Rallikross 2018

rallikrossiga seonduvast

Moderators: Jaanus, Sparco

skahar
Rallifoorum 24/7
Posts: 2010
Joined: Fri Feb 21, 2003 9:05 pm
Location: Mägi-Eesti

Re: Rallikross 2018

Post by skahar »

minu tagasihoidlik nägemus selle supercaride kokkupõrkel oleks ka selline, et fordi-roolikeerajale tuleks ikka paariks aastaks võistluskeeld anda ning seda kokkupõrget uurida kui kriminaalset juhtumit (loodetavasti tahtmatu tapmiskatsena:).

Vaata üks kõik mis nurga alt - siin oli veel õnne, et mitsu mees ellu jäi.
Raja eest vastutajatele võiks ka kerge karistuse määrata ning asi kiiremas korras ära lahendada.

Kohal ei käind, seega võibolla mitte kõige adekvaatsem kommentaar, kuid noo hetkel tundub.

Kaastunne ka Sündemaale, kenasti maha tambiti (super1600s vist ka sõideti üks masin kasti ära:) peale stardi sirget)
AutoralliSuurSõber
calderon
Rallifoorum 24/7
Posts: 3217
Joined: Sat Jun 05, 2010 7:30 pm
Location: Kuppelmaastik

Re: Rallikross 2018

Post by calderon »

Superfordi juht tuleks ammu juba kuhugi mujale saata õppima. Eks nüüd ka kohtunikud väga hästi ei näinud seda olukorda. DQ oleks pidanud küll andma. Hetkel on küll tunne selle karistusega, et jummala eest, et tiitel kellegile teisele ei läheks siis ju EM etapil hea list, et mitmekordne Eesti meister aga väikese mu''iga
markol
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 279
Joined: Fri Aug 26, 2011 2:37 pm
Location: Tartu
Contact:

Re: Rallikross 2018

Post by markol »

Sündema jutt on kõik täiesti õige ja peaks minema korraldajale korda. Vastasel juhul on midagi väga valesti. Eks saame näha juba augustis. Rajaomanikku ei saaks ka mutta tampida, on sinna palju investeeritud ja palju on veel arendamisel ja ees. Betoonide turvamised oleks ülesanne nr. 1 ja siis rajakatte immutamine, pressimine? Tolmuküsimus oli kerge üllatus, varahommikul oli vihmane ja rada niiske. Kastmismasin jäi hiljaks või telliti hilja, seda ma ei tea. Kastjad vajavad igal juhul juhendamist, eks nõgusatesse kohtadesse ikka valgus rohkem. Sinna pole ju midagi parata. Tolmus sõita oli ju ikkagi hullem kui sopa sees. Pealtvaatajatele pisut häiriv tõesti, aga no, ilm oli ilus, võtnud siis päikest ja libistanud margariitasid. Stardisirge lõpus poleks üleüldse betoone vaja, paremal juhul turvata taga olevad puud. Korras masinaga sinna küll keegi ei jõuaks, aga sel korral kadusid Kase masinal sirgel pidurid ja pauk betoonidesse oli kõva. Ilma betoonita oleks ka puude juurde välja jõudnud. Aga see Teie "erapooletute" DQ jutt on selline delfi tasemel möla. Külg-küljega kontakt olukorras kus Laiverik tuleb servast ja vajub hüppele minnes raja keskele sõidujoonele kus teine masin tuleb tagant hooga peale. Võistlusolukord. Rallikross. Raske avarii, kahjuks. Kui meil poleks sõitjaid, kes julgeks võidu nimel külgi kokku panna siis poleks ka midagi vaadata. Autoralli on ju ka äge, ükshaaval sõita, keegi ei nügi rajal. Ikka juhtub raskeid avariisid, küll on kivi vale koha peal või lehmad teel või udu, tolm jne jne.
Crapmaster
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 509
Joined: Wed Nov 11, 2009 10:41 pm
Location: Pärnumaa

Re: Rallikross 2018

Post by Crapmaster »

markol wrote:Sündema jutt on kõik täiesti õige ja peaks minema korraldajale korda. Vastasel juhul on midagi väga valesti. Eks saame näha juba augustis. Rajaomanikku ei saaks ka mutta tampida, on sinna palju investeeritud ja palju on veel arendamisel ja ees. Betoonide turvamised oleks ülesanne nr. 1 ja siis rajakatte immutamine, pressimine? Tolmuküsimus oli kerge üllatus, varahommikul oli vihmane ja rada niiske. Kastmismasin jäi hiljaks või telliti hilja, seda ma ei tea. Kastjad vajavad igal juhul juhendamist, eks nõgusatesse kohtadesse ikka valgus rohkem. Sinna pole ju midagi parata. Tolmus sõita oli ju ikkagi hullem kui sopa sees. Pealtvaatajatele pisut häiriv tõesti, aga no, ilm oli ilus, võtnud siis päikest ja libistanud margariitasid. Stardisirge lõpus poleks üleüldse betoone vaja, paremal juhul turvata taga olevad puud. Korras masinaga sinna küll keegi ei jõuaks, aga sel korral kadusid Kase masinal sirgel pidurid ja pauk betoonidesse oli kõva. Ilma betoonita oleks ka puude juurde välja jõudnud. Aga see Teie "erapooletute" DQ jutt on selline delfi tasemel möla. Külg-küljega kontakt olukorras kus Laiverik tuleb servast ja vajub hüppele minnes raja keskele sõidujoonele kus teine masin tuleb tagant hooga peale. Võistlusolukord. Rallikross. Raske avarii, kahjuks. Kui meil poleks sõitjaid, kes julgeks võidu nimel külgi kokku panna siis poleks ka midagi vaadata. Autoralli on ju ka äge, ükshaaval sõita, keegi ei nügi rajal. Ikka juhtub raskeid avariisid, küll on kivi vale koha peal või lehmad teel või udu, tolm jne jne.
Ega Sa isegi vist erapooletu ei ole?

Aga eks see on selline vaatenurga küsimus samuti. Ühtepidi on rallikross, teistpidi on sellistes suuremates intsidentides osaline üks kindel auto.

Supercaris on niigi kehv konkurents ja nüüd üks auto võibolla vähem stardis järgmine etapp.
It was very slippy but I still kept pushing!
calderon
Rallifoorum 24/7
Posts: 3217
Joined: Sat Jun 05, 2010 7:30 pm
Location: Kuppelmaastik

Re: Rallikross 2018

Post by calderon »

Vaata nüüd videot uuesti ja siis veel uuesti. Õun oli selgelt tagapool ja jokerist tulija peab sellisel puhul tagasi hoidma ja ka kohtunike otsus oli, et Õun lükkas. Teistele antakse kergema asja pärast DQ aga Õun saab tavaliselt kui hästi läheb siis hoiatuse. Ise on nad selles "erapooletuses" süüdi. Õuna sisekaamera videot tahaks näha mida niikuinii ei avalikustata
skahar
Rallifoorum 24/7
Posts: 2010
Joined: Fri Feb 21, 2003 9:05 pm
Location: Mägi-Eesti

Re: Rallikross 2018

Post by skahar »

Mina olen ka erapooletu, palun mitte ühte patta panna:)
Kui oleks seal keegi teine sama asja teinud, oleks minu arvamus sama ning delfi mölast on asi kaugel.
Võistlusolukorrad kus küljed kokku lastakse - täiesti fain ja mu arust see ongi rallikross!
Kuid antud hetkel...on asi natuke kahtlane.

Samas - väheke süüd on ilmselt ka selle jokkeri väljatuleku kohas, võiks kuidagi muuta-aga see on deela tehniki.

Rõõmsalt edasi, ilma vandenõudeta!
AutoralliSuurSõber
22N
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Posts: 309
Joined: Sun Mar 19, 2006 3:10 pm
Location: Antsla

Re: Rallikross 2018

Post by 22N »

Fun fact kõigile erapooletutele:
Sama punkti (võimaliku) rikkumise olukordi- jokkerist tulles põhirajal liikujale teed mitte andmine(mitte et ükski juhendi punkti seda niiviisi sõnastaks), oli sellel päeval märksa rohkem. Konkreetselt ühel juhul oli jokkerist tulija rollis ka võistleja, kes on palju kõneainet pakkunud videos kannatajarollis. Teda karistati sama punkti (võimaliku) rikkumise eest sõiduvooru tulemusele 30 sekundi lisamisega. Ja +30s ei ole DSQ. Ei ole isegi sõidu viimane koht.
Last edited by 22N on Wed Jun 06, 2018 8:54 am, edited 1 time in total.
markol
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 279
Joined: Fri Aug 26, 2011 2:37 pm
Location: Tartu
Contact:

Re: Rallikross 2018

Post by markol »

Mulle mõlemad sõitjad ühtemoodi sümpaatsed, ei ole põhjust kedagi eelistada ega ka taga sarjata. Vabandan kui kedagi ilma põhjuseta patta panin. Kuna tahaks ise ka täpsemalt teada antud situatsiooni tagamaid, siis loen erinevaid teemasid ja imestan kuidas kõik vanad heiterid lasevad nagu ühest suust, risti lüüa ja üles puua. Koomiline. Mind huvitaks kas on kirjas jokkerist väljumise osas mingi reegel, et kui kaua peab end tagasi hoidma? MMi tasemel läheb tavaliselt kohe andmiseks kui jokkerist väljasõit on. Tihtipeale jokkerist väljuvatel on hoog suurem ja sarnaseid olukordi küll ja veel. Sellel Kehala hüppel ongi võimalik vist ainult nii kõrvuti kokku saada, et üks masin tuleb jokkerist ja tolle kiirus on ka suurem. Ja sõidujooned kujunevad nii, et hüppel ninapidi kokku ka saavad. Ise nägin ja ka pildile võtsin Samsonase ja Soometsa mõõduvõtu, kus läks ka päris napilt. Kas keegi nägi või mis jutus Peekiga? Poolfinaalis teisel ringil ta sinna hüppe kanti jäi.
mäkrei
IV järgu kommentaator
IV järgu kommentaator
Posts: 83
Joined: Thu Jul 26, 2012 2:18 pm

Re: Rallikross 2018

Post by mäkrei »

Peek vajus joonest välja,libeda asfaldi peale ja viskas ninaga sisekurvi vastu betooni.Autode küljest kukkus kruusa sinna trampa alla. Mingi aeg olid isegi libeda lipud väljas.
ccve
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 164
Joined: Mon Mar 15, 2010 6:14 pm

Re: Rallikross 2018

Post by ccve »

mäkrei wrote:Peek vajus joonest välja,libeda asfaldi peale ja viskas ninaga sisekurvi vastu betooni.Autode küljest kukkus kruusa sinna trampa alla. Mingi aeg olid isegi libeda lipud väljas.
EI

Peeki auto roolisüsteem sai väga kõvasti kannatada kui Orr talle sisse sõitis eelmise sõidu esimeses kurvis. Üritati parandada ning roolilatti taastada kuid hüppest maandudes murdus roolilatt koos rooliotsaga.
calderon wrote:Vaata nüüd videot uuesti ja siis veel uuesti. Õun oli selgelt tagapool ja jokerist tulija peab sellisel puhul tagasi hoidma ja ka kohtunike otsus oli, et Õun lükkas. Teistele antakse kergema asja pärast DQ aga Õun saab tavaliselt kui hästi läheb siis hoiatuse. Ise on nad selles "erapooletuses" süüdi. Õuna sisekaamera videot tahaks näha mida niikuinii ei avalikustata
Sisevideo klipp on facebookis olemas Rallikrossi lehel. Kehala etapi kokkuvõttev video. Millegipärast hüppes läheb Õunal rool kogemata paremale kuigi kurv läheb vasakule.
calderon
Rallifoorum 24/7
Posts: 3217
Joined: Sat Jun 05, 2010 7:30 pm
Location: Kuppelmaastik

Re: Rallikross 2018

Post by calderon »

ccve wrote:
mäkrei wrote:Peek vajus joonest välja,libeda asfaldi peale ja viskas ninaga sisekurvi vastu betooni.Autode küljest kukkus kruusa sinna trampa alla. Mingi aeg olid isegi libeda lipud väljas.
EI

Peeki auto roolisüsteem sai väga kõvasti kannatada kui Orr talle sisse sõitis eelmise sõidu esimeses kurvis. Üritati parandada ning roolilatti taastada kuid hüppest maandudes murdus roolilatt koos rooliotsaga.
calderon wrote:Vaata nüüd videot uuesti ja siis veel uuesti. Õun oli selgelt tagapool ja jokerist tulija peab sellisel puhul tagasi hoidma ja ka kohtunike otsus oli, et Õun lükkas. Teistele antakse kergema asja pärast DQ aga Õun saab tavaliselt kui hästi läheb siis hoiatuse. Ise on nad selles "erapooletuses" süüdi. Õuna sisekaamera videot tahaks näha mida niikuinii ei avalikustata
Sisevideo klipp on facebookis olemas Rallikrossi lehel. Kehala etapi kokkuvõttev video. Millegipärast hüppes läheb Õunal rool kogemata paremale kuigi kurv läheb vasakule.
Vaatasin jah seda videot eile. Muidugi läheb Õunal rool paremale kui teine ka paremal on
mitsupitsu
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Posts: 378
Joined: Wed Aug 19, 2009 7:06 pm
Location: Rakvere

Re: Rallikross 2018

Post by mitsupitsu »

Kastmisest niipalju,et selle Scania roolis oli minule lähedane inimene.Punkt1-vett ei saanud autosse rajaääres olevast mahutist tankida kuna selle toru kõrgus maast oli sobilik ainult pütiga traktorile,kes ka rajal figureeris.Auto käis vee järel Rakvere külje all(ca.20 kildi kaugusel).Punkt2-kastmise ajal oli kõrvalistmel Reinsalu Spordi näitsik,kes näitas kus ja kuhu.Tolmuhäda oli selles,et raja pealispinda oli juurde pandud,aga ilma suurema aluspinna ettevalmistuseta(sama isik,kes kastis,on teinud ka erinevaid rajatöid seal).Sellest ka raja kiire läbivajumine ja tolm.
calderon
Rallifoorum 24/7
Posts: 3217
Joined: Sat Jun 05, 2010 7:30 pm
Location: Kuppelmaastik

Re: Rallikross 2018

Post by calderon »

Rallikrossi omad lubasid ju kange suuga, et 5 masinat korraga stardis. Missos ikka vana rida, 3 või neli masinat ja kohati isegi kaks. Supercar klassis, ongi ainult 5 masinat ja tehti kaks starti. Omenapiirakas muidugi kaheses stardis, ei tea kas üritavad tiitlit meisterdada nii aga õnneks tõmmati müts pähe :D
markol
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 279
Joined: Fri Aug 26, 2011 2:37 pm
Location: Tartu
Contact:

Re: Rallikross 2018

Post by markol »

Misso on erand, põhjuse saad ise välja mõelda. Kui on kokku 5 masinat, siis kas on parem starti lasta 4 ja üks sõidab omaette? Lisaks jätab niimõnigi mees määratud starti tulemata. Stardikohad antakse aegade põhjal, igasugused lambi vandenõusid pole mõtet välja mõelda. Rallikrossi selle paremas mõistes oli Missos küll ja veel.
calderon
Rallifoorum 24/7
Posts: 3217
Joined: Sat Jun 05, 2010 7:30 pm
Location: Kuppelmaastik

Re: Rallikross 2018

Post by calderon »

Mis Roometsaga finaalis juhtus? Krdi ideaalne võimalus oli liidriks tõusta
mitsupitsu
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Posts: 378
Joined: Wed Aug 19, 2009 7:06 pm
Location: Rakvere

Re: Rallikross 2018

Post by mitsupitsu »

Kulbilohus on põnev andmine tulemas ilmselt.Et Õun Vasalemmas laiali lendas on ainult ok(kolm etappi kui pole võitnud juba).
calderon
Rallifoorum 24/7
Posts: 3217
Joined: Sat Jun 05, 2010 7:30 pm
Location: Kuppelmaastik

Re: Rallikross 2018

Post by calderon »

Kulbilohus läheb mõnes klassis päris põnevaks. Tagaveos on tiitel juba suht paigas. Supercar- is loodan, et Õunale näidatakse koht kätte. Esivedu on ka enamvähem turvaline Kurg vs Õis. Kui Kurg peaks ebaõnnestuma ja Õis õnnestub siis läheb tihedaks rebimiseks
markol
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 279
Joined: Fri Aug 26, 2011 2:37 pm
Location: Tartu
Contact:

Re: Rallikross 2018

Post by markol »

Kurg supercariga, punktidest piisab järelikult super1600 tiitliks. Lisaks on lepp motorsi boksis tagasi ka peugeot ja Nõmmküla vana masinaga rajal Arula. Kuid ikkagi vajaks see masinaklass hädasti teine samapalju sõitjaid juurde.
calderon
Rallifoorum 24/7
Posts: 3217
Joined: Sat Jun 05, 2010 7:30 pm
Location: Kuppelmaastik

Re: Rallikross 2018

Post by calderon »

17 punkti vahe. Kas ikka piisab. Kui Õis peaks võitma ja ka eelsõitudes on eesotsas siis jääb Kurg ilma tiitlist.
FerdinandTittlis
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 234
Joined: Sun Oct 25, 2009 11:35 am
Location: PÄRNU

Re: Rallikross 2018

Post by FerdinandTittlis »

1.4. MV etappide arv on maksimaalselt 7. MV arvestusse läheb 6 parimat etapitulemust.
Etapitulemus on ühel osavõistlusel saavutatud eelsõitude, poolfinaalide ja finaali
punktisumma. Kõige kehvema etapitulemuse mahaarvamisel läheb arvestusse ka etapil
mitteosalemine. EXC ja DSQ ei lähe halvima etapitulemusena maha
Post Reply