F1 sõidu näpunäited / F1 driving tips

CMR2, CMR3, WRC II Extreme...jne

Moderaatorid: Sparco, Jaanus, Strike, Erki, Sport, Heix, Krusa

Vasta
Krusa
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 3057
Liitunud: 19 Juul 2005, 21:29
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

F1 sõidu näpunäited / F1 driving tips

Postitus Postitas Krusa »

English version will be available soon.


Mõningad näpunäiteid kuidas jõuda kaugemale F1 radadel.

Start.
Mida võiks jälgida, et pääseks ise puhtalt ja ka mitte teiste sõitu rikkuda?
1. Ürita leida endale vaba tee. Stardis ei ole erilist mõtet teisele tagatiiba ronida, sest enne kurvi sa nagunii tuulest välja ei jõua. Teiseks ei oska sa kunagi 100% ennetada, et millal eessõitja pidurdab.
2. Hoia pikivahet ja alusta pidurdamist natukese varem. Maksimaalne ajakadu 1-2 sekundit. Tavaliselt hakatakse sellele mõtlema alles siis kui pauk käinud ja lisaks sinule saavad veel teisedki a`la 10sek paigalseisu + 8sek trahvi. Hoides piisavat pikivahet, võid sa peale esimest kurvi avastada ennast esimesena (juhul kui esimesed teevad avarii ja järgmised neile omakorda sisse põrutavad).
3. Ära blokeeri. Arvesta sellega, et pilootidel on väga piiratud vaateväli ja rüselust on seal ilma sinu blokeerimisetagi.
4. Ära tee petekaid. Kindlasti sa pole just eriti õnnelik kui ise pääsed puhtalt, kuid kahel, kolmel või isegi neljal sõitjal rikkusid sõidu ära. Petekate all pean silmas ootamatuid järske manöövreid ning valepidurdamisi.
5. Vaade - stardis on väga oluline näha ka kõrval olijaid. Parim viis neid näha on valida kõrgeim e. auto pealt vaade. See ei tähenda seda, et nii peabki sõitma, vaid kasutada seda sel hetkel kui on vaja a'la kurvides vmt kus on oluline näha ümbrust.
Kogu selle pika jutu mõte "Ära mine esimesse kurvi rapsima vaid võta rahulikult. Esimeses kurvis ei võideta sõitu, küll aga kaotatakse!

Karistus.
Kui sa kannad karistust e.vilgud ja oled läbi sõidetav nagu AI, siis kanna seda karistust väljaspool sõidutrajektoori.
1.Tekitad vähem segadust.
2.Kui tagant tulija otsustab sinust läbi sõita just sellel ajal kui sinu karistus lõppeb, siis olete mõlemad "seinas".

Kurv läks pikaks või sõitsid rajalt välja.
Seda juhtub ikka, et pidurdamismaa venib pikale. Kui sa sõidad üksinda, siis ürita kiiresti oma trajektoorile naasta, kuid kui teine sõitja on sul taga, siis parem jätka oma pika kurviga.
Lihtne näide: Jälitasin Siilikuuske. Lõpuks tegi Siilikuusk vea ja sõitis kurvi väga pikaks. Loomulikult otsustasin võimalust kasutada ja seest süstida, kuid … mõlemad kaotasime kokkupõrkepoolse tagumise ratta.
Miks see avarii juhtus?
1. Piloodid näevad mängus asju erinevalt. Mina nägin, et Siilikuusk sõitis otse liivale, aga tegelikult ta ei sõitnud liivale. Mina nägin, et Siilikuusk sõitis oma esimese rattaga mulle tagarattasse, kuid Siilikuusk nägi, et mina sõitsin hoopis talle oma esimese rattaga tema tagarattasse.
2. Piiratud nähtavus. Kui kaks pilooti on kohakuti teine teise kõrval, siis nad ei näe teineteist. Samuti ka selles kokkupõrkes nägime me üksteist alles siis, kui rattad olid juba koos.
Kokkuvõtteks tegime omad järeldused. Kui ikka kaldud väliskurvi, siis läbi see kurv väliskurvis ja ära ürita kiiresti teisele veel ette jõuda.
Kui teed vea, siis ära hakka kaitsma oma kohta blokeerimisega.
3. Kui sa sõitsid totaalselt rajalt välja, siis enne kui naased rajale veendu, et sa teistele ette ei sõida. A`la situatsioon, kus sõidan rajalt välja või teen spinni, siis selleks, et säilitada oma positsiooni sõidan kiiresti ja kinnisilmi rajale tagasi (kui ka tuleb pauk, siis stardime ju koos).

Möödasõit - kõige põnevam ja riskantsem
Me kõik oleme TV-st näinud, kuidas F1-s sõidetakse nii tuulde, et kohati jääb mõistetamatuks, kuidas nad küll kokku ei põrganud. Palun ärge kasutage sellist adrenaliinisüsti mängus. Pilt petab ja tegelikult võid sa eessõitjale palju lähemal olla, kui seda sulle visuaalselt kuvatakse. Seega võiks alustada möödasõitu umbes 2 „mängumeetrit“ enne kokkupõrget.
Kui sa näed, et tagant tulija hakkab sulle tuulde saama, siis sa võid ju üritada tema trajektoori segada, kuid kui tagumine on juba sooritamas möödasõitu, siis lase tal minna. Kui kiirem on juba sinu kõrval ja sa hakkad teda veel meeleheitlikult blokeerima, siis tea, et tema seda enam ei pruugi näha.
Kui tagant tulija on jõudnud ees olija auto küljele ja on jõudnud poole auto peale, siis eesolija on kohustatud jätma enne kurvi teisele ruumi. Kokkupõrke korral on süüdi eesolija.

Tuules kurvi.
Kui sa oled jõudnud eessõitjale tuulde, kuid pole kindel kas ka enne kurvi temast mööda jõuad, siis parem jäta see manööver pooleli. Kui sa otsustad tuulest kurvi sisse lõigata, siis arvesta, et tema näeb sind alles siis kui sa temast juba ees oled st. teine sõitja ei tea, et sa tema kõrval oled ja tema jätkab oma trajektooris ega oska aimata, et oled tema kõrval.
Kui sa oled arukas ja mõistad, et ei tasu üritada ning otsustad jätkata eessõitja tuules, siis arvesta, et sõidad eessõitja „tuulekotis“ ja sinu pidurdusmaa on palju pikem kui temal. Parem pidurda varem ja ürita peale kurvi uuesti tuulde saada.

Sininelipp.
Üks variant, kuidas jõuda selgusele, et kas tagant tulija on liider ja kas ta tuleb mõõda lasta või mitte?
Vasakul ülevalt tabelist näed, kes sõidab sinu ees ja kes taga. Kui minu taga on Alonso(Renault), kuid tahavaadates ei lähene sinine ring-keskelt kollane vaid nt. punane, siis võid kindel olla, et Alonso see ei ole ja järelikult tuleb ta mõõda lasta.
Kahjuks Online-s lehvitatakse ainult rohelist, trahvi e.musta triibulist, musta ruudulist, kollast lippu ja kollakas-pruuni mummu. Kuidas ikkagi aru saada, kas tagant tulija teeb mulle ringiga või on ta minu konkurent? Nii nagu sina oled kaardil märgistatud suure rohelise mummuga on teised piloodid märgistatud vastavalt autole erinevat värvi mummudega.

Ferraari – Punane mummu.
Renault – Sinine ring ja keskelt kollane.
Maclaren – Must ring, siis hall ring ja keskel valge täpp.
Toyota – Punane ring ja seest valge.
Williams – Tumesinine ring ja seest valge.
Honda – Must ring , siis valge ring ja keskel punane täpp.
Red Bull – Sinine ring, punane ring ja keskel valge täpp.
BMW Sauber - Must ring, siis valge ring ja seest helesinine.
MF1 – Punane ring ja keskelt tume sinine.
Toro Rosso – Punane ring , sinine ring ja keskel valge täpp.
Super Aguri – Valge ring ja seest punane.

PS.paljudel on mummude nimekiri välja prinditud ja...

Autor: Milor aka lihunik
Viimati muutis Krusa, 19 Veebr 2008, 20:50, muudetud 2 korda kokku.
Vasta