Rahvaralli turvanõuded.

tänavasõiduautodele mõeldud võiduajamistest

Moderaatorid: Sparco, Jaanus, cuke

Sparco
Hooaja Kaval Ants
Hooaja Kaval Ants
Postitusi: 1232
Liitunud: 28 Veebr 2003, 14:23
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Sparco »

samas kui TÕESTI muud moodi ei saa võiks teha 2 rahvatalli liigat.....esimeses on algajad kes õpivad ja alles tutvuvad rallispordiga, neile tuleks just kurikate vahel sõitu pidada ja selgitada parimad auto valitsejad......kes esimeses liigas on sõitnud ytleme 2-3 aastat saab edasi 2 liigasse ja teises liigas peaksid kindlasti olema kohustuslikud turvakaared,istmed ja traksid ning siis tuleks kõne alla nn.juunior sportralli.
Fred
algaja kommentaator
algaja kommentaator
Postitusi: 2
Liitunud: 29 Okt 2003, 07:02

Postitus Postitas Fred »

Olen sama meelt mis Carlos. Tahan ainult lisada, et kõik need, kes tahavad kihutada peavad aru saama, et selleks on sportralli koos sinna juurde kuuluvate turvanõuetega ja punkt. See, mis praegu toimub on tegelikult rahvarallist, selle sõna õiges mõistes väga kaugel. Rahvaralli on ikkagi inimestele lõõgastumiseks oma isikliku tänavasõidu autoga heas sõbralikus seltskonnas. Samas saab ka neile teha katseid, kus saab natukene kihutada aga seda nii, et puud ja kraavid ohutus kauguses. Organiseerijad peavad selle nimel lihtsalt rohkem vaeva nägema. Lihne on ju võtta neid olemasolevaid kurvilisi tavateid mille pikkus 999 m ja andke täiega minna. Siis ei ole vaja praeguse RR määruse järgi turvaplaani. Huvitav oleks teada selle inimese nime, kes selle RR määrusesse sisse pani, sest tema ju teab, et ohtlik lõik algab alates tuhandest meetrist. Kui sellisel lõigul sõidetakse ennast või pealtvaataja vigaseks, siis on kindel, et EAL kui määruse autor, ka hakkab selle eest vastutama. Kõik need, kes siin ja mujal rahvaralli ohutuse nimel sõna võtavad, oskavad lihtsalt kaugemale mõelda kui EAL.
RS
V järgu kommentaator
V järgu kommentaator
Postitusi: 48
Liitunud: 14 Apr 2003, 13:25
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas RS »

Sparco, Carlos ja teised tegelased....

Olen igati nõus, et on ohtlik jne. ja kallis ja mida veel. Kas siis sportralli ei ole ohtlik? Arvan, et samapalju, hullemgi veel, ainuke asi on see, et seal autodel puurid sees.
Aga öelge mulle mõni mõistlik põhjus, miks peaks need kurikarallid tagasi tooma, kui nn. rahvarallist on välja kasvamas suur edasiminek autospordi nn. odavama poole pealt? Kas siis ei ole viga mitte selles, milline see võidusõit olemuselt on, vaid selles, mis nime ta kannab - las siis tulla standardklass eraldi ja kurikarallid jäägi rahvaralli nime alla. Arvan, et sellise asja tekkele tuleks ju kaasa aidata ja seda populariseerida, mitte maha madjata.
Eelmine nädalavahetus oli kurikaralli - polnud seal vist ühteainsatki võõrast nime sõitmas, kuskohal siis need tavaautodega rahvahordid olid?
Sportralli - suur tahtmine oleks muidugi seda sõita aga vat rahakott ei kannata ja rikast ameerika onu ja oma firmat ka ei ole. Aga sõita tahaks ja mitte kurikate vahel. Kui hetkel saab Samaariga RR-s hakkama ehk ca 10 - 15 kilo kuludega aasta kohta (osavõtumaksud, bensiinid jne), siis sportlikku ma ei sõida sama raha eest ühte rallitki ära. Ja meie autol ei ole mingei paugutajaid ega muid vidinaid, täiesti tavaline tänavasõidumootor on isegi peal (mis küll kahjuks laiali jooksis), seega ei tasu üldistada. Kui kusagilt taalakott pähe kukuks, siis koliks muidugi E-sse üle.
Tegelikult tuleks vaadata hoopis seda ju, et kuidas seda ala legaalsel viisil edasi arendada, sest osavõtjate (natuke vist juba ka toetajate) puudust ei paista olevat. Vaadake kasvõi soomlasi, kus on sarjasid ja ka seda, kui palju tippe sealt tulnud on.
Arvan endiselt, et jätkata tuleks sama teed aga tehke siis see ohutuspuuri nõue kohustuslikuks ja asi matt. Nagunii seda enamus enam oma pereautoga ei sõida. Ja kui see rahvaralli sellisena ära kaob, siis ilmselt paljud loobuvad, sest maitse suus ei taha neid kurikaid lugema keegi minna. Pealegi on see ju tänasel kujul toimuv RR ideaalseks lävepakuks sportlikku rallisse minekul.
Rahva/igamehe/algajate autospordi populaarsus on Eestis kõvasti tõusnud ja ma ei näe põhjust, miks peaks seda kurikatega piirama hakkama...
umm
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 673
Liitunud: 16 Veebr 2003, 13:31
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas umm »

Miskipärast tekitab imestust puuri nõue. Minu arvates selle nõudega minnakse liiale. Kruusarehvi keelustamine - see kindlasti ei ole lahendus, väljavõte lubatud ja lubamatust - tahaks näha kes kontrollib ja kuidas, kui isegi autorallis ei suudeta vaielda teemat sirgeks, millega saab ja millega ei saa sõita.
Ja kui natuke analüüsida, siis tegelikult jahute probleemi valest otsast - probleem on pigem selles, et sõitjad osalevad seal mida pakutakse - ehk siis mida korraldajad pakuvad. Hetkel iga järgmine püüab üle lüüa eelmise taset, ja tulemuseks on võidujooks paremuse nimel (jumala eest, see ainult hea) aga samas antakse aina rohkem vabadust just katsete osas. St, kontrolli kui sellist, mida korraldaja teeb, ei eksisteeri piisavalt.
Samas vaatame teistpidi - kiire sõit on kindlasti atraktiivsem ja meelitab ligi oluliselt rohkem tegelasi, kui lühikesed 50m kurikas ots ümber 30m kurikas ja siis eiteakuhu ja 50m pärast finiš katse. Siis 45km ülesõitu kohalike (prügi)mägede vahel ja kordub sama.
Tegelikult tuleks (ehk siis see krdima oleks) kokku võtta suurem koosolek, kus kohal nii korraldajad, sõitjad kui pessimistid. Kunagi sai ka niimoodi alustatud, ja praegused määrustikud ka nende arvamuste põhjal tehtud.
Või võtame teistpidi. Jäärajad on tavaliselt samadel radadel, kus rallimasinad isegi samal päeval sõidavad, kordamööda veel. Kas see ei ole siis ohtlik? Kusjuures aeglasematest tegelastest on vaja mööda saada, ja see nüüd mitte ohutu mäng ei ole. Ja pole ka jäärajad katustest pääsenud. Rahvarallis peaks siiski säiluma sama loogika, et sõit käib kiirelt, kuid ohutult (näete, jälle ei vea välja jutuga, kuskohas on piir), ohutult just selles mõistes, et puude vahel lennukit mängida varianti ei ole, rada saab ka teha lagedatele väljadele ja kuntslikult hoogu maha võttes.
Või veel: Haanja - Rõuge teel tohib ka sõita 90km/h, kas see on kuidagi ohutum? Teine samasugune vastu ja ninad koos ja tulemus vähemalt kiirabiga mõõdetav. Rahvarallis saaks kasutada samas mingit lõiku, aeglustused vahele, kiivrid peas ja tee suletud. Kiiresõiduisu igatahes käes. Ja kui veel mäletate, mis oli probleemiks neli viis aastat tagasi autorallis - kas ei olnud need mitte neliveolised masinad, kes treeningul "rada" kirjutasid ja korraldajale/sõitjatele/elanikele peavalu valmistasid. Hetkel on ka neil võimalus omi rahuldamatusi välja elada.
Ja veel neile kes, rallidel sõidavad. Puurid ümber, kiivrid peas, rihmad istmed kallimad kui oma naine. Aga...
Treeningutel pühite oma "tänavaautoga" vaata mõni mees veel kiiremini kui teine ralli ajal? Kus on ohutus? Kurvilõikamine vasakusse kurvi on käkitegu, äkki ei tule vastu...
Nii, et vaadake natuke enne enda ümber ja siis pakkuge parem lahendusi, mitte ärge seletage, et rahvaralli on enesetapjate klubi.
Kristo
---
---
Postitusi: 3475
Liitunud: 15 Jaan 2003, 12:16
Asukoht: Everywhere
Kontakt:

Postitus Postitas Kristo »

umm kirjutas:Treeningutel pühite oma "tänavaautoga" vaata mõni mees veel kiiremini kui teine ralli ajal? Kus on ohutus? Kurvilõikamine vasakusse kurvi on käkitegu, äkki ei tule vastu...
Nii, et vaadake natuke enne enda ümber ja siis pakkuge parem lahendusi, mitte ärge seletage, et rahvaralli on enesetapjate klubi.
See on päris hirmus vahel. Aga ses vallas vähemalt mullu tuli ka üks õpetlik tulemus... Kahjuks pole peale seda eriti rahulikumaks läinud asi. Vahel on siuke tunne, et mõnel mehel kannataks trennis aega võtta, sest võistlusel liigub aeglasemalt.
Rahvarallist. Miks ta pagan ei võiks siis olla kurikaralli ja klassikaliste kiiruskatsete segu? See kurikatevahel sõitmine ei jookseks kah mööda külgi maha kellelgi. Aga ju vist igav, ei saa täiega virutada. Ega viitsi ka vaielda. Kiirus ja turvalisus peaks omavahel seotud olema. Rahvaralli autod muutuvad järjest ägedamaks, aga kas turvalisus tehnika arenguga sammu peab?
Kasuta ikka turvavööd ka!
juss
algaja kommentaator
algaja kommentaator
Postitusi: 2
Liitunud: 28 Okt 2003, 18:24

Postitus Postitas juss »

Tuleks teha koosolek kus kõik asjapulgad koos.Üks ai on ohutus teine asi on tehnilised tingimused.Tavalise tehase autoga pole etteotsa asja.See pole enam RR ja igamehesprint.
alex

Postitus Postitas alex »

juss kirjutas:Tuleks teha koosolek kus kõik asjapulgad koos.Üks ai on ohutus teine asi on tehnilised tingimused.Tavalise tehase autoga pole etteotsa asja.See pole enam RR ja igamehesprint.
Just, küsimus polegi vast niipalju kummides ja puuris, kui just autode võimsuses. Tõesti võib olla, et tänava autosse puuri paigaldamine on liig suur nõudmine, aga nagu eelnevatest kommentaaridest on lugeda, et auto võimsus ja turvalisus peavad käima käsikäes. Kui tahetakse jätkata autodega, mis oma tehnika poolest on juba üsna kaugel tavaliikluseks ettenähtud masinatest, siis peaks tekkima uus võistlusklass, kus ka vastavad turvanõuded. Kui ei taheta autot ümber ehitada, ei tohiks seda teha ka kapoti all.
VWman
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Postitusi: 238
Liitunud: 22 Veebr 2003, 01:02

Postitus Postitas VWman »

Lõik rally.ee komantaaride lehelt :
"Kiiver, 29.10.2003 18:30
Samateemaline diskussioon jätkub Kuku raadios neljapäeval kell 14.15 saates Piloot. Saatekülalised Priit Pallo, Talis Perosti, Aivar Parts ja Tarvo Saar. Kordus kell 20.00
Kuulmiseni
Seal ju kõik, kes on kiirete rallide poolt .. Carlos kuule, kas Sa ei taha minna nendega tiba vaielda ?Läheks ise , aga ei saa kahjuks minna :(
Ja kuna Sinu seisukohad tunduvad väga mõistlikud olema, siis valiks sind rahva esindajaks :)
Kristo
---
---
Postitusi: 3475
Liitunud: 15 Jaan 2003, 12:16
Asukoht: Everywhere
Kontakt:

Postitus Postitas Kristo »

Njaa, sai siis ka seda saadet kuulatud. Päris naljakas oli. Tegelt oleks võinud mõni nö. oponent ka olla, seevastu lihtsalt tehti teisitimõtlejaid maha. See oli kurb.
Kasuta ikka turvavööd ka!
Kiiver
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1009
Liitunud: 15 Juul 2003, 07:21
Asukoht: Tallinn

Vastus avalikkusele

Postitus Postitas Kiiver »

Ei mõista kahjuks teisitimõtlejate pointi. Iseenesest on ju rahvaralli hetkel täpselt selline nagu ette näevad vastavad reeglid. Või kellegi meelest mitte. Pange ennast ka pealtvaataja rolli, kes tahaks näha nauditavat vaatepilti ka rahvarallil. Mida nad on ka viimasel ajal piisavalt saanud. Ennustan, et kui hakata tegelema kõiksuguste piirangutega, millest anyway leitakse võimalus mööda hiilida, siis kaotab antud ala oma vaatemängulisuse. Kaob ka sõitjate huvi, läbi mille jääb ka korraldajate hulk väiksemaks. jnejne. Nn. üleminekuklass, palun väga miks ka mitte, kuid eks selleni on veel aega, nagu seda ütles ka hr. Pallo. Hetkeolukorras mõjuks eraldi klasside loomisega veel pigem kahjulikult. Turvalisus, seda loomulikult ja see on ka iga sõitja enda asi ajada. Võimalused puur sisse panna, korralikud istmed ja vööd hankida on olemas. Iseasi kas kõik peavad oma elu selle vääriliseks.
Kristo
---
---
Postitusi: 3475
Liitunud: 15 Jaan 2003, 12:16
Asukoht: Everywhere
Kontakt:

Postitus Postitas Kristo »

Mulle tundub, et kaldume natuke teemast kõrvale juba. Keegi ei sea ju kahtluse alla rahvaralli vajalikkust või põnevust jne. Mure on selles, kas järjest paremini ettevalmistatud autod ei muutu peagi oma siiski üsna väheste turvameetmete pärast mõnele mitte nii kogenud sõidumehele surmavankriks. Iseenesest ju vahet pole, kas seal on neid klasse viis või kümme või sõidetakse kurikate vahel või Vaimõisa katsel. Lihtsalt loodan, et varsti pole vaja hakata laipu lugema ja siis tagantjärgi targad olla.
Kasuta ikka turvavööd ka!
umm
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 673
Liitunud: 16 Veebr 2003, 13:31
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas umm »

Carlosel selle koha pealt tuline õigus - kardan ise hetkel sama, kuid natuke teise vaatevinkli alt. Nimelt autode ehitamise vastu ei taha kätt tõsta, ühtepidi on see teretulnud, auto ehitamisel juba täieneb selle ohutusfaktor, ja mingil hetkel on asi küps siirdumaks autorallisse, selge aga see, et kuskil on ka kriitiline piir. Käsi TULEB ette panna katsetele, mis kulgevad kuumaastikul puudega (jms) ääristatul teel ja mitte just aeglaselt...
Kas te arvate et miilikiirendajad, kes ehitavad oma autosid, ei ole liiale läinud, nende sirgekiirused ju samuti müstlised? Ma ei ole just kuigi kindel, aga kiivreid kas nad kannavad?
Jään kindlaks väitele - rahvaralli suund on õige, kuid katsete tegemine tuleb range kontrolli alla viia. On võimalik teha ju kasvõi mitmekilomeetrine katse, seejuures kiirusi kammitsedes, ja nagu öeldud ka eespool hetkekiirusi maha saades, hetkel määruste järgi on ette antud ainult keskmine katsekiirus.
Ja väike tähelepanek - suurimad "lõuad" suudavad ainult möliseda, ilma ühegi ettepanekuta...
Fred
algaja kommentaator
algaja kommentaator
Postitusi: 2
Liitunud: 29 Okt 2003, 07:02

Postitus Postitas Fred »

See jutt on muidugi õige, et rahvasporti on vaja arendada ja ta ka areneb jõudsalt. Aga just see esimene laip ( annaks Jumal, et seda ei juhtuks ) rahvarallil on see, mis peaks panema EAL-i mõtlema juba praegu ohutuse peale. See mis toimub Haanja ja Rõuge vahel tavaliikluses ei kepi ei organisaatorit ega EAL-i. Aga kui on juhend ja võistlus, kus kas või üks auto stardis on vastutus võistluse korraldajal ja EAL-il. Siit soovitus EAL-ile:
1. Pange võistlusmäärustega paika, et iga kiiruskatse kohta on vaja ohutusplaan sõltumata kiiruskatse pikkusest koos ohutsooni ( näiteks FIA järgi võiks see olla 30m) jäävate ohtlike puude , kivide jne. äranäitamise ja nende ette kohustusliku põrketakistuse (kummid) paigaldusega.
Kui autos ei ole turvakaari, siis on vähemalt organisaator teinud kõik, et "maandumine" oleks pehme
2. Kiiruskatsed tuleb valida niisugused, kus auto hetkekiirus ei tõuseks näiteks üle 100-150 km/h
3. Tuleb lõpetada see pimedatel (kellele pime , kellel treenitud) katsetel sõitmine
devilc
algaja kommentaator
algaja kommentaator
Postitusi: 24
Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:14

Postitus Postitas devilc »

Muu koha pealt ei hakka sõna võtma - arvamusi siin niigi palju, aga spetsrehvide keelustamise poolt olejatele ütleks, et need pole tegelikult üldse kallid.

15" plekkveljed + mõnevõrra kasutatud Yaris Cupi slikid ~ 5000 EEK
15" plekkveljed + odavamad kruusakad ~5000-7000 EEK

Kokku 10 000 - 12 000 EEK. Pole ju hirmus kallis? Muidugi, 4K velg + 4K rehv (tükk) võib kah maksta, aga väga suurt eelist see ei anna.
Tährik
V järgu kommentaator
V järgu kommentaator
Postitusi: 47
Liitunud: 30 Okt 2003, 18:34
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Tährik »

Muud asjad olgu nagu on. Aga puur, iste, rihmad, rool ja rehvid peavad olema rallii. Kujutage ette kuidas saab olla mossel turvapuur (siiani) no antke andeks aga see on ebanormaalne! Minu isiklik arvamus on et ralli kumm ei lisa autodele niivõrd kiirust kui turvalisust. Muidugi võite arvata et minu mõted teevad asja kulukaks aga turvalisuse arvelt kokkuhoidmine oleks minu arust vägagi jabur....
alex

Postitus Postitas alex »

Tährik kirjutas:Muud asjad olgu nagu on. Aga puur, iste, rihmad, rool ja rehvid peavad olema rallii. Kujutage ette kuidas saab olla mossel turvapuur (siiani) no antke andeks aga see on ebanormaalne! Minu isiklik arvamus on et ralli kumm ei lisa autodele niivõrd kiirust kui turvalisust. Muidugi võite arvata et minu mõted teevad asja kulukaks aga turvalisuse arvelt kokkuhoidmine oleks minu arust vägagi jabur....
Tährik tahtis ilmselt öelda: ebanormaalne on see, et mossedel on turvapuurid siiani keelatud. :wink:
AixE
V järgu kommentaator
V järgu kommentaator
Postitusi: 61
Liitunud: 03 Okt 2003, 12:31
Asukoht: 3. kivi päikesest

Postitus Postitas AixE »

Tährik kirjutas:Minu isiklik arvamus on et ralli kumm ei lisa autodele niivõrd kiirust kui turvalisust.
Otse loomulikult tõuseb turvalisus. Kui aga turvalisus ei ole kooskõlas sinu sõidu oskusega (loodad rohkem "headele" reffidele kui oma oskustele) pingutad ka väga kergelt üle! :roll:
Tährik
V järgu kommentaator
V järgu kommentaator
Postitusi: 47
Liitunud: 30 Okt 2003, 18:34
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Tährik »

Kui sul pidamist ei ole on igal juhul ohtlikum kui on hea pidamine ja kiirus vähe suurem
alex

Postitus Postitas alex »

Siin nüüd siis selle super katse kiiruslegend... kui keegi aru ei saa, siis siin pole mitte ühtegi keeramist..... ja kiirus lõpu osas oleks olnud (katse jäeti õnneks ära)... no ma arvan et mõnel masinal ka üle 200

Pilt
Tährik
V järgu kommentaator
V järgu kommentaator
Postitusi: 47
Liitunud: 30 Okt 2003, 18:34
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Tährik »

Noh alex poiss sul vist ikka väheke kahju et see katse ära jäi saa ju laadisid enne seda katset päris mitu liitrit redbulli endale sisse....
Vasta