WRC hooaeg 2017

Maailma rallitippude käekäigust

Moderaatorid: KAIKUL, Jaanus, Strike, jagr, Erki

Vasta
Jaanus
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 5671
Liitunud: 15 Jaan 2003, 11:54
Asukoht: seal kus ralli
Kontakt:

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas Jaanus »

Tänasest on Red Bull ka Kalle Rovanperä sponsor.

http://m.iltalehti.fi/ralli/201705112200131556_ri.shtml
Mairo-u
IV järgu kommentaator
IV järgu kommentaator
Postitusi: 93
Liitunud: 18 Veebr 2016, 15:53

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas Mairo-u »

Kas keegi saaks lisada täis artikli?
http://m.postimees.ee/section/3337/4108407

Ja selle :D
http://m.postimees.ee/section/3337/4108377

Aitäh ;)
STI
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 950
Liitunud: 13 Veebr 2003, 20:34
Asukoht: Tallinn

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas STI »

maailmameister
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1282
Liitunud: 03 Apr 2009, 16:21
Asukoht: Raasiku

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas maailmameister »

Ott Tänak: meil on Ogierʼga sarnane maitse

Viljar Voog
11. mai 2017 11:49


Pisike luksus rallimehe elus – enne järgmisel nädalal peetavat Portugali MM-etappi saab Ott Tänak nädalavahetuse veeta pereringis. Seda ei juhtu just liiga tihti, sest 2017. aasta hooajaks võeti MM-sarjas kasutusele tuttuued autod ning iga läbitud kilomeeter annab meeskondadele aimu, mis on masinate juures hästi, mida saaks veel paremini.

«Eks hetkel on veel graafik suhteliselt tihe, sest aasta on veel alguses ja kõik tahavad kiiresti autot arendada. Ilmselgelt õpid ralliga kordades rohkem kui testiga. Võistluskogemus ja see tagasiside, mida sealt saab, aitab edasi ja testidel peab kohe teatud nüansse proovima. Tööd on omajagu. Aasta teises pooles läheb vähe lihtsamaks,» selgitab Tänak.

Kui mullu oli Eesti esisõitja M-Spordi meeskonna peamine testipiloot, kes uut masinat arendas, siis nüüd on töö tiimikaaslasest neljakordse maailmameistri Sebastien Ogierʼga ära jaotatud. «Teeme testipäevad täpselt pooleks ja mõlemad arendame autot. Üldiselt tundub, et meie maitse ja ideed on suhteliselt sarnased. Võib-olla on nii lihtsam arendusel suunda hoida. Hetkel mingi areng toimub ja see on positiivne.»

Et WRC-sarjas uued ja senisest võimsamad masinad kasutusele võeti on Tänaku arvates aga igati õige samm. «Endalgi on lõbus vaadata, kuidas need välja näevad ja liiguvad.»
"If you're in a hurry there's no time to lift." Ott Tänak, Rally Poland 2016
maailmameister
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1282
Liitunud: 03 Apr 2009, 16:21
Asukoht: Raasiku

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas maailmameister »

Ott Tänak peab MM-tiitlit tänavu keeruliseks, aga mitte võimatuks ülesandeks

Viljar Voog
11. mai 2017 7:01

Eesti parim rallisõitja Ott Tänak ihkab võimalikult kiirelt oma esimese MM-etapi esikoha kätte saada – võidurõõm oleks üks pluss, aga nõnda saaks ka kaelast stressi, mis rallimeest triumfi ootuses vaevab.
Tänaku senine teekond autoralli MM-sarjas: aasta 2012 oli läbikukkumine, 2015 üle kivide ja kändude tagasitulek ja 2016 nõrkadel Dmacki rehvidel kannatamine. Nüüd on saarlane tõotatud maal. «Üle tüki aja, nagu me ise ütleme, tõsises tehasemeeskonnas,» nendib Tänak. Tema M-Sporti tiimist leivaisal puudub küll suure autotootja otsene rahaline tugi nagu Hyundail, Toyotal või Citroënil, aga ometi on osalt Tänaku usina autoarendustöö ja osalt neljakordse maailmameistri Sebastien Ogierʼ liitumise tulemusel praegu tipus mis tipus. «Meeskonnavaim on tugevam kui varasematel aastatel.»
Kõik see vaatab vastu ka MM-tabelist, kus Tänaku nime leiab karjääri parimalt, neljandalt realt. Tõsi, kaotust Ogierʼle on juba 36 punktile, aga tulemused säravad: varasema karjääri jooksul neli MM-poodiumi kogunud Tänak on tänavu sinna kerkinud juba kolm korda.

Portugalis esikohajaht? Vaatame enesetunde järgi

«Plaan on siiamaani suhteliselt töötanud. Kahju ainult sellest Korsika asjast – üpris palju punkte läks sinna kaotsi,» võttis Tänak hooaja alguse kokku. Eesti esisõitja on teisel kohal lõpetanud Rootsis, kolmandal Monte Carlos ja Argentinas ning neljandal Mehhikos. Vaid Napoleoni sünnisaarel toimunud asfaldirallil läks üks pisike viga kalliks maksma: Tänak käis oma Ford Fiesta WRCga rajalt väljas just sellises paigas, kus puudus igasugune šanss teele naasta. «Aga kõik ülejäänu on töötanud. Oleks vaja see esimene võit kuidagi kätte saada. Siis võib-olla läheb natukene lihtsamaks, kaoks selle võidu ootamise pinge ära.»

Järgmine šanss Tänakul seni püüdmatuks jäänud võitu jahtida on järgmisel nädalavahetusel Portugali rallil. Mullu näitas saarlane seal suurepärast tempot, ent langes siis ootamatult muutunud teekatte ohvriks ning lendas varem samas kohas eksinud Hayden Paddoni auto süüdatud metsatulekahjusse. Õnneks jäid Tänak ja tema toonane kaardilugeja Raigo Mõlder terveks ning autogi ei saanud suuremaid kahjustusi – nüüd on selle omanik Tänaku hea sõber Georg Gross, kes koos Mõlderiga osaleb Eesti ja Läti meistrivõistlustel.

Tänaku sõnul läheb ta Portugali tühjalt lehelt – tänavu ei maksa mullune tulikuum draama ega varem näidatud kiirus enam midagi. «Esimene eesmärk on kindlasti normaalsed punktid saada ja kui vähegi tunne lubab ja kõik toimib, siis üritame kõrgete kohtade eest võidelda. Uue autoga on kõik rallid erinevad – keegi ei oska ennustada, mis täpselt kus kellelegi sobib. Peab ralliga pihta hakkama, siis vaatame, mis enesetunne ütleb ja kuidas kiirus on,» selgitab Tänak, et selle hooaja eel tehtud reeglimuudatused ei luba enne rallit midagi prognoosida.

Muide, Portugali ralli ametlikus stardinimekirjas on tänavugi Tänaku kaardilugejana kirjas Mõlder. Muretsemiseks pole aga põhjust – tegu on korraldajate kleebi-lõika-apsakaga ning Tänaku kõrval istub nagu varasematelgi rallidel ikka Martin Järveoja. Ralliässa sõnul on ta uus kaardilugeja vaatamata varasema WRC-autoga võistlemise kogemuse puudumisele saanud seni väga hästi hakkama.

«Võibolla mingil määral on tõesti üllatav,» kiidab Tänak kolleegi kohanemiskiirust. «Idee poolest eks tal seda rallikogemust on omajagu (peamiselt Karl Kruuda kaardilugejana – V. V.) ja enne kui alustasime, tegime koos ka üpris palju teste, nii et talle sai suhteliselt korralik põhi alla. Aga üllatav oli see võib-olla just ülemererallidel, kus ta varem käinud pole – need on tema jaoks vähe raskemad rajaga tutvumised, võtavad rohkem energiat.»

Autosisene koostöö sujub piloodi sõnul neil Järveojaga hästi: «Saame hetkel okeilt hakkama. Mina teen oma tööd, tema oma tööd ja eesmärk on meil sama. Pole probleemi.»

Ühtne rallipere

Tänaku sõnul on praegu tegelikult tervel MM-karussellil tunda suhtelist rahu. Kuigi konkurents nelja tiimi vahel on tihe, mingit hõõrdumist veel tunda ei ole. «Pigem on ralli ühtne pere. Kõik võitlevad muidu ühe asja eest, alles katsetel igaüks enda eest,» selgitab ta.

Vast parim näide semutsemisest on Argentina rallil Tänaku sotsiaalmeedias jagatud foto, kuidas nad Toyota esipiloodi Jari-Matti Latvalaga poksisid, mõlemal näod naerul. Eestlasel läheb praegugi sellest rääkides suu naerule: «See oli testikatse hommikune soojendus, et liigesed soojaks saaks. Väike poks ajab ikka vahest teravaks. Muidu hommikul vara katsele minnes on uni peal, siis see aitab keha üles ajada.» Et sparringupartneriks sattus just Latvala, Tänaku sõnul mingit erilist sõprust ei näita. «Olemegi suhteliselt ühtne pere ja mingit hõõrumist ei ole. Tunneme end kõigiga vabalt,» ütleb ta.

Kui MM-sari jätkub senist rada, võib idüll mingil hetkel aga lõppeda. Üks asi on võitlus individuaalsele MM-tiitlile, kus paratamatult on lõpuks iga mees enda eest väljas. «Kui tahta MM-sarja võita, tuleb olla väga stabiilne. Varem oli sõitjatel seda kõikumist rohkem, aga praegu tuleb kõigil teekatetel olla kiire,» tõdeb Tänak. Tiitlijahil ei saa endale nõrku kohti lubada. Kuigi saarlase sõnul on tänavu MM-tiitli saavutamine pigem ebatõenäoline, on tal oma plaan selle jahiks siiski olemas: «Üritaks seal varjus oma tööd teha ja eks näis, mis saama hakkab. Tuleks hoida mõistlikku punktivahet ja siis peamiselt kruusarallidel seda eesstartivate autodega vähendada või vähemalt samana hoida.» Ning kui hooaja viimase etapi – novembris Austraalias – eel on vahe selle hetke MM-arvestuse liidriga vähem kui 30 punkti, on kõik veel võimalik.

Peamiselt tõotab tuliseks minna aga jaht võistkondlikule tiitlile, mis viimased neli aastat de facto juba hooaja algul Volkswagenile kuulus. Nüüd on Saksa meeskonna lahkumisega troon vabaks jäetud ning hetkel on jäme ots selles arvestuses Tänaku, Ogierʼ ja Elfyn Evansi käes. «M-Sporti jaoks oleks see eriline juhus, kui erameeskond võidaks konstruktorite sarja. Kui vaadata, kui kaua ja mis vahenditest Malcolm Wilson on seda meeskonda ajanud, siis peab olema ikka tõsine rallifänn,» kiidab Tänak oma tiimibossi.

Pärast Thierry Neuville’i kahte järjestikust rallivõitu Korsikal ja Argentinas on Hyundai vahe M-Sportiga aga vaid 22 punkti. Juba on kuulda kõlakaid, et Korea autotootjal on pisema meeskonna alistamiseks plaan: Volkswageni lõpetamise järel sõitjateturul ripakile jäänud Andreas Mikkelsenile pakutakse vähemalt nende masina testimise võimalust. Kui mees mõnel kruusarallil starti pistetaks, saaks ta nautida tagantpoolt startija eelist ehk tee rallivõiduni võiks olla sõna otseses mõttes puhas.

«Eks kindlasti mingi hetk see Mikkelsen ära kasutatakse, aga kes ja kus, seda ma ei oska öelda,» usub Tänak.

Sealjuures mõistab Tänak tänavu esimest korda oma kogemusest, kui keeruline on kruusarallidel teepuhastaja rollis olla. Varem pole eestlane kunagi Monte Carlos hästi esinenud ja veetnud ülejäänud hooaja kuskil MM-tabeli esikümne tagumises pooles. Tänavu on ta aga stardijärjekorra üpris tipus. «Idee poolest on see suhteliselt raske töö, aga õnneks on seda sel aastal ainult üks päev,» kiidab Tänak suuresti meeskonnakaaslase Ogierʼ lobitöö tulemusel tehtud reeglitemuudatust, mille järgi loeb MM-arvestus stardijärjekorra määramisel ainult rallireedel. «See esimene päev tuleb kuidagi üle elada ja hakkama saada. Teisel päeval on juba parem stardikoht. Aga sellest esimesest päevast oleneb kogu ralli käigus väga palju. Esimese päeva idee ongi olnud kogu aeg saada teiseks võimalikult hea stardikoht. Siis saab edasi juba võidu sõita.» Seega algab Portugali ralli meie mehe jaoks õieti alles laupäeval.
"If you're in a hurry there's no time to lift." Ott Tänak, Rally Poland 2016
jens
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2077
Liitunud: 02 Aug 2005, 21:50
Asukoht: Tallinn

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas jens »

MM-tiitliheitlusesse sekkumiseks on vaja kindlasti vähemalt mitu rallivõitu saavutada järelejäänud hooaja jooksul pluss ka powerstage'lt palju punkte korjata - paraku sel aastal maksab see arvestataval määral.
domaza
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1008
Liitunud: 01 Dets 2004, 11:39
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas domaza »

jens kirjutas:MM-tiitliheitlusesse sekkumiseks on vaja kindlasti vähemalt mitu rallivõitu saavutada järelejäänud hooaja jooksul pluss ka powerstage'lt palju punkte korjata - paraku sel aastal maksab see arvestataval määral.
Võtame rahulikult. Sel hooajal on vaja korralik koht kokkuvõttes saada (top5/6), kuna kõik eelmised hooajad on Ott hooaja lõpus olnud punktitabelis laias laastus viimane terve hooaja kaasavä teinud tippude seas. Küll see võit ka ära tuleb tänavu, kuid eraldi punnima selleks pole vaja hakata. Igal asjal on oma aeg :)
KidrA
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2225
Liitunud: 27 Nov 2005, 15:22

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas KidrA »

See top 5/6 oleks tulnud juba eelmine aasta, kui all oleks olnud teised rehvid. Top5/6 oleks tänavu juba altminek ja see oleks just halb näitaja, kui Tänak nendele kohtadele kukub hooaja lõpuks. Pigem on hea näitaja see, kui suudetakse oma kohta hoida või veel enam parandada.

Ma olen natuke optimistlikum ja usun, et top2-3 on saavutatav ja väike võimalus ka esikohaks. Selleks nagu jens mainis on vaja paar rallivõitu ja powerstage'l Neuville sarnaseid esitusi. Kõige tähtsam on hakata kruusarallidel võtma punkte ära enda ees teed puhastavatelt Ogieridel ja Neuvilledelt. Toyotasse ja Latvalasse mul siiani usku pole. Usun, et Tänak lõpetab hooaja lõpus tema ees.
jens
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 2077
Liitunud: 02 Aug 2005, 21:50
Asukoht: Tallinn

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas jens »

Tiitel kõlab siiski igatepidi üleoptimistlikult, sest lisaks rallivõitudele tuleb olla ülistabiilselt poodiumil ja seda ka asfaldil. Ja piisab paarist katkestamisest, et see kõik nässu keerata. Ok, Neuville on pärast kahte katkestamist endiselt pildil, aga tundub, et Ford-Tänak combol sellist reservi kusagilt võtta pole, et iga ralli võidu peale sõita.

Üldarvestuse 3. koht on siiski saavutatav. Eeldusel, et Ogier ja Neuville oma võtavad.
schalke
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1134
Liitunud: 27 Juul 2005, 10:35
Asukoht: Tallinn- Ida Virumaa

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas schalke »

Oleksin rahul Top 4. Ideaalis ootan Latvala alistamist ja Meeke rünnakute tõrjuumist, ehk siis kolmandat kohta. Järgmiselt neljalt rallilt ootan ca 70 punkti, see oleks korralik vundament heaks kohaks lõpparvestuses.
F-1 ennustusvõistluse võitja 2006; DTM ennustusvõistluse võitja 2011
Tagadiffer
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Postitusi: 185
Liitunud: 15 Nov 2015, 19:46

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas Tagadiffer »

MMi üldarvestuse 3. koht olekski täpselt Ottile see aasta. Meeke on nagu on. On või off koguaeg. Latvala on Otti kõige suurem konkurent hetkel MMi 3.nda koha peale. Ogier ja Neuville jagavad tiitli.
viplala
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 11801
Liitunud: 10 Dets 2011, 18:38
Asukoht: Haabneeme
Meeldimisi saanud: 1

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas viplala »

Teemaks kül R5 masinad aga ikkagi.
Opel on R5 masinat esitlemas Portugalis ja nüüd veel selline uudis:
Pilt

Proton set for WRC return with Iriz R5
https://beta.motorsport-news.co.uk/news ... h-iriz-r5/

Pilt

Kipub päris tihedaks andmiseks selles klassis minema.
Lithium
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 5165
Liitunud: 11 Veebr 2010, 13:05
Asukoht: Tallinn
Meeldimisi saanud: 2

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas Lithium »

Opelil potensiaali on ma usun, R2 on päris väle, Proton on küll kahtlane.
Söörlöne!
-huviline2-
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 3574
Liitunud: 13 Veebr 2006, 17:08

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas -huviline2- »

Opeli projektist pole vaid aru saanud. Promob seda kõike hoopis keegi teine (tõsi, auto on Opeli värvides ja adam r2 oli vist samuti Opeli ja Holzeri koostöö) ning järgmine aasta peaks PSA põhjal siis uus Corsa tulema. Reklaamiks muidugi piisab sellestki, enne uue esmaesitlust.
Dubber
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1342
Liitunud: 30 Jaan 2009, 11:07
Asukoht: Pärnu

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas Dubber »

Ka Peugeot-l ju 208 R5 olemas, asi sees siis uue Corsa valmis ehitada rallikana. Opel ju brändina jääb ju siiski alles, olgugi et omanikuks PSA vaja ka ju siis Opeli nime reklaamida. Konkurents lisab ainult vürtsi.
Tehtud! Ott ja Martin on WRC meistrid!
-huviline2-
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 3574
Liitunud: 13 Veebr 2006, 17:08

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas -huviline2- »

Ma pole nii kindel, et tegu just vana 208 põhjaga on.
soca
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 11133
Liitunud: 13 Jaan 2012, 15:22
Asukoht: Lõuna-Eesti ralliteed

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas soca »

Tiimikorraldused ei oleks probleemiks m-spordis https://beta.motorsport-news.co.uk/news ... for-ogier/
Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
miro
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Postitusi: 230
Liitunud: 09 Veebr 2012, 11:49

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas miro »

Pole vist siit veel läbi käinud, täitsa huvitav kuulamine: The Autosport Podcast WRC special Jost Capito, Colin Clark, David Evans ja Edd Straw
Mairo-u
IV järgu kommentaator
IV järgu kommentaator
Postitusi: 93
Liitunud: 18 Veebr 2016, 15:53

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas Mairo-u »

STI
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 950
Liitunud: 13 Veebr 2003, 20:34
Asukoht: Tallinn

Re: WRC hooaeg 2017

Postitus Postitas STI »

Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team has changed its line-up for Rally Italia Sardegna (8-11 June), with the arrival of Andreas Mikkelsen/Anders Jaeger in the no.9 Citroën C3 WRC.

Full news here: www.wbca.st/7KA1Kw
www.wbca.st/qeGpdw
Vasta