Saksamaa ralli 2018

muljeid ja infot kõikvõimalikest rallireisidest nii kodu- kui välismaal ning ideid ja ettepanekuid reisikorraldajatele.

Moderator: anjusha

Post Reply
fiesta
V järgu kommentaator
V järgu kommentaator
Posts: 56
Joined: Tue Jan 26, 2016 10:30 am

Saksamaa ralli 2018

Post by fiesta »

Meil plaanis minna. Reisivariant Riia-Brüssel lennuk ja rendiauto. Kes veel läheb ja mida kindlasti peaks vaatama ja teadma kohapeal?
Oliverk
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 921
Joined: Sun Dec 21, 2003 8:23 pm

Re: Saksamaa ralli 2018

Post by Oliverk »

Frankfurt poleks mõistlikum valik?
buugawuuga
IV järgu kommentaator
IV järgu kommentaator
Posts: 114
Joined: Sat Jul 09, 2016 7:00 pm

Re: Saksamaa ralli 2018

Post by buugawuuga »

Me möödunud aasta käisime, see aasta võibolla jälle... Peale soomet vaatab seda asja :)
Lend oli Tallinn-Hamburg-Tallinn, sealt edasi rendikaga, aga sõitu puhtalt Hamburgist rallile ca. 600 km.
Kuna aega oli suht limiteeritult, siis pühapäeva õhtuks pidime Tallinnas tagasi olema. See omakorda tähendas, et powerstage ja poodium jäid nägemata - kahju! Ja sellegipoolest läks lennukile jõudmine VÄGA napikaks - saksas tekivad kiirteedel täiesti tühjade kohtade pealt hullud ummikud, seega pikemate vahemaade puhul tasub aega varuda. Tookord meie "rahvuslik uhkus Nordica" muidugi hilines, seega saime koju, aga no ei tasu viimasele minutile jätta.
Seega kui ajagraafik ja rahakott lubab, siis Frankfurt am Main oleks kindlasti mõistlikum lennusihtkoht.
Üldiselt meile sakslaste über-ornung korraldus meeldis, parklad ja katsele pääsud olid väga selgelt tähistatud, parkimise eest ei olnud ka eraldi tasu, suurtesse ummikutesse katsetel ka ei jäänud.
Mida vaadata - reedesed katsed Moseli jõe ääres - mäed ja viinamarjaistandused, megailus koht on.. Rallivaatemänguliselt muidugi selliseid hüppeid nagu soomes vms. pole, asfaldirallile omaselt ikka palju tagasipöörded jne.
Ja laupäeval kindlasti kuulus Panzerplatte, parkimine eemal, tasuta bussid viivad katsele ja toovad tagasi, jala saab ka, aga pikk maa on :)
Kuludepoolelt on saksamaa ka eestlastele suhteliselt soodne kant, öömajad, rendiauto, söök-jook suht taskukohane, rallipassi hinda näed netist.
Ja kulub marjaks ära kui keegi seltskonnast ka kohalikku keelt valdab, englishiga on eriti väiksemates piirkondades kehvasti.
Meile igatahes meeldis ja soovitan minna.
Frank
Rallifoorum 24/7
Posts: 3012
Joined: Mon Feb 17, 2003 1:45 pm
Location: Tallinn

Re: Saksamaa ralli 2018

Post by Frank »

Kavas minna ja see juba viies kord. Seekord on minek autoga, sest on soov tulla tagasi ka kena koguse veiniga. Varasemalt on kaks korda autoga ja kaks korda lennukiga. Vanasti oli Ryanairiga hea lihtne, sest lendas Frankfurt Hahni, mis asub õige lähedal Mooseli orule.

Tagasipööretel on tavaliselt palju rahvast, aga see aasta on ainult kaks katset Mooseli ääres, et ei tea kuidas see mass seal ära jaguneb.

Ja ralliga samal nädalavahetusel on Leiwenis veinifestival. Sellest külast pm teisel pool kallast on reedene katse ka.
"Come on, you can see more than that"
maailmameister
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1282
Joined: Fri Apr 03, 2009 4:21 pm
Location: Raasiku

Re: Saksamaa ralli 2018

Post by maailmameister »

Minek ka meil, 9 meest kokku. Lähme lennukiga Frankfurti ja sealt rendikaga edasi. Esimest korda minek Saksamaale, nii et kõik näpunäited on oodatud. Mida kindlasti vaadata ja mida võiks vältida?
"If you're in a hurry there's no time to lift." Ott Tänak, Rally Poland 2016
pets1
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 575
Joined: Thu Nov 10, 2011 1:20 am

Re: Saksamaa ralli 2018

Post by pets1 »

Meil ka minek. Esialgu 2 meest autos ja kolmanda leiame Franki lennukast kolmapäeval üles.
Suurte kogemustega ralliturist
Pärtel
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Posts: 395
Joined: Thu Aug 21, 2014 11:37 pm

Re: Saksamaa ralli 2018

Post by Pärtel »

Lähen ka teemaalgatajaga lennukiga Riiast Brüsseli Charleroi' lennujaama. Pakkumine oli hea ja esimese katse juurde on Charleroi lennujaamast vaid u 3 tundi autosõitu. Frankfurt oleks lähemal, aga mitte oluliselt.

Pardakaamera videotest ja ka publiku tehtud videotest tundub, et kui piisavalt eeltööd ei tee, võib kergesti sattuda kohta, kus iga autot on näha umbes sekund. Seetõttu ootaks ka soovitusi, kuhu minna. Römerstrasse katsel on üks lahe hüpe koos kurviga, kus just Vetomeestel võib raskusi olla. Muidu on veel kõik väga lahtine.

Kas keegi varemkäinutest teab, kas Saksa ralli soosib pigem sellist vaatamist, et pargid auto ära ja vaatad samas kohas kaks läbimist või pigem seda, et vaatad WRC+WRC2 ja liigud juba järgmisesse? Näiteks Soome rallil maksis parkimine 5€ igal katsel, ka siis kui parklat ei olnud ja parkimine oli tee ääres. Lisaks tuli seal auto juurest katsele mõnikord kilomeetreid kõndida. Poola rallil oli see-eest parkimine tasuta (kui odav parkimiskleeps oli ostetud) ning kõndima palju ei pidanud, nii et jõudiski palju erinevaid katseid vaadata.
Frank
Rallifoorum 24/7
Posts: 3012
Joined: Mon Feb 17, 2003 1:45 pm
Location: Tallinn

Re: Saksamaa ralli 2018

Post by Frank »

Seda Soome stiilis matkamist võib ainult Panzerplattel tulla, eriti kui üritad minna kuhugi, mis pole ametlikus kavas. Teistel katsetel ei mäleta, et oleks kümnete minutite pikkust jalutamist olnud.

Ja suht tihti on sakslastel olnud põllu peal parkla.
"Come on, you can see more than that"
kristjanmust
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Posts: 470
Joined: Sun Jul 06, 2008 11:09 am

Re: Saksamaa ralli 2018

Post by kristjanmust »

Huvitaks ka kui pikad on vahemaad katsete vahel jne? Tahaks ikka võimalikult palju näha ja esimest korda minek.
Minek ilmselt Riia-Frankfurt ja sealt autoga edasi ja autoga tagasi, et ka mõned ostud teepeal teha ikka. :)

Võib ka kaaluda kellegi rohkem kogenenuna käimist kuigi rallidel navigeerimisoskus on endal ka olemas aga seltsis segasem! :)
Frank
Rallifoorum 24/7
Posts: 3012
Joined: Mon Feb 17, 2003 1:45 pm
Location: Tallinn

Re: Saksamaa ralli 2018

Post by Frank »

Selline 4-4-2 peaks kindlasti võimalik olema. Aga reedel on minu arust neli katset võimalik ainult siis kui lähed seda rundkurs katset (SS4&7) vaatama.
"Come on, you can see more than that"
Pärtel
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Posts: 395
Joined: Thu Aug 21, 2014 11:37 pm

Re: Saksamaa ralli 2018

Post by Pärtel »

Sai käidud ja juba tulemuse poolest oli see kindlasti õige otsus. Nagu öeldud, siis Ryanairiga Riiast Brüssel-Charleroi lennujaama ning siis u 3 tundi rendiautoga kiirteed mööda. Atmosfäär oli mõnus. Hea, et nii palju sakslasi oli vaatamas, kuigi nende enda sõitjat tippseltskonnas pole. Vaadatud sai Sankt Wendeli linnakatse ning järgmisetel päevadel katseid vastavalt 3, 4 ja 1. Oleks saanud ka 4, 4, 2, aga siis oleks tõenäoliselt jäänud Mittelmoseli katse nägemata (koos lahedate serpentiinidega keset meeletuid viinamarjaistandusi), nagu ka punktikatse koos Oti poodiumiga.

Kuna Saksamaal pole nii palju publikut kui Soomes, parklad on suht vaatamiskohtade lähedal, parkimine maksab vaid 2 eurot (Soomes tavaliselt 5) ning ülesõidud on kiirteel või vähemalt asfaldil, siis saabki näha ühel päeval päris palju katseid. See, et punktikatsel oli ainult üks läbimine, oli muidugi pettumus, mistõttu jäi viimase päeva vaatamine lühikeseks. Panzerplatte katsele minek ja tulek sujusid rahvamassi arvestades ülihästi, liiklusreguleerijad päästsid ühel ristmikul kaosest.

Kuigi ralli koduleht väitis, et raadio Salü sagedusel 101,7 Mhz on ametlik ralliraadio, siis reaalsuses tuli sealt vaid muusikat. Nett ei kippunud enamjaolt töötama. Õnneks oli mitmetes vaatamiskohtades valjuhääldid, kust kõlas kohalik kommentaator. Sealt sai teada ka tulemusi, vahel isegi inglise keeles.

Turvad olid aga erakordselt kehvad, hullemad kui Poolas:

1) Mittelmoseli katsel oli turval raskusi kõndimisega, tundus olevat pisut joogine. Sättis ühel hetkel ennast publiku ette seisma ja vaatas lihtsalt rallit. Ei vilistanud.

2) Wadern Weisskircheni katsel pandi katse seisma, et kiirabi saaks rajale tulla. Üks sõitja jäi siis keset teed seisma, kui sai aru, et katse on peatatud. Tema järel tuli aga täie kiirusega inglane Louise Cook. Üks turva küll näitas talle, et ta aeglustaks, aga turva tegi seda 10 meetri kaugusel teest ja väga väikse ning loiu liigutusega. Cook seda loomulikult ei näinud ja kihutas edasi. Kui ta rajal seisnud eelmist startijat lõpuks nägi, tõmbas viimasel hetkel suure hoo pealt murule. Raske õnnetus oli lähedal. Publikul polnud võimalust näidata, sest nemad asusid rajast veel kaugemal.

3) Panzerplatte. Ainus positiivne kogemus turvadega - üks turva aitas mul Eesti lippu aia külge kinnitada

4) Römerstrasse 1 (hüppe juures). Suur seltskond istub võrkaiast seespool, turva seisab kõrval, ei tee midagi. Kohalik kommentaator ütleb kolm korda saksa keeles ja korra inglise keeles, et nad tuleksid sealt ära, muidu jäetakse katse võib-olla seisma. Turva ikka seisab kõrval ega tee midagi. Lõpuks keegi ütleb otse turvale, et ta need minema ajaks. Selle peale turva palubki lahkuda u 4 inimesel teisele poole aeda, ülejäänud jäävad aga kuni katse lõpuni valele poole aeda.

5) Römerstrasse 2. (hüppest paar kilti alguse poole). Rahvas vaatab rahulikult keelualas, turvadel ükskõik.

6) Ühes kohas, kus mind ei olnud, parkis kohalik mees oma auto keset katset tee peale. Turvad ei suutnud midagi teha, katse jäeti pooleli.

6) Punktikatse (Järsk mahapööre vasakule Urweileri külas). Läksime ühte ajakirjas näidatud ametlikku vaatamiskohta. Täpselt tund enne katset on aga teesulu juures ehk u 200 meetrit katsest turva, kes ütles, et see vaatamiskoht on suletud, kuna sinna lastaksegi vaid rohkem kui tund enne katse algust. Soovitas minna St Wendeli keskväljakule, kust saab katset suurelt ekraanilt jälgida. Kui vaidlus tulu ei toonud, vaatasin GPS-ist, kust lähevad kõrvaltänavad ja sain ikka sinna samasse vaatamiskohta. Kusjuures sinna vaatamiskohta ei pidanud minema mööda katset. Kui katse peal, tuli see turva ka rallit vaatama ja tänu sellele ligines sinna veel pealtvaatajaid. Samas vaatamiskohas ronis mingi seltskond kellegi eraaeda ja murdis seal puuoksi, et vaadet parandada. Kurvis oli vist kaheksa turvat ja kaks politseinikku, kedagi ei huvitanud.

Ehk siis, nagu keegi kunagi ütles Poola turvade kohta - mõttekam oleks olnud lihtsalt need turva vestid kuhugi puu otsa riputada ja öelda, et see ongi turva.

Soovitan teistelegi, kuid mõnda aega ise Saksa rallile enam tagasi ei lähe - nii kauge sihtpunkt on ikka kallis. Kuigi õlu maksis Lidlis ja Aldis 29 senti purk (0,5 l) + pant, siis majutus ja kütus on Saksamaal jälle kallid ning kohale peab ka kuidagi saama.
maailmameister
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1282
Joined: Fri Apr 03, 2009 4:21 pm
Location: Raasiku

Re: Saksamaa ralli 2018

Post by maailmameister »

Ka käidud ja heade emotsioonidega tagasi. Ei ütleks, et Saksamaa kallis on, diisel oli odavam kui meil ja majutus maksis 90 eur nägu koos hommikusöögiga kolm ööd. Kui lennukipiletid varakult ära osta, pole ka hullu.
Ralli ise meeldis väga, korraldus viisakas ja pikalt kusagil jalutama ei pidanud. Turva oli jah selline nagu oli aga vähemalt seal kus meie vaatasime, ei näinud ka ühtegi probleemi. Ühel katsel lihtsalt polnud turvat selle koha peal kus meie olime.
Odav õlu, hea söök - mis sa veel tahad :) Kindlasti läheks veel korra millalgi!
"If you're in a hurry there's no time to lift." Ott Tänak, Rally Poland 2016
Frank
Rallifoorum 24/7
Posts: 3012
Joined: Mon Feb 17, 2003 1:45 pm
Location: Tallinn

Re: Saksamaa ralli 2018

Post by Frank »

Pärtel wrote:Vaadatud sai Sankt Wendeli linnakatse ning järgmisetel päevadel katseid vastavalt 3, 4 ja 1. Oleks saanud ka 4, 4, 2, aga siis oleks tõenäoliselt jäänud Mittelmoseli katse nägemata (koos lahedate serpentiinidega keset meeletuid viinamarjaistandusi), nagu ka punktikatse koos Oti poodiumiga.
Ise avastasin ükshetk, et tegelt oleks saanud näha reedel kõiki katseid. Aga siis oleks pidanud üksjagu ringi tõmblema. Ise sai käidud 3-4-3. St Wendeli linnakatsele ei läinud.
"Come on, you can see more than that"
pets1
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 575
Joined: Thu Nov 10, 2011 1:20 am

Re: Saksamaa ralli 2018

Post by pets1 »

See aasta oli nii lebo graafik, et üldse kõik katsed kõikidel päevadel oleks vabalt ära vaadand.
Suurte kogemustega ralliturist
Post Reply