Võimalikud uued reeglid autoralli MM-sarjas

Maailma rallitippude käekäigust

Moderators: Jaanus, KAIKUL, Strike, jagr, Erki

Post Reply
Jaanus
Moderaator
Moderaator
Posts: 5671
Joined: 15 Jan 2003, 11:54
Location: seal kus ralli
Contact:

Võimalikud uued reeglid autoralli MM-sarjas

Post by Jaanus »

Ma ei pane seda lugu avalehele, kuna pole päris kindel kas sain kõigest õigesti aru, kuid siin peaks olema tõlgitud lugu tänasest World Motor Sport nõukogu otsustest:



Võimalikud uued reeglid autoralli MM-sarjas

World Motor Sport nõukogu tegi tugeva soovituse WRC komisjonile, võtta 2004. aasta autoralli MM-sarjas kasutusele järgmised uued reeglid. Paari päeva jooksul selgub WRC komisjoni otsuses, millised nendest soovitavatest reeglitest kasutusele võetakse.:

1) Testimise keeld: Iga tootja võib valida ühe riigi, kus ta võib testida oma masinaid. Testimine väljaspool valitud riiki on keelatud.

2) Hooldusala muutus: Tootjad võivad edaspidi hooldada vaid ühte autot korraga.

3) Rajaga tutvumise muutus: Rajaga tutvumine ühendatakse ralliga. Järgmise päeva katsetega tutvumine toimub rallipäeva lõpus ja selleks kasutatakse ralliautosid. WRC rallid pikenevad 4 päevasteks, millest üks on spetsiaalne TV päev. Rajaga tutvumise autod ja esiautod keelustatakse.

4) Telemeetria keeld. Igasugune telemeetria autost baasi ja baasist autosse keelustatakse.

Veel võidakse kehtestada piirangud rehvidele ja tahetakse suurendada võistlusauto komponentide vastupidavust. Arutatakse võimalust kasutada vabalthingavaid mootoreid alates 2006 aastast.

World Motor Sport nõukogu usub, et need muudatused vähendavad kulutusi ning 42 võistluspäeva kaotamine võib kaasa tuua kalendri laienemise praeguselt 14. võistluselt 16. võistlusele.

Tootja kolmanda auto reegel:
Tootja punkte tooma nomineeritud kolmanda auto piloot ei tohi olla jõudnud viimase kolme kalendriaasta jooksul kolme parema hulka MM-rallil.

PS! Tootja kolmanda auto reegel on otsus mitte soovitus, seega hakkab see kehtima alates 2004. aastast!!!


Allikas: www.fia.com
wacho
IV järgu kommentaator
IV järgu kommentaator
Posts: 88
Joined: 20 May 2003, 19:14
Location: sinu voodi all...noaga

Post by wacho »

Ühesõnaga nagu f1 püüdleb ka wrc suurema atraktiivsuse poole. Tahaks väheke täpsemat definitsiooni selle telepäeva kohta- mida see tähendab? Telekompaniid saavad õiguse osta teleülekandeõigusi üheks päevaks? Otseülekanded stagedelt jne? Selle korraldamiseks oleks kindlasti fia-l lisaraha vaja...

3 päeva asemel 4? No selle koha pealt hakkavad piloodid kindlasti kõvasti häält tõstma...niigi raske nende leivateenimine...Kujutage ette Küprasel 4 päeva (seda õnnex enam ei juhtu), finishis olex võind vabalt Ginley esimesena olla :-)

See ühes riigis testimine on enam vähem vastuvõetav, sest ex erinevaid võistlustingimusi saa ka kunstlikult luua....ja raha kokkuhoid päris suur.

Hooldada yhte autot korraga- siis jälle asjal enam kui kunagi varem loterii maik man. Kui rallid veel 4 päeva kestma hakkavad, siis on väga tõenäoline, et vahest võib mitmel tiimi piloodil probleeme korraga olla....mis siis tehakse tõmmakse loosi või?

Yldiselt ootaks ka teiste arvamusi :-)
Never argue with an idiot, he/she will bring you down to their level, and beat you up with experience....
Jaanus
Moderaator
Moderaator
Posts: 5671
Joined: 15 Jan 2003, 11:54
Location: seal kus ralli
Contact:

Post by Jaanus »

Hooldusega saab nii olema, et võid hooldada ühte autot korraga, kuid järjekorras hooldad kõiki autosid, see peaks olema hea TV reporteritele, kes saavad vähemate kaameratega servisest rohkem pilti. Nii saan mina aru igatahes :roll:

Rajaga tutvumisest ma aru ei saa, kuidas saab rallipäeva õhutl võistlusautoga homseid katseid läbida? Kas need õhtused rajaga tutvumised siis sõidetakse kiiresti või aeglaselt läbi ja kas nad lähevad ralli katsetena kirja? Igatahes tundub see kuidagi tobe :roll:

Ralli pikendamine 4 päevale ma probleemi ei näe, ilmselt tuleb see TV päev suht lühike, umbes 3 katset, millest tehakse siis otseülekanne. Pealegi kaob ju 3 rajaga tutvumise päeva ära.

Testimise keelust saan veel aru, et vähendab kulutusi, kuid uutel tiimidel saab väga raske olema, ilma testimata.

Vabalthingavad mootorid on ka toredad asjad. kaheliitrisest vabalthingavast mootorist nad küll 300 hobust kätte ei saa :P Mis, siis sõidetakse rallisid nii 200 hobuste mootoritega???

Kolmanda sõitja reegel on lauslollus. Ikka pole veel aru saanud, mis juhtub, kui kolmas sõitja poodiumile jõuab, siis on tema karjäär läbi? Tippmeeskondade kolmandatel sõitjatel on suht suur tõenäosus poodiumile jõuda ja sellega rikkuda oma edaspidine karjäär. Ei võta minu mõistus seda.
Erki
Kiddo soon 5000!
Posts: 5497
Joined: 19 Jan 2003, 13:58
Location: Tallinn

Post by Erki »

Järgmisest aastast hakatakse siis nii tegema et kui sõitja on 3. kohal, sõidab katse võimalikult aeglaselt läbi et poodiumile ei jõuaks... Ja selle servisega läheks ju nii et katsete vahed läheksid väga pikaks juhul kui nende vahel veel servis on. Ainukeke millega ma täielikult nõus olen on see 3. TV-päev ja natuke ka testimine. Võtad Venemaa - suur ja lai, saad sõita nii asfaldil, kruusal kui ka raskel kruusal nagu Küprosel.
gaas on endiselt laiffi
wacho
IV järgu kommentaator
IV järgu kommentaator
Posts: 88
Joined: 20 May 2003, 19:14
Location: sinu voodi all...noaga

Post by wacho »

jajah, kui neid autosid ükshaaval service`sse võtta, siis teenindusalade aeg venib päris pikaks...see kyll jama....

Telemeetriaandmete keelustamisega yritatakse võita mida?
Never argue with an idiot, he/she will bring you down to their level, and beat you up with experience....
nimh
Moderaator
Moderaator
Posts: 1195
Joined: 12 Mar 2003, 11:58
Location: Tallinn

Post by nimh »

kui vabalthingavad, kas siis piiratakse õhuvõtuava suurust ka?
Aastal kaks tuhat kuuskümmend
saab teoks see, millest puudust tunti,
piloodid nr. 1 ja 2 taevastel radadel
viimaks üksteiselt mõõtu võtavad,
ja käia lasevad sellisel võitlusvaimul,
mida pole aegadest saati nähtud
Erki
Kiddo soon 5000!
Posts: 5497
Joined: 19 Jan 2003, 13:58
Location: Tallinn

Post by Erki »

wacho wrote:jajah, kui neid autosid ükshaaval service`sse võtta, siis teenindusalade aeg venib päris pikaks...see kyll jama....

Telemeetriaandmete keelustamisega yritatakse võita mida?
Telemeetria keelustamisega üritatakse ära hoida seda, et nt. kui rikastel meeskondadel on mingid head teadurid vms. kes neid andmeid analüüsivad siis nt. Hyundai kellel mingeid suuri nende andmete uurijaid ei ole (või vähemalt praegust rahalist seisu vaadates ei tohiks olla) ei saa neile vastu.
Tuli küll pikk jutt aga loodetavasti saate aru mida ma mõtlesin :)
gaas on endiselt laiffi
vembuvello
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Posts: 410
Joined: 04 May 2003, 00:24
Location: tallinn

Post by vembuvello »

Reeglid on veel suht segased. igatahes jään ootama täpsustusi.... :?
Erki
Kiddo soon 5000!
Posts: 5497
Joined: 19 Jan 2003, 13:58
Location: Tallinn

Post by Erki »

Autosport kirjutab, et kui uued reeglid jõustuvad siis Bosse ähvardab rallist lahkuda. http://www.autosport.com/newsitem.asp?id=23674&s=8
gaas on endiselt laiffi
johunn
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1536
Joined: 27 Mar 2003, 21:26

Post by johunn »

nu mingu jah minema, märtinil üks konkurent vähem :P
tglt sellest oleks küll kahju, ta on ikka erinevast klassist mees, sõit on ikka ülitasemel... ta võiks ralliradasid veel tükk aega kaunistada!
tax
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 844
Joined: 23 Feb 2003, 22:20

Post by tax »

Nüüd olevat juba üks meeskondadest ka andnud teada, et, kui FIA poolt plaanitavad reeglid läbi lähevad, siis nemad lahkuvad WRC-st. Või vähemalt nii nad räägivad. :cry:
tax eriti ei tea, mida räägib
johunn
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1536
Joined: 27 Mar 2003, 21:26

Post by johunn »

niigi vähe teame järel, kui nüüd mõni veel ära läheb siis pole ju enam kedagi vaadata!!!
martin
IV järgu kommentaator
IV järgu kommentaator
Posts: 109
Joined: 19 Jul 2003, 14:12
Location: Loksa

Post by martin »

nõmedad reeglid tulevad eriti teeninduses 1 auto korraga ja õhtuti katsete läbisõit
KuriUss
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1484
Joined: 07 Mar 2003, 18:29
Location: Sibulaküla
Contact:

Post by KuriUss »

Mis värk see nende autodega rajaga tutvumisel on? Miks kodanikud niiväga on selle vastu, et tutvumist võistlusautodega teha?
Jaanus
Moderaator
Moderaator
Posts: 5671
Joined: 15 Jan 2003, 11:54
Location: seal kus ralli
Contact:

Post by Jaanus »

KuriUss wrote:Mis värk see nende autodega rajaga tutvumisel on? Miks kodanikud niiväga on selle vastu, et tutvumist võistlusautodega teha?
No sõitjad on peamiselt selle vastu, kuna WRC masin on suht lärmakas ja pole mõeldud aeglaseks sõitmiseks, seega tülikas juhtida nii võimsat masinat. Lisaks on mõni auto väga väike ja seal on paha kirjutada(206 WRC näiteks).
KuriUss
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1484
Joined: 07 Mar 2003, 18:29
Location: Sibulaküla
Contact:

Post by KuriUss »

xaus wrote:No sõitjad on peamiselt selle vastu, kuna WRC masin on suht lärmakas ja pole mõeldud aeglaseks sõitmiseks, seega tülikas juhtida nii võimsat masinat. Lisaks on mõni auto väga väike ja seal on paha kirjutada(206 WRC näiteks).
Sel juhul ma ei saa aru, miks ei võiks olla miskit üldsponsorit, kes tarniks tutvumisautod. Või rendiks need siis sümboolse hinna eest.

Põnev oleks muidugi näha miski tiimi kulujaotust. Ega need tutvumisautod seal vist samas miskit väga ulmelist summat võta. Et FIA järjekordne poos?

Kui räägitakse transpordiprobleemist siis tutvumisautod ei tohiks moodustada ju ka kuigi suurt osa kogu nodist, mida sinna rallidele kaasa tassitakse.
Post Reply