WRC 2015 hooaeg

Maailma rallitippude käekäigust

Moderators: Jaanus, KAIKUL, Strike, Erki, jagr

Post Reply
Kolin
Rallifoorum 24/7
Posts: 19355
Joined: Sun Feb 23, 2003 12:43 pm
Location: Seal kus lõpeb asfalt

Re: WRC 2015 hooaeg

Post by Kolin »

Ma arvan, et hetkel kasutauses olev R5+ ja Dmacki rehvid ei pruugi tähendada midagi.
M-Spordil on ära kasutatud kõik FIA poolt lubatud testi päevad. (42 testipäeva)
Seega ei tohi kasutada WRCmasinat ja Michelini rehve. Siit ka siis R5+ ja DMacki rehvid. Vähemalt mina arvan seda.
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
CTR
Rallifoorum 24/7
Posts: 5073
Joined: Wed Jan 21, 2015 7:26 pm

Re: WRC 2015 hooaeg

Post by CTR »

Kolin wrote:Ma arvan, et hetkel kasutauses olev R5+ ja Dmacki rehvid ei pruugi tähendada midagi.
M-Spordil on ära kasutatud kõik FIA poolt lubatud testi päevad. (42 testipäeva)
Seega ei tohi kasutada WRCmasinat ja Michelini rehve. Siit ka siis R5+ ja DMacki rehvid. Vähemalt mina arvan seda.
sellega seoses tekkis paar küsimust, et kui tehakse neid n-ö ,,sponsori sõidutamise'' päevi, siis ju keegi ei kontrolli, mis masinaga ja kui palju sõidetakse? või on mingi FIA ametnik kuskil piilumas?
ehk mõte selles, et kui ametlikud testipäevad täis, siis kas ei saaks neid ,,üritusi'' testidena kasutada?(RRC masin WRCks teha(m-spordi lehe järgi võtab ca 6h aega))..

ja tean, ei ole ilus sohki teha, aga huvi pärast küsin
KidrA
Rallifoorum 24/7
Posts: 2225
Joined: Sun Nov 27, 2005 3:22 pm

Re: WRC 2015 hooaeg

Post by KidrA »

Üks kurb artikkel ka Postimehes: Kurb statistika: Tänak on senise hooaja üks kehvemaid tehasetiimi sõitjaid.

http://sport.postimees.ee/3377963/kurb- ... i-soitjaid

Loodame, et viimase etapiga see statistika läheb natuke paremaks, hetkel on kõik tehasetiimi sõitjad temast eespool, sealhulgas ka vähem sõitnud sõitjad. Ei ole just hea tõesti.
pets1
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 575
Joined: Thu Nov 10, 2011 1:20 am

Re: WRC 2015 hooaeg

Post by pets1 »

Ma ei mõistnud, mis on sellise artikli mõte Postimehes. Lihtsalt kirjutame mõttetu artikli, et oma meest maha teha? Oma rallide "kajastamisega" teevad meie portaalid nagunii Otist iga kord patuoina, juhtugu siis mis iganes. Isegi viimase SD 4.koht tõlgiti uudistes 9.kohaks. Teeme selleks artikli, et iga seda lugev lammas saaks kaasa määgida teemadel "kraavi-ott" jne ?
Suurte kogemustega ralliturist
MKD
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1659
Joined: Fri Feb 08, 2008 7:28 pm
Location: Tallinn

Re: WRC 2015 hooaeg

Post by MKD »

Häda on selles, et Eesti spordiajakirjanikud ei ole võimelised rallist kirjutama nii nagu teistest spordialadest, isegi Pahvi ja Martinsoni, kes peaksid rallist jagama, kirjutised koosnevad viimasel ajal M-Spordi pressiteate refereerimisest. Eestis ei ole just palju sportlasi sellisel tasemel võistlemas, kuid ometigi ei suuda ajakirjanikud paremat, kui vaadata kuivalt tulemusi.. Tegelikult ei saa ma sellest aru, kuidas üks endast lugupidav spordiajakirjanik ei suuda kirjutada spordialast, millel eestlane tipus on, korralikku analüüsi ning sellest on tõsiselt kahju.
Rallijutud ralliblogis.. http://www.rallinaut.ee/ |
w0w
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1254
Joined: Fri Apr 27, 2012 9:43 pm

Re: WRC 2015 hooaeg

Post by w0w »

MKD wrote:Häda on selles, et Eesti spordiajakirjanikud ei ole võimelised rallist kirjutama nii nagu teistest spordialadest, isegi Pahvi ja Martinsoni, kes peaksid rallist jagama, kirjutised koosnevad viimasel ajal M-Spordi pressiteate refereerimisest. Eestis ei ole just palju sportlasi sellisel tasemel võistlemas, kuid ometigi ei suuda ajakirjanikud paremat, kui vaadata kuivalt tulemusi.. Tegelikult ei saa ma sellest aru, kuidas üks endast lugupidav spordiajakirjanik ei suuda kirjutada spordialast, millel eestlane tipus on, korralikku analüüsi ning sellest on tõsiselt kahju.
Just, näiteks kergejõustikus on keegi kümnevõistleja Uibo, kes veel tippseltskonda minu teada ei kuulu(see tähendab alavõidud või kasvõi esikolmik). Ometigi leitakse üles rekordvõistluse parim tulemus ning üldse arhiivis olevad tulemused võrdluseks tänasega. Mingi võrdlus võiks olla ka rallis, näitena siis kõrvale mõne muu sõitja võrdlus ja ongi olemas. Ei peagi olema 20+ kiiruskatse kohta eraldi, saab ka üldisemalt hakkama.

Ise ma sooviks, et nad intervjueeriks ka kedagi konkurentidest(rallisõitjad saavad ju üldjuhul hästi läbi omavahel), valgustamaks tavainimesele tegelikult seda teemat. Küsigu näiteks Latvalalt, mis arvab Otist jne.
vinguviiul
V järgu kommentaator
V järgu kommentaator
Posts: 30
Joined: Sat Oct 24, 2015 10:24 am
Location: Lõuna pool

Re: WRC 2015 hooaeg

Post by vinguviiul »

Jäi ka see artikkel täna silma ja tekkis sama küsimus:milleks see nüüd kirjutati/ümber tõlgiti?Ei mingit analüüsi-kuiv kont hambusse tatipadrunitele,et oleks jälle järada midagi.
Samas mis seal salata,et numbrid ja statistika on kurb.Kas või mis see Oti jaoks tähendada võiks tuleviku osas?
333
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 247
Joined: Wed Feb 04, 2004 10:45 am
Location: harjumaa

Re: WRC 2015 hooaeg

Post by 333 »

Kui juba statistikast kirjutada, oleks võinud tuua välja ka katsevõitude tabeli (Ott 5.) ja arengu võrreldes 2012a jne
RL5
V järgu kommentaator
V järgu kommentaator
Posts: 30
Joined: Fri Jul 20, 2012 12:12 pm

Re: WRC 2015 hooaeg

Post by RL5 »

Msport testis täna ja testib järgmine nädal ka
w0w
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1254
Joined: Fri Apr 27, 2012 9:43 pm

Re: WRC 2015 hooaeg

Post by w0w »

Kolin wrote:Ma arvan, et hetkel kasutauses olev R5+ ja Dmacki rehvid ei pruugi tähendada midagi.
M-Spordil on ära kasutatud kõik FIA poolt lubatud testi päevad. (42 testipäeva)
Seega ei tohi kasutada WRCmasinat ja Michelini rehve. Siit ka siis R5+ ja DMacki rehvid. Vähemalt mina arvan seda.
Kusjuures nägin instagramis mspordi videot, et käib test Walesi jaoks..
Zigz
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 666
Joined: Sun Feb 09, 2003 6:34 pm
Location: Tallinn

Re: WRC 2015 hooaeg

Post by Zigz »

w0w wrote:
Kolin wrote:Ma arvan, et hetkel kasutauses olev R5+ ja Dmacki rehvid ei pruugi tähendada midagi.
M-Spordil on ära kasutatud kõik FIA poolt lubatud testi päevad. (42 testipäeva)
Seega ei tohi kasutada WRCmasinat ja Michelini rehve. Siit ka siis R5+ ja DMacki rehvid. Vähemalt mina arvan seda.
Kusjuures nägin instagramis mspordi videot, et käib test Walesi jaoks..
Arvan ,et testivad M spordi kompleksi ümbruses vms. Seal on see reeglitega lubatud.
Reeglid -
66.1.1
On a permanent testing site proposed by the Manufacturer or WRC Team before its first rally of the year and notified to the FIA. The permanent testing site must be located in the country where the Manufacturer or WRC Team rally cars are registered.

66.3.2
In the case of a Manufacturer, a maximum of 42 days in any calendar year. This clause does not
apply to testing as stated in Art. 66.1.1.
KidrA
Rallifoorum 24/7
Posts: 2225
Joined: Sun Nov 27, 2005 3:22 pm

Re: WRC 2015 hooaeg

Post by KidrA »

Seekord artikkel delfis:

Ott Tänak teab, et tema tulevik WRC-s pole kindlustatud

http://sport.delfi.ee/news/auto/eesti/o ... d=72818267
rs7
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 258
Joined: Tue Feb 01, 2011 7:19 pm

Re: WRC 2015 hooaeg

Post by rs7 »

Üks huvitav artikkel kuulujuttu kohta Global Rallycross sarjas, kus VW kahtlustatakse veojõukontrolli kasutamises. Muuhulgas mainitakse ka veidi WRC-d ja VW edu seal. Midagi tõestatud ei ole ja selgitatakse miks selline jutt lahti on läinud.

http://blackflag.jalopnik.com/why-so-ma ... 1732832466

Paremate tehniliste teadmistega inimesed võiksid kommenteerida :)
aadukesekene
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 255
Joined: Wed Sep 24, 2014 10:59 am

Re: WRC 2015 hooaeg

Post by aadukesekene »

rs7 wrote:Üks huvitav artikkel kuulujuttu kohta Global Rallycross sarjas, kus VW kahtlustatakse veojõukontrolli kasutamises. Muuhulgas mainitakse ka veidi WRC-d ja VW edu seal. Midagi tõestatud ei ole ja selgitatakse miks selline jutt lahti on läinud.

http://blackflag.jalopnik.com/why-so-ma ... 1732832466

Paremate tehniliste teadmistega inimesed võiksid kommenteerida :)
Tegu vast ikka LSD diferentsiaali ehitusest tulenevaga. See start-stop per ratas, mida näha ainult aegluubis startide pealt, on täiesti normaalne.
blizzard
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 867
Joined: Fri Oct 01, 2010 6:47 pm

Re: WRC 2015 hooaeg

Post by blizzard »

aadukesekene wrote:
rs7 wrote:Üks huvitav artikkel kuulujuttu kohta Global Rallycross sarjas, kus VW kahtlustatakse veojõukontrolli kasutamises. Muuhulgas mainitakse ka veidi WRC-d ja VW edu seal. Midagi tõestatud ei ole ja selgitatakse miks selline jutt lahti on läinud.

http://blackflag.jalopnik.com/why-so-ma ... 1732832466

Paremate tehniliste teadmistega inimesed võiksid kommenteerida :)
Tegu vast ikka LSD diferentsiaali ehitusest tulenevaga. See start-stop per ratas, mida näha ainult aegluubis startide pealt, on täiesti normaalne.
Pigem siin tahetud välja tuu seda, et fordil käis ratas ühtlaselt ringi, aga VW'l katkendlikult. Sama asja olen ka Polo WRC masinal täheldanud.
raig0
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1091
Joined: Mon May 19, 2003 11:41 am
Location: Võrumaa

Re: WRC 2015 hooaeg

Post by raig0 »

Mina olen asjadest niimoodi aru saanud, ettüüpiline mehaaniline LSD lukk töötab niimoodi, et kui tekib libisemine erinevate rataste vahel, siis õli ja kettad seal sees lähevad kuumaks ja surub luku kokku. Kui lukk jahtub, siis läheb ta jälle lahtisemaks.
Kuidas VW-il 2 korda sekundis lukk kuumeneb ja maha jahtud, seda ma ei oska öelda.
On veel momendi tundlikud torsenid, aga kas nad ka suudavad nii kiiresti reageerida, seda ma ei tea.
Variant on veel see, et VW insenerid on suutnud leiutada meile senitundmatu uue superdiferentsiaali.
aadukesekene
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 255
Joined: Wed Sep 24, 2014 10:59 am

Re: WRC 2015 hooaeg

Post by aadukesekene »

Tegelikus elus teeb ka 20 aastat vana Audi Quattro samamoodi. Ees-taga lahtised difrid, keskel torsen. Ketasluku osas kõik õige, aga limited slip tähendab, et läbilibisemine on ja 100% lukus ei ole, eeldusel, et diferentsiaal töökorras. Ja just seesama läbilibisemine seal videos ongi.

Nii toimib asi minu peas. Kuna ma ei tea, mis ehitusega erinevatel võistlusmasinatel diferentsiaalid on, siis kindlasti ei pretendeeri ma 100% tõele oma jutuga. Lihtsalt minu nägemus asjast selline.
Kristop
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 179
Joined: Wed Sep 23, 2009 9:52 pm

Re: WRC 2015 hooaeg

Post by Kristop »

raig0 wrote:Mina olen asjadest niimoodi aru saanud, ettüüpiline mehaaniline LSD lukk töötab niimoodi, et kui tekib libisemine erinevate rataste vahel, siis õli ja kettad seal sees lähevad kuumaks ja surub luku kokku. Kui lukk jahtub, siis läheb ta jälle lahtisemaks.
Kuidas VW-il 2 korda sekundis lukk kuumeneb ja maha jahtud, seda ma ei oska öelda.
On veel momendi tundlikud torsenid, aga kas nad ka suudavad nii kiiresti reageerida, seda ma ei tea.
Variant on veel see, et VW insenerid on suutnud leiutada meile senitundmatu uue superdiferentsiaali.
Oh teid amatööre küll
nn "superdifferentsiaalil" :lol: saab mehaaniliselt tekitada katkendlikku libisemist ainult lahendus nimega Detroit Locker. Kel huvi saab täpsemalt google'st abi
aadukesekene
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 255
Joined: Wed Sep 24, 2014 10:59 am

Re: WRC 2015 hooaeg

Post by aadukesekene »

Kristop wrote:
raig0 wrote:Mina olen asjadest niimoodi aru saanud, ettüüpiline mehaaniline LSD lukk töötab niimoodi, et kui tekib libisemine erinevate rataste vahel, siis õli ja kettad seal sees lähevad kuumaks ja surub luku kokku. Kui lukk jahtub, siis läheb ta jälle lahtisemaks.
Kuidas VW-il 2 korda sekundis lukk kuumeneb ja maha jahtud, seda ma ei oska öelda.
On veel momendi tundlikud torsenid, aga kas nad ka suudavad nii kiiresti reageerida, seda ma ei tea.
Variant on veel see, et VW insenerid on suutnud leiutada meile senitundmatu uue superdiferentsiaali.
Oh teid amatööre küll
nn "superdifferentsiaalil" :lol: saab mehaaniliselt tekitada katkendlikku libisemist ainult lahendus nimega Detroit Locker. Kel huvi saab täpsemalt google'st abi
Otsisin kiirelt mingi video, mille peal näidata: https://www.youtube.com/watch?v=73f3MhbiYOc
Vähe tõenäoline, et selle auto sildades detroite kasutatakse.

Aga ilmselt läheb jutt juba väga OT-ks.
Mina sellel teemal ja selles teemas enam sõna ei võta :)
StP
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 974
Joined: Fri May 28, 2010 10:27 am

Re: WRC 2015 hooaeg

Post by StP »

2015 katsevõidud: Ogier 95, JML 47, Mikkelsen 17, Meeke 13, Tänak 11, Neuville 10, Kubica 8, Östberg 8, Sordo 7, Paddon 7, Loeb 5, Prokop 2, Evans 2, Protasov 1, Tidemand 1.
Post Reply