Ott Tänaku diskussioon

Maailma rallitippude käekäigust

Moderaatorid: KAIKUL, Jaanus, Strike, jagr, Erki

Vasta
viplala
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 11801
Liitunud: 10 Dets 2011, 18:38
Asukoht: Haabneeme

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas viplala »

tugitoolifänn kirjutas:Sind häirib miskit ? Tahad sellest lähemalt rääkida ? Minu poolt lihtne mõttekäik. Kaardid on väga segamini.
Põhimõtteliselt võivad nad igale poole liikuda. Sellepärast ka kaldkriipsuga mitmed sõitjad. Ennegi siin pakutud kes kuhu minna võivad.

Kui enam spekuleerida ka ei või, siis mida võib? :D Peab mõne mehe käest luba küsima ?
No see mis Sina siin pakud kaldub fantaasia valda mitte spekulatsioon!
soca
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 11133
Liitunud: 13 Jaan 2012, 15:22
Asukoht: Lõuna-Eesti ralliteed

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas soca »

Intervjuu oli hoopis Kiivriga ja reetis minu arust ennast ära kui küsiti Oti järgmise aasta kohta, vaatas lakke ja muigas :D ....aga ei midagi uut siit intervjuust.
Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
Crapmaster
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 560
Liitunud: 11 Nov 2009, 22:41
Asukoht: Pärnumaa

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas Crapmaster »

soca kirjutas:Intervjuu oli hoopis Kiivriga ja reetis minu arust ennast ära kui küsiti Oti järgmise aasta kohta, vaatas lakke ja muigas :D ....aga ei midagi uut siit intervjuust.
Poliitiliselt korrektne jutt, ei midagi uut tõesti.
Lärri
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1084
Liitunud: 11 Jaan 2012, 20:00

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas Lärri »

soca kirjutas:Intervjuu oli hoopis Kiivriga ja reetis minu arust ennast ära kui küsiti Oti järgmise aasta kohta, vaatas lakke ja muigas :D ....aga ei midagi uut siit intervjuust.
No Kiiver nüüd küll see mees ei ole, kellelt peaks Oti tuleviku kohta uudiseid kuulma. Enne kuuled seda Grossi toidupoe müüjalt :D Ja mine tea, ehk see (rallifoorumis levitatavate piltide hulga järgi otsustades) äärmiselt populaarne ja permanentselt naeratav briti noormees poetab ka ühel heal päeval midagi mokaotsast....
Dinosaurus
algaja kommentaator
algaja kommentaator
Postitusi: 14
Liitunud: 19 Jaan 2016, 07:32

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas Dinosaurus »

Eesti sporditähti saab hääletada, Ott ja Raigo ka valikus, võistkondlikult siis.
marttim
V järgu kommentaator
V järgu kommentaator
Postitusi: 31
Liitunud: 09 Veebr 2015, 12:34

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas marttim »

viplala
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 11801
Liitunud: 10 Dets 2011, 18:38
Asukoht: Haabneeme

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas viplala »

Tänku koht olevat infot on kellegil siia kleepida?
Eesti autosporti juhtiv legendaarne Soome rallisõitja räägib Rally Estonia ja Ott Tänaku tulevikust.
http://sport.delfi.ee/news/auto/eesti/a ... d=76364931
Polkovniku lesk
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 525
Liitunud: 12 Jaan 2016, 14:08

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas Polkovniku lesk »

viplala kirjutas:Tänku koht olevat infot on kellegil siia kleepida?
Eesti autosporti juhtiv legendaarne Soome rallisõitja räägib Rally Estonia ja Ott Tänaku tulevikust.
http://sport.delfi.ee/news/auto/eesti/a ... d=76364931
Eesti autosporti juhtiv legendaarne Soome rallisõitja räägib Rally Estonia ja Ott Tänaku tulevikust.

Eesti ühe uhkema – kui mitte uhkeima – eraalgatusliku spordisündmuse ooterežiimile minek on tekitanud elavat vastukaja. Mida arvab Rally Estonia tulevikust kolm ja pool aastat Eesti autospordiliidu president olnud soomlasest eksmaa-ilmameister Ari Vatanen?

Ari Vatanen, kas Rally Estonia kolme korraldaja otsus ettevõtmine praeguseks lõpetada üllatas teid?

Sugugi mitte. Ma ei taha niisama kiita, aga Urmo Aava ja tema tiim tegid neil aastatel ära meeletult suure ja kvaliteetse töö. See oli omamoodi ime. Kuid lähtudes nii nende endi kui ka sarja üldisest olukorrast on tegemist paratamatusega.

Tähendab, see oligi vaid aja küsimus, millal selline eraalgatus end ammendab?

Jah, nii võib ilmselt öelda küll. Kuid tahan rõhutada: minu hinnangul on ERC-sarja kui terviku seis vähemalt sama oluline. Olen osalenud selle projektiga seotud koosolekutel Pariisis, püüdsin ka eestlastele hinda alla kaubelda.

Praegune reaalsus on selge: sari liigub vales suunas. See on üheselt liiga kallis, sellest pole saanud loodetud hüppelauda WRC-sarja, see ei too kohale nimekaid sõitjaid. Tõeline väärtus puudub. Ei ole juhus, et peale Eesti loobus veel kaks tippkorraldusega rallit. Eurosport peab midagi ette võtma.

Kas Eesti autospordiliit on valmis tulevikus asuma suurürituse vedajaks – et vastutus oleks organisatsioonil, kes saab sellega tegelda põhitööna?

Selge, et Urmo ja tema meeskond olid üksi. Seega on idee põhimõtteliselt õige. Eelkõige näen, et korraldustiim oleks suurem ja kohustused langeksid rohkematele õlgadele. Aga iga projekti tuleb vaadelda eraldi ja unustada ei tohi, et ka liidu varad on napid. Seega ei julge ma anda lubadusi, küll aga kinnitan: istume ühes paadis. Mis aga puudutab ERC-sarja naasmist, siis ma ootaksin kõigepealt kontseptsiooni muutust. Praegusel kujul ei näe ma mõtet. Kui sellest ei tule midagi välja, peame välja mõtlema midagi muud. Ainult Eesti meistrivõistlustest ei piisa.

Kas unistus MM-sarja korraldamisest tuleb maha matta?

Jah, kindlasti. Jättes isegi kõrvale finantspoole, on see sisuliselt võimatu. Suvel on juba kalendris Soome ralli, WRC-sarja üks maagilisemaid ja mainekamaid võistlusi. Seda ei liiguta keegi. Pealegi toimub samas piirkonnas Rootsi taliralli. Pigem on FIA-l surve laieneda Aasiasse, juttu on olnud näitaks Indiast ja Hiinast.

Tipprallis toimuvad pöördelised muutused. Kuidas vaatate Volkswageni lahku- misele?

Tehnikaspordis tuleb ette selliseid valitsemisaegu, nagu näitasid Volkswagen ja Sébastien Ogier. Vormel 1-s teevad Mercedesed ju põhimõtteliselt sama. Ühelt poolt on halb ja kurb, kui parima auto ja piloodi kombinatsioon laguneb.

Aga vähemalt teame, et Volkswagen ei lahkunud kehva MM-sarja tõttu, vaid täiesti muudel põhjustel. Kui ainuüksi Ameerika Ühendriikides on vaja maksta 17 miljardit trahve, siis… Mõistagi tõstab uus olukord oluliselt sportlikku pinget.

Kas Ogier võib Fordis, kuhu ta väidetavalt läheb, samamoodi rallimaailma edasi valitseda?

Seda ei tea keegi. Autod on uued ja see teebki olukorra äärmiselt põnevaks. Õhus on suured küsimärgid. Olen mitmelt poolt kuulnud, et ka Citroëni uus auto on väga-väga hea.

Kas Ott Tänakule oleks koos Ogieriga M-Sporti kuulumine hea või halb?

Kahtlemata ainult hea. Parim võimalik. Töötada pidevalt koos maailma parima sõitjaga ja olla samas võrdse autoga tema vastane – mida enamat saaks tahta?

Millisena näete Tänaku võimalusi?

Mul on hea meel, et pärast teatud koperdamisi saab ta võimaluse kogu oma oskuste pagas vabalt lendu lasta. Ta on näidanud, et kuulub tippkiiruselt sarja absoluutsesse eliiti. Ma arvan, et ta on uuel hooajal võimeline milleks iganes. Siinjuures pean oluliseks vaadata ajas natuke tagasi. Paljud ilmselt ei tea, aga Oleg Grossi abita ei sõidaks Ott praegu seal, kus ta sõidab. Täiesti võimalik, et ta karjäär oleks lõppenud. Kusjuures ta on Otti toetanud tingimusteta, mitte küsides mingil hetkel 50% raha tagasi, nagu tavaks. Tahan omalt poolt Olegi selle eest tänada.

___________________________________________________________________

ERC boss: ootame eestlasi tagasi
Gunnar Leheste

Euroopa rallimeistrivõistluste (ERC) promootori Eurosport Eventsi esindaja Jean-Baptiste Ley avaldas Rally Estonia sarjast lahkumise üle kahetsust, kuid kinnitas, et uks jääb eestlastele alati avatuks. „Tänu ideaalsele koostööle Urmo Aava ja tema tiimiga oleme täielikult kursis raskustega, millega silmitsi seistakse. Meil on kahju, aga mõistame ja austame nende otsust,” tõdes Ley. „Rally Estonia valiti 2014. aasta sarja parimaks ralliks. Korraldajad on igal aastal väsimatult pingutanud uute tegevuste kaasamise nimel. Uks jääb neile alati lahti.”

Ley ei nõustunud sarja üldisema toimimise kriitikaga. „Staarsõitjatele on mõeldud WRC. ERC on sari, mis aitab andekatel sõitjatel staariks saada. Oleme FIA püramiidi esimene trepiaste WRC sarjast unistavatele pilootidele ja tiimidele. Eurosport Eventsi eelmisest ettevõtmisest, IRC sarjast, on välja kasvanud näiteks Kris Meeke, Andreas Mikkelsen ja Thierry Neuville. 2013. aastast, kui alustasime ERC-ga, oleme tippe edasi kasvatanud. Näiteks Citroëni järgmise aasta tehasemeeskonna piloodid Stéphane Lefebvre ja Craig Breen,” selgitas prantslane ja rõhutas, et nende egiidi all peetavad rallid jõuavad televisiooni ja muu meedia kaudu 318 miljoni vaatajani.
KRUUDA MAAILMAMEISTRIKS
MartinMK
IV järgu kommentaator
IV järgu kommentaator
Postitusi: 145
Liitunud: 10 Mär 2012, 22:15

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas MartinMK »

Ilmselt siis Otil selle kiirustamisega sama teema

https://www.facebook.com/nicolas.gilsou ... =3&theater
soca
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 11133
Liitunud: 13 Jaan 2012, 15:22
Asukoht: Lõuna-Eesti ralliteed

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas soca »

intervjuu Raigoga http://sport.ohtuleht.ee/773020/tanaku- ... rite-pealt

huvitav kes see seal Oti kõrval siis eile ja üleeile istus?


ja nendele kes endiselt muretsevad

Mis järgmist aastat puudutab, siis Ott on öelnud, et muretsemiseks pole põhjust. Jääb sul vaid üle seda kinnitada?

"Jah, jätame selle asja nii. Muretsemiseks pole põhjust."
Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
soca
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 11133
Liitunud: 13 Jaan 2012, 15:22
Asukoht: Lõuna-Eesti ralliteed

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas soca »

Tänak intervjuus Postimehele: Soome ralli väljasõitu ei pannud keegi pahaks

http://sport.postimees.ee/3930139/taena ... egi-pahaks


täis artikkel homme
Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
muhk
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1965
Liitunud: 01 Mai 2010, 17:59

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas muhk »

soca kirjutas:Tänak intervjuus Postimehele: Soome ralli väljasõitu ei pannud keegi pahaks

http://sport.postimees.ee/3930139/taena ... egi-pahaks


täis artikkel homme
Ott Tänak hooaja valusaimast hetkest, arengust, uuest autost ja perekonna toest
Peep Pahv, Postimees

Rallisõitja Ott Tänakul jääb seljataha vastuoluline hooaeg. DMACKi meeskonnas sõitmine tähendas konkurentidest erinevate rehvide kasutamist ja sellega seoses ka paljudel rallidel selge eelise andmist. Hoolimata sellest võib lõppevat hooaega nimetada ka Tänaku läbimurdeaastaks. Ta sõitis kiiresti, ent samas tasakaalukalt – täpselt nii, nagu olud võimaldasid.

«Nendel rallidel, kus meil oli võimalus ja isegi eelis, suutsime seda kasutada. Kui tingimused olid meie jaoks keerulised, polnud muud varianti kui lihtsalt sõita. Tegime täpselt seda, mida vaja,» räägib koos kaardilugeja Raigo Mõlderiga sõitnud saarlane. «Kindlasti olin parem kui eelmisel hooajal, millegi muuga pole eriti võrrelda. Mullu tulime WRC-sarja värskelt peale, tänavu läks kõik loomulikku rada.»

Jutuajamine Tänakuga toimus kolmapäeva lõunal. Selleks hetkeks polnud veel ametlikult teada, kus ja millistel tingimustel ta tuleval hooajal sõidab. Kuid tema jutust kumas läbi selge ja kindel vaade tulevikku. Järgmise hooaja nimel tegi ta juba tänavu väga palju tööd.

-Ott Tänak, millist hetke pead lõppenud hooaja jooksul kõige erilisemaks? Võib arvata, et nendeks on Poola ja Suurbritannia rallidel saavutatud poodiumikohad?

Poola ralli oli kahtluseta kõige erilisem. Ma polnud kunagi varem pikka aega rallit juhtinud ja tegelenud selle koha hoidmisega. Poolas ja tegelikult ka Soomes võtsime selgelt rohkem riske kui Suurbritannias. Seal oli vahe Sebastien Ogieriga selge ning erilist üritamist polnud. Sõitsime välja selle, mis parasjagu võimalik. Soomes aga üritasime kõige rohkem. Meil oli seal palju probleeme, kuid olud olid meie jaoks väga head ning suutsime end pidevalt üles tagasi võidelda.

-Sellisel juhul võib eeldada, et Soome ralli lõpetanud rajalt väljasõit on üks selle hooaja valusamaid momente.

See oli väljasõit, mida keegi ei pane pahaks. Olime probleemidega poolteist-kaks minutit ära andnud, ralli lõpuni jäi veel paarkümmend kilomeetrit ja vahe kolmanda kohaga oli kümme sekundit. Kuna olime juba nii palju võidelnud, võtsime kõik riskid, et tõusta lõpuks kolmandaks. Neljas koht poleks selle töö juures olnud midagi väärt ning seepärast olen kindel, et riskimine oli õigustatud.

-Tavalisele spordisõbrale on sinu tänavusest hooajast jäänud kõige rohkem meelde Poolas juhtunu, kus sa pidid eelviimasel kiiruskatsel purunenud rehvi tõttu andma käest kindlana tundunud võidu. Isegi arvutiekraani kaudu oli sinu nukrust valus vaadata. Kaua sul endal aega võttis, et ebaõnnega kaasnevast valust üle saada?

Maksimum kaks tundi. Kui jõudsin hotelli, oli kõik juba hästi. Tõsi on see, et hetk oli keeruline, kuid usun, et tulevikuks õpetas see palju… Mu oma pere tegi üllatuse, nad tulid ralli lõpuks kohale. Eks nad ootasid teistsugust lõppu, kuid kokkuvõttes oli nendest palju abi.

-Tundub, et oled hinges väga kinni oma pisitütres ja üldse perekeskne inimene. Pikad kodust eemalviibimised on sinu jaoks vist rasked.

Loomulikult on raske, aga elu on selline… mingil hetkel tuleb teha valikuid. Kui olen kaua järjest kodust ära, üritan perekonda võistlustele tuua, et natukenegi nendega koos olla. Ma ei tea, et mu naine oleks kunagi käinud võistlust raja ääres vaatamas, pigem istub ta hoolduspargis ja jälgib vaheaegade kaudu võistluse kulgu.

-Kas nendel rallidel, kus perekond on kohal, tekib teistsugune emotsioon?

Võistluse ajal oled professionaal ja teed oma tööd – pere kohalolek seda ei mõjuta. Õhtuti on aga võimalus kasvõi koos sööma minna ja rääkida teemadel, mis pole ralliga seotud. Kui oled päev läbi ralli sees olnud, on hea lõõgastuseks tegeleda muude asjadega. Aega muidugi napib, kuid võistluspäevadevaheliseks lõõgastumiseks on sellest palju kasu.

-Tulenevalt sinu käsutuses olnud DMACKi rehvide eripärast oli hooaja jooksul rallisid, kus teadsid juba enne võistlust, et väga hea tulemuse tegemiseks pole lootust. Sellistes olukordades on ilmselt üsna keeruline end maksimaalseks pingutuseks üles ergutada.

Meelestatus on tõesti teistsugune, kuid vaatamata kõigele tuli teha tööd ja leida kohti, kus areneda. Motivatsioon tuli leida sellest, et katsetada võimalikult erinevaid asju. Raskeid momente oli, kuid minu kasvatamise seisukohast oli see oluline – närvid muutusid tugevamaks. Teadsin kiirust, mis on ühes või teises kohas võimalik saavutada, kuid sugugi alati ei lubanud see olla päris konkurentsis. Raske on toota rehvi, mis töötaks igas olukorras, kuid näiteks Michelin on sellega teatud määral hakkama saanud.

-Kogusid tänavu WRC-sarjas 88 punkti ja said kokkuvõttes 8. koha. Kas nendel faktidel on sulle kui rallisõitjale üldse tähtsust või maksab ainult sarja üldvõit?

Kõik tahavad loomulikult olla maailmameistrid, kuid ka teisel ja kolmandal kohal on mingigi tähtsus. Tänavu käis ka nende kohtade pärast võitlus – need tagavad vähemalt pääsu FIA auhindade galale. Kõik mis jääb tahapoole esikolmikut, ei huvita küll eriti kedagi. Lõpuks on hea, kui isegi mäletad, mis kohal mingi hooaja lõpetasid.

-Sinu tänavust hooaega on nimetatud läbimurdehooajaks. Kuidas sa ise tunnetad oma küpsemist rallisõitjana?

Tänaseks on paljud rallidel ette tulevad olukorrad juba tuttavad, olen neid varem kogenud ja seepärast on nendega lihtsam toime tulla. Ralli on oma olemuselt keeruline, kiiruskatsetel tuleb ette erinevaid olusid, ent kui sa oled selle kõigega juba harjunud, saad ka kergemini hakkama. Korraga tekib kogemus ja enesekindlus ning sõitmine muutub lihtsamaks.

-Kas DMACKi tiim avaldas sulle tulemuste saavutamiseks survet ja kas suutsid nende ootusi täita?

Ma ei tea, mida nad täpselt ootasid. Nende jaoks oli see esimene aasta teha midagi täiesti uut. Lõppenud hooajaga tegi DMACKi rehv kvaliteedis suure sammu edasi ja mingil hetkel muutus nendega sõitmine lihtsamaks. Mingit survet meeskonna poolt polnud, ilmselt valitigi mind selle pärast, et mul endal on piisavalt suur huvi kiiresti sõita. Nende jaoks oli oluline saada oma rehvi kohta võimalikult palju infot ja seda nad ka said. Lisaks rehvi arendusele oli tiimil vaja püsida pildis – seda nii rahastuse tagamiseks kui ka meeskonna motiveerimiseks.

-Kas rehvifirmale tuginevas tiimis töötamine muutis sind rehvide suhtes teadlikumaks? Pidid ju testides rehvidega seotud detailidesse rohkem süüvima.

Kui oled mingi arenduse kõrval, õpid ikka midagi juurde. Mingil hetkel oligi kogu fookus rehvidel ja sellest sai palju juurde õpitud. Ma ei tea, kas sellest on kunagi kasu, kuid huvitav oli see kindlasti.

-Sinu kui rallimehe arengut näitab seegi, et suutsid valida tempo, mis sobis valitsevatele oludele, mitte ei läinud püüdma võimatut.

Kontroll olukordade üle on muutunud paremaks ja kogemus, mis väljendub oma piiride ja võimete tundmises, aitab sellele kaasa.

-Tavaliselt algavad juba hooaja keskel läbirääkimised järgmise hooaja töökoha üle. Kas see mõjutab ka sõitmist – pead olema korrektsem ja vältima vigu, sest eksimused võivad võimalusi kahandada.

Igal võistlusel annad endast nagunii maksimumi, pealegi ei sõida ju iga aasta järgmise hooaja nimel, vaid oluline on ka selle hetke tulemus. Ma ei usu, et läbirääkimiste ajal tehtud eksimus neid jutuajamisi kuidagi mõjutaks. Meelega ei tee ju keegi apsakaid, ikka üritatakse anda endast parim.

-Kiiruskatsetevahelisel ajal on sõitjad väga palju koos ja kindlasti on ka palju omavahelist suhtlust. Hooaja lõpupoole võib aga tekkida olukord, kus kaks sõitjat kandideerivad mõnda meeskonda ühele kohale. Kas see tekitab pingeid, kui palju neist asjadest üldse omavahel räägitakse?

Kui keegi tahaks nendel teemadel pingeid tekitada, siis seda saaks teha küll. Sõitjatel on siiski üksteise suhtes austus ning need teemad ei tule jutuks. Kuniks käed pole löödud, pole ka mõtet kellegagi neid asju arutada. Kui kokklepped on tehtud, siis räägitakse nendest küll.

-Mullu sügistalvel ootasid eestlastest rallifännid ärevusega uue hooaja kohta käivaid uudiseid. Hiljem tuli välja, et asjad olid ammu paigas, kuid seda ei öeldud välja. Tänavu valitseb samasugune ootus. Miks infot nii kaua kinni hoitakse?

Mõnikord sõltub see muudest asjadest – kas sponsorist või sellest, et tahetakse avalikustada terve uue hooaja meeskond. Viimasel ajal ei viitsi ma nendel teemadel kirjutatud asju meediast lugeda.

-Hooaja teises pooles koosnes sinu töö kahest osast, lisaks MM-sarjas sõitmisele osalesid väga aktiivselt M-Spordis uue hooaja Fordi testimisel. Kas sellise tegevusega kaasneb ka nii-öelda vaikimisleping?

Tean, et mingites meeskondades on selline asi täiesti olemas. Aga ilmselt olen nii usaldusväärne, et minuga pole sellest kunagi räägitud, ja loomulikult ei lähe ma ka ise uue auto kohta käivat infot kuhugi plärama.

-Kas hooaja lõpus tõusis järgmise aasta auto testimine tähtsamasse rolli kui hooaja viimased rallid? Oli see ju ilmselt väga oluline nii sulle endale kui M-Spordile.

Tööd oli tõesti palju rohkem ning MM-rallideks ettevalmistuse aega jäi tavapärasest vähemaks. Aga usun, et saime hästi hakkama ja kumbki pool ei kannatanud.

-Tänavuse hooaja võistlusauto ja masin, mida testisid, on väga erinevad. Kas ühest autost teise istumine eeldas ka pidevat mõttelaadi muutust?

Autod on tõesti väga erinevad ning kõige rohkem tuleb see esile võimsuses. Vanad masinad tunduvad uutega võrreldes jõuetud. Alguses oli keeruline harjuda nii testidel kui ka rallidel, kuid mida aeg edasi, seda lihtsamaks läks. Me juba teadsime, mida oodata.

-Olid juures, kui valitsev maailmameister Sebastien Ogier testis uut Fordi. Kas temalt oli selles vallas midagi õppida või oli tegemist lihtsalt tutvumissõiduga ning õiget tööprotsessi seal ei näinud?

Kindlasti on Ogier väga professionaalne. Kas ma sellest korrast midagi õppisin, ei oska ütelda. Ogier tuli, nägi, sõitis ja läks minema. Väike arutelu meil siiski oli, jagasime oma mõtteid ning kokkuvõttes olime auto suhtes ühel meelel. Igal sõitjal tekib omale meelepärane seadistus ja sõidustiil, kuid üldine arusaam on sõitjatel sarnane.

-Testimise ajal pead oma mugavusseadistusest välja tulema ja proovima erinevaid, ka endale mittesobivaid variante. See on ilmselt keeruline.

Auto arendustest ei tegele seadistusega, vaid auto arendamisega. Seal töötatakse välja erinevad variandid amortisaatoritest diferentsiaalideni. Praegu olemegi tegelenud auto võimalikult kiireks ja vastupidavaks arendamisega. Ühtegi seadistusega seotud testi pole me veel teinud.

-Sa oled ju sportlane. Kas sinu jaoks pakub arendustegevus hingevärinat või on ikkagi võistlus see õige magustoit?

Mulle isiklikult arendus väga meeldib. Olen tehnikahuviline ja põnev on näha, kuidas auto ei millestki tekib ja kuidas ta hakkab kiiresti sõitma. Kogu selle protsessi sees olla on väga huvitav.

-Uuel hooajal tulevad kõik MM-sarjas osalevad tiimid välja uute autodega. Mis sa arvad, kuidas jõujooned paika loksuvad, kas kiiresti või kulgeb terve hooaeg segaste kaartidega?

Tuleb põnev aeg. Loomulikult kõik loodavad, et autod tulevad võrdsed ja konkurents saab olema väga tihe. Usun, et nii ka läheb, sest FIA seatud nõuded ja tingimused on teatud asjades üsna piiratud ning nutikad insenerid suudavad autodest maksimumi kohe välja võtta. Monte Carlo rallil on juba midagi näha ning tekib aimdus, kuidas kellegi auto mingites oludes toimib.

-Võib-olla ongi huvitavam, et senine võimas valitseja Volkswagen jääb kõrvale.

Volkswageni eemalejäämisest on ikkagi kahju! Tänu nendele on WRC meeskondade tase tõusnud ning kõik oleks tahtnud järgmine aasta nende vastu sõita, et näha, kas on tehtud piisavalt head tööd.

-Kuidas sa hindad uut Fordi?

Tundub hea auto. Millises konkurentsis ta on, sõltub sellest, kui hea auto on teinud teised. Ideaalsetele oludele ollakse aga üsna lähedal – M-Sport on teinud väga head tööd.

-Autod muutuvad võimsamaks. Kaheksakümnendatel mindi sama teed, autod muutusid väga võimsaks, kergeks ja seoses sellega ka ohtlikuks. Kas tänapäeval suudetakse ohtusid vältida?

Ohutusele pannakse kõvasti rohkem rõhku kui toona ja tahaksin uskuda, et kõik on kontrolli all. Ohutus on number üks, ja seejärel tehakse kõike muud vaatemängulisuse tõstmiseks. Toona oli autodel palju võimsust, kuid kontrolli auto üle vähe, praeguste autode juures on kontroll suurem. Uute autodega sõites hakkab palju sõltuma sõitja oskusest ja julgusest ning vahede sissesõitmine peaks olema natuke lihtsam.

-Kas uued autod ja tihenev konkurents võiksid WRC-sarja mainet maailma spordis tõsta? Olgem ausad, praegu pole huvi poolest tippajad.

Viimase paari aastaga on asi paremaks läinud ja rahvast juurde tulnud. Mõnel rallil on pealtvaatajate rohkusest tekkinud isegi probleem. Usun, et uued autod rahvale meeldivad ja publikut tuleb tervikuna juurde.

-Ala populaarsuse näitaja on sportlaste tuntus. Kas ka mujal maailmas tuntakse sinu kui tippsõitja vastu huvi?

Fännid ikka tunnevad sõitjaid. Põhja- ja Lõuna-Ameerika riikides on kohati isegi kõige lahedam, seal on julged inimesed ja keegi ei häbene midagi küsida. Leidub kohti, kus on raske läbi rahva trügida.


Tänak: Eesti rallis valitseb keeruline aeg

MM-sarjas kihutamise kõrvalt on Ott Tänak leidnud aega ka kodust rallielu jälgida. Põhjust annab selleks ka omanimelise rallitiimi olemasolu.

«Eesti rallis on keeruline aeg. Seni enim huvi pakkunud N-rühm oli veel 2013. aastal põnev, kuid nüüd on nende autode aeg möödas ja targad pead peavad välja mõtlema, kuidas kodusele rallile uut elu sisse puhuda,» nentis Tänak ja lisas, et massiline R5 autode muretsemine on eestlaste jaoks liialt kulukas. «Tänavu oli absoluutarvestuses esimest otsa nukker vaadata. Kui esiveolised autod jõuavad tippu, siis näitab see seda, et suurt konkurentsi pole.»

Tänaku hinnangul pakkus enim põnevust hoopis noorte sari, kus võimalikud tulevikumehed sõitsid R2 autodega. Just selliste autode abil jõutakse Tänaku arvates kõige loogilisemalt tippu.

«Kõigepealt tuleb Eestis teatud kiirus saavutada ja siis proovida MMiga koos sõidetavate DMACKi karikasarja või Juunior WRC kaudu edasi pürgida. Nendes sarjades on auhinnad, mis aitavad edasi. Eesti absoluutarvestuse või N-rühma tiitel ei maksa ju midagi,» nentis Tänak. «R2 klassis on meil mõned nn teravad pliiatsid olemas. Nendega tuleks tegeleda ja leida neile rahvusvahelist kogemust, mis näitaks, kas neist saab asja. Eesti rallid ei pruugi kiirusest päris selget pilti anda.»

Tänaku arvates oleks hea ka idee nii-öelda Eesti koondisest, mis tähendaks kas või ühe rallipaari rahvusvahelisse sarja aitamist. «Lõpuks on kõik kinni eelarves, inimesed peaksid selle nimel töötama,» lausus Tänak. «Tahaks uskuda, et meie autospordiliidul on mingid mõtted, kuidas olukorda lahendada.»
soca
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 11133
Liitunud: 13 Jaan 2012, 15:22
Asukoht: Lõuna-Eesti ralliteed

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas soca »

päris hea intervjuu....tänud!
Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
Mart_
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2128
Liitunud: 07 Okt 2010, 13:58

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas Mart_ »

muhk kirjutas: Uute autodega sõites hakkab palju sõltuma sõitja oskusest ja julgusest ning vahede sissesõitmine peaks olema natuke lihtsam.
Kas Oti trump ei ole mitte olnud just need rallid, kus maksab sõitja julgus, mitte auto potensiaal?
Champions aren't made in the gyms. Champions are made from something they have deep inside them -a desire, a dream, a vision.
Kolin
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 19363
Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
Has thanked: 2
Meeldimisi saanud: 6
Kontakt:

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas Kolin »

Päris hea oli lugeda.
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
Timur_P
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2853
Liitunud: 23 Okt 2011, 20:06
Asukoht: Siin

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas Timur_P »

Pahvi kohta üllatavalt hea artikkel.
Lithium
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5165
Liitunud: 11 Veebr 2010, 13:05
Asukoht: Tallinn
Meeldimisi saanud: 2

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas Lithium »

Timur_P kirjutas:Pahvi kohta üllatavalt hea artikkel.
+1
Söörlöne!
pets1
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 575
Liitunud: 10 Nov 2011, 01:20

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas pets1 »

Päevaleht just midagi kokku soperdanud. Eks kel ligipääs, laske siia ka näha.
Suurte kogemustega ralliturist
blizzard
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 867
Liitunud: 01 Okt 2010, 18:47

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas blizzard »

Linki?
janpoiss
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 755
Liitunud: 31 Juul 2015, 08:00

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas janpoiss »

Vasta