Rallye Monte Carlo 2016 DAY1

Maailma rallitippude käekäigust

Moderators: Jaanus, KAIKUL, Strike, Erki, jagr

Post Reply
KidrA
Rallifoorum 24/7
Posts: 2225
Joined: Sun Nov 27, 2005 3:22 pm

Re: Rallye Monte Carlo 2016 DAY1

Post by KidrA »

Võib olla liiga vara veel kahe esimese katse järel mingeid järeldusi teha. Minu arust kõigil on siin omamoodi õigus. Samuti on väga raske võrrelda WRC ja WRC2 sõitjate tasemevahet.

Enamus on vast nõus, et WRC masin + D-Mack rehv peaks ikkagi kiirem kombinatsioon olema kui WRC2 masin Micheliniga. Seega selles pildis ma pigem ikkagi ütleks, et Elfyn tegi teisel katsel lihtsalt väga kõva aja millele Tänak ei suutnud midagi vastu panna.


Seega Ott pigem võttis liiga vaikselt. Samas ega Ott nüüd nii aeglane ka pole nagu tulemused näitavad. Ehk siis rehv pole päris tipp konkurentsis ja Ott võtab samuti liiga vaikselt ja tulemus ongi selline nagu ta on.

Eks see Monako ole rokem sõitja ralli kui tehnika ralli, ehk alamklasside sõitjad võivad kõvema pilliga tüüpidele silmad ette teha. Ogier vist ka pani oma Skodaga kunagi hullu seal.
blizzard
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 867
Joined: Fri Oct 01, 2010 6:47 pm

Re: Rallye Monte Carlo 2016 DAY1

Post by blizzard »

Kolin wrote:
nsa wrote:
swrt wrote:Ajakaotus on ikkagi üürata, vaata ja lohuta ennast kust otsast tahad aga see pole lihtsalt Otile sobilik ralli.
Rehvi kaela ei saa kõike ajada
Eelmine aasta sõtis ilusti. Arvan, et see ralli sobib Otile suht hästi. Kui rehv ikka ei pea ja pead terve pika katse täiesti arendamata kahe naastrehviga sõitma ja siis need teised kaks super softi, mis kaa teistele alla jäävad peavad kogu töö tegema asfaldi osade peal ja lumisel osal kõik rehvid kehvad, siis ei saagi midagi head siit tulla. Ja kui juht tunneb, et üldse ei saa seda pidamist usaldada, siis võtab ta veel natuke rahulikumalt, et lõpuni jõuda. Kokkuvõttes kaotas ta ca 2 sek/km Meeke'ile, mis ei ole otseselt väga aeglane, kui igasse kurvi pead natukene varem pidurdama, natukene aeglasemalt läbima ja väljumisel läheb kauem kiirendusega, siis need 2 sekundit ei olegi suur kaotus.

Eelmine aasta oli montes veel vana fiesta. nagu mäletame siis uuega ei saanud tänak enam asfaldil hakkama
Küsimus oli siis õige seadistuse leidmises uue auto puhul, millega Ott mingil rallil ka hakkama sai viimaseks päevaks ja näitas korralikke aegasid.
KidrA
Rallifoorum 24/7
Posts: 2225
Joined: Sun Nov 27, 2005 3:22 pm

Re: Rallye Monte Carlo 2016 DAY1

Post by KidrA »

No näed, vaatan siin 2012 aasta Monako tulemusi ja 2. katsel võitis Ogier oma Skoda SWRC masinaga Loebi 20 sekundiga, kes sõitis Citroen WRC'ga.

Seega, kõik on selge :D
jens
Rallifoorum 24/7
Posts: 2077
Joined: Tue Aug 02, 2005 9:50 pm
Location: Tallinn

Re: Rallye Monte Carlo 2016 DAY1

Post by jens »

KidrA wrote: Enamus on vast nõus, et WRC masin + D-Mack rehv peaks ikkagi kiirem kombinatsioon olema kui WRC2 masin Micheliniga. Seega selles pildis ma pigem ikkagi ütleks, et Elfyn tegi teisel katsel lihtsalt väga kõva aja millele Tänak ei suutnud midagi vastu panna.
Kahju, et pole DMackil pole teist sõitjat. Siis on vähemalt mingisugunegi võrdlus olemas. Nagu võistkondades on mitu sõitjat ja saab tiimikaaslaste puhul võrdlusi teha. Ühe sõitja puhul ainult oleta, mis seis tegelikult on.:) Eriti kui tegemist pole teata-tuntud tippmehega nagu Ogier, vaid sõitjaga, kelle individuaalsed etteasted võivad üsna kõikuvad ja kapriissed olla.

Aga muidugi ilmselge, et DMack mingi imeasi asfaldil pole. Ootusi pole mõtet tõesti kõrgeks ajada. Nagu soca kirjutas - Oti puhul Montes top10 piirimail sõitmine on "nii nagu arvata võis".
jens
Rallifoorum 24/7
Posts: 2077
Joined: Tue Aug 02, 2005 9:50 pm
Location: Tallinn

Re: Rallye Monte Carlo 2016 DAY1

Post by jens »

swrt wrote: Lihtsalt mulle endale ei mahu pähe, et tänapäeva tehnoloogia juures saab arengust niipalju maas olla teistest firmadest.


Tänapäeva tehnoloogia juures saab arengust VÄGA palju maas olla. Võrdle F1-s kas või Mercedese ja Honda mootoreid.:D

OK, rehvitehnoloogia on märgatavalt "lihtsam" ja vahed muidugi väiksemad. Aga ka seal võivad vahed sisse tulla. Meenuvad F1-st ajad, kui kas Bridgestone'i või Michelini rehv (olenevalt aastast) oli vihmas konkurendi omast märgatavalt parem. Või WRC-s on Pirelli mõnikord vihmas hämmastavalt hea olnud.

Väga palju sõltub, milliste teadmistega spetsialistid mingis firmas töötavad ja milliseks nad rehvi omadused kujundanud-arendanud on. Täielikku võrdsust pole kunagi - kõik on ikkagi suhteline ja igaühe toodang on natukene erinevate omadustega (kui pole just täielik 100% koopia või spionaaž :D ) Tipptasemel üldiselt vahed ongi väikesed, aga kuna konkurents on tihe, siis tundub iga erinevus tohutuna. Ringrajal 1 sekund on tohutu suur vahe, samas kui järele mõeldaja n-ö eemalt vaadata, on seda ikka päris vähe.

DMack on üldiselt siiski suhteliselt väike firma võrreldes Michelini ja ka Pirelliga, nii et pole ime, et nad oma toodangut nõnda heale tasemele arendada ei suuda. Seega minu arust on asjad laias laastus "nii nagu nad olema peavad". Ei midagi uskumatut.
Post Reply