M3-l sõitnud belglane,hiljem ka F1 Brabhami,Fondmetali ja Modena meeskondades sõitnud Eric van de Poele,kes ei võitnud ühtki etappi. Viimasel etapil Salzburgis oli täiesti reaalne tiitlišanss veel Reuteril,kel aga purunes rehv viis ringi enne lõppu ning van de Poele tiimikaaslasel Marc Hesselil,kel olid aga probleemid boksipeatuses.Mercedese hooaeg ei olnud eriti edukas,parima sõitjana oli Jörg van Ommen absoluudi 9.


29.03.1987 Sportwagen-Festival (D) Hockenheim-1.Harald Grohs (D) BMW M3
12.04.1987 Bergischer Löwe (B) Zolder-1.Marc Hessel (D) BMW M3
26.04.1987 Eifelrennen (D) Nürburgring-1.Manuel Reuter (D) Ford Sierra XR4Ti
10.05.1987 Avus-Rennen (D) Berlin-1.Frank Biela (D) Ford Sierra XR4Ti
31.05.1987 Flugplatzrennen Mainz-Finthen (D) Mainz-Finthen-1.Reuter
28.06.1987 200 Meilen von Nürnberg (D) Norisring-1.Olaf Manthey (D) BMW M3
12.07.1987 Großer Preis der Tourenwagen (D) Nürburgring-1.Klaus Ludwig (D) Ford Sierra XR4Ti (võitjapunktid sai hoopis BMW-l sõitnud prantslane Fabien Giroix,kuna Ludwig külalissõitjana ei omanud punktisaamise õigust)
02.08.1987 Flugplatzrennen Wunstorf (D) Wunstorf-1.Grohs
09.08.1987 Flugplatzrennen Diepholz (D) Diepholz-1.Fabien Giroix (F) BMW M3
23.08.1987 Alpentrophäe Salzburgring (A) Salzburg-1.Armin Hahne (D) Ford Sierra XR4Ti

1. Eric van de Poele (B) 127-BMW M3
2. Manuel Reuter (D) 124-Ford Sierra XR4Ti
3. Marc Hessel (D) 123-BMW M3
4. Olaf Manthey (D) 113-BMW M3
5. Harald Grohs (D) 102-BMW M3
6. Per Stureson (S) 87-Volvo 240 Turbo
7. Kurt König (D) 82-BMW M3
8. Anton Goeser (D) 77-BMW M3
9. Jörg van Ommen (D) 76-Mercedes-Benz 190E 2.3-16
10. Thomas von Löwis of Menar (D) 71-BMW M3
Muudest sõitjatest:
Klammer oli 12.,Biela 14.;Schneider 15.;Strycek ja Lohr 18-20.;Thiim 21.;
J.Winkelhock 23. ja Soper 27-28.
Viimati muutis mrali, 15 Apr 2004, 23:51, muudetud 1 kord kokku.
mrali
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5214
Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
Kontakt:

Postitus Postitas mrali »

Aastal 1988 suurenes etappide arv esmalt 12-ni.Eelmisest aastast tuttavatele kohtadele lisandusid Brno ja Budapest (Hungaroring).Samuti suurendati võistlusnädalavahetuse sõitude arvu ühelt kaheni,mõlema pikkuseks 100 kilomeetrit.Punktisüsteem jäi samaks.Salzburgist aga ei läinud kirja kummagi sõidu tulemused,põhjusteks ühtekokku neli tõsist stardiavariid.
Mercedes suurendas järsult oma osalust.Tehasetiimideks olid AMG ja Snobeck,lisaks veel mitu eravõistkonda.Jätkasid ka BMW ja Ford,kadusid aga Volvod ning muud eksoodid.
Sõitjatest debüteerisid endine tsiklite maailmameister Johnny Cecotto (Mercedes) ning ajaloo esimene F3000 meister ja samuti F1 kogemusega Christian Danner (BMW).F1 kogemusega oli ka Austria veteran Dieter Quester (btw,mitmed F1 väljaanded toovad ta eriti välja kui ainuke F1 piloot läbi aegade,kelle nimi algab "Q" tähega).Mersu roolis osalesid,kumbki ühel etapil,ka Prantsuse tuntud sportautosõitjad Bob Wollek ja J-L.Schlesser (prageune Dakari-äss).
Hooaega valitses Ford,saades 11 võitu ning Ludwig sai oma kahele DRM-i tiitlile lisaks ka esimese DTM-i oma.Roland Asch oli Mersul teine,parim BMW Markus Oestreichiga roolis oli Hahne Fordi järel 4.Eelmise aasta meister van de Poele sõitis põhikohaga F3000-s ja DTM-is osales kõigest paaril etapil.Sama lugu oli ka Schneideriga,kuid tema põhirõhk kuulus Zakspeediga F1-s osalemisele.Thiim alustas oma hooaega era-BMWl ning hooaja keskel pääses tehase-Mersu rooli.

03.03.1988 Bergischer Löwe (B) Zolder-I.Klaus Ludwig (D) Ford Sierra Cosworth
II.Ludwig
24.04.1988 Sportwagen-Festival (D) Hockenheimring-I.Christian Danner (D) BMW M3
II.Danner
01.05.1988 Eifelrennen (D) Nürburgring-I.Kurt Thiim (DK) BMW M3
II.Dany Snobeck (F) Mercedes-Benz 190E 2.3-16
22.05.1988 100 Meilen von Brünn (CSSR) Brno-I.Armin Hahne (D) Ford Sierra Cosworth
II.Snobeck
29.05.1988 Avus-Rennen (D) Berlin-I.Johnny Cecotto (YV) Mercedes-Benz 190E 2.3-16
II.Cecotto
05.06.1988 Flugplatzrennen Mainz-Finthen (D) Mainz-Finthen-I.Altfrid
Heger (D) BMW M3
II-Heger
18.06.1988 24 Stunden Nürburgring (D) Nürburgring-I.Hahne
II.Hahne
25.06.1988 200 Meilen von Nürnberg (D) Norisring-I.Hahne
II.Ludwig
17.07.1988 Flugplatzrennen Wunstorf (D) Wunstorf-I.Ludwig
II.Ludwig
28.08.1988 Alpentrophäe Salzburg (A) Salzburg-mõlemad etapid annulleeriti rohkete avariide tõttu
18.09.1988 Rundstreckenrennen Hungaroring (H) Budapest-I.Cecotto
II.Cecotto
15.10.1988 Hockenheim (D) Hockenheimring-I.Hahne
II.Hahne

Seekord 20 parimat absoluudis:
1. Klaus Ludwig (D) 258-Ford Sierra Cosworth
2. Roland Asch (D) 242-Mercedes-Benz 190E 2.3-16
3. Armin Hahne (D) 238-Ford Sierra Cosworth
4. Markus Oestreich (D) 237-BMW M3
5. Alain Cudini (F) 219-Mercedes-Benz 190E 2.3-16
6. Johnny Cecotto (YV) 204-Mercedes-Benz 190E 2.3-16
7. Peter Oberndorfer (D) 180-BMW M3
8. Altfrid Heger (D) 173-BMW M3
9. Dieter Quester (A) 167-BMW M3
10. Harald Grohs (D) 162-BMW M3
11. Christian Danner (D) 151-BMW M3
12. Frank Schmickler (D) 150-BMW M3
13. Siggi Müller Jr. (D) 145-Mercedes-Benz 190E 2.3-16
14. Dany Snobeck (F) 140-Mercedes-Benz 190E 2.3-16
15. Jörg van Ommen (D) 125-Mercedes-Benz 190E 2.3-16
15. Frank Biela (D) 125-Ford Sierra Cosworth
17. Klaus Niedzwiedz (D) 115-Ford Sierra Cosworth
18. Kurt Thiim (DK) 111-BMW M3/Mercedes-Benz 190E 2.3-16
19. Kurt König (D) 77-BMW M3
20. Manuel Reuter (D) 66-Ford Sierra Cosworth

21.oli Klammer,24.Stureson (Mercedesel),25.Soper, 27.Schlesser,34.tiitlikaitsja van de Poele ja 38.Schneider.
Strike
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 5916
Liitunud: 06 Juun 2003, 11:58
Meeldimisi saanud: 2

Postitus Postitas Strike »

Eile näitas alates 00.00 Motors TV DTM-i hooaegasi 2000-2003. 4 tundi järjest DTMi. Ootan juba, et saaks TV ette seda video pealt vaatama.
Proud supporter of Angry Duck

Aitäh sulle Michael nende unustamatute hetkede eest
Michael Park R.I.P
mrali
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5214
Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
Kontakt:

1989

Postitus Postitas mrali »

Aastal 1989 peeti DTM-is 11 etappi,väljaspool Saksamaad võisteldi ainult Zolderis.Ei muutunud nii võistlusformaat kui ka punktisüsteem.
Sõitjate reas toimus aga talve jooksul tublisti muudatusi.Valitsev meister Ludwig lahkus Fordist Mercedesesse,otsima "uut motivatsiooni".Tiime vahetasid ka Reuter (lahkus samuti Fordist Mercedesesse),Soper (Ford->BMW) ning Cecotto (Mercedes->BMW).Võiduvõimelisi marke oli jällegi kolm:BMW,Ford ja Mercedes,lisaks veel paar Opel Kadetti ja Toyota Suprat.Võidušansid neil aga puudusid.
Tuntud uustulnukaid stardirivis eriti ei olnud,kui välja arvata ehk Wendlinger (Mercedes),kes sõitis ka kogu hooaja.Ravaglia ning Schnitzeri meeskond naasid DTM-i pärast turismiautode EM-i kadumist.Schneider ja J.Winkelhock osalesid F1-s ning DTM-is sõitsid ainult üksikuid etappe,vastavalt siis Fordil ja Mersul.Opeliga osales ühel etapil ka 1988.aasta Uus-Meremaa ralli võitja Sepp Haider ning Mersul sõitis Nordschleifel 1994.aastal Imolas hukkunud Roland Ratzenberger.Mainimist väärib ehk ka Nisseni comeback Norisringil BMW roolis,seda aasta pärast ülirasket avariid Jaapani sportautode meistrivõistluste Fuji etapi treeningul.
Hooaeg kuulus BMW-dele:Ravaglia oli meister,Giroix kolmas,Soper 5.ja Cecotto 7.Niedzwiedzi Ford pressis end esikolmikusse ning parima Mersuna oli Thiim 4.Ludwig saavutas küll viis etapivõitu,kuid esikümnesse ei mahtunud.Oma osa mängisid siin ka kolme etapi vahelejätmine haiguse tõttu,lisaks oli ta segatud DTM-i ajaloo kõige raskemasse avariisse (kes Motorsilt 2000.aasta DTM-i kokkuvõtet vaatasid,siis Ludwigi "Personal Storys oli see näidatud).Juhtus see aprillikuus Nürburgringil,kus avaringil kaotas ta oma auto üle kontrolli ning tegi 180-kraadise pirueti.Fordil sõitnud Armin Hahne ei suutnud temast mööduda ning toimus frontaalkokkupõrge,kus autodest suurt midagi järgi ei jäänud.Ludwig pääses vigastusteta,kuid Hahne murdis käe-ja jalaluu.
Hooaega varjutasid ka pidevad segadused Fordide kaaluga.Kui normaallaademootoriga M3 saavutas tol ajal kuskil 300 hobujõudu,siis turboga Sierra Cosworth 200 "hobust" rohkem.Tulemusena muudeti pidevalt Fordide kaalu ning mootori õhuvõtturite suurust.Hooaja lõpu järel keelati aga turbomootorid üldse ning Ford loobus DTM-ist.Sarja jaoks suhteliselt valutuks muutis selle siiski Audi liitumine 1990.aastal.

09.04.1989 Bergischer Löwe (B) Zolder-I.Roberto Ravaglia (I) BMW M3
II.Ravaglia
16.04.1989 Rennsport-Festival (D) Hockenheimring-I.Klaus Ludwig (D) Mercedes-Benz 190E 2.3-16
II.Johnny Cecotto (YV) BMW M3
30.04.1989 Eifelrennen (D) Nürburgring-I.Steve Soper (GB) BMW M3
II.Soper
14.05.1989 Flugplatzrennen Mainz-Finthen (D) Mainz-Finthen-I.Roland Asch (D) Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo
II.Kurt Thiim (DK) Mercedes-Benz 190E 2.3-16
28.05.1989 Avus-Rennen (D) Berlin-I.Ravaglia
II.Klaus Niedzwiedz (D) Ford Sierra Cosworth
17.06.1989 24 Stunden Nürburgring (D) Nürburgring-I.Alain Ferte (F) Ford Sierra Cosworth
II.Ferte
26.06.1989 200 Meilen von Nürnberg (D) Norisring-I.Thiim
II.Ferte
02.07.1989 ADAC Preis Hockenheim (D) Hockenheimring-I.Cecotto
II.Niedzwiedz
06.08.1989 Flugplatzrennen Diepholz (D) Diepholz-I.Ludwig
II.Ludwig
03.09.1989 Großer Preis der Tourenwagen (D) Nürburgring-I.Ludwig
II.Ludwig
15.09.1989 Preis der Stadt Esslingen (D) Hockenheimring-I.Niedzwiedz
II-Niedzwiedz

Hooaja 20 parimat:

1. Roberto Ravaglia (I) 285-BMW M3
2. Klaus Niedzwiedz (D) 274-Ford Sierra Cosworth
3. Fabien Giroix (F) 265-BMW M3
4. Kurt Thiim (DK) 237-Mercedes-Benz 190E 2.3-16/2.5-16 Evo
5. Steve Soper (GB) 233-BMW M3
6. Manuel Reuter (D) 214-Mercedes-Benz 190E 2.3-16/2.5-16 Evo
7. Johnny Cecotto (YV) 206-BMW M3
8. Altfrid Heger (D) 175-BMW M3
9. Gianfranco Brancatelli (I) 162-Ford Sierra Cosworth
10. Roland Asch (D) 161-Mercedes-Benz 190E 2.3-16/2.5-16 Evo
11. Klaus Ludwig (D) 155-Mercedes-Benz 190E 2.3-16/2.5-16 Evo
12. Dany Snobeck (F) 150-Mercedes-Benz 190E 2.3-16/2.5-16 Evo
13. Frank Biela (D) 135-Ford Sierra Cosworth
14. Alain Cudini (F) 132-Mercedes-Benz 190E 2.3-16/2.5-16 Evo
15. Dieter Quester (A) 127-BMW M3
16. Jean-Michel Martin (B) 103-BMW M3
17. Jörg van Ommen (D) 89-Mercedes-Benz 190E 2.3-16
18. Alain Ferté (F) 84-Ford Sierra Cosworth
19. Markus Oestreich (D) 79-Opel Kadett GSi 16V
20. Olaf Manthey (D) 57-BMW M3

Tagapool veel:
Danner oli 21.
Nissen 29.
Wendlinger 30.
J.Winkelhock 34.
van de Poele 39.
Haider 43.
ning Ratzenberger ja Schneider jagasid 47-49.kohta.
mrali
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5214
Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
Kontakt:

1990

Postitus Postitas mrali »

Jätkame siis 1990.aastaga.Kalender jäi põhiosas muutumatuks,kuid senine punktisüsteem asendus mitmetest teistest sarjadest tuttava 20-15-12-10-8-6-4-3-2-1 jaotusega.
Automarkidest debüteeris üliedukalt Audi,mille roolis Stuck tõi kohe ka meistritiitli.Esmakordselt DTM-i ajaloos kasutati ka neljarattavedu.Hooaega alustas Audi roolis üksnes Stuck,Norisringil liitus ka Röhrl,kes oma avastardil tuli kohe teiseks.Hiljem võitis ta ka ühe Nürburgringi etapi.Kolmanda Audiga sõitis viimasel etapil sakslane Frank Jelinski.
BMW-s osales tiitlikaitsja Ravaglia kõigest Norisringi etapil,põhirõhk oli tal Toyotaga sportautode MM-il osalemine.Debüteeris M3-ga aga Prantsusmaa F1 legend Jacques Laffite ning hooaja teisel poolel ka Pirro.Viimane oli üleüldse 5.sõitja (pärast Grohsi,Sturesoni,Niedzwiedzi ja Thiimi),kes võitnud oma DTM-i avastardi.Jätkasid veel Cecotto,Soper,Quester,Heger,Giroix ja Nissen,lisaks tuli Mersult üle J.Winkelhock.Cecotto püsis tiitlikonkurentsis kuni viimase etapini,mil tal tuli alla vanduda Audi tiimitööle ning stardikokkupõrkele M.Schumacheriga..
Mercedeses jätkasid enamik eelmisest aastast tuttavaid nimesid,lisandusid Fordi lahkumise järel töötuks jäänud Biela,hilisem veokite Euroopa meister Fritz Kreutzpointner ning ka noorim ja vähemtuntuim vendedest Winkelhockidest,Thomas.M.Schumacher osales ainult viimasel etapil,tulemust seal aga kirja ei saanud,kuna avasõidu stardis põrkas kokku Cecottoga.
Tehasetiimiga liitus ka Opel,autoks Omega 3000,kuid nende hooaeg oli üksainus katastroof.Parim tulemus neil Niedzwiedzi üks 5.koht.Omegal jäi väheks mootorijõust,lisandusid suured probleemid kere jäikusega ning sellest tingitud juhitavushädad.
Lisaks osalesid veel mõned Ford Mustangid ja Toyota Suprad,kuid nende kohad olid tavaliselt võistlejaterivi lõpus.
Hooaeg oli suhteliselt tasavägine.Algus oli kõige edukam Mersudel,seejärel haarasid juhtohjad BMW-d eeskätt Cecotto ja Soperi näol.Stuck haaras lõplikult liidrirolli alles Norisringi järel.Viimasel etapil aitasid Audide edule kaasa ka Cecotto ebaõnn avastardis ning jokkerid Jelinski ja Röhrl.Seoses Audide nii suure eduga muudeti samamoodi mitmel korral nende minimaalset kaalunõuet.Enne hooaja algust soovisid korraldajad muuhulgas,et Audi võistleks tagaveoga,millest aga keelduti.

01.04.1990 Bergischer Löwe (B) Zolder-I.Kurt Thiim (DK) Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo
II.Thiim
08.04.1990 Rennsport-Festival (D) Hockenheimring-I.Klaus Ludwig (D) Mercedes-Benz 190E 2,5-16
II.Johnny Cecotto (YV) BMW M3 Sport Evolution
22.04.1990 Eifelrennen (D) Nürburgring-I.Steve Soper (GB) BMW M3 Sport Evolution
II.Soper
06.05.1990 Avus-Rennen (D) Berlin-I.Hans-Joachim Stuck (D) Audi V8 quattro
II.Stuck
20.05.1990 Flugplatzrennen Mainz-Finthen (D) Mainz-Finthen-I.Cecotto
II.Cecotto
03.06.1990 Flugplatzrennen Wunstorf (D) Wunstorf-I.Stuck
II.Stuck
16.06.1990 24 Stunden Nürburgring (D) Nürburgring-I.Jacques Laffite (F) BMW M3 Sport Evolution
II.Frank Biela (D) Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo
01.07.1990 200 Meilen von Nürnberg (D) Norisring-I.Stuck
II.Roberto Ravaglia (I) BMW M3 Sport Evolution
05.08.1990 Flugplatzrennen Diepholz (D) Diepholz-I.Thiim
II.Joachim Winkelhock (D) BMW M3 Sport Evolution
03.09.1990 Großer Preis der Tourenwagen (D) Nürburgring-I.Emanuele Pirro (I) BMW M3 Sport Evolution
II.Walter Röhrl (D) Audi V8 quattro
14.10.1990 ADAC-Preis Hockenheim (D) Hockenheimring-I.Stuck
II.Stuck

Selle hooaja 20 parimat võistlejat olid:
1. Hans-Joachim Stuck (D) 189-Audi V8 quattro
2. Johnny Cecotto (YV) 177-BMW M3 Sport Evolution
3. Kurt Thiim (DK) 162-Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo
4. Steve Soper (GB) 152-BMW M3 Sport Evolution
5. Klaus Ludwig (D) 140-Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo
6. Joachim Winkelhock (D) 119-BMW M3 Sport Evolution
7. Jacques Laffite (F) 107-BMW M3 Sport Evolution
8. Altfrid Heger (D) 98-BMW M3 Sport Evolution
9. Fabien Giroix (F) 94-BMW M3 Sport Evolution
10. Frank Biela (D) 80-Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo
11. Walter Röhrl (D) 72-Audi V8 quattro
12. Armin Hahne (D) 68-BMW M3 Sport Evolution
13. Fritz Kreutzpointner (D) 50-Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo
14. Jörg van Ommen (D) 42-Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo
15. Emanuele Pirro (I) 36-BMW M3 Sport Evolution
16. Roberto Ravaglia (I) 32-BMW M3 Sport Evolution
16 Alain Cudini (F) 32-Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo
18. Frank Jelinski (D) 30-Audi V8 quattro
19. Frank Schmickler (D) 22-BMW M3 Sport Evolution
20. Dieter Quester (A) 20-BMW M3 Sport Evolution
mrali
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5214
Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
Kontakt:

1991

Postitus Postitas mrali »

1991.aasta jurde tulles alustame jällegi kalendrist.Punkte saadi kümnelt etapilt,lisaks veel hooaja lõpus peetud külalisvõistlused Brnos ja Doningtonis.Kalendrist kadus Mainz-Finthen,lisandus Šveitsi piiri lähedal asuv Singeni tänavarada,mis sai kiiresti (kuri)kuulsaks rohkete avariide tõttu.Punktisüsteem jäi sama,mis 1990.aastal.
Audis jätkas tiitlikaitsja Stuck ning Mercedesest tuli üle Biela.Kahe ülejäänud autoga sõitsid Haupt ja Jelinski.Röhrl osales üksnes viimasel etapil,asendades Haupti.
BMW-s sõitis edasi tuntud tuumik:Winkelhock,Cecotto,Soper,lisaks veel Heger,Nissen ja Hahne eravõistkondades.Laffite lahkus Mercedesesse ning Ravaglia ei osalenud.
Mercedesest lahkus Biela ning liitus Laffite.Samuti lisandus hooaja keskel Schneider.M.Schumacher osales Norisringi ja Diepholzi etappidel,kuid punkte ei saanud.Parimaks kohaks jäi üks 14.koht Diepholzist,mis toimus kolm nädalat enne tema F1 debüüti.
Opel üritas,mida sai Omegaga,kuid tulemused olid sama kehvad naugu ka 1990.Parim tulemus oli Peter Oberndorferi 6.koht äärmiselt paljude katkestanutega Singeni etapil.Hooaja lõpus teatas Opel ajutisest lahkumisest,eesmärgiks Calibra arendamine.
Hooaeg oli taaskord üpriski põnev,üldliidri koht vahetus mitmeid kordi ning päris mitmel etapil oli startijaid 40 auto ringis.Viimasele etapile tulles oli veel viiel piloodil (Ludwig,Stuck,Biela,Cecotto,Soper) tiitlišanss.Võitjana väljus sellest Biela,kuigi Audi oli rohkem huvitatud fännide seas ülipopulaarse Stucki teisest tiitlist.Stucki ennast tabasid Hockenheimi finaalis mõned probleemid,nii et tema lõppkohaks jäi 3.,tema ette jäi ka Ludwig.Parima BMW-na oli Cecotto 4.


31.03.1991 Bergischer Löwe (B) Zolder-I.Johnny Cecotto (YV) BMW M3 Sport Evolution
II.Cecotto
14.04.1991 Rennsport-Festival (D) Hockenheim-I.Steve Soper (GB) BMW M3 Sport Evolution
II.Soper
21.04.1991 Eifelrennen (D) Nürburgring-I.Klaus Ludwig (D) Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo2
II.Ludwig
05.05.1991 Avus-Rennen (D) Berlin-I.Hans-Joachim Stuck (D) Audi V8 quattro
II.Frank Biela (D) Audi V8 quattro
09.06.1991 Flugplatzrennen Wunstorf (D) Wunstorf-I.Joachim Winkelhock (D) BMW M3 Sport Evolution
II.Cecotto
30.06.1991 200 Meilen von Nürnberg (D) Norisring-I.Kurt Thiim (DK) Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo2
II.Stuck
04.08.1991 Flugplatzrennen Diepholz (D) Diepholz-I.Stuck
II.Soper
08.09.1991 Großer Preis der Tourenwagen (D) Nürburgring-I.Ludwig
II.Ludwig
15.09.1991 ADAC-Preis Singen (D) Singen-I.Biela
II.Stuck
29.09.1991 ADAC-Preis Hockenheim (D) Hockenheim-I.Biela
II.Biela
06.10.1991 ITR-Cup Brünn (CSFR) Brno-I.Ludwig
II.Soper
20.10.1991 ITR-Cup Donington (GB) Donington-I.Biela
II.Biela

1. Frank Biela (D) 174-Audi V8 quattro
2. Klaus Ludwig (D) 166-Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo2
3. Hans-Joachim Stuck (D) 158-Audi V8 quattro
4. Johnny Cecotto (YV) 147-BMW M3 Sport Evolution
5. Steve Soper (GB) 133-BMW M3 Sport Evolution
6. Alain Cudini (F) 106-Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo2
7. Joachim Winkelhock (D) 101-BMW M3 Sport Evolution
8. Kurt Thiim (DK) 97-Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo2
9. Roland Asch (D) 91-Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo2
10. Frank Jelinski (D) 83-Audi V8 quattro
11. Jacques Laffite (F) 81-Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo2
12. Kris Nissen (DK) 46 -BMW M3 Sport Evolution
13. Jörg van Ommen (D) 39-Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo2
14. Armin Hahne (D) 36-BMW M3 Sport Evolution
15. Hubert Haupt (D) 26-Audi V8 quattro
15. Bernd Schneider (D) 26-Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo2
17. Walter Röhrl (D) 22-Audi V8 quattro
18. Altfrid Heger (D) 18-BMW M3 Sport Evolution
19. Fritz Kreutzpointner (D) 17-Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo2
20. Otto Rensing (D) 8-BMW M3
F1 sõitjaist osalesid veel Danner (21.) ja kanadalane Allen Berg (mõlemad BMW),kes oli 25.
mrali
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5214
Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
Kontakt:

Postitus Postitas mrali »

1992.aastal peeti 12 võistlust,taas võisteldi punktidele ka Brnos.N.ö.külalisvõistlusi kavas ei olnud.Jätkasid ka kõik kolm tootjat,lisaks veel paar era-Omegat ja Mustangit.Ka pilootide nimekirjas ei olnud väga suuri muutusi,välja arvatud ehk Keke Rosbergi liitumine Mercedesega.Mainida võiks ses küsimuses veel,et kahel viimasel etapil stratis era-BMWga veel 1987.aasta 500-cm tsiklite maailmameister Wayne Gardner,kuid punkte ta ei teeninud.
Hooaega jäi aga varjutama Audi tehasemeeskonna tagasitõmbumine enne Norisringi etappi.Uus V8 mootor oli varustatud 180-kraadiste väntvõllidega,mille kohta reeglites mingit konkreetset väljundit polnud. Samas oli mootor täielik ebaõnnestumine eeskätt tugevate vibratsioonide ja viletsa vastupidavuse tõttu,nii et Audi kasutas vaheldumisi nii uut kui ka vana (mis polnud ka enam eriti konkurentsivõimeline ) mootorit.Pärast Wunstorfi etappi esitas BMW Audi väntvõllide suhtes protesti,mis pärast esialgset tagasilükkamist ka rahuldati.See viiski Audi tagasitõmbumiseni sarjast ning tehasega naasti sarja alles eile...
Üldiselt kuulus aga kogu hooaeg Mercedesele.Saavutati koguni 16 etapivõitu 24-st (BMW-le jäi 7 ning Audile 1).Etapivõite said teiste seas ka Rosberg ning ainsa naisena Ellen Lohr,Singeni teises sõidus tuli koguni kuuikvõit ning absoluudis kolmikvõit (Ludwig-Thiim-Schneider).BMW tõi küll tagasi Ravaglia Cecotto,Soperi ja Winkelhocki kõrvale,kuid parimat Cecotto 4.kohast ei tulnud ka sellest.Hooaja järel teatas ka BMW,et loobub tehasetiimiga edasisest sarjas osalemisest.Ametlik põhjendus oli see,et uue kerega M3-l keelati mootori osaline sõitjateruumi viimine,tegelik peitus aga tõenäoliselt FIA-s,kes oli hakanud aktiivselt promoma 2-liitriste turismiautode klassi.Kahjuks pole BMW siiani DTM-iga taasliitumist tõsiselt planeerinud.Opelil venis pidevalt Calibra arendamine,vana Omegaga polnud aga midagi võimalik saavutada. DTM-i päästis surmast üksnes Alfa Romeo liitumine 1993.aastal.

05.04.1992 Bergischer Löwe (B) Zolder-I.Kurt Thiim (DK) Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo2
II.Thiim
19.04.1992 Eifelrennen (D) Nürburgring-I.Frank Biela (D) Audi V8 quattro
II.Roland Asch (D) Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo2
03.05.1992 Flugplatzrennen Wunstorf (D) Wunstorf-I.Jörg van Ommen (D) Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo2
II.Keke Rosberg (FIN) Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo2
10.05.1992 Avus-Rennen (D) Berlin-I.Steve Soper (GB) BMW M3 Sport Evolution
II.Bernd Schneider (D) Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo2
24.05.1992 Rennsport-Festival (D) Hockenheim-I.Ellen Lohr (D) Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo2
II.Asch
18.06.1992 24 Stunden Nürburgring (D) Nürburgring-I.Klaus Ludwig (D) Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo2
II.Ludwig
28.06.1992 200 Meilen von Nürnberg (D) Norisring-I.Joachim Winkelhock (D) BMW M3 Sport Evolution
II.Soper
12.07.1992 Grand Prix Brünn (CSFR) Brno-I.Johnny Cecotto (YV) BMW M3 Sport Evolution
II.Cecotto
16.08.1992 Flugplatzrennen Diepholz (D) Diepholz-I.Ludwig
II.Ludwig
06.09.1992 ADAC-Preis Singen (D) Singen-I.Schneider
II.Schneider
20.09.1992 Großer Preis der Tourenwagen (D) Nürburgring-I.Schneider
II.Ludwig
11.10.1992 Int. DMV-Preis (D) Hockenheim-I.Roberto Ravaglia (I) BMW M3 Sport Evolution
II.Ravaglia

Kuna punktisaajate arv vähenes märgatavalt,siis toon nüüd kõik punktisaajad välja.
1. Klaus Ludwig (D) 228-Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo2
2. Kurt Thiim (DK) 192-Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo2
3. Bernd Schneider (D) 191-Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo2
4. Johnny Cecotto (YV) 185-BMW M3 Sport Evolution
5. Keke Rosberg (FIN) 147-Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo2
6. Roland Asch (D) 143-Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo2
7. Roberto Ravaglia (I) 134-BMW M3 Sport Evolution
8. Joachim Winkelhock (D) 110-BMW M3 Sport Evolution
9. Steve Soper (GB) 109-BMW M3 Sport Evolution
10. Jörg van Ommen (D) 106-Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo2
11. Ellen Lohr (D) 105-Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo2
12. Emanuele Pirro (I) 85-BMW M3 Sport Evolution
13. Jacques Laffite (F) 43-Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo2
14. Altfrid Heger (D) 38 -BMW M3 Sport Evolution
15. Frank Biela (D) 35-Audi V8 quattro
16. Franz Engstler (D) 26-BMW M3 Sport Evolution
17. Kris Nissen (DK) 24-BMW M3 Sport Evolution
18. Hans-Joachim Stuck (D) 21-Audi V8 quattro
19. Frank Jelinski (D) 12-Audi V8 quattro
20. Harald Becker (D) 3-BMW M3 Sport Evolution
21. Armin Hahne (D) 2-BMW M3 Sport Evolution
21. Armin Bernhard (D) 2-Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo2
23. Leopold Prinz von Bayern (D) 1-BMW M3 Sport Evolution
23. Hubert Haupt (D) 1-Audi V8 quattro
23. Gerd Ruch (D) 1-Ford Mustang GT

Nagu BMW-l oli uus M3 1993.aastaks valmis,nii ka Audil eksisteeris tegelikult ka 1993.aasta DTM-i auto,mis baseerus Audi 80-l.Mul on olemas isegi selle pilt ning see nägi päris vihane välja (natuke B-grupi ralliauto moodi).Paraku,poliitilistel põhjustel,see ei startinud kunagi.
mrali
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5214
Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
Kontakt:

1993

Postitus Postitas mrali »

Pärast väikest pausi siis jätkan aastaga 1993.
Alfa liitumine tehasemeeskonnaga aitas DTM-il elus püsida.Rajale toodi neli nelikveolist 155 V6 TI-d,meeskondadeks Alfa Corse (sõitjad Larini ja Nannini) ning Schübel (Danner ja Francia).Kõik väga kogenud ning F1 kogemust omavad sõitjad.Mercedes vähendas tehaseautode arvu kuueni,AMG-s jätkasid Ludwig,Schneider,Lohr ja Asch,Zakspeedis Thiim ja van Ommen.Muuhulgas,kaks Mercedese tehasetiimi kasutasid erinevate rehvitootjate toodangut,AMG Bridgestone'i ning Zakspeed Michelini "musta kulda".Mercedes jätkas vahepeal kahtlase sarja tuleviku tõttu edasiarendatud 190E-dega,kuigi C-klassi kallal arendustöö juba käis.Pandi välja ka hulk vanu 190E-sid,nende roolis debüteeris muuhulgas ka Uwe Alzen.
Opel Calibra debüüt toimus hooaja viimasel etapil Hockenheimis,sõitjateks Reuter ja Rosberg.Viimatinimetatu sai kohe avastardis 7.koha.Esimene meister Strycek sõitis terve hooaja testi mõttes kaasa vanal Omega 3000-l.BMW oli esindatud kõigest hulga erasõitjatega vanadel M3-del,suurema arvu katkestamiste korral saavutati nendega ka mõningad punktikohad.Linderi eratiim arendas valmis ka uue (E36) kerega M3,kuid tehasetoetuseta polnud seal enam võimalik mitte kui midagi saavutada.Osalesid ka kolm Ford Mustangit,kuid ka nende kohad olid tavaliselt stardirivi lõpus.
Kalendrisse kuulusid kümme võistlust punktidele ning lisaks veel nö külalisvõistlus Doningtonis.
Hooaeg kulges täielikult Alfa Romeo ja Larini tähe all.Viimatinimetatu võitis kohe oma avastardi DTM-is,tuli võitjana finišisse kokku 11 korral ning kindlustas juba kolm starti enne lõppu meistritiitli.Alfale lisaks veel Danneri üks võit Doningtonis ja pidevalt ebaõnne kütkeis olnud Nannini kaks võitu.Mercedes tõi katse-eesmärgil küll välja mitmeid uuendusi nagu
aktiivvedrustus ja veojõukontroll,kuid enamat üksikuist võitudest ei saavutatud.Lootust tulevikuks andis siiski 1994.aastaks planeeritud uus C-klassi mudel.
Mida tegid need tippsõitjad,kelle tööandjad DTM-ist uksi paugutades lahkusid?Vastuseks võib öelda,et noppisid tiitleid vähemtähtsates sarjades.Audidest tuli Biela Prantsusmaa meistriks,seda tollal BMW-l sõitnud Aiello ees ning Stuck osales Porschega mitmetel sportautode võistlustel.BMW pilootidest said Winkelhock ja Soper BTCC-s kaksikvõidu,Ravaglia tuli Itaalia meistriks ning Cecotto ja Nissen saavutasid kaksikvõidu Saksamaa GT-autode meistrivõistlustel.
Hooaja etapivõitjad siis samuti:

04.04.1993 Bergischer Löwe (B) Zolder-I.Nicola Larini (I) Alfa Romeo 155 V6 TI
II.Larini
18.04.1993 Rennsport-Festival (D) Hockenheim-I.Bernd Schneider (D) AMG-Mercedes-Benz 190E
II.Schneider
02.05.1993 Eifelrennen (D) Nürburgring-I.Larini
II.Klaus Ludwig (D) Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo2
16.05.1993 Flugplatzrennen Wunstorf (D) Wunstorf-I.Larini
II.Kurt Thiim (DK) AMG-Mercedes-Benz 190E
10.06.1993 Großer Preis der Tourenwagen (D) Nürburgring-I.Larini
II.Larini
27.06.1993 200 Meilen von Nürnberg (D) Norisring-I.Larini
II.Larini
18.07.1993 Donington-Gold-Cup (GB) Donington Park-I.Christian Danner (D) Alfa Romeo 155 V6 TI
II.Larini
08.08.1993 Flugplatzrennen Diepholz (D) Diepholz-I.Roland Asch (D) AMG-Mercedes-Benz 190E
II.Larini
29.08.1993 ADAC-Preis Alemannenring (D) Singen-I.Larini
II.Schneider
12.09.1993 ADAC-Avus-Rennen (D) Berlin-I.Asch
II.Asch
19.09.1993 ADAC-Preis Hockenheim (D) Hockenheim-I.Alessandro Nannini (I) Alfa Romeo 155 V6 TI
II.Nannini

Hooaja lõpp-punktiseis:
1. Nicola Larini (I) 261-Alfa Romeo 155 V6 TI
2. Roland Asch (D) 204-AMG-Mercedes-Benz 190E
3. Bernd Schneider (D) 172-AMG-Mercedes-Benz 190E
4. Klaus Ludwig (D) 171 -AMG-Mercedes-Benz 190E
5. Christian Danner (D) 161-Alfa Romeo 155 V6 TI
6. Kurt Thiim (DK) 138-AMG-Mercedes-Benz 190E
7. Giorgio Francia (I) 127-Alfa Romeo 155 V6 TI
8. Alessandro Nannini (I) 121-Alfa Romeo 155 V6 TI
9. Jörg van Ommen (D) 80-AMG-Mercedes-Benz 190E
10. Ellen Lohr (D) 43-AMG-Mercedes-Benz 190E
11. Uwe Alzen (D) 40-Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo2
12. Olaf Manthey (D) 34-Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo2
13. Alexander „Sandy“ Grau (D) 21-Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo2
14. Harald Becker (D) 15_BMW M3 Sport Evolution
15. Stig Amthor (D) 11-Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo2
16. Kurt König (D) 7-BMW M3 Sport Evolution
17. Markus Oestreich (D) 4-Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo2
17. Keke Rosberg (FIN) 4-Opel Calibra V6
19. Volker Strycek (D) 2-Opel Omega 3000 Evo 500
20. Marco Werner (D) 1-Opel Omega 3000 Evo 500
20. Josef Venc (CS) 1-BMW M3 Sport Evolution
20. Armin Hahne (D) 1-BMW M3 E36
20. Gerd Ruch (D) 1-Ford Mustang GT
mrali
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5214
Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
Kontakt:

Postitus Postitas mrali »

1994.aastal jätkus tehniline võidujooks.Mercedes debüteeris oma C-klassiga ning Opel Calibrad osalesid ka terve hooaja vältel.Seega olid kõigil kolmel tootjal nüüdsest väljas puhtad 1.klassi turismiautd varustatuna erineva kõrgtehnoloogiaga. (ABS,aktiivvedrustus,veojõukontroll jne)
Mercedes andis C-klassid kõigile eelmisest aastast tuttavaile tehasesõitjaile,mõned erasõitjad,teiste seas ka Alzen ja Grau,pidid leppima 1993.aasta 190E-dega.Ainsa tootjana jäädi truuks tagaveole.
Alfa Romeo suurendas tehaseautode arvu kuuele.Alfa Corses lisandus Larinile ja Nanninile noor itaallane Stefano Buttiero,kes pidi kandma varuauto rolli ehk vajadusel oma auto teiseks sõiduks ühele kahest esisõitjast andma.Põhjuseks oli puhaste varuautode keelustamine.Viimasel kuuel stardil asendas teda aga Stefano Modena,kes võitis ka kohe oma kaks esimest DTM-i starti.Schübeli tiimiga liitus Danneri ja Francia kõrvale Nissen,lisaks debüteerisid samas (kuid 1993.aasta autoga) Bartels ning endine Le Mansi võitja Andy Wallace.Kahel mitte punktiarvestusse kuulunud stardis Mugellos ja Doningtonis osales Alfaga number 0 ka kunagine F1 piloot,Indy 500 võitja ja CART-i meister Danny Sullivan (USA).Opelis jätkasid Reuter ja Rosberg,liitus veel 1985.aasta Le Mansi 24 tunni sõidu võitja,sakslane "John Winter" (tegeliku nimega Louis Krages).Starti tuli ka mõningane kogus BMW-sid ning ka Mustangeid,saavutada polnud nendega aga enam mitte isegi üksikuid punkte.
Kalendris oli 12 etappi (neist kümme punktidele),kadus Wunstorf,lisandus kolmas Nürburgringi etapp ja esmakordselt külalissõit Itaalias,toimus see Mugello ringrajal.Pärast Imola musta nädalalõppu asendati Nordschleife etapp "tavalise" Nürburgringiga,põhjuseks turvaküsimused.
Tegemist ka esimese hooajaga,mida ise pidevalt jälgisin.Allikaiks toona saksakeelne Auto Bild ning ka Eurosport,kes tollal iga võistluse järel tunniseid kokkuvõtteid näha pakkus.Tollal olin suur Alfa (eriti Larini-Nannini) ning vähemal määral ka Opeli toetaja,nii et minu vastumeelsus Mercedese suhtes on juba sest ajast pärit...
Hooaeg algas suurepäraselt Nannini jaoks,esimesest neljast stardist tuli kolm võitu,vahele pressis end ainult ühel korral Thiim,tuues esmavõidu C-klassile.Larinit tabasid samas pidevad auto pisivead,Hockenheimi teises sõidus olid kõik kolm tootjat (Nannini-Thiim-Rosberg) kõigest 0,44 sekundi sees.Esimesel Nürburgringi etapil tuli edu lõpuks ka Larini ning teises,paduvihmas peetud sõidus,imesõitu teinud Ludwigi arvele.
Mugello kuulus täielikult (Thiim ja van Ommen) Mersule,teisel Nürburgringi etapil oli võidule lähedal Rosberg,kuid ringiga sisse saanud Giudici rammis rajalt välja nii tema kui ka samuti liidrikoha pärast võidelnud Schneideri.Norisringil näitas hambaid Larini,esmalt võitis ta avasõidu,seejärel näitas tõsiselt oma tegelikke võimeid teises sõidus:startinuna auto pisivea tõttu viimaselt kohalt,tõusis väheste ringidega liidriks,sai seejärel 10-sekundise penalti ning kukkus 10.kohale,kuid lõpetas teisena.Reuter Opelil juhtis sõitu,kuni auto jõuülekanne katkes ning võitis seal hoopis Nissen.Esimeses sõidus oli Rosberg teisel kohal olles pidurivea tõttu pika sirge lõpus vastu puud sõitnud...
Doningtoni teises sõidus võitis lõpuks ka Opel,kuid Reuteri võit tuli ales pärast seda kui tegelik võitja Nannini oli kütuse otsasaamise tõttu (vajalik kütuseproovi saamiseks) diskvalifitseeritud.Järgnenud Diepholzi ja Nürburgringi etapid olid üsna ühepoolsed ja kuulusid Mercedesele,sellega korjas Ludwig omale hooaja kokkuvõttes soliidse edu.
Avusel tõi Alfa välja oma salarelva Modena näol,kes võitis ka mõlemad sõidud."Winter" pääses ime läbi kõigest kergete vigastustega rängast avariist,kus Nisseni poolt riivatuna tema Opel vastu barjääri lendas ja plahvatas.Singenis valitsesid küll Larini ja Modena,kuid Ludwig kindlustas endale siiski meistritiitli.Oma osa mängis ka juhus,et Asch teises sõidus Nannini rajalt välja rammis.Viimane etapp Hockenheimis ei otsustanud enam suurt midagi,kaksikvõit üldtabelis Mersudele,kellele järgnesid Larini ja Nannini.Parima Opelina oli Reuter lõpuks 8.,oma osa mängisid ka pidevad tehnilised probleemid Calibratel.
Järgmisel hooajal oli oodata aga sarja geograafia laienemist ning tippautode hulga järjekordset suurenemist.


10.04.1994 Bergischer Löwe (B) Zolder-I.Alessandro Nannini (I) Alfa Romeo 155 V6 TI
II.Nannini
24.04.1994 Rennsport-Festival (D) Hockenheim-I.Kurt Thiim (DK) AMG-Mercedes-Benz C-klass
II.Nannini
08.05.1994 Eifelrennen (D) Nürburgring-I.Klaus Ludwig (D) AMG-Mercedes-Benz C-klass
II.Nicola Larini (I) Alfa Romeo 155 V6 TI
22.05.1994 AvD-Mugello-Gold-Cup (I) Mugello-I.Thiim
II.Jörg van Ommen (D) AMG-Mercedes-Benz C-klass
02.06.1994 ADAC-Preis Nürburgring (D) Nürburgring-I.Nannini
II.Ludwig
26.06.1994 200 Meilen von Nürnberg (D) Norisring-I.Larini
II.Kris Nissen (DK) Alfa Romeo 155 V6 TI
17.07.1994 Donington-Gold-Cup (GB) Donington-I.Nannini
II.Manuel Reuter (D) Opel Calibra V6
24.07.1994 Flugplatzrennen Diepholz (D) Diepholz-I.Ludwig
II.Bernd Schneider (D) AMG-Mercedes-Benz C-klass
21.08.1994 Großer Preis der Tourenwagen (D) Nürburgring-I.van Ommen
II.van Ommen
04.09.1994 Avus-Rennen (D) Berlin-I.Stefano Modena (I) Alfa Romeo 155 V6 TI
II.Modena
18.09.1994 ADAC-Preis Singen (D) Alemannenring Singen-I.Larini
II.Larini
04.10.1994 DMV-Preis (D) Hockenheim-I.Thiim
II.Schneider

Hooaja lõpp-punktid:
1. Klaus Ludwig (D) 222-AMG-Mercedes-Benz C-klass
2. Jörg van Ommen (D) 175-AMG-Mercedes-Benz C-klass
3. Nicola Larini (I) 150-Alfa Romeo 155 V6 TI
4. Alessandro Nannini (I) 149-Alfa Romeo 155 V6 TI
5. Kurt Thiim (DK) 141-AMG-Mercedes-Benz C-klass
6. Roland Asch (D) 124-AMG-Mercedes-Benz C-klass
7. Kris Nissen (DK) 99-Alfa Romeo 155 V6 TI
8. Manuel Reuter (D) 89-Opel Calibra V6
9. Christian Danner (D) 88-Alfa Romeo 155 V6 TI
10. Bernd Schneider (D) 86-AMG-Mercedes-Benz C-klass
11. Ellen Lohr (D) 76-AMG-Mercedes-Benz C-klass
12. Stefano Modena (I) 74-Alfa Romeo 155 V6 TI
13. Giorgio Francia (I) 70-Alfa Romeo 155 V6 TI
14. Keke Rosberg (FIN) 27-Opel Calibra V6
15. Michael Bartels (D) 23-Alfa Romeo 155 V6 TI
16. "John Winter" (D) 11-Opel Calibra V6
17. Stefano Buttiero (I) 7-Alfa Romeo 155 V6 TI
18. Uwe Alzen (D) 4-AMG-Mercedes-Benz 190E
19. Alexander "Sandy" Grau (D) 1-AMG-Mercedes-Benz 190E
19. Franz Engstler (D) 1-Alfa Romeo 155 V6 TI
19. Stig Amthor (D) 1-AMG-Mercedes-Benz 190E
mrali
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5214
Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
Kontakt:

1995

Postitus Postitas mrali »

1995.aastat jäävad iseloomustama geograafia laienemine ning kaks paralleel-sarja.Nädal pärast hooaja viimast etappi teatatigi,et 1996.aastal toimub üks ja ainus ITC.Sellega seoses oli 1995.aasta "vana DTM-i" viimaseks hooajaks,kuid mitte üleüldse DTM-i lõpuks.
Kalendrisse jäid seitse etappi Saksamaal,eelmisest aastast tuttavad Mugello ja Donington ning täiesti uute võistluskohtadena Estoril,Magny-Cours ja Helsinki.Esialgses kavas olid väljaspool Saksamaad toimuvad etapid kõigest külalisvõistlustena kirjas,kuid nädal pärast avaetappi otsustati nendele viiele etapile anda omaette ITC nimetus.
Sõitjate nimekirjas oli tähtsaim muudatus valitseva meistri Ludwigi lahkumine Opelisse,vana sõbra Keke Rosbergi moodustatud uude Team Rosbergi,kus teiseks sõitjaks 1982.aasta maailmameister ise.Opel suurendas autode arvu kolmelt kuuele,ülejäänud neli autot pani välja praegune Audi tehasetiim Joest.Seal jätkas Reuter,liitusid veel endine F1 sõitja,sportautode maailmameister ning praeguseks neljakordne Le Mansi võitja Yannick Dalmas,otse F1-st tuli JJ Lehto ning viimase koha täitis portugallane Ni Amorim.
Mercedesest lahkus Ludwig ning vallandati Asch,põhjuseks see,et tema põhitegevusala oli Fordi autopoe pidamine.Viimane lahkuski STW-sse Fordi rooli ning oli samal hooajal sealne edukaim Ford.Van Ommen siirdus Zakspeedist AMG-sse,Lohr tegi vastupidise käigu.Ülejäänud sõitjad olid AMG-ga liitunud noored Magnussen ja Franchitti,Zakspeedis sõitsid liskas Thiimile ja Lohrile veel nö.Mercedese juuniorvõistkonna kasvandik Alexander "Sandy" Grau ning Opelilt lahkunud Krages (Mersu keelas tal pseudonüümi "John Winter" kasutamise).1994.aasta autodega sõitsid Krages,Perssoni võistkonnas Alzen ja debütant Mayländer ning veel varem Ford Mustangiga sõitnud Gerd Ruch (puhas erasõitja).Esialgu pidid Mercedestega sõitma veel Fisichella (leping oli olemas,kuid mingitel põhjustel see ei teostunud) ning Riccardo Patrese (läks hoopis STW-sse Fordi rooli ning hooaeg oli tal üks ja ainus katastroof).
Alfa Romeo suurendas samuti oma ratsaväge;Alfa Corse esindusvõistkonnas jätkasid Larini ja Nannini ning duublis osalesid terve hooaja Fisichella ja erasõitja Gianni Giudici.Ülejäänud üks või kaks Alfa Corse autot olid puhas läbisõiduhoov,osalejate seas Tarquini,Gache,Couceiro,Amthor ning kahel etapil (esimene Hockenheim ja Helsinki) veel Markku Alen.Schübelis jätkas Danner,Nissen siirdus STW-sse,samuti Fordi,kuid ka tema hooaeg oli seal üsna kehv.Asemele tuli otse F1-st Michele Alboreto.Kolmas võistkond oli praegune Opeli esindaja Euroteam,sõitjad seal Modena ja Bartels.
Hooaeg algas Hockenheimis ning AMG Mercedestel seal praktiliselt puhas töö,ainuke,kes mingil määral sammu pidada suutis,oli Ludwig.Alfadel oli katastroofiliselt palju probleeme,Schneider võitis mõlemad sõidud.Kaks nädalat hiljem Avusel olid jällegi Alfad suurimad Mersude ähvardajad ning edukaimad Mersud tulid hoopis Zakspeedist.Esimeses sõidus kaksikvõit Thiimile ja Graule,järgnesid suhteliselt väikeste vahedega neli Alfat.Teine sõit lõppes puhta kaosega,kõigepealt põhjastas Nannini auto süttimine sõidu katkestamise,järgnenud kordusstardis tuli aga veel suurem avarii,kus Rosbergi Opel lendas üle raja justkui nagu pingpongipall.Sõit katkestati,punkte ei antud.
ITC avaetapil Mugellos jällegi edukaim tiim AMG,avasõidu võitis Schneider,teise Franchitti.Fisichellalt seal esimene poodiumikoht.Helsinkis esimesed võidud mitte-Mersudele (Danner ja Larini).Ühe punkti teenis ka Alen.Norisringil võitsid Danner ja Schneider,Doningtonis puhas töö Schneiderilt.Diepholzi järel tärkas väike lootus Alfas,Bartels seal kiireim mõlemas sõidus.Estorili ITC etapil teenis esimese võidu Magnussen,kes kuus nädalat varem oli rollerilt kukkudes jalaluu murdnud ning kolm etappi vahele jätnud.Nürburgringil järjekordne duubel Schneiderilt,samal nädalavahetusel teatas Rosberg oma loobumisest hooaja lõpus. Singenis oli mõlemal korral edukaim Thiim,hoolimata sellest,et ta teises sõidus tegelikult katkestas.Schneider kindlustas seal ka DTM-i tiitli,Magny-Coursis kindlustas ta järjekordse topeltvõiduga ka ITC tiitli,Mersule tagasid kolmikvõidu Magnussen ja Franchitti.Viimasel etapil Hockenheimis saavutas Opelgi lõpuks etapivõidud,sooritajaks Ludwig,kes tõusis lõpuks veel DTM-i üldtabeli kolmandaks Schneideri ja van Ommeni järel.
Üldiselt oli hooaeg aga täiesti ühepoolne,põhjusteks Mercedese suhteliselt radikaalse kerekonstruktsiooniga auto ning Opeli ja Alfa puudujäägid mootorivõimsuses.Oma rolli mängisid ka mitmed (eriti elektroonikaga seotud) pisiprobleemid,mida Mercedestel esines märgatavalt vähem kui konkurentidel.Viimasel etapil,mis peeti vanal Hockenheimil,kasutas Opel tippkiiruse suurendamiseks muuhulgas sõidu ajal muutuva kõrgusega tagatiibasid ning liigutatavaid õhuvõtturite katteplaate.

Hooaja kalender ja etapivõitjad:
23.04.1995 Rennsport-Festival (DTM) (D) Hockenheim-I.Bernd Schneider (D) AMG-Mercedes-Benz C-klass
II.Schneider
07.05.1995 Avus-Rennen (DTM) (D) Berlin-I.Kurt Thiim (DK) AMG-Mercedes-Benz C-klass
II.sõit katkestati rohkete avariide tõttu
21.05.1995 Mugello Cup (ITC) (I) Mugello-I.Schneider
II.Dario Franchitti (GB) AMG-Mercedes-Benz C-klass
04.06.1995 C1 Thunder (ITC) (FIN) Helsinki-I.Christian Danner (D) Alfa Romeo 155 V6 TI
II.Nicola Larini (I) Alfa Romeo 155 V6 TI
25.06.1995 200 Meilen von Nürnberg (DTM) (D) Norisring-I.Danner
II.Schneider
09.07.1995 Donington-Gold-Cup (ITC) (GB) Donington-I.Schneider
II.Schneider
23.07.1995 Flugplatzrennen Diepholz (DTM) (D) Diepholz-I.Michael Bartels (D) Alfa Romeo 155 V6 TI
II.Bartels
06.08.1995 Estoril Golden Cup (ITC) (P) Estoril-I.Schneider
II-Jan Magnussen (DK) AMG-Mercedes-Benz C-klass
20.08.1995 GP der Tourenwagen (DTM) (D) Nürburgring-I.Schneider
II.Schneider
17.09.1995 ADAC-Preis Singen (DTM) (D) Alemannenring-I.Thiim
II.Thiim
08.10.1995 Tourisme C1 (ITC) (F) Magny-Cours-I.Schneider
II.Schneider
16.10.1995 ADAC-Preis Hockenheim (DTM) (D) Hockenheimring-I.Klaus Ludwig (D) Opel Calibra V6
II.Ludwig

Mõlema sarja lõpp-punktiarvestused:

(DTM) 1. Bernd Schneider (D) 138-AMG-Mercedes-Benz C-klass
(DTM) 2. Jörg van Ommen (D) 113-AMG-Mercedes-Benz C-klass
(DTM) 3. Klaus Ludwig (D) 80-Opel Calibra V6
(DTM) 4. Kurt Thiim (DK) 78-AMG-Mercedes-Benz C-klass
(DTM) 5. Dario Franchitti (GB) 74-AMG-Mercedes-Benz C-klass
(DTM) 6. Nicola Larini (I) 71-Alfa Romeo 155 V6 TI
(DTM) 7. Alexander "Sandy" Grau (D) 68-AMG-Mercedes-Benz C-klass
(DTM) 8. Jan Magnussen (DK) 49-AMG-Mercedes-Benz C-klass
(DTM) 9. Christian Danner (D) 48-Alfa Romeo 155 V6 TI
(DTM) 10. Michael Bartels (D) 47-Alfa Romeo 155 V6 TI
(DTM) 11. Alessandro Nannini (I) 44-Alfa Romeo 155 V6 TI
(DTM) 12. Manuel Reuter (D) 39-Opel Calibra V6
(DTM) 13. JJ Lehto (FIN) 36-Opel Calibra V6
(DTM) 14. Uwe Alzen (D) 34-AMG-Mercedes-Benz C-klass
(DTM) 15. Giancarlo Fisichella (I) 30-Alfa Romeo 155 V6 TI
(DTM) 16. Stefano Modena (I) 26-Alfa Romeo 155 V6 TI
(DTM) 17. Ellen Lohr (D) 18-AMG-Mercedes-Benz C-klass
(DTM) 18. Yannick Dalmas (F) 17-Opel Calibra V6
(DTM) 18. Keke Rosberg (FIN) 17-Opel Calibra V6
(DTM) 20. Bernd Mayländer (D) 12-AMG-Mercedes-Benz C-klass
(DTM) 21. Ni Amorim (P) 5-Opel Calibra V6
(DTM) 22. Michele Alboreto (I) 4-Alfa Romeo 155 V6 TI
(DTM) 23. Louis Krages (D) 3-AMG-Mercedes-Benz C-klass
(DTM) 24. Stig Amthor (D) 1-Alfa Romeo 155 V6 TI

(ITC) 1. Bernd Schneider (D) 155-AMG-Mercedes-Benz C-klass
(ITC) 2. Jan Magnussen (DK) 83-AMG-Mercedes-Benz C-klass
(ITC) 3. Dario Franchitti (GB) 80-AMG-Mercedes-Benz C-klass
(ITC) 4. Nicola Larini (I) 59-Alfa Romeo 155 V6 TI
(ITC) 5. Manuel Reuter (D) 50-Opel Calibra V6
(ITC) 5. Jörg van Ommen (D) 50-AMG-Mercedes-Benz C-klass
(ITC) 7. Stefano Modena (I) 49-Alfa Romeo 155 V6 TI
(ITC) 8. Kurt Thiim (DK) 45-AMG-Mercedes-Benz C-klass
(ITC) 9. Alexander "Sandy" Grau (D) 39-AMG-Mercedes-Benz C-klass
(ITC) 10. Giancarlo Fisichella (I) 37-Alfa Romeo 155 V6 TI
(ITC) 11. Uwe Alzen (D) 26-AMG-Mercedes-Benz C-klass
(ITC) 11. JJ Lehto (FIN) 26-Opel Calibra V6
(ITC) 13. Christian Danner (D) 22-Alfa Romeo 155 V6 TI
(ITC) 14. Klaus Ludwig (D) 21-Opel Calibra V6
(ITC) 15. Alessandro Nannini (I) 17-Alfa Romeo 155 V6 TI
(ITC) 16. Yannick Dalmas (F) 15-Opel Calibra V6
(ITC) 17. Ellen Lohr (D) 13-AMG-Mercedes-Benz C-klass
(ITC) 18. Gianni Giudici (I) 9-Alfa Romeo 155 V6 TI
(ITC) 19. Bernd Mayländer (D) 8-AMG-Mercedes-Benz C-klass
(ITC) 20. Keke Rosberg (FIN) 3-Opel Calibra V6
(ITC) 21. Philippe Gache (F) 1-Alfa Romeo 155 V6 TI
(ITC) 21. Markku Alen (FIN) 1-Alfa Romeo 155 V6 TI
(ITC) 21. Stig Amthor (D) 1-Alfa Romeo 155 V6 TI
Vasta