24 Heures du Mans 2008

BTCC, DTM, STCC...jne

Moderators: Jaanus, Strike, mrali

Post Reply
Erki
Kiddo soon 5000!
Posts: 5497
Joined: Sun Jan 19, 2003 1:58 pm
Location: Tallinn

24 Heures du Mans 2008

Post by Erki »

Et teeks seekord sellise pealkirjaga teema.

See aasta ning loodetavast üsna mitu järgmist tunduvad küll sportautofännidele vägagi ülevad tulevat. Tulemas on mitmeid uusi ja huvitavaid autosid, tase aina kõrgeneb, ACO peab LM rajale 33 boksi juurde ehitama.. :)

Selleaastasele ööpäevasõidule on sooviavaldused üles andund 88 autot. :shock: Juba nagu Nürburg. :)

26 LM P1
15 LM P2
22 LM GT1
25 in LM GT2

Pääääris korralik ports. Mõneti üllatav on LMP2-dede vähemus, kuid eks nendega LM24-le minek on jah suht mõttetu. Tõeliselt üllatab mind aga see, et GT1-sid on 22. Kust need kõik tulevad? ALMS-is on praeguse seisuga 3 autot, LMS-is 9(ja neistki 3-4 üsna kahtlasvõitu). Kas tõesti on oodata tervet tulva GT-sid FIA GT-st? Meeles peab pidama ka ju seda, et Maserid Le Mans'is ei sõida!

LM24 veebsaitA tiny leak! According to the Selection Committee all the requests are of an extremely high quality, and 4 different makes want to race closed prototypes in the 2008 Le Mans 24 Hours.[/url]

Peugeot, Lola, Epsilon Euskadi,... Dome?!?
gaas on endiselt laiffi
mrali
Rallifoorum 24/7
Posts: 5214
Joined: Thu Aug 21, 2003 11:41 am
Location: Tallinn, Lääne-Eesti
Contact:

Post by mrali »

Paneks ka midagi kirja: sõit siis praegu käib. Kui kvalides olid Peugeotid omaette klassist (Sarrazini parim aeg oli üldse esimene kord, ku Le Mansi ring läbiti alla 200 sekundi), siis hetkel, mil käib 18. sõidutund, sajab ning vihmas on ikka Audid üle kõige.
Hetkeseisuga saaks Kristensenist esimene kaheksakordne Le Mansi võitja ;) , tiimis veel Dindo ja McNish. Teine ringiga kaotav Peugeot (Gene/Minassian/Villeneuve), ka kolmas koht Prantsuse margil (Zonta/Montagny/Klien), nende kaotus liidreile kolm ringi. Rajal on siiani kõik kolm Audit ja Peugeot'd; top3-le järgnevad kaks Audit (Luhr/Rocky/Premat ning Biela/Pirro/Werner), kuues viimane Peugeot (Lamy/Sarrazin/Wurz). Pescarolo ja ORECA Courage'i järel üheksas parim väike prototüüp (van Merksteijni Porsche, sõitjaiks Bleekemolen ja Verstappen). LMS-is häid esitusi näidanud kinnine Charouzi Lola-Aston (Mücke/Enge/Charouz) on üheteistkümnes parima suure GT (Brabhami, Garcia ja Turneri Aston) ees.

Muuhulgas on tagasi võistlusrajal Frentzen (teine tehase-Aston koos Wendlingeri ja Picciniga). Kinnistest prototüüpidest on rajal veel Dome ja Epsilon, aga nende mahajäämus on korralik.
mrali
Rallifoorum 24/7
Posts: 5214
Joined: Thu Aug 21, 2003 11:41 am
Location: Tallinn, Lääne-Eesti
Contact:

Post by mrali »

Kuigi Peugeot domineeris kõiki teste ja kvalisid, oli võistluses ikkagi esimene Audi. Kristensenile kaheksas, Dindole kolmas (2003 ja 04 järel) ja McNishile teine (1998 järel) võit Le Mansis. Gene, Villeka ja Minassiani Peugeot kaotas Audile ringiga, kolmandaks tulid Klien, Zonta ja Montagny. Juunioride Audi neljas, Lamy/Sarrazin/Wurzi Peugeot siiski viies (Biela, Pirro ja Werneri autol tuli lõpus veel sidurit vahetada, viimane Audi lõpuks kuues).

Tulemused:

01. LMP1 Capello/McNish/Kristensen (Audi R10 TDI) - 381 Runden
02. LMP1 Gené/Minassian/Villeneuve (Peugeot 908 Hdi FAP) - 380
03. LMP1 Montagny/Zonta/Klien (Peugeot 908 Hdi FAP) - 379
04. LMP1 Luhr/Premat/Rockenfeller (Audi R10 TDI) - 374
05. LMP1 Lamy/Sarrazin/Wurz (Peugeot 908 Hdi FAP) - 367
06. LMP1 Biela/Pirro/Werner (Audi R10 TDI) - 366
07. LMP1 Primat/Tinseau/Treluyer (Pescarolo Judd) - 362
08. LMP1 Groppi/Ayari/Duval (Courage-Oreca Judd) - 357
09. LMP1 Mücke/Charouz/Enge (Lola Aston Martin) - 353
10. LMP2 Van Merksteijn/Verstappen/Bleekemolen (Porsche RS Spyder) - 353
11. LMP1 Ickx/Gregoire/Barbosa (Pescarolo Judd) - 351
12. LMP2 Nielsen/Elgaard/Maassen (Porsche RS Spyder) - 346
13. GT1 Brabham/Garcia/Turner (Aston Martin DBR9) - 344
14. GT1 O'Connell/Magnussen/Fellows (Corvette C6.R) - 343
15. GT1 Beretta/Gavin/Papis (Corvette C6.R) - 341
16. GT1 Wendlinger/Piccini/Frentzen (Aston Martin DBR9) - 338
17. GT1 Alphand/Policand/Moreau (Corvette C6.R) - 334
18. LMP2 Ragues/Lahaye/Cheng (Pescarolo Judd) - 333
19. GT2 Salo/Melo/Bruni (Ferrari F430 GT) - 325
20. LMP2 Amaral/Pla/Smith (Lola AER B05-40) - 324
21. GT1 Goueslard/Blanchemain/Pasquali (Corvette C6.R) - 324
22. GT2 Malucelli/Ruberti/Babini (Ferrari F430 GT) - 318
23. GT2 Kaffer/Nielsen/Ehret (Ferrari F430 GT) - 317
24. LMP1 Hall/Goossens/Mowlem (Creation AIM CA07) - 315
25. GT2 Ferté/Aucott/Daoudi (Ferrari F430 GT) - 312
26. LMP1 Nicolet/Hein/Faggionato (Pescarolo Judd) - 310
27. GT2 Davison/Henzler/Felbermayr (Porsche 997 GT3 RSR) - 308
28. GT1 Bouchut/Bornhauser/Smet (Saleen S7R) - 305
29. LMP2 Barazi/Vergers/Moseley (Zytek 07S) - 304
30. GT1 Menten/Fittipaldi/Borcheller (Aston Martin DBR9) - 301
31. LMP2 Rostan/Devlin/Jeanette (Radical AER SR9) - 297
32. GT2 Bergmeister/Van Overbeek/Neiman (Porsche 997 GT3 RSR) - 289
33. LMP1 Ito/Tachikawa/Kataoka (Dome Judd S102) - 271
34. GT1 Kox/Rusinov/Hezemans (Lamborghini Murcielago) - 266
35. LMP1 Terada/Takahashi/Katoh (Courage Mugen) - 223

Ausfälle:
LMP1 Bouillon/Collard/Dumas (Pescarolo Judd)
LMP1 Lewis/Willman/McMurry (Creation Judd)
LMP1 Burgueno/Valles/De Castro (Epsilon Euskadi Judd)
LMP1 Suzuki/Kageyama/Kurosawa (Courage-Oreca YGK)
LMP1 Gounon/Johansson/Nakano (Epsilon Euskadi Judd)
LMP1 Panis/Pagenaud/Fässler (Courage-Oreca Judd)
LMP1 Pickett/Graf/Lammers (Lola Judd)
LMP1 Evans/Berridge/Streton (Lola AER B06-10)
LMP2 Hughes/Kane/Foster (Embassy Zytek)
LMP2 Pompidou/Belicchi/Zacchia (Lola Judd)
LMP2 De Pourtales/Noda/Simonsen (Lola Mazda)
LMP2 Erdos/Newton/Wallace (Lola MG B05-40)
LMP2 Ojjeh/Gosselin/Sharpe (Zytek 07S)
GT1 Negrão/Hardman/Leventis (Aston Martin DBR9)
GT2 Bell/Sugden/Mullen (Ferrari F430 GT)
GT2 Vilander/Biagi/Montanari (Ferrari F430 GT)
GT2 Chiesa/Leuenberger/Alexander-David (Spyker C8)
GT2 Dumbreck/Kelleners/Vasiliev (Spyker C8)
GT2 Narac/Long/Lietz (Porsche 997 GT3 RSR)
GT2 Krohn/Jonsson/Van de Poele (Ferrari F430 GT)

Schnellste Runde:
Stéphane Sarrazin (Peugeot 908 Hdi FAP) in 3:19.394 Minuten
Post Reply