ALMS 2005

CART, NASCAR, ALMS...jne

Moderators: Jaanus, mrali

Erki
Kiddo soon 5000!
Posts: 5497
Joined: Sun Jan 19, 2003 1:58 pm
Location: Tallinn

Post by Erki »

Werner oli pikalt eest ära kui pool tundi enne boksist välja tulles PCM-i Corvette talle sisse pani ja esivedrustust lõhkus.

Tundub, et Audile sobivad rohkem kiirete kurvidega rajad, Dysoni Loladele sellised vähe aeglasemate kurvidega rajad. Kuigi Lime Rock oli ka üsna kiire niiet mine võta kinni...
gaas on endiselt laiffi
mrali
Rallifoorum 24/7
Posts: 5214
Joined: Thu Aug 21, 2003 11:41 am
Location: Tallinn, Lääne-Eesti
Contact:

Post by mrali »

http://www.racing1.de/web/alms/artikel. ... =8842&sid=

Uus Porsche prototüüp kannab nime RS Spyder ning sõidavad sellega Lucas Luhr ja Sascha Maassen.Debüüt on 1.oktoobril,"Petit Le Mansil".
mrali
Rallifoorum 24/7
Posts: 5214
Joined: Thu Aug 21, 2003 11:41 am
Location: Tallinn, Lääne-Eesti
Contact:

Post by mrali »

http://www.americanlemans.com/News/Arti ... ewsID=1327

Portlandis siis kvalifikatsiooni järel esirida Dysoni autodel,polel Wallace.Teine rida-Audid,Lehto ja Werner edestasid Bielat ja Pirrot.Parima LMP2 autona Intersporti tiimi Lola viies.
GT1-autodest taaskord esimesed kaks Corvette C6-R-i ja pole klassis Berettal ja Gavinil,teine Fellows/O'Connell.Parim GT2 auto AJR-i Porsche (Bernhard/Dumas).
Muudest autodest,ainsa Maserati rools on Mika Salo,näha on ka Panoze,Saleeni ja Viperit.Kokku 23 osalejat,neist 5 suurt prototüüpi ja 3 väikest.
Kõrvalmärkusena,teises suuremas USA sportautosarjas Grand-Am Road Racing Series on küll osalejaid sel aastal rohkem,kuid seal on suur osa neist ülikoleda välimusega Daytona prototüübid,millega mujal kui jänkistanis pole võimalik sõita...
Erki
Kiddo soon 5000!
Posts: 5497
Joined: Sun Jan 19, 2003 1:58 pm
Location: Tallinn

Post by Erki »

mrali wrote:Kõrvalmärkusena,teises suuremas USA sportautosarjas Grand-Am Road Racing Series on küll osalejaid sel aastal rohkem,kuid seal on suur osa neist ülikoleda välimusega Daytona prototüübid,millega mujal kui jänkistanis pole võimalik sõita...
Aga sellevõrra palju odavamad... Loodetavasti järgmine aasta ALMS-i stardirivid pikenevad, uusi prototüüpe tuleb nagu seeni peale vihma ja peaaegu kõik GT tiimid tahavad endale Astonit... Samuti lastavat Audil veel aastakese R8-t sõidutada.
gaas on endiselt laiffi
mrali
Rallifoorum 24/7
Posts: 5214
Joined: Thu Aug 21, 2003 11:41 am
Location: Tallinn, Lääne-Eesti
Contact:

Post by mrali »

Bielale ja Pirrole teine võit järjest,kuid nagu kommentaaridest lugeda,tuli see üsna raskelt.Juhtinud Weaveril sai eelviimasel ringil bensiin otsa ning Lehto ja Werner katkestasid avarii tõttu:nende auto tagaosa oli varem vigastada saanud ning Borchelleri Saleenile ringi sisse tehes lendas kere tagapaneel minema ja Werner lendas Saleenile sisse,tõmmates ta koos rajalt välja.Top3:1.Biela/Pirro,2.Wallace/Dyson,3.Weaver/Leitzinger
P2-s võitis Intersporti Lola (Fisken/Field),GT1-s kolmikvõit Corvettedele,GT2-s parimad Bernhard ja Dumas AJR-i Porschel.
P1 liidreiks tõusid Biela ja Pirro;Lehto ja Werner jäid täiesti punktideta.
Seitsmes etapp on 21.augustil Elkhart Lake's (Road America).
Erki
Kiddo soon 5000!
Posts: 5497
Joined: Sun Jan 19, 2003 1:58 pm
Location: Tallinn

Post by Erki »

mrali wrote:Bielale ja Pirrole teine võit järjest,kuid nagu kommentaaridest lugeda,tuli see üsna raskelt.Juhtinud Weaveril sai eelviimasel ringil bensiin otsa ning Lehto ja Werner katkestasid avarii tõttu:nende auto tagaosa oli varem vigastada saanud ning Borchelleri Saleenile ringi sisse tehes lendas kere tagapaneel minema ja Werner lendas Saleenile sisse,tõmmates ta koos rajalt välja.
Tegelt oli Lehto Borchellerist tolleks ajaks juba ees, ilmselt sõitis Saleen Audi tükkidesse ja sõitis seepärast üsna varsti välja. Kahju igatahes, sõitis Saleen üsna kaua GT1 klassi 1. kohal.
gaas on endiselt laiffi
Erki
Kiddo soon 5000!
Posts: 5497
Joined: Sun Jan 19, 2003 1:58 pm
Location: Tallinn

Post by Erki »

Ja üks küsimus Maserati kohta. Kas ALMS-is sõitev Maserati on teistsugune kui FIA GT-s sõitvad, või on punktide mittesaamine ainus piirang?

Said ju Maserid eelmisel nädalavahetusel Spa 24-tunni sõidul kaksikvõidu, samal ajal jäeti Aston Martinid 5. ja 6. kohale(Astonitel olevat hulganisti probleeme olnud).

ALMS-is pole Maseratiga suurt midagi ära tehtud, Corvette oli Le Mans'is Astonitest aeglasemgi aga Ameerikas pole häda midagi.
gaas on endiselt laiffi
mrali
Rallifoorum 24/7
Posts: 5214
Joined: Thu Aug 21, 2003 11:41 am
Location: Tallinn, Lääne-Eesti
Contact:

Post by mrali »

Maseritel on lisakilod (olen kuulnud numbrit 130) ning punktiõigust pole.Ja punktiõiguse puudumine tuleneb sellest,et Maser ehitati 2004.aasta FIA reeglite järgi,ACO aga leidis selle olevat (oma selleaastaste reeglite jaoks) liiga pika ja laia (seal norm 5*2 meetrit,Maser mõned sentimeetrid üle selle).Kästi auto siis lühemaks ja kitsamakse teha ning sellise konksuga,et nii esi-kui ka tagaülendeid cuttida.Sellest viimasest Maserati keeldus...igatahes ALMS-i Maser sõidab sealsete organisaatorite kutsel,ACO pani Le Mansis osalemisele käe ette (ja ka LMES-ile).
mrali
Rallifoorum 24/7
Posts: 5214
Joined: Thu Aug 21, 2003 11:41 am
Location: Tallinn, Lääne-Eesti
Contact:

Post by mrali »

Nii,mainiks siis seda,et Elkhartis kolmas järjestikune võit Bielale ja Pirrole.Teised Wallace ja Dyson,kolmandad Werner ja Lehto.Esikolmik oli 4 sekundi sees (alles 7 minutit enne 2 tunni ja 45 minuti lõppu lõppetati turvaautofaas).Biela ja Pirro edu Wallace'i ees 15 punkti.
GT1-se taaskord kaksikvõit Vette C6-R-idele ja seekord parimad Gavin ja Beretta,üldliidrid kolmesilmase eduga on aga Fellows ja O'Connell.Saleen katkestas,samuti ka PCM-i Vette C5-R.
Miracle'i Courage (Bucknum,McMurry) oli parim LMP2 auto (seal lõpetas neljast alustanust kaks) ning parim GT2:Bergmeisteri ja Longi Porsche.

Kinnitust sai ka fakt,et ka 2006 on ALMS-is stardiõigus vana reglemendi järgi ehitet prototüüpidel (k.a.Audi R8 ).
Kaheksas etapp kümnest:4.septembril ja Mosportis.Tegu endise Kanada GP toimumiskohaga,mis sõitjale väga nõudlik,kuid ka küllaltki ohtlik... (tuleb meelde 20 aasta tagune Manfred Winkelhocki hukkumine sportautode MM-i etapil).
Erki
Kiddo soon 5000!
Posts: 5497
Joined: Sun Jan 19, 2003 1:58 pm
Location: Tallinn

Post by Erki »

http://www.americanlemans.com/News/Arti ... ewsID=1436

Porsche prototüübi debüüt lükkub edasi. Algselt kavandatud Petit Le Mans'i asemel toimub võidusõit ALMS-i viimasel etapil Laguna Secas. Samas võib ka juhtuda, et ei näegi autot see aasta veel rajal.

Põhjuseks siis see, et autot on vaja veel korralikult testida. Ja eks ta õige ole ka, ei ole mõtet pooliku autoga rajale tulla.
gaas on endiselt laiffi
mrali
Rallifoorum 24/7
Posts: 5214
Joined: Thu Aug 21, 2003 11:41 am
Location: Tallinn, Lääne-Eesti
Contact:

Post by mrali »

ALMS-i kodukal sattusin ka päris hea netiraadio peale (hetkel see taustaks jooksmas).
A Mosportis kuulus kogu esirida Dysoni tiimile kahe Audi ees.Rajal vaid 22 autot,neist neli suurt ja kolm väikest prototüüpi.GT1-s üllatuslikult kiireim hoopis Borcheller Saleenil Beretta Vette'i ees,Fellows oli Maseri järel neljas.
Erki
Kiddo soon 5000!
Posts: 5497
Joined: Sun Jan 19, 2003 1:58 pm
Location: Tallinn

Post by Erki »

Njah, aga mis see Saleeni kiirus ikka niiväga ime on, juba paar viimast etappi päris tugevad olnud teised.

Ja tänane sõit on lühendatud kahe ja poole tunnini, st veerand tunni võrra, sest kütust eriti pole, seoses hiljutise orkaaniga.
gaas on endiselt laiffi
Erki
Kiddo soon 5000!
Posts: 5497
Joined: Sun Jan 19, 2003 1:58 pm
Location: Tallinn

Post by Erki »

Väikse kõrvalnoodina, et PCM ei sõida ALMS-is edasi. Järjekordne kaotus ALMS-ile...

Täna oli ka LMES-i järjekordne etapp, kahte sarja kõrvutades kaldun mina ikkagi ALMS-i poole. Hoolimata sest, et autosid on ligi 30 võrra vähem, on võistlus ikka vahva ja põnev ja näha neid Mosporti(või ükskõik millise P-Ameerika raja) peal on oluliselt atraktiivem kui vaadata nende kulgemist (minu arvates muidugi) üsna ükluisel Nürburgringil... lihtsalt minu kaks senti...
gaas on endiselt laiffi
mrali
Rallifoorum 24/7
Posts: 5214
Joined: Thu Aug 21, 2003 11:41 am
Location: Tallinn, Lääne-Eesti
Contact:

Post by mrali »

Nõks ehk OT:kuid-sportautovõistlused on viimasel kümnekonnal aastal kannatanud liigse killustatuse all (Euroopas pärast sportautode MM-i kokkukukkumist FIA GT,kunagine ISRS/SRWC/ei-tea-mis-veel,LMES);Ameerikas 1990-te keskel ja lõpus sai kunagisest IMSA-st esmalt Professional Sportscar ning seejärel killustus see ALMS-iiks ja Grand-Amiks.Samuti ajab iga korraldaja oma reglemendijoru.Ülemaailmses vaatevinklis peaks olema atraktiivseim ALMS-i/LMES-i/ACO (Le Mansi) reglement,mis suuremalt jaolt ühtib ka FIA GT-ga (kus teadupärast prototüübid ei sõida) ning lähenemas see ka Jaapani Super GT sarjale.Samas näib Grand-Am oma Daytona prototüüpidega päris hea äriidee leidnud olevat,kuna need odavad ja suht lihtsa ehitusega (hoolimata koledast väljanägemisest ja sellest,et võimalik neid vaid jänkistanis pruukida).Tõenäoliselt suurim laks sportautondusele oli 1990-te alguses FIA otsus MM-il üle minna F1 tüüpi jõuallikatele,mistõttu kadusid ruttu kõik tootjad.Ning praegugi on Le Mansis/ALMS-is selline üleminekuaeg ühtedelt reeglitelt teistele.Uusi prototüüpe on küll oodata,kuid millal?
Sirvisin ühte ajaloolehte,kus kirjas 1980-te sportautode MM-i tulemused,stardilistid olid siis kui teine F1 MM.Praegusega võrreldes..hakkab veidi kurb,kuid samas on lohutuseks ikka leidunud ka sportautosid atraktiivseks pidavad tootjaid ja tiime.
mrali
Rallifoorum 24/7
Posts: 5214
Joined: Thu Aug 21, 2003 11:41 am
Location: Tallinn, Lääne-Eesti
Contact:

Post by mrali »

Mõni positiivne uudis ka pärast Weaveri ja Leitzingeri võiduga lõppenud Mosporti etappi.
-tuleva aasta 15.juulil sõidetakse esmakordselt Salt Lake City lähedal Miller Motorsports Parkis.Rada on täiesti uus ja tervelt 4,5 miili (ehk üle 7 km) pikk.
-kahel selle hooaja viimasel etapil (PLM ja Laguna) osaleb ka Astoni tehasetiim kahe autoga.Huvitav,palju nad suudavad ülitasavägises GT1-klassis (enne kaht viimast etappi on Beretta ja Gavini edu Fellowsi ja O'Connelli ees 1 silm) kaarte segada?

Muidu piisab Bielale ja Pirrole kahel viimasel etapil kahest 3.kohast,et võtta LMP1 tiitel.
mrali
Rallifoorum 24/7
Posts: 5214
Joined: Thu Aug 21, 2003 11:41 am
Location: Tallinn, Lääne-Eesti
Contact:

Post by mrali »

Vaatasin PLM-i 15.septembri seisust entry listi.Kirjas hetkel 30 autot ja suurim kasv väikeste prototüüpide osas,neid tavapärase nelja asemel kirjas koguni 8 (ja seda ilma Porscheta).Suuri prototüüpe praegu märgitud viis (kaks Audit,kaks Dysoni Lolat,Autoconi R&S-Elan) ning GT1-sid 7 (ka kaks Astonit).
Tsekata saab seda http://www.americanlemans.com/Events/Pe ... 20Mans.pdf
Erki
Kiddo soon 5000!
Posts: 5497
Joined: Sun Jan 19, 2003 1:58 pm
Location: Tallinn

Post by Erki »

Positiivsed uudised:

Zytek on stardis nii PLM-il kui Laguna Secas.
Ja kas pole mitte olnud jutte, et Rollcentre saadab oma Dallarad ka ameerikasse?? Nimekirjas neid kahjuks pole. :(
Samuti jäi mulle silma paar Carsport America(Praegu ALMS-is Viperiga) & Corvette C5-R(võimalik et PCM-i endine). Seda viimast ma siiski tõena eriti ei võta, kuigi tore oleks!!

Vaiperi teemal ongi paar küsimust: Miks on auto listis kui Chrysler Viper kui minu arusaamade kohaselt on Viper ju Dodge'i mudel?? Ja miks Eesti automüügiedetabelis on Chevrolet ja Corvette justkui kaks erinevat marki, kuigi Corvette on Chevrolet' mudel??
gaas on endiselt laiffi
mrali
Rallifoorum 24/7
Posts: 5214
Joined: Thu Aug 21, 2003 11:41 am
Location: Tallinn, Lääne-Eesti
Contact:

Post by mrali »

Corvette'i teemal:nimelt Euroopas on GM-i äristrateegia,et Chevyde all müüakse ex-Daewoosid ning Chevy on GM-i odavaim mark ja Opel oleks sellest järgmisel astmel.Kuna aga Corvette maksab aga üsna palju raha,siis leitakse,et Euroopas on parem seda oma brändi all müüa (huvitav,kas plaanivad siis teha ka vaese-mehe Vette'i,kuigi see sogaks asja ja mitte vähe).Kunagi on räägitud ka seda,et suured maasturid (Tahoe) jne läheksid Euroopas müüki GMC kaubamärgi all,siiani seda aga tehtud pole.
Ning Dodge saab Euroopa turul täie hooga esindatuks alles tuleval aastal,mil Caliber seeriasse läheb.Seni oli ameeriklaste äriidee müüa Viperit Euroopas lihtsalt Chryslerina,mitte Dodge'na.Nüüd on see aga samuti muutumas...
Aga mida rohkem masinad,seda vingem.Ja Zytek on LMES-is lähedal LMP1 tiitlile,nii et kaarte hakkavad nad tublisti segama.Kui kõik neil aga vastu peab...
Marianticu lehelt leidsin ka,et PCM tahtvat endale 2006.aastaks ka Astonit,kuid asi pole veel 100% kindel.Astoni tehasetiim tuleva aasta ALMS-is on Prodrive ning FIA GT-s Scuderia Italia.
Erki
Kiddo soon 5000!
Posts: 5497
Joined: Sun Jan 19, 2003 1:58 pm
Location: Tallinn

Post by Erki »

Juhtus see, mida juba varem kahtlustati. Nimelt anti Maseratile ja Saleenile tagasi väiksem piiraja, mis nad võidukonkurentsist välja lükkab. :(

Kuna Petit Le Mans'i võitmine annaks Le Mans'i 24 tunni sõidule "priipääsme", peavad loogiliselt ka kõik sealsed autod vastama ACO nõuetele. Kuigi mul on huvitav tunne, et järgmine aasta see nii pole, seda seoses ALMS-i loale tiimidel sõidutada veel aastakese vanema põlvkonna prototüüpe..
gaas on endiselt laiffi
mrali
Rallifoorum 24/7
Posts: 5214
Joined: Thu Aug 21, 2003 11:41 am
Location: Tallinn, Lääne-Eesti
Contact:

Post by mrali »

Kalender aastaks 2006.Kavas taas 10 etappi,välja on cutitud kevadine Road Atlanta ning Sonoma;asemel Houston (tänavarada,koos Champ Cariga) ning Salt Lake City lähedal asuv 7,2-kilomeetrine Miller Motorsports Park.

18.03 Sebring 12h
12.05 Houston
21.05 Mid-Ohio
01.07 Lime Rock
15.07 Toole (Miller Motorsports Park)
22.07 Portland
20.08 Road America
03.09 Mosport
30.09 Road Atlanta (Petit Le Mans)
21.10 Laguna Seca
Post Reply