Järjekordne uute tehniliste nõuete idee FIA-lt...
Moderaatorid: KAIKUL, Jaanus, Strike, jagr, Erki
-
- Rallifoorum 24/7
- Postitusi: 5214
- Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
- Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
- Kontakt:
Järjekordne uute tehniliste nõuete idee FIA-lt...
http://www.worldrallynews.com/artman/pu ... le_650.php
Nonii,nüüd tahetakse aastal 2006 senised WRC-d asendada põhimõtteliselt neliveoliseks tehtud Super2000 autodega.Mitmed standardkomponendid pidavat auto hinna viima suurusjärku 200k eurot. Lisaks tahetakse keelata turbod.Väidetavad eestkostjad-Mehta ja WRC tootjate komitee esimees Gabriele Cadringher.
Jällegi üks kahtlasena mõjuv reeglimuudatuste plaan.Okay,mõned standardosad ja elektroonika piiramine-ehk aitavad tõesti kulusid kokku hoida ja tootjaid juurde meelitada,kuid turbode keelamine...minu hinnangul idiootsus,kõrgetele pööretele aetud väike imimootor peab hulga kehvemini vastu kui praegused turbod,lisaks ka ettevalmistus-jm.kulud...
Nonii,nüüd tahetakse aastal 2006 senised WRC-d asendada põhimõtteliselt neliveoliseks tehtud Super2000 autodega.Mitmed standardkomponendid pidavat auto hinna viima suurusjärku 200k eurot. Lisaks tahetakse keelata turbod.Väidetavad eestkostjad-Mehta ja WRC tootjate komitee esimees Gabriele Cadringher.
Jällegi üks kahtlasena mõjuv reeglimuudatuste plaan.Okay,mõned standardosad ja elektroonika piiramine-ehk aitavad tõesti kulusid kokku hoida ja tootjaid juurde meelitada,kuid turbode keelamine...minu hinnangul idiootsus,kõrgetele pööretele aetud väike imimootor peab hulga kehvemini vastu kui praegused turbod,lisaks ka ettevalmistus-jm.kulud...
Lugesin ka seda uudist. Uskumatud ideed taaskord FIA - lt. Loodetavasti need ideed ei lähe läbi, sest sellega sureb ka WRC sari.
Korsika rallil pidavat vädetavalt olema testis reegel: 1 mootor peab kestma kaks rallit ja teatud varuosasi ei tohi ralli ajal vahetada. Kui aru sain õieti siis mootori vahetuse puhul 2 ralli vahel saab ajale lisaks 50 sekki ja teatud varuosade eest 20 sekki. Ei saa aru, kas tõesti selliste idiootsustega on vaja tegeleda??
Korsika rallil pidavat vädetavalt olema testis reegel: 1 mootor peab kestma kaks rallit ja teatud varuosasi ei tohi ralli ajal vahetada. Kui aru sain õieti siis mootori vahetuse puhul 2 ralli vahel saab ajale lisaks 50 sekki ja teatud varuosade eest 20 sekki. Ei saa aru, kas tõesti selliste idiootsustega on vaja tegeleda??
Proud supporter of Angry Duck
Aitäh sulle Michael nende unustamatute hetkede eest
Michael Park R.I.P
Aitäh sulle Michael nende unustamatute hetkede eest
Michael Park R.I.P
Põhimõtteliselt siis sama nagu kit-car, aga 4veoline? Me kõik teame kuidas see kit-caride stoori lõppes. Selle projekti peamine märksõna "odavus" haihtus peenelt ja sujuvalt õhku. Ja kas see ikka tõstaks tootjate huvi asja vastu? Mõneks hetkeks vast...
Pigem piiraku JWRC ja N rühma autode tingimusi, need hakkavad käest minema! Seal, kus niikuinii valdavalt eratiimide all sõidetakse on odavus märksa tähtsam kui WRC's. Üks klass võiks ju ikka pedereerimata jääda, mis nn lippu üleval hoiaks ja arengut näitaks!
Pigem piiraku JWRC ja N rühma autode tingimusi, need hakkavad käest minema! Seal, kus niikuinii valdavalt eratiimide all sõidetakse on odavus märksa tähtsam kui WRC's. Üks klass võiks ju ikka pedereerimata jääda, mis nn lippu üleval hoiaks ja arengut näitaks!
-
- Rallifoorum 24/7
- Postitusi: 5214
- Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
- Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
- Kontakt:
Jah,ja mul vähemalt tekkis samuti paralleel kit-caridega,mis kasutasid paljuski tollaste Supertouring-autodega sarnanevaid detaile ja mootoreid.Ja kirjutasin turismiautospordi kunagistest (90.aastate lõpu) arengutest väheke ka just eile seal: viewtopic.php?t=854&start=40
Nagu aru olen saanud,peaks tulevane tipp-ralliauto välja nägema umbes nagu ETCC/WTCC auto,millele lisatud nelikvedu jm ralliks vajalikku nipet-näpet.
Aga Jost Capito tervitas Rallye-Magazinis juba uut reglementi,väites,et "palju saame ka turismiautolt üle võtta." See on aga üldiselt teada,et rinka-ja ralliauto on kaks kardinaalselt erinevat asja...
Ja tegelt võiks midagi ette võtta JWRC-ga,mitte küll seda idiootsust,et kõik seal ühe margiga sõidaksid.
Nagu aru olen saanud,peaks tulevane tipp-ralliauto välja nägema umbes nagu ETCC/WTCC auto,millele lisatud nelikvedu jm ralliks vajalikku nipet-näpet.
Aga Jost Capito tervitas Rallye-Magazinis juba uut reglementi,väites,et "palju saame ka turismiautolt üle võtta." See on aga üldiselt teada,et rinka-ja ralliauto on kaks kardinaalselt erinevat asja...
Ja tegelt võiks midagi ette võtta JWRC-ga,mitte küll seda idiootsust,et kõik seal ühe margiga sõidaksid.
Rasmus kirjutas:Põhimõtteliselt siis sama nagu kit-car, aga 4veoline? Me kõik teame kuidas see kit-caride stoori lõppes. Selle projekti peamine märksõna "odavus" haihtus peenelt ja sujuvalt õhku. Ja kas see ikka tõstaks tootjate huvi asja vastu? Mõneks hetkeks vast...
Pigem piiraku JWRC ja N rühma autode tingimusi, need hakkavad käest minema! Seal, kus niikuinii valdavalt eratiimide all sõidetakse on odavus märksa tähtsam kui WRC's. Üks klass võiks ju ikka pedereerimata jääda, mis nn lippu üleval hoiaks ja arengut näitaks!
Kuidas nad kujutavad ette, et hoiavad auto hinna 200K peal JWRC on näidanud, et FIA ei suuda ka parima tahtmise juures neid hindu kontrollida.
Aga ok, elektroonika piiramine on hea idee, aga turbo keelamisel küll mingit mõtet ei ole, pealegi on torbu kõri piiramine üks parimaid mooduseid hoida hobuhõud kontrolli all. Vabalthingaval mootoril on see keerulisem, kui nad just samu mootoreid kõigile ei tarni
Aga ok, elektroonika piiramine on hea idee, aga turbo keelamisel küll mingit mõtet ei ole, pealegi on torbu kõri piiramine üks parimaid mooduseid hoida hobuhõud kontrolli all. Vabalthingaval mootoril on see keerulisem, kui nad just samu mootoreid kõigile ei tarni
-
- Moderaator
- Postitusi: 19363
- Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
- Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
- Has thanked: 2
- Meeldimisi saanud: 10
- Kontakt:
Tohho till ae Mida kõike nad seal välja ei mõtle. On nad selles nii kindalad, et praegu veel WRC sõitvad tiimid siis ültse käega ei löö sarja peale kui see reegli muudatus vastu võetakse. Ma arvan küll, et veel alles jäänud tiimid lasevad ka varvast sarjast kohe.
Nad võiks luua siis täitsa uue sarja ja FIA alt ära tulla. Kui see võimalik on.
Nad võiks luua siis täitsa uue sarja ja FIA alt ära tulla. Kui see võimalik on.
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
-
- Rallifoorum 24/7
- Postitusi: 5214
- Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
- Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
- Kontakt:
Ainsad tipp-autospordisarjad,kus viimase viie aasta jooksul tehnilist lambakauplemist pole olnud,on praegune DTM ja NASCAR.F1 ja WRC omad on hästi teada,ChampCaris taheti ka vahepeal üle minna IRL-mootoritele,I(diotical)RL-is vähendati selle hooaja KESKEL mootorite mahtu ning ka väiksematel turismiautodel ja sportautodel on seda jagelemist olnud.
Minu idee on-praegune WRC,kuid keelata aktiivdiferentsiaalid,aktiivvedrustus,poolautomaatsed käigukastid ja muu ülikallis elektroonika.Turbod jäägu.Ja võibolla juurutada ka standardne nelikveosüsteem.
S2000 tehniline reglement: http://www.eurostc.com/2k4/regulations/ ... 1_2004.pdf
Minu idee on-praegune WRC,kuid keelata aktiivdiferentsiaalid,aktiivvedrustus,poolautomaatsed käigukastid ja muu ülikallis elektroonika.Turbod jäägu.Ja võibolla juurutada ka standardne nelikveosüsteem.
S2000 tehniline reglement: http://www.eurostc.com/2k4/regulations/ ... 1_2004.pdf
-
- Rallifoorum 24/7
- Postitusi: 5214
- Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
- Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
- Kontakt:
No aga kuidas seda siis teostada????
Erki kirjutas:Turbo kõrist niipalju et praegusel ajal ei hoia see vist küll enam midagi kontrolli all... Kõikide uute autode puhul öeldakse et "see on nüüd võimsam". Formaalselt on aga iga vertsu võimsus 300 hobujõudu. Parem võimalus oleks minumeelest lihtsalt hobujõupiirang...
-
- Rallifoorum 24/7
- Postitusi: 5214
- Liitunud: 21 Aug 2003, 11:41
- Asukoht: Tallinn, Lääne-Eesti
- Kontakt:
http://auto.delfi.ee/autosport/f1/artic ... id=8677691
Mitte küll päris WRC,kuid samuti midagi "uut" FIA poolt.Vat seal on Maxi jutt küll nii ilus ja õilis,kuidas me kulusid vähendame,kuid võib arvata,mis sääl tegelikkuses 99% tõenäosusega juhtub...
Mitte küll päris WRC,kuid samuti midagi "uut" FIA poolt.Vat seal on Maxi jutt küll nii ilus ja õilis,kuidas me kulusid vähendame,kuid võib arvata,mis sääl tegelikkuses 99% tõenäosusega juhtub...
Ei tea. Võibolla enne hooaega mootorite hobujõud ära mõõta ja kui liiga palju siis peavad tootjad minigd muudatused tegema. See eeldab siis et hooaja keskel mootoreid arendada ei tohi..mrali kirjutas:No aga kuidas seda siis teostada????
Erki kirjutas:Turbo kõrist niipalju et praegusel ajal ei hoia see vist küll enam midagi kontrolli all... Kõikide uute autode puhul öeldakse et "see on nüüd võimsam". Formaalselt on aga iga vertsu võimsus 300 hobujõudu. Parem võimalus oleks minumeelest lihtsalt hobujõupiirang...
gaas on endiselt laiffi
Mosley on ikka väga palju lubama hakanud. Vähendavad kulusi ja vana on selles täitsa kindel, et järgmisel aastal kõik need samad 20 autot stardis. Saab näha mis tegelikuses välja sellest kõigest tuleb.mrali kirjutas:http://auto.delfi.ee/autosport/f1/artic ... id=8677691
Mitte küll päris WRC,kuid samuti midagi "uut" FIA poolt.Vat seal on Maxi jutt küll nii ilus ja õilis,kuidas me kulusid vähendame,kuid võib arvata,mis sääl tegelikkuses 99% tõenäosusega juhtub...
Proud supporter of Angry Duck
Aitäh sulle Michael nende unustamatute hetkede eest
Michael Park R.I.P
Aitäh sulle Michael nende unustamatute hetkede eest
Michael Park R.I.P
Nende hobujõudude mõõtmisega on nii nagu ta on. Ei ole pädev, et seda lahti seletada, aga seda ei saa päris täpselt rakendada. Nimelt on hobujõud tuletatud väärtus, ning seetõttu on seal palju tegureid mis selle lahenduse ebapraktiliseks muudavad. Pealegi, tähtsam on vääne, mitte niiväga hobused.
Turbo kõride piiramisega saab teatud mõttes võimusust ja suutlikkust ikkagi piirata. Aga samas on reegel, et väiksema kõriga saavutatakse teatud hetkel rohkem väänet (õhu liikumiskiirus on suurem, sellest tulenevalt vist parem täitvusaste vms). Kitsam kõri muutub takistavaks kõrgetel pööretel, kus õhutarbimine on suurem. See selleks.
Siin teemas (ja juba ammu levinud mõtted) pakutud mõtted keelustada teatud agregaadid (aktiiv diffrid, stardikontrollid, poolautomaat kastid jne) oleks ikkagi sobivamad kui need teema alguses mainitud.
Olemasolevatel tootjatel oleks ju palju lihtsam autosid ümber kohandada, ja kehvematele tiimidele nagu koda ja Mitsubishi oleks see ju puha taevalik kingitus!
Mis mulle isiklikult vastukarva on, on just Super1600 ja N-rühma areng. JWRC põhimõte on ju olla lähte sari WRC'sse, kus siis noored tulevikutähed odavamate vahenditega õppida ja võidu sõita võiksid. Asi on ju selgelt valel suunal, kui autod iga aasta järjest kallimaks muutuvad. Pealegi sõidavad JWRC arvestuses valdavalt eratiimid (va erandid, aga nende edu seisnebki osalt tehase toetusel) ühelgi eratiimil ei ole käes sellist raha nagu tehasetiimidel. Noortesse võidusõitjatesse investeerimine on suhteliselt riskantne, tehke siis süsteem natukene efektiivsemaks ja andestavamaks.
Teine teema on N-rühm, mis teoreetiliselt peaks olema tänavasõidu autod vastava homologeeritud turvavarustusega (mida ta ka oli kuskil '90 algul-keskel). Praeguseks on lubatud paugutajad (ALS), stargikontrollid, otsehambumisega käigukastid, istemete eemaldamine ja palju muud tehnilised muudatused, mis rohkem A-rühma autole omased."Tänavasõidu" või "standard" autost on siin juttu kui neid võrrelda WRC autodega. Sama siingi, sõidavad ju PWRC sarjas eratiimid. Teate palju maksab üks tipptasemel N-rühma sõiduk, millega oleks võimalik konkureerida PWRC sarjas? Ise täpselt ei oska ka öelda, aga sigakallis on see enivei.
Siinkohal ei oleks vist mõtet kodukootud A-rühma (mida valdav osa nt Eesti A-rühma masinatest on) ja korraliku N-rühma masina võrdlusest tuua. Kohalikel võistlustel võib paberite järgi kehvema masinaga "võidusõidu autodele" margi täis teha. Ja publikul tekib küsimus, kuidas *****? milline neist siis kiirem peaks olema?
Vastuseks: money talks. (see point ei ole nüüd küll kõige adekvaatsem, aga mingi mõte siin ikkagi peitub)
Täpselt samamoodi, nagu oli mõned aastad tagasi kit-caridega, kui nood 4veolistele tehase autodele kandadele astusid.
Loodan, et ei tulnud palju kirjavigu ja segaseid mõtteid
Turbo kõride piiramisega saab teatud mõttes võimusust ja suutlikkust ikkagi piirata. Aga samas on reegel, et väiksema kõriga saavutatakse teatud hetkel rohkem väänet (õhu liikumiskiirus on suurem, sellest tulenevalt vist parem täitvusaste vms). Kitsam kõri muutub takistavaks kõrgetel pööretel, kus õhutarbimine on suurem. See selleks.
Mõtlengi seda, et võiks rallispordis olla üks klass, kus siis lastakse konstruktoritel ja tootjatel oma võimekust demonstreerida ja rakendada. Mina näen (jube tehniliste tingimuste poolest) pea et ideaalse variandina WRC klassi. See, et asi kallimaks läheb on paratamatus. Raha paneb rattad käima!Missugust arengut sa mõtled, Rasmus? Praegu küll on suur areng käsil. Kulukuse areng nimelt.
Siin teemas (ja juba ammu levinud mõtted) pakutud mõtted keelustada teatud agregaadid (aktiiv diffrid, stardikontrollid, poolautomaat kastid jne) oleks ikkagi sobivamad kui need teema alguses mainitud.
Olemasolevatel tootjatel oleks ju palju lihtsam autosid ümber kohandada, ja kehvematele tiimidele nagu koda ja Mitsubishi oleks see ju puha taevalik kingitus!
Mis mulle isiklikult vastukarva on, on just Super1600 ja N-rühma areng. JWRC põhimõte on ju olla lähte sari WRC'sse, kus siis noored tulevikutähed odavamate vahenditega õppida ja võidu sõita võiksid. Asi on ju selgelt valel suunal, kui autod iga aasta järjest kallimaks muutuvad. Pealegi sõidavad JWRC arvestuses valdavalt eratiimid (va erandid, aga nende edu seisnebki osalt tehase toetusel) ühelgi eratiimil ei ole käes sellist raha nagu tehasetiimidel. Noortesse võidusõitjatesse investeerimine on suhteliselt riskantne, tehke siis süsteem natukene efektiivsemaks ja andestavamaks.
Teine teema on N-rühm, mis teoreetiliselt peaks olema tänavasõidu autod vastava homologeeritud turvavarustusega (mida ta ka oli kuskil '90 algul-keskel). Praeguseks on lubatud paugutajad (ALS), stargikontrollid, otsehambumisega käigukastid, istemete eemaldamine ja palju muud tehnilised muudatused, mis rohkem A-rühma autole omased."Tänavasõidu" või "standard" autost on siin juttu kui neid võrrelda WRC autodega. Sama siingi, sõidavad ju PWRC sarjas eratiimid. Teate palju maksab üks tipptasemel N-rühma sõiduk, millega oleks võimalik konkureerida PWRC sarjas? Ise täpselt ei oska ka öelda, aga sigakallis on see enivei.
Siinkohal ei oleks vist mõtet kodukootud A-rühma (mida valdav osa nt Eesti A-rühma masinatest on) ja korraliku N-rühma masina võrdlusest tuua. Kohalikel võistlustel võib paberite järgi kehvema masinaga "võidusõidu autodele" margi täis teha. Ja publikul tekib küsimus, kuidas *****? milline neist siis kiirem peaks olema?
Vastuseks: money talks. (see point ei ole nüüd küll kõige adekvaatsem, aga mingi mõte siin ikkagi peitub)
Täpselt samamoodi, nagu oli mõned aastad tagasi kit-caridega, kui nood 4veolistele tehase autodele kandadele astusid.
Loodan, et ei tulnud palju kirjavigu ja segaseid mõtteid
Karl
Raha paneb rattad käima küll, aga kui raha juba liiga palju vaja läheb, siis on situatsioon selline nagu kujunemas on. Kaks meeskonda, kes konkureerivad kumbki ühe autoga (piltlikult öeldes). Ja kedagi juurde tulemas ei ole, või siis ainult nii nagu Skoda, Mitsu, oli Hyunday, Seat (üritavad ja kaovad jälle ning konkurentsi ei paku ja ka põnevust juurde ei too).
Läbi aegade on autorallis tehnikat ja meeskondi reeglitega maa peale tagasi toodud ja pole see sari kuhugi kadunud (oli B-rühm). Selline regulatsioon on ikkagi minu arust vajalik (võimsuse alandamises, tehnoloogia lihtsustamises). See et antud asi leiab aset hetkel kui Markko Märtin seal sõidab tundub võib-olla meile paha, aga nagu näha on ka Fordil lood hapud.
Kui kunagi toodi B-klassi asemele, tegelikult juba tola ajal olemas olnud, A-klass, siis on võimalik tänapäeval WRC asmele tuua N-klass. Kulud vähenevad ikkagi ja teistel on lihtsam juurde tulla. Loomulikult hakatakse kohe siis neid uusi autosid arendama ja tuunima kuni jälle hind lakke kerib. Aga nii on asjad ka ajaloos käinud !
Läbi aegade on autorallis tehnikat ja meeskondi reeglitega maa peale tagasi toodud ja pole see sari kuhugi kadunud (oli B-rühm). Selline regulatsioon on ikkagi minu arust vajalik (võimsuse alandamises, tehnoloogia lihtsustamises). See et antud asi leiab aset hetkel kui Markko Märtin seal sõidab tundub võib-olla meile paha, aga nagu näha on ka Fordil lood hapud.
Kui kunagi toodi B-klassi asemele, tegelikult juba tola ajal olemas olnud, A-klass, siis on võimalik tänapäeval WRC asmele tuua N-klass. Kulud vähenevad ikkagi ja teistel on lihtsam juurde tulla. Loomulikult hakatakse kohe siis neid uusi autosid arendama ja tuunima kuni jälle hind lakke kerib. Aga nii on asjad ka ajaloos käinud !
Karl