Rally Sweden Day 1

Maailma rallitippude käekäigust

Moderators: Jaanus, KAIKUL, Strike, Erki, jagr

Post Reply
randos
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Posts: 389
Joined: Thu Mar 29, 2012 6:08 pm

Re: Rally Sweden Day 1

Post by randos »

Viskas mättast või kännust ülesse, sellepärast terveks jäigi, libedalt üle. Ninaga puud riivates sai stange ripakile ikka.
calderon
Rallifoorum 24/7
Posts: 3364
Joined: Sat Jun 05, 2010 7:30 pm
Location: Kuppelmaastik

Re: Rally Sweden Day 1

Post by calderon »

w0w wrote:Ei läinud kuigi täppi, aga noh ennustuseks kõlbab küll. Kui sa ainult eestlane oled, siis veidi kahtlane oma poiss ühes lemmikoludes nii taha sokutada.
Eestlane ikka. Pigem panen oma mehe teatutel põhjustel tahapoole siis alati hea vaadata kui eespool on vastupidine varjant teeb meele mõrudamaks
-timtim
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 747
Joined: Wed Apr 08, 2009 11:35 am
Location: Lindi Taga

Re: Rally Sweden Day 1

Post by -timtim »

Ford ka täitsa tugev auto,Sander sõitis sellest kännust üle esimesena ja auto jäi täiest terveks .
Raskel ajal on rahvaralli ka ralli!
Olarir
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Posts: 343
Joined: Wed Feb 04, 2015 10:18 pm

Re: Rally Sweden Day 1

Post by Olarir »

Väga hea päev Rootsi rallil. Põnevust ja närvikõdi jagus küllaga. Ja päeva lõpuks veel väga arvestatav tulemus meie meestelt, väga nauditav. Jään huvi ja põnevusega homset ootama.
muhk
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1965
Joined: Sat May 01, 2010 5:59 pm

Re: Rally Sweden Day 1

Post by muhk »

rajanz wrote:Ogieril hakatakse lube ära võtma, sõitis 120-130 km/h 80-ne alas.
Kas selle kohta on arenguid ka kuulda olnud? et läheb solbergi rada ja siis viivisega hakkab see juhtimiskeeld kehtima ja ingrassia peaks mingi viimase katse ise sõitma? :D
rajanz
IV järgu kommentaator
IV järgu kommentaator
Posts: 131
Joined: Tue Apr 22, 2014 8:56 pm

Re: Rally Sweden Day 1

Post by rajanz »

Seb jääb lubadest ilma kuskil kahe-kolme vahel pühapäeval, nii et katsed saab ära sõita, aga poodiumile sõidab juba Ingrassia.
Muidugi pühapäevast on järgi jäänud ainult Power Stage....
eib1
IV järgu kommentaator
IV järgu kommentaator
Posts: 124
Joined: Thu Jan 10, 2013 4:06 pm

Re: Rally Sweden Day 1

Post by eib1 »

mis Pärnal viimasel juhtus?

(mitte et väga huvitaks, aga kuna eestlane, siis natuke ikka :))
viplala
Rallifoorum 24/7
Posts: 11796
Joined: Sat Dec 10, 2011 6:38 pm
Location: Haabneeme

Re: Rally Sweden Day 1

Post by viplala »

Hetk kui Latvala oma auto lõhkus hommikul https://www.youtube.com/watch?v=gl9vd4G83mI
soca
Rallifoorum 24/7
Posts: 11133
Joined: Fri Jan 13, 2012 3:22 pm
Location: Lõuna-Eesti ralliteed

Re: Rally Sweden Day 1

Post by soca »

Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
viplala
Rallifoorum 24/7
Posts: 11796
Joined: Sat Dec 10, 2011 6:38 pm
Location: Haabneeme

Re: Rally Sweden Day 1

Post by viplala »

Ja Meeke eksimus (kaamera valelt poolt) https://www.youtube.com/watch?v=a4e4U4FQjxo
soca
Rallifoorum 24/7
Posts: 11133
Joined: Fri Jan 13, 2012 3:22 pm
Location: Lõuna-Eesti ralliteed

Re: Rally Sweden Day 1

Post by soca »

Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
viplala
Rallifoorum 24/7
Posts: 11796
Joined: Sat Dec 10, 2011 6:38 pm
Location: Haabneeme

Re: Rally Sweden Day 1

Post by viplala »

Kris Meeke & 'the rock'

Image
muhk
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1965
Joined: Sat May 01, 2010 5:59 pm

Re: Rally Sweden Day 1

Post by muhk »

soca wrote:täis artiklit kelleldki?

http://sport.postimees.ee/3581813/posti ... nkurentsis
Mida rohkem lund sajab, seda kasulikum Ott Tänakule ja Raigo Mõlderile. Rootsi MM-ralli avapäeval peamiselt Norra teedel talvistes oludes sõidetud kuue kiiruskatse järel sekundite mängus üldarvestuses 4. kohal asunud eestlased võivad täna loota edu vaid siis, kui ilmataat otsustab ka järgmiste kiiruskatsete raja valge vaibaga katta.

Eile õhtul liikusid uudised, et Hagforsi ümbruses – just seal sõidetakse laupäevased kiiruskatsed – on mõnes kohas sadanud maha juba kümmekond sentimeetrit lund. «Lumi aitab meil kindlasti konkurentsis püsida,» tunnistas Tänak. «Meil on kasutada väga lahtise mustriga rehv, mis sobibki lumisele teele – jääle seevastu mitte nii väga. Selge on ka see, et kruusal sõites me kaotame.»

Maakeeli seletades on Tänaku kasutuses oleva DMACKi rehvi muster lund suunavate kanalite laiuse tõttu väga hõre. See aga tähendab, et jäisel teel haakub pinnasega korraga vähem rehvinaelu kui konkurentide käsutuses olevatel rehvidel. Samas on kruusased teed kõigi naastrehvide jaoks hukatuslikud.

Eile alustatigi rallit sisuliselt jää- ja lumevaba kiiruskatsega ning see kulutas rehvid kiiresti kasutamiskõlbmatuks. Kuna järgmised kiiruskatsed sõideti jääl ja lumel, lubasid korraldajad vahepeal lisa-rehvivahetuse. Vastasel korral muutunuks sõit väga ohtlikuks.

«Kruusal sõites murduvad rehvimustri servad ära. Lisaks lähevad rehvid soojaks ning pidevalt töös olevad naelad hakkavad oma pesas loksuma ja vajuvad külili. Nii pole neist aga mingit kasu,» selgitas Mõlder probleemi. Isegi jääl sõites kuumeneb rehv nii palju, et kiiruskatse finišisse jõudes on rõhk selles tunduvalt tõusnud.

Kui aga lund tulebki piisavalt, ei saa rallimehed minna rajale kuigi kerge südamega. Kiiruslegendi koostati ju hoopis teistsugustes oludes ning tänastel ja ka pühapäevastel kiiruskatsetel polnud siis lumeraasugi. Pigem oli tegemist korraliku porimülkaga.

«Legendis pole võimalik enam midagi muuta – tuleb sõita selle järgi, mis kirjas, ning loota, et ohtlikes olukordades õnnestub auto teel hoida,» nentis Mõlder. «Lume alla me ju ei näe. Võimalikud jäised kohad on legendis kirjas, kuid milline on tee tegelikult, ei tea keegi.»

Kuuldavasti suutsid korraldajad enne teede külmumist osal kiiruskatsetel legendi kirjutamisest tekkinud roopad siluda. Kõikjal seda aga teha ei jõutud ning suure tõenäosusega ootab rallimehi täna hulk üllatusi. «Legendi kirjutades kasutasime kitsamaid rehve, nüüd laiemaid…» lausus Mõlder muiates.

Ralli avapäeva järel juhib valitsev maailmameister Sebastien Ogier. Tema selja taga käib aga vägev heitlus ning üks peategelasi on ka Tänak. Hayden Paddon kaotab prantslasele 26,9, Mads Östberg 33,7, Tänak 34,8, Daniel Sordo 38,2 ja Andreas Mikkelsen 42 sekundit. Ässadest jäi avapäeval sõit pooleli Jari-Matti Latvalal ja katkestamise hetkel teisel kohal asunud Kris Meeke’il.

Tänak oli eriti heas hoos kiiruskatsete teistkordsel läbimisel. «Meie jaoks oli positiivne, et lund hakkas sadama, see aitas kaasa. Kuigi näiteks viimasel kiiruskatsel oli lumi nii kerge, et kruusasel pinnasel polnud naeltel ikkagi millegi sisse minna,» rääkis Tänak. «Tervikuna oli aga päeva lõpp positiivne üllatus – kartsin teisel ringil hullemat, kuid läks hästi.»

Tänak nentis, et üldseis on põnev, kuid tunnistas samas, et tal endal pole enam tagataskust kaarte välja tõmmata. Trumbid olevat ikkagi konkurentide käes. «Andsime endast kõik, maha ei jäänud midagi. Laupäeval peame lihtsalt püsima konkurentsis ja vaatama, mida teised teevad. Pikk ralli on veel ees,» lausus ta. «Auto sobib meile väga hästi ja see on kiire sõidu jaoks tugev pluss.»

Kuigi Tänak pidas pauside ajal oma tiimi inseneriga pikki jutuajamisi, töötas tema käsutuses olnud Ford Fiesta laitmatult. Ainsa probleemina lakkas teisel ringil töötamast esikana soojendus ning aken kippus uduseks. Tänak püüdis probleemi lahendada küljeakent irvakile jättes, kuid see tõi ninna liialt jäist õhku. Eestlaste kiirusele see probleem mõju ei avaldanud.

WRC2 arvestuses asub Sander Pärn avapäeva järel 9. kohal. Oma klassi liidrile Elfin Evansile kaotab ta 1.47,7, esikolmiku kohast lahutab teda pisut üle minuti.
soca
Rallifoorum 24/7
Posts: 11133
Joined: Fri Jan 13, 2012 3:22 pm
Location: Lõuna-Eesti ralliteed

Re: Rally Sweden Day 1

Post by soca »

tänud muhk! täna saab arvatavasti raske päev olema, TOP4 päeva lõpuks oleks ülimalt hea jälle. Kuid loodame, et rehv jällegi üllatab.
Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
soca
Rallifoorum 24/7
Posts: 11133
Joined: Fri Jan 13, 2012 3:22 pm
Location: Lõuna-Eesti ralliteed

Re: Rally Sweden Day 1

Post by soca »

eib1 wrote:mis Pärnal viimasel juhtus?

(mitte et väga huvitaks, aga kuna eestlane, siis natuke ikka :))
radiaatoriga midagi https://www.youtube.com/watch?v=_o0cLJUafGI
Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
Vahula
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1199
Joined: Wed Dec 17, 2014 6:35 pm

Re: Rally Sweden Day 1

Post by Vahula »

Tundub et siit pole läbi käinud: http://www.autosport.com/news/report.ph ... um=twitter

A boycott of the opening stage of Rally Sweden was narrowly averted on Friday morning due to a lack of unanimous agreement for the action among World Rally Championship drivers.

The manufacturer crews convened a meeting between themselves at 6am local time in Karlstad, where a plan was agreed to drive directly to the day's second competitive stage, boycotting the Torsby test.

The drivers are unhappy at what they see as a lack of consultation from the FIA, WRC Promoter and the event organiser regarding the safety implications of running this week's Rally Sweden in less than ideal weather conditions.

ANALYSIS: Why Rally Sweden was in jeopardy

Ironically, the weather has since turned colder and the roads are looking increasingly wintry, with heavy snow falling through Friday's opening leg and overnight into Saturday

The plan to boycott Torsby was thwarted when Hyundai driver Hayden Paddon refused to comply on the direction of his team.

WRC champion Sebastien Ogier said the drivers wanted to press home their concerns at the safety implications of competing in sub-optimal conditions for the snow tyres.

"This morning we had a very short, quick meeting - we are concerned about these things," Ogier told Autosport.

"We think it's not normal we are not consulted on such things.

"We have to meet each other again in the future and make sure that we have the place to take part in these discussions, with at least one driver taking our views to these meetings."

Paddon said he agreed with his fellow drivers' stance but not their methods.

"It wasn't just me. It was our team," he told Autosport.

"The other drivers wanted a commitment at six o'clock and I wasn't prepared to risk my job at six in the morning.

"Of course, I agree with the principle of what we're debating and I think the drivers should be involved in that process, but if you're going to make a protest, then you have to actually threaten on what you're going to do and then you do it.

"You can't really do it by just boycotting a stage.

"My opinion is that this was about more than just us drivers; we're dealing with organisers who are really struggling here and there were a lot of spectators who had paid their money to get in there."

SWEDEN DAY ONE REPORT: Ogier leads, drama behind

Rally Sweden has cut eight stages from original 21-stage itinerary due to the lack of hard ice on some roads and Ogier had paid tribute to the FIA's efforts, and FIA WRC manager Michele Mouton in particular, earlier in the week.

"She was in the stage and she did her job," said Ogier.

"There were some details which were not perfect and we would have liked to have had a part in that discussion, but at least she did her job pretty well her job."

For a detailed analysis of how and why the boycott was planned, see next week's issue of Motorsport News - on sale from Wednesday February 17
Vahula
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1199
Joined: Wed Dec 17, 2014 6:35 pm

Re: Rally Sweden Day 1

Post by Vahula »

"The other drivers wanted a commitment at six o'clock and I wasn't prepared to risk my job at six in the morning.
Paddoni lause on kuld :D
Post Reply