Portugali ralli 2009 II päev

Maailma rallitippude käekäigust

Moderators: Jaanus, KAIKUL, Strike, jagr, Erki

Post Reply
Strike
Moderaator
Moderaator
Posts: 5916
Joined: 06 Jun 2003, 11:58
Meeldimisi saanud: 2

Portugali ralli 2009 II päev

Post by Strike »

Image teine võistluspäev SS8-SS13 145,18km

Portugali ralli avapäev oli kirev nagu kirjusall ning selles oli nii rõõmu, kui pisaraid.
Ralli avavaatus sõideti neljapäeva õhtul Estádio Algarve publikukatsel. Kõige kiiremini läbis selle „Miki-Hiire“ katse, norralane Henning Solberg.
Tõelisele tööpäevale läksid rallisõitjad vastu reede hommikul ning selleks, et pääseda õhtusele teenitud puhkusele, pidid sõitjad seljataha jätma üle 135 kiiruskatse kilomeetri.

Image
Malcolm „The Boss“ Wilson andestas Jari Matti Latvalale tema sõiduvea ning soomlase sõidud jätkuvad Argentiinas
Foto: www.rally-live.com

Ralli avapäeva suutis kõige kiiremalt läbida Fordi meeskonna esipiloot Mikko Hirvonen. Päeva esimeses pooles kurtis Fordi piloot, et ei leia õiget sõidurütmi, kuid nagu hiljem katseaegadest näha võis, siis see oli vaid ajutine nähe. Soomlane võitis päeva kuuest kiiruskatsest ühe ning juhib rallit enne teist võistluspäeva Citroeni piloodi Dani Sordo ees, viieteistkümne sekundiga.

Citroeni teine number hispaanlane Dani Sordo on kindlasti üks avapäeva üllatajatest. Kui eelmisel aastal sai Sordo rallil poodiumikoha suuresti tänu Fordide ajatrahvile, siis ralli esimesel päeval näidatud kiirus lubab loota, et seekord ei ole tal teiste „abi“ vaja. Sordo juhtis rallit peale SS4 ning võitis ühe kiiruskatse.

Portugali ralli 2007 hooaja võitjal Sebastien Loebil ei alanud võidu kaitsmine soovitud viisil. Prantslane eksis reede hommikusel esimesel kiiruskatsel ühe kurvi pidurdusmaaga ning selleks, et tagasi teele saada kulus üle kahekümne sekundi. Teele tagasi saamisega kulus maailmameistril vaid paar sekundit, kuid kuna Portugali teede selle aastaseks märksõnaks on meeletu tolm, siis selleks, et taas näha kuhu sõidusuunas liikuma peaks, pidi Loeb ootama kuni ta enda poolt tekitatud tolm kaoks ning tekiks taas nähtavus. Loeb võitis päeva kiiruskatsetest kaks ning kaotab peale avapäeva ralliliidrile Hirvonenile kaheksateist sekundiga.

Avapäeva kõige positiivsem üllataja oli kindlasti Marcus Grönholm. Selles, et Grönholm on kiire ei kahelnud enne Portugali starti keegi, kuid kui hea on kombinatsioon Grönholm +Subaru? Nüüd on ka sellele küsimusele vastus saadud, Grönholm +Subaru = väga hea.
Grönholm kurtis peale reede hommikust avakatset, et pidurdab kurvidesse sisenedes liiga vara, kuid peagi oli seegi ununenud igapäeva tõde meelde tuletatud ning head katseajad ei lasknud ennast kaua oodata. Soomlane küll ei võitnud avapäeva katsetest ainsatki, kuid oli sellele üsna lähedal ning avapäeva oleks võinud eksmaailmameister vabalt ka esikohal lõpetada. Enne päeva viimast kiiruskatset kaotas lendavaks soomlaseks ristitud Grönholm, Hirvonenile vaid kolme sekundiga, kuid kaaskonkurendi Al Qassimi tolmus sõitmine viimasel kiiruskatsel langetas Grönholmi üldises pingereas neljandale kohale. Tõeline lahing poodiumi kohtadele võib alata!!!

Norralase Petter Solbergi päeva möödus ilma suuremate probleemideta, kuid kahel eelneval rallil näidatud hoogu Petter veel seekord näidata ei ole suutnud. Küsimusele kas norralane suudab leida masinale õige seadistuse ning endale õige sõidurütmi saame vastuse teisel võistluspäeval.
Petter kaotab avapäeva järel liidrile veidi üle neljakümne sekundi.

Sebastien Ogier on avapäeva järel hoidmas kuuendat kohta ning tundub, et noormees on teinud õiged järeldused peale Küprose ralli katkestamist. Stabiilsed katseajad ja kiirus esimesel võistluspäeval ning suuremate vigade vältimine on tõstnud Ogieri nö noorpilootide duelli hetke liidriks. Avapäevaga kogunes kaotust Hirvonenile minuti ja nelja sekundi jagu.

Noorpilootide duelli poodiumi teise koha ja absoluutarvestuse seitsmes koht kuulub avapäeva järel britt Matthew Wilsonile. Kui Matthew isa pähe tekkis täna kindlasti juurde nii mõnigi hall juuksekarv, siis poeg suutis pea külmana hoida ning tuua Stobarti meeskonna masina õhtusesse hooldusesse punktikohal. Kui Henning Solberg „maadles“ esimesel võistluspäeval piduri probleemidega, siis Matthew kõige suuremaks probleemiks oli tolm, mis kippus autosalongi.
Ogierile kaotab Stobarti piloot enne teist võistluspäeva kümne sekundiga ning kindlasti üritab Matthew selle vahe tagasi sõita kohe päeva esimeses pooles.

Viimasel punktikohal ning noorpilootide duelli madalaimal poodiumiastmel lõpetas avapäeva Jevgeni Novikov. Sarnaselt eelpool mainitud pilootidega hoidus ka Novikov suurematest vigadest ning on teenitult kinni viimases punktikohas. Kui Küprosel jäi veel esimene MM punkt tänu katkestamisele saavutamata, siis kindlasti loodab noor Venemaa tulevikulootus, selle vea parandada Portugalis ning lahkuda koju koos esimese MM punktiga.
Novikov kaotab peale avapäeva liidrile veidi üle pooleteise minuti.

Ott ja Kristo – Ott Tänak – Kristo Kraag püsisid terve avapäeva ilusti N rühmas pildis ning sõitsid katsete kuuendaid, seitsmendaid tulemusi. Päeva eelviimasel katsel jäid aga eestlased eessõitja tolmupilve ning halvas nähtavuses tehtud sõiduvea tõttu, sai auto kahjustada ning viimasele katsele ei starditud. Teisele võistluspäevale starditakse super-rally süsteemi järgi.

Päeva tähest, luuseriks – nii vist võiks kommenteerida Jari Matti Latvala kahekümne neljandat sünnipäeva. Hommikul sai noor soomlane õnnitlusi nii meeskonnalt, kui konkurentidelt, kuid…
Võistluspäeva alustas Latvala hästi ning võitis kaks avakatset ning hakkas juba tunduma, et Malcolm Wilsoni taktika, mitte edastada sellele rallil JML masinasse vaheaja splitte toimib, kui juhtus see mida keegi ei oodanud.
Päeva neljandal kiiruskatsel tegi soomlane sõiduvea, mille tõttu masin kaljunukist saadud löögi tagajärjel mäest alla hakkas rulluma ning oli vaid õnn, et peale umbes kümnendat tiiru auto peatus, teele ette jäänud puu najal. Meeskond ise viga ei saanud, kuid Ford Focus WRC sai vigastada nii tõsiselt, et võimaliku rebuildi üle veel mõeldakse.
Peale õnnetust sõnas Fordi boss, et kaalub tõsiselt mida Latvalaga teha, kuna see juba kolmas väljasõit sellele hooajal ning teine ralli järjest. Tundus, et Latvalale täna Fordi bossi kontoris pai küll ei tehta, kuid õhtuks selgus, et Wilson annab Latvalale veel ühe võimaluse. Seega näeme Latvalat sõitmas ka järgmisel MM rallil ning loodetavasti finišeerimas.

Video:Latvala väljasõidust

Image järjestus peale SS7:

1. M Hirvonen/J Lehtinen(FIN) Image Ford Focus RS 1h24m12.6s
2. D Sordo/M Marti (ESP) Image Citroën C4 +15.0s
3. S Loeb/D Elena (FRA) Image Citroën C4 +18.0s
4. M Gronholm /T Rautiainan (FIN) Image Subaru Impreza +23.9s
5. P Solberg/P Mills (NOR) Image Citroën Xsara +42.2s
6. S Ogier/J Ingrassia (FRA) Image Citroën C4 +1m04.0s
7. M Wilson/S Martin (GB) Image Ford Focus RS +1m14.6s
8. E Novikov/D Moscatt (RUS) Image Citroën C4 +1m33.7s
9. H Solberg/C Menkerud (NOR) Image Ford Focus RS +1m33.8s
10. Mads Ostberg/O Unnerud (NOR) Image Subaru Impreza +2m42.1s

Katsevõite 1.võistluspäeval:

2 (SS2, 3) – Jari Matti Latvala Image Ford Focus RS WRS
2 (SS4, 7) – Sebastien Loeb Image Citroen C4 WRC
1 (SS1) – Henning Solberg Image Ford Focus RS WRS
1 (SS5) – Mikko Hirvonen Image Ford Focus RS WRS
1 (SS6) – Dani sordo Image Citroen C4 WRC

Video:Esimese päeva kokkuvõte

Imageteise võistluspäeva katsed

Laupäev 04.04.2009

SS8 Santa Clara 1 22,61 11:55
SS9 Almodovar 1 27,18 12:30
SS10 Vascão 1 22,80 13:40
SS11 Santa Clara 2 22,61 16:50
SS12 Almodovar 2 27,18 17:25
SS13 Vascão 2 22,80 18:35

Kasulikke linke ralli jälgimiseks:

http://www.wrc.com/jsp/index.jsp?lnk=40 ... rally_id=P
http://www.citroen-wrc.com/spip.php?pag
http://www.vysledky-rally.cz/
http://www.ewrc-results.com/results_main.php
http://www.rallydeportugal.pt/index.php?idioma=e
http://www.acp-on-line.com/


Raadio:

http://wrc.com/jsp/wrr_pop.jsp
Last edited by Strike on 04 Apr 2009, 13:19, edited 1 time in total.
Proud supporter of Angry Duck

Aitäh sulle Michael nende unustamatute hetkede eest
Michael Park R.I.P
Maq
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 207
Joined: 03 Apr 2009, 18:34

Post by Maq »

Suur tänu Grönholmile hea sõidu ja selle eest,et Subaru liigub väga kiirelt.Samas Solberg ei saanud eelmisel aastal Subaruga kuidagi hakkama.Sel aastal paugutab Antiik-Sitikaga küll.Järelikult liiguti Subarut testides ja arendades õiges suunas,milles oma osa on ka Markkol.Seda tõestas pensionäär-Grönholm.
enn tarka
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1387
Joined: 02 Feb 2009, 13:14
Location: vastseliina
Has thanked: 2
Meeldimisi saanud: 1

Post by enn tarka »

strike,sind ei oska enam ära kiitagi,mega hästi teed kokkuvõtteid
TÄNAK MAAILMAMEISTRIKS
enn tarka
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1387
Joined: 02 Feb 2009, 13:14
Location: vastseliina
Has thanked: 2
Meeldimisi saanud: 1

Post by enn tarka »

miks foorumi kell vale on?
TÄNAK MAAILMAMEISTRIKS
svs89
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Posts: 2367
Joined: 10 Aug 2006, 17:31

Post by svs89 »

Start Time
Day 2
73
Ott TANAK (EST)
Kristo KRAAG (EST)
Subaru Impreza WRX
10:06:00
Meie aja järgi lähevad katsele 12:06:00
See on siis kontrollpunkt mitte katse start.
Järelikult kui HIRVONEN on tulnud siis 1 tunni ja 26 minuti pärast stardivad Tänak-Kraag.
Last edited by svs89 on 04 Apr 2009, 14:39, edited 1 time in total.
rally
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1427
Joined: 24 Nov 2008, 16:27
Has thanked: 1

Post by rally »

Tunnikene aega siis.
Rallime Mönuga !
Jaanus
Moderaator
Moderaator
Posts: 5671
Joined: 15 Jan 2003, 11:54
Location: seal kus ralli
Contact:

Post by Jaanus »

enn tarka wrote:miks foorumi kell vale on?
Kellaaega saab ise muuta. Tuleb valida ülevalt menüüst profiil ja märkida ajatsooniks GMT +3.
Suurkala
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 513
Joined: 07 Aug 2008, 15:40

Post by Suurkala »

Järjekordsed sügavad kummardused Srtike ees fantastilise kokkuvõtte eest ja jääme ootama põnevat rallipäeva.
valmacher
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Posts: 4404
Joined: 04 Oct 2005, 16:31

Post by valmacher »

Mikko rajal
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
Kama2
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 514
Joined: 03 Mar 2006, 19:49
Location: Tartu

Post by Kama2 »

Bosse väljas
Suurkala
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 513
Joined: 07 Aug 2008, 15:40

Post by Suurkala »

Bosse seisab rajal!
valmacher
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Posts: 4404
Joined: 04 Oct 2005, 16:31

Post by valmacher »

Bosse OFF!

Edit: hakkas liikuma
Last edited by valmacher on 04 Apr 2009, 11:05, edited 1 time in total.
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
Kama2
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 514
Joined: 03 Mar 2006, 19:49
Location: Tartu

Post by Kama2 »

läks uuesti liikvele
Suurkala
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 513
Joined: 07 Aug 2008, 15:40

Post by Suurkala »

Hakkas õnneks uuesti liikuma
Kama2
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 514
Joined: 03 Mar 2006, 19:49
Location: Tartu

Post by Kama2 »

ogieril ka seisatus
valmacher
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Posts: 4404
Joined: 04 Oct 2005, 16:31

Post by valmacher »

Ogier seisab, Bosse kaotas 2. splitis minuti
"Maailmas on ainult kolm spordiala: härjavõitlus, alpinism ja mootorisport, ülejäänud on vaid mängud!" [E.Hemingway]
Kama2
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 514
Joined: 03 Mar 2006, 19:49
Location: Tartu

Post by Kama2 »

bossel ikka probleemid
aix
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Posts: 4810
Joined: 10 Feb 2003, 22:47
Location: Tallinn
Meeldimisi saanud: 1
Contact:

Post by aix »

bosse seisab jälle
Kama2
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 514
Joined: 03 Mar 2006, 19:49
Location: Tartu

Post by Kama2 »

Ogier ja Bosse seisavad
Suurkala
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 513
Joined: 07 Aug 2008, 15:40

Post by Suurkala »

Bosse pidi ralliraadio andmeil tänaseks mängust väljas olema. (kui nüüd ise õieti aru sain :( )
Post Reply