2013. aastal autoralli MM-etapp Eestis

Maailma rallitippude käekäigust

Moderators: Jaanus, KAIKUL, Strike, jagr, Erki

Kiiver
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1009
Joined: 15 Jul 2003, 07:21
Location: Tallinn

2013. aastal autoralli MM-etapp Eestis

Post by Kiiver »

Tegin selleks tarbeks päris uue teema. Loodetavasti hakkab siia lisanduma positiivseid uudiseid
http://www.ruudulipp.ee/2013.-aastal-vo ... etapp.html
matu
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1149
Joined: 08 Apr 2003, 08:50
Location: Ülenurme

Post by matu »

prooviks võiks esialgu teha ühe eesti etapi mis võrust algaks ja saaremaal kaugatomaga lõpeks
-saxx-
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Posts: 403
Joined: 11 Jan 2011, 00:23

Post by -saxx- »

idee on ju muidugi väga suurepärane aga natuke julgen kahelda selle elluviimises.Kui hetkel on mindud kulude vähendamise suunas siis selline ralli viiks kulud ikka üpris kõrgeks.Isegi kui tehasemeeskonnad suudaksid selle ralli kaasa teha siis kardan et erameestele käib selline ralli natuke üle jõu ja pigem jäetakse selline etapp vahele.No ja juba legendi kirjutamine läbi nelja riigi on väga kulukas,aeganõudev ja väsitav.
Rainy
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1771
Joined: 30 Sep 2005, 03:05
Location: Kohila

Post by Rainy »

Kas on üldse nii pikkasid rallisid tehtud?
Reikoh
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 914
Joined: 27 Oct 2006, 21:20
Location: Vastseliina

Post by Reikoh »

ei poolda sellises formaadis MM rallit. väga pointless. Mm ralli võiks olla hoopis 2 päevane + siis neljapäevane SSS nagu oli ka eelmine aasta Soomes. 3 pikka päeva on isegi vaatamiseks liiga pikk ja väsitav, rääkimata veel 4 päevast kus peab liikuma iga päev pmst 250km.
Last edited by Reikoh on 20 Jan 2011, 15:00, edited 1 time in total.
kala
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 574
Joined: 12 Mar 2004, 08:59
Contact:

Post by kala »

Kahtlen ka sellise maratonralli edus. Võibolla 1x on huvitav ja proovitakse kuid tõenäoliselt jääb paljudel ikka asi raha taha.
MKD
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1659
Joined: 08 Feb 2008, 19:28
Location: Tallinn

Post by MKD »

Mis see siis oleks, Tour De Rally ?

Aga tõsiselt rääkides olen ma jätkuvalt seisukohal, et Eestile oleks praegusel ajal MM - etapi korraldamine liiga suur tükk, vähemalt erasponsorite abil on seda üsnagi võimatu korraldada. Riik võiks õla alla panna ja näiteks siis IRC etapist mõelda - mis oleks parem reklaam, kui 3 päeva toodaks Eurosport kopteritelt ja autode sisekaamerast otsepilti , kust on näha ilus loodus.

Kahjuks aga.. on meie peaminister suusafanatt ning kiidulaul käib vaid otepää MM etapi kohta, mis on meile , siin konnatiigis suur aga maailma mõistes marginaalne üritus.
Rasmus
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 841
Joined: 11 Sep 2003, 09:16
Location: Tallinn

Post by Rasmus »

See idee on iseneesest huvitav ja paadunud rallifanaatikule kõlab see fantastiliselt! Eks neid agasid ole muidugi palju, kuid ilmselt on sellise projekti raames siia regiooni WRC ralli toomine kõige reaalsem lahendus.
Mõni parema mäluga kodanik võiks meenutada - kui pikad meil rallid paarkümmend aastat tagasi olid :)
maailmameister
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1282
Joined: 03 Apr 2009, 16:21
Location: Raasiku

Post by maailmameister »

See on ju Jean Todti ammune unistus,et rallid oleks jälle nii pikad.Sellepärast ma täitsa usun selle projekti edusse.Muidugi eeldaks see ka riigi poolset panust,mis võib raskeks osutuda tänu meie tehnikaspordi vaenulikule valitsusele.
"If you're in a hurry there's no time to lift." Ott Tänak, Rally Poland 2016
TeeTCiLL
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Posts: 313
Joined: 09 Jul 2010, 17:25
Location: Kuressaare

Post by TeeTCiLL »

väga positiivne uudis aga pikkuse poole pealt saab see yks suur proovikivi olema !
bluuford
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Posts: 341
Joined: 24 Aug 2004, 15:22

Post by bluuford »

Ega seda pikkust niiväga ei maksa ka karta. Kindlasti saab teha ka seda, et paralleelselt jookseks kohalikud vöistlused nagu seda paljudel MM etappidel hetkel on (näiteks Rootsis tuleb peale MM-i sõitjaid kohalikud, kes osalevad ainult poolel rallil). Minumeelest on ideel jumet. Ja kui vötta seda, et selle aasta Monte ralli on kokku ca 1500 km ja see lödvalt mahuatud kolmele päevale, siis pole nagu miskit probleemi. Euroopa mastaabis pole näiteks Lõuna-Eesti ja Põhja-Poola rallide vahe suurt miskit. Monte kaugeimad katsed asuvad finsihist umbes 350-400km kaugusel, teate palju on Võrust Poola piirini?, ca 450 km ainult.
Ralli! Ja kõik muu ununeb...
Kolin
Moderaator
Moderaator
Posts: 19363
Joined: 23 Feb 2003, 12:43
Location: Seal kus lõpeb asfalt
Has thanked: 2
Meeldimisi saanud: 10
Contact:

Post by Kolin »

Võtta aluseks kasvõi 2006 või oli see 2007 Argentiina MM ralli. Kus publiku katse asetses 700 kilomeetrit ralli keskusest eemal. Ning selleks üheks katseks veeti kogu tehnika lennukitega sinna ja siis hommikuks jälle tagasi. Sedasi veeti seda tehnikat siis kaks korda. Kuna publiku katse oli kavas kaks korda.
Siis selles valguses ei tundugi see plaan üldse mitte halb
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
Synt3r
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Posts: 402
Joined: 13 Jan 2011, 13:55

Post by Synt3r »

bluuford wrote:Ega seda pikkust niiväga ei maksa ka karta. Kindlasti saab teha ka seda, et paralleelselt jookseks kohalikud vöistlused nagu seda paljudel MM etappidel hetkel on (näiteks Rootsis tuleb peale MM-i sõitjaid kohalikud, kes osalevad ainult poolel rallil). Minumeelest on ideel jumet. Ja kui vötta seda, et selle aasta Monte ralli on kokku ca 1500 km ja see lödvalt mahuatud kolmele päevale, siis pole nagu miskit probleemi. Euroopa mastaabis pole näiteks Lõuna-Eesti ja Põhja-Poola rallide vahe suurt miskit. Monte kaugeimad katsed asuvad finsihist umbes 350-400km kaugusel, teate palju on Võrust Poola piirini?, ca 450 km ainult.
Geograafia oli koolis vist nõrk? Arvatavasti ajasid Valgevenega sassi, sest valgevenesse on ca 450km, Poola piirini on kuskil 625km.

Teemasse kah niipalju, et elame ja näeme kuidas see projekt töötab. Lõpp võiks ikka Eestis olla :P
kajakas1
Hooaja Rallivõlur
Hooaja Rallivõlur
Posts: 1034
Joined: 10 Jun 2004, 10:53
Location: Tallinn-Rakvere

Post by kajakas1 »

Ei usu, et sellisel kujul see ralli teoks saab. Logistiliselt oleks puhas baltikumi ralli mõeldav, aga vaevalt ilma Poolata seda tehakse. Põhja-Leedu, Läti ja Võru ümbrus oleks igati normaalne. Poola piirini võib ju 625km olla, aga ega seda päris piiri ääres sõitma hakata. Reaalne oleks vähemalt 150km piirist lõuna poole. Ka mina pealtvaatajana ei kujutaks selle ralli mõistlikku jälgimist ette.

Samas raha poole pealt - ilmselt on siia tehnika kohale vedamine odavam, kui kuskile Jordaaniasse, Uus-Meremaast ja Argentiinast rääkimata. Miks aga FIFA tõmbleb pidevalt "lühemaks-pikemaks kallimaks-odavamaks" on arusaamatu.
Kas sellist WRC'd me tahtsimegi?
-huviline2-
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Posts: 3574
Joined: 13 Feb 2006, 17:08

Post by -huviline2- »

FIFA pole küll asjaosaline siin...FIA mõtlesid vast ikka.:)
TeeTCiLL
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Posts: 313
Joined: 09 Jul 2010, 17:25
Location: Kuressaare

Post by TeeTCiLL »

selle rally vaatamine läheks inimestele üsna kulukaks
allar9944
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Posts: 2443
Joined: 19 Jan 2010, 22:02
Location: Saaremaa

Post by allar9944 »

ega se vaatamine eriti kulukamaks ei lähe kui Lõuna Eesti ralli vaatamine näiteks. keegi ei käsi sul kõiki katseid vaadata. Vaatad ainult ned mis kodukohale kõige lähemad on.
TeeTCiLL
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Posts: 313
Joined: 09 Jul 2010, 17:25
Location: Kuressaare

Post by TeeTCiLL »

ma arvan et minu kodu koha lähedale ei jõua neist ykski :D
cali
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 725
Joined: 20 May 2003, 12:40
Location: Tallinn

Post by cali »

ma alguses olin skeptiline, noh arvestades seda majanduslikku keskkonda hetkel nii maailmas kui ka meil. Kuid iseenesest on idee hea ja tooks seda vanakooli rallitamist tagasi. Nii et vaikselt hakkab see idee üha rohkem meeldima. Kui see üritus saakski reaalsuseks, siis ma oleks läheks kindöasti vaatama, olenemata kuludest ja pikast reisimisest. Sellised seiklused mulle ralli juures just meeldivadki.
bluuford
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Posts: 341
Joined: 24 Aug 2004, 15:22

Post by bluuford »

Geograafia oli koolis vist nõrk? Arvatavasti ajasid Valgevenega sassi, sest valgevenesse on ca 450km, Poola piirini on kuskil 625km.

Teemasse kah niipalju, et elame ja näeme kuidas see projekt töötab. Lõpp võiks ikka Eestis olla :P[/quote]

No sorry, ma lihtsalt viskasin monte kaugeima katse Google earthi ja tömbasin sealt joone otse Monaakosse. Siis panin punkti Võrru ja töbasin Poola piirile.Jätsin täpsustamata, et möelmad kaugused on möödetud linnulennult.Linnulennult on Võru-Poola vahemaa täpselt 453km
Monaakos on aga 288 km linnulennult kaugeima katseni. Samas on Prantsusmaal aga tegemist väga mägise reljeefiga ja reaalne teekonna pikkus umbes sama.

Kui mõõta aga pikkus mööda teed, siis on kaugeima katse stradist Monaakosse umbes 5 tundi sõitu ja 485km Võrust Poola piirini aga 575km. Vahe alla 100km. Kui võtta Võrust viimase Poola ralli katseteni, siis vahemaa kokku umbes 670km, ehk siis ainult veel 100 km lisa.

Tõin selle lihtsalt võrdluseks, et oleks näha, et suurusjärgud pole üldse nii erinevad.

Geograafia ja kaardid on isegi kohati liiga hästi selged :-)
Ralli! Ja kõik muu ununeb...
Post Reply