WRC hooaeg 2017

Maailma rallitippude käekäigust

Moderaatorid: KAIKUL, Jaanus, Strike, jagr, Erki

Vasta
Pints
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 771
Liitunud: 15 Juun 2010, 19:41
Asukoht: Harju

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas Pints »

Vastik vaikus siin
soca
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 11133
Liitunud: 13 Jaan 2012, 15:22
Asukoht: Lõuna-Eesti ralliteed

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas soca »

eks ma proovin siis seda leevendada aga pole ka ausalt öelda ju mingit suuremat uudist olnud...

VW R5 masina kohta uudist, septembris alustatakse testidega

http://www.wrc.com/en/wrc-2/news/2017/m ... 1-51-.html
https://medium.com/@rallyinguk/volkswag ... b1967985ea


Tehke tuur Oti ja Martini töökohas https://www.youtube.com/watch?v=1fyK8-jo1qI
Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
viplala
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 11801
Liitunud: 10 Dets 2011, 18:38
Asukoht: Haabneeme
Meeldimisi saanud: 1

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas viplala »

No milleks oli vaja meile uusi võimsamaid autosid???
Rally Finland set to slow stages for 2017 WRC cars
https://www.motorsport.com/wrc/news/ral ... rs-889511/
mcwax

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas mcwax »

Alati on seda lõbus lugeda, kuidas katse muutub kohe "turvalisemaks" kui paar heinapalli strateegilises kohas (keset pikka sirget, kus tegelikku ühtu nagunii pole) katse keskmise kiiruse alla mingi piiri viivad. Mis sellest, et 99,98% katsest täpselt samaks jääb ja kõik ülikiired kurvid endisel kujul säilivad. Paras Potjomkin... aga mõned ametlikud saavad vähemalt öelda, et näe - tegin tööd, nüüd on kõik turvaline.

Huvitav kas FIA saaks aru, kui totter selline piirang on, kui nt. mõne ralli korraldaja kõigi "ohtlikult" kiirete kiiruskatsete algusesse kuskile paneks heinapalli, ja rajalegendi, et heinapallile peab 5 tiiru peale tegema enne kui edasi võib sõita. Kena JOKK skeem - kuidas keskmise kiiruse alla saab.

Jumala eest, mitte et minu sooviks oleks siin õhutata aeglasemaid rallisid...
Lärri
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1084
Liitunud: 11 Jaan 2012, 20:00

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas Lärri »

mcwax kirjutas:Alati on seda lõbus lugeda, kuidas katse muutub kohe "turvalisemaks" kui paar heinapalli strateegilises kohas (keset pikka sirget, kus tegelikku ühtu nagunii pole) katse keskmise kiiruse alla mingi piiri viivad. Mis sellest, et 99,98% katsest täpselt samaks jääb ja kõik ülikiired kurvid endisel kujul säilivad. Paras Potjomkin... aga mõned ametlikud saavad vähemalt öelda, et näe - tegin tööd, nüüd on kõik turvaline.

Huvitav kas FIA saaks aru, kui totter selline piirang on, kui nt. mõne ralli korraldaja kõigi "ohtlikult" kiirete kiiruskatsete algusesse kuskile paneks heinapalli, ja rajalegendi, et heinapallile peab 5 tiiru peale tegema enne kui edasi võib sõita. Kena JOKK skeem - kuidas keskmise kiiruse alla saab.

Jumala eest, mitte et minu sooviks oleks siin õhutata aeglasemaid rallisid...
No aga kuni sirgetele heinapalle laotakse ongi ju JOKK skeem. Kõik reaalselt ohtlikud kohad säilivad ja sõidumehed saavad uute autode kiirust-võimsust ära kasutada. No prob.
viplala
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 11801
Liitunud: 10 Dets 2011, 18:38
Asukoht: Haabneeme
Meeldimisi saanud: 1

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas viplala »

Argentina ralli osalejate nimekiri.
https://pbs.twimg.com/media/C8ojtcSXoAEustb.jpg

Pilt
mcwax

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas mcwax »

Päris "tihe" konkurents neil Atlandi tagustel rallidel. Citroen siis ka jälle ainult 2 autoga peal, ei hakka Lefebvre jaoks masinat üle lombi vedama.
WRC2's siis Tidemand läheb nopib taas "tasuta" võidupunktid ära.
Roland1803
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Postitusi: 175
Liitunud: 13 Nov 2010, 18:18
Asukoht: Võru

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas Roland1803 »

mcwax kirjutas:Päris "tihe" konkurents neil Atlandi tagustel rallidel. Citroen siis ka jälle ainult 2 autoga peal, ei hakka Lefebvre jaoks masinat üle lombi vedama.
WRC2's siis Tidemand läheb nopib taas "tasuta" võidupunktid ära.
Minu teada peaks Mikkelsen ka olema R5-ga kohal
calderon
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 3364
Liitunud: 05 Juun 2010, 19:30
Asukoht: Kuppelmaastik

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas calderon »

Otist on inglane saanud
Lithium
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5165
Liitunud: 11 Veebr 2010, 13:05
Asukoht: Tallinn
Meeldimisi saanud: 2

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas Lithium »

Malcolm võttis täitsa oma pojaks ära. Järgmises nimekirjas näeme juba Ott Wilsonit :D
Söörlöne!
viplala
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 11801
Liitunud: 10 Dets 2011, 18:38
Asukoht: Haabneeme
Meeldimisi saanud: 1

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas viplala »

Soomes me noort Rovanpera ei näe WRC roolis. Äkki siis Wales rallil!
Kalle Rovanpera denied waiver for WRC debut on Rally Finland
http://www.autosport.com/news/report.php/id/128800
SLy
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1376
Liitunud: 14 Mär 2005, 14:39

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas SLy »

viplala kirjutas:Soomes me noort Rovanpera ei näe WRC roolis. Äkki siis Wales rallil!
Kalle Rovanpera denied waiver for WRC debut on Rally Finland
http://www.autosport.com/news/report.php/id/128800
Pigem R5 auto roolis, nii olen mina aru saanud
STI
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 950
Liitunud: 13 Veebr 2003, 20:34
Asukoht: Tallinn

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas STI »

SLy kirjutas:
viplala kirjutas:Soomes me noort Rovanpera ei näe WRC roolis. Äkki siis Wales rallil!
Kalle Rovanpera denied waiver for WRC debut on Rally Finland
http://www.autosport.com/news/report.php/id/128800
Pigem R5 auto roolis, nii olen mina aru saanud
MM arvestuse arvatavasti siiski ei stardi aga võimalus on, et läheb peale aegunud homologatsiooniga N-iga Nelivetomies klassis. Saab siis vähemalt osadelt katsetelt mingi kogemuse kätte. Allikat kahjuks ei leia aga kuskil intervjuus papa Rovanperä mainis, et töö selle nimel käib.
SLy
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1376
Liitunud: 14 Mär 2005, 14:39

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas SLy »

STI kirjutas:
SLy kirjutas:
viplala kirjutas:Soomes me noort Rovanpera ei näe WRC roolis. Äkki siis Wales rallil!
Kalle Rovanpera denied waiver for WRC debut on Rally Finland
http://www.autosport.com/news/report.php/id/128800
Pigem R5 auto roolis, nii olen mina aru saanud
MM arvestuse arvatavasti siiski ei stardi aga võimalus on, et läheb peale aegunud homologatsiooniga N-iga Nelivetomies klassis. Saab siis vähemalt osadelt katsetelt mingi kogemuse kätte. Allikat kahjuks ei leia aga kuskil intervjuus papa Rovanperä mainis, et töö selle nimel käib.
Ma mõtlesin Walesi rallit. Soomes vist jah ainus võimalus vetomies klassis sõita, kui mingit eriluba välja ei sebita.
Mati
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 651
Liitunud: 17 Nov 2016, 08:37

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas Mati »

mcwax kirjutas:Alati on seda lõbus lugeda, kuidas katse muutub kohe "turvalisemaks" kui paar heinapalli strateegilises kohas (keset pikka sirget, kus tegelikku ühtu nagunii pole) katse keskmise kiiruse alla mingi piiri viivad. Mis sellest, et 99,98% katsest täpselt samaks jääb ja kõik ülikiired kurvid endisel kujul säilivad. Paras Potjomkin... aga mõned ametlikud saavad vähemalt öelda, et näe - tegin tööd, nüüd on kõik turvaline.
Sama skeem, mis keskmise palga arvutusel. Riigikogulaste palk tõuseb, tavainimesel jääb samaks. Keskmine palk ja elatustase Eestis tõuseb. Kõik on õnnelikud.

Tegelt ralli ongi munadega meeste ala. Kes kardab, see hoiab tagasi ja sõidab 10 koha peale. Palju ohtlikum on minu arust Monte ja Korsika. Seal võid ka 70 km/h kurvi minnes kuristikku veereda.
jliivak
IV järgu kommentaator
IV järgu kommentaator
Postitusi: 137
Liitunud: 20 Jaan 2010, 11:44
Asukoht: Tallinn/Hiiumaa

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas jliivak »

Mati kirjutas:
mcwax kirjutas:Alati on seda lõbus lugeda, kuidas katse muutub kohe "turvalisemaks" kui paar heinapalli strateegilises kohas (keset pikka sirget, kus tegelikku ühtu nagunii pole) katse...
Sama skeem, mis keskmise palga arvutusel. Riigikogulaste palk tõuseb, tavainimesel jääb samaks. Keskmine palk ja elatustase Eestis tõuseb. Kõik on õnnelikud.

Tegelt ralli ongi munadega meeste ala. Kes kardab, see hoiab tagasi ja sõidab 10 koha peale. Palju ohtlikum on minu arust Monte ja Korsika. Seal võid ka 70 km/h kurvi minnes kuristikku veereda.
Ei tea, 70 km/h pealt alla veereda tundub veidike vähem ohtlik, kui 200km/h puudesse või kivisse lennata. Eks jah muidugi on tegemist munadega alaga, kuid turvalisus on ka oluline koht, kuigi nende pallidega saab ainult paberil asja korda.
Timur_P
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2853
Liitunud: 23 Okt 2011, 20:06
Asukoht: Siin

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas Timur_P »

soca
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 11133
Liitunud: 13 Jaan 2012, 15:22
Asukoht: Lõuna-Eesti ralliteed

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas soca »

Timur_P kirjutas:Tänaku ja tšempion Ogier’ ilmataadina tegutseb Eesti mees -- Delfi Sport
Saab keegi selle artikkl siia panna? Tänud.
kas tegemist on kasutaja bluufordiga? :)
Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
johaan
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 606
Liitunud: 05 Veebr 2014, 21:42
Asukoht: Tln

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas johaan »

Tänaku ja tšempion Ogier’ ilmataadina tegutseb Eesti mees
Jaan Martinson
Jaan Martinson
08.aprill 2017 00:05

M-Spordi rallitiimi ilmataat Hannes Tõnisson oma tööpostil Foto: M-Sport
aA
Hannes Tõnisson teab enamasti kriipsu pealt, millal vihm algab, millal lõpeb ja kas sadu rallirajani jõuab.


Võiks arvata, et ilmaennustaja on rallitiimis tühine tegelane, kes on surutud viimase ruumi tagumisse nurka. Ei sugugi! Mees, kes oskab taevataadi vigureid läbi näha, istub vähemalt M-Spordi rallimeeskonna staabis tähtsuselt teisel kohal, tema selja taga on ainult meeskonna boss Malcolm Wilson. „Eks ta hoiab mul silma peal,” muigas Tõnisson.

„Hannes on väga tähtis vana, temata hakkama ei saa,” kiitis M-Spordi tiimis sõitev Ott Tänak. „Kui ilmaprognoosi ei tea ja seetõttu rehvivalikuga mööda paned, on mäng mängitud.”

Seekord tuli Tõnisson Korsika rallile kohale, ent enamasti teeb ta oma maagiat distantsilt. Ja kui ennustus on Tänakule edastatud, lööb endal pulsi lakke, kinnitas Tõnisson.

Seekord tuli Tõnisson Korsika rallile kohale, ent enamasti teeb ta oma maagiat distantsilt.
„2012. aasta Saksamaa ralli ajal viibisin Poolas, kogusin vajalikud andmed kokku ja teatasin Tänakule, et vihm ralliteedele ei jõua, saab enne otsa,” meenutas Tõnisson üht värvikamat hetke, mis annab aimu, kui oluline mees on ilmavana.

Peagi helistati Tõnissonile tagasi ja küsiti: „Oled ikka kindel, et rada on kuiv? Kõik teised stardivad vihmarehvidega.” „Jäin endale kindlaks ja läksin muude asjatoimetuste tõttu levist välja,” jätkas ta. „Ise mõtlesin, et kui eksisin, pean Poola jääma ja otsima koha, kust mind üles ei leita. Kui levisse tulin, nägin rõõmuga, et mul oli õigus: asfalt jäi kuivaks ja Tänak võitis kaks kiiruskatset.”

Kogemused aitavad
Paraku pole elu pelk moosisöömine ja Tõnisson on ennustustega ka puusse pannud. „Ülikoolis õpetas professor meid nii: täpset prognoosi järgmise päeva ilma kohta suudetakse anda 40% kordadel. Kui aga ütled, et homne ilm on samasugune nagu täna, õnnestud kuuel juhul kümnest. Just selline on tõde. Kel rohkem kogemusi, see vähem eksib.”


Ott Tänak ja Martin Järveoja Korsika asfaltteid mõõtmas. Foto: AFP/SCANPIX

Tõnisson on hariduselt geograaf, ilma ennustab ta hobi korras. Kui Tänak alustas 2010. aastal maailma tippu murdmist, algas ka koostöö.

Eesti kuulsaimad ilmataadid kasutavad ennustamiseks sea põrna ja konna põit, Tõnisson on märgatavalt tänapäevasem, kasutades internetist saadavat infot.

„Vaatan kiiruskatsete lähedal asuvate ilmajaamade andmeid, ilmaportaalide prognoose, radaripilte, veebikaameraid – ühesõnaga kõike, mis võimalik,” selgitas Tõnisson. Peale selle paigutab M-Sport kiiruskatsetele nende pikkusest olenevalt kaks kuni viis ilmavaatluspunkti, kust saadetakse andmed Tõnissonile, kes ütleb, mis hakkab juhtuma siis, kui autod rajal on.

„Mul on töö käigus kogunenud suured tabelid, kus on kirjas meteoroloogiajaamade ennustused, reaalaja mõõtmised ja info, milline ilm hiljem oli,” ütles Tõsisson. „Kõiki andmeid kokku pannes ja vaadates sedagi, kummalt küljelt mägedes päike paistab jms, teatan oma arvamuse – milline on temperatuur raja eri punktides, kas vihma hakkab sadama ja kui, siis millal ja kui tugevalt. Aga lõpliku otsuse rehvivaliku kohta teeb siiski piloot.”

Kompromisside otsimine
Enamasti peab otsima kompromisse, sõnas Tõnisson ja tõi näite eelmise aasta Korsika rallilt. „Oli selge, et hakkab sadama – aga millal? Tänakul oli valida, kas võtta kahele katsele neli vihmase ja kaks kuiva ilma rehvi või vastupidi. Ta valis esimese variandi ja startis erinevate rehvidega. Kiiruskatse lõpus algaski sadu, järgmisele pani ta alla juba neli vihmarehvi. Ehk kõik läks täkke.”

Tänakul oli valida, kas võtta kahele katsele neli vihmase ja kaks kuiva ilma rehvi või vastupidi.
Teinekord tuleb teha suisa detektiivitööd. Mullusel Poola rallil oli vaja välja uurida, kui märg on rada esimestel kiiruskatsetel. „Tänak sõitis DMACK-i rehvidega ja kuiv pinnas sõi pehmet kummisegu,” jutustas Tõnisson. „Ühtki ilmajaama, kust andmeid hankida, läheduses polnud. Hakkasin otsima pilte, mida raja ääres olevad fännid on sotsiaalmeediasse postitanud. Leidsingi ühe, kust oli näha, et suurte puude all on kruus kuiv. See tähendab, et sadu ei saanud olla tugev ja üksnes pinnase pealmine osa oli niiske. Seega tuli startida kõvade rehvidega.”


Siin, Korsikal edastab Tõnisson andmeid M-Spordile – neid kasutab ka neljakordne maailmameister Sébastien Ogier – kolm korda päevas. „Hommikul, enne rehviotsuse tegemist, enne lõunast rehvivahetust ja õhtul, kui prognoosin terve järgmise päeva ilma, et tiim saaks vajaduse korral autode seadistust muuta. Mida nad muudavad, pole mõtet küsida, sest mul pole aimugi. See jääb väljapoole minu maailma.”

Tänak ei saanud autot kraavist välja

Ott Tänaku ja Martin Järveoja päev Korsika rallil algas hästi, kuid lõppes kehvalt. Mehed sõitsid kolmandal kiiruskatsel teelt välja. Sel hetkel asusid nad neljandal kohal.

Väljasõidu põhjustas tõenäoliselt pikas kurvis rajale kraabitud kruus ja liiv, mis muutsid asfaldi libedaks. Sõitjad jäid terveks, auto samuti, ent kraavi äär oli sedavõrd järsk, et auto ei vedanud end sealt üles, tuli kutsuda puksiir. Eile õhtul arvas M-Spordi meeskond, et Tänak jätkab Korsikal kihutamist superralli süsteemis.

„Olen väga pettunud, sest hommikul oli väga hea tunne,“ sõnas Tänak Twitteris. Kahel esimesel katsel sai ta kirja neljandad ajad ning kaotas kolmandale kohale kõigest 1,6 sekundit.

Tänak: ralli on tiimisport

Ralli on tiimisport ja üksinda pole võimalik midagi korda saata, kinnitas Ott Tänak.

Suurbritannia värve kandev M-Spordi rallimeeskond hakkab tasapisi eestistuma. Vähemalt kogunevad omad Tänakut aitama. Hannes Tõnisson ennustab ilma, Martin Kangur ja Kuldar Sikk on tema esiauto ekipaaž ning füsioterapeut Tarmo Tiits venitab vajaduse korral lihased paika.

Abiliste seltskonnast saabus Korsikale viimasena Tiits. „Ta on mulle hädavajalik,” ütles Tänak. „Koostab toitumisplaani, hoolitseb vitamiinide eest, teeb kõik, et mul energiat oleks, kui on valu, siis võtab selle ära. Õhtuti ralli ajal teeb massaaži, võttes pinged maha, et saaksin öösel end välja puhata.”
Timur_P
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2853
Liitunud: 23 Okt 2011, 20:06
Asukoht: Siin

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas Timur_P »

Tänan johaan.
Vasta