Ott Tänaku diskussioon

Maailma rallitippude käekäigust

Moderaatorid: KAIKUL, Jaanus, Strike, jagr, Erki

Vasta
Epik
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 727
Liitunud: 06 Mär 2011, 12:58
Asukoht: Harjumaa
Has thanked: 1
Meeldimisi saanud: 2

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas Epik »

Ongi mehed, mis te jonnite. Isegi telhvi arvab, et see on hirmnaljakas :D :D
calderon
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 3364
Liitunud: 05 Juun 2010, 19:30
Asukoht: Kuppelmaastik

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas calderon »

Epik kirjutas:Ongi mehed, mis te jonnite. Isegi telhvi arvab, et see on hirmnaljakas :D :D
Delfi arvab üldse liiga palju ja eriti hr pp
johaan
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 606
Liitunud: 05 Veebr 2014, 21:42
Asukoht: Tln

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas johaan »

pelmeen10
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 744
Liitunud: 12 Nov 2011, 17:53

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas pelmeen10 »

johaan kirjutas:Pikk intervjuu Otiga:
http://m.sport.delfi.ee/wrc/article.php?id=82068031
on seal miskit huvitavat ka kirjas?
Ruutu
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 874
Liitunud: 18 Aug 2008, 07:22
Asukoht: Tartu

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas Ruutu »

Midagi väga põrutavat ei ole. Rääkis, et uus vedrustus oli tema idee ja tegelikult meeskonnakaslastele jagab heameelega infot, saladusi ei ole. Hoaja alguses oli auto üsna soomepärane, aga nüüd selline, nagu peab olema. Ütles,et Neuville jutt Toyota domineerimisest jama, tahab nii enda meeskonda motiveerida.
MMAL
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Postitusi: 209
Liitunud: 20 Jaan 2013, 23:22

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas MMAL »

Pahv teab, et Ott on toyotaga viis rallit juba võitnud....
Silk
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2658
Liitunud: 20 Jaan 2015, 19:08
Asukoht: Kaugatoma pole kaugel
Meeldimisi saanud: 1

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas Silk »

MMAL kirjutas:Pahv teab, et Ott on toyotaga viis rallit juba võitnud....
Ma ei tea kas Pahv on vahepeal sõna ära vahetanud, aga mina loen, et Ott on Toyotaga 5 rallit sõitnud...
MMAL
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Postitusi: 209
Liitunud: 20 Jaan 2013, 23:22

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas MMAL »

Silk kirjutas:
MMAL kirjutas:Pahv teab, et Ott on toyotaga viis rallit juba võitnud....
Ma ei tea kas Pahv on vahepeal sõna ära vahetanud, aga mina loen, et Ott on Toyotaga 5 rallit sõitnud...
Krt, vist ise valesti lugenud, kusjuures mitu korda...:)
KidrA
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2225
Liitunud: 27 Nov 2005, 15:22

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas KidrA »

Ma lootsin, et see video, mis eelmisel lehel teemaks oli, et see jääbki rallifoorumisse aga ei, ikka levis. Oti käest küsiti selle kohta pressikonverentsil.
viplala
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 11801
Liitunud: 10 Dets 2011, 18:38
Asukoht: Haabneeme
Meeldimisi saanud: 1

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas viplala »

KidrA kirjutas:Ma lootsin, et see video, mis eelmisel lehel teemaks oli, et see jääbki rallifoorumisse aga ei, ikka levis. Oti käest küsiti selle kohta pressikonverentsil.
Täna päeval WRC FB leht jagas oma lehel seda "naljakat"videot. Pole ime, et selle kohta ei küsitud.
maailmameister
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1282
Liitunud: 03 Apr 2009, 16:21
Asukoht: Raasiku

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas maailmameister »

Üks "naljamees" sai ikka Otile natuke marki teha. Ma mõtlen seda venda, kes selle video ülesse pani Youtube. Kuradi lasteaed.
"If you're in a hurry there's no time to lift." Ott Tänak, Rally Poland 2016
miro
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Postitusi: 230
Liitunud: 09 Veebr 2012, 11:49

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas miro »

Erinevad meme'd ja sedatüüpi naljad löövad tänapäeval väga hästi ja neid on võimatu peatada. Selle naljaga oleks võinud ilmselt natuke oodata, sest ilmselt hooaja lõpus, suurepärase tulemuse korral vaataks ma/me kõik seda võib-olla natuke teisiti. Ott vastas pressikal väga õigesti ja distantseeris ennast sellest. Pole mõtet karmat välja kutsuda.
dmackk
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Postitusi: 211
Liitunud: 13 Veebr 2016, 15:16

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas dmackk »

https://m.postimees.ee/section/3337/4490300

Keegi viitsib visata?
Aitäh!
maailmameister
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1282
Liitunud: 03 Apr 2009, 16:21
Asukoht: Raasiku

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas maailmameister »

Aus ülestunnistus: Toyotas vaadati Tänaku võimu ammulisui

EI vähem ega rohkem kui 28 aastat kaardilugeja ametit pidanud Kaj Lindström töötab tänavusest Toyota meeskonna spordidirektorina. Ott Tänakuga puutus ta lähemalt kokku juba D-Macki meeskonnas – seal luges Lindström kaarti Jari Ketomaale –, kuid nüüd ütleb eestlase kohta konkreetselt: «Ott on saanud piisavalt küpseks, et võita MM-tiitel.»
Pool elust tippralli köögipoolt näinud soomlane andis vahetult enne Portugali ralli algust Postimehele intervjuu.
Istusid veel mullu Juho Hännineni Toyota kõrvalistmel. Kas oleksid praegu siin spordidirektorina, kui Ott Tänak poleks Hännineni kohta hõivanud?
Väga keeruline üheselt vastata. Kui Juho jätkanuks, siis jah, ilmselt koos minuga. Aga kõike arvestades tundus selline muutus täiesti loomulik.
Mida on Ott eelkõige tiimi toonud?
Kõik teadsid, et ta on kiire. Nüüd, kui ta on saanud autoga aina rohkem sinasõbraks, hakkab mõlema – nii Oti kui Yarise – potentsiaal selgelt välja paistma. Meile tõi ta uusi teadmisi, mida oli Fordist kõrva taha pannud. Kindlasti tõusis Toyotale sellest kasu. Aga kõige tähtsam, et auto areneks suunas, mis pilootidele sobib.
Viis rallit on ju siiski ülimalt lühike aeg.
Täpselt nii. Ja just see näitabki Oti taset ja sisu. Puhas rõõm näha, et kõik on toimunud nii kiiresti. Samamoodi jätkates lööb ta MM-tiitli heitluses kindlasti kõvasti kaasa.
On ta selleks juba praegu valmis?
Kui karjääri alguses tunti Otti kui parajat tuulepead – oli nii hoogu kui ka äpardusi –, siis nüüd on see juba mõnda aega möödanik. Ta on leidnud oma õige mugavustsooni ja sõiduviisi. Hullu ajamine on asendunud küpsuse ja enesekindlusega. Vaimselt on ta väga tugev.
Milline on Ott igapäevases töös? Kas inseneride ja teiste tiimi töötajatega suheldes õhkub temast nõudlikkust?
Iga tippsõitja on nõudlik ja soovib, et auto istuks talle ja et selle nimel nähtaks vaeva. Aga kindlasti ei saa Otti pidada ülinõudlikuks või -keeruliseks inimeseks. Ma ei ütleks, et ta nõuab rohkem kui Jari-Matti (Latvala) või Esapekka (Lappi).
Seni oli Toyota täielikult soomlaste meeskond. Kas Otile ja Martin Järveojale vaadatakse selles peres kuidagi teisiti?
Kindlasti mitte. Meil on ju tööl palju eestlasi – kuigi jah, mitte nii väljapaistvates rollides kui Ott ja Martin. Rahvusel pole vähimatki tähtsust. Meie perel oli lihtsalt väga hea meel, et Oti endale saime. Veel rõõmsamad oleme, et tema ja Martin näivad end meie juures tundvat kui kodus.
Hooaja eel ütles Latvala, et Otil kulub uue keskkonna ja autoga harjumiseks aega. Kas praegu, kui Tänak on tõusnud esinumbriks, on suhted sõitjate vahel paigas?
Hea õhkkond on meile tähtis. Kui ilmneb probleem, tegeleme sellega. Seni pole põhjust olnud.
Ott lausus hiljuti ühes Eestis antud usutluses, et algul tundus Toyota talle soomeliku autona. Kuidas kommenteerid?
Jah, võitsime eelmisel aastal Rootsis ja Soomes – neis tingimustes oli auto tõesti hea. Ma ei kasutaks just sõna «soomelik», küll aga möönan, et nüüd oleme paremal tasemel ka mujal. Hiljutine võit Argentinas näitas seda selgelt. Meie eesmärk ongi kasvada tugevaks igal kattel ja kõigis tingimustes. Muidu on keeruline sõitjate ja tootjate tiitli nimel heidelda.
Kui kaugel või lähedal olete, et saaksid öelda: Toyota on WRC-sarja kiireim auto?
Näeme ja teame, et oleme lähedal, aga niipea kui midagi kõva häälega kuulutad, kipuvad teised mööda kihutama. Tööd tuleb teha.
Kas Argentinas näidatud ülemvõimu suurus üllatas?
Sellele rallile eelnes väga õnnestunud test. Ootused olid ülikõrged. Saime auto isegi nii kiireks, et hoolimata esimese päeva 20-sekundilisest ajakaotusest oli Ott õhtuks koguni kolmveerand minutiga liider. See oli tõeliselt võimas sõit, üks viimaste aastate vägevamaid üldse. Mul oli suu lahti ja küsisin temalt päeva lõpus: «Ott, ega sa liigselt riski?» Ta vastas rahulikult: «Ei, kõik on kontrolli all.»
Kas tõsiasjast, et Portugali ralli on Argentina omaga sarnane, võib järeldada, et peaksite ka siin kiired olema?
Jah, kindlasti. Vahepealsel testil saime auto veel kiiremaks. Stardipositsioon ei saa palju parem olla.
Kas endise kaardilugejana annad ka Martin Järveojale vahel näpunäiteid?’
Meil on koos ainult tipud, pole vajadust ega ka soovi kedagi õpetada. Aitan muudes küsimustes.
Järveoja on tipus siiski veel uus nägu.
Jah, täpselt nagu mina leidsin end ühel ilusal päeval Tommi Mäkineni (neljakordne maailmameister – toim) kõrvalt. Martini pärast pole vaja muretseda, tal on kõik olemas. Ta väärib seda kohta täielikult.
Kuidas end uues ametis tunned?
Kui eelmise hooaja viimasel etapil Austraalias alustasin, tundsin küll: oodake, midagi on valesti. Autod sõidavad minema ja mina jään siia. Aga nüüd olen harjunud ega kahetse midagi. 28 aasta järel võib ju vahelduseks teha ka midagi muud!
Veidi vähem kui kümnendi eest sõitsid kaks aastat koos Kimi Räikköneniga Citroënis. Millised mälestused koostööst vormeliässaga meenuvad?
Algul oli jutt testimisest, kuid sellest sai peagi täiskohaga sõitmine. Puhas rõõm oli aidata Kimil ralliga lähemalt tuttavaks saada. Sain kinnituse: Kimi tavaelus ja Kimi meedia ees on kaks täiesti erinevat inimest. Väga jutukas ja avatud sell.
"If you're in a hurry there's no time to lift." Ott Tänak, Rally Poland 2016
kala
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 574
Liitunud: 12 Mär 2004, 08:59
Kontakt:

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas kala »

keegi postimehest viimase Mäkineni artikli ka siia täismahus tõstaks? aitäh
aix
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 4810
Liitunud: 10 Veebr 2003, 22:47
Asukoht: Tallinn
Meeldimisi saanud: 1
Kontakt:

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas aix »

Tundub, et ka Mäkinen on aru saanud, et Latvala peas ei ole kõik päris korras...Kuna ebaeetiline tundub tasulist artiklit siia postitada, siis lisan ühe lõigu...

Kuidas kommenteerid Latvala õnnetust kohe järgmisel kiiruskatsel?

Jari-Mattil kiilus kõvaketas taas veidi kinni. Niipea kui Ott katkestas, kadus tal sõidurütm ja asjad läksid täiesti segamini.

Täpsusta palun, mil moel Oti tegemised Jari-Mattit mõjutavad.

Ta hakkas mõtlema, kas Oti katkestamine avab talle nüüd võimaluse. Keskendumine peamisele ehk sõitmisele ununes ja oligi kohe õnnetus käes. See oli puhtalt tema enda viga, ei mingit vabandust.


Ühesõnaga päris hea lugemine...
skahar
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2325
Liitunud: 21 Veebr 2003, 21:05
Asukoht: Mägi-Eesti
Meeldimisi saanud: 1

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas skahar »

postitage veel mõne(d) lõigu(d) :)
AutoralliSuurSõber
kala
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 574
Liitunud: 12 Mär 2004, 08:59
Kontakt:

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas kala »

on siia varemgi postimehe ja delfi artikleid postitatud ilma probleemita. eks tuleb siis ära oodata kuni koju jõuab ja paberlehe kätevahele saab.
randos
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Postitusi: 389
Liitunud: 29 Mär 2012, 18:08

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas randos »

https://sport.postimees.ee/4491385/tomm ... el-tugevam
Tommi Mäkinen: järgmisel aastal on Ott Tänak veel tugevam

Harukordselt draamarohke reede Portugali rallil puudutas kõige valusa
malt Toyotat: juba kahel esimesel katsel langesid Ott Tänak ja Jari-Matti Latvala suurest mängust. Pärast triumfi Argentinas ja õnnestunud testi suurte lootustega starti asunud meeskonna pealik Tommi Mäkinen kirus päev hiljem ebaõnne – aga ka rajajulgestajaid –, kuid vaatas lootusrikkalt tulevikku.

Muuhulgas rääkis neljakordne maailmameister usutluses Postimehele Ott Tänaku ja auto hetkeseisust, koostööst Markko Märtiniga ja veidrast põhjusest, mis lükkab tiimi logistikakeskuse Tallinna kolimise sügisesse.

Sa ei tulnudki reedel pärast tagasilööke meeskonna boksi enam tagasi. Kuidas end õhtul tundsid?
Pole põhjust salata: see pidi olema meie ralli. Ootused olid kindlasti põhjendatult väga kõrged. Kõik tundus olevat parimas korras, olime igapidi valmis. Ott näitas juba ka neljapäeva õhtul kiirust. Aga mida sa teed, kui juhtub selline ebaõnn, nagu temaga kohe juhtus? See on… (Raputab pikalt pead ja justkui irvitab saatuse üle). Ma ei teagi. Väga kiire ja karm lõppmäng.

Suudad ööpäev hiljem sellest rääkides isegi kergelt muiata.
Kõige suurem oli pettumus kahtlemata Otile endale. Aga me kõik teame: kellelgi meist pole muud võimalust kui tulevikku vaadata ja edasi minna. Käib kahjuks mänguga, mida mängime, lahutamatult kaasas. Niisugusteks löökideks tuleb valmis olla ja osata nendega elada.

Kuidas sulle tundub, kas Ott on vaimselt piisavalt tugev, et juhtunust kiiresti üle saada?
Ma mitte ei arva, vaid olen kindel, et ta on. Seda on tema olekust tunda. Ta on juba Sardiinias kindlasti taas väga näljane. Punktid läksid kaduma, aga tema edasisi tegemisi ei mõjuta juhtunu mingil moel.

Ott koges ka Mehhikos ebaõnne, kuid nüüdne oli kindlasti tema Toyota-kuude valusaim.
Kahtlemata. Sellist juhtub haruharva. Kui läheks ja prooviks samas kohas samades oludes uuesti, oleks väga keeruline nii rasket kahjustust korrata. Paraku leidis kivi just nüüd niivõrd õnnetult ja tugevalt tee radiaatorini, et… Kahju, et Ott ei saanud järgmistel päevadel kiirust näidata ja viimasel katsel vajalikke punkte jahtida.

Kas rajaturvajad peaks sellistes olukordades tegutsema kiiremini ja konkreetsemalt ning nii suured kivikamakad rajalt eemaldama?
Absoluutselt! Neil oli selleks piisavalt aega. Ka nüüd ju lõpuks reageeriti, aga meie õnnetuseks liiga hilja. Siinkohal ei pea ma silmas üldse ainult sõitjatele mõtlemist või Oti katkestamist, vaid turvalisust laiemalt. Nii suured kivid võivad auto ratta alt lennata kuhu tahes või lennutada auto kuhu tahes. See on igas mõttes äärmiselt ohtlik. Ennetustöö pidanuks olema palju teadlikum ja tõhusam.

Kuidas kommenteerid Latvala õnnetust kohe järgmisel kiiruskatsel?
Jari-Mattil kiilus kõvaketas taas veidi kinni. Niipea kui Ott katkestas, kadus tal sõidurütm ja asjad läksid täiesti segamini.

Täpsusta palun, mil moel Oti tegemised Jari-Mattit mõjutavad.
Ta hakkas mõtlema, kas Oti katkestamine avab talle nüüd võimaluse. Keskendumine peamisele ehk sõitmisele ununes ja oligi kohe õnnetus käes. See oli puhtalt tema enda viga, ei mingit vabandust.

Kas see tähendab, et Latvala tunneb end pärast Oti tulekut ja edukat algust ebakindlalt?
(Pärast mõttepausi.) Ma ei oska isegi päris täpselt seda öelda. Võib-olla pisut. Aga samamoodi on tunda, et tiimisisene konkurents on vajalikul tasemel ja nõuab igaühelt täielikku valmisolekut. Ma ei ütleks, et see on negatiivne mõjutaja.

Kas usud, et MMi üldarvestuses on Otil veel reaalsed tiitlivõimalused?
Valetaksime endile, kui ütleksime, et siin midagi ei juhtunud. Kui Neuville võidab, rebib ta vahe Otiga muidugi valusalt suureks. Aga ka Ogier’l läks halvasti. Kõik on võimalik. Võitleme lõpuni. Isegi kui see aasta ei kuulu veel Otile, on ta järgmisel kindlasti väga tugev.

Kui rahul oled auto arendustööga?
Oleme juba tõestanud, et auto potentsiaal on kõrge. Oleksid ei maksa, aga täiesti kindel, et ebaõnneta olnuks Ott siin võidupretendent.

Soome rallil toote rajale uue mootoriga Toyota. Samas olite juba mullu kodurallil väga kiired. Miks just seal?
Kuna nii-öelda jokkerit saab kasutada kord hooaja jooksul, on alati mõttekoht: millal seda teha? Ka mullu valisime Soome ralli. Toimis. Uue mootori testimine käib, kogume kilomeetreid. Eelkõige peaksid sõiduomadused ja pöördemoment paranema.

Millises seisus on tiimi logistikakeskuse Tallinna külje alla kolimine ja täiel määral tööle hakkamine?
Kui rohkem midagi vahele ei tule, on meie kindel plaan, et Saksamaa ralli ajaks oleme valmis seal toimetama. Ehk siis sügisel.

Mida pead silmas ütlusega «kui rohkem midagi vahele ei tule»?
Soovisime alustada varem, kuid ajakava nihkus Hiina valitsuse tõttu paar kuud hilisemaks. Seal otsustas valitsus ühtäkki terasetehaseid sulgeda, mis tähendas meile tooraine saabumise peatumist ja seetõttu ka kõige muu viibimist. Äärmiselt omapärane põhjus, aga ma ei näe selles mingit draamat. Saamegi vahepeal end korralikult valmis panna.

Miks valisid Toyota ja Mäkinen koostööpartneriks Märtini?
Suurele autotootjale Toyotale on äärmiselt oluline ka Jaapani sõitjate koolitamine. Selle tarbeks on välja töötatud üsna keeruline süsteem: arenguprogrammi valitud piloodid Takamoto Katsuta (25) ja Hiroki Arai (30) esinevad MM-etappidel küll Tommi Mäkineni Racingu värvides, kuid reaalselt sõidutab neid Markko Märtini meeskond MM-Motorsport. Ehk teisisõnu: Toyota ja Mäkinen ostavad Märtinilt allhankena teenust.
Et pilt oleks veel kirjum, pole Nipponimaa poegade istumise all sugugi Toyotad, vaid Ford Fiesta R5 masinad. «Kuna meil endil R5 autot pole, lahendasime olukorra sel moel,» selgitas Mäkinen. «Valisime Markko, sest tal on piisavalt kogemusi ja teadmisi nii endise tippsõitja kui ka tiimijuhina, samuti sobivad autod.»
Katsuta ja Arai on endiste rallimeeste pojad. Iseäranis tuntud oli Toshi Arai, kes osales 86 MM-rallil, jõudis Subaru tehasemeeskonda ja tuli kahel etapil neljandaks. Tänavu pani endast aga kõvasti rääkima Katsuta-juunior, kes võttis Rootsi rallil WRC2-sarjas koguni üldvõitu. Korsikal ja ka Portugalis jäädi poodiumist kaugele ning Mäkinen ütles tuleviku kohta: «Ideaalis on programmi eesmärk kasvatada üks Jaapani piloot tehasemeeskonna vääriliseks. Aga oleme kannatlikud, ootame ja vaatame. Võtame aasta korraga. Palju sõltub ka Toyota tehase tahtest ja võimalustest.»
skahar
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2325
Liitunud: 21 Veebr 2003, 21:05
Asukoht: Mägi-Eesti
Meeldimisi saanud: 1

Re: Ott Tänaku diskussioon

Postitus Postitas skahar »

aituma!
AutoralliSuurSõber
Vasta