Mehhiko ralli 2011 I päev

Maailma rallitippude käekäigust

Moderaatorid: Jaanus, KAIKUL, Strike, Erki, jagr

Vasta
Strike
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 5917
Liitunud: 06 Juun 2003, 11:58
Meeldimisi saanud: 2

Mehhiko ralli 2011 I päev

Postitus Postitas Strike »

Pilt 24. Mehhiko ralli 03.-06.03.2011

Ajaloonurk

Mehhiko MM-ralli ajaloo seni kõige põnevam heitlus toimus möödunud hooajal.
2010. aasta esimese kruusaralli eel oli Fordi meeskond rõõmsas meeleolus – avarallilt Rootsis olid kirjas võit ja kolmas koht ning miski ei ennustanud ebaõnne ka Mehhikos.
Rallieelne testikatse aga näitas, et Citroenid liiguvad võimsas tempos ning tulemuseks olid esimesed viis katseaega.
Avapäeval kaotasid eesstartijad aega tänu väga kehvadele tingimustele, kuid tagantpoolt alustanuid enam libe kruus ei seganud. Kõige paremini kasutas selle olukorra ära kaheksandana startinud Petter Solberg. Norralane võitis üheksast avapäeval sõidetud kiiruskatsest viis ning ööpausile minnes oli edu lähima jälitaja Ogieri ees 15 sekundit.
Esimesel võistluspäeval vaevlesid probleemide küüsis „staarpiloodid“ Ken Block ja Kimi Räikkonen.
Kui esimest WRC-starti tegeval Ken Blockil oli probleeme masina vedrustusega, siis soomlase Kimi Räikkoneni võistlusmasinal tõrkus ralli alguses kütusepump, kuid peale teelt väljasõitu 7. kiiruskatsel lõppes meeskonna Mehhiko ralli sootuks – avarii tagajärjel oli auto turvapuur sedavõrd deformeerunud, et FIA ametnikud ei lubanud neid enam starti.
Teisel päeval alustas rünnakut Sebastien Loeb, kes vähendas juba avakatsel liider Solbergiga vahet koguni 16,7 sekundi võrra ning juba järgmisel katsel oligi rallil uus liider.
Mehhiko ralli kolmekordne võitja domineeris teisel võistluspäeval ülivõimsalt ning võitis kavas olnud üheksast kiiruskatsest koguni kaheksa. Loeb alustas päeva kolmandal positsioonil ja kaotas liider Solbergile 27,4 sekundit, kuid õhtuks oli ta liidriks tõusnud ning vahe „lähima“ jälitaja Solbergi ees oli kasvanud koguni 55,5 sekundi pikkuseks.
Viimase päeva eel oli õhus vaid kaks küsimust – kes tuleb teiseks ning mis on juhtunud Fordidega?
Enne viimast võistluspäeva oli Petter Solbergi ja Sebastien Ogieri vahe 2,7 sekundit. Prantslane ründas kohe esimesel katsel ning võitis selle 4,1-sekundilise eduga, mis tähendas seda, et üldtabelis möödus ta norralasest 1,4 sekundiga. Järgmine katse jäi – uskumatu küll – tänu teetöödele sootuks ära.
Viimasele publikukatsele startis võistluspaar Solberg – Ogier 0,6-sekundilise vahega prantslase kasuks. Pingelisest heitlusest väljus võitjana Solberg, kelle edu oli konkurendi ees 1,7 sekundit ning see omakorda tähendas seda, et erameeskonna piloot tõusis viimase katsega poodiumi teisele astmele.
Mehhiko ralli poodiumi vallutasid kolme erineva Citroeni meeskonna piloodid.
Sebastien Loebile oli see neljas järjestikune Mehhiko ralli võit.

Kui Citroeni leeris oli rõõmupidu, siis Fordi meeskonnaliikmete näod olid üsna tõsised.
Mikko Hirvonen lõpetas ralli neljandal kohal ning sedagi tänu meeskonnakaaslase Jari-Matti Latvala teenele ralli eelviimasel katsel, kus Latvala aeglustas, et Hirvonen endast mööda lasta.
Kui välja jätta paar rehviprobleemi, siis muus osas Fordidel muresid polnud, kuid kuhugi oli kadunud Focus WRC-de tempo ning parim Ford kaotas Citroenidele lõpuks ligi kaks minutit ning – et tulemus veelgi masendavam oleks – ei saanud Fordid Mehhiko teedelt ühtegi katsevõitu.
Viimati juhtus midagi sellist hooajal 2006.
Fordi ainus võit pärineb aastast 2004, kui Mehhiko MM-ralli debüüdil triumfeerisid Markko Märtin – Michael Park. Ühtlasi oli see ka viimane hooaeg, mil Ford kasutas kuuekäigulist käigukasti.

Just viiekäigulise käigukasti allajäämist Citroenide kuuekäigulisele pidasid Fordi insenerid kõige reaalsemaks Mehhiko ralli suure ajakaotuse põhjuseks.

Kokku sõideti 2010. aasta Mehhiko rallil 21 kiiruskatset kogupikkusega 347,55 km.
30-st startijast lõpetas 25.
Võitjad: Sebastien Loeb – Daniel Elena / Citroen C4 WRC
Võitja keskmine kiirus: 93,64 km/h
Katsevõidud: Sebastien Loeb 8, Petter Solberg 7, Sebastien Ogier 6

Mehhiko ralli 2010 TOP3:

1. Sebastien Loeb – Daniel Elena Pilt Citroen C4 WRC 03:42.41,7
2. Petter Solberg – Phil Mills Pilt Citroen C4 WRC 03:43.05,9 +00:24,2
3. Sebastien Ogier – Julien Ingrassia Pilt Citroen C4 WRC 03:43.07,0 +00:25,3

Mehhiko ralli rekordilised võitjad:

Sebastien Loeb (2006-2008, 2010),Markko Märtin (2004), Petter Solberg (2005)


Pilt Eestlased Mehhiko MM-rallil:

Aasta Sõitjad Auto Tulemus

2004 Markko Märtin – Michael Park Ford Focus RS WRC 1
2005 Markko Märtin – Michael Park Peugeot 307 WRC 3
2008 Jaan Mölder jr. – Frederic Micolette Suzuki Swift S1600 10


Tagasivaade eelmisele etapile - PiltRootsi ralli

2011. hooaja avaralli pakkus võimsa etenduse uue ajastu WRC-masinate näol ning pinget jätkus viimaste meetriteni.
Usun, et iga rallifänn on unistanud, et enne viimast võistluspäeva võiks esikoha eest heidelda rohkem kui kaks sõitjat ning Rootsi ralliga täitus see unistus kuhjaga. Ennem viimast võistluspäeva võitlesid esikoha nimel koguni viis pilooti ja nad kõik mahtusid vaid 15,8 sekundi sisse.

Sarnaselt eelmisele hooajale võitis avavõistluse Mikko Hirvonen, kuid seda pingelises heitluses Mads Østbergiga.
Kui kõik muu oli tavapärane, siis elevust tekitas see, et 2011. hooaja esimese Power stage katse stardis vahetasid kohad Petter Solberg ja kaardilugeja Chris Patterson.
Sellise muudatuse põhjuseks oli asjaolu, et Rootsi politsei oli Solbergilt juhiload ära võtnud ning otsus jõustus 48 tundi pärast rikkumise toimepanemist. Solbergi meeskonna esindajad tegid kõik, et veenda neid Petteri soovis sõita vaid see viimane kiiruskatse, kuid Rootsi politsei jäi oma otsusele kindlaks. Selle tagajärjel ei jäänud muud üle, kui Pattersonil piloodina ning Petteril kaardilugejana WRC-debüüt teha ning meeskonnale vajalikud viienda koha MM-punktid siiski kindlustada.
Esimese Power stage katse võidu sai enda nimele Sebastien Ogier.

Pilt Mehhiko 2011

Varasemalt Corona Rally Mexico nime kandud ralli on selleks aastaks uue nime saanud – Rally Guanajuato Mexico.
Sarnaselt hooajale 2010. on ka sel aastal Mehhiko ralli hooaja teiseks võistluseks ning esimeseks kruusaralliks.
Kui eelmisel aastal oli Mehhiko ralli ainsaks MM-võistluseks, mis sõideti Ameerika kontinendil, siis sel hooajal on peale aastast pausi kalendris tagasi ka Argentina ralli.
Uuendusena sõidetakse sel aastal kohe peale avatseremooniat Guanajuato linnakatse. Lisaks sellele on ka reede ja laupäeva õhtul kavas Leóni Autodroomil sõidetavad publikukatsed, mida läbitakse kokku neljal korral.
Power stage on Mehhiko ralli viimane kiiruskatse Arperos, millel pikkuseks 8,28km.
Pärast aastast pausi on taas võistlustules Venemaa piloot Evgeniy Novikov, kes toob Mehhiko ralli starti Ford Fiesta RS WRC-mudeli.
Eesti rallifännide rõõmuks teevad sel aastal S-WRC arvestuses kaasa kaks Eesti ekipaaži : Ott Tänak – Kuldar Sikk (Ford Fiesta S2000) ja Karl Kruuda – Martin Järveoja (Skoda Fabia S2000).
Mõlemad piloodid pole Mehhiko teedel varem võistelnud, kuid hoolimata sellest peaks võistlejate eesmärgiks olema lisaks kogemuste hankimisele ja lõpetamisele ka võimalikult kõrge koht S-WRC arvestuses ning hea õnne korral õnnestub ehk napsata ka mõni MM-punkt.
Võidusõidu starti asub 25 ekipaaži, neist 12 WRC-masinat. MM-punkte jagatakse WRC ja S-WRC klasside sõitjatele.
Kokku läbitakse 22 kiiruskatset ja 365,41 kiiruskatsekilomeetrit.


Mehhiko ralli stardilist

Pilt
Kas Fordid jätkavad Mehhikos sealt, kus Rootsis pooleli jäi?
Foto: AFP/SCANPIX

MM-arvestus peale 1/13 (sõitjad):

1. Pilt Mikko Hirvonen 25
2. PiltMads Østberg 18
3. Pilt Jari-Matti Latvala 16 (1)
4. Pilt Sebastien Ogier 15 (3)
5. PiltPetter Solberg 10
6. Pilt Sebastien Loeb 10 (2)
7. Pilt Per-Gunnar Andersson 6
8. Pilt Kimi Räikkonen 4
9. Pilt Matthew Wilson 2
10. Pilt Khalid Al-Qassimi 1

*(Power stage punktid)

MM-arvestus peale 1/13 (meeskonnad):

1. Pilt Ford Abu Dhabi World Rally Team 40
2. Pilt Citroen Total World Rally Team 22
3. Pilt M-Sport Stobart Ford Rally Team 18
4. Pilt ICE1 Racing 8
5. Pilt Team Abu Dhabi 6
6. Pilt FERM Power Tools World Rally Team 4
7. Pilt Monster World Rally Team 2

Katsevõidud peale 1/13

1. Pilt Per-Gunnar Andersson 4
2. Pilt Sebastien Loeb
3. PiltPetter Solberg 3
4. Pilt Jari-Matti Latvala 3
5. PiltMads Østberg 3
6. Pilt Mikko Hirvonen 3
7. Pilt Sebastien Ogier 3 (1)

*(Power stage katsevõidud)

Ralli võidud peale 1/13

Pilt Mikko Hirvonen 1Pilt

Pilt Mehhiko ralli shakedown tulemused:

1. Sebastien Ogier Pilt Citroën DS3 WRC 02:51,7
2. Petter Solberg Pilt Citroën DS3 WRC 02:51,9 +00:00,2
3. Sebastien Loeb Pilt Citroën DS3 WRC 02:52,9 +00:01,2
4. Jari-Matti Latvala Pilt Ford Fiesta RS WRC 02:53,3 +00:01,6
5. Mads Østberg Pilt Ford Fiesta RS WRC 02:55,3 +00:03,6
6. Matthew Wilson Pilt Ford Fiesta RS WRC 02:55,5 +00:03,8
7. Mikko Hirvonen Pilt Ford Fiesta RS WRC 02:55,9 +00:04,2
8. Federico Villagra Pilt Ford Fiesta RS WRC 02:56,4 +00:04,7
9. Evgeniy Novikov Pilt Ford Fiesta RS WRC 02:56,5 +00:04,8
10.Henning Solberg Pilt Ford Fiesta RS WRC 02:57,7 +00:06,0

Pilt Mehhiko ralli järjestus peale SS1:

1. Petter Solberg Pilt Citroën DS3 WRC 00:53,2
2. Sebastien Loeb Pilt Citroën DS3 WRC 00:53,4 +00:00,2
3. Sebastien Ogier Pilt Citroën DS3 WRC 00:53,7 +00:00,5
4. Jari-Matti Latvala Pilt Ford Fiesta RS WRC 00:54,4 +00:01,2
5. Mikko Hirvonen Pilt Ford Fiesta RS WRC 00:54,8 +00:01,6
6. Federico Villagra Pilt Ford Fiesta RS WRC 00:55,5 +00:02,3
7. Matthew Wilson Pilt Ford Fiesta RS WRC 00:55,9 +00:02,7
8. Evgeniy Novikov Pilt Ford Fiesta RS WRC 00:55,9 +00:02,7
9. Mads Østberg Pilt Ford Fiesta RS WRC 00:56,0 +00:02,8
10. Nasser Al-Attiyah Pilt Ford Fiesta S2000 00:56,7 +00:03,5

15. Ott Tänak Pilt Ford Fiesta S2000 00:58,7 +00:05,5
18. Karl Kruuda Pilt Skoda Fabia S2000 01:02,0 +00:08,8


Pilt Mehhiko ralli esimese võistluspäeva kiiruskatsed SS1-SS10, 144,22km

Reede 04.03

SS1 Guanajuato Street Stage 1,05km 04:06
SS2 Alfaro 1 26,01km 16:43
SS3 Ortega 1 23,83km 18:16
SS4 El Cubilete 1 18,87km 19:04
SS5 León Street Stage 1,33km 20:12
SS6 Alfaro 2 26,01km 21:47
SS6 Ortega 2 23,83km 23:20
SS8 El Cubilete 2 18,87km 00:08
SS9 Super Special 1 2,21km 03:45
SS10 Super Special 2 2,21km 03:50

Kasulikke linke ralli jälgimiseks:

http://www.wrc.com/results/2011/corona- ... age-times/
http://www.citroen-wrc.com/spip.php?pag
http://www.vysledky-rally.cz/
http://www.ewrc-results.com/results_main.php

Raadio:

http://www.wrc.com/fanzone/world-rally-radio/
Viimati muutis Strike, 04 Mär 2011, 09:42, muudetud 3 korda kokku.
Proud supporter of Angry Duck

Aitäh sulle Michael nende unustamatute hetkede eest
Michael Park R.I.P
-timtim
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 747
Liitunud: 08 Apr 2009, 11:35
Asukoht: Lindi Taga

Postitus Postitas -timtim »

mis kell testikatse on ?
Raskel ajal on rahvaralli ka ralli!
Kolin
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 19363
Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
Has thanked: 2
Meeldimisi saanud: 12
Kontakt:

Postitus Postitas Kolin »

Hea jutt nagu alati. Midagi pole ütelda


Varsti peak hakkama ka Shake ajad tulema. Meie aja järgi kell 16:00 oli alanud Shake katse
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
svs89
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2367
Liitunud: 10 Aug 2006, 17:31

Postitus Postitas svs89 »

-timtim kirjutas:mis kell testikatse on ?
http://www.rally-maps.com/country/Mexic ... /Shakedown
jaani8
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 501
Liitunud: 09 Veebr 2008, 16:15

Postitus Postitas jaani8 »

rally11
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1106
Liitunud: 13 Veebr 2011, 09:17
Asukoht: kuressaare

Postitus Postitas rally11 »

Vabandage aga kust shakedowni aegu vaatate?
Makkro
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1647
Liitunud: 25 Apr 2008, 09:22

Postitus Postitas Makkro »

on need ültse üleval kusagil?
rally11
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1106
Liitunud: 13 Veebr 2011, 09:17
Asukoht: kuressaare

Postitus Postitas rally11 »

muhk
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1965
Liitunud: 01 Mai 2010, 17:59

Postitus Postitas muhk »

testikatse tulemuste kohta pole ikka midagi teada?
Rainy
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1771
Liitunud: 30 Sept 2005, 03:05
Asukoht: Kohila

Postitus Postitas Rainy »

http://twitter.com/citroenracing

siit:

Shakedown. Few minutes before the end: Ogier 2:51:7, P. Solberg 2:51:9, Loeb 2:52:9…

pole rohkem infot
jaani8
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 501
Liitunud: 09 Veebr 2008, 16:15

Postitus Postitas jaani8 »

OGIER (4) 2:51.7
SOLBERG P. (4) 2:51.9
LOEB (4) 2:52.9
LATVALA (4) 2:53.3
OSTBERG (5) 2:55.3
HIRVONEN (4) 2:55.9
VILLAGRA (4) 2:56.4
WILSON (5) 2:56.6
NOVIKOV (5) 2:59.2
BLOCK (4) 3:02.4
SOLBERG H. (2) 3:03.0
AL-ATTIYAH (1) 3:06.9
HÄNNINEN (2) 3:07.2
PROKOP (1) 3:13.7
KUIPERS (1) 3:23.3
Kolin
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 19363
Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
Has thanked: 2
Meeldimisi saanud: 12
Kontakt:

Postitus Postitas Kolin »

Citikad jälle rõõmsalt ees otsas.
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
Rainy
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1771
Liitunud: 30 Sept 2005, 03:05
Asukoht: Kohila

Postitus Postitas Rainy »

Kruusal on S2000nde ja WRC vahe väga suur
Makkro
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1647
Liitunud: 25 Apr 2008, 09:22

Postitus Postitas Makkro »

aga Ott ja Kruuda?
Kolin
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 19363
Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
Has thanked: 2
Meeldimisi saanud: 12
Kontakt:

Postitus Postitas Kolin »

Kust saaks ametliku info shake kohta
Ei suuda kusagilt leida
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
jaani8
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 501
Liitunud: 09 Veebr 2008, 16:15

Postitus Postitas jaani8 »

Kolin kirjutas:Kust saaks ametliku info shake kohta
Ei suuda kusagilt leida
Need pole ametlikud ajad, shakedowniga olevat mingi jama ka olnud. Pealtvaatajad olevat kive rajale visanud.
Kenny
IV järgu kommentaator
IV järgu kommentaator
Postitusi: 126
Liitunud: 28 Aug 2005, 10:06
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Kenny »

Karl 3:17,8 Ott 3:11,4
-saxx-
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Postitusi: 403
Liitunud: 11 Jaan 2011, 00:23

Postitus Postitas -saxx- »

wrc.com

1. OGIER. Citroen DS3 WRC. 2:51.7

2. P. SOLBERG. Citroen DS3 WRC. 2:51.9

3. LOEB. Citroen DS3 WRC. 2:52.9

4. LATVALA. Ford Fiesta RS WRC. 2:53.3

5. OSTBERG. Ford Fiesta RS WRC. 2:55.3

6. WILSON. Ford Fiesta RS WRC. 2:55.5

7. HIRVONEN. Ford Fiesta RS WRC. 2:55.9

8. VILLAGRA. Ford Fiesta RS WRC. 2:56.4

9. NOVIKOV. Ford Fiesta RS WRC. 2:56.5

10. H. SOLBERG. Ford Fiesta RS WRC. 2:57.7

11. BLOCK. Ford Fiesta RS WRC. 3:00.4



Citroenid ees ja Fordid kõik järel
evox
algaja kommentaator
algaja kommentaator
Postitusi: 12
Liitunud: 03 Mär 2011, 21:55

Postitus Postitas evox »

rallikas54
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Postitusi: 397
Liitunud: 30 Mai 2009, 10:52

Postitus Postitas rallikas54 »

Tänak pani ikka väga hästi, tegi aint ühe läbimise ja võtta seda, mis Hänninen esimese läbimisega sõitis, siis Tänak väga kiire:)
Vasta