Neste Oil Rally Finland 2015 Day 3

Maailma rallitippude käekäigust

Moderators: Jaanus, KAIKUL, Strike, Erki, jagr

Post Reply
viplala
Rallifoorum 24/7
Posts: 11796
Joined: Sat Dec 10, 2011 6:38 pm
Location: Haabneeme

Re: Neste Oil Rally Finland 2015 Day 3

Post by viplala »

Lefebvre tulemus tühistatud rallilt (mootori tarkvara)
http://www.nesteoilrallyfinland.fi/site ... n_no_4.pdf
Gustav
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1883
Joined: Thu Oct 30, 2008 6:09 pm
Location: Tallinn

Re: Neste Oil Rally Finland 2015 Day 3

Post by Gustav »

Polegi varem kuulnud, et kedagi sellepärast kõrvaldatakse. Õigupoolest pole kuulnud, et tarkvara üldse kontrollitakse.
Lärri
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1084
Joined: Wed Jan 11, 2012 8:00 pm

Re: Neste Oil Rally Finland 2015 Day 3

Post by Lärri »

Gustav wrote:Polegi varem kuulnud, et kedagi sellepärast kõrvaldatakse. Õigupoolest pole kuulnud, et tarkvara üldse kontrollitakse.
Variante palju ilmselt ei ole. Kas oli piraat-windows või oli lapsporno seal arvutis. Nii ei tohi rallit sõita. Isegi prantslane mitte.
KKSF
IV järgu kommentaator
IV järgu kommentaator
Posts: 139
Joined: Sun Sep 16, 2012 12:36 pm

Re: Neste Oil Rally Finland 2015 Day 3

Post by KKSF »

KidrA
Rallifoorum 24/7
Posts: 2225
Joined: Sun Nov 27, 2005 3:22 pm

Re: Neste Oil Rally Finland 2015 Day 3

Post by KidrA »

Lärri wrote:
Gustav wrote:Polegi varem kuulnud, et kedagi sellepärast kõrvaldatakse. Õigupoolest pole kuulnud, et tarkvara üldse kontrollitakse.
Variante palju ilmselt ei ole. Kas oli piraat-windows või oli lapsporno seal arvutis. Nii ei tohi rallit sõita. Isegi prantslane mitte.
Selliseid debiilseid nalju ei sooviks siin foorumis lugeda. Aitähh.
STI
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 950
Joined: Thu Feb 13, 2003 8:34 pm
Location: Tallinn

Re: Neste Oil Rally Finland 2015 Day 3

Post by STI »

Rallimehi ehmatav anomaalia põhjustab õnnetusi

Postimees 4. august 2015 07:03

Rallimees Sander Pärnal on seljataga karm aeg. Kahe nädala jooksul osales ta kahel rallil ja tegi nende jooksul kolm tõsist rajalt väljasõitu. Neist ühe tunnistab ta vaieldamatult enda süüks, kuid Rally Estonia kvalifikatsioonikatsel vastu puud sõites ja laupäeval Soome MM-rallil teeäärsesse valli põrutades ta oma eksimust ei näe – nendes olukordades käitus auto rool ettearvamatult.

«Laupäevast väljasõitu ma enda süüks ei võta, sest sellise kurvi läbimiseks polnud kiirus kindlasti mitte liiga suur. Mis täpselt juhtus, seda ei oska ma ütelda,» nentis ta. «Rally Estonial oli samasugune olukord. Ühel hetkel muutis auto praegu veel segastel põhjustel ebaloogiliselt suunda ja kaldus järsku vasakule.»
Et Pärna jutt pole pelgalt noore rallimehe eksimuste õigustamine, kinnitavad ka autoralliga lähedalt seotud inimesed. Nende sõnul on Rally Estonial juhtunud õnnetuse videost näha, et auto ei pööra paremkurvis loogiliselt ning esimesed rattad pöörduvad hetkeks asendisse, mis viivad masina vasakule teelt välja vastu puud.

Juba toona rääkis Pärna auto hooldusega tegelenud MM-Motospordi juht Markko Märtin tiimi pressiteate vahendusel, et see polnud mitte Pärna sõiduviga, vaid autoga juhtus midagi sellist, millele otsitakse koos auto tootjaga seletust ja olukorra edaspidi vältimiseks lahendust. Paraku tabas Pärna Jyväskylä ümbruse teedel sama saatus. Tõsi, seekord sõitis ta teise, M-Spordi ettevalmistatud masinaga.
Pärn nentis, et ei oska õnnetuste põhjuste kohta midagi arvata. «Rääkisin sellest ka M-Spordi juhtidega. Meie pole ju ise auto tootjad, meeskond teab neid asju paremini,» lausus ta.

Eestis tunneb Ford Fiesta R5 ralliautode hingeelu kõige paremini MM-Motospordis tehnika eest vastutav Juss Roden. Ta möönis, et Pärna juhtumitel on anomaalia maik juures ja sõitja ise pole tõesti ilmselt avariides süüdi.

«Praegu on raske sõitja sõnu kinnitada või ümber lükata, kuid M-Sport uurib neid juhtumeid ja analüüsib auto arvuti näitusid õnnetuse hetkel,» rääkis Roden. «Põhimõtteliselt ongi meil praegu sõitja sõnad ja auto arvuti andmed. Nende abil püütakse leida juhtumitele loogiline seletus.»

Roden selgitas, et WRC-autodel on peamiselt hüdrauliline roolivõimendi ning kui see lakkab töötamast, juhtub see sujuvalt. R5 masinatel kasutatakse aga elektroonilist roolivõimendit ning kui selles tekib tõrge, juhtub see murdosa sekundi jooksul. «Kui midagi sellist tuleb ette, võib see sõitjat korralikult üllatada,» tõdes ta.

Rallimaailmas tiirleb praegu umbes 120 Ford Fiesta R5 rallimasinat. Roden ei osanud ütelda, mida võtab M-Sport ette siis, kui selgub, et autode roolivõimendi töös on viga. «Insenerid tegelevad sellega ning võib ju ütelda, et eks nii see auto arendamine käibki,» lausus Roden.
Pärn pole siiski ainus rallimees, kes on kurtnud auto juhitavuse hetkelise halvatuse üle ja seetõttu ka rajalt välja sõitnud. Mullu koges temaga sarnaseid probleeme teine Eesti rallimees Raul Jeets, kes sõidab juba teist hooaega Ford Fiesta R5 ralliautoga.

«Auto roolivõimendiga oli meil probleeme terve hooaeg – olen kõik need hetked omal nahal läbi kogenud,» rääkis ta, ent lisas, et kogemuste lisandumisega on võimalik kriitilisi hetki vältida ja need üle elada. «Auto elektrilisel roolivõimendil tekib sekundi murdosaks moment, kui ta lakkab töötamast ja rooli ei saa pöörata. Kui sõitja pole selleks valmis, panebki ta rajalt välja. Kui aga tead, mida on oodata, saad õnnetust vältida.»

Probleemidest hoolimata on Jeets jäänud Ford Fiesta R5 ralliautole truuks ja sõidab sama marki masinaga ka tänavusel hooajal ERC-sarjas. Põhjus olevat lihtne: võrreldes teist marki R5 autodega olevat Fordiga palju vähem probleeme. Samas loodab ta, et probleeme tekitav viga leitakse üles ja suudetakse kõrvaldada. «Kui rallimees ei saa usaldada oma auto rooli, siis mida ta veel üldse usaldada saab?» viskas ta õhku küsimuse.
Hirmutavad kogemused pole kärpinud ka Pärna ja tema britist kaardilugeja James Morgani sõiduisu. Näiteks Soome MM-rallil istusid nad pärast kahe eelmise päeva rajalt väljasõite pühapäeval uuesti autosse ja läbisid kaks viimast kiiruskatset.

«Psühholoogiliselt oli see päris raske, kuid suutsin end kokku võtta – pärast ebaõnnestumisi oli vaja näidata kiirust,» rääkis Pärn. «Niisama rahulikul sõitmisel polnuks mõtet. Olen rahul, et suutsin minna ja sõita maksimaalselt kiiresti.»
Kolin
Rallifoorum 24/7
Posts: 19355
Joined: Sun Feb 23, 2003 12:43 pm
Location: Seal kus lõpeb asfalt

Re: Neste Oil Rally Finland 2015 Day 3

Post by Kolin »

Sinna roolivõimu taha läks ka eelmine hooaeg Tänaku sõit.
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
KKSF
IV järgu kommentaator
IV järgu kommentaator
Posts: 139
Joined: Sun Sep 16, 2012 12:36 pm

Re: Neste Oil Rally Finland 2015 Day 3

Post by KKSF »

Marshals vs Spectator (I don't know the reason, missed the beginning and the end because of rally cars, but spectator was taken down and handcuffed by safety masrhals at SS1 Harju (Jyvaskyla). Handcuffs on 1:25) : https://www.youtube.com/watch?v=lYCYUxK92c4
rs7
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 258
Joined: Tue Feb 01, 2011 7:19 pm

Re: Neste Oil Rally Finland 2015 Day 3

Post by rs7 »

ITV saatelõigud M-Sport-i tegemistest Soome rallil:

http://www.itv.com/news/border/story/20 ... land-2015/

Osasid tuleb ilmselt juurde. Praegu lehel 3 saatelõiku.
Post Reply