Ott Tänaku diskussioon

Maailma rallitippude käekäigust

Moderators: Jaanus, KAIKUL, Strike, Erki, jagr

Post Reply
rs7
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 258
Joined: Tue Feb 01, 2011 7:19 pm

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by rs7 »

schalke wrote:Vabandust teemavälise postituse pärast.

Huvitav, kes M-Sporti juhtima hakkab. Matthew ilmselt veel mitte. Oleks ju üks hea kandidaat, aga temale ei meeldi avalikkuse tähelepanu, mis selle ametiga kaasneb :)
Richard Millener on praegu üks põhi juhtivaid tegelasi m-spordis. Kui väike wilson üle ei võta, siis võtab tõenäoliselt tema. Alati muidugi on variant, et tuuakse väljast keegi kogenud mees.
-huviline2-
Rallifoorum 24/7
Posts: 3574
Joined: Mon Feb 13, 2006 5:08 pm

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by -huviline2- »

Kasutaja Kolin vist tegi aasta alguses M-Sportile oma teema. ;)
ME-3
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 193
Joined: Sun Mar 06, 2011 10:06 am

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by ME-3 »

Mistral
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1081
Joined: Sun Jan 22, 2006 10:42 am
Location: Tallinn

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by Mistral »

No head lugemist.

Järveoja: sõitja on kapten, tema teeb otsuseid
Kaardilugeja Martin Järveoja suudab õnnestunud kiiruskatset nautida nii, et kananahk tuleb ihule.
See oli Portugali ralli ühe kiiruskatse järel, kui Järveoja tunnistas Ott Tänakule, et perfektselt õnnestunud sõit tekitas ülima naudingu. Loomulikult pole tänavu seni seitsme MM-ralli kõik kiiruskatsed pakkunud samasugust tunnet, kuid sellel tasemel debüüthooaega tegeval Järveojal on põhjust rahul olla – koguni neljal korral on jõutud poodiumile, neist korra kõrgeimale astmele. „Poodiumil on õige koht näppe püsti ajada, kuid selle kõige taga on pingeline töö,” räägib ta.
Reklaam

Järveoja ja Tänaku vahel valitseb ralliautos eduks vajalik keemia. Kaardilugeja selgitab, et üks asi on stardist finišini õigel ajal ja täpselt kurve ette lugeda, kuid tähtis on ka muu – näiteks see, et terve võistlusnädala ühes autos istuvad mehed omavahel klapiksid.
Kui sa oled aastas 200–250 päeva koos, tahad vahepeal vaheldust. Küll aga peavad sõitja ja kaardilugeja üksteist usaldama. Usaldus tekib tavaliselt ajaga, kuid meil läks sellega kiiresti.

Sardiinia ralli ühe kiiruskatse videost on näha, kus teil läks pärast finišit omavahel ütlemiseks. Mis seal juhtus?

Saime enne kiiruskatset teada, kus Elfyn Evans rajalt välja sõitis ja ma jäin seda kohta vaatama, mitte ei teinud oma tööd. Ott luges korraks sõnad peale. Mõnikord tulebki seda teha, muidu ei arene.

Tegelikult on ju sellised hetked tööprotsessi loomulik osa. Kui tihti selliseid ütlemisi ette tuleb?

Pigem pole tulnud üldse, kiiruskatse stardist finišini on koostöö suhteliselt hea. Auto seadistuse ja tundmaõppimisega on mul ka asjad läinud palju paremaks. Oleme kiiruskatsete vahel pidanud palju autoga tegelema ja see on aidanud.

Kumb on autos boss?

Usun, et meie koostöö ei toimiks nii hästi, kui üks meist oleks autos ülemuse rollis.
Laevas peab ju olema kapten.
Eks sõitja ikkagi on kapten, tema keerab ju rooli ja otsustab.

Teiseks numbriks olemine on siis kardilugeja loomuses?

Kui oled selles rollis juba pikki aastaid, ei tekigi enam tunnet, et tahaks olla sõitja. Olen rahul sellega, kes ma olen, kus ma olen ja mis tööd ma teen.

Võitude korral räägitakse sõitjast, kaardilugeja jääb tagaplaanile. Selles mõttes on olukord ebaõiglane.

Mina siin ebaõiglust ei otsiks. Vastavalt rollide jagunemisele autos tuleb ka tähelepanu.

Autorallis on sõitja ja kaardilugeja eksimusel võrdselt suur kaal. Kui palju sa oled seitsme WRC ralli jooksul eksinud?

Vist väga tõsiselt ei olegi. Portugalis, pärast punktikatse võitu ütles Ott, et sul tuleb see lugemine päris hästi välja. See on juba väga positiivne tunnustus.

Kui hästi sa suudad rallipäeva lõpus hotellis või hiljem koju jõudes pingetest vabaneda?

Usun, et päris hästi, ma pole suur põdeja. Mõtlen küll päeva hetki läbi, kuid näiteks Sardiinias olid nii pikad ja rasked päevad, et kui pea padjale sain, olid silmad kohe kinni. Pühapäeva öösel oli siiski mingi suurem elevus sees. Kui uni läheb enne äratuskella ära, tähendab see, et kuskil miski toimub.

Kas oskad kirjeldada tunnet, mis valdab liidrikohal olles MM-ralli viimasele kiiruskatsele startides?

Kui hommikul kombinesooni selga tõmbasin ja autosse istusin, polnud enam mingit närvi või elevust. Võib-olla seepärast, et edu oli suhteliselt kindel. Kui viimasel kiiruskatsel suudad konkurendist mööduda, purskab emotsioon rohkem välja. Kui pead edu hoidma, pole tunne nii võimas. Näiteks Monte Carlos oli finišis õnnepisar silmas ja emotsioon kordades suurem. Toona suutsime probleemide kiuste lõpetada ja seda veel poodiumil.

Spordis peetakse võistlusnärvi kasulikuks. Rallisõitjad on enne starti nii-öelda omas mullis ja keskendunud. Kuidas sina kiiruskatseks valmistud?

Tavaliselt on kiiruskatsete vahel protseduurid, mis tuleb kindlasti läbida. Nendega valmistan ma ennast järgmiseks kiiruskatseks ette.

Kusagil alateadvuses tunnevad rallisõitjad ilmselt ka hirmu.

Sardiinias oli laupäeval üks lõik, kus sõitsime 200 km/h, kitsas tee, puud kõrval. Kiiruskatse ajal pole aega hirmule mõelda, kuid pärast ülesõidul arutasime, et kui seal midagi juhtuks, siis… me oleme ju ka inimesed. Teame, mis võib juhtuda, kuid pannes kiivri pähe ununeb kõik muu. Kõrvalistele asjadele ei tohi mõelda.
Kui mõtled, pole ka kiirust.
Jah, seda kindlasti. Näiteks Jari-Matti Latvala on rääkinud, et pärast kahte avariid oli tal vaimselt raske starti minna.

Kas hirmsam on sõita puude vahel või kuristiku pervel?

Järsk seisma jäämine on kõige halvem variant – puud, kivid… aga ma ei mõtle sellele, autod on muutunud väga turvaliseks. Et juhtuks midagi tõsisemat, oleks vaja väga halba juhuste kokkulangevust. Mitu korda on Kris Meeke tänavu üle katuse käinud ja iga kord on ta omal jalal minema jalutanud.

Kas väljasõidu hetkel jõuab kuidagi reageerida – eksimuse tõttu vihastada või enda tervise pärast hirmu tunda?

Sellest hetkest, kui saad aru, et midagi hakkab juhtuma, läheb kõik edasi aegluubis. Korsikal nägin, et kurvis on teel rohkem kruusa kui meie kiirus lubanuks. Olime pikalt ääre peal ja tekkis mõte, et võime veel sellest olukorrast välja tulla, kuid lõpuks tõmbas auto tagumise otsa kinni ja vajusime kraavi. Kuniks aga auto pole katusel või ei seisa kraavis ja on lootus, et saab rajale tagasi, peab kaardilugeja olema valmis legendi edasi lugema.

Kui palju sa sõidu ajal ümbrust näed?

Umbes 15% ajast vaatan välja, see on vajalik positsioneerimiseks. Sardiinias oli pidepunkte raske leida, sest oli palju pöördeid ja lage maa, nagu kõrberalli. Pean seda kaardilugejale üheks raskemaks ralliks.

Keda sa oma ametivendadest praegu maailma parimaks pead?

Kaardilugeja edu sõltub ka piloodist – Sébastien Ogier on neljakordne maailmameister ja kaardilugeja samuti. Aga ta peab olema samuti hea, muidu ta poleks maailmameister. Kuid mõõdupuud on keeruline leida, palju sõltub sellest kuidas ühele või teisele piloodile kaardilugeja sobib.

WRC-sarjas kolmandal kohal olev kaardilugeja elatab end selle tööga ikka ära?

Saame hakkama, pere on toidetud. Kui tulevad paremad tulemused, saab ehk rohkem toitu osta.
Enne hooaja algust rääkisid unistusest tulla maailmameistriks. Kas see on sinu jaoks kinnisidee?
Karl Kruudaga sõitsime kunagi Suzukiga ja siis unistasin nelikveolisest autost. Kui saime sõita Super 2000 autoga, unistasime MM-sarjas sõitmisest. Kui võitsime WRC2 arvestuses ralli, unistasime päris WRC-autost ja nüüd saangi sellega sõita. Soovid on läinud täide. Unistada tuleb, kuid unistused ja eesmärgid peaksid olema võrdusmärgiga. Oti eesmärk on olla maailmas kõige kiirem piloot, minul seega kaardilugeja. Ma ei ütle, et see peaks juhtuma tänavu, kuid julgen väita, et kiiretel katsetel on Ott juba praegu kõige kiirem mees.
Rallimehed sünnivad ja surevad katkise kummi pärast
Mart_
Rallifoorum 24/7
Posts: 2128
Joined: Thu Oct 07, 2010 1:58 pm

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by Mart_ »

Tänud! Kasutaja Mistral väärib "Aasta jagaja" tiitlit :D

Hea lugemine. Martin on sümpaatne kutt. Tõesti siiani väga hästi toime tulnud ja tundub, et tema puhul on kokku saanud talent ja töökus.

Ps. See artikkel kinnitab, et auto sees on vaatamata mõnele krõbedamale sõnale kõik väga hästi. Niiet ei ole vaja igast asjast intriigi otsida.
Champions aren't made in the gyms. Champions are made from something they have deep inside them -a desire, a dream, a vision.
Mistral
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1081
Joined: Sun Jan 22, 2006 10:42 am
Location: Tallinn

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by Mistral »

Mart_ wrote:Tänud! Kasutaja Mistral väärib "Aasta jagaja" tiitlit :D

Hea lugemine. Martin on sümpaatne kutt. Tõesti siiani väga hästi toime tulnud ja tundub, et tema puhul on kokku saanud talent ja töökus.

Ps. See artikkel kinnitab, et auto sees on vaatamata mõnele krõbedamale sõnale kõik väga hästi. Niiet ei ole vaja igast asjast intriigi otsida.
Tänud komplimendi eest. :P Tõesti ei ole kahju jagada häid artikleid.
Rallimehed sünnivad ja surevad katkise kummi pärast
ME-3
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 193
Joined: Sun Mar 06, 2011 10:06 am

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by ME-3 »

Kaardilugeja Martin Järveoja: kui loed ühe kurvi valesti, võib ralli juba lõppenud olla.

Ehkki rallimaailmas teenivad kõige suuremat kiitust piloodid, ei saaks nad kiiruskatsetel vuhiseda kaardilugeja abita. Ent viimase töö ei koosne vaid autos istumisest ja tavainimese jaoks koodikeeles rääkimisest. Kuidas kaardilugeja võistluseks valmistub ning kas piloodid lasevad vahel ka paarimehi rooli taha, selgitab Ott Tänaku navigaator Martin Järveoja.

Mullu WRC2-sarjas sõitnud Karl Kruuda on öelnud, et kui pilootidel kruvid logisevad, siis kaardilugejatel on need lahti, sest pole normaalne istuda juhi kõrval ja usaldada oma elu tema kätte. Mida arvab Järveoja: kas pilootide abimehed on heas mõttes peast hullemad kui rooli taga istuvad ässad ise?

"Ajaga kaob hirm tegelikult ära. Saad kuidagi aru, kas saad pilooti usaldada või mitte. Oti puhul tundsin kohe esimesest kurvist, et minu jaoks pole temaga sõitmine probleem," räägib Järveoja, kes istus Tänakuga esimest korda ralliautosse neli aastat tagasi Saaremaal toimunud testimisel.


Ta tõdeb, et mida kiiremini autoga sõidetakse, seda rohkem naudingut kihutamine pakub. Jah, ohutase on samuti kõrgem, aga tänapäeva turvavarustusega peab millegi tõsisema juhtumiseks olema väga halb juhus.

Legendide hoiustamine võtab omajagu ruumi

Järveoja sõnul algab rallideks ettevalmistumine kodust. Nimelt on tal vaja ümber kirjutada Tänaku eelmise paarimehe Raigo Mõlderi legendid, mis pole siiski nii lihtne kui kõlab. "Oleneb, kas sellel aastal on eelnevatega võrreldes samu katseid. Kui on, siis pean ümber kirjutama ja see võtab päris palju aega. Tihtipeale on ka nii, et ainult mingi osa katsest on mullusega võrreldes täpselt samasugune," sõnab 29aastane rallimees.

Ühe ralli kohta tekib Järveoja sõnul korralik kast infot, sest üldjuhul on igaks päevaks tehtud üks legendiraamat, lisaks on olemas näiteks kaardid, kuidas ühelt katselt teisele sõita.

Ta hoiustab teavet arhiivikarpides ning ütleb naljaga pooleks, et info ladustamiseks on vaja suurt keldrit. Samas ei võeta vanadest legendidest snitti igavesti, sest ühel hetkel need lihtsalt aeguvad.

"Kõik kruusateed ja asfaltteed muutuvad mingil määral – neid parandatakse, tehakse laiemaks või kitsamaks. Oleme Otiga võtnud seisukoha, et kasutame kuni kaks aastat vanu legende," pajatab Järveoja.

Kaardilugeja jaoks pole legendi koostades vahet, kas ralli sõidetakse jääl, lumel, kruusalt või asfaldil – igal pinnasel on lihtsalt oma spetsiifilised väljendid. "Kurv on ikka kurv ja vahemaa on ikka vahemaa," märgib Järveoja. Muide, asfaldirallidel võivad ekipaažid kasutada gravel crew – turvalisusmeeskond, kes sõidab enne piloote trassi läbi ning annab rajaolude kohta teavet – abi.

Tänaku paarimees tunnistab, et kui tavainimene peaks kaardilugeja loetavat legendi kuulama, võib see tunduda koodikeelena. "Tegelikult midagi ulmelist pole: vasak on vasakule ja parem on paremale. Kurvid on numbriliselt märgitud, mida väiksem arv, seda aeglasem, mida suurem number, seda kiirem. Samuti on hästi palju lisadetaile, mis iseloomustavad teed ja teatud kurvi," selgitab eestlane. Järveoja sõnab et ehkki kaardilugeja koostab legendi, annab info, mida kirja panna, piloot.

Järveoja ei salga, et vahepeal läheb legendi lugedes ikka keel sõlme. "Kui pead hommikust õhtuni kurve ette lugema, siis tuleb ikka pisikesi tõrkeid sisse, aga siiamaani olen ilma suuremate jamadeta hakkama saanud," räägib ta.

Mis aga teeb heast kaardilugejast hea kaardilugeja? Järveoja arvates võibki tähtsaid omadusi loetlema jääda ning vaja on ühtset tervikut. Kõige tähtsam on, et juhi abimees loeb kõik stardi ja finiši vahele jäävad kurvid õigel ajal õigesti ette.

Muu on vähemalt samatähtis, ent seal on Järveoja sõnul alati eksimis- ja parandamisruumi. "Aga kui loed ühe kurvi valesti, võib ralli juba lõppenud olla," märgib peatselt teistkordselt isaks saav mees.

***

Võistluspäevadel võib pikast unest und näha

Kui legendi ümber kirjutamine võib võtta kamaluga aega, siis võistluspäevadel on ekipaažide käed ja jalad tööd täis. Näiteks võidukal MM-rallil Sardiinias sai Järveoja magama südaöö paiku ning ärkas juba pool viis varahommikul.

Ning ega elu päeval kergemaks läinud, sest nagu ütleb Järveoja, siis rannas niisama tšillimas ei käidud. "Sardiinia rasked päevad olid kurnavad. Olid ka pikad ülesõidud, mis polnud küll keerulised, aga kui hakkad hommikul kell viis ralliautoga 150 kilomeetrit sõitma, kus iste on tabureti tugevusega…

Kui igat aspekti eraldi vaadata, ei tundugi nii keeruline ja raske, aga kui kõik üheks komplektiks panna ja endast alati sada protsenti anda, on pühapäeva õhtuks kõike nii vaimselt kui ka füüsiliselt tunda."

Kui ööd on napid ja ülesõidud pikad, siis ega pole piloot kunagi palunud Järveojal ise tavateedel sõitmiseks rooli taha istuda? "Hooaja alguses oli tiimikoosolekul teemaks küll, et ka kaardilugejad peavad sõita oskama. Mõned piloodid on näiteks kahetunnistel ülesõitudel kaardilugejaid rooli lasknud, aga kuna mul on suhteliselt ebamugav iste, siis ütles Ott et ega ta seal ennast mugavamalt ei tunneks," räägib Järveoja, kelle sõnul pole nad Tänakuga piloodikohustuste vahetamist praktiseerinud.

Martin Järveoja

Sündinud 18.08.1987.

Tema hüüdnimi on Pekk.

Viiekordne Eesti meister judos.


Teiste hulgas lugenud kaarti ka Karl Kruudale ja Martin Kangurile.
soca
Rallifoorum 24/7
Posts: 11133
Joined: Fri Jan 13, 2012 3:22 pm
Location: Lõuna-Eesti ralliteed

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by soca »

Kas Tänak siirdub Toyotasse ja milline on ta turuväärtus?

http://sport.delfi.ee/news/auto/wrc/kas ... d=78575543


Kui Ott Tänak kirjutaks alla lepingule Toyota rallitiimiga, saaks ta mahlase palga ja tulevikus parema auto.

Kui seni oli Tänak rallisõitjate turul kuum nimi, siis pärast triumfi Sardiinias juba tulikuum. Toyota tehasetiimi boss Tommi Mäkinen ütles otse välja, et näeks eestlast tuleval hooajal oma meeskonnas. „Tänak kihutas Sardiinias suurepäraselt, oli kogu aeg Sébastien Ogier’st kiirem,” ütles ta kodusele meediale, vihjates, et vähemalt kruusal on Tänak kõvem kui neljakordne maailmameister. „Sellised sõitjad on alati meie huviorbiidis. Peame hoidma silma peal võitjatel, kui tahame midagi saavutada.”
Reklaam

Eesti Päevalehtki küsis Sardiinias Mäkinenilt, kas Tänak sõidab tuleval aastal Toyotas. „Võib-olla. Vaatame,” vastas too.

Praegu võib ehk tunduda liiga vara tulevasest hooajast rääkida, veel on sõitmata kuus MM-rallit. Teisalt on selge, et Mäkinen ei rääkinud huvist Tänaku vastu niisama. Ilmselt kirjutaks ta lepingu MM-sarjas kolmandal kohal paikneva eestlasega hommepäev alla.

Igatahes andis Tänaku tiimikaaslane Ogier teada, et tegutseb juba uue lepingu nimel, sest ei soovi jätta asja oktoobrisse-novembrisse. „Tahaksin, et Ford hakkaks M-Sporti toetama, siis oleks see tiim mu esimene valik,” sõnas Ogier. „Vastasel korral oleks edaspidi keeruline tehasemeeskondadele vastu saada.”

M-Spordi boss Malcolm Wilson ütles, et teeb kõik säilitamaks tiimi praegused sõitjad.

Tänaku tulevikuteemale oleks ehk õigem läheneda küsimuste kaudu.

1. Kas Tänak tohib M-Spordist lahkuda?

Kui ta uut kontrahti viimase kuu jooksul sõlminud pole, siis jah. Tänakul oli M-Spordiga viieaastane optsioonileping, mis sel hooajal lõpeb. „Hetkeseisuga olen uuest aastast vaba mees. Võin teha, mis tahan,” ütles Tänak mai alguses toimunud intervjuus Delfile.

„Hetkeseisuga olen uuest aastast vaba mees. Võin teha, mis tahan,” ütles Tänak mais.

2. Miks peaks Tänak M-Spordist lahkuma?

Põhjus on rahas. Õigemini väheses rahas, mida M-Sport saab kasutada nii auto arendamiseks kui ka sõitjatele maksmiseks.

Wilson on tunnistanud, et tal võib olla tänavu ainus võimalus võita MM-tiitel nii individuaalses kui ka konstruktorite karika arvestuses: „Tehasemeeskondadel on võimalused autot kiiremaks ja vastupidavaks muuta märksa suuremad, sest eelarve on neil oluliselt suurem kui meil. Samuti pole mul raha palgata tuleval aastal Ogier’d.”

Esimesel hooajal uute autodega veab M-Sport ehk välja. Mis saab sealt edasi? Mõistagi makstaks Tänakule tehasetiimides rohkem.

3. Kas Tänak soovib M-Spordist lahkuda?

Wilson on Tänakusse palju investeerinud. Vaid ühel hooajal otsustas ta poissi pisut õpetada ja jättis MM-sarjast eemale. Niisiis astub mängu lojaalsusfaktor. Ent kui sa tahad võita MM-tiitlit… Palk palgaks, aga kas M-Sport suudab järgmistel aastatel pakkuda sõitjatele konkurentsivõimelist autot?

Kui meenutada, siis polnud Wilson kibestunud, kui Markko Märtin tema juhitud Fordi meeskonna jättis, sest Peugeot pakkus mahlast lepingut. Ju saaks Wilson Tänakustki aru.

Ka Ogier ei pruugi M-Spordis jätkata ja kui ta vabaturule tuleb, on trumbid tema käes.

4. Kes tahab Tänakut värvata?

M-Sport hoiaks kindlasti eestlase endale. Toyotagi on oma soovi välja öelnud, sest Juho Hänninen vahetatakse esimesel võimalusel tugevama sõitja vastu välja.

Aga Hyundai? Vaevalt, sest nende sõitjate kolmik on paigas, selleks hooajaks ei soovitud Ogier’d. Citroënil on praegu palgalehel Kris Meeke, Andreas Mikkelsen, Craig Breen ja Stéphane Lefebre, kuid kamba peale on saadud ainult üks poodiumikoht. Seega on ka Citroën ehk huviline.

Samas tuleb silmas pidada, et ka Ogier ei pruugi M-Spordis jätkata ja kui ta vabaturule tuleb, on trumbid tema käes.

5. Milline on Tänaku turuväärtus?

Siinkohal saab vaid spekuleerida. Räägitakse, et Ogier’ aastapalk olla viis miljonit eurot. Seega võiks Tänak rahulikult küsida kaks miljonit või rohkemgi. Samas kui Ogier M-Spordist sääred teeb või Ford meeskonda toetama hakkab, võib Wilson leida võimaluse maksta Tänakule väärilist töötasu.

Oleg Gross vaimustus Ott Tänakuga sõitmisest
Peep Pahv

Ott Tänaku suurtoetaja Oleg Gross sai eile võimaluse istuda Eesti parima rallimehe auto kõrvalistmel ja kogeda, mida tähendab tipptasemel kihutamine Haanja ümbruse käänulistel ja trampliinirohketel teedel. „See on uskumatu, kuidas maailma tipud suudavad autoga sõita,” õhkas Gross. „Minu austus nende meeste vastu tõusis veelgi. Kui igal Eesti inimesel oleks võimalik kordki midagi sellist kogeda, oleks meil tohutu rallifännide armee.”

WRC-sarjas osalev M-Spordi meeskond testib kolmel päeval Haanja ümbruses oma autosid Poola ralliks. Esimesel päeval sõitis Elfyn Evans, eile Ott Tänak ja täna roolib autot Sébastien Ogier. Pärast tõsist testipäeva tegi Tänak oma toetajatele ja lähedastele lustisõitu. Rallimehe kõrvalistmele pääsesid ka tema isa Ivar Tänak ja abikaasa Janika.

Delfi vaatajatel on täna võimalik vaadata Ogier’ ühte sõitu autosse paigaldatud kaamerate vahendusel. Ülekande kellaaeg selgub päeva jooksul.
Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
Ralli.ee
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1014
Joined: Thu Oct 27, 2016 10:10 am

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by Ralli.ee »

Onebet on teinud Tänaku jaoks eraldi teema :D

Image
Mart_
Rallifoorum 24/7
Posts: 2128
Joined: Thu Oct 07, 2010 1:58 pm

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by Mart_ »

Typo ka sees. Lisasks sellele, et täpid on puudu on olemas ka Tannak. Vingumise tuju vist :D
Champions aren't made in the gyms. Champions are made from something they have deep inside them -a desire, a dream, a vision.
JaanJuurikas
V järgu kommentaator
V järgu kommentaator
Posts: 64
Joined: Sun Jun 12, 2016 10:05 pm

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by JaanJuurikas »

Kas on siin mõnda andekat tegelast, kes teeks mingi toreda riimi või laulukese Oti fännidele? See eelmise aasta "Ott on poodiumil shaalalalah" ei ole päris see.
teine_riiul
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1007
Joined: Thu Oct 18, 2012 6:29 pm

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by teine_riiul »

Lärri
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1084
Joined: Wed Jan 11, 2012 8:00 pm

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by Lärri »

teine_riiul wrote:Mingi lambikas "intervjuu".
https://www.youtube.com/watch?v=41H6gop6pj0
bwoah ... khmm-khmmm ... mmm ... nojahsiis
domaza
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1008
Joined: Wed Dec 01, 2004 11:39 am
Location: Tallinn
Contact:

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by domaza »

JaanJuurikas wrote:Kas on siin mõnda andekat tegelast, kes teeks mingi toreda riimi või laulukese Oti fännidele? See eelmise aasta "Ott on poodiumil shaalalalah" ei ole päris see.
Minu meelest väga hästi kõlas WRC Live ja kokkuvõttes ning ei nõua ka muusikaalast kõrgharidust :)
teine_riiul
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1007
Joined: Thu Oct 18, 2012 6:29 pm

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by teine_riiul »

http://imgur.com/a/LhSLO

ei midagi uut, aga midagi ikka.
johaan
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 606
Joined: Wed Feb 05, 2014 9:42 pm
Location: Tln

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by johaan »

teine_riiul wrote:http://imgur.com/a/LhSLO

ei midagi uut, aga midagi ikka.
Mõnus meenutus. Ei arvanud et see tee tal ikka nii pikk ja vaevaline oli ..
Silk
Rallifoorum 24/7
Posts: 2649
Joined: Tue Jan 20, 2015 7:08 pm
Location: Kaugatoma pole kaugel

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by Silk »

Õige ütlemine oli Otil: nõrgad annavad alla, tugevad kannatavad.
soca
Rallifoorum 24/7
Posts: 11133
Joined: Fri Jan 13, 2012 3:22 pm
Location: Lõuna-Eesti ralliteed

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by soca »

Hoog on super ja tegelikult ju sõideti juba kolmas ralli võidu peale ja arvatavasti sõidetakse ka soomes. Oldi ju ka portugalis juhtimas enne seda valli sõitmist, sardiinias tuli ära ja siin enne eksimust oldi ka esikohal.

Tundub et pole ikka päris seda kannatlikust tekkinud veel et leppida ka vahepeal kehvema kohaga, kohati tundub et on ja siis jälle pole. Saan aru jah et võidu peale asi käib.


Nagu ütlesin poola ralli teemas, et polegi väga pettunud selles tänases tulemuses vaid pigem olen pettunud rohkem selles et pole nagu eelmise aasta soome ja selle aasta portugali pealt õpitud, loodetavasti siis nüüd.


Nagu WIlson peale portugali ütles, Ott keskendub liiga palju ainult kiirusele.
Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
-huviline2-
Rallifoorum 24/7
Posts: 3574
Joined: Mon Feb 13, 2006 5:08 pm

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by -huviline2- »

No tegelikult, viimane suurim ja kulukaim viga (nii rahaliselt kui ka punktide mõttes) oli Soomes, aasta tagasi, kui rehv ja auto ei tahtnud poodiumile jõuda, aga Tänak ei jätnud jonni (tegelikult ka siin täiesti süütu koha peal pudenenud tagatiib ). Korsika ja asfalt on pinnas, kus meie mehel pole kogemusi eriti ning väga suurt võimete ülehindamist ka ei paistnud...autogi jäi 100% terveks, kuigi jah, nulliring (va. väärtuslikud kogemused).

Wilson ju ise ütles, et mindi võidu järgi ja vihjas, et tema soovitusel, teises intekas ei öelnud ka enam "mistake" (viga), vaid "unfortunate" (ebaõnn)...vastupidiselt esimesele, kus eelmine hooaeg oli rehvipurunemine "unfortunate" ja seekord "mistake", kuigi ka selles ta ütles, et teadlikult see risk võeti.
Last edited by -huviline2- on Sun Jul 02, 2017 2:48 pm, edited 1 time in total.
Lärri
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1084
Joined: Wed Jan 11, 2012 8:00 pm

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by Lärri »

Siiani sõideti 2017 tiitlile aga see pinge on nüüd maas. Jäävad tootjapunktid ja ma usun, et edasiseks kehtib kihutamiskeeld, sest Hyudaid lüüa saab olema raske.

Kristalselt aus olles: on ainest rallivõitudeks, kuid mitte meistriks. Ehk mõnel järgmisel hooajal. Areng on sellele vaatamata toimunud ja kui nüüd Lappid ja Suninenid ette ei jõua, siis lootust on.
Post Reply