Rally Sweden 2015 DAY 3

Maailma rallitippude käekäigust

Moderators: Jaanus, KAIKUL, Strike, Erki, jagr

Post Reply
(Jan)
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1634
Joined: Sat Feb 01, 2014 2:13 pm

Re: Rally Sweden 2015 DAY 3

Post by (Jan) »

Tann wrote:Mul igatahes siiralt kahju sellest tegelasest. Tõeline läbipõlemine rallil, kus tegelikult tema ootused olid ju väga suured. Ausalt öeldes sai isiklikult just rallivõitu talle ennustatud.
Minul isiklikult on samuti kahju sellepärast, et Mikkelsen ei võitnud seda rallit, mees tegelikult vääris võitu. Jälgin alati tema sõite, kutt on iga aastaga järjest paremaks saanud, 25 aastat vana ja juba nii hea sõitja, iga meeskond tahaks sellist sõitjat. Mees on nii noor ja juba nii pikk rallisõitja karijäär seljataga.
Füürer
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 549
Joined: Fri Aug 19, 2011 1:31 pm
Location: L-E

Re: Rally Sweden 2015 DAY 3

Post by Füürer »

Lärri, ole hea, tee meile teene - võta aeg maha veidikeseks.

Neuville Prokopiga võrdlemine on ülim...
Fan of MM-Motorsport & Fair Recce
Trw
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Posts: 313
Joined: Fri Nov 21, 2008 5:22 pm
Location: Tartumaa.

Re: Rally Sweden 2015 DAY 3

Post by Trw »

Tann wrote:Mul igatahes siiralt kahju sellest tegelasest. Tõeline läbipõlemine rallil, kus tegelikult tema ootused olid ju väga suured. Ausalt öeldes sai isiklikult just rallivõitu talle ennustatud.
Mikkelsen oleks kindlasti seda võitu väärinud ja head sõitu ta ka näitas, nagu oodati. Aga tõeline läbipõlemine pole selle kohta kindlasti õige väljend mis juhtus. See oli musternäide sellest kuidas kogemused ja "rallivanus" loevad. Viimasel katsel sellises olukorras riskida ja eksida on minuarust parem kui kindlapeale sõita ja kahetseda.
Mikkelsen saab oma rallivõidu see aasta ilmselt kätte ka. Arvestades seda et VW esimese tiimi mehed eksivad tavaliselt paarikaupa :D
(Jan)
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1634
Joined: Sat Feb 01, 2014 2:13 pm

Re: Rally Sweden 2015 DAY 3

Post by (Jan) »

Füürer wrote:Lärri, ole hea, tee meile teene - võta aeg maha veidikeseks.

Neuville Prokopiga võrdlemine on ülim...
:D :D
Milor
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1685
Joined: Sun Jul 18, 2004 4:55 pm
Location: Roobuka

Re: Rally Sweden 2015 DAY 3

Post by Milor »

See ei ole enam foorum ega sõbralik rallisõprade kogunemis koht (mis ta oli 10-15 aastat tagasi).
Rallifoorum.ee on muutund tõsiseks lahinguväljaks, kus mõned tunnevad end teistest suurmetena ja alati on vaja koht kätte näidata a`la mina olen targem, suurem ja tugevam.
Olen pettunud, sest sekundeid ja fakte on terve maailm/internet täis, kuid sellist mõnusalt seltskondliku, huumoririkast ja lahedat kaasaelamist siit enam ei leia.
Kahju, kuid Te ise tapate oma kirge ning seda foorumit, kus paljud on saanud rallipisiku külge ja täna ei julge enam iitsatadagi, sest kirves lendab kiiremini kui seda oodata võib.
Ott Tänak on rallisõitja - mitte meelelahutaja.
teine_riiul
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1007
Joined: Thu Oct 18, 2012 6:29 pm

Re: Rally Sweden 2015 DAY 3

Post by teine_riiul »

Milor wrote:See ei ole enam foorum ega sõbralik rallisõprade kogunemis koht (mis ta oli 10-15 aastat tagasi).
Rallifoorum.ee on muutund tõsiseks lahinguväljaks, kus mõned tunnevad end teistest suurmetena ja alati on vaja koht kätte näidata a`la mina olen targem, suurem ja tugevam.
Olen pettunud, sest sekundeid ja fakte on terve maailm/internet täis, kuid sellist mõnusalt seltskondliku, huumoririkast ja lahedat kaasaelamist siit enam ei leia.
Kahju, kuid Te ise tapate oma kirge ning seda foorumit, kus paljud on saanud rallipisiku külge ja täna ei julge enam iitsatadagi, sest kirves lendab kiiremini kui seda oodata võib.
kas ikka oled veel solvunud, et keegi sinu "palve" tüütuseni kordumisele tähelepanu juhtis? Sorri, aga olin just valmis ise sama kirjutama. Ära põe nii palju.
Milor
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1685
Joined: Sun Jul 18, 2004 4:55 pm
Location: Roobuka

Re: Rally Sweden 2015 DAY 3

Post by Milor »

teine_riiul wrote: kas ikka oled veel solvunud, et keegi sinu "palve" tüütuseni kordumisele tähelepanu juhtis? Sorri, aga olin just valmis ise sama kirjutama. Ära põe nii palju.
:D Olen segaduses, milliselt riiulit valida seda õiget lähenemist.
Ei, ma pole sellepeale solvunud, aga kui nüüd uuesti kõik leheküljed läbi lugeda, siis see palve kordamine oleks vist vähim mis mind häiriks.
Miks see palve Teid häiris? Vastus on lihtne, paljud elavad täna mobiiltelefonides ja siis on pikad ning korduvad tekstid tõesti häirivad, kuid kas see peab olema kohe kõigi probleem? Kas see on väärt seda, et siia kirjutataks ainult "ülimat"? Vaadake kui palju on ralli ajal registreeritud kasutajaid vs jälgijaid. Suhe on masendav ja olen üsna veendunud, et pooled neist ei taha/julge siia siseneda, et mitte enda ilusat n.vahetust ära rikkuda.
See tuleb "teile" kergendusena, kuid edaspidi kavatsen ka ise rallit nautida ning külalisena foorumit jälgida.

Aamen ...
Last edited by Milor on Sun Feb 15, 2015 9:24 pm, edited 1 time in total.
Ott Tänak on rallisõitja - mitte meelelahutaja.
Timur_P
Rallifoorum 24/7
Posts: 2853
Joined: Sun Oct 23, 2011 8:06 pm
Location: Siin

Re: Rally Sweden 2015 DAY 3

Post by Timur_P »

soca
Rallifoorum 24/7
Posts: 11133
Joined: Fri Jan 13, 2012 3:22 pm
Location: Lõuna-Eesti ralliteed

Re: Rally Sweden 2015 DAY 3

Post by soca »

jens wrote:Väikesed kokkuvõtvad mõtted siis Rootsi ralli teemal.

Ogier võttis lõpuks ikkagi oma. Tore oleks olnud vahelduseks näha mõnda muud võitjat ja Sebi vahepealne käkerdamine andis selleks ka võimaluse, aga läks siiski nii. Latvalale igatahes korralik tagasilöök, eriti veel Rootsis. Monte Carlo järel juba arutati, kas JML võiks Ogierilt sel aastal tiitli võtta, aga päris nii lihtsalt need asjad ka ei käi. 11 rallit küll ees veel.

Mikkelsen peab oma esimest võitu veel ootama. Rootsi oli üks tema parimaid võimalusi. Aga arvestades VW headust tahaks loota, et ta mõne korra veel teravaimasse tippu suudaks kerkida lisaks juba tavapäraseks saanud poodiumikohtadele sõitmisele. Muidu hakkab tekkima oht „sordostuda“ - too lõpetas alailma oma vägeva tiimikaaslase järel kusagil poodiumil, aga võiduni jõudis vaid korra ja alles 2013, kui Loebi ees enam polnud...

Neuville on Rootsi suur esiletõusja. VW-de hangekülastused ja stardipositsioon mingitel hetkedel aitasid teda, aga sellest hoolimata oli kiirus väga hea ja mis kõige olulisem – veatu sõit! Mulle ei meenu, et 2014 oleks keegi suutnud VW-le mõnel rallil nii palju peavalu valmistada, nii et selles mõttes juba kõva edasiminek. Vähe on sõitjaid väljaspoolt Põhjamaid, kes suudaksid Rootsis olla tippklassist – Neuville tõestas, et tema suudab. Ja hea on näha, et Hyundai „vana“ auto on täiesti kobe ja lisaks ka vastupidav. Loodetavasti suudab aasta keskel välja toodav uus variant veelgi enam VW-le peavalu valmistada.

Tänaku puhul ilmselt paljud ootasid temalt just säärast kiirust, millega sai hakkama Neuville. Aga seekord ei vedanud nii välja. Pigem nägime Otis teistmoodi kvaliteeti – sellist hirvonenlikku esitust, ehk mitte eriti säravalt, aga kindlalt sõites tuua masin koju ja head punktid käes. Palju võrreldi siin Tänakut millegipärast Kubicaga, aga kui rääkida eesmärkidest, siis minu arust Neuville oleks hea eeskuju või majakas, kelle/mille suunas püüelda. Alates aastast 2013 on Neuville pidevalt Tänakust arengus sammu jagu ees olnud.

Ja tore etteaste Paddonilt. Kohe Rootsis karjääri parim WRC tulemus. Tingimustes, kus tal on minimaalselt kogemusi. Ja üldse arvan, et see Hyundai noortetiim Paddon ja Abbring on üsna huvitav kombo ja nende vahel võib sel aastal veel põnevaid heitlusi näha – kaks pealetulevat ambitsioonikat sõitjat.

Citroenist pole suurt midagi rääkida. Östbergi hooajale paras hoop, et rallil, kus ta alates 2011. aastast järjepidevalt poodiumil olnud, andis ta nüüd korraliku tulemuse ja punktid ära.
Hästi kokku võetud. Mina olin üks neist paljudest kes ootas Otilt Neuville laadi esitust, reedel tuli kohati masendus ikka peale kui kiirust üldse polnud. Kuid mis sa teed kui emake loodus on sinu vastu. Eks meie meestel ka selline esitus see aasta tuleb, Poolas ja Soomes näiteks. :)

Ise tooks Abbringu ka veel esile, mõned vead kuid päris muljetavaldav debüüt.
Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
(Jan)
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1634
Joined: Sat Feb 01, 2014 2:13 pm

Re: Rally Sweden 2015 DAY 3

Post by (Jan) »

Milor wrote:
teine_riiul wrote: kas ikka oled veel solvunud, et keegi sinu "palve" tüütuseni kordumisele tähelepanu juhtis? Sorri, aga olin just valmis ise sama kirjutama. Ära põe nii palju.
:D Olen segaduses, milliselt riiulit valida seda õiget lähenemist.
Ei, ma pole sellepeale solvunud, aga kui nüüd uuesti kõik leheküljed läbi lugeda, siis see palve kordamine oleks vist vähim mis mind häiriks.
Miks see palve Teid häiris? Vastus on lihtne, paljud elavad täna mobiiltelefonides ja siis on pikad ning korduvad tekstid tõesti häirivad, kuid kas see peab olema kohe kõigi probleem? Kas see on väärt seda, et siia kirjutataks ainult "ülimat"? Vaadake kui palju on ralli ajal registreeritud kasutajaid vs jälgijaid. Suhe on masendav ja olen üsna veendunud, et pooled neist ei taha/julge siia siseneda, et mitte enda ilusat n.vahetust ära rikkuda.
See tuleb "teile" kergendusena, kuid edaspidi kavatsen ka ise rallit nautida ning külalisena foorumit jälgida.

Aamen ...
Jälgisin minagi nüüd kaks päeva foorumit külalisena.
Timur_P
Rallifoorum 24/7
Posts: 2853
Joined: Sun Oct 23, 2011 8:06 pm
Location: Siin

Re: Rally Sweden 2015 DAY 3

Post by Timur_P »

Lärri
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1084
Joined: Wed Jan 11, 2012 8:00 pm

Re: Rally Sweden 2015 DAY 3

Post by Lärri »

Füürer wrote:Lärri, ole hea, tee meile teene - võta aeg maha veidikeseks.

Neuville Prokopiga võrdlemine on ülim...
Hea Füürer, ära nüüd endale vastu rääkima hakka! Sa ei taha ju ometi öelda, et Prokopi tulemused ei ole tulnud suure tööga kui just väitsid, et "Võidusõidus ei kuku midagi sülle. Ükskõik missugune võit tuleb suure töö tulemusel."? Või mõtlesid sa, et ainult Neuville'ile ei tule niisama?

Ja kes need "meie" on, kellele ma teene peaks tegema? Lihtsalt igaks juhuks uurin, kuigi nimi "Füürer" ütleb vist juba ära, et tegemist on kodanikuga, kes iseennast peegli ees "meietab" :D
soca
Rallifoorum 24/7
Posts: 11133
Joined: Fri Jan 13, 2012 3:22 pm
Location: Lõuna-Eesti ralliteed

Re: Rally Sweden 2015 DAY 3

Post by soca »

Oti feissbuugi lehelt

Relaxing now after Rally Sweden and also reflecting. At the start I was maybe a little disappointed because I was fast here last year and I and the team expected me to be on the pace.
I just couldn't get the right feeling with the car on Friday and Sweden stages are not the place to push when things don't feel right. It's so easy to get stuck in the snow, nearly everyone had some kind of problem with the snow banks over the weekend.
I channged a few things to help the balance for Saturday and the Times were a little better. The plan was to stay safe and keep the pace up. It was nice to finish fourth and a big help for the confidence.
Now we go to Mexico and gravel... Let's see what we can do! Big thanks again to Raigo, this is a best result for him and to the team at MSport.
Lastly big thanks to all the support from Estonian fans, everywhere in the stages all we have seen is lots of Estonia flags!!
Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
jens
Rallifoorum 24/7
Posts: 2077
Joined: Tue Aug 02, 2005 9:50 pm
Location: Tallinn

Re: Rally Sweden 2015 DAY 3

Post by jens »

(Jan) wrote: Minul isiklikult on samuti kahju sellepärast, et Mikkelsen ei võitnud seda rallit, mees tegelikult vääris võitu. Jälgin alati tema sõite, kutt on iga aastaga järjest paremaks saanud, 25 aastat vana ja juba nii hea sõitja, iga meeskond tahaks sellist sõitjat. Mees on nii noor ja juba nii pikk rallisõitja karijäär seljataga.
Jep, ma ei tea, kas ainult mulle tundub, et Mikkelsen on ehk veidi varju jäänud viimastel aastatel. "Kolmas sõitja parima auto roolis" pole ehk tiitel, mis inimesi põnevile ajaks.

Aga siiski, ta on heal tasemel sõitja ning tänavuse aasta eesmärgiks ei saa olla enam vähemat kui eriti Latvalale tõsiselt kandadele astumine. Palju sõltub stabiilsusest. Aga eks järgmistel, n-ö tavapärastel, rallidel näeme paremini, palju kiiruslikku potentsiaali norralasel veel varuks on.
Lärri
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1084
Joined: Wed Jan 11, 2012 8:00 pm

Re: Rally Sweden 2015 DAY 3

Post by Lärri »

jens wrote:
(Jan) wrote: Minul isiklikult on samuti kahju sellepärast, et Mikkelsen ei võitnud seda rallit, mees tegelikult vääris võitu. Jälgin alati tema sõite, kutt on iga aastaga järjest paremaks saanud, 25 aastat vana ja juba nii hea sõitja, iga meeskond tahaks sellist sõitjat. Mees on nii noor ja juba nii pikk rallisõitja karijäär seljataga.
Jep, ma ei tea, kas ainult mulle tundub, et Mikkelsen on ehk veidi varju jäänud viimastel aastatel. "Kolmas sõitja parima auto roolis" pole ehk tiitel, mis inimesi põnevile ajaks.

Aga siiski, ta on heal tasemel sõitja ning tänavuse aasta eesmärgiks ei saa olla enam vähemat kui eriti Latvalale tõsiselt kandadele astumine. Palju sõltub stabiilsusest. Aga eks järgmistel, n-ö tavapärastel, rallidel näeme paremini, palju kiiruslikku potentsiaali norralasel veel varuks on.
Kui meenutada, kuidas ta Ogier'ga Fabiatel võidu madistas, siis peaks sealt olema oodata veel nii mõndagi. Rootsi 2015 kohta saab ta soovi korral alati öelda, et erinevalt mõnest teisest mehest pidi tema kiirustama 2014 spec'iga ... :wink:
jens
Rallifoorum 24/7
Posts: 2077
Joined: Tue Aug 02, 2005 9:50 pm
Location: Tallinn

Re: Rally Sweden 2015 DAY 3

Post by jens »

Lärri wrote: Hea Füürer, ära nüüd endale vastu rääkima hakka! Sa ei taha ju ometi öelda, et Prokopi tulemused ei ole tulnud suure tööga kui just väitsid, et "Võidusõidus ei kuku midagi sülle. Ükskõik missugune võit tuleb suure töö tulemusel."? Või mõtlesid sa, et ainult Neuville'ile ei tule niisama?

Ja kes need "meie" on, kellele ma teene peaks tegema? Lihtsalt igaks juhuks uurin, kuigi nimi "Füürer" ütleb vist juba ära, et tegemist on kodanikuga, kes iseennast peegli ees "meietab" :D
Prokop Prokopiks, aga arvan, et Neuville'i 2014 oli parem kui Tänaku 2012, Neuville'i enda 2012, rääkimata Prokopist. Ka punktiskoorid räägivad seda keelt. Neuville kogus mullu üle 100 silma, millest Prokop ainult unistada võib.

Ok, olen ehk nõus, et see ei olnud särav hooaeg - vähemalt mitte 2013 tasemel. Aga Hyundai debüüthooaeg koos vastupidavusprobleemidega viskas täiendavaid kaikaid kodarasse. Nüüd on kombo Neuville-Hyundai märgatavalt paremini sisse sõitnud ja n-ö õlitatud ning tulemused on näha.

Neuville on väga andekas sõitja. Pakuks, et hetke WRC top3 sõitja - koos Ogieri ja Latvalaga. Mis on väga kõrge tase.
Lärri
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1084
Joined: Wed Jan 11, 2012 8:00 pm

Re: Rally Sweden 2015 DAY 3

Post by Lärri »

jens wrote: Prokop Prokopiks, aga arvan, et Neuville'i 2014 oli parem kui Tänaku 2012, Neuville'i enda 2012, rääkimata Prokopist. Ka punktiskoorid räägivad seda keelt. Neuville kogus mullu üle 100 silma, millest Prokop ainult unistada võib.

Ok, olen ehk nõus, et see ei olnud särav hooaeg - vähemalt mitte 2013 tasemel. Aga Hyundai debüüthooaeg koos vastupidavusprobleemidega viskas täiendavaid kaikaid kodarasse. Nüüd on kombo Neuville-Hyundai märgatavalt paremini sisse sõitnud ja n-ö õlitatud ning tulemused on näha.

Neuville on väga andekas sõitja. Pakuks, et hetke WRC top3 sõitja - koos Ogieri ja Latvalaga. Mis on väga kõrge tase.
Neuville kindlasti ongi talent, selle vastu ma üldse ei vaidle. Võrdluse Tänaku 2012 hooajaga tõin peaasjalikult seetõttu, et mõlema vastavaid hooaegu iseloomustasid täitumata jäänud suured ootused ja rohked sõiduvead. Ma pidasin Neuville'i mullust hooaega koguni nii viletsaks, et ennustasin selleks aastaks Sordole Hyundai esinumbriks tõusmist hooaja lõpuks. Aga paistab, et ma ei arvestanud: a) Neuville'i taassünniga; b) Sordo masohhistliku jalgrattaharrastusega. Tõsi, hooaeg on ikkagi alles ees :)
jens
Rallifoorum 24/7
Posts: 2077
Joined: Tue Aug 02, 2005 9:50 pm
Location: Tallinn

Re: Rally Sweden 2015 DAY 3

Post by jens »

Milor wrote:See ei ole enam foorum ega sõbralik rallisõprade kogunemis koht (mis ta oli 10-15 aastat tagasi).
Rallifoorum.ee on muutund tõsiseks lahinguväljaks, kus mõned tunnevad end teistest suurmetena ja alati on vaja koht kätte näidata a`la mina olen targem, suurem ja tugevam.
Olen pettunud, sest sekundeid ja fakte on terve maailm/internet täis, kuid sellist mõnusalt seltskondliku, huumoririkast ja lahedat kaasaelamist siit enam ei leia.
Kahju, kuid Te ise tapate oma kirge ning seda foorumit, kus paljud on saanud rallipisiku külge ja täna ei julge enam iitsatadagi, sest kirves lendab kiiremini kui seda oodata võib.
Vaadates erinevaid teemasid, tundub, et sul pole olnud kerge nädalavahetus siin foorumis.:)

Sellesse "lahinguvälja" võib mitmeti suhtuda. Ma ise võtan seda nii, et järelikult tuleb mingid asjad lahti rääkida, seletada või arutada. Või kui need on ebaolulised, siis jätta sinnapaika ja külmalt edasi minna. Tegelikult oleme sarnasemad kui pealtnäha tundub - meeldib rallit jälgida, kaasa elada, üheskoos siin kirjutada, arutada. See on väga suur ühisosa. Lihtsalt vaatenurgad on erinevad. Ma ise üritan aru saada, mis igaühe point on. Sest et igal inimesel on mingi oma point, mida ta tahab edasi anda - isegi, kui teised sellest aru ei saa.:)

Edit: Kindlasti võib olla palju ka mõttetut vaidlust, mis lihtsalt kurnab ja midagi ei anna. Aga see lihtsalt ära unustada ja keskenduda olulisele, mis tõeliselt meeldib ja rõõmu pakub.
Divine
Rallijumal
Posts: 1950
Joined: Sat Nov 10, 2012 11:15 am

Re: Rally Sweden 2015 DAY 3

Post by Divine »

Vinge on see, et ralli on läbi ning jahutakse ja kakeldakse mingite erinevate hooaegade tulemuste üle teema all, kus peaks rääkima Rootsi rallist, mitte mingite jorside punktisaagist erinevatel aastatel.

Mõtlesin, et saan mingit infot (pilte, videosid jm.) siit, aga ei, hoopis 2lk p*ska.

Hävitage, kasvatage oma egosid kuskil mujal kutid/neiud.

Olgem mõnusad, tsau, head ööd!
aaker1
IV järgu kommentaator
IV järgu kommentaator
Posts: 78
Joined: Thu Jan 22, 2015 8:15 pm

Re: Rally Sweden 2015 DAY 3

Post by aaker1 »

«Me polnud sellel rallil kõige kiiremad, seepärast tuli targalt sõita. See tasus end ära, sest kokkuvõttes tegime kõige vähem vigu,» lausus Rootsi MM-rallil 4. koha saanud Ott Tänak Hagforsi lennuväljale püstitatud hooldusparki jõudes. Kiiruskatsetega kaasnevad teravamad elamused olid seljataha jäänud, ees ootas veel viimane auto korrastamine ja juba tavaliikleja tempos kulgemine sadakond kilomeetrit eemal asuvasse Karlstadi, et sealsel keskväljakul autoga üle finišipoodiumi sõita.
Tänak ja tema kaardilugeja Raigo Mõlder ei varjanud oma rahulolu, mida ei suutnud rikkuda ka viimasel kiiruskatsel tekkinud, ent lõpuks siiski luhtunud võimalus kerkida kokkuvõttes isegi esikolmikusse.
Enne viimast kiiruskatset liidrikohal olnud norra uljaspea Andreas Mikkelsen kihutas Sebastien Ogierʼ ja Thierry Neuvilleʼiga sekundite mängus võidu eest heideldes lumevalli, ent tänu pealtvaatajate abile pääses sealt umbes poole minuti pärast välja. Ogierʼ võitu ja Neuvilleʼi teist kohta Mikkelsen enam ei ohustanud, kuid Tänakuga võrdluses jäi talle veel varu 1.46,2.
Eksimused olid Rootsi ja Norra lumistel teedel kihutamisel üks märksõnu. Tänaku sõnul oli MM-sarja ainus talveralli väga keeruline ning ta meenutas, et vähemal või rohkemal määral said lumehangedega tutvuda kõik sõitjad.
«Meil juhtus apsakas kohe esimesel kiiruskatsel ja see häiris edaspidi sõidurütmi, kuid kokkuvõttes juhtus meil selliseid asju kõige vähem,» märkis ta ja tunnistas, et varakult tehtud viga viis vähemalt esimeseks rallipäevaks õige tuju. See aga tähendas omakorda raskusi sõidurütmi ja tunnetuse leidmisel.
Avapäeva negatiivset olekut võimendasid ka kiiruskatsete tulemused – kuigi eestlased sõitsid maksimumi piiril, olid esikoha eest võidelnud konkurendid märgatavalt kiiremad. Asjade selline käik pani Tänaku ja Mõlderi õlgu kehitades tunnistama, et nad ei saa ka ise aru, kuhu sekundid kaovad.
«Ralli eel olid ootused veidike suuremad… me ei uskunud, et olud hakkavad tulemustes mängima nii suurt rolli ja seda just meie kahjuks,» tunnistas Tänak. «Mingil hetkel üritasime sõita üle oma võimete, et üldse tempos püsida. Meile tundus ulmeline, et me ei suuda olla konkurentsis. Reede ja laupäev andsid siiski selge tõestuse, et olud on lihtsalt sellised – kiiruskatsete esimesel läbimisel olid kaotused müstilised, teistkordsel läbimisel oli aga kõik selgelt näha.»
Ralli eel valitses arvamuse, et esimeste hulgas startijatel on näiteks viienda-kuuenda autoga sõitjatega võrreldes keerulisem. Tegelikult olid asjad vastupidi: just ees sõitjad said liikuda heal teel, kuid näiteks kümnenda auto jaoks oli teekate juba segi pööratud ja see tähendas, et tee muutus väga libedaks. Kiiruskatsete teistkordsel läbimisel olid olud juba võrdsemad ning see väljendus ka Tänaku ja liidrite tulemuste võrdluses.
Tänak ja Mõlder väärivad kiitust, sest nad võtsid laupäeval kasutusele ainuõige taktika. Reedel nende endi silmis arusaamatult suurest allajäämisest tekkinud paha tuju peletamiseks otsustati sõita rahulikult ja puhtalt. Päev suudetigi läbida probleemideta ja halbade momentideta. «Rahulik päev, mõistlik rütm,» võttis Tänak laupäeva kokku.
Eelmisel päeval ilmselgelt halvas tujus olnud Tänaku meeleolu oli tunduvalt paranenud ning arusaam, et avapäeva järel saavutatud 5. positsioon on kõiki asjaolusid arvestades normaalne, aitas ka meeleolu tõsta. Rahulikku ja kindla peale sõitmist soodustas ka teadmine, et juba laupäeva hommikust saadik polnud Tänakul ja Mõlderil suurt midagi püüda ega ka tagant tulijaid karta.
Nii nagu nad 5. kohal päeva alustasid, nii nad sellel positsioonil ka lõpetasid. Tänak ise võttis soorituse kokku tõdemusega, et kuna vahed olid suured, polnud põhjust teha rajal midagi hullumeelset. Ta oli veendunud, et tegemist oli maksimumiga, mida sellelt rallilt oli võimalik võtta.
Tänaku jaoks on tihti olnud üheks suuremaks katsumuseks ennast tagasi hoida ja sõita lihtsalt kindla peale lõpuni. Pühapäevaks jäänud kolmel viimasel kiiruskatsel oli see aga ainuvõimalik valik. Eesti rallimeest ei eksitanud isegi võimalus noppida ralli viimaselt kiiruskatselt lisapunkte.
«Täna me pole lisapunktide jahtimiseks võimelised. Ralli senine kulg on seda näidanud – ajavahed on siiski suured ning punktide eest sõitmiseks peaksime võtma suuri riske, mis meie seisu arvestades pole eriti mõttekas,» rääkis Tänak enne viimast kiiruskatset. «Kiire grupp läks juba alguses eest ära ja seda, mida nemad tegid, polnud mõtet meil üritada. Olen teistele palju häid kohti kätte mänginud, nüüd tasub ehk ise nutikam olla. Võtsin asju rahulikult.» Hoopis Mads Östbergi sõiduviga ja ajakaotus tõstsid eestlased koha võrra kõrgemale.
Ralli lõpuks sai Tänak kätte hea enesetunde – mehe enda sõnul oli seda rahulikult lõpuni sõitmiseks ja lõpetamiseks väga vaja. «Küll ühel päeval, kui kõik on hästi, saame hakata ka rohkem suruma,» vaatas ta optimistlikult tulevikku.
Tulevikku vaatamisel on selge tagamõte. Mais sõidetava Portugali rallini peavad Fordidega kihutavad M-Sporti meeskonna piloodid konkurentidega mõneti ebavõrdset võitlust. Teistel tiimidel on autodena kasutada uued mudelid või vähemalt mootorid, M-Sport sõidab aga «vana» masinaga. Uus auto tuuaksegi esimest korda rajale alles Portugalis.
Tänak ei tõtanud siiski tehnikas ilmnevaid vahesid tähtsustama. «Kõike pole mõtet tehnika süüks ajada. Iseendale tuleb peeglist otsa vaadata ning ehk õnnestub siis endal teha järgmine kord asju paremini,» lausus ta enesekriitiliselt.
Rootsi ralli oli esimene, kus Mölderil oli kaardilugejana kasutada varasem MM-ralli kogemus. Mõlemad mehed kinnitasid, et sellest oli ilmselgelt kasu. «Raigo poolt ei tule enam «huvitavaid» kohti, kõik on palju kindlam,» kiitis Tänak paarimeest. «Ma poleks uskunud, et varasemast kogemusest on nii palju abi. Tunnen, et iga korraga lähevad asjad paremaks,» lisas Mõlder.

AUTORALLI

Rootsi ralli: 1. Sebastien Ogier 2:55.30,5, 2. Thierry Neuville +6,4, 3. Andreas Mikkelsen +39,8, 4. Ott Tänak +2.26,0, 5. Hayden Paddon +3.31,5, 6. Elfyn Evans +3.53,0, 7. Kris Meeke +4.05,8, 8. Martin Prokop +4.26,0, 9. Juri Prostasov +5.32,2, 10. Mads Östberg +6.50,9.

MM-sarja üldseis: 1. Sebastien Ogier 53 punkti, 2. Thierry Neuville 30, 3. Andreas Mikkelsen 30, 4. Jari-Matti Latvala 19, 5. Mads Östberg 14, 6. Elfyn Evans 14, 7. Ott Tänak 12, 8. Hayden Paddon 10, 9. Kris Meeke 10, 10. Dani Sordo 8.
Post Reply