FIA WTCC 2009

BTCC, DTM, STCC...jne

Moderaatorid: Jaanus, Strike, mrali

Vasta
mrali
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5214
Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
Kontakt:

FIA WTCC 2009

Postitus Postitas mrali »

Pole pikka aega sel teemal sõna võtnud, kuid nüüd on tõesti viimane aeg - sel nv-l avaetapp Brasiilias.

Kavas on 12 etappi, uustulnukaks on Aafrika - mai alguses sõidetakse Marrakechi tänavarajal Marokos. Registreeerunud on 26 autot viielt tootjalt, Brasiilias on aga rajal neli tehast 24 autoga. Koosseisudes pole ka palju muudatusi võrreldes 2008-ga, ainuke erinevus tehasetiimides on BMW hispaanlase osas, Porteirot asendab Hernandez. Chevrolet toob rajale uue mudeli Cruze ning Lada alustab hooaja moditud 110-ga, Brnos peaks debüteerima Priora.

Kalender:

08.03 Curitiba (BR)
22.03 Puebla (MEX)
03.05 Marrakech (MOR)
17.05 Pau (F)
31.05 Valencia (E)
21.06 Brno (CZ)
05.07 Porto (P)
19.07 Brands Hatch (GB)
06.09 Oschersleben (D)
20.09 Imola (I)
01.11 Okayama (J)
22.11 Macau (CHN)

Sõitjad:

01 Yvan Muller (F) Seat
02 Gabriele Tarquini (I) Seat
03 Rickard Rydell (S) Seat
04 Jordi Gené (E) Seat
05 Tiago Monteiro (P) Seat
06 Andy Priaulx (GB) BMW
07 Jörg Müller (D) BMW
08 Augusto Farfus (BR) BMW
09 Alessandro Zanardi (I) BMW
10 Sergio Hernández (E) BMW
11 Rob Huff (GB) Chevrolet
12 Alain Menu (CH) Chevrolet
14 Nicola Larini (I) Chevrolet
18 Jaap van Lagen (NL) Lada
19 Kirill Ladõgin (RUS) Lada
20 Viktor Shapovalov (RUS) Lada
21 Tom Coronel (NL) Seat
22 Tom Boardman (GB) Seat
23 Félix Porteiro (E) BMW
24 George Tanev (BUL) BMW
25 Franz Engstler (D) BMW
26 Kristian Poulsen (DK) BMW
27 Stefano D'Aste (I) BMW
28 Marin Colak (CRO) Seat
mrali
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5214
Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
Kontakt:

Postitus Postitas mrali »

Mõni sõna ka siia.

Peetud on mõlemad Ladina-Ameerika etapid ja Seat on võtnud neljast neli (kronoloogiliselt Muller, Tarquini, Rydell, Muller). Liidrikohta jagavad võrdsete 30 silmaga Rydell ja Muller, parima BMW-na on Farfus kolmas (20 punkti). Kui Brasiilias oli Seat täielik dominaator, siis Mehhikos, mis kõrgmäestikuolude tõttu peaks Seati turbodiislitele istuma, olid kaks suurt rivaali üsna võrdsed.

Chevrolet harjub uue mudeliga, Larini üks 8. koht Pueblast on seni neil parim tulemus. Lada on seni liikunud rivi lõpus, küll peaksid nad Brnos saama võimsamad mootorid ja Portos uue Priora-mudeli.

Sel nädalavahetusel siis aga Maroko etapp, Marrakechi tänavarada koosneb põhimõtteliselt pikkadest sirgetest ja šikaanidest. Uute nimedena osalevad seal kohalik sõitja Mehdi Bennani (Exagoni tiimi Seat) ja itaallane Vito Postiglione (Proteam-BMW).
mrali
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5214
Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
Kontakt:

Postitus Postitas mrali »

Maroko kvallis näitas hambaid Chevy: pole Huffile ja esialgu 2. koht Menule (kelt see hiljem küll ära võeti ja 10. kohale kupatati). Edasi kolm Seati ja Larini. Parim BMW oli suurüllatusena Engstler (pärast Menu karistamist 7. koht).

1 11 R. Huff Chevrolet Cruze 1:49.789 12
2 2 G. Tarquini SEAT Leon TDI 1:50.086 0.297 16
3 1 Y. Muller SEAT Leon TDI 1:50.156 0.367 0.070 13
4 4 J. Gené SEAT Leon TDI 1:50.266 0.477 0.110 12
5 14 N. Larini Chevrolet Cruze 1:50.372 0.583 0.106 14
6 5 T. Monteiro SEAT Leon TDI 1:50.770 0.981 0.398 12
7 25 F. Engstler BMW 320si 1:51.643 1.854 0.873 11
8 7 J. Müller BMW 320si 2:35.400 45.611 43.757 15
9 6 A. Priaulx BMW 320si keine Zeit 12
10 12 A. Menu Chevrolet Cruze keine Zeit 0
11 9 A. Zanardi BMW 320si 1:51.753 1.964 13
12 3 R. Rydell SEAT Leon TDI 1:51.806 2.017 0.053 9
13 8 A. Farfus BMW 320si 1:51.945 2.156 0.139 13
14 30 M. Bennani Seat Leon 1:52.008 2.219 0.063 11
15 16 F. Porteiro BMW 320si 1:52.148 2.359 0.140 11
16 21 T. Coronel SEAT Leon 1:52.271 2.482 0.123 10
17 26 K. Poulsen BMW 320si 1:52.401 2.612 0.130 12
18 28 M. Colak SEAT Leon 1:52.504 2.715 0.103 13
19 16 S. Hernandez BMW 320si 1:52.622 2.833 0.118 12
20 27 S. D'Aste BMW 320si 1:52.733 2.944 0.111 11
21 18 J. van Lagen Lada 110 1:53.001 3.212 0.268 8
22 19 K. Ladygin Lada 110 1:53.510 3.721 0.509 12
23 24 G. Tanev BMW 320si 1:53.636 3.847 0.126 11
24 31 V. Postiglione BMW 320si 1:53.711 3.922 0.075 11
25 20 V. Shapovalov Lada 110 1:54.046 4.257 0.335 10
mrali
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5214
Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
Kontakt:

Postitus Postitas mrali »

Chevy Cruze'dele Marokost kaks esimest võitu - avasõidu parim oli Huff ja viieaastase üritamise järel viimaks ka Larinile esimene WTCC etapivõit. Üldliidrina kindlustas oma edu Muller (43) Tarquini (31) ja Rydelli (30) ees.
svs89
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2367
Liitunud: 10 Aug 2006, 17:31

Postitus Postitas svs89 »

Keegi juhtus nägema Race 2 matse? päris põnev oli... safety car sai ka oma osa :)
http://www.youtube.com/watch?v=gXwy-bWp1eg
http://www.youtube.com/watch?v=-2awXodQh2Q
mrali
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5214
Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
Kontakt:

Postitus Postitas mrali »

Selgeks on ka saanud, et rajakomissarid polnud Pau 2. sõidus turvaautole üldse rajalemineku luba andnud!

Aga WTCC-s käärib sarnaselt F1-ga, pikemalt võibolla täna veel.
mrali
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5214
Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
Kontakt:

Postitus Postitas mrali »

Põhimõtteliselt käib WTCC-s praegu suur sõda reglemendi teemal: kui varem oli põhivaidlus BMW (tagavedu) vs ülejäänud, siis nüüd Seat (diislid) vs BMW. Enne 2009. aasta hooaega piirati turbode rõhku (seda siis diislitel) 2,5 baarini bensu- ja diiselmootorite võrdsustamiseks, kuid jäeti sinna ilmastikutingimustest ja maapinna kõrgusest (see ilus seletus) 0,4 baarine tolerantsimaa ka. Marrakechi etapi järel protestis BMW Seatide tulemused ja Monteiro võetigi teise sõidu järel maha. Pau's olid Seatid kvalis ja sõidus väga aeglased (kuid see võib olla ka sihilik). Ka Seati pressiteadete toon oli FIA muutuste suhtes väga kuri. Samuti sai teatavaks, et eelmainitud 0,4 baarine tolerantsipiir võetigi maha. Irooniline on ka see, et Pau's avastati 15 autol lubatud pööretepiiri 8500 rpm ületamine kokku 15 (!) autol, kuid kedagi ei karistatud. Eks näeme, mida tulevik toob.
Kolin
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 19363
Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
Has thanked: 2
Meeldimisi saanud: 10
Kontakt:

Postitus Postitas Kolin »

Pau teine sõit oli ikka komöödia omaette. See oli ikka tase mismoodi turvaauto ellimineris sõidu liidri.

EDIT: Krt se FIA sogab vett ikka igas sarjas. Kas tõesti onu Max ei suuda nagu midagi konkreetset paberile panna.
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
mrali
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5214
Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
Kontakt:

Postitus Postitas mrali »

Pole ammu kirjutanud, aga mis vahepeal WTCC-s sündinud on. FIA mängud on viinud turborõhupiirini 2,7 bar, mida tohib ületada 1 seki jagu nt käiguvahetustel või äärekividest ülesõitudel, mil ratas tühja lööb. See on andnud eeskätt BMW-le ka suht head tiitlišansid (eeskätt Farfusile). Uuest tehnikast on mudeli vahetanud Lada ja WTCC-sse naasis Thompson just Lada Prioraga. Brandsis osales kahe autoga ka Volvo (Dahlgren, Rustad) ning tuntud külalisesinejatest mainiks ära veel Jason Watti (Oscherslebenis käsijuhtimisega Seatiga).

Etapivõidud on jagunenud:

Valencia: Muller, Farfus
Brno: Zanardi, Hernandez
Porto: Tarquini, Farfus
Brands: Menu, Farfus.

Üldi top10:

Muller (Seat) 82
Tarquini (Seat) 77
Farfus (BMW) 76
Rydell (Seat) 55
Huff (Chevrolet) 54
Müller (BMW) 53
Prialux (BMW) 48
Monteiro (Seat) 34
Gene (Seat) 32
Hernandez (BMW) 29

Sel nv-l Oscherslebeni lõppes kvali pauguga - mitmed tipud nagu Muller, Priaulx ja co elimineeriti juba vihmases Q1-s. Q2 võitis Tarquini, kuid tema taga kaks tõelist pauku - Colak teine ja van Lagen Ladaga neljas, nende vahel veel Rydell.
mrali
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5214
Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
Kontakt:

Postitus Postitas mrali »

Oscherslebeni etapid lõppesid mõlemad BMW-de võitudega: avasõidu parim Priaulx ja teises Farfus. Hooaja üldliidriks tõusis Tarquini Farfusi ja Mulleri (kel paar viimast nädalavahetust totaalselt p***e läinud) ees.

Kõmulisimad sündmused juhtusid aga avasõidu viimase ringi viimases kurvis: van Lagen oli viies ja Ladale esimesi punkte toomas, kui Larini hollandlast tagant tabas. Lõpuks van Lagenile alles 11. koht ja Larini teenis selle eest 30-sekundise penalti koos tingimisi +10 stardikohaga.
mrali
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5214
Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
Kontakt:

Postitus Postitas mrali »

Euroopa hooaeg sai lõpu täna Imola etapiga, kust Seati teravaimad tiitliheitlejad Tarquini ja Muller said kaks kaksikvõitu. Peale nende on tiitlilootus järgi veel ka Farfusil, kellel Imolast tuli juurde vaid üks punkt.

Avasõidu stardis toimus paras segadus, kus Gene spinnas ja järgnenud segaduses katkestasid veel Farfus, Müller, Rydell ja Monteiro. Rajale saadeti sõidus kahel korral turvaauto, esmalt avaringi intsidendi järel ja teine kord pärast seda, kui Poulsen sõitis van Lageni välja. Etapivõit Tarquinile Mulleri ja Huffi ees, edasi Coronel, Zanardi ja ajalugu (esimesed sõitjapunktid Ladale) teinud Thompson.

Teises sõidus tegid 7. ja 8. kohalt startinud Muller ja Tarquini üsna ruttu ülejäänud seltskonnaga sotid klaariks ja tõid Seatile teise kakikvõidu. Kolmas Menu, edasi Zanardi, Gene, taaskord head sõitu teinud Thompson ning avasõidu ebaõnnestujad Rydell ja Farfus.

4 starti enne hooaja lõppu on Tarquinil 7 punkti edu Mulleri ning 18 Farfusi ees. Nemad kolm on ainsad järgijäänud tiitlikandidaadid.

1. Tarquini (Seat) 109
2. Muller (Seat) 102
3. Farfus (BMW) 91
4. Priaulx (BMW) 66
5. Rydell (Seat) 63
6. Huff (Chevy) 60
7. Müller (BMW) 58
8. Hernandez (BMW) 36
9. Gene (Seat) 34
10. Monteiro (Seat) 34
11. Menu (Chevy) 31
12. Zanardi (BMW) 31
13. Larini (Chevy) 21
14. Coronel (Seat) 15
15. Porteiro (BMW) 10
16. Engstler (BMW) 7
17. Thompson (Lada) 6
18. d'Aste (BMW) 3
19. Cayrolle (BMW) 1

Tootjaist on liider Seat BMW ees.

1. Seat 271
2. BMW 250
3. Chevrolet 169
4. Lada 78
mrali
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5214
Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
Kontakt:

Postitus Postitas mrali »

Hooaeg on läbi ja sarnaselt mullusele kuulus individuaalne 1-2 Seatile, kuid vastupidises järjestuses mullusega. Tarquini on oma 47 aastaga ka FIA MM-ide (F1, WRC jm) ajaloo vanim maailmameister.

Macau etapp oli traditsiooniliselt avariide rohke: kvalis toimunud paugu järel muutusid d'Aste ja Thompsoni autod sellisteks, et võistlusel startida polnud võimalik. Samuti põrkasid omavahel kokku kvallis Menu, Tarquini ja Muller - kuid nende sõiduvahendid suudeti stardiks remontida. Võistlussõidud lõpesid täna ka punase lipuga - 2. sõidu eelviimasel ringil põrkasid esmalt kokku Porteiro ja Engstler, viimasele pani külalisesineja Couto nii rängalt tagant sisse, et Engstler viidi murtud rangluuga haiglasse.

Etapivõidud Macaus kuulusid Huffile ja Farfusile.

Üldis on top10 selline:

1. Tarquini (Seat) 127
2. Muller (Seat) 123
3. Farfus (BMW) 113
4. Priaulx (BMW) 84
5. Huff (Chevrolet) 80
6. Müller (BMW) 76
7. Rydell (Seat) 64
8. Gene (Seat) 48
9. Monteiro (Seat) 44
10. Menu (Chevrolet) 39

Tootjate meister on 3-punktilise eduga BMW ees Seat

1. Seat 314
2. BMW 311
3. Chevrolet 215
4. Lada 83

Mis saab 2010? Tootjaist on praegu 100% kindel vaid Chevy jätkamine, kus Larinit (kes lõpetab WTCC-ga) asendab Muller. Kui Seat jätkab, siis ilmselt vähema koosseisuga (ORECA, kes teenindas sel aastal Mulleri ja Monteiro autosid, ei jätka koostööd hispaanlastega). BMW poliitika on ka turismiautonduse osas parajalt heitlik, samuti on AvtoVAZi olukord Venemaal ka üsna näru.

Tuleva aasta kalender ka lisaks:

07.03 Curitiba (BR)
11.04 Puebla (MEX)
02.05 Marrakech (MOR)
23.05 Monza (I)
20.06 Zolder (B)
04.07 Portimao (P)
18.07 Brands Hatch (GB)
01.08 Brno (CZ)
05.09 Oschersleben (D)
19.09 Valencia (E)
31.10 Okayama (J)
21.11 Macau (CHN)
Vasta