Ott Tänaku diskussioon

Maailma rallitippude käekäigust

Moderators: Jaanus, KAIKUL, Strike, Erki, jagr

Post Reply
Lithium
Rallifoorum 24/7
Posts: 5165
Joined: Thu Feb 11, 2010 1:05 pm
Location: Tallinn

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by Lithium »

ASK wrote:Ei tea, kas Ott Walesi ja Kataloonia vahel Saaremaale kah lastakse? Kasvõi mingi R5-ga:)
Kindlasti lastakse, mingi Startletiga. :lol:
Söörlöne!
CTR
Rallifoorum 24/7
Posts: 5076
Joined: Wed Jan 21, 2015 7:26 pm

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by CTR »

Hetkel on ma arvan MM tähtsam ikka, eriti hetke seisu arvestades ja pole ju Toyotal ka R5sid(ei usu, et oleks viisakas fordiga sõita).
-huviline2-
Rallifoorum 24/7
Posts: 3574
Joined: Mon Feb 13, 2006 5:08 pm

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by -huviline2- »

Starletiga olekski ägedam :D, aga noh, Fordilt saab embleemid alati eemaldada ja sõita nagu noored jaapanlased. Ennegi lastud mehi vabal ajal nii sõitma, kui endal samaväärset tehnikat pole pakkuda, klausel on tavaliselt olnud, et kombe peab olema tööandja oma. Tänak Starletiga Saaremaal korra nii sõtnud on.
blizzard
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 867
Joined: Fri Oct 01, 2010 6:47 pm

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by blizzard »

Starlet ei pea seda valu vastu Oti istumise all, korra nähtud juba.
maailmameister
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1282
Joined: Fri Apr 03, 2009 4:21 pm
Location: Raasiku

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by maailmameister »

Vaevalt riskitakse siia sõitma tulla, kui MM tiitel mängus. Vahet siis ei ole, mis autoga.
"If you're in a hurry there's no time to lift." Ott Tänak, Rally Poland 2016
KidrA
Rallifoorum 24/7
Posts: 2225
Joined: Sun Nov 27, 2005 3:22 pm

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by KidrA »

Selle jutu valguses tekkis küsimus, et mis sai GT86 rallikatest. Kunagi lugesin nende kohta mingit artiklit aga pole nagu näinudki, peale Mäkineni demosõidu Soomes. Muidu oleks hea kättesaadav, hind peaks alla 100 000 jääma.
ASK
IV järgu kommentaator
IV järgu kommentaator
Posts: 109
Joined: Fri Jun 27, 2014 11:01 am

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by ASK »

Toyotaga kindlasti ei lasta. Aga samas... Milliste autodega Walesi rallile minnakse? Kui seal terveks jäävad võiks ju ühe sutsaka kadakate vahel ära teha:) Peale Walesi tulevad Yarised ju niikuinii Eestisse.
Katalooniaks on niikuinii teised autod, mis hetkel Eestis ehitamisel on. Eelmise aasta Yariseid peaks kah ju kuskil alles olema?
Eelmisel aastal sai Ott Walesi jaoks normaalse libedasõidu koolituse Saaremaal. Ei tea mis põhjustel selle aasta Wales kalendris nii ette on toodud? Oktoobri lõpus ilmad liiga kehvad vist.
-huviline2-
Rallifoorum 24/7
Posts: 3574
Joined: Mon Feb 13, 2006 5:08 pm

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by -huviline2- »

Vastne Türgi võitnud Yaris oli eelmisel hooajal Juho auto näituseks...uusi on peale tulnud küll, a EWRC väidab et peale kere nr. 2, ja tesimuul nr. 1 on kõik autod aktiivses kasutuses. Leiaks kindlasti, aga korra ju juba tänavu käidi ja raha kohalike rõõmuks raisati, rohkem oleks nagu palju nõuda. Promoüritus loomulikult ka oli Toyota "kingitus".
viplala
Rallifoorum 24/7
Posts: 11799
Joined: Sat Dec 10, 2011 6:38 pm
Location: Haabneeme

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by viplala »

Toyota "kingitusele" vastas Tänak 3 rallivõiduga. Nüüd oleks jälle Toyota kord :)
Aga tegelt peaks kogu fookus olema 3 viimasele rallile MM karusellis.
GC
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1057
Joined: Tue Nov 16, 2004 2:17 pm
Location: keskel

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by GC »

-huviline2- wrote:Vastne Türgi võitnud Yaris oli eelmisel hooajal Juho auto näituseks...uusi on peale tulnud küll, a EWRC väidab et peale kere nr. 2, ja tesimuul nr. 1 on kõik autod aktiivses kasutuses. Leiaks kindlasti, aga korra ju juba tänavu käidi ja raha kohalike rõõmuks raisati, rohkem oleks nagu palju nõuda. Promoüritus loomulikult ka oli Toyota "kingitus".
Kas ja kui palju Toyota GR Rally Estonial oma raha kulutas?
Ei usu, et WRC tiime siia nende oma raha eest kohale meelitab.
-huviline2-
Rallifoorum 24/7
Posts: 3574
Joined: Mon Feb 13, 2006 5:08 pm

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by -huviline2- »

Osavõtt oli loomulikult tasuta, lisaks vist majutati, söödeti ja kaeti ka transport, aga vaevalt nüüd kolme meeskonna mehaanikute palgad, auto jooksvad kulud ning amortisatsioon kinni maksti.
pelmeen10
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 744
Joined: Sat Nov 12, 2011 5:53 pm

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by pelmeen10 »

-huviline2- wrote:Osavõtt oli loomulikult tasuta, lisaks vist majutati, söödeti ja kaeti ka transport, aga vaevalt nüüd kolme meeskonna mehaanikute palgad, auto jooksvad kulud ning amortisatsioon kinni maksti.
arvad et mingit "stardiraha" ei makstud?
-huviline2-
Rallifoorum 24/7
Posts: 3574
Joined: Mon Feb 13, 2006 5:08 pm

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by -huviline2- »

Maksti, lihtsalt küsimus on, kuidas. Ega need mainitud punktid ka just odavad pole, eriti kolmega korrutatuna.
aix
Rallifoorum 24/7
Posts: 4810
Joined: Mon Feb 10, 2003 10:47 pm
Location: Tallinn
Contact:

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by aix »

Tänastes ERR spordiuudistes oli noor Ott...Päris lõbus vaatamine. :)
Alates 6 min.

https://etv.err.ee/v/spordisaated/sport ... 7c60/sport
maailmameister
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1282
Joined: Fri Apr 03, 2009 4:21 pm
Location: Raasiku

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by maailmameister »

KidrA wrote:Selle jutu valguses tekkis küsimus, et mis sai GT86 rallikatest. Kunagi lugesin nende kohta mingit artiklit aga pole nagu näinudki, peale Mäkineni demosõidu Soomes. Muidu oleks hea kättesaadav, hind peaks alla 100 000 jääma.
Need rallikad täitsa olemas. Saksamaa MM - il oli paar tükki rajal. Kesk-Euroopas asfaldirallidel neid ikka sõidutatakse.
"If you're in a hurry there's no time to lift." Ott Tänak, Rally Poland 2016
ME-3
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 193
Joined: Sun Mar 06, 2011 10:06 am

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by ME-3 »

maailmameister
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1282
Joined: Fri Apr 03, 2009 4:21 pm
Location: Raasiku

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by maailmameister »

Rivaalid eksivad, Tänak on kindlus ise

Jaan Martinson


Ott Tänak pole 14 MM-rallil ühtejärge teinud ainsatki märkimisväärset sõiduviga.
Kraavi Otti ei eksisteeri juba ammu. Praegu võib öelda, et Tänak on kõige kindlam rallisõitja. Armututel Türgi teedel, kus konkurente langes kui loogu, ei teinud Tänak ainsatki tõsist viga. „Draamat polnud,” tunnistas ta.
Ent millal Tänak üleüldse viimati eksis? Mullu maandus ta Korsikal võpsikusse, sõitis Poolas Neuville’iga tigedat lahingut lüües vastu puud ning käis Soomes teelt väljas ja lõhkus rehvi. Need kolm ränka eksimust maksid ka meistritiitli. Ent sealtmaalt on Tänaku võidukihutamine olnud puhas kui prillikivi, välja arvatud paar piruetti, mis pole eriti aega röövinud.
Viimasest 14 rallist on Tänak jäänud poodiumilt välja viiel korral. Alati on see olnud tingitud objektiivsetest põhjustest, mitte kehvast sõidust. Mullu kaotas ta Walesis udus tohutult aega, tänavu mängis Rootsis lumesahka, Mehhikos lagunes turbo, Portugalis ja Sardiinias lõhkus auto põhi radiaatori. Rallidest, kus kõik sõltus temast endast, on Tänak võitnud viis, olnud teine kolmel korral ja kolmas ühe korra.
Tänak on viimased 14 rallit sõitnud puhtalt, sama ei saa öelda tema rivaalide kohta.
Neuville kustutas eelmisel aastal oma tiitlilootused, kui lõhkus Saksamaal auto vedrustuse ja tegi Kataloonias saatusliku pirueti. Tänavu jäi belglane Monte Carlos neljaks minutiks põõsastesse kinni, ei suutnud Soomes teepuhastajana kiirust näidata ning Türgis purunes taas vedrustus – mehe enda sõnul täiesti tühjast kohast.
Ogier’l mullu muret polnud, kuid tänavu on viiekordne maailmameister olnud vägagi ebakindel – Monte Carlos vajus kraavi, kust publik ta välja aitas, Portugalis kihutas teelt välja ja katkestas, Saksamaal purustas vastu kivi sõites rehvi ja Türgis tabas puud.
Ogier on olnud kesine
Kui vaadata statistikat, siis ei saaks Ogier’d justkui enam tiitlipretendendiks pidada. Ja mitte seepärast, et ta kaotab Neuville’ile 23 ja Tänakule kümne punktiga, vaid ühel või teisel põhjusel on prantslane olnud hooaja teisel poolel kehv. Kuuel viimasel rallil on Ogier pääsenud poodiumile vaid korra ja teeninud 70 punkti. Tänakul on samast perioodist kirjas neli esikohta ja 119 punkti, Neuville’il kaks esimest ja kaks teist kohta ning 110 punkti.
Vaid asjaosalised teavad, kui palju jääb Ogier’l auto, kui palju tema enda taha. Seni tõdeti, et prantslase edu valem on: parim mees parimas autos. Nüüd tundub, et Ford pole kiireim, ent kas Ogier suudab seda sõiduoskustega kompenseerida? Ja saab näha, kuidas ta närvid vastu peavad, sest viiel eelneval aastal on ta pärast hooaja kolmandat rallit alati liidripositsioonil olnud.
Kes tuleb maailmameistriks, selgub pärast Walesi, Kataloonia ja Austraalia rallit.
"If you're in a hurry there's no time to lift." Ott Tänak, Rally Poland 2016
mcwax
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1711
Joined: Sat Jun 28, 2003 1:14 pm
Location: Tallinna loomaaed

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by mcwax »

Üldiselt peab nõustuma, et Tänaku sõitu on selles osas maru-rahulik jälgida, et sisuliselt ei pea muretsema, et mees võpsikusse satuks.

Samas, pisut meelevaldsed need võrdlused ju on. Eks need Neuville'i paar intsidenti (eelmise aasta Saksa ja Hispaania, ning selle aasta Türgi) olid umbes sama auto süü kui meie tahaks pidada Tänaku Portugali ja Sardiinia jamasid.
Samas oleme näinud muidugi ka Neuville'i osas vastupidiseid näiteid, kus ikka väga karmist olukorras tuleb väga puhtalt välja.

Sellest aastast Rootsi ralli intsidenti oleks muidugi patt kellegi muu kui Tänaku õlule panna. Meeke seal oma osa muidugi panustas selle kõrvaletõmbamisega - aga selge oli see, et läbi sealt ei mahu. Oles sappa võtnud rahulikult ja päras aja tagasi küsinud... Aga noh, võistlusolukorras kus iga sekund arvel ei suuda sellist olukorda ilmselt päris kainelt hinnata.
-huviline2-
Rallifoorum 24/7
Posts: 3574
Joined: Mon Feb 13, 2006 5:08 pm

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by -huviline2- »

Noh, Portugalis oli kivi kurvis keset sõidujoont ja auto nõrk. Kivi muidugi tarisid sinna Ogier ja Neuville ning kõrval seisnud julgestajad ei liigutanud ennast.:D Sõiduviga kindlasti mitte. Teine teema oli jällegi Neuvillei põhjustatud osaliselt, veidi ulja hooga mindi ka muidugi. Neuvillei eelmist aastat aga ei saa üldse võrrelda, Nandan tunnistas, et neil on see asi valesti lahendatud.
Silk
Rallifoorum 24/7
Posts: 2651
Joined: Tue Jan 20, 2015 7:08 pm
Location: Kaugatoma pole kaugel

Re: Ott Tänaku diskussioon

Post by Silk »

-huviline2- wrote:Noh, Portugalis oli kivi kurvis keset sõidujoont ja auto nõrk. Kivi muidugi tarisid sinna Ogier ja Neuville ning kõrval seisnud julgestajad ei liigutanud ennast.:D Sõiduviga kindlasti mitte. Teine teema oli jällegi Neuvillei põhjustatud osaliselt, veidi ulja hooga mindi ka muidugi. Neuvillei eelmist aastat aga ei saa üldse võrrelda, Nandan tunnistas, et neil on see asi valesti lahendatud.
Kuidas sa tuled selle peale, et kui sa oled 3 korda seda hüpet juba sama hooga võtnud ja nüüd 4. korral peaks auto katki minema. :) Etapi võidu peale sõites ei saa igal hüppel igaksjuhuks hoogu maha võtta. :)
Post Reply