WRC tulevik - mõtted

Maailma rallitippude käekäigust

Moderators: Jaanus, KAIKUL, Strike, Erki, jagr

jens
Rallifoorum 24/7
Posts: 2077
Joined: Tue Aug 02, 2005 9:50 pm
Location: Tallinn

WRC tulevik - mõtted

Post by jens »

Osades teemades on läbi käinud erinevaid arutlusi ja uudiseid sellest, milliseks WRC muutub - näiteks uued radikaalsed reeglid aastaks 2015. Arvan, et see on väga oluline teema ning parem on mitte lasta sellel kaduda kusagile teise teemasse ära, vaid hea oleks lausa eraldi teema ja arutlus luua. Kuna tegu on spordiala põhimõtteliste küsimustega, mitte vaid üldiste kuulujuttudega (kes-kus sõidab).

See viimase kiiruskatse "duell-lahingute" idee näitab, et WRC kui sport muudetakse põhimõtteliselt millekski muuks ära. On olnud ka näha, et enamik fänne on selle vastu. Võib mõista sarja promootorite muret, et kuna ala populaarsus on selline nagu ta on, üritatakse midagi meeleheitlikult teha, et sarjal veel hinge sees hoida, või elustada. Aga kas ikka niimoodi?

Olulised üldised faktorid on olnud ka n-ö rohelisus ning keskkonnateemad, mis on viimastel aegadel pisut huvi mootorispordi vastu maailmas vähendanud. Lisaks interaktiivse meedia rolli suurenemine, millega WRC-l pole õnnestunud kaasa käia. Võime arutada ja jagada ka omi ideid, milliseid lahendusi võiks WRC-s rakendada, et ala varjusurmast välja tuua.

Üks üsna radikaalne mõte, mis selles kriitilises olukorras pähe tuli, on järgmine - rõhuda kvaliteedile ja mitte kvantiteedile. Dakari ralli ning Le Mansi 24h võidusõit on endiselt olulise ja maagilise tähtsusega, kuigi Dakar sai hoobi pärast Aafrikast ära kolimist. Miks mitte teha nii, et WRC kalendris oleks üldse ainult 6 (!) rallit. Aga nad kõik oleksid erilistes kohtades ning tõelised klassikalised vastupidavusvõistlused, mis sisaldavad endas kiiruskatseid nii öösel kui päeval, alates neljapäevast. Võistlused Monte Carlos, Safaris jmt kohtades.

Üks ralli on erilisem, on võistlejatele suurem katsumus. Etappe on vähem, nii et kulud on väiksemad, mis võimaldab rohkem energiat ja ka raha suunata just ühe etapi peale. Ehk kõlab intrigeerivamalt, kui et "täna on meil rallisprint ja viimase katse shootout Küprosel, järgmine nädalavahetus järgmine MM-rallisprint Türgis." Ei kõla nii eriliselt, mis peaks huvi köitma.

Tundub, et promootor Red Bull üritab WRC-d muuta live TV-s ülekantavaks mootorishow'ks. On väidetud, et kui tänapäeval telepilti ei saa, oled justkui "kadunud". See on mure, mis on WRC juhtkonda juba mõnda aega painanud - sellest ideed powerstage'ks jm-ks. Kas on mingi muu lahendus sellele?
Kolin
Rallifoorum 24/7
Posts: 19355
Joined: Sun Feb 23, 2003 12:43 pm
Location: Seal kus lõpeb asfalt

Re: WRC tulevik - mõtted

Post by Kolin »

See kuue- seitsme etappi idee suht loogiline. Seda on ka king Carlos Sainz öelnud, et ralli pikkust tuleks kõvasti muuta. Hetkel on see kusagil 350 katse kilomeetrit. Aga see võiks olla kusagil 750-1000 katse kilomeetrit. Vastu võtaks ka selle, et need kes sõidavad ralli2 süsteemis ei saa enam punktidele sõita. Kuid samas on neil võimalik powerilt punkte noppida. Poweril võiks punkte saada esimesed viis (5,4,3,2,1). Katse võidud võiks anda 0,5 punkti.
Ning punkte võiks saada esikeheksa
1) 25
2) 18
3) 15
4) 12
5) 10
6) 8
7) 6
8 ) 5
Kohad võiks olla:
1 Monte Carlo ( lumi, asfalt)
2 Rootsi (lumi)
3 Keenia (kruus)
4 Soome (kruus)
5 Korsika (asfalt)
6 San Mariino (asfalt)
7 Wales (kruus)

Selline oleks minu nägemus.
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
Suurkala
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 513
Joined: Thu Aug 07, 2008 3:40 pm

Re: WRC tulevik - mõtted

Post by Suurkala »

GPS traccer süsteemi võiksid avalikult kättesaadavaks teha.
Lärri
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1084
Joined: Wed Jan 11, 2012 8:00 pm

Re: WRC tulevik - mõtted

Post by Lärri »

Kuulge sõbrad, Poola oli viimaste aegade üks tihedamaid rallisid ja sela oli kolmanda päeva õhtuks põhimõtteliselt kõik selge. Kümnes koht kaotas sel ajal üle viie minuti. Sellele eelnenud Itaalia rallil oli kümnenda koha kaotus juba pea 17 minutit, Argentiinas üle 23 minuti ... Mida see pikendamine veel annaks? Ei sõitjad, tiimid ega ka publik viitsiks seda jama pikemalt teha.
Frank
Rallifoorum 24/7
Posts: 3012
Joined: Mon Feb 17, 2003 1:45 pm
Location: Tallinn

Re: WRC tulevik - mõtted

Post by Frank »

Ma pakuks, et 13 etapine kalender on küllaltki optimaalne, arvestades et peab teisi kontinente/regioone külastama. Kui etappe oleks vähem kui kümme, siis jääb hooaeg väga hõredaks või lühikeseks. Võistluskilomeetrite arv võiks kasvada, aga mitte üle kahe korra.

"Shoot-out" jmt ideed võiks ära unustada, sest kui peab ralli-võhikule seletama, et enne viimast katset tehakse mingid matemaatilised tehted ... kunstlikult vahede vähendamine ei vii kuskile. Lärri mainitud kümnenda koha kaotus esimesele kohale pole minu arust suur probleem. Kui vaadata erinevaid aastaid, siis kümnes koht on näiteks 1997. aasta Safaril kaotanud 5 tundi või vähem astronoomiline kaotus 2003. aasta Küprose rallilt 33 minutit. Kõik ei saagi sekund sekundis sõita.

WRC puhul on naljakas, et sarja ametlikku lehekülge on aastaid kirutud ning asjad pole selle aja jooksul väga palju paremuse poole läinud. Enam spliti lehekülg nii palju küll ei hangu, aga ajad tulevad selle eest ka mitme autose hilinemisega.

Enne kui promootor hakkab suuri muudatusi tegema, võiks olemas olevad funktsioonid korralikult tööle saada. Mida aasta edasi seda vähem ma külastan WRC.com'i, sest lehekülje ülesehitus annab tihti soovida. Selline tunne nagu tegijatele poleks antud tagasisidet, milliseid lehekülgi jälgitakse kõige rohkem. Nt. tulemuste lehele saamine on paras tegevus (eriti kui pead seda kellelegi teisele seletama), kui just ei lähe "LIVE" lehele, kus on minu jaoks natuke liiga palju ülearust kraami.

Rahvusvahelises foorumis keegi käis välja idee, et WRC võiks keskenduda rohkem fännidele ning üritada vähem juhuslikke vaatajaid ala juurde meelitada.
"Come on, you can see more than that"
jens
Rallifoorum 24/7
Posts: 2077
Joined: Tue Aug 02, 2005 9:50 pm
Location: Tallinn

Re: WRC tulevik - mõtted

Post by jens »

Lärri wrote:Kuulge sõbrad, Poola oli viimaste aegade üks tihedamaid rallisid ja sela oli kolmanda päeva õhtuks põhimõtteliselt kõik selge. Kümnes koht kaotas sel ajal üle viie minuti. Sellele eelnenud Itaalia rallil oli kümnenda koha kaotus juba pea 17 minutit, Argentiinas üle 23 minuti ... Mida see pikendamine veel annaks? Ei sõitjad, tiimid ega ka publik viitsiks seda jama pikemalt teha.
Mootorispordi viimaste aegade raskuste juures üks väheseid edulugusid on olnud WEC - ehk sportautode Kestvussõidu Maailmameistrivõistlused. Kestvussõit on teadagi milline - vahed on lõpu poole ringidega mõõdetavad ja mingeid duelle toimub harva. Aga ometi on rõhutud asja unikaalsusele. Seal on hetkel olemas tootjate huvi ning innovatiivne tehnoloogia. Neil ei ole kavas ülearu palju etappe, vaid keskenduvad neile vähestele (ja olulistele), mis neil on. Neil on üks selge unikaalne kaubamärk, mis müüb hästi - Le Mans 24h. Nagu IndyCaril on Indy 500. Ja erinevalt teistest sarjadest ei ole WEC-il igasuguseid nn tsirkuse elemente sisse toodud.

Muidugi iga ala on natukene erinev ning üks-ühele midagi kopeerida ei saa. Aga mõtlemisainet võiks pakkuda...

Küsimus praegu on see, et WRC on n-ö teelahkmel ning kui räägime üldse radikaalsetest muudatustest, siis millised need olla võiksid. See kuue osavõistluse ning n-ö klassikalise ralli taastamine on üks uitmõte, kui juba radikaalsetest lähenemistest rääkida...

Kui mõelda ralli puhul ühest sellisest n-ö kaubamärgiga etapist (nagu LM 24h või Indy500), mida võiks marketingi huvides pushida, siis minu arust kõige paremini sobiks selleks oma unikaalsuse poolest kas Monte Carlo või Safari ralli või mõlemad. Aga midagi võiks proovida esile tõsta, millest luua justkui aasta sündmus, mis võiks kogu maailma meedia tähelepanu köita. "Aasta rallivõistlus".

Kui üldse minna klassikalise ralli juurde tagasi, siis alustada sealt ja toppida sinna kõik rasked ja ralli erilisust välja toovad elemendid - vähemalt neli päeva, öised kiiruskatsed jms, mis kunagi olid. Selline võistlus võiks olla ka alustala, mille kaudu võiksid uued fännid hakata huvi tundma ralli vastu üldiselt. Nagu Le Mans 24h teeb puust ja punaseks ette, misasi on üldse kestvussõit - midagi, mida üks nn 6-tunnine "kestvussprint" ei tee.

Muidugi täpsem hooaja formaat on keerulisem teema ning võib-olla ei pea kõik rallid olema nn hullud kestvusvõistlused. Võib-olla kulub kalendrisse ära ka osa n-ö lühirallisid, mille eest aga jagatakse vähem MM-punkte. Siin on arutlusruumi, kuidas leida tasakaal.
Lärri
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1084
Joined: Wed Jan 11, 2012 8:00 pm

Re: WRC tulevik - mõtted

Post by Lärri »

jens wrote:
Lärri wrote:Kuulge sõbrad, Poola oli viimaste aegade üks tihedamaid rallisid ja sela oli kolmanda päeva õhtuks põhimõtteliselt kõik selge. Kümnes koht kaotas sel ajal üle viie minuti. Sellele eelnenud Itaalia rallil oli kümnenda koha kaotus juba pea 17 minutit, Argentiinas üle 23 minuti ... Mida see pikendamine veel annaks? Ei sõitjad, tiimid ega ka publik viitsiks seda jama pikemalt teha.
Mootorispordi viimaste aegade raskuste juures üks väheseid edulugusid on olnud WEC - ehk sportautode Kestvussõidu Maailmameistrivõistlused. Kestvussõit on teadagi milline - vahed on lõpu poole ringidega mõõdetavad ja mingeid duelle toimub harva. Aga ometi on rõhutud asja unikaalsusele. Seal on hetkel olemas tootjate huvi ning innovatiivne tehnoloogia. Neil ei ole kavas ülearu palju etappe, vaid keskenduvad neile vähestele (ja olulistele), mis neil on. Neil on üks selge unikaalne kaubamärk, mis müüb hästi - Le Mans 24h. Nagu IndyCaril on Indy 500. Ja erinevalt teistest sarjadest ei ole WEC-il igasuguseid nn tsirkuse elemente sisse toodud.

Muidugi iga ala on natukene erinev ning üks-ühele midagi kopeerida ei saa. Aga mõtlemisainet võiks pakkuda...

...

Kui üldse minna klassikalise ralli juurde tagasi, siis alustada sealt ja toppida sinna kõik rasked ja ralli erilisust välja toovad elemendid - vähemalt neli päeva, öised kiiruskatsed jms, mis kunagi olid. Selline võistlus võiks olla ka alustala, mille kaudu võiksid uued fännid hakata huvi tundma ralli vastu üldiselt. Nagu Le Mans 24h teeb puust ja punaseks ette, misasi on üldse kestvussõit - midagi, mida üks nn 6-tunnine "kestvussprint" ei tee.

Muidugi täpsem hooaja formaat on keerulisem teema ning võib-olla ei pea kõik rallid olema nn hullud kestvusvõistlused. Võib-olla kulub kalendrisse ära ka osa n-ö lühirallisid, mille eest aga jagatakse vähem MM-punkte. Siin on arutlusruumi, kuidas leida tasakaal.
Ma arvan, et siin ei ole isegi arutlusruumi. LM24 sõidetakse 13,6 km pikkusel, suhteliselt turvatud ringil. Suhteliselt turvaliseks (no vähemalt ei läbi algkooli territooriumi) võib pidada ka Indy track'i. Dakari sõidetakse seal kus, vabandage väga, inimesed pole loetud ja tsivilisatsioon on kohale jõudnud formaalselt, mitte sisuliselt. Euroopas, võime kindlad olla, sellist asja 21. sajandil ei saa juhtuda. Hea, et siin üldse veel midagi nii barbaarset nagu rallisport lubatud on. Eriti kui silmas pidada viimaseid aastaid, millest vist ükski pole oma ohvreid nõudmata jätnud.

Näide teisest äärmusest: Fafe rallisprint. Vähem kui 7 km rada. Üks päev. Küllalt selgelt piiratud ala, et efektiivselt turvata, katta täielikult telekaameratega, vältida tühisõite maanteedel, tagada korralik infra nii osalejatele kui publikule. Vastutasuks enam kui 100 000 pealtvaatajat füüsiliselt kohal. Ütleks, et minimaalsete vahenditega maksimaalne tulemus, kas pole? Või võtkem kõrvale rallikross, mis kuuldavasti jõuliselt populaarsust kogub. Lühike, vaatemänguline, vahetu konkurents.

Sport on ja peabki olema vaatemäng, meelelahutus. Vastasel korral jääb see parimal juhul nurgataguseks ja vaid tegijate endi meelelahutuseks, millel majanduslik mõte seetõttu puudub. Tänapäeva elutempo ja -stiil nõuab formaate, mis on sisutihedad, full of action. Ööpäevaseid maadlusmatše peeti enne teist maailmasõda, NBA-s tohib rünnak kesta kuni 24 sekundit juba alates 1954. aastast, vaieldamatult tuntuim maailma jooksja on alati 100-meetri kiireim mees jne. Öised kiiruskatsed ja maratonrallid võivad mõnele paadunud rallifännile ju põnevad tunduda aga need ei ole enam selle maailma teema. Vändaga telefonid on muuseumikaup.
jens
Rallifoorum 24/7
Posts: 2077
Joined: Tue Aug 02, 2005 9:50 pm
Location: Tallinn

Re: WRC tulevik - mõtted

Post by jens »

Lärri wrote: Ma arvan, et siin ei ole isegi arutlusruumi. LM24 sõidetakse 13,6 km pikkusel, suhteliselt turvatud ringil. Suhteliselt turvaliseks (no vähemalt ei läbi algkooli territooriumi) võib pidada ka Indy track'i. Dakari sõidetakse seal kus, vabandage väga, inimesed pole loetud ja tsivilisatsioon on kohale jõudnud formaalselt, mitte sisuliselt. Euroopas, võime kindlad olla, sellist asja 21. sajandil ei saa juhtuda. Hea, et siin üldse veel midagi nii barbaarset nagu rallisport lubatud on. Eriti kui silmas pidada viimaseid aastaid, millest vist ükski pole oma ohvreid nõudmata jätnud.

Näide teisest äärmusest: Fafe rallisprint. Vähem kui 7 km rada. Üks päev. Küllalt selgelt piiratud ala, et efektiivselt turvata, katta täielikult telekaameratega, vältida tühisõite maanteedel, tagada korralik infra nii osalejatele kui publikule. Vastutasuks enam kui 100 000 pealtvaatajat füüsiliselt kohal. Ütleks, et minimaalsete vahenditega maksimaalne tulemus, kas pole? Või võtkem kõrvale rallikross, mis kuuldavasti jõuliselt populaarsust kogub. Lühike, vaatemänguline, vahetu konkurents.

Sport on ja peabki olema vaatemäng, meelelahutus. Vastasel korral jääb see parimal juhul nurgataguseks ja vaid tegijate endi meelelahutuseks, millel majanduslik mõte seetõttu puudub. Tänapäeva elutempo ja -stiil nõuab formaate, mis on sisutihedad, full of action. Ööpäevaseid maadlusmatše peeti enne teist maailmasõda, NBA-s tohib rünnak kesta kuni 24 sekundit juba alates 1954. aastast, vaieldamatult tuntuim maailma jooksja on alati 100-meetri kiireim mees jne. Öised kiiruskatsed ja maratonrallid võivad mõnele paadunud rallifännile ju põnevad tunduda aga need ei ole enam selle maailma teema. Vändaga telefonid on muuseumikaup.
Päris head argumendid.

Sellisel juhul konkreetne küsimus - mis on lahendus ralli/WRC jaoks? Või pole mõtet üritada laipa elustada, kui selle formaat kaasaja ühiskonda ei sobi - tuleb lasta asjal surra ja ühendada see rallisprindi maailmameistrivõistlustega? Kui juba midagi muuta "revolutsiooniliselt", siis pigem teha seda korralikult, et kõigile oleks aru saada, mida teha tahetakse.

Näiteks kui WRC võtab kasutusele viimase katse "shoot-outi", siis milleks on vaja 3 päeva kiiruskatseid? Minu arust ei ole. Tehku ühepäevane ralli, mõned nn kvalifikatsioonikatsed selgitamaks välja, kes konkureerivad finaalis, kes 3. koha heitluses, jne. Siis see formaat ja taotlus jõuaksid paremini kohale.

Siiski - mõned pikad ja unikaalsed võistlused kalendris lisaks neile nn rallisprintidele võivad eksisteerida. Safari ralli saaks toimuda üsna "tsiviliseerimata" kohas. Kui on 13 sellist rallit, läheks see paljuks, aga kui on mõned üksikud, on võimalik sellele rohkem tähelepanu pöörata. A'la kui laulupidu toimuks 10x aastas, kaoks huvi selle vastu ära, aga kuna see toimub iga 5 aasta tagant, muutub see eriliseks.

Kui on üks selline suur tähtsündmus aastas, on võimalik koondada inimeste tähelepanu isegi kui selle formaat on n-ö suur ja lai. Aga selleks üheks võistluseks võetakse end kokku. Kui aastas oleks 10 samasugust Le Mansi kestvussõitu, läheks idee kaduma. Aga üks võistlus pika aasta sees köidab tähelepanu.
Lärri
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1084
Joined: Wed Jan 11, 2012 8:00 pm

Re: WRC tulevik - mõtted

Post by Lärri »

Küsimus lahenduse kohta on hea aga vastust vist keegi ei tea. Lisaks turvanõudmistele terendab ees veel igasugu muu jama, roheline tulevik ja isesõitvad autod näiteks. Nutune perspektiiv.

Aga kui fantaseerida, siis nii rumal kui see ka ei tundu, võib olla tasuks eeskuju võtta murdmaasuusatamisest? Mash-up maratonrallidest, tavarallidest, rallisprintidest ja miks mitte ühisstardiga ringrajaformaatidest ja rallikrossist? Kõik samade autodega. Soovi korral väikesed karikad erinevates formaatides. Väga võimalik, et konkurents isegi tiheneks, sest erinevad formaadid võivad sobida erinevatele masinatele ja sõitjatele.

Võimalik, et selline idee näib asjaomastele debiilne. Ja võimalik, et ongi debiilne. Aga suusatamise puhul arvati alguses sedasama. Ja nüüd on neil isegi oma tour'id. Sponsorid. Auhinnad. Business.
Kolin
Rallifoorum 24/7
Posts: 19355
Joined: Sun Feb 23, 2003 12:43 pm
Location: Seal kus lõpeb asfalt

Re: WRC tulevik - mõtted

Post by Kolin »

Mida iganes. Aga võrrelda suustamist ralliga ?????????
See on sama nagu lehma käsitsi lüps versus kõrgtehnoloogiline laut.
Sarja saab päästa vaid see, et kohale meelitada veel meeskondasi. Aga, et seda teha tuleb kõigepealt leida korralik formaat mis meelitaks uusi ligi. See praeguse formaadi solkimine igasuguste shoot-out katsetaga on idiootsuse tipp.
Eks me kõik vanad Wrc vändad igatseme taga vanu häid aegu kus rohi oli rohlisem ja majad madalamad.
Kuid, et ära elada tuleb ajaga kaasas käia. Sama peab ka WRC sari tegema. kui oleks minu teha siis kaotaks ära igasugused Power katsed.
Etappe vähemaks, rallid pikemaks. külastaks riike kus turg on meeletult suur. Näiteks miks ei ole WRC etappi nii Usas kui ka Venemaal? Tooks tagasi klassikalised etappid. Keenia, Sanremo, Uus-Meremaa, Küpros
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
Lärri
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1084
Joined: Wed Jan 11, 2012 8:00 pm

Re: WRC tulevik - mõtted

Post by Lärri »

Kolin wrote:Mida iganes. Aga võrrelda suustamist ralliga ?????????
See on sama nagu lehma käsitsi lüps versus kõrgtehnoloogiline laut.
Sarja saab päästa vaid see, et kohale meelitada veel meeskondasi. Aga, et seda teha tuleb kõigepealt leida korralik formaat mis meelitaks uusi ligi. See praeguse formaadi solkimine igasuguste shoot-out katsetaga on idiootsuse tipp.
Eks me kõik vanad Wrc vändad igatseme taga vanu häid aegu kus rohi oli rohlisem ja majad madalamad.
Kuid, et ära elada tuleb ajaga kaasas käia. Sama peab ka WRC sari tegema. kui oleks minu teha siis kaotaks ära igasugused Power katsed.
Etappe vähemaks, rallid pikemaks. külastaks riike kus turg on meeletult suur. Näiteks miks ei ole WRC etappi nii Usas kui ka Venemaal? Tooks tagasi klassikalised etappid. Keenia, Sanremo, Uus-Meremaa, Küpros
Arvad, et WRC populaarsuse langus tuleneb sellest, et rallisid on nüüdsel ajal rohkem? Ja et maratonrallid USA-s ja Venemaal tõstaks ala populaarsust? Ma ei oleks nii kindel.

Ja igaks juhuks täpsustan: ma ei söö seeni ja ma ei võrrelnud suusatamist ralliga. Kirjutasin erinevate võistlusformaatide kombineerimisest nagu seda suusatamises on tehtud. Minu poolest võib autorallit selles osas kõrvutada kasvõi snookeriga - mõlemad vajavad publikuhuvi, et ellu jääda. Ja praegu täidab üks aladest märgatavalt suurema osa Eurospordi eetrist. Huvitav miks?
Kolin
Rallifoorum 24/7
Posts: 19355
Joined: Sun Feb 23, 2003 12:43 pm
Location: Seal kus lõpeb asfalt

Re: WRC tulevik - mõtted

Post by Kolin »

Etapide arvu tõusuga me kaotasime WRC sarjast Skoda ja Mitsubishi. Mõlemad meeskonnad oli etapi arvu tõstmise vastu. Seda va samast populaarsust on väga raske taastada mida isandad fiast on põrmu tallanud. Aga fakt on see, et midagi peab muutuma uutele tootjatele vastu võetamaks. Isegi kui katse kilomeetrid samaks jätta. Tuleks sellest hoolimata etapide arvu vähendada. Kasuks tuleks ka see kui FIA vähendaks sarjaga liitumis tasu. Populaarsus tõuseb koos meeskondade lisandumisega. Mida tihedam on konkurents seda atraktiivsem on ala. Need Capito idiootsused just vähendava seda niigi õrna publiku huvi. Sama selle languse taga on ka kuulus WRC.COM. kui see sait vaid korralikult tööle hakkaks. Ning nagu eespool mainiti siis GPS traccer süsteemi võiksid avalikult kättesaadavaks teha.


See on nii põhjatu teema.

PS: ma ei arvanud, et sa seeni sööd või fooliumist mütsi kannad. :D no hard feeling. Oleme ikka sõbrad edasi. Nii ei saa ju rallit sõita.
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
Lärri
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1084
Joined: Wed Jan 11, 2012 8:00 pm

Re: WRC tulevik - mõtted

Post by Lärri »

Kolin wrote: See on nii põhjatu teema.

PS: ma ei arvanud, et sa seeni sööd või fooliumist mütsi kannad. :D no hard feeling. Oleme ikka sõbrad edasi. Nii ei saa ju rallit sõita.
Täitsa nõus, ongi põhjatu teema. And there's no hard feelings at all - unustasin smile'i postitusele lisada. Seenevärk oli huumorina mõeldud aga mul tihtilugu juhtub, et naljad tulevad rohkem iseenda jaoks arusaadavad :)
jens
Rallifoorum 24/7
Posts: 2077
Joined: Tue Aug 02, 2005 9:50 pm
Location: Tallinn

Re: WRC tulevik - mõtted

Post by jens »

Kuidas tootjaid juurde saada? See on muidugi oluline küsimus, sest siis on maailmameistrivõistluses n-ö sisu ja konkurents.

Üks asi on üle vaadata tehniline regulatsioon ning et see oleks relevantne autotootjatele - reeglistik käiks ajaga kaasas ning nad näeksid selles seoseid tavaautodes kasutatava tehnoloogia arendamisega. F1-s on nüüd hübriidajamid, sama kehtib WEC-i kohta. Ilmselt tuleb mingi hübriidvariant ka 2017 WRC-s.

Tõsi, see ei ole piisav, sest niisama raha mingisse sarja sisse pumbata pole ikkagi mõtet, kui sellest pole turunduslikus mõttes mingit kasu.

Aga... võib-olla ongi liiga optimistlik oodata, et oleks 6-7 tootjat? Võib-olla 3-4 tootjat on normaalne, mis ka viimastel aastatel on olnud? F1-s on järgmisel aastal neli auto-/mootoritootjat. WEC/LMP1-s kolm. MotoGP-s järgmisest aastast 4. Kaasaegne tehnoloogia on üsna kallis ja väiksemad tegijad ei saa seda endale lubada, seetõttu on jäänud alles n-ö suuremad tegijad.

Tootjate vähenemine võrreldes 10+ aasta taguse ajaga on mootorispordi üleüldine probleem ning võimalik, et seotud mootorispordi üldise kerge languse + majanduskriisiga, mis mõjutab kalleid valdkondi kõige rohkem. Raske uskuda, et WRC-s õnnestub isolatsioonis midagi erilist ära teha, mis teistel sarjadel välja ei tule.
Kolin
Rallifoorum 24/7
Posts: 19355
Joined: Sun Feb 23, 2003 12:43 pm
Location: Seal kus lõpeb asfalt

Re: WRC tulevik - mõtted

Post by Kolin »

Siit ongi tekkinud idee,et võtta wrc sarjas kasutusele R5 autod. Need on odavamad ülal pidada ja kamkõige ligilähedasemad tava autodele.
Tootjaid nagu oleks
Ford Fiesta R5
Citroen DS3 R5
Skoda Fabia R5
Peugeot 208 T16 R5
Mitsubishi R5 (kuuldavasti on välja arendatud. Aga kas ka sellegabrallit sõitma hakatakse)
Opel Corsa R5 (arendatakse)
Renault mingi consept on valmis R5-st
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
Karlip
Rallifoorum 24/7
Posts: 2098
Joined: Mon Jul 11, 2011 2:06 am
Location: Võru Linn

Re: WRC tulevik - mõtted

Post by Karlip »

See idee on juba päris kaua olnud ka laual tegelikult. Juba 2012 lõpus räägiti, et R5 võiks olla just see, mis on WRC tulevik. Enne tuleb autod aga saada sõiduvormi.
-
eWRC-Results Estonia - hoia end kursis sellega, mis toimub Eestiga seonduvalt eWRCs: http://rallifoorum.ee/foorum/viewtopic.php?f=24&t=6023
-
Füürer
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 549
Joined: Fri Aug 19, 2011 1:31 pm
Location: L-E

Re: WRC tulevik - mõtted

Post by Füürer »

Karlip wrote:See idee on juba päris kaua olnud ka laual tegelikult. Juba 2012 lõpus räägiti, et R5 võiks olla just see, mis on WRC tulevik. Enne tuleb autod aga saada sõiduvormi.
Ja juba enne seda, et S2000 võiks olla WRC tulevik...

Mõttetu teema ühesõnaga. WRC tähendab tippsõitjaid tippautodes.
Fan of MM-Motorsport & Fair Recce
Karlip
Rallifoorum 24/7
Posts: 2098
Joined: Mon Jul 11, 2011 2:06 am
Location: Võru Linn

Re: WRC tulevik - mõtted

Post by Karlip »

Füürer wrote: Ja juba enne seda, et S2000 võiks olla WRC tulevik...

Mõttetu teema ühesõnaga. WRC tähendab tippsõitjaid tippautodes.
Ei tasu kunagi "ei" öelda, sest FIA on alati ettearvamatu.
-
eWRC-Results Estonia - hoia end kursis sellega, mis toimub Eestiga seonduvalt eWRCs: http://rallifoorum.ee/foorum/viewtopic.php?f=24&t=6023
-
Lärri
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1084
Joined: Wed Jan 11, 2012 8:00 pm

Re: WRC tulevik - mõtted

Post by Lärri »

Füürer wrote:
Karlip wrote:See idee on juba päris kaua olnud ka laual tegelikult. Juba 2012 lõpus räägiti, et R5 võiks olla just see, mis on WRC tulevik. Enne tuleb autod aga saada sõiduvormi.
Ja juba enne seda, et S2000 võiks olla WRC tulevik...

Mõttetu teema ühesõnaga. WRC tähendab tippsõitjaid tippautodes.
Minu jaoks näiteks on hoopis F1 (tipptehnoloogiline tsirkus) mõttetu teema: heal aastal on ehk kahel-kolmel tiimil tippautot pakkuda, viimase paari kümnendi jooksul aga reeglina hooaja kohta ühel. Ma ei tea mis vägi paneks mind vaatama seda kuidas Mercedese mehed esimesest viimase ringini asja juhatavad kui samal ajal on olemas nii põnev alternatiiv nagu muru kasvamise jälgimine. No ausalt. Rallis vähemalt see abiks, et mehe roll võrreldes masinaga natuke suurem kui vormelis.

Ei jõua ju kõik tootjad kosmoselaevu ehitada, äkki oleks siis mõistlik piirduda millegi maisema, nii tootjatele kui klientidele igati taskukohasemaga? Muidu pole põhjust imestada, et tootjaid sisulisse konkurentsi heal juhul kolm jääb. Reaalselt praegu kaks: Citroen on WTCC-tiim, mis hobi korras rallit teeb ja Malcolm jooksutab Forde ilmselt tehase kiuste, mitte tema toel. Tegelikult on ju ka see WTCC ikka jumala pekkis: ladugu sitikatele kasvõi 100 kilo peale (vist 60 panevad niikuinii), ikka pole teistel nende liigasse mingit asja. Ja neid teisigi pole ju palju: on ainult Chevy, Honda ja Lada. On siis vaja sellist hi-tech karnevali korraldada, et kellegi jaks asjast eriti üle ei käi?
Frank
Rallifoorum 24/7
Posts: 3012
Joined: Mon Feb 17, 2003 1:45 pm
Location: Tallinn

Re: WRC tulevik - mõtted

Post by Frank »

Tootjatega on tegelt üks teine probleem, millele veel pole tähelepanu juhtinud. Väga palju automarke on koondunud käputäie omanike kätte.
"Come on, you can see more than that"
Post Reply