Toyota WRC

Maailma rallitippude käekäigust

Moderators: Jaanus, KAIKUL, Strike, Erki, jagr

Post Reply
RLV
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 219
Joined: Wed Oct 10, 2012 10:38 am

Re: Toyota WRC

Post by RLV »

Ma ei saa ka aru, Jyväskyläs on kõik maailma võimalused olemas tehnoloogiast transpordini.
Pigem on seal Soomes eelis iga hetk normaalselt kruusal testida võrreldes M-spordiga.
skahar
Rallifoorum 24/7
Posts: 2317
Joined: Fri Feb 21, 2003 9:05 pm
Location: Mägi-Eesti

Re: Toyota WRC

Post by skahar »

lp. vahula - mina ei siunanud (siug on muide uss maakeeli elik ma ei ole ka ussi mänginud ega sisisenud vms.), vaid pakkusin oma variandi välja, mida ja kellele seal metsades tehakse.

Aga see selleks - jah, kõike saab ja võib igal pool teha, ei ole midagi selle vastu kui seda tehakse kusagil Soome kolkas talus ja küünides (no natuke ikka võtab mõtlema aga see selleks), aga et kogu see meeskond ka sto protsent soomesepad... See paneb pehmelt öeldeks kukalt kratsima ning tekib tunne, et kuna sommidel on ikka suht sitad ajad autorallis ja majanduses, siis lüpstakse lihtsalt yakuzade karmani, et oma mehi tagasi maailma upitada... (muidugi võin ka eksida ja hoopis MS on see peamine sponsor, siis nati teine värk tõesti).

Löö või maha, see projekt seal metsas on kahtlane ja minuarust liiga isekas/soomekeskne, et väärida autotootja nime. Kui tegu oleks sommide enda era-asjaga nagu nt. M-Sport sisuliselt - andku minna, puhtalt toetajate najal vms.

Mul lihtsalt japsidest kahju - tore kui ma eksin muidugi ja asi läheb käima ning uued tuuled hakkavad puhuma, mitte hääbuma.

minu arvamus ja ei kuulu edasimaebamisele
AutoralliSuurSõber
calderon
Rallifoorum 24/7
Posts: 3364
Joined: Sat Jun 05, 2010 7:30 pm
Location: Kuppelmaastik

Re: Toyota WRC

Post by calderon »

skahar wrote:lp. vahula - mina ei siunanud (siug on muide uss maakeeli elik ma ei ole ka ussi mänginud ega sisisenud vms.), vaid pakkusin oma variandi välja, mida ja kellele seal metsades tehakse.

Aga see selleks - jah, kõike saab ja võib igal pool teha, ei ole midagi selle vastu kui seda tehakse kusagil Soome kolkas talus ja küünides (no natuke ikka võtab mõtlema aga see selleks), aga et kogu see meeskond ka sto protsent soomesepad... See paneb pehmelt öeldeks kukalt kratsima ning tekib tunne, et kuna sommidel on ikka suht sitad ajad autorallis ja majanduses, siis lüpstakse lihtsalt yakuzade karmani, et oma mehi tagasi maailma upitada... (muidugi võin ka eksida ja hoopis MS on see peamine sponsor, siis nati teine värk tõesti).

Löö või maha, see projekt seal metsas on kahtlane ja minuarust liiga isekas/soomekeskne, et väärida autotootja nime. Kui tegu oleks sommide enda era-asjaga nagu nt. M-Sport sisuliselt - andku minna, puhtalt toetajate najal vms.

Mul lihtsalt japsidest kahju - tore kui ma eksin muidugi ja asi läheb käima ning uued tuuled hakkavad puhuma, mitte hääbuma.

minu arvamus ja ei kuulu edasimaebamisele
Miks ei võinud see olla näiteks jaapanlaste enda tahtmine selle wrc asjandusega soome kolida, kuna Mäkinen ja kõik sõitjad soomlased. Kogu asja on soomes tunduvalt lihtsam arendada kui Jaapanis. ASRT pole ju ka Eesti tiim ja asuvad meie kolkas.
Vahula
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1199
Joined: Wed Dec 17, 2014 6:35 pm

Re: Toyota WRC

Post by Vahula »

skahar wrote:aga et kogu see meeskond ka sto protsent soomesepad...
Kust sellised andmed? Minuteada on läbi käinud et kohapeal ka kümmekond Jaapani päritolu meest (lisaks vist oli välismaalasi veel). Jah tõesti sõitjad kõik soomlased ja pealik ka aga samamoodi on Wilsoni poeg testisõitja. Eks ikka tehakse otsused nii nagu endal parem lihtsam jne.
skahar wrote:lp. vahula - mina ei siunanud (siug on muide uss maakeeli elik ma ei ole ka ussi mänginud ega sisisenud vms.), vaid pakkusin oma variandi välja, mida ja kellele seal metsades tehakse.
http://eki.ee/dict/ety/index.cgi?Q=siunama
Frank
Rallifoorum 24/7
Posts: 3012
Joined: Mon Feb 17, 2003 1:45 pm
Location: Tallinn

Re: Toyota WRC

Post by Frank »

Kas Soomes on inseneeriteaduste (ja teiste teaduste) õppekavad hästi nõrgad või millest tuleb see kahtlustav suhtumine? Kui Eestis ehitavad mingid mehed kuskil sportautot (või oli see superauto, ei mäleta enam täpselt artiklit) ning Formula Student projektis osalejad on jõudnud Koenigseggi tööle, siis miks peaks suurema rahvastikuga Soome olema kehvem?

Pole veel kuulnud, et Ferrari F1 tiimis oleks liiga palju itaallasi tööl või et M-Sportis on liiga palju britte.

Ma pakun, et Toyota WRC projekti tulek Soome võis lükke saada juba 2014. aastal kui Soome rallil liikus Mäkinen ringi koos terve grupi jaapanlastega. Samuti näitasid nad sel rallil oma one-off neliveolist Toyota GT86-t.
"Come on, you can see more than that"
KidrA
Rallifoorum 24/7
Posts: 2225
Joined: Sun Nov 27, 2005 3:22 pm

Re: Toyota WRC

Post by KidrA »

Frank wrote:Pole veel kuulnud, et Ferrari F1 tiimis oleks liiga palju itaallasi tööl või et M-Sportis on liiga palju britte.
Seda on tegelt päris pikalt räägitud, et Ferrari viga on tõenäoliselt just liiga suur itaallaste osakaal.
Frank
Rallifoorum 24/7
Posts: 3012
Joined: Mon Feb 17, 2003 1:45 pm
Location: Tallinn

Re: Toyota WRC

Post by Frank »

KidrA wrote:
Frank wrote:Pole veel kuulnud, et Ferrari F1 tiimis oleks liiga palju itaallasi tööl või et M-Sportis on liiga palju britte.
Seda on tegelt päris pikalt räägitud, et Ferrari viga on tõenäoliselt just liiga suur itaallaste osakaal.
Pigem on teema olnud see, et itaallased ei oska juhtida.
"Come on, you can see more than that"
-huviline2-
Rallifoorum 24/7
Posts: 3574
Joined: Mon Feb 13, 2006 5:08 pm

Re: Toyota WRC

Post by -huviline2- »

Pole see asi nii hull midagi, loomulikult on töömehi ja helgeid päid hea palgaga (Toyota vaevalt, et koonerdab) kodumaalt kergem leida, kuid mootor tehti sakslaste hallatavas motospordi osakonnas, M-Spordist napsasid ka vähemalt ühe inseneri (hetkel mäletan) ning eks neid näiteid tule veel. Vahepeal otsiti rekkamehigi neile siit maalt ning eks midagi toimub siin veel.
Pints
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 771
Joined: Tue Jun 15, 2010 7:41 pm
Location: Harju

Re: Toyota WRC

Post by Pints »

-huviline2- wrote:Pole see asi nii hull midagi, loomulikult on töömehi ja helgeid päid hea palgaga (Toyota vaevalt, et koonerdab) kodumaalt kergem leida, kuid mootor tehti sakslaste hallatavas motospordi osakonnas, M-Spordist napsasid ka vähemalt ühe inseneri (hetkel mäletan) ning eks neid näiteid tule veel. Vahepeal otsiti rekkamehigi neile siit maalt ning eks midagi toimub siin veel.
Üks eestlasest veokajuht / tehnik ka Gazoos :)
jens
Rallifoorum 24/7
Posts: 2077
Joined: Tue Aug 02, 2005 9:50 pm
Location: Tallinn

Re: Toyota WRC

Post by jens »

Mis puudutab meeskonna koosseisu, siis üldiselt on tippspordi praktika näidanud, et võitmiseks on vaja palgata parimaid spetsialiste üle maailma. Jah, kindlasti on mõned väga helged pead ka Soomes, aga kui ainult kohapealt võtta, siis jääb see rivi ikkagi natukene hõredaks.

Sellega ma ei saa anda hinnangut Toyotale, sest ma tegelikult ei ole kursis, kellest nende meeskond koosneb tehnilise poole pealt. Aga pigem selline üldine kommentaar senise praktika põhjal.
Polkovniku lesk
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 525
Joined: Tue Jan 12, 2016 2:08 pm

Re: Toyota WRC

Post by Polkovniku lesk »

Küsimus on see, et kui palju auto arendusest Soome metsade vahel tehakse. Joonestuslauda seal videos näha vist polnud, seega tippspetsalistid võivad paikneda kusiganes.
KRUUDA MAAILMAMEISTRIKS
jens
Rallifoorum 24/7
Posts: 2077
Joined: Tue Aug 02, 2005 9:50 pm
Location: Tallinn

Re: Toyota WRC

Post by jens »

Frank wrote:Kas Soomes on inseneeriteaduste (ja teiste teaduste) õppekavad hästi nõrgad või millest tuleb see kahtlustav suhtumine? Kui Eestis ehitavad mingid mehed kuskil sportautot (või oli see superauto, ei mäleta enam täpselt artiklit) ning Formula Student projektis osalejad on jõudnud Koenigseggi tööle, siis miks peaks suurema rahvastikuga Soome olema kehvem?

Pole veel kuulnud, et Ferrari F1 tiimis oleks liiga palju itaallasi tööl või et M-Sportis on liiga palju britte.
Siin on küsimus raskuskeskmes.

Suurbritannia on siinjuures mootorispordi lipulaev (või vähemalt üks nendest). Juba pelgalt F1-s baseerub nii palju meeskondi UK-s ja ülikoolid on põhimõtteliselt harjunud tootma tippspetsialiste mootorispordile. Sellel kõigel on pikk haridus-tehniline traditsioon. Mis tähendab seda, et UK-s asuva võistkonna kvaliteedis on mul vähem põhjust kahelda kui Soome omas.

Edit: See ei tähenda, et kõik M-Sportis töötavad inimesed on britid, aga üsna tõenäoline on see, et paljud neist on UK-s hariduse saanud, ehk siis nad on osa sellest suurest toimivast tehnilisest süsteemist/teadmistest/võrgustikust.
Last edited by jens on Tue Jan 17, 2017 1:04 pm, edited 1 time in total.
-huviline2-
Rallifoorum 24/7
Posts: 3574
Joined: Mon Feb 13, 2006 5:08 pm

Re: Toyota WRC

Post by -huviline2- »

https://rallyparadise.wordpress.com/201 ... structure/

Ehk siis päris mitu helget pead väljamaalt + nagu mainitud, mootor Toyota Motorsport gmbhlt, kast Xtracilt + vähem-rohkem asju partneritelt. Ei leiuta see Tommi puukuuris paari kaasmaalasega (kes omakorda pole ralliautode maailmas eilased) jalgratast.
MartinMK
IV järgu kommentaator
IV järgu kommentaator
Posts: 145
Joined: Sat Mar 10, 2012 10:15 pm

Re: Toyota WRC

Post by MartinMK »

Polkovniku lesk wrote:Küsimus on see, et kui palju auto arendusest Soome metsade vahel tehakse. Joonestuslauda seal videos näha vist polnud, seega tippspetsalistid võivad paikneda kusiganes.
Tänapäeval kasutab sul mõni spetsialist joonestuslauda, siis oleks ilmselt aeg pensionile minna.
Polkovniku lesk
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 525
Joined: Tue Jan 12, 2016 2:08 pm

Re: Toyota WRC

Post by Polkovniku lesk »

MartinMK wrote:Tänapäeval kasutab sul mõni spetsialist joonestuslauda, siis oleks ilmselt aeg pensionile minna.
Adrian Neweyl on tõesti aeg joonlaud nurka visata.
KRUUDA MAAILMAMEISTRIKS
(Jan)
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1634
Joined: Sat Feb 01, 2014 2:13 pm

Re: Toyota WRC

Post by (Jan) »

Äkki kellelgi võimalik artikli sisu avaldada.
http://sport.postimees.ee/3990687/eesti ... 1485256356
Mistral
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1081
Joined: Sun Jan 22, 2006 10:42 am
Location: Tallinn

Re: Toyota WRC

Post by Mistral »

(Jan) wrote:Äkki kellelgi võimalik artikli sisu avaldada.
http://sport.postimees.ee/3990687/eesti ... 1485256356
Aga palun:

Kui Toyota rallitiimi spordidirektor Jarmo Lehtinen tuli möödunud aastal ühe MM-ralli ajal Andrus Lauri juurde ja küsis, kas too poleks huvitatud tööst WRC-sarja naasva meeskonna juures, oli eestlane mõistagi nõus. Viimastel aastatel MM-karussellis tiirleva Ukraina erameeskonna Eurolamp juhina töötanud Lauri ülesandeks sai Toyota tiimi hoolduspargi ülesehitamine. Vastavalt kokkuleppele aitas ta hooaja lõpuni võistlustel ka ukrainlasi.

«Tehase meeskonnas töötamist tasus igal juhul proovida,» ütles Laur ühe elu unistuse täitumise kohta. Soovis ta ju ka ise sõitjana kunagi tehasemeeskonda jõuda, kuid see ei õnnestunud. MM-sarjas osalemise eesmärgi täitiski ta esilagu väikest eratiimi juhtides. Toyota meeskonda minek tähendas juba sammu edasi.

Toyota tiimis oli Lauri ülesanne rallide hooldusalas kasutatavaid autotreilereid muretseda ja sisustada. Tegemist on eritellimusel ehitatavate järelhaagistega, mis peidavad oma sisemuses tiimi kontorit, tööruume, kööki ja kõike muud eluks vajalikku. Lisaks tuli tal organiseerida ka võistlusautode transport.

Kui väiksed eratiimid ajavad läbi ühe treileriga, siis tehasemeeskondadel on kõige vajaliku jaoks mitu suurt järelhaagist. Kuna hooldusalal on ruum piiratud, ent samas peab varustus vastama korraliku autoesinduse tasemele, tuli põhjalikult läbi mõtelda, mida ja kuidas teha.

«Tiim koosneb väga kogenud inimestest, kellel on selge ettekujutus, mida hoolduspargis vajatakse. Lisaks tuli arvestada Toyota tehaselt tulnud soovidega,» sõnas Laur. «Igal meeskonnal on hooldusala üles ehitatud oma vajaduste järgi ja seepärast on need kõik erinevad.»

Kui väikest tiimi juhtides oli Laur ise mees, kes kõike otsustas, siis suures süsteemis on töökorraldus hoopis teistsugune. «See ongi just huvitav: saab vaadata, kuidas asju tegelikult tegema peab. Suures meeskonnas käivad asjad testmoodi,» nentis ta. «Kuna tegemist on uue meeskonnaga, kulub teatud aeg ka sisseelamiseks. Töö käigus selgub ikka asju, mis olid valesti ja mida tuleks teha teisiti.» Kogu tööd koordineerib neljakordne maailmameister Tommi Mäkinen.

Kuigi Toyota meeskond debüteeris möödunud nädalavahetusel Monte Carlo rallil ning lõpptulemusena sai nende piloot Jari-Matti Latvala paljudele üllatuslikult 2. koha, polnud Laur meeskonna juures. Perekondlikel põhjustel pidi ta kevadeni aja maha võtma.

«Loodan, et kevadel õnnestub meeskonda naasta,» kinnitas ta ja lisas, et kuigi hooldusparki puudutav osa on valmis ehitatud, on tipptasemel tegutsevas tiimis alati palju tööd. Kindlasti tuleb talle kasuks eelmises meeskonnas otseselt võidusõiduga tegelemine. «Eks peame siis uued läbirääkimised ja vaatame, millega saan tegeleda.» Seni toimetab Laur Tallinnas koos vennaga loodud ettevõtetes ning pühendub perekonnale.

36-aastane Laur pole ainus ühenduslüli Toyota tehasemeeskonna ja Eesti vahel. Teadupärast kasutab meeskond rajalegendi koostamiseks Eesti numbrimärkidega autosid ning Eesti registris on ka meeskonna võistlusmasinad Toyota Yaris WRCd.

«Toyota tiimi Eesti numbrid pole minuga seotud. Autode siin registreerimise põhjus on palju lihtsam: Soomes ei saa sportautot registreerida ning Eestis kasutatavaid spetsiaalseid sportautodele mõeldud numbrimärke neil pole,» selgitas Laur. «See puudutab ainult võistlemisega seotud autosid. Treilereid vedavad veoautod ja muu tehnika on ikka Soomes arvel.»

Kuigi Toyota tiimi juured ulatuvad Jaapanisse, on WRC-sarjas tiirleva meeskonna nii-öelda kodu Soomes ning põhimõtteliselt on tegemist Soome meeskonnaga. Tiimi juhivad soomlased Mäkinen ja Lehtinen ning sõitjad on Latvala ning kogenud, kuid sellel tasemel alles algaja Juho Hänninen.
Rallimehed sünnivad ja surevad katkise kummi pärast
(Jan)
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1634
Joined: Sat Feb 01, 2014 2:13 pm

Re: Toyota WRC

Post by (Jan) »

Mistral wrote:
(Jan) wrote:Äkki kellelgi võimalik artikli sisu avaldada.
http://sport.postimees.ee/3990687/eesti ... 1485256356
Aga palun:

Kui Toyota rallitiimi spordidirektor Jarmo Lehtinen tuli möödunud aastal ühe MM-ralli ajal Andrus Lauri juurde ja küsis, kas too poleks huvitatud tööst WRC-sarja naasva meeskonna juures, oli eestlane mõistagi nõus. Viimastel aastatel MM-karussellis tiirleva Ukraina erameeskonna Eurolamp juhina töötanud Lauri ülesandeks sai Toyota tiimi hoolduspargi ülesehitamine. Vastavalt kokkuleppele aitas ta hooaja lõpuni võistlustel ka ukrainlasi.

«Tehase meeskonnas töötamist tasus igal juhul proovida,» ütles Laur ühe elu unistuse täitumise kohta. Soovis ta ju ka ise sõitjana kunagi tehasemeeskonda jõuda, kuid see ei õnnestunud. MM-sarjas osalemise eesmärgi täitiski ta esilagu väikest eratiimi juhtides. Toyota meeskonda minek tähendas juba sammu edasi.

Toyota tiimis oli Lauri ülesanne rallide hooldusalas kasutatavaid autotreilereid muretseda ja sisustada. Tegemist on eritellimusel ehitatavate järelhaagistega, mis peidavad oma sisemuses tiimi kontorit, tööruume, kööki ja kõike muud eluks vajalikku. Lisaks tuli tal organiseerida ka võistlusautode transport.

Kui väiksed eratiimid ajavad läbi ühe treileriga, siis tehasemeeskondadel on kõige vajaliku jaoks mitu suurt järelhaagist. Kuna hooldusalal on ruum piiratud, ent samas peab varustus vastama korraliku autoesinduse tasemele, tuli põhjalikult läbi mõtelda, mida ja kuidas teha.

«Tiim koosneb väga kogenud inimestest, kellel on selge ettekujutus, mida hoolduspargis vajatakse. Lisaks tuli arvestada Toyota tehaselt tulnud soovidega,» sõnas Laur. «Igal meeskonnal on hooldusala üles ehitatud oma vajaduste järgi ja seepärast on need kõik erinevad.»

Kui väikest tiimi juhtides oli Laur ise mees, kes kõike otsustas, siis suures süsteemis on töökorraldus hoopis teistsugune. «See ongi just huvitav: saab vaadata, kuidas asju tegelikult tegema peab. Suures meeskonnas käivad asjad testmoodi,» nentis ta. «Kuna tegemist on uue meeskonnaga, kulub teatud aeg ka sisseelamiseks. Töö käigus selgub ikka asju, mis olid valesti ja mida tuleks teha teisiti.» Kogu tööd koordineerib neljakordne maailmameister Tommi Mäkinen.

Kuigi Toyota meeskond debüteeris möödunud nädalavahetusel Monte Carlo rallil ning lõpptulemusena sai nende piloot Jari-Matti Latvala paljudele üllatuslikult 2. koha, polnud Laur meeskonna juures. Perekondlikel põhjustel pidi ta kevadeni aja maha võtma.

«Loodan, et kevadel õnnestub meeskonda naasta,» kinnitas ta ja lisas, et kuigi hooldusparki puudutav osa on valmis ehitatud, on tipptasemel tegutsevas tiimis alati palju tööd. Kindlasti tuleb talle kasuks eelmises meeskonnas otseselt võidusõiduga tegelemine. «Eks peame siis uued läbirääkimised ja vaatame, millega saan tegeleda.» Seni toimetab Laur Tallinnas koos vennaga loodud ettevõtetes ning pühendub perekonnale.

36-aastane Laur pole ainus ühenduslüli Toyota tehasemeeskonna ja Eesti vahel. Teadupärast kasutab meeskond rajalegendi koostamiseks Eesti numbrimärkidega autosid ning Eesti registris on ka meeskonna võistlusmasinad Toyota Yaris WRCd.

«Toyota tiimi Eesti numbrid pole minuga seotud. Autode siin registreerimise põhjus on palju lihtsam: Soomes ei saa sportautot registreerida ning Eestis kasutatavaid spetsiaalseid sportautodele mõeldud numbrimärke neil pole,» selgitas Laur. «See puudutab ainult võistlemisega seotud autosid. Treilereid vedavad veoautod ja muu tehnika on ikka Soomes arvel.»

Kuigi Toyota tiimi juured ulatuvad Jaapanisse, on WRC-sarjas tiirleva meeskonna nii-öelda kodu Soomes ning põhimõtteliselt on tegemist Soome meeskonnaga. Tiimi juhivad soomlased Mäkinen ja Lehtinen ning sõitjad on Latvala ning kogenud, kuid sellel tasemel alles algaja Juho Hänninen.
Tänud!
Lithium
Rallifoorum 24/7
Posts: 5165
Joined: Thu Feb 11, 2010 1:05 pm
Location: Tallinn

Re: Toyota WRC

Post by Lithium »

Kuid sellel tasemel alles algaja Juho Hänninen? Vabandage aga kes see on kohane?
Söörlöne!
(Jan)
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1634
Joined: Sat Feb 01, 2014 2:13 pm

Re: Toyota WRC

Post by (Jan) »

Post Reply