Vodafone Rally de Portugal 2011 I päev

Maailma rallitippude käekäigust

Moderaatorid: Jaanus, KAIKUL, Strike, Erki, jagr

Vasta
Strike
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 5918
Liitunud: 06 Juun 2003, 11:58
Meeldimisi saanud: 2

Vodafone Rally de Portugal 2011 I päev

Postitus Postitas Strike »

Pilt 45. Vodafone Rally de Portugal 24.-27.03.2011

Ajaloonurk

Seekord kajastab ajaloonurk aastal 2000 aset leidnud sündmusi.
Hooaeg 2000 sai valitud tänu sellele, et sel aastal muudeti osad reeglid, mis käesoleval hooajal taas tagasi on. Kaotati TV-katsed, kus jagati lisapunkte, ning katkestajatel ei lubatud viimasele katsele startida.
Portugali ralli oli aastal 2000 hooaja neljas ralli. MM-punktiarvestuse liidrina saabus Portugali Tommi Mäkinen, kuid lahkus Richard Burns.
Esimest korda olid sel hooajal stardis kõigi seitsme tehasetiimi masinad – Subaru, Ford, Peugeot, Mitsubishi, Skoda, Hyundai ja Seat.
Subaru tõi starti uue Impreza mudeli ning see osutus kohe edukaks – võistkond sai 30-nda MM-võidu.
Sõitjate probleemid võib kokku võtta kahe märksõnaga – roolivõim ja tolm.

Esimesel päeval sõideti üksteist kiiruskatset ning esimesel neljal katsel oli rallil kolm erinevat liidrit.
Peale esimest katset rallit juhtima läinud McRae´l tekkisid probleemid roolivõimuga ning päeva eelviimasel katsel katkestas šotlane mootoriprobleemide tõttu.
Kui Subarul oli Portugalis kasutusel uus masin, siis Fordidel olid uued mootorid. Ainsana sõitis vana mootoriga Petter Solberg, kes hiljem katkestas siduriprobleemide tõttu.
Burns lõpetas avapäeva 42,4-sekundilise kaotusega Grönholmile. Vaid 0,6 sekundi kaugusel lõpetas võistluspäeva Seati meeskonnast taandatud Toyota Corollal sõitev Harri Rovanperä.
Teisel päeval asus Burns taas juhtima, kuid päeva viimastel katsetel oli probleeme tolmuga, mis tungis salongi, ning piiratud nähtavus tähendas omakorda liidrikoha Grönholmile loovutamist.
Päeva lõppedes oli soomlase ja briti vahe 14,6 sekundit. Viimasel päeval jäi läbida vaid kolm kiiruskatset kogupikkusega 60,30km.
Lõpuks edestas Burns Grönholmi kõigest 6,5 sekundiga. Kolmandana lõpetas Fordi piloot Sainz, kaotades Burnsile juba üle kahe minuti. Neljandana ületas Corolla WRC-ga finišijoone Rovanperä, kes oli ülimalt rahul nii tulemuse kui ka sellega, et parim Seat oli alles üheksandal positsioonil (Gardemeister).
Viiendana lõpetas Peugeot´ piloot Delecour ning viimase punktikoha sai tänu Markko Märtini trahvile Mitsubishi piloot Freddy Loix.
Markko Märtin – Michael Park erameeskonna Toyota Corolla WRC-l lõpetasid ralli kuuendana, kuid tankimise hooldusalas roolivõimu õli lisamise eest saadud 90-sekundine trahv kukutas eestlase seitsmendaks. Punktikohast jäi puudu 12,7 sekundit. Markko näitas rallil häid katseaegu olles ühel kiiruskatsel teine ja mahtudes veel viiel katsel kuue hulka.
Burns võitis ülekaalukalt enim kiiruskatseid ning vaid tehnilised probleemid takistasid tal võtmast ülivõimast võitu - peale ralli lõppu oli kõigil vaid küsimus, mida suudab uus Impreza järgnevatel rallidel…

MM-liidri Mäkineni jaoks hakkasid asjad viltu kiskuma juba avameetritest, kui soomlane ajas publikukatsel ringilugemise sassi ning kaotas sellega väärtuslikku aega. Päeva eelviimasel kiiruskatsel sõitis soomlane vastu puukändu, lõhkus roolisüsteemi ja oli sunnitud katkestama.
Katkestasid ka mõlemad Hyundai sõitjad – Alister McRae masinal olid hüdraulikaprobleemid ning Kenneth Erikssonil siduri- ja diferentsiaalimured ning lõpuks lõpetas tema teekonna tulekahju.

Kokku sõideti 2000. aasta Portugali rallil 23 kiiruskatset kogupikkusega 398,35 km.
112-st startijast lõpetas 48.
Võitjad: Richard Burns – Robert Reid / Subaru Impreza WRC
Võitja keskmine kiirus: 87,23 km/h
Katsevõidud: Richard Burns 12, Marcus Grönholm 3, Carlos Sainz 3, Colin McRae 2, Francois Delecour 1, Harri Rovanperä 1, Petter Solberg 1

Portugali ralli on läbi aegade võitnud sellised suured rallilegendid nagu Hannu Mikkola, Walter Röhrl, Michelle Mouton, Miki Biasion, Markku Alen, Juha Kankkunen, Carlos Sainz, Colin McRae, Richard Burns , Tommi Mäkinen ja Sebastien Loeb.

Portugali ralli 2010 TOP3:

1. Sebastien Ogier – Julien Ingrassia Pilt Citroen C4 WRC 03:51.16,1
2. Sebastien Loeb – Daniel Elena Pilt Citroen C4 WRC 03:51.24,0 +00:07,9
3. Dani Sordo – Marc Marti Pilt Citroen C4 WRC 03:52.33,7 +01:17,6


Pilt Eestlased Portugali MM-rallil:

Aasta Sõitjad Auto Tulemus
1995 Ivar Raidam – Margus Karjane Ford Escort RS Cosworth K
1998 Markko Märtin – Toomas Kitsing Toyota Celica GT-Four K
1999 Markko Märtin – Toomas Kitsing Ford Escort WRC K
2000 Markko Märtin – Michael Park Toyota Corolla WRC 7
2001 Markko Märtin – Michael Park Subaru Impreza WRC K
2007 Urmo Aava – Kuldar Sikk Suzuki Swift S1600 15 (2 -JWRC)
2007 Jaan Mölder jr. – Katrin Becker Suzuki Swift S1600 21 (4 - JWRC)
2007 Aigar Pärs – Ken Järveoja Suzuki Swift S1600 50 (14 – JWRC)
2009 Ott Tänak – Kristo Kraag Subaru Impreza WRX STi 20
2010 Ott Tänak – Kuldar Sikk Mitsubishi Lancer Evo X K
2010 Karl Kruuda – Martin Järveoja Suzuki Swift S1600 27

Tagasivaade eelmisele etapile - Pilt Mehhiko ralli

Mehhiko ralli 2011 meenutas seekord vägagi eelmise aasta võistlust . Citroenid domineerisid testikatsest alates ning seekord oli vaid see teisiti, et Citroeni pilootide sõiduvead ning tehnilised probleemid aitasid poodiumile ka Fordi ekipaažid.
Kuni viimase võistluspäevani oli õhus küsimus, kumb Sebastien ralli võidab. Ogier kaotas küll teisel päeval paariks katseks liidrikoha, kuid tänu Loebi tehnilistele probleemidele oli ta hiljem taas rallit juhtimas.
Viimasele võistluspäevale startisid Citroen Total WRT meeskonna piloodid 10,5-sekundilise vahega.
Õhtusesse hooldusalasse jõudes palus meeskonna pealik Oliver Quesnel, et võistlejad „külmutaksid“ positsioonid ning viimasel päeval ei heitleks positsioonide eest, kuid Loeb keeldus sellest ettepanekust.
Oli see nüüd sellest tingitud või mitte, aga Ogier tegi juba avakatsel sõiduvea ning hooaja esimene katkestamine oli tõsiasi.
Loeb võitis ralli ning lisaks kogus veel ka ühe väärtusliku power stage katse lisapunkti.
Sarnaselt eelmisele hooajale olid ka sel aastal Fordid tempost maas, kuid lõpetuseks said nad päris head resultaadid.
Hooaja teise power stage katse võidu võttis Mikko Hirvonen, kes säilitas ka MM-liidrikoha.

Probleemide käes vaevlesid paljud sõitjad eesotsas Petter Solbergiga. Norralane oli avapäeval heas tempos, kuid siis tabasid DS3-e elektriprobleemid.
Taas comeback´i teinud Jevgeny Novikovi hästi alanud ralli lõppes Focus WRC mootorist kadunud õlisurve tõttu.

Mehhiko ralli eel olid eestlaste ootused kõrgel seoses Ott Tänaku ja Karl Kruuda hooaja avastardiga. Tänak sõitis suurepärase avapäeva ning lõpetas S-WRC teisel ja absoluutarvestuse üheksandal positsioonil. Teine võistluspäev algas ekipaažile Tänak – Sikk sõiduveaga, mis lõpetas ilusasti alanud ralli.
Karl Kruuda võitles terve ralli erinevate tehniliste probleemidega ning seetõttu ei saanud me aimu õigest kiirusest.
S-WRC võit kuulus küll Nasser Al-Attiyah´le, kuid kütusepaagi ülerõhuklapi nõuetele mitte vastamise tõttu eemaldati Fordi piloot ning see tähendas, et kõik S-WRC lõpetajad kerkisid koha võrra.

Tänak – Sikk SS11

Pilt Portugal 2011

Portugali ralli 2011 on hooaja kolmas ralli ning MM-punkte jagatakse WRC ja P-WRC arvestuses.
Võistluse starti asub 75 ekipaaži.
Sel aastal sõidetakse Portugali ralli kaks kuud varem kui eelmisel hooajal.
Rallikeskus ja hooldusala asetsevad küll endiselt Algavare staadioni läheduses, kuid sel aastal Algavare staadioni publikukatset ei sõideta.
Uue publikukatsena toimub Lissaboni tänavakatse.
Kui seni peetud kahel MM-rallil on Power Stage pikkused olnud pigem sprindimõõtu, siis Portugali ralli Power Stage pikkuseks on koguni 31,04km.

Ralli esimesel katsel tulevad demosõiduks starti ka ajaloolised rallimasinad. Publiku ette tuuakse legendaarsed Audi Quattro, Ford Escort RS 2000, Renault 5 Turbo, Ford Escort MK2 ja paljud teised.
Eelmisel aastal võitis ralli Sebastien Ogier, kellele see oli karjääri esimeseks MM-võiduks.

Hooaja avastardi teevad WRC-akadeemia sõitjad ning nende hulgas ka eestlased Egon Kaur – Mait Laidvee ja Miko-Ove Niinemäe – Timo Kasesalu.
Skoda Fabia S2000-l tulevad starti Karl Kruuda – Martin Järveoja.
Kokku läbitakse kolme päeva jooksul 17 kiiruskatset ja 385,37 kiiruskatsekilomeetrit.

Pilt
Mehhiko ralli Sebastien´ide duellist väljus võitjana Loeb. Kuidas läheb Portugalis?
Foto: http://www.wrc.com

MM-arvestus peale 2/13 (sõitjad):

1. Pilt Mikko Hirvonen 46 (3)
2. Pilt Sebastien Loeb 37 (4)
3. Pilt Jari-Matti Latvala 31 (1)
4. Pilt Mads Østberg 28
5. Pilt Petter Solberg 23 (1)
6. Pilt Sebastien Ogier 15 (3)
7. PiltHenning Solberg 8
8. Pilt Per-Gunnar Andersson 6
9. Pilt Martin Prokop 6
10. Pilt Kimi Räikkonen 4
11. Pilt Juho Hänninen 4
12. Pilt Matthew Wilson 2
13. Pilt Frederico Villagra 2
14. Pilt Khalid Al-Qassimi 1
15. Pilt Ott Tänak 1

*(Power stage punktid)

MM-arvestus peale 2/13 (meeskonnad):

1. Pilt Ford Abu Dhabi World Rally Team 73
2. Pilt Citroen Total World Rally Team 47
3. Pilt M-Sport Stobart Ford Rally Team 36
4. Pilt Petter Solberg World Rally Team 12
5. Pilt ICE1 Racing 8
6. Pilt Team Abu Dhabi 6
7. Pilt Monster World Rally Team 6
8. Pilt Munchis World Rally Team 6
9. Pilt FERM Power Tools World Rally Team 4


Katsevõidud peale 2/13

1. Pilt Sebastien Loeb 13
2. Pilt Petter Solberg 8
3. Pilt Sebastien Ogier 8 (1)
4. Pilt Jari-Matti Latvala 5
5. Pilt Per-Gunnar Andersson 4
6. Pilt Mikko Hirvonen 4 (1)
7. Pilt Mads Østberg 3


*(Power stage katsevõidud)


Ralli võidud peale 2/13

Pilt Mikko Hirvonen 1Pilt
Pilt Sebastien Loeb 1Pilt

Pilt Portugali ralli shakedown tulemused:

1. Sebastien Ogier Pilt Citroën DS3 WRC 03:08,5
2. Sebastien Loeb Pilt Citroën DS3 WRC 03:08,6 +00:00,1
3. Petter Solberg Pilt Citroën DS3 WRC 03:09,2 +00:00,7
4. Jari-Matti Latvala Pilt Ford Fiesta RS WRC 03:09,4 +00:00,9
5. Mads Østberg Pilt Ford Fiesta RS WRC 03:09,6 +00:01,1
6. Mikko Hirvonen Pilt Ford Fiesta RS WRC 03:10,8 +00:02,3
7.Henning Solberg Pilt Ford Fiesta RS WRC 03:13,4 +00:04,9
8. Matthew Wilson Pilt Ford Fiesta RS WRC 03:14,8 +00:06,3
9. Kimi Räikkonen Pilt Citroën DS3 WRC 03:15,1 +00:06,6
10. Federico Villagra Pilt Ford Fiesta RS WRC 03:15,6 +00:07,1

Monster World Rally Team piloot Ken Block ja kaardilugeja Alex Gelsomino tegid shakedowni viimasel läbimisel sõiduvea ning selle tagajärjed olid Ford Fiesta WRC turvapuurile nii tõsised, et FIA tehniline komisjon otsustas masinat starti mitte lasta.

Vodafone Rally de Portugal shakedown Ken Block – Alex Gelsomino Ford Fiesta RS WRC

Pilt Portugali ralli järjestus peale SS1:

1. Mikko Hirvonen Pilt Ford Fiesta RS WRC 02:49,6
2. Sebastien Loeb Pilt Citroën DS3 WRC 02:50,9 +00:01,3
3. Petter Solberg Pilt Citroën DS3 WRC 02:51,7 +00:02,1
4. Sebastien Ogier Pilt Citroën DS3 WRC 02:52,5 +00:02,9
5. Jari-Matti Latvala Pilt Ford Fiesta RS WRC 02:53,3 +00:03,7
6. Federico Villagra Pilt Ford Fiesta RS WRC 02:53,5 +00:03,9
7. Kimi Räikkonen Pilt Citroën DS3 WRC 02:54,7 +00:05,1
8. Matthew Wilson Pilt Ford Fiesta RS WRC 02:55,8 +00:06,2
9. Henning Solberg Pilt Ford Fiesta RS WRC 02:56,1 +00:06,5
10. Armindo Araujo Pilt Mini Cooper S2000 02:57,6 +00:08,0

27. Karl Kruuda Pilt Skoda Fabia S2000 03:09,2 +00:19,6
52. Miko-Ove Niinemäe Pilt Ford Fiesta R2 03:17,7 +00:28,1
60. Egon Kaur Pilt Ford Fiesta R2 03:22,8 +00:33,2


Pilt Portugali ralli esimese võistluspäeva kiiruskatsed SS1-SS7, 132,41km

Neljapäev 24.03

SS1 Lisboa 3,27km 17:40

Reede 25.03

SS2 Santa Clara 1 22,99km 11:05
SS3 Ourique 1 20,27km 11:53
SS4 Felizes 1 21,31km 13:06
SS5 Santa Clara 2 22,99km 16:25
SS6 Ourique 2 20,27km 17:13
SS7 Felizes 2 21,31km 18:26


Kasulikke linke ralli jälgimiseks:

http://www.wrc.com/results/2011/vodafon ... age-times/
http://www.citroen-wrc.com/spip.php?pag
http://www.vysledky-rally.cz/
http://www.ewrc-results.com/results_main.php

Raadio:

http://www.wrc.com/fanzone/world-rally-radio/
Viimati muutis Strike, 26 Mär 2011, 14:26, muudetud 4 korda kokku.
Proud supporter of Angry Duck

Aitäh sulle Michael nende unustamatute hetkede eest
Michael Park R.I.P
kristjanmust
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Postitusi: 470
Liitunud: 06 Juul 2008, 11:09

Postitus Postitas kristjanmust »

Väga hea kokkuvõte. Ainult et, täna õhtul hakkab katse pihta 18:30. :)
P'O
IV järgu kommentaator
IV järgu kommentaator
Postitusi: 81
Liitunud: 27 Dets 2009, 14:32
Asukoht: Põlva

Postitus Postitas P'O »

17.40 peaks hakkama ikka. Ajavahe peaks 2h olema. Kohaliku ajajärgi on 15.40
FerdinandTittlis
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Postitusi: 237
Liitunud: 25 Okt 2009, 11:35
Asukoht: PÄRNU

Postitus Postitas FerdinandTittlis »

minu andmetel kah 17.40
svs89
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2367
Liitunud: 10 Aug 2006, 17:31

Postitus Postitas svs89 »

just nii.
Viimati muutis svs89, 26 Mär 2011, 14:48, muudetud 1 kord kokku.
kristjanmust
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Postitusi: 470
Liitunud: 06 Juul 2008, 11:09

Postitus Postitas kristjanmust »

Aga ralliraadio alustab 16.00 kohaliku järgi, ehk kell 6.
Gustav
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1883
Liitunud: 30 Okt 2008, 18:09
Asukoht: Tallinn
Meeldimisi saanud: 2

Postitus Postitas Gustav »

Tea, kas SS1 kuskil LIVE ka näeb ? Demosõitu tegevate klassikute nimekiri päris uhke. :P
Kolin
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 19363
Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
Has thanked: 2
Meeldimisi saanud: 12
Kontakt:

Postitus Postitas Kolin »

Citroen andis vabad käed mõlemale Sebastienile. Mingit meeskonna korraldust ei tule. Mõlemad võivad pingutada nii, et ninast veri väljas
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
svs89
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2367
Liitunud: 10 Aug 2006, 17:31

Postitus Postitas svs89 »

SS17 Santana da Serra 2 31.04 km
Power Stage
Katse viimased km on otseülekandes 14-15 kaamerat hea ilma korral ka helikopter.
svs89
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2367
Liitunud: 10 Aug 2006, 17:31

Postitus Postitas svs89 »

Raadio alustab siis kui tipud...

http://www.wrc.com/results/2011/vodafon ... tartlist=1

Teised juba tulevad.

SS1 SSS Lisboa 3.27 km

Kaur jäi juba alla... :)
Viimati muutis svs89, 24 Mär 2011, 22:46, muudetud 1 kord kokku.
calderon
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 3364
Liitunud: 05 Juun 2010, 19:30
Asukoht: Kuppelmaastik

Postitus Postitas calderon »

kuidagi palju jäävad alla
Reikoh
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 914
Liitunud: 27 Okt 2006, 21:20
Asukoht: Vastseliina

Postitus Postitas Reikoh »

nigel aeg kauril. esimene katse asfalt? niinemäe aga kiirem :)
Viimati muutis Reikoh, 24 Mär 2011, 18:10, muudetud 1 kord kokku.
svs89
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2367
Liitunud: 10 Aug 2006, 17:31

Postitus Postitas svs89 »

ivar80 kirjutas:WRC akadeemia poisid peavad tugevalt pingutama http://wrc.com/wrc-academy/drivers-and- ... ?whoid=113
Vaevalt, et keegi tahaks sellisele modellile alla jääda (rallis ma mõtlen:))
10. 115 M. TAYLOR 3:21.0 +1.7 +1:01.8
11. 108 E. KAUR 3:22.8 +1.8 +1:03.6

Eks see alguse asi ole, peale viimast katset ja tehnilise läbimist saab alles vaadata, kes jäi alla ja kes peale...
Viimati muutis svs89, 24 Mär 2011, 18:12, muudetud 2 korda kokku.
-timtim
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 747
Liitunud: 08 Apr 2009, 11:35
Asukoht: Lindi Taga

Postitus Postitas -timtim »

Miko on kaurist pea 5 seki parem esimesel katsel .
Raskel ajal on rahvaralli ka ralli!
calderon
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 3364
Liitunud: 05 Juun 2010, 19:30
Asukoht: Kuppelmaastik

Postitus Postitas calderon »

teine kaotab pea minut baldonile, on see ikka õige asi? kuidagi kahtlane tundub
svs89
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2367
Liitunud: 10 Aug 2006, 17:31

Postitus Postitas svs89 »

calderon kirjutas:teine kaotab pea minut baldonile, on see ikka õige asi? kuidagi kahtlane tundub
vaevalt,et R2 sellise aja saab ikkagi miskit valesti.
Reikoh
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 914
Liitunud: 27 Okt 2006, 21:20
Asukoht: Vastseliina

Postitus Postitas Reikoh »

http://www.vysledky-rally.cz/vysledky/?id=3 siin lehel on kõik normaalne
RainoFriedemann
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Postitusi: 185
Liitunud: 23 Jaan 2010, 22:10
Asukoht: Keila/Lehola

Postitus Postitas RainoFriedemann »

Päris kõva melu on esimesel katsel.:D Hõiskavad ralliraadio meestest üle!
Gustav
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1883
Liitunud: 30 Okt 2008, 18:09
Asukoht: Tallinn
Meeldimisi saanud: 2

Postitus Postitas Gustav »

Kruuda sai esiveoliselt vasta pükse.
Vasta