FIA võttis mõistuse pähe!

Maailma rallitippude käekäigust

Moderaatorid: Jaanus, KAIKUL, Strike, jagr, Erki

mrali
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5214
Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
Kontakt:

Postitus Postitas mrali »

Hmm,see viieminutise penalti reegel on ikkagi suht segaselt sõnastatud,pole öeldud konkreetselt (ka seal FIA tekstis),millele see liidetakse,kas katsevõitja ajale... Kui see tõesti nii,siis mõnel raskemal rallil (Küpros ntx) on teoreetiliselt ikkagi võimalik katkestanul lõppkokkuvõttes punktidele jõuda.Vaatasin,et selle aasta Küprose etapil oli esimese ja viimase punktikoha vahe ligi 39 minutit ja kui arvestada,et tol rallil oli 3*6 katset,siis:katkestad miskil päeval ja jätkad superralliga sellele järgneval,siis teenid maksimaalselt 30 minutit kaotust,kui võrrelda katsevõitjatega ja eriti veel siis kui heitlesid enne liidrikoha pärast,oled ikkagi täiesti reaalselt ka ind.punktide konkurentsis... :?
Erki
Kiddo soon 5000!
Postitusi: 5497
Liitunud: 19 Jaan 2003, 13:58
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Erki »

Samas, ka Austraalias on neid ohtlikke kohti päris palju ja pea iga aasta on keegi mõne raskema avarii teinud...
gaas on endiselt laiffi
Jaanus
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 5671
Liitunud: 15 Jaan 2003, 11:54
Asukoht: seal kus ralli
Kontakt:

Postitus Postitas Jaanus »

mrali kirjutas:Hmm,see viieminutise penalti reegel on ikkagi suht segaselt sõnastatud,pole öeldud konkreetselt (ka seal FIA tekstis),millele see liidetakse,kas katsevõitja ajale... Kui see tõesti nii,siis mõnel raskemal rallil (Küpros ntx) on teoreetiliselt ikkagi võimalik katkestanul lõppkokkuvõttes punktidele jõuda.Vaatasin,et selle aasta Küprose etapil oli esimese ja viimase punktikoha vahe ligi 39 minutit ja kui arvestada,et tol rallil oli 3*6 katset,siis:katkestad miskil päeval ja jätkad superralliga sellele järgneval,siis teenid maksimaalselt 30 minutit kaotust,kui võrrelda katsevõitjatega ja eriti veel siis kui heitlesid enne liidrikoha pärast,oled ikkagi täiesti reaalselt ka ind.punktide konkurentsis... :?
FIA lehel on see üsna selgelt sõnastatud. Katkestanud piloot saab igalt vahelejäätud katselt võitja aja + 5 minutit trahvi.

Küpros on ka äärmiselt ekstreemne näide, kuna sealt eemaldati ju tulemustest 2 Peugeot'd.

Tavaliselt jääb võitja ja viimase punktikoha vehele 10 kuni 15 minutit, seega kui juba kolm katset on vahele jäänud, siis on üsna keeruline punkte saada, seda ka eeldusel, et liigud võitja tempos.
mrali
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5214
Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
Kontakt:

Postitus Postitas mrali »

Okay,võibolla ei saanud tõesti esmapilgul nii hästi FIA tekstist aru ja Küpros sel aastal oli nagu ta oli.Kuid,Safarile mõeldes...kui see etapp veel MM-kalendris oleks,siis sellise penaltireegliga olnuks katkestanul ka ikka tõesti kõrge koha šanss.
xaus kirjutas:
mrali kirjutas:Hmm,see viieminutise penalti reegel on ikkagi suht segaselt sõnastatud,pole öeldud konkreetselt (ka seal FIA tekstis),millele see liidetakse,kas katsevõitja ajale... Kui see tõesti nii,siis mõnel raskemal rallil (Küpros ntx) on teoreetiliselt ikkagi võimalik katkestanul lõppkokkuvõttes punktidele jõuda.Vaatasin,et selle aasta Küprose etapil oli esimese ja viimase punktikoha vahe ligi 39 minutit ja kui arvestada,et tol rallil oli 3*6 katset,siis:katkestad miskil päeval ja jätkad superralliga sellele järgneval,siis teenid maksimaalselt 30 minutit kaotust,kui võrrelda katsevõitjatega ja eriti veel siis kui heitlesid enne liidrikoha pärast,oled ikkagi täiesti reaalselt ka ind.punktide konkurentsis... :?
FIA lehel on see üsna selgelt sõnastatud. Katkestanud piloot saab igalt vahelejäätud katselt võitja aja + 5 minutit trahvi.

Küpros on ka äärmiselt ekstreemne näide, kuna sealt eemaldati ju tulemustest 2 Peugeot'd.
Erki
Kiddo soon 5000!
Postitusi: 5497
Liitunud: 19 Jaan 2003, 13:58
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Erki »

No Safaris tuleks siis juba teised reeglid...ma arvan. Seal võib ka pooletunnise kaotsega vabalt 3. koha saada. :)

Ja veel, enamasti võidetakse katseid ju ikkagi erinevate sõitjate poolt. Seega tuleks lõppkaotus päeva liidrile vist väiksem. Tegin kunagi mingi sellise arvutuse. :)
gaas on endiselt laiffi
Jaanus
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 5671
Liitunud: 15 Jaan 2003, 11:54
Asukoht: seal kus ralli
Kontakt:

Postitus Postitas Jaanus »

Erki kirjutas:No Safaris tuleks siis juba teised reeglid...ma arvan. Seal võib ka pooletunnise kaotsega vabalt 3. koha saada. :)

Ja veel, enamasti võidetakse katseid ju ikkagi erinevate sõitjate poolt. Seega tuleks lõppkaotus päeva liidrile vist väiksem. Tegin kunagi mingi sellise arvutuse. :)
Safari ei tule enam WRC-sarja niipea tagasi, FIA just kinnitas ju kolmaastaku plaani.
Liider ei võida tõesti kõiki katseid, kuid katse võitjale kaotab ta tavaliselt vaid mõne sekundiga.
KuriUss
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1484
Liitunud: 07 Mär 2003, 18:29
Asukoht: Sibulaküla
Kontakt:

Postitus Postitas KuriUss »

Tiimidele peaks see meeldima, kuna mõne punkti tootjate arvestuses saab siis alati turvaliselt nokkida. Ju siis tekib omamoodi kaks klassi - algajad tiimid, kes nopivad punkte vaatamata lisaminutitlele ja kõvemad tiimid, kes saavad punkte "puhtalt". Lisaks pole riski hinnaks enam konkreetne kõigist punktidest ilmajäämine, mis peaks ka sõitjaid tiimipoolsete kohustuste kammitsast veidi vabastama. Ka saavad noored sõitjad oma kogemuse rallidelt kätte ja kokkuvõttes peaksid kõiks õnnelikud olema.

Huvitav, kas midagi sarnast hakkab ka JWRCs toimuma? Seal oleks 5 min kaotust palju väiksem vahe kui WRCs ...
Erki
Kiddo soon 5000!
Postitusi: 5497
Liitunud: 19 Jaan 2003, 13:58
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Erki »

xaus kirjutas:
Erki kirjutas:No Safaris tuleks siis juba teised reeglid...ma arvan. Seal võib ka pooletunnise kaotsega vabalt 3. koha saada. :)

Ja veel, enamasti võidetakse katseid ju ikkagi erinevate sõitjate poolt. Seega tuleks lõppkaotus päeva liidrile vist väiksem. Tegin kunagi mingi sellise arvutuse. :)
Safari ei tule enam WRC-sarja niipea tagasi, FIA just kinnitas ju kolmaastaku plaani.
Liider ei võida tõesti kõiki katseid, kuid katse võitjale kaotab ta tavaliselt vaid mõne sekundiga.
Jah, Safaril niipea kalnedrisse asja pole... Aga tolleks ajaks kui Safari võibolla tagasi on, on hoopis uued reeglid niikuinii....
gaas on endiselt laiffi
Strike
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 5916
Liitunud: 06 Juun 2003, 11:58
Meeldimisi saanud: 2

Postitus Postitas Strike »

See on hea, et FIA ikkagi lubas selle aasta asfladirallideks esiautod rajale. Kuid see superralli süsteem tundub küll kuidagi kahtlane. Aga eks siis järgmisel hooajal ole näha kuidas see asi toimima hakkab.
Proud supporter of Angry Duck

Aitäh sulle Michael nende unustamatute hetkede eest
Michael Park R.I.P
Jaanus
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 5671
Liitunud: 15 Jaan 2003, 11:54
Asukoht: seal kus ralli
Kontakt:

Postitus Postitas Jaanus »

Lisa infot muudatuste kohta:

http://www.rallysportnews.com.au/cms/A_ ... ticle.html

Tähtsam info siin on ilmselt 2-auto reegli säilimine järgmisel aastal :( Päeva keskel jääb üks hooldus, mis on senise 20 minuti asemel 30 minutit. Piiratakse rehvide arvu MM-etappidel. Väheneb rallide pikkus seniselt 400(+/- 5%) kilomeetrilt 340-360 kilomeetrini.
mcwax

Postitus Postitas mcwax »

Mina arvan, et jälle et see 5 minuti reegel on rallile kui sellisese väga hea. Vaadake või tänavust test-süsteemi. Peale solku ei hakanud keegi enam järgmistel päevadel peale katkestamist kiiret sõitu tegema, kui aga nt. sõitmata jääb 2 katset esimesel päeval, kaotust seega 10 min, siis on järgmistel päevadel väga suur motivatsioon kiirelt sõita - individuaalsed punktid on veel täiesti reaalsed, isegi koht 5-6 parema seas. Oluline minu arust just see, et katkestanud mees ei saa enam võita küll aga on tal veel reaalne võtta 3-4 punkti, mis omakorda peaks olema piisav motivaator kiireks sõiduks. Igal juhul on pakutud idee kaugelt parem esialgu peale surutud süsteemist, kus punkte saab iga päeva lõpus.
Vasta