Meeskonnad testiradadel

Maailma rallitippude käekäigust

Moderators: Jaanus, KAIKUL, Strike, Erki, jagr

Post Reply
KidrA
Rallifoorum 24/7
Posts: 2225
Joined: Sun Nov 27, 2005 3:22 pm

Re: Meeskonnad testiradadel

Post by KidrA »

viplala wrote:Ralli hübriidne tulevik :)
https://www.facebook.com/bgpowerchannel ... 387885699/
Hea koom :lol: Loodame, et asi nii hulluks ei lähe ja hübriidtehnoloogia lisamine jääb minimaalse piiridesse. FIA on muidugi teatud selle poolest, et kui konkurents on sarjas tihe ja asi töötab, eriti F1's siis nad hakkavad seda töötavat asja lammutama, peale mida tuleb mõne tiimi domineerimine 5 aastat.

Või kasvõi kui vaadata FIA otsust lammutada WRC2 kaheks eri sarjaks ja teha veel lisaks WRC2 Pro sari, milleks? Kas WRC2 sari oli liiga hea, et me võime endale lubada selle poolitamist? Vaevalt. Lõpuks huvitab fänne ikkagi kõik WRC2 mehed kokku, kedagi ei koti Greensmithi ja Rovanperä duell Montes. Kuna tegemist on üldse suht korrumpeerunud ja kallutatud organisatsiooniga siis ei imesta juba ammu ühegi nende otsuse üle.
Polkovniku lesk
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 525
Joined: Tue Jan 12, 2016 2:08 pm

Re: Meeskonnad testiradadel

Post by Polkovniku lesk »

Monte põhjal järeldusi tehes jätab küll väga rallikauge mulje.

WRC2 lisaarvestus tekkis minu arvates vägagi põhjendatult. Erasõitjatel pole võimalik tehasetiimidele vastu saada, olgugi, et raud* on kõigil sama, seega justkui peaks nad sama pulga peal olema. Pigem on imelik käik, et Montes (või üldse rallil kus on vähem kui n arv sõitjaid) üleüldse WRC2 (Pro) punkte välja antakse.

* tehaseautod saavad tihedamalt rebuildi ja hooldust, rääkimata parematest inseneridest ja sellevõrra paremast seadistusest
KRUUDA MAAILMAMEISTRIKS
KidrA
Rallifoorum 24/7
Posts: 2225
Joined: Sun Nov 27, 2005 3:22 pm

Re: Meeskonnad testiradadel

Post by KidrA »

Aga kus kohast sa võtad, et erasõitjad ei saa ja ka ei kasuta neid samu boonuseid, mis sa välja tõid tehasetiimide puhul. Ikka leidub keegi kellel on paremad suhted tootjaga. Samahästi võiks ju Rovanperä mitte tehasetiimis ja WRC2 sarjas sõita ja kes ütleb, et ta vajadusel Skoda tehasetiimilt mitte mingisugust abi ei saaks? Minu teada on teatud "iseseisvate" tiimide ja tehaste vahel väga tihe koostöö. Samahästi võiks neid tehasetiimideks pidada.

Tõenäoliselt vaatas ka iga vähegi WRC2 sarja vastu huvi tundnud inimene mõlemat sarja siiski koos ja sellepärast soovis ka Greensmith siiski WRC2 meestest kiirem olla, kuigi oli pro sarjas.

Sinu jutu ja näidete põhjal peaks M-Sporti ka üksi omasse sarja sõitma panema, sest neil pole ju lootustki tehasetiimide vastu. Finants-seis on palju kesisem kui kolmel tehasetiimist konkurendil. Seis on isegi veel ebavõrdsem kui WRC2 ja WRC2 Pro tiimide puhul. Pole raha arenduseks, sõitjate palkamiseks, absoluutselt kõik on nõrgem. Mis teeme, viskame nad eraldi sarja? Woohoo küll siis läheb WRC põnevaks eks.
RenoK
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 242
Joined: Sat Jul 15, 2017 11:30 am

Re: Meeskonnad testiradadel

Post by RenoK »

KidrAga täiesti nõus. See WRC2 Pro lüke oli küll täielik ämber FIA poolt. Palju keerulisem jälgida ja sestap ei viitsi üldse jälgida.
-huviline2-
Rallifoorum 24/7
Posts: 3574
Joined: Mon Feb 13, 2006 5:08 pm

Re: Meeskonnad testiradadel

Post by -huviline2- »

Ei ole täielik ämber, kuid oleks võinud kohustuslikud etapid ka panna, mitte et ükshaaval kogutakse punkte mõnelt spetsiifiliselt rallilt. Pole ühelgi erasõitjal tehase škoda vastu asja reeglina, üleüldse tehasetiimide viimasemalli autode vastu. Ideaalmaailma pole olemas, Kidra näide ka ei sobi hästi, sest selle lükkab ümber WRC sarja teine näide sama meeskonna põhjal, Östberg, kes oma Fiesta WRCga üritas tegusi teha läbi Prokopi tiimi ja siis Adapta, pidi justkui sama auto olema, aga ei olnud...ei olnud juppe saada, neid pidi põõsastest taga otsimas käima, ei olnud viimast knowhowd jne. Täna on see auto sellel põhjusel OT Racingu garaažis.

See on nii olnud aegade algusest ja on ka edaspidi.
KidrA
Rallifoorum 24/7
Posts: 2225
Joined: Sun Nov 27, 2005 3:22 pm

Re: Meeskonnad testiradadel

Post by KidrA »

Mul jäi praegu arusaamatuks, mis minu näide ei sobi? Kuna ma ei toonud ise ühtegi näidet. Ma rääkisin, et polkovniku lese jutu põhjal peaks ka WRC's eraldi kategooria tegema mitte tehasetiimidele.
-huviline2-
Rallifoorum 24/7
Posts: 3574
Joined: Mon Feb 13, 2006 5:08 pm

Re: Meeskonnad testiradadel

Post by -huviline2- »

No M-Sport siiski on tehasetiim koos knowhow ja tehnikaga, raha on vähem. aga saadi sellest probleemist ka jagu viimasel kahel aastal, samas see sama toode erakätes eriti töötada ei tahtnud.
KidrA
Rallifoorum 24/7
Posts: 2225
Joined: Sun Nov 27, 2005 3:22 pm

Re: Meeskonnad testiradadel

Post by KidrA »

M-Sport pole tehasetiim, kui ta peab lootma oma eluspüsimisele jõududele väljaspool oma ettevõtet. Eriti on see näha tänavu kui on mindud ekstra säästu reziimile. Polnud vist kindel, kas see aasta üldse sarjas 2 masinaga osaletaksegi. Kui 3 tehasetiimi on söögilauas ära söönud siis tuleb M-Sport ja lakub puru, mis neist tiimidest lauale alles on jäänud. Poleks Jouhkit Sunineni eest maksmas, poleks ka seda "tehasetiimi" tänavu sõitmas tõenäoliselt.

Kui nüüd võrrelda WRC2 ja WRC2 Pro klassi siis sealne klassivahe on ikka märkimisväärselt väiksem kui seda on WRC tehase ja mitte tehase tiimide vahel. WRC2 ja Pro sarjas maksavad tõenäoliselt kõik sõitjad oma koha eest, seega oleme juba võrdsemas olukorras kui WRC's. VW pole ennast tehasetiimina registreerinud Pro sarja. Kas see tähendab, et nad ei saa WRC2 sarjas kogu oma jõududega sealseid sõitjaid aidata? Saavad. Seega mis on vahe WRC2 ja Pro sarja vahel? Vastus on, et mittemidagi. Loeb ainult, et mis sarja sa ennast registreerid ja ongi kõik. Montes oli Rovanperä vist mitte tehasetiimiga aga seda ikkagi Pro sarjas sõites. Mis point seal ka siis on? Kus see piir siis läheb ja kes neid asju kontrollib, et mis on tavaline ja mis pro? See vahe seal on nii hägune ja kontrollimatu. Mõni WRC2 sarja sõitja võib saada suuremat tehasetuge kui mõni Pro sarja sõitja.
Kolin
Rallifoorum 24/7
Posts: 19355
Joined: Sun Feb 23, 2003 12:43 pm
Location: Seal kus lõpeb asfalt

Re: Meeskonnad testiradadel

Post by Kolin »

WRC pro olukorra oleks paremaks teinud kui oleks pandud kindlad seitse- kaheksa etappi. Ning kõik seitse- kaheksa etappi oleks kirja läinud.
Kuidas sa KidrA seda seletad, et viimased kolm aastat on tehase toega Škoda valitsenud WRC2 sarja.
Eelmisel hooajal esikolmikus olid Škoda piloodid. Sellest valitsemisest tahetigi lahti saada. Suunates tehase toega sõitjad teise klassi.
Sinu loogika kohaselt on siis MM Motorsport ka tehasemeeskond.
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
-huviline2-
Rallifoorum 24/7
Posts: 3574
Joined: Mon Feb 13, 2006 5:08 pm

Re: Meeskonnad testiradadel

Post by -huviline2- »

WRC2 arendatakse ka pidevalt, samas näiteks esimesele Fiesta R5-le viimaseid uuendusi külge panna ei tohi, isegi kui raha oleks. Kohe tulevad välja uus Fabia ja Fiesta, jällegi, isegi kui raha oleks, mitu tükki eraklientidele sellel hooajal valmistada jõutakse. Sõitma pidid ja peaksid ikka koos tehase tipptehnikaga. Sessuhtes on R4 äge, seitsmeks aastaks tehtud auto, vahepeal arendusi ei tehta.
KidrA
Rallifoorum 24/7
Posts: 2225
Joined: Sun Nov 27, 2005 3:22 pm

Re: Meeskonnad testiradadel

Post by KidrA »

Ma pole öelnud, et MM Motorsport on erameeskond, minu väide on et kõik on seal nii segane, et see vahe era ja tehase meeskonna vahel on väga peenike. Keegi ei tee seal vahet, keegi ei kontrolli midagi. Kõik on täiesti random. M-Sport oleks võinud samahästi oma sõitjad WRC2 klassi registreerida oma nimede alt ja sama oleks võinud ka Ostberg teha ja Pro sarjas oleks sõitnud 3 Skodat omavahel. Kõik oleneb ainult sellest, kuhu sarja nad end registreerivad, mitte kuhu nad kuuluvad.

Toome näite. VW on tänaseks arendanud kiireima WRC2 masina aga nad ei registreeri oma sõitjaid Pro klassi. Aga samas aitavad oma sõitjaid tava klassis kogu jõududega ja tehasetoega. Probleem ongi selles, et tehase toega sõitjad saavad sõita nii WRC2 kui ka Pro sarjas ja te ise ka ei saa aru kes on kes ja kuhu kuulub. Siis on veel tehase meeskonnad, pooltehase meeskonnad, suurema toega meeskonnad, täiesti era meeskonnad jne jne. Alati on kellegil natuke suurem eelis. Alati.
-huviline2-
Rallifoorum 24/7
Posts: 3574
Joined: Mon Feb 13, 2006 5:08 pm

Re: Meeskonnad testiradadel

Post by -huviline2- »

Toome siis ka mõne näite:
1. 2016 või 2017 Rootsi ralli oli, H.Solberg jõuab tuuleklaasita katse lõppu ja palub raadios abi uue leidmiseks, et kellel on tänava-Fabia nt...lõpuks võetaksegi ühelt tänavasõidukilt see klaas ja ralli saab õnneks jätkuda.
Kuidas käib Fabiaga rallidel tehasemeeskond, kes eeldusel, et turvapuur kõver ei ole, suudab vraki võistluskõlbulikuks tuunida: "As long as the protective frame isn’t damaged, we can get the car back into enough shape to continue the race and even win. We can replace the transmission, axles, differentials, wings, and we even carry two complete sets of spare doors in the truck. We also carry a roof, even though this is trickier to replace,” says Šlambora
Allikas: https://www.skoda-storyboard.com/en/lif ... ice-truck/
See on samuti otsene eelis tootjatele, kellel vist ainsana ongi õigus väga katkist autot parandada, vahet pole, kas see sõidetakse puru Otepää rahvasprindil või Soome MM etapil.
2. Ei ole lihtne ka tehasetiimidel omavahel (kuhu eratiim ammugi ei jõua). Paar nädalat tagasi M-Spordi esindaja kurtis sotsiaalmeedias, et see testimisreegel on suur nali, peale seda, kui Rovanperä tehasetiimiga lumel kuuma andis. Point oli selles, et tegelikult tohiks testida Rootsi ralliks ühe päeva kohapeal, aga seda tehti uue Fabiaga, mis alles suvel homologeeritakse. Kõik on seega JOKK, reaalsuses aga suur eelis konkurentide ees. M-Sport vastas sellele sarnaselt, nende WRC2 Pro poolakast sõitja testis sellel nädalal MM-Motorspordi Fiestaga Eestis.


Polo aga oligi algusest peale vaid ja ainult kliendiprogramm, mille eesmärk oligi pakkuda maksimaalset, kui selle eest makstakse. Neil ei ole vaja "saladusi", mis aitaksid sarja tootjate arvestust võita. Aga küllap mõni pill laulab ja kestab ikka paremini, kui väga vaja on.
Last edited by -huviline2- on Sun Feb 03, 2019 12:36 pm, edited 1 time in total.
KidrA
Rallifoorum 24/7
Posts: 2225
Joined: Sun Nov 27, 2005 3:22 pm

Re: Meeskonnad testiradadel

Post by KidrA »

Hetkel kahjuks üks räägib, et vundament on valesti juba laotud, teine räägib et mis värvi võiks katus olla.

Nii kaua kui te ei suuda vastata väga lihtsale küsimusele, Kuidas WRC2 klassi takistatakse registreerimast tehasetoega sõitjaid nii kaua pole edaspidisel absoluutselt mingit vahet, sest juba on suur viga sees....pro klassi sõitja on tava klassis sõitmas.
-huviline2-
Rallifoorum 24/7
Posts: 3574
Joined: Mon Feb 13, 2006 5:08 pm

Re: Meeskonnad testiradadel

Post by -huviline2- »

Keegi polegi öelnud, et olukord on hetkel juba hea, vaid idee on hea, kuigi hetkel poolik. Samuti ei saavutata kunagi ka täielikku võrdsust, võimatu. Sellegipoolest sõidavad Greensmithid, Östbergid, Rovanperäd ja Kopeckyd juba täna PROs, konkureerivad üksteisega võitude nimel, korjavad autotootjatele punkte ning annavad seega AM klassi "Paulo Nobredele" suurema võimaluse ka mõni kopsik korjata.
KidrA
Rallifoorum 24/7
Posts: 2225
Joined: Sun Nov 27, 2005 3:22 pm

Re: Meeskonnad testiradadel

Post by KidrA »

Ideest kahjuks üksi ei piisa, kui teostus on negatiivne. Kui need samad Ostbergid, Rovanperäd, Greensmithid võiksid vabalt end ka tava klassi registreerida siis see on lihtsalt üks random segadus.
-huviline2-
Rallifoorum 24/7
Posts: 3574
Joined: Mon Feb 13, 2006 5:08 pm

Re: Meeskonnad testiradadel

Post by -huviline2- »

Seda küll, aga ma loodan, et neid ja tootjaid huvitab ka ikka mees-mehe vastu sõitmine ning parima auto selgitamine (et "amatööridele" reklaamida). Alati muidugi sellele loota ei saa, aga nii on see ka teistes sarjades. Herr Loeb näiteks tänavusel Dakaril...herr Fisichella viimasel Le Mansil jne.

Ja rääkides M-Spordist, kui tehasetiimist, siis nad ikka on seda. Ehitasid tiitlivõitja koostöös Ford Performanciga, Fordi logodki on päris suured peal, aga kui ikka tuhandeid töötajaid tuleb koondada, mudelite tootmisi lõpetada, siis hea, et nii paljugi.... Citroen, 100% Citroen sport, sõidab ka kahe autoga, kuna Abu Dhabi tegi pausi ja ilma Ogierita ei oldud samuti kindlad, kas sõidavad või mitte.
viplala
Rallifoorum 24/7
Posts: 11795
Joined: Sat Dec 10, 2011 6:38 pm
Location: Haabneeme

Re: Meeskonnad testiradadel

Post by viplala »

Eelmisel nädalal Tänak testis. Tänaku FB lehel video - saad kaaa sõita
https://www.facebook.com/otttanakfanpag ... 242140956/
Mart_
Rallifoorum 24/7
Posts: 2128
Joined: Thu Oct 07, 2010 1:58 pm

Re: Meeskonnad testiradadel

Post by Mart_ »

Ott: "If you want to be the best, there’s no time for the rest." Ollakse juba Hispaanias testimas. :lol:
Champions aren't made in the gyms. Champions are made from something they have deep inside them -a desire, a dream, a vision.
Timur_P
Rallifoorum 24/7
Posts: 2853
Joined: Sun Oct 23, 2011 8:06 pm
Location: Siin

Re: Meeskonnad testiradadel

Post by Timur_P »

Mart_ wrote:Ott: "If you want to be the best, there’s no time for the rest." Ollakse juba Hispaanias testimas. :lol:
Tommi ütles eile, et ei tule mingit pidu. Kohe lennukisse ja hispaanias 2 päeva mehiko ralli testi. :lol:
MadMax
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 739
Joined: Sat Jul 04, 2015 7:23 am

Re: Meeskonnad testiradadel

Post by MadMax »

Timur_P wrote: Tommi ütles eile, et ei tule mingit pidu. Kohe lennukisse ja hispaanias 2 päeva Mehhiko ralli testi. :lol:
:D Tänak ise küll lubas veits tinistada. Becksy ütles, et "enjoy the champagne" ja Ott vastu "I will"
Post Reply