Ott Tänaku diskussioon

Maailma rallitippude käekäigust

Moderators: Jaanus, KAIKUL, Strike, Erki, jagr

Post Reply
randos
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Posts: 389
Joined: Thu Mar 29, 2012 6:08 pm

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by randos »

Monte Carlo ralli jättis õhku palju küsimusi

«Hull vana! Eriti ralli lõpp… Eks tal oli õnne ka, et suutis nii sõites teel püsida ja lõpuks ka finišisse jõuda,» hindas Ott Tänaku Monte Carlo ralli esitust tema kodumaine suurtoetaja Oleg Gross. Pole kahtlustki, et Tänaku karjääri palju panustanud mehe süda hüppas rõõmust, kui ta nägi oma lemmiku esitust rallimaailma tipus. Seda enam, et ta on näinud lähedalt Tänaku karjääri erinevaid etappe – madalseisu ning viimastel hooaegadel stabiilset arengut, tippsõitjaks küpsemist.
Endine tipprallisõitja Urmo Aava kiitis Tänaku rahulikkust. «Tema autot kimbutasid probleemid ja lõpuks on isegi raske öelda, mitu kiiruskatset sai ta üldse muretult sõita. Aga ta närvid pidasid vastu ning kokkuvõttes oli ta megatubli,» tunnustas Aava ja lisas, et Tänaku tõelised trumbid peaksid ilmnema Poola ja Soome kiiretel kruusarallidel. «Arvan, et nendel kahel rallil ei saa Sebastien Ogier talle vastu.»

Monte Carlo ralli oligi mõnes mõttes Tänaku ja esimest korda WRC-rallil tema kaardilugejaks olnud Martin Järveoja jaoks omanäoline küpsuseksam. Ralli, mis oli nende jaoks segu õnnest ja ebaõnnest.

Ebaõnn oli muidugi see, et uuele tehnikale omase «lastehaigusena» hakkas eestlaste auto mootor tõrkuma. Selliste asjade eest pole kaitstud mitte keegi ning kokkuvõttes on hea, et mootor kasvõi sellisena – pooliku võimsusega – tööle jäi.

Samas oli õnne, et ralli korraldajad otsustasid eelviimase kiiruskatse tühistada. Pidanuks Tänak ja Järveoja läbima need viis ja pool kilomeetrit täisgaasiga, poleks neil pärast viimast kiiruskatset ralli ametlikku finišisse jõudmiseks kütust jagunud. Teadupärast jõuti päris lõppu sisuliselt kütuseaurude abil ning säästu nimel lülitati laskumistel mootor välja. Seega mängis ühe käega Tänakut pidurdanud saatus talle teise käega ette võimaluse võistlus lõpetada.

Tehnikaspordist kaugemal olevatele inimestele olgu selgituseks öeldud, et kütuse lõppemises polnud süüdi liiga väikese koguse tankimine, vaid halvasti töötav mootor, mis suurendas kordades kütuse tarbimist.

Mõnel tavalisemal rallil polnuks kahe töötava silindriga sõites esikolmikukoha säilitamine kõne alla tulnud. Monte Carlos on aga võimalik ka kehvema masinaga sõita hea tulemus. «Tehnikast rohkem sõltub sellest, kui kõva mees istub roolis,» märkis Aava.

Just Monte Carlo ralli eripära tõttu ei saa Aava arvates teha veel mingeid järeldusi näiteks Toyota masina tugevusest. «Mind isiklikult üllatas, et auto pidas neil hästi lõpuni vastu,» viitas Aava teise koha saanud soomlasele Jari-Matti Latvalale. «Meeskonnale tähendas see tulemus muidugi palju. Paremat oli raske oodata ning tervikuna tähendab see tiimis töörahu.»

Aava hinnangul jäid kõige suuremad küsimärgid Citroëni kohale. Selle auto tegelikust tasemest ja võimalustest ei saanud hooaja avaralli põhjal kuigi selget pilti. Aava nentis, et Kris Meeke’il ei õnnestunud oma nigelat Monte Carlo ajalugu muuta, Stephane Lefebvre’ist ei oodanud ta aga nagunii midagi.

Juba hooaja eel ennustas Aava Hyundai ralliautode edu. Monte Carlos valitseski just seda marki masinaga kihutanud Thierry Neuville, kuniks ta ühes kurvis libistas auto üle teeserva ja lõhkus vedrustuse.

«Neuville oli seekord tõesti väga kõva, aga tipptasemel oli tegelikult kogu Hyundai meeskond,» tõdes Aava. «Selles pole midagi üllatavat. Neil on juba mitu aastat olnud kasutada sama suur rahakott kui Volkswagenil ja uut autot ehitades oli seda näha.»

Kuigi katkestamise hetkeks oli Neuville võitnud viis kiiruskatset ning tekkis arusaam, et ta on sellel rallil konkurentidest – kaasaarvatud Ogier’st – selgelt üle, polnud tema edu puhta sõiduga kaugeltki mäekõrgune.

Tõsi, ta juhtis Ogier’ ees 51 sekundiga, kuid samas tuleb arvestada, et prantslane sõitis ralli alguses rajalt välja ning kaotas sellega umbes 40 sekundit. Seega oli meeste edasine tempo üsna sarnane.

Milliseks kujunevad jõuvahekorrad päriselt, saab aimu alles pärast kolmandat või neljandat MM-etappi. Nagu Aava mainis, ei saa Monte Carlo ralli põhjal suuri järeldusi teha. Omamoodi spetsiifiline on ka ainus talveralli Rootsis. Pilt peaks klaaruma pärast nii-öelda tavalisemaid rallisid Mehhikos ja Korsikal.

Toyota tiimi side Eestiga

Eesti rallisõprade hulgas pälvis palju tähelepanu see, et Toyota rallitiim kasutas Monte Carlo ralli rajaga tutvumisel Eestis registreeritud Subarut. Juba varem on meediast läbi käinud ka fakt, et möödunud aastal oli Eestis arvele võetud autodest kõige kallim just Toyota Yaris WRC. Seega on neljakordse maailmameistri Tommi Mäkineni juhitud tiimil tihe side ka Eestiga.

«Eesti rallile on see hea, kui Mäkinen soovib tulevikus oma tehnikat Eestis hoida või tuua siia kogu oma meeskonna,» märkis Urmo Aava. «Ilmselt on Eestis sellist meeskonda odavam pidada kui Soomes.»

Toyota naasis WRC-sarja tänavusel hooajal ning tegemist on sisuliselt soomlaste meeskonnaga. Lisaks tiimijuht Mäkinenile on sõitjateks Jari-Matti Latvala ja Juho Hänninen.
Mati
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 651
Joined: Thu Nov 17, 2016 8:37 am

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by Mati »

Lärri
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1084
Joined: Wed Jan 11, 2012 8:00 pm

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by Lärri »

randos wrote:... tunnustas Aava ja lisas, et Tänaku tõelised trumbid peaksid ilmnema Poola ja Soome kiiretel kruusarallidel. «Arvan, et nendel kahel rallil ei saa Sebastien Ogier talle vastu.»
No näis, eks me kõik loodame, et Aaval on ses osas õigus. Aga ta ilmselt kipub unustama, et mullu kannatas Ogier nimetet rallidel tugevalt teepuhastaja rolli tõttu ja tal sisuliselt puudus seal võimalus võidu peale sõita. Sel aastal on olukord märksa teistsugusem, aga seda huvitavam.
blizzard
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 867
Joined: Fri Oct 01, 2010 6:47 pm

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by blizzard »

P2takac
IV järgu kommentaator
IV järgu kommentaator
Posts: 78
Joined: Mon May 23, 2016 12:38 pm

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by P2takac »

Selle katse jaoks oli tõeliselt karvaseid mune vaja....
randos
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Posts: 389
Joined: Thu Mar 29, 2012 6:08 pm

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by randos »

http://sport.postimees.ee/4003063/taena ... 1469941912

Tänak ootab Rootsi rallit: kiired katsed mõjuvad adrenaliinilaksuna

«Ootan Rootsi rallit väga, kiired katsed mõjuvad vägeva adrenaliinilaksuna. Sel aastal on autod veel võimsamad ja kindlasti tuleb eriline võistlus. Seal on alati lõbus sõita, katsed on kiired ja voolavad. Peame olema lõdvestunud, aga samas keskendunud, et leida hea rütm,» rääkis Tänak. «Loodetavasti on teed mõnusalt jäised ja suudame kõrgete kohtade nimel võidelda.»

«Kõige tähtsam on saada algusest peale kätte hea tunne ja teha puhast sõitu. Loodetavasti on ka ilmaolud meile soodsad ja saame vajadusel lumevallidest tuge,» lisas Tänak. «Sõidujoon on Rootsis väga kitsas ja see ongi ehk ralli kõige raskem osa. Värske lume puhul tuleb jäljes püsida, muidu muutub hea pidamine hetkega olematuks! Ei jõua ära oodata, millal rooli pääsen – usun, et meil on võimalik teha taas üks hea tulemus,» arvas eestlane.

Sel hooajal koos Martin Järveojaga kihutaval Tänakul pole seni õnnestunud Rootsis poodiumile jõuda, tema parim tulemus on 2015. aasta neljas koht. Hooaja esimesel etapil Monte Carlos lõpetas Tänak tõrkuva autoga võideldes hinnatava kolmanda kohaga. Seekordne Rootsi ralli saab avalöögi täpselt nädala pärast ehk 10. veebruaril.
Kolin
Rallifoorum 24/7
Posts: 19355
Joined: Sun Feb 23, 2003 12:43 pm
Location: Seal kus lõpeb asfalt

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by Kolin »

Palju õnne Tänakute perele teise lapse sünni puhul.
Loodame, et see pisike ime Oti paremajala sirutuslihast ei kärbi.
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
randos
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Posts: 389
Joined: Thu Mar 29, 2012 6:08 pm

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by randos »

http://sport.ohtuleht.ee/787312/viljar- ... -mm-tiitli
Õhtuleht isegi ei üllata enam oma pealkirjade ja sisu mitte kokkulangevusega
P2takac
IV järgu kommentaator
IV järgu kommentaator
Posts: 78
Joined: Mon May 23, 2016 12:38 pm

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by P2takac »

Artikkel täitsa enamvähem aga pealkiri suht kohutav jah.
Selle katse jaoks oli tõeliselt karvaseid mune vaja....
Crapmaster
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 560
Joined: Wed Nov 11, 2009 10:41 pm
Location: Pärnumaa

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by Crapmaster »

http://sport.delfi.ee/news/auto/wrc/lew ... d=77206150

Tea kas kellelgi täispikk artikkel võiks olla?
Rainiz.
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 907
Joined: Fri Feb 10, 2012 10:08 am

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by Rainiz. »

Crapmaster wrote:http://sport.delfi.ee/news/auto/wrc/lew ... d=77206150

Tea kas kellelgi täispikk artikkel võiks olla?
Day3 all täiesti olemas see.

Vinge on vaadata, kuidas pool Eestit on järksu ralliusku pööratud. Kõik postitavad pilte, videosid, kirjutavad lihtsalt oma FB seinale midagi ägedat. Äge, kuidas rahvas tuleb kaasa. Kurb pool on see, et päris suur protsent on nendest inimesed, kes 2012 aastal kasutasid fraasi "kraavi Ott" ja usku üldse Tänakusse polnud. Ja nüüd tehakse nägu, et ollake suur Oti austaja. Täiesti tavaline bandwagoni käitumine. Aga see selleks. Mul on hea meel, et Ott on sõitudega rahvast elavdab :). Vana hea Märtini aja tunne tekkis juba pühap hommikul sisse, kui Ott alustas Latvala püüdmist.
Crapmaster
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 560
Joined: Wed Nov 11, 2009 10:41 pm
Location: Pärnumaa

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by Crapmaster »

Rainiz. wrote:
Crapmaster wrote:http://sport.delfi.ee/news/auto/wrc/lew ... d=77206150

Tea kas kellelgi täispikk artikkel võiks olla?
Day3 all täiesti olemas see.

Vinge on vaadata, kuidas pool Eestit on järksu ralliusku pööratud. Kõik postitavad pilte, videosid, kirjutavad lihtsalt oma FB seinale midagi ägedat. Äge, kuidas rahvas tuleb kaasa. Kurb pool on see, et päris suur protsent on nendest inimesed, kes 2012 aastal kasutasid fraasi "kraavi Ott" ja usku üldse Tänakusse polnud. Ja nüüd tehakse nägu, et ollake suur Oti austaja. Täiesti tavaline bandwagoni käitumine. Aga see selleks. Mul on hea meel, et Ott on sõitudega rahvast elavdab :). Vana hea Märtini aja tunne tekkis juba pühap hommikul sisse, kui Ott alustas Latvala püüdmist.

On jah, tänan!
Milor
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1685
Joined: Sun Jul 18, 2004 4:55 pm
Location: Roobuka

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by Milor »

Rainiz. wrote: päris suur protsent on nendest inimesed, kes 2012 aastal kasutasid fraasi "kraavi Ott" ja usku üldse Tänakusse polnud. Ja nüüd tehakse nägu, et ollake suur Oti austaja. Täiesti tavaline bandwagoni käitumine.
Eile just mõtlesin sellele ja hea et ka ETV Sport seda teemat õrnalt riivas, aga kui asi sedasi jätkub, siis vastavalt eestlaste iseloomule jõuame varsti sellesse faasi, kus poodiumid on loomulikud nähtused (need "lihtsalt" tulevad) ja kui Ott jääb nt. viiendaks, siis tekitatakse küsimus, et miks ta üldse sinna läks :)
Veel hullem juhtub siis, kui Ott peaks katkestama, sest me elame negatiivses maailmas ja kõik see mis on/oli positiivne, see unustatakse kiirelt. :(
See eristabki kiibitsejat fännist. (kuid tuleb arvestada, et kiibitsejaid on alati kordades rohkem)
Last edited by Milor on Mon Feb 13, 2017 12:37 pm, edited 1 time in total.
Ott Tänak on rallisõitja - mitte meelelahutaja.
Kolin
Rallifoorum 24/7
Posts: 19355
Joined: Sun Feb 23, 2003 12:43 pm
Location: Seal kus lõpeb asfalt

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by Kolin »

Milor wrote:
Rainiz. wrote: päris suur protsent on nendest inimesed, kes 2012 aastal kasutasid fraasi "kraavi Ott" ja usku üldse Tänakusse polnud. Ja nüüd tehakse nägu, et ollake suur Oti austaja. Täiesti tavaline bandwagoni käitumine.
Eile just mõtlesin sellele ja hea et ka ETV Sport seda teemat õrnalt riivas, aga kui asi sedasi jätkub, siis vastavalt eestlaste iseloomule jõuame varsti sellesse faasi, kus poodiumid on loomulikud nähtused (need "lihtsalt" tulevad) ja kui Ott jääb nt. viiendaks, siis tekitatakse küsimus, et miks ta üldse sinna läks :)
Veel hullem juhtub siis, kui Ott peaks katkestama, sest me elame negatiivses maailmas ja kõik see mis on/oli positiivne, see unustatakse kiirelt. :(
See eristabki kiibitsejat fännist.
Paraku jah ta nii kipub olema.
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
mcwax
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1711
Joined: Sat Jun 28, 2003 1:14 pm
Location: Tallinna loomaaed

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by mcwax »

randos wrote:http://sport.ohtuleht.ee/787312/viljar- ... -mm-tiitli
Õhtuleht isegi ei üllata enam oma pealkirjade ja sisu mitte kokkulangevusega
Päris hea pealkiri ikka jah.
Need umbes 2-3 PS punkti siis Otti tiitlist lahutama jäävadki sel aastal :D

Aga muidugi selle aasta PS punktide süsteem on natuke kallutatud küll - ralli kolmas koht + PS 2. koht on parem kui lihtsalt ralli teine koht. Et liidrikoha pärast võitlevad mehed lasevad rehvid lilleks, ja kolmas kes saab rahulikult PSiks rehvi säästa, võtab lõpuks selle arvelt teise koha mehest rohkem punkte. Natuke nonsense.
soca
Rallifoorum 24/7
Posts: 11133
Joined: Fri Jan 13, 2012 3:22 pm
Location: Lõuna-Eesti ralliteed

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by soca »

Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
kristjanmust
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Posts: 470
Joined: Sun Jul 06, 2008 11:09 am

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by kristjanmust »

soca wrote:saab keegi selle ka siia poetada? http://sport.delfi.ee/news/auto/wrc/m-s ... d=77193940
http://txt.do/d1py6

Loodan, et töötab.
ponx
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 681
Joined: Fri Aug 05, 2005 4:12 pm

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by ponx »

Harmful web site blocked
ponx
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 681
Joined: Fri Aug 05, 2005 4:12 pm

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by ponx »

Image
"Kui Ott sind tunneb ja usaldab, on ta äärmiselt sõbralik ja hea inimene," sõnab Anna Rudd, kes pildil poseerib Tänakuga Rootsi ralli meediaalas.
Foto: Karl Rinaldo
M-Spordi pressiesindaja Anna Rudd naudib Ott Tänakuga koos töötades iga hetke.
„Me kasvasime Otiga justkui koos üles,“ löövad Anna Ruddi silmad särama, kui Eesti ajakirjanik end Rootsi ralli hooldusalal tutvustab ning avaldab soovi temaga paar sõna Maarjamaa kiireimast rallimehest rääkida. „Olen temaga alati suurepäraselt läbi saanud. Ott on äärmiselt sõbralik ja hea inimene,“ kiidab ta.

Nii oma emotsionaalsuse kui välimuse poolest pigem mõnd lõunaeurooplast meenutava inglanna sõnul on Tänakust viie aastaga saanud küps sõitja. „2012. aastal, kui minust sai ametlik pressiesindaja ja Ott tegi M-Spordi ridades kaasa esimese täishooaja, olime mõlemad veel oma alal noored ja rohelised. Nüüd tunneb ta end ralliteedel enesekindlamalt ja seeläbi on muutunud ka inimesena avatumaks. Võtame näiteks meediaga suhtlemise. (Puhkeb naerma.) 2012. aastal oli tal kaks vastust, mida ta kasutas – „jah“ või „ei“. Aga nüüd on vahel nii, et Ott vastab ühele küsimusele viis minutit ja ma pean lõpuks intervjuu lihtsalt katkestama, sest ettenähtud aeg on ammu ületatud.“

Ruddi sõnul on Tänakul aidanud liigsetest pingetest vabaneda perekonna teke. „See, et Ott endale Janika (Tänaku abikaasa – toim) näol tugeva teise poole leidis, annab talle sisemist jõudu. Ka nende nädal aega tagasi ilmavalgust näinud teine laps on Oti muutnud kuidagi eriti rõõmsaks ja rahulikuks, mis kandub reeglina üle ka headeks tulemusteks rallidel. Mõistagi tehniliste probleemide vastu - nagu Otil tänagi (eile – toim) käigukastiga – ei ole abi ka õigest meeleseisundist,“ muigab Rudd.

Tänaku ja Ogier’ sünergia toimib

Tänaku ja tema uue meeskonnakaaslase, prantslasest neljakordse maailmameistri Sebastien Ogier’ koostöö sujub väliselt kenasti, kuid milline näeb kahe kaasvõistleja, ent samas konkurendi suhe välja seestpoolt vaadatuna? „Ka mulle tundub, et nende iseloomud klapivad! Nad teevad koos nalja ega varja kogutud infot, vaid jagavad seda. Samas on nad mõlemad äärmiselt hea keskendumisvõimega ja ütlevad kohe otse välja, kui auto juures midagi ei toimi nii, nagu nad eeldaksid. Otti tunneb kogu meeskond juba ülihästi, Sebastieni osas käib veel tutvumisprotsess, sest ta on meiega olnud vaid mõned kuud.“

Pressišefi sõnutsi pole Tänaku positsioon kahe hooaja vahel Fordis muutunud, sest palju tähelepanu pühendati temale ka eelmisel aastal Dmacki värvides sõites. „Meil on äärmiselt kokkuhoidev meeskond. Ott sai palju tähelepanu ka mullu. Üldiselt on meil aga üks põhimõte: kui sõidad kiiresti, saad ka absoluutselt kõik, mida vajad. Näiteks mullu Poola rallil tundis Ott, et käigukast ei tööta päris ideaalselt. Kuna ta heitles võidu nimel, ei olnud küsimustki – käigukast vahetati probleemide ennetamiseks kohe välja,“ lisab Rudd lõpetuseks.

Image
M-Spordi meeskonna kokad töös.
Foto: Karl Rinaldo

Ilmatark, neli kokka ja must leib
Seda, kui suur ettevõtmine on tippmeeskondade jaoks MM-rallil osalemine, arvuti vahendusel rallit jälgides ei taju. Näiteks M-Spordis teenindab Rootsis seitset sõitjat 84-liikmeline personal! Suure osa neist moodustavad mõistagi mehaanikud, insenerid, elektroonikud ja muud auto putitamisega seotud töömesilased, kuid leidub ka teistsuguseid abikäsi. „Meil on oma n-ö ilmatark, kelle ülesanne on enne kiiruskatset anda sõitjatele täpne ülevaade rajaoludest. Näiteks kruusarallidel on meil ka igal kiiruskatsel oma inimene, kes operatiivselt infot raadioteel ilmatargale edastab,“ toob Anna Rudd näite.

Seekordsel talverallil on M-Spordil kohal neli kokka. „Seda on alati tore jälgida, et kui kõigi teiste sõitjate võileiva moodustab üldiselt tavaline sai-juust-sink, siis Otil on Eestist kaasa võetud must leib, millele lisavad kokad tihti tema lemmiku – lõhekala,“ märgib Rudd. „Aga Ogier’ firmamärk on maitsestamata jogurt – ta joob seda nii katsete vahel kui näiteks õhtusöögi kõrvale.“
maailmameister
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1282
Joined: Fri Apr 03, 2009 4:21 pm
Location: Raasiku

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by maailmameister »

"If you're in a hurry there's no time to lift." Ott Tänak, Rally Poland 2016
Post Reply