Ott Tänaku diskussioon

Maailma rallitippude käekäigust

Moderators: Jaanus, KAIKUL, Strike, jagr, Erki

Post Reply
STI
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 950
Joined: 13 Feb 2003, 20:34
Location: Tallinn

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by STI »

Siin on selle aero teema kohta väga põhjalikud analüüsid: https://www.wrcwings.tech/
Tryku
V järgu kommentaator
V järgu kommentaator
Posts: 42
Joined: 18 Feb 2018, 22:07

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by Tryku »

Suured tänud ka minu poolt nende sisukate postituste eest!

Vahepeal on olnud arutelusid kas foorumit üldse loetakse. Ise jälgin seda igapäevaselt ning rallide ajal on mõnus kaasmaalaste arvamusi ja mõtteid lugeda. Tõenäoliselt on minusuguseid veel teisigi, seega pikka iga :)
Kolin
Moderaator
Moderaator
Posts: 19363
Joined: 23 Feb 2003, 12:43
Location: Seal kus lõpeb asfalt
Has thanked: 2
Meeldimisi saanud: 10
Contact:

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by Kolin »

Kui see saadanast FB kinnni keeratakse siis ehk puhub siia suurema elu sisse.
Aga sama siin Jälgin ka seda Foorumit igapäevaselt
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
skahar
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Posts: 2325
Joined: 21 Feb 2003, 21:05
Location: Mägi-Eesti
Meeldimisi saanud: 1

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by skahar »

Jah, selles valguses (kindlasti mitte aind õhuvoolude teema, lisaks ka vedrustus jms.) ei maksa vist lootusi väga kõrgeks Soome etapiks ajada.
Seal on kohati veel tähtsam see tagaotsa maha saamine ja auto suunakindlus suurtel kiirustel/trampliinidel.
Kui Breen ja Lappi hoo ülesse saavad ning tehnika peab, siis pole poodiumile meie omadel enam asja, rääkimata Rovanperäst.
Aga elame, näeme.
AutoralliSuurSõber
Makkro
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1647
Joined: 25 Apr 2008, 09:22

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by Makkro »

ei tea jah, Vahetagu vedrustuse tootjat nagu Toyota tegi sellest hooajast Reiger, eelnevalt oli BOS-Suspension
Fordimees

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by Fordimees »

Makkro wrote: 30 Jul 2022, 09:04 ei tea jah, Vahetagu vedrustuse tootjat nagu Toyota tegi sellest hooajast Reiger, eelnevalt oli BOS-Suspension
Vedrustuse disainimine/arendus on seotud konkreetse šassiiga. Kui aerodünaamilisi jõude ja õhuvoolude käitumist on tänapäeval võimalik juba suure täpsusega simuleerida/testida arvutimudelite abil ning seejärel tuuletunnelis ja testides teha vajalikud korrektsioonid, siis vedrustuse arendus eeldab korralikku testimistööd konkreetsel pinnasel.
Last edited by Fordimees on 07 Aug 2022, 14:14, edited 2 times in total.
RL5
V järgu kommentaator
V järgu kommentaator
Posts: 30
Joined: 20 Jul 2012, 12:12

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by RL5 »

Aga äkki keegi oskab seletada ka miks see tagumine amort sellise nurga all on võrreldes teistega?

Image
Kolin
Moderaator
Moderaator
Posts: 19363
Joined: 23 Feb 2003, 12:43
Location: Seal kus lõpeb asfalt
Has thanked: 2
Meeldimisi saanud: 10
Contact:

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by Kolin »

Olen ise kaselle peale mõelnud. Teistel tuleb amort nagu otse alla. Aga Hyundail on pea 45 kraadise nurga alla
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
Fordimees

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by Fordimees »

Fiesta WRC puhul disainiti ühe põhjusena nö nurga all olev esivedrustus, sest see võimaldas kasutada kergemaid vedrustuse osasid kui vertikaalse asetuse puhul. Nurga all oleva vedrustuse puhul on tugevate löökide puhul surve nt amordikannule ja amordile veidi leebem. Põhiline surve vedrustusele levib mööda vertikaaltelge.

i20 WRC puhul lõi mitmel korral Thierryl amordikannu puruks. Kas just sellest, aga Rally1 i20 on nad disaininud nüüd vedrustuse nö nurga all erinevalt Pumast ja Yarisest. Seal võib olla muid põhjuseid, kõik algab šassiist.
snakeplissken
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Posts: 7044
Joined: 18 Jul 2013, 13:04
Location: Tartu/Lõuna - Eesti
Meeldimisi saanud: 2

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by snakeplissken »

RL5 wrote: 02 Aug 2022, 21:11 Aga äkki keegi oskab seletada ka miks see tagumine amort sellise nurga all on võrreldes teistega?

Image
Googelda "caster angle"
Lugemist küllaga.
Eero
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 193
Joined: 18 Oct 2012, 14:01

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by Eero »

Caster angle on asjakohane pööraval teljel. Vedrupüstaku nurk sel juhul ei ole ka universaalne samasus, vaid kehtib siis, kui ratta pöördeteljeks on vedrupüstak ehk McPherson tüüpi lahenduse korral. Seega mittepörava tagatelje puhul vajalik ilmselt midagi muud googeldada.

Fordimees kirjeldas põhimõtte ära, mis seal taga teemaks. Sellest oli (äkki Dirtfishis või WRC enda lehel, täpselt ei mäleta) kunagi ka juttu, kui hakkasid esimesed Rally kamufleeritud autode pildidl liikuma, et uute reeglitega on erinevad vedrustuse disainid lähtuvalt toruraamist, ehk kuhu ja kuidas disainitakse vedrustuse jõudu vastu võtvad sõlmpunktid.
GC
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1058
Joined: 16 Nov 2004, 14:17
Location: keskel

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by GC »

No see amordi visuaalne nurk ei tohiks küll mingitele põhja panevatele järeldustele ainest anda.
Selleks, et midagi arvata, peaks kogu vedrustuse geomeetria nähtav olema.
skahar
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Posts: 2325
Joined: 21 Feb 2003, 21:05
Location: Mägi-Eesti
Meeldimisi saanud: 1

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by skahar »

GC wrote: 03 Aug 2022, 20:15 No see amordi visuaalne nurk ei tohiks küll mingitele põhja panevatele järeldustele ainest anda.
Selleks, et midagi arvata, peaks kogu vedrustuse geomeetria nähtav olema.
Seda kindlasti, kuid siin ei ole vaja inseneriharidust järeldamaks seda, et antud hetkel on need püstiste asetustega autod kiiremad kui see nurga-all oleva amordiga esindaja:)

Testikatse ehk ka näitab midagi, kuid mul on kuri-kahtlus, et poodiumile on asja aind tojotal ja fordil seekord (seda siis puhtalt auto ja sõitjate kiirusest lähtuvalt-ilma ebaõnne jms.)
AutoralliSuurSõber
Eraisik
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Posts: 340
Joined: 18 Feb 2003, 13:32

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by Eraisik »

Kas see on nüüd päris, päris, esimene, sisuliste vastustega intervjuu Tänakult Delfile (st Pahv/Martinson gängile) pärast seda kui MM solvus Martinsoni peale?? Läks ainult 15 aastat :))))

https://sport.delfi.ee/artikkel/1200472 ... siga-looma
GC
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1058
Joined: 16 Nov 2004, 14:17
Location: keskel

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by GC »

skahar wrote: 04 Aug 2022, 10:05
GC wrote: 03 Aug 2022, 20:15 No see amordi visuaalne nurk ei tohiks küll mingitele põhja panevatele järeldustele ainest anda.
Selleks, et midagi arvata, peaks kogu vedrustuse geomeetria nähtav olema.
Seda kindlasti, kuid siin ei ole vaja inseneriharidust järeldamaks seda, et antud hetkel on need püstiste asetustega autod kiiremad kui see nurga-all oleva amordiga esindaja:)

Testikatse ehk ka näitab midagi, kuid mul on kuri-kahtlus, et poodiumile on asja aind tojotal ja fordil seekord (seda siis puhtalt auto ja sõitjate kiirusest lähtuvalt-ilma ebaõnne jms.)
Panid kõvasti puusse!
Loodan, et pole väga valus!?😁
skahar
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Posts: 2325
Joined: 21 Feb 2003, 21:05
Location: Mägi-Eesti
Meeldimisi saanud: 1

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by skahar »

Vastupidi - krdima hää meel on:)
Aga - jättes selle Tänaku ULME ülevõlli sõidu korra kõrvale (see ei olnud normaalne!), siis vaatame nt. Neuvilli - sai juba esimesel päeval 40sekiga!
Ma jätkuvalt usun, et kui Tänak oleks sõitnud 100% kindlusega, oleks ta kaotand Lappile reede õhtaks 10-20sekiga. Kuid ta valis teise tee, õnneks see õigustas. Ma arvan, et see Tänaku sõit Soomes, oli midagi sarnast, mis toimus Poolas, kui ta Fordi/DMäkiga Volkaril Ogieri taga ajas - ei sõidetud mitte 100 % vaid 100+ = koguaeg riskiti - see ei olnud samuti normaalne.

Mis mind üllatas, oli Hundai töökindlus seekord - see on hea uudis, kui asjad on korda saadud seal garaažis.

Tänakust rääkides, siis mis teema selle lõpu intervjuuga oli seal finišis ("I only want to say, thank you Janika...")? Ilmselt midagi, mida me teada ei saagi vist. Tavaliselt kiidetakse meeskonda, toetajaid jne.
Aga väga tugeva esituse tegid ja oleks vaid nüüd niipalju õnne ka veel, et tiitel ikkagi ära tuua:)
AutoralliSuurSõber
viplala
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Posts: 11801
Joined: 10 Dec 2011, 18:38
Location: Haabneeme
Meeldimisi saanud: 1

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by viplala »

Selle lõpu intervjuuga on oma kindel lugu ja kui eesti meedia selle ülesse leiab siis kuuled kindlasti. (üllatav, et siiani ei ole leitud või on siiski mingi lugupidamine olemas). Aga kui väga tahad teada siis välismaafoorumist oli sellest juttu.
GC
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1058
Joined: 16 Nov 2004, 14:17
Location: keskel

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by GC »

viplala wrote: 08 Aug 2022, 11:20 Selle lõpu intervjuuga on oma kindel lugu ja kui eesti meedia selle ülesse leiab siis kuuled kindlasti. (üllatav, et siiani ei ole leitud või on siiski mingi lugupidamine olemas). Aga kui väga tahad teada siis välismaafoorumist oli sellest juttu.
Ma loodan küll, et nii "põrsad" need ajakirjanikud ehk pole!?
Fordimees

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by Fordimees »

Infoks, et Uus-Meremaa etapiks tuleb i20 šassii uuendused. Augusti lõpu, septembri testides on uuendusi näha.
KidrA
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Posts: 2225
Joined: 27 Nov 2005, 15:22

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by KidrA »

Eks jah piisab vaid ühest põrsast ajakirjanikust ja ongi kõik. Ma ei saanud üldse aru, miks sellest pidi juttu tegema välisfoorumis. Minu jaoks sellised asjad on inimeste isiklik elu. Üldse tihti peab meie kaasmaalaste pärast piinlikust tundma rahvusvahelises foorumis. Seal on 3 tüüpi postitajaid, kes mul pinda käivad meie eestlaste hulgast. Ühed on fännipoisid, Tänak seda ja Tänak toda, iga lehekülg. Keegi üritab millestki muust hakata rääkima...ja tuleb jälle fännipoiss "Aga Tänak...". Teised on kehkenpüksid "mina tean asju...aga ma ei saa rääkida". Kui tead siis tea ja olegi vait. Nii mõnelgi on tutvused ja teadmised, selle eest ei saa sa plusspunkte kui kuskile rääkima lähed, et tead asju, millest ei saa kõva häälega rääkida. Ja kolmandaks on negatiivsed postitajad, kes nokivad seal pidevalt teiste kallal.

Vahepeal oli välismaa foorum kõvasti viisakam kui meie oma. Rallifoorum oli aastaid tagasi ikka täis laste-aed. Praegu on vahest siin viisakam kui rahvusvahelises. Ja ega ma ise ka süüst puhas pole. Olen siin ikka mõndadele teadlikult pinda käinud.
Last edited by KidrA on 08 Aug 2022, 23:10, edited 1 time in total.
Post Reply