Ott Tänaku diskussioon

Maailma rallitippude käekäigust

Moderaatorid: KAIKUL, Jaanus, Strike, jagr, Erki

Vasta
vwmehaanik
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Postitusi: 263
Liitunud: 29 Apr 2017, 20:31

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas vwmehaanik »

Rallifoorumis ei ole ühte inimest ega ühte arvamust, seepärast võibki mõnele tunduda, et vastuoluline mälu on rahval.
maailmameister
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1282
Liitunud: 03 Apr 2009, 16:21
Asukoht: Raasiku

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas maailmameister »

www.eok.ee lehel saab hääletada aasta sportlasi. Ott ja Martin kandideerivad aasta meeskonna tiitlile. Hääletama seltsimehed, hääletama :)
"If you're in a hurry there's no time to lift." Ott Tänak, Rally Poland 2016
Ralli.ee
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1014
Liitunud: 27 Okt 2016, 10:10

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas Ralli.ee »

Eestlased on väga tublid e-hääletajad. Tänak ja Järveoja võitsid eelmisel nädalal WRC aasta piloodi ja kaardilugeja tiitlid tänu teile. Aasta lõpp on lähenemas ja sellega seoses valitakse ka Eesti spordiaasta tähtesid. Imelise hooaja teinud Tänak ja Järveoja on nomineeritud võistkondlikus kategoorias. Anna oma panus! :)

https://aastasportlane.eok.ee/#vote
aix
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 4810
Liitunud: 10 Veebr 2003, 22:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas aix »

Õigustatud jutt Jaan Martinsoni poolt...

http://sport.delfi.ee/news/arvamus/lood ... d=80303118
tugitoolifänn
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1012
Liitunud: 29 Juun 2016, 15:37

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas tugitoolifänn »

No kuidas te hääletate ?

Vajutan "I" (Oti ja Martini pildi juures) peale ja edasi ? Hääleta nupp puudu :D
Epik
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 727
Liitunud: 06 Mär 2011, 12:58
Asukoht: Harjumaa
Meeldimisi saanud: 1

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas Epik »

kõik kolm kohta pead välja valima, siis tuleb paremale nurka hääleta nupp.
GC
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1058
Liitunud: 16 Nov 2004, 14:17
Asukoht: keskel

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas GC »

Ralli.ee kirjutas:Eestlased on väga tublid e-hääletajad. Tänak ja Järveoja võitsid eelmisel nädalal WRC aasta piloodi ja kaardilugeja tiitlid tänu teile. Aasta lõpp on lähenemas ja sellega seoses valitakse ka Eesti spordiaasta tähtesid. Imelise hooaja teinud Tänak ja Järveoja on nomineeritud võistkondlikus kategoorias. Anna oma panus! :)

https://aastasportlane.eok.ee/#vote
No ja kellega me nüüd siis võidu hääletame. Kõik nominendid ju eestlased!
Me võime ju tublid hääletajad olla, aga julgen sügavalt kahelda, et see ainuke põhjus oli, miks Ott ja Martin parimateks hääletati!?
Makkro
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1647
Liitunud: 25 Apr 2008, 09:22

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas Makkro »

Epik kirjutas:kõik kolm kohta pead välja valima, siis tuleb paremale nurka hääleta nupp.
Mina lisasin meessportlaste hulka ka Ott tänaku, Nagu ikka esimeseks.
GC
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1058
Liitunud: 16 Nov 2004, 14:17
Asukoht: keskel

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas GC »

Kas keegi selle poolt ka hääletaks, et rallisõltlaste poolt mingil moel meie kangelastele tänu avaldada?
Myrakaru
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Postitusi: 153
Liitunud: 31 Juul 2016, 11:17

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas Myrakaru »

aix kirjutas:Õigustatud jutt Jaan Martinsoni poolt...

http://sport.delfi.ee/news/arvamus/lood ... d=80303118

Jutt jumala õige!Aga vähemalt on jäetud võimalus rahvale ka oma lemmik lisada.Ja sinna paneme Oti,onju :)
viplala
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 11801
Liitunud: 10 Dets 2011, 18:38
Asukoht: Haabneeme

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas viplala »

Lõppenud autoralli MM-hooaja kolmas mees Ott Tänak tegi oma aasta viimase Delfi blogi postituse, olles teel M-Spordi tiimi baasi pikaaegsete kolleegidega korralikult hüvasti jätma.
http://sport.delfi.ee/news/auto/tanakub ... d=80312172

Eks igaüks loeb sealt välja mida soovib!
Polkovniku lesk
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 525
Liitunud: 12 Jaan 2016, 14:08

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas Polkovniku lesk »

EOK lisas Ott Tänaku aasta meessportlase kandidaatide hulka

EOK tegi Tänakust korraliku underdog'i ehk päris korralikult sai reklaami, nüüd vaja see võiduks vormistada.
KRUUDA MAAILMAMEISTRIKS
teine_riiul
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1007
Liitunud: 18 Okt 2012, 18:29

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas teine_riiul »

Polkovniku lesk kirjutas:EOK lisas Ott Tänaku aasta meessportlase kandidaatide hulka

EOK tegi Tänakust korraliku underdog'i ehk päris korralikult sai reklaami, nüüd vaja see võiduks vormistada.
Õiglus pääses võidule. Ott on kogu aasta vältel pakkunud meeldejäävaid emotsioone ja vb pakuti seal lehel "keegi muu" variandina piisavalt sageli Tänakut, et EOK puritaanid otsustasid lõpuks ümber. Ainus reaalne konkurent minu silmis oleks ehk Klavan, kõik teised on mingid marginaalsed tilu-lilutajad. Ok Mart Seim on ka kõva mees, aga Ott sai minu hääle juba ammu enne seda kui ta kandidatuur lõpuks üles seati. Ja loomulikult ka meeskondlikus arvestuses.
dmackk
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Postitusi: 211
Liitunud: 13 Veebr 2016, 15:16

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas dmackk »

Epik
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 727
Liitunud: 06 Mär 2011, 12:58
Asukoht: Harjumaa
Meeldimisi saanud: 1

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas Epik »

Tänak: ma ei suuda olla pikalt teine number


Soov pääseda ebavõrdsust pakkunud teise numbri rollist sundis Ott Tänakut meeskonda vahetama.

Autoralli MM-sarjas kolmanda koha saanud Tänaku sõnul oli lõppenud hooajal olukordi, mil ta ei saanud kõike seda, mis sai osaks M-Spordi meeskonna esinumbrile, maailmameistriks kroonitud Sébastien Ogier’le. „Seda on keeruline alla neelata. Nii on raske võita, eriti olukorras, kus me võitleme teineteisega,” nendib Tänak. „Võib-olla oli see kinni rahas, sest M-Spordis telliti varuosi vähe ja asju jagus eelkõige ühele sõitjale. Usun, et Tommi Mäkinen suudab Toyotas tagada kõigile kolmele sõitjale võrdsed tingimused.”

Tänak kinnitas, et tal pole kahju, kui teised tiimiliikmed saavad temaga võrdsed võimalused. Oluline on see, et need võimalused oleksid olemas ka Tänakul endal. „Oma olemuselt ei suuda ma pikalt olla teine number. Tahan, et meeskond oleks ka minu taga ja ma saaksin võita,” tunnistab ta.

Ott Tänak, tuleva hooaja meeskonnakaaslane Jari-Matti Latvala ennustas oma kogemuste põhjal, et Toyota tiimiga kohaneda läheb sul raskeks.
Lõppenud hooajal oli Latvala oma tiimis kindel esinumber ja talle ei pruukinud minu tulek meeldida. Aga me oleme temaga varemgi ühte meeskonda kuulunud ja usun, et saame tiimina hakkama. Olen ise aastatega saanud professionaalsemaks ja tean, et hea tulemuse nimel tuleb koos vaeva näha.

Uue meeskonnaga liitumine tähendab suuri muutusi. Kui hea kohaneja sa oled?
Kindlasti on raske Monte Carlo ralli ajaks kõikidega tuttavaks saada, kuid proovime järk-järgult minema hakata. Peame mõistma, milline on Toyota meeskonna tööstiil ja kuidas nad lähenevad erinevatele olukordadele. Samas on seal palju inimesi keda tean varasemast ja kes on M-Spordis töötanud.

Kas sul on aimu, kui palju pead ümber õppima või harjuma?
Fordi ja Toyota autod on kindlasti erinevad, selles pole kahtlust. Kuid tahaks uskuda, et Skandinaavia sõidustiil pole nii erinev ja auto hakkab sõitma ikka nii, nagu meie tahame. Pigem oli tänavu Ogier’l kohati raske kohaneda meie aretatud autoga.

Kohanemiseks oleks hea sõita uue autoga võimalikult palju. Kas testikilomeetrite arv on juba selge?
Täpselt pole see veel paigas, oleneb ilmast ja oludest. Tiimil on aastas ette nähtud 55 testipäeva ja need jagatakse kolme sõitja vahel. Lõplik kohanemine käib ikka võistluse käigus, sest seal on palju rohkem erinevaid olukordi, kui testisõidus suudad tekitada.

Sõlmisid Toyotaga lepingu kaheks aastaks. Kas juba esimesel hooajal tuleb võtta maksimum või jääb tõeline tiitlijaht järgmiseks aastaks, kui oled juba autoga sinasõber?
Hooaeg on pikk, eks näis, kuidas see kulgema hakkab. Monte Carlos me kohe võitma ei lähe, aga kui suudaks kiiresti kohaneda ja auto on hea, siis tekib ka hetk, kui hakkame sõitma maksimumi peale.

Seega on selge siht MM-tiitel?
Eesmärk on kindlasti koguda kõige rohkem punkte. See on viis, kuidas me läheneme. Võib-olla on lapsik ütelda, et tahame tulla maailmameistriks. Tänavu saime esimese võidu, nüüd tuleb stabiilselt ees olla ja jõuda võimalikult kõrgele.

Milline tunne sulle lõppenud hooajast tervikuna jäi?
Aasta oli tegelikult lahe. Eelmise hooaja teises pooles, kui uue auto arendus pihta hakkas, oli kogu tegevus väga huvitav – koos inseneridega kogu komplekti väljamõtlemine ja ideede vahetamine. Peale selle Ogier’ tulekuga tekkinud ärevus. Kuigi mul oli varem kokkulepe, et saan M-Spordi tiimis esinumbri koha ja koos sellega kõik, mida tahan, siis tegelikult oli Ogier’ tulek ikkagi parem.

Aga esimene võit? Kui tähtis see sinu jaoks oli?
Võit on alati tähtis, aga veelgi tähtsam on üldine kiirus ja stabiilsus ning see, mis selle juurde kuulub. Kokkuvõttes on eesmärk võita tiitel, mitte olla kiire üksikutel rallidel. Aga meil on veel palju varu. Usun, et võime saada paremaks üleüldistes arusaamades, kuidas asju paremini teha ja üldist pilti kokku panna. Selles suhtes oli õpetlik aasta.



Kui sul oleks võimalik aega tagasi keerata, siis kas teeksid lõppenud hooajal midagi teisti?
Tegelikult said püstitatud eesmärgid täidetud ja väga kahetseda pole midagi. Individuaalse tiitli eest sõita olnuks võimalik, kui Korsika rallil tehtud viga oleks ära jäänud ning pärast seda mõtelnuks me rohkem tiitlile kui esimese ralli võidule. Kuid sel hetkel oli esimene WRC-ralli võit puudu ja eesmärgid teised.

Aga katkestamine Poola ralli viimasel päeval? Kui seal oleksid esikoha heitluse asemel võtnud rahulikult teise koha punktid, muutnuks see tiitliheitluses seisu paremaks.
See kõik oli varem otsustatud. Korsika oli võtmekoht, mitte Poola.

Poola ja Soome rallil oodati sinult head tulemust, kuid seda ei tulnud. Kas on seletust, miks sul endale sobivatel kiiretel teedel kihutades nii läks?
Poolaga olin tegelikult rahul. Kiirus oli olemas, avarii hetkeni ju juhtisime. Soomega oli keerulisem. Head enesetunnet ja kiirust ei olnud – ei minul ega Ogier’l.

Millega seda seletada, et mingil rallil järsku enam kiirust pole?
Kõik rallid on spetsiifilised ja autod on samuti erinevad. Mingid olud sobivad ühele autole paremini kui teisele. Seda läbi närida on vahel raske. Eriti siis, kui ei näe, kust kiirust juurde saada. Soomes aga tundsin, et mul oli puudu enesekindlusest ja me ei klappinud autoga väga hästi.

Rallifännide jaoks oli hooaja teine pool justkui üks suur lepingusaaga. Sulle endale said asjad varakult selgeks. Kas hooaja käigus toimuvad läbirääkimised mõjutavad võistlemist?
Läbirääkimised on Markko Märtini töö, kes käib rallidel ja suhtleb vajalike inimestega. Pärast arutame kodus asjad läbi ja nende mõtetega läheb ta jälle tagasi. Minu pead see ei koorma. Tänavu polnud ka sellist probleemi, et kas saab mõnda tiimi või mitte. Meil oli valida ja läbirääkimised tähendasid pigem detailidega tegelemist.

Olid aastaid seotud M-Spordi meeskonna ja selle pealiku Malcolm Wilsoniga. Kas lahkumine tekitas kahjutunde?
M-Spordi inimestega on väga kerge tööd teha ja minu enda jaoks olnuks jätkamine oluliselt lihtsam kui uude meeskonda minek. Kuid Toyota on ikkagi tehase meeskond ja potentsiaali on neis kõvasti. Rääkisin teema Wilsoniga läbi ja temagi ütles, et see on õige otsus, ega pannud kätt ette. M-Spordi enda pakkumine polnud samuti halb ja otsus ei põhinenud finantsidel. Lihtsalt soovisin minna ja teha kusagil midagi muud.

Kas siis, kui minek sai selgeks, muutus suhtumine sinusse? Ilmselt hakati ka mingit infot varjama.
See on ju loomulik, et kui minu mineku uudis läks inseneride seas laiali, siis ma enam nii detailset infot ei saanud, sest peagi olen nende jaoks konkurent.


Puhkamiseks pole soovi ega aega

Autoralli MM-sari lõppes novembris Austraalias ja uus hooaeg algab jaanuaris Monte Carlos. Ott Tänaku sõnul on ettevalmistus juba alanud. „Puhata pole siin midagi. Kõik on uus ja huvitav ning tahaks saada kohe maksimumi,” sõnab ta. „Selleks et midagi saavutada, tuleb vaeva näha ja asjadega tegeleda.” Tänak möönab, et puhkuseta töötada on vaimselt raske, kuid lisab, et ta on veel noor mees ja saab hakkama. „Väike jõulupaus tuleb vahele, püüan sellel ajal kõik välja lülitada ja end värskendada.”
domaza
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1008
Liitunud: 01 Dets 2004, 11:39
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas domaza »

Lõpuks 1 artikkel, millel ka uudisväärtust ja huvitav lugeda.
mcwax

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas mcwax »

Vahelduseks tõesti tore lugeda juttu, milles lepingu päitseid peas enam pole ning asjadest saab rääkida nii nagu need on.
P2takac
IV järgu kommentaator
IV järgu kommentaator
Postitusi: 78
Liitunud: 23 Mai 2016, 12:38

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas P2takac »

domaza kirjutas:Lõpuks 1 artikkel, millel ka uudisväärtust ja huvitav lugeda.
Nõustun täeilikult, kahju et neid tuleb 2-3 aastapeale.
Selle katse jaoks oli tõeliselt karvaseid mune vaja....
dmackk
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Postitusi: 211
Liitunud: 13 Veebr 2016, 15:16

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas dmackk »

Ühele küsimusele oleks oodanud veel vastust, et kas siis sai Wilsoniga jutule varasema testimise osas...

Või on mul lihtsalt kahesilmavahele jäänud midagi ?
Allu12
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1128
Liitunud: 12 Nov 2011, 13:31
Asukoht: Kuressaare

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas Allu12 »

dmackk kirjutas:Ühele küsimusele oleks oodanud veel vastust, et kas siis sai Wilsoniga jutule varasema testimise osas...

Või on mul lihtsalt kahesilmavahele jäänud midagi ?
Juttu pole otseselt sellest vist olnud, aga täna on juba Tänak toyota pulkade taga ja testib :wink:
Vasta