ALMS 2007

CART, NASCAR, ALMS...jne

Moderators: Jaanus, mrali

Erki
Kiddo soon 5000!
Posts: 5497
Joined: Sun Jan 19, 2003 1:58 pm
Location: Tallinn

ALMS 2007

Post by Erki »

Kui kalender juba avaldatud sai ja ka tiimide kohta uudiseid laekumas on, oleks vist õige aeg teha eraldi teema järgmise aasta tarbeks.

Kalender siis:
17.03 Sebring 12h (USA)
31.03 St.Petersburg (USA) - koos IRL-iga
14.04 Long Beach (USA) - koos CCWS-iga
21.04 Houston (USA) - koos CCWS-iga
19.05 Salt Lake City (USA)
07.07 Lime Rock (USA)
22.07 Mid-Ohio (USA)
11.08 Road America (USA) - koos CCWS-iga
26.08 Mosport (CAN)
01.09 Detroit (USA) - koos IRL-iga
06.10 Road Atlanta "Petit Le Mans" (USA)
20.10 Laguna Seca 4h (USA)

Tiimide kohta ongi väike (pool)uudis see, et Flying Lizards kasutab järgmisest aastast uusi 997-tüüpi Porschesid ning sarjaga liitub seni Grand-Amis sõitnud Tafel Racing. Mõlemad meeskonnad panevad välja kaks autot. Lisaks esitles Porsche Pariisis oma edasiarendatud prototüüpi:
Image
gaas on endiselt laiffi
mrali
Rallifoorum 24/7
Posts: 5214
Joined: Thu Aug 21, 2003 11:41 am
Location: Tallinn, Lääne-Eesti
Contact:

Post by mrali »

Fernandeze tiim paneb LMP2 klassis välja ühe Lola-Acura, sõitjad Adrian Fernandez ja Luis Diaz.
mrali
Rallifoorum 24/7
Posts: 5214
Joined: Thu Aug 21, 2003 11:41 am
Location: Tallinn, Lääne-Eesti
Contact:

Post by mrali »

Mainimist väärib ka, et nüüd tuleb ka Mid-Ohio etapi taha märge "koos IRL-iga". Tundub (kuigi offtopic) et IRL on viimases hädas ajamas taga erinevatel põhjustel Champi kalendrist välja kukkunud radu - Detroidis sõitis CCWS viimati 2001 ja üks kuuldus on, et üritatakse diilile saada ka isand Legaut'ga Montreali osas... :?
mrali
Rallifoorum 24/7
Posts: 5214
Joined: Thu Aug 21, 2003 11:41 am
Location: Tallinn, Lääne-Eesti
Contact:

Post by mrali »

RLR-i (Rahal Letterman Racing) tiim paneb 2007. aastal ALMS-is välja ühe GT2-klassi Porsche.
Samuti on mõningaid reeglimuudatusi prototüüpide klassis, mis küll kehtestatud eurooplaste eestvõtmisel: diiselprototüüpide kütusepaakide mahtu vähendatakse 10 protsendi jagu, tagamaks võrdset paagis sisalduvat energiakogust bensukatega võrreldes ning väikesed prototüübid saavad kitsamad õhuvõtturid tagamaks suuremat kiirusevahet suurte prototüüpidega.
mrali
Rallifoorum 24/7
Posts: 5214
Joined: Thu Aug 21, 2003 11:41 am
Location: Tallinn, Lääne-Eesti
Contact:

Post by mrali »

Suur pauk tuli Dysonilt: nimelt pannakse tuleval aastal välja kaks Porsche Spyderit, väidetavalt on need identsed Penske autodega.

AGR-i tiimis sõidavad Herta ja Marino Franchitti (Dario "tänu" Honda köhitavale papile jätkab Idiot RL-is), Highcroft palkas Brabhami. Suurte prototüüpide seas on seis aga suht hapu: peale kahe Audi räägitakse kahest vanast Autoconi Lolast ning ühest Creationist terve hooaja mõttes.
mrali
Rallifoorum 24/7
Posts: 5214
Joined: Thu Aug 21, 2003 11:41 am
Location: Tallinn, Lääne-Eesti
Contact:

Post by mrali »

Audi jätkab kahe R10-ga, sõitjaiks Pirro, Capello, Werner ja McNish. Mis Biela tegema hakkab, on ebaselge (vahepeal räägiti tema nimega seoses Peugeoti huvist).
Erki
Kiddo soon 5000!
Posts: 5497
Joined: Sun Jan 19, 2003 1:58 pm
Location: Tallinn

Post by Erki »

ALMS-ist on nii palju uudiseid olnud et ei viitsigi siia mingit kokkuvõtet tegema hakata, hea oleks kui teaks, palju autosidki kokku olema saab...
Huvitav uus tiim on Robertson Racing, sõitjateks abielupaar Dave ja Andrea Robertson, sõiduvahendiks Panoz. (Panoz on üldse kuidagi populaarseks saanud, LMS-i on oodata kuni viis autot. Ameerika pinnal hakkavat koostööd tegema Multimatic ja PTG. Oleks lootnud, et nad eraldi oleks seda teinud, oleks olnud lootust rohkem masinaid rajal näha... ;) Aga äkki on sedapidi kvaliteet parem.) Tehnilist abi hakkab neile andma Dick Barbour, keda Postimees mõni aeg tagasi Rain Pilvega seostas, ei tea küll, ons seal enam mingit sidet??

Prototüüpidest ka seda, et Highcroftis sõidab Brabhami kõrval Johansson, enduurodel on kolmandaks sõitjaks Dayton.
gaas on endiselt laiffi
Erki
Kiddo soon 5000!
Posts: 5497
Joined: Sun Jan 19, 2003 1:58 pm
Location: Tallinn

Post by Erki »

Corvette'i jätkamine USAs on vägagi kahtlane: Astonilt on nüüd põgenenud kõik neli sõitjat(Enge PWL GT2 Ferrarile, Turner SEATiga BTCC-sse, Sarrazin ja Lamy Peugeot' prototüübiga sõitma) ja jätkamine kahtlane. Kui nii läheb, on üsna kindel, et Corvette'id sõidavad sel aastal Euroopas.

Muidugi suht jura, kui eelmise aasta võidukihutamine ei jätku, kuid samas erameeskondi polnud ühtegi, võibolla kahe suure lahkumise korral tuleks asemele mitmeid eraautosid ja GT1 muutub natukene tervislikumaks.

Samas LMP2-s on jutt, et tuleb veel viieski Porsche mängu, GT2-s on veel Ferrarisid oodata. Sebringi 12 tunni sõiduks on 100% kindel ka Creationi osalus.
gaas on endiselt laiffi
mrali
Rallifoorum 24/7
Posts: 5214
Joined: Thu Aug 21, 2003 11:41 am
Location: Tallinn, Lääne-Eesti
Contact:

Post by mrali »

Porsche Spyderite tehasesõitjad on kogu hooaja vältel Maassen, Bernhard, Dumas ja Briscoe (tundub, et Penske köhitav papp meelitab ta CCWS-ist eemale). Pikkadel etappidel liituvad nendega Castroneves ja Collard.
Erki
Kiddo soon 5000!
Posts: 5497
Joined: Sun Jan 19, 2003 1:58 pm
Location: Tallinn

Post by Erki »

Briscoe on nüüd Porsche tehasesõitja nii et Penske ei tohiks talle eriti midagi maksta. Ühtlasi tähendab see ka seda, et muudes autodes teda enam ei näe, samas võib ta vabalt FIA GT või LMS-i Porschetiimides sõita.
gaas on endiselt laiffi
Erki
Kiddo soon 5000!
Posts: 5497
Joined: Sun Jan 19, 2003 1:58 pm
Location: Tallinn

Post by Erki »

Creationil paistavad Ameerikas suured plaanid olevat. Juba sellest aastast hakatakse koostööd tegema praeguse Star Mazda tiimi, Velocity Motorsportsiga. Kui rahasid jätkub, peaks Creation sõitma täishooaja, Velocityl on plaan sõita mõned etapid selle aasta lõpus ja 2008 olla täishooaja LMP2-s. Lisaks pidavat Intersport kohe kohe hakkama sõidutama kahte prototüüpi: ühte väikest ja ühte suurt, suureks peaks saama just Creation.

Lola tundub siinpool lompi natuke popim auto olema, 2008-ks tulemas neil välja kinnine LMP1. Samas härra Peter Elleray sõnul ei olegi 2010. aasta LMP1 ainult kinnistele autodele...
Erki wrote:Briscoe on nüüd Porsche tehasesõitja nii et Penske ei tohiks talle eriti midagi maksta. Ühtlasi tähendab see ka seda, et muudes autodes teda enam ei näe, samas võib ta vabalt FIA GT või LMS-i Porschetiimides sõita.
Siin ajasin vist küll natuke pada. Sõidab ju nt Emmanuel Collard LMS-is Pescarologa. Samas maksmise point peaks samaks jääma.
gaas on endiselt laiffi
mrali
Rallifoorum 24/7
Posts: 5214
Joined: Thu Aug 21, 2003 11:41 am
Location: Tallinn, Lääne-Eesti
Contact:

Post by mrali »

See nädalavahetus on Sebring, kvalis kuulus esirida Audidele, järgnesid Bernhard ja Brabham. Sebringis on väljas kokku 34 masinat, suur osalejate nappus on aga mõlemas suures klassis (GT1-s väljas vaid Vetted ja üks Aston), väga palju parem pole lugu ka LMP1-s (Audid, Intersporti Creation ja Autocon). üks Dysoni mullune Lola läks Cytosporti tiimile, sõitjaiks Klaus Graf ja Greg Pickett, debüüt aga Long Beachis ja starte tuleb kaheksa.
Väikseid prototüüpe on kokku 9 (neli Porschet, kolm Acura klienti, B-K ja Horag) ning lõviosa entry listist on GT2-autod (Ferrarid, Porsched, Panozid ja Spyker). Hooaja keskel lisanduvad veel kaks Porsche Spyderit, tiimiks CET Solaroli.
Erki
Kiddo soon 5000!
Posts: 5497
Joined: Sun Jan 19, 2003 1:58 pm
Location: Tallinn

Post by Erki »

Sebringi võitis nagu oodata oligi, Audi. Seekord läks võit kolmikule Biela/Pirro/Werner. See siis Bielale neljas võit millega jagab kõigi aegade üldvõitude rekordit Kristenseniga. Teisel Audil aga nii hästi ei läinud, probleeme oli generaatoriga ja kaotati päris palju aega, alla jäädi ka Acuratele, mis tegid super debüüdi: kaksikvõit LMP2-s. AGR ees, Fernandez taga, Highcroft kaotas juba neile juba rohkem. Probleeme oli aga ka neil, AGR-il oli õnne et finišisse jõudsid, viimased 10 minutit maadeldi jälle probleemidega. Fernandez sõitis korra ühele Audile tagat sisse aga see polnud tema süü...ja ka Highcroftil oli tehnikaga vaevusi. Porschedele oli (jälle) katastroofiline Sebring. Neli autot, kõigiga tohutult probleeme, üldiselt tegu elektroonikariketega. GT1-s võitsid "Ollied" #3 Vette'i ja Astoni ees. Kõige põnevam klass oli hoopis GT2, kus tehti kõigi aegade napim võit: 0.202 sekundise edumaaga võitis #62 Risi Ferrari Flying Lizardi Porsche ees. Melo oli autos juba kolmandat vahetust, rehvid teist, Bergmeister oli aga väske piloot värsketel rehvidel ja tegi boksipeatuse aja kiiresti tasa. Viimasel ringil läks asi päris hulluks, poole ringi peal jõudis Bergmeister Melole juba täiesti sappa aga mööda ei saanud, tagasirgel surus Ferrari Porsche peaaegu seina, viimases kurvis sai JB JM-st korraks mööda, aga Melo suutis uuesti mööduda ja jälle tehti korralik kerekontakt, lõpuks võitiski Melo väga napilt. Bergmeister eriti rõõmus selle üle ei olnud...
gaas on endiselt laiffi
mrali
Rallifoorum 24/7
Posts: 5214
Joined: Thu Aug 21, 2003 11:41 am
Location: Tallinn, Lääne-Eesti
Contact:

Post by mrali »

St. Pete's kuulus kaksikvõit Audidele, parimad seekord Dindo ja McNish. Saksa tootjaile läks kaksikvõit ka väikeste prototüüpide seas (Maassen/Briscoe). Sõitu jäi veel varjutama Enge raske avarii, kus ta klassi liidrikohal olles oma Ferrariga piiretesse lendas, nii et auto süttis. Tšehh on praegu haiglas - ribide murrud, küünarnukk murtud, kopsuvigastus...
mrali
Rallifoorum 24/7
Posts: 5214
Joined: Thu Aug 21, 2003 11:41 am
Location: Tallinn, Lääne-Eesti
Contact:

Post by mrali »

LB-s tuleb välja ka Cytosporti Lola, teine mullune Dysoni auto on teadaolevalt läinud Velocityle. Salt Lake'ist alates vahetab sõiduvahendit ka Autocon, Lola asemele tuleb Creation.
Ja väiksematest GT-dest niipalju, et Enget asendab D.Müller.
Erki
Kiddo soon 5000!
Posts: 5497
Joined: Sun Jan 19, 2003 1:58 pm
Location: Tallinn

Post by Erki »

Nonii, Audi R10 kohta enam "undefeated" öelda ei saa - Porschedele Long Beachis kolmikvõit, kahe Penske Spyderi taa tuli kolmandaks üks Dysoni Porsche. Audi sai üldis alles 7. ja 9. kohad. Pirro oleks ehk isegi võita suutnud aga Jörg Bergmeister spinnas ta viimases tagasipöördes välja. GT2-s võitis järjekordselt Risi Ferrari. Cytosport starti ei saanudki, kvalis purunes Grafil rehv ja sõitis seina, "bell housing"(kuidas see Eesti keeles on?) purunes ja jäb vahele ka Houston. Houston jääb vahele ka AutoConil, järgmine kord siis juba Creationiga tulek neil. PWL-ile oli võit juba see, et auto korralikult kohale toodi. Mehhaanikud suutsid kolme päevaga auto praktiliselt nullist üles ehitada. Texasesse asja aga pole Tim Bergmeisteril(liiga aeglane mees vist), asendajaks tuleb Jarek Janiš. VDS-i Radical pole ikka veel korras; AGR-is on jälle Marino kord sõita.
gaas on endiselt laiffi
Erki
Kiddo soon 5000!
Posts: 5497
Joined: Sun Jan 19, 2003 1:58 pm
Location: Tallinn

Post by Erki »

Houstonis tehti jälle ajalugu. David Brabhamist sai esimene sõitja, kel ette näidata pole positionid kõigist neljast klassist. Kui ta nüüd ka sõidus LMP2 klassi võidab, on ta ka ainuke, kes võitnud sõite kõigis klassides. Pole tuli talle küll suht viimasel minutil ning ega edumaa McNishi ees ka suur polnud, kõigest kuus tuhandikku. Edasi Dumas, Briscoe, Herta, Werner, Fernandez, Smith, Leitzinger, Devlin, Field. GT1-s on järjekord Beretta-O'Connell. GT2-s järjekordne pole Salole, Müller teine ja van Overbeek kolmas. PWLi boksis olevat ennast näidanud ka Enge, loodab ta Le Mans'iks tagasi terve olla ja ALMSi kambäki Lime Rockis teha.
gaas on endiselt laiffi
Erki
Kiddo soon 5000!
Posts: 5497
Joined: Sun Jan 19, 2003 1:58 pm
Location: Tallinn

Post by Erki »

Enge sõidab juba järgmisel etapil SLC-s, Le Mans seega ei tohiks ka enam ohus olla. :)
gaas on endiselt laiffi
mrali
Rallifoorum 24/7
Posts: 5214
Joined: Thu Aug 21, 2003 11:41 am
Location: Tallinn, Lääne-Eesti
Contact:

Post by mrali »

Tundub, et uued dominaatorid on väikesed prototüübid, igastahes SLC-s neil seitse parimat stardikoht. Kaksikvõit kvalis Penske Porschedele; parima Audina oli Capello alles 8.
Rajal muidu 26 autot, Autocon näikse ikka Lolaga olevat.
SLC etapp ühtlasi ka viimane enne poolteisekuulist pausi, järgmine võistlus alles juuli alguses Lime Rockis. Connecticutis olla rajale oodata võib-olla veel kaks Porsche Spyderit ning kaks Konradi Saleeni, mis teeksid seni väga konkurentsivaese GT1 heitluse veits tihedamaks. Cytosporti on tagasi oodata Ohios.
Ning Enge on taas rajal ning Salt Lake'is tuli kohe klassi pole. Seega osaleb ta ka ikka Le Mansis.
Erki
Kiddo soon 5000!
Posts: 5497
Joined: Sun Jan 19, 2003 1:58 pm
Location: Tallinn

Post by Erki »

Mid-Ohios kaksikvõit Penske Porschedele, PWL andis aga Engele juba enne sõidu lõppu kinga... :) http://www.planetlemans.com/cmsv2/index ... 1&Itemid=2
gaas on endiselt laiffi
Post Reply