Rally Poland 2016 Day3

Maailma rallitippude käekäigust

Moderators: Jaanus, KAIKUL, Strike, Erki, jagr

Post Reply
Dubber
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1342
Joined: Fri Jan 30, 2009 11:07 am
Location: Pärnu

Re: Rally Poland 2016 Day3

Post by Dubber »

JaanJuurikas wrote:
aigarm wrote:Keegi siin küsis, kuidas Lefebvre hooldusesse jõuab, et kõik neli ratast peavad veerema. Siin näha, kuidas kõik rattad ilusti kerivad. https://www.youtube.com/watch?v=5jzWNC-8GBs
Sel hetkel kui meist möödus oli ratas lapiti põhja all... kiire poiss, et uuesti veerema sai.
Vahetas ära selle: https://twitter.com/RadioOlsztyn/status ... 9081728000
Tehtud! Ott ja Martin on WRC meistrid!
randos
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Posts: 389
Joined: Thu Mar 29, 2012 6:08 pm

Re: Rally Poland 2016 Day3

Post by randos »

maailmameister wrote:Äkki keegi paneb siia terve artikkli. Aitäh!
http://sport.postimees.ee/3753321/tanak ... pehme-rehv

Ott Tänak sõidab teistmoodi kui tema konkurendid, leidis endine tipprallimees Urmo Aava pärast Poola MM-rallil 2. koha saanud saarlase auto pardakaamera salvestiste vaatamist. «Ta sõidab väga täpselt ning sõidujoon on sujuv ja kiire,» selgitas Aava ja lisas, et selline stiil on Tänaku jaoks uus.

Aava hinnangul võidab Tänak konkurente just lõikudel, kus kiirele sirgele järgneb laugem kurv ja uus kiire sirge. Just nendel lõikudel suudab ta oma ralliauto teel väga hästi positsioneerida ja seetõttu teistest kiiremini liikuda.

«Samas sõitis ta kitsastes ja keerulistes kohtades targalt ja rahulikult. Tundub, et Ott on teinud sõitjana arengus suure sammu edasi,» lausus Aava. Rallimaailma telgitaguseid hästi tundva mehe hinnangul avardas muljet avaldav sõit Tänaku jaoks tulevikuväljavaateid. Seda eriti süsteemis, kus ta juba mitu aastat liigub, Fordi tiimiks olevas M-Spordis.

Teadupärast sõidab Tänak tänavu Ford Fiesta WRC-autoga ning teiste M-Spordi tiimi sõitjatega võrreldes on vahe ainult rehvides – Tänak kasutab Hiina tootja DMACKi toodangut, teised aga Michelin rehve.

Kui üldiselt valitseb arvamus, et DMACKi rehvid jäävad konkurentidele alla, siis Poola teedel võis eestlasel olla koguni kerge eelis. Üldisel hinnatakse Volkswagenit Fordist kiiremaks keskmiselt 0,3 sekundit kilomeetri kohta, ent seekord õnnestus Tänakul see vahe kinni sõita ja ise ohtlikest konkurentidest kiirem olla. Samas jäid teised Fordi piloodid Tänakust kaugele maha.

«DMACKi pehme rehvisegu on pehmem kui Michelini pehme ning nende kõva segu on samuti Michelini kõvast segust pehmem. Poola teedele sobisid need variandid paremini,» selgitas Aava. «Eelmistel rallidel tekitas liiga pehme rehvisegu probleeme, Poolas aga mitte.» Tänak kasutas Poolas mõlemat DMACKi rehvivarianti ja need valikud läksid täkkesse.

Probleemid tekkisid alles paaril viimasel kiiruskatsel, kui vihmastes oludes hakkasid teed lagunema. «Poola teede eripära on see, et pealmise kihi alt võivad välja tulla suured kivid, aga ka tellised ja betoonblokkide tükid. Selle vastu pole midagi teha,» nentis Aava. Just teesügavusest välja ilmunud kivilahmakas saigi lõpuks Tänaku edule saatuslikuks.

Samas oli Tänakul ilmselt niipaljugi õnne, et purunenud rehv tühjenes õhust aegamisi. Aava hinnangul poleks ta vastasel korral saanud nii pikalt katkise rehviga sõites näidata sellist kiirust. Lõpuks kaotas Tänak kiiruskatse võitjale vaid 40 sekundit.

Lisaks rehvi purunemisele töötas kahel viimasel kiiruskatsel Tänaku vastu veel üks oluline detail – teed muutusid rööpaliseks ja auklikuks ning sellistes oludes on Volkswageni ralliautod Fordist kiiremad.

«Volkswagen on niisugustel teedel stabiilsem,» nentis Aava. «Tegelikult tuleb sama vahe esile ka R5 autodel – Ford suudab siledal teel Škodaga võrdne olla, kuid auklikul teel tuleb vahe sisse. Volkswageni eelised on üle kantud ka Škodale.»

Aava hinnangul võib Tänakult oodata head sõitu ka järgmisel MM-rallil Soomes, kuid sealsed olud pole saarlase jaoks nii soodsad kui Poolas. Kogenud rallimehe sõnul on Soome kiiruskatsed küll kiired, ent samas keerulisemad, mis omakorda tõstab esile parema masina.

«Poolas olenes rohkem sõitjast – kui sõidad silmad ruudus ja hoiad jala gaasipedaali peal, tuleb ka tulemus. Soome teedel nii sõita ei saa,» selgitas ta.

Enne Soome rallit sõidetakse järgmise nädala lõpus Otepääl ERC-sarja kuuluv Rally Estonia. Tänak on varasematel aastatel võimaluse korral seal alati startinud. Mullu jäi ta kodusest tippkihutamisest kõrvale ja esilagu ei kuulunud see võistlus ka tänavu tema plaanidesse. Kas Poola suurepärane esitus võib tiimi seisukohta muuta, pole teada. Kui midagi sellist peaks juhtuma, oleks tegemist DMACKi emotsionaalse otsusega.
Vahula
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1199
Joined: Wed Dec 17, 2014 6:35 pm

Re: Rally Poland 2016 Day3

Post by Vahula »

https://youtu.be/115K9H0Ndbg
Video saatusliku kivi kohast. Korralik äärekivi serv millest üles ronida ja seda "at full speed"
rs7
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 258
Joined: Tue Feb 01, 2011 7:19 pm

Re: Rally Poland 2016 Day3

Post by rs7 »

RLV
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 219
Joined: Wed Oct 10, 2012 10:38 am

Re: Rally Poland 2016 Day3

Post by RLV »

Otil ei kukkunud tungi pealt maha ju, peale pidurivooliku purunemist ju vaja õhutda?
Või mis moodi pidureid õhutad saab ühe tungiga?
Iga nurk eraldi?
SLy
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1376
Joined: Mon Mar 14, 2005 2:39 pm

Re: Rally Poland 2016 Day3

Post by SLy »

randos wrote:
maailmameister wrote:Ott Tänak sõidab teistmoodi kui tema konkurendid, leidis endine tipprallimees Urmo Aava pärast Poola MM-rallil 2. koha saanud saarlase auto pardakaamera salvestiste vaatamist. «Ta sõidab väga täpselt ning sõidujoon on sujuv ja kiire,» selgitas Aava ja lisas, et selline stiil on Tänaku jaoks uus.
Täpselt sama asja sai ka sõpradega raja ääres arutatud.Oti sõit tundus väga kindel, aga samas kiire. Mikkelseni liikumine oli jälle rapsiv ja riskante. Juba meie nähes tundus vähemalt kahel katsel, et nüüd läheb käest ära. Ka wrc.com päeva kokkuvõtetes oli näha paar tõsist momenti. Nagu siin ka varem mainitud, tundub, et Otile on tulnud hooaja alguses kasutuses olnud kehvemad rehvid sõidustiili sujuvamaks muutumisele kasuks. Areng on silmaga näha.
KidrA
Rallifoorum 24/7
Posts: 2225
Joined: Sun Nov 27, 2005 3:22 pm

Re: Rally Poland 2016 Day3

Post by KidrA »

Aavalt seekord täpne analüüs. Paljud peavad D-macki ikka aeglasemaks Michelinist aga nagu Aava välja tõi siis teatud oludes on D-Mack arvatavasti isegi kiirem. Enamvähem nagu oli ka Pirelliga.
soca
Rallifoorum 24/7
Posts: 11133
Joined: Fri Jan 13, 2012 3:22 pm
Location: Lõuna-Eesti ralliteed

Re: Rally Poland 2016 Day3

Post by soca »

See on üks vähestest rallidest koos Soome ja Austraaliaga kus see rehv tõesti võiks parem olla kui Michelin.
Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
Olts
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1082
Joined: Tue Mar 25, 2003 1:20 pm
Location: seal kus parimad ralliteed

Re: Rally Poland 2016 Day3

Post by Olts »

soca wrote:See on üks vähestest rallidest koos Soome ja Austraaliaga kus see rehv tõesti võiks parem olla kui Michelin.
Soomes vaevalt. Seal on ikka oluliselt tugevam pinnas
rattaga on kah hea sõita
soca
Rallifoorum 24/7
Posts: 11133
Joined: Fri Jan 13, 2012 3:22 pm
Location: Lõuna-Eesti ralliteed

Re: Rally Poland 2016 Day3

Post by soca »

Sellep ongi lauses sõna VÕIKS või pigem pidanud kirjutama võib. Hooaja alguses igatahes Poolale ja Somele Dmack rõhus.
Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
Timur_P
Rallifoorum 24/7
Posts: 2853
Joined: Sun Oct 23, 2011 8:06 pm
Location: Siin

Re: Rally Poland 2016 Day3

Post by Timur_P »

Kuskil mainiti, et DMACKi rehv võiks hästi toimida ka Wales kui teed on märjad või mudased.
mcwax
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1711
Joined: Sat Jun 28, 2003 1:14 pm
Location: Tallinna loomaaed

Re: Rally Poland 2016 Day3

Post by mcwax »

Tuletagem veel meelde, et Ott oli Poolas ainus, kes teise päeva kõva rehviga sõitis - Michelini klindid sõitsid pehme seguga. Kui nüüd Dmacki kõva segu on samaväärne Michelini pehme seguga, siis on Otil jälle "mured" kui reaalselt kõva segu vaja oleks. Soomes vast siiski saab hakkama... kas nüüd just võidu peale, aga siiski kena tulemuse peale.
Paganlike rallikummardajate kultuse loomaaiast põgenenud jääkarust ülempreester
Soulbender
IV järgu kommentaator
IV järgu kommentaator
Posts: 108
Joined: Thu Jan 26, 2012 11:59 pm
Location: Tartu

Re: Rally Poland 2016 Day3

Post by Soulbender »

Ei tea, mis tingimused neid seal Hiinas ka ootavad..ehk sobivad need ka DMACK'le :roll:
Pints
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 771
Joined: Tue Jun 15, 2010 7:41 pm
Location: Harju

Re: Rally Poland 2016 Day3

Post by Pints »

Soulbender wrote:Ei tea, mis tingimused neid seal Hiinas ka ootavad..ehk sobivad need ka DMACK'le :roll:
+ uus ralli kõigile. Võrdsed kogemused.
Kolin
Rallifoorum 24/7
Posts: 19355
Joined: Sun Feb 23, 2003 12:43 pm
Location: Seal kus lõpeb asfalt

Re: Rally Poland 2016 Day3

Post by Kolin »

Hiina on asfaldi etapp. Seega ei oota sealt midagi head
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
CTR
Rallifoorum 24/7
Posts: 5076
Joined: Wed Jan 21, 2015 7:26 pm

Re: Rally Poland 2016 Day3

Post by CTR »

Mingis artiklis käis läbi, et Dmacki soft on pehmem ha hard kõvem kui Michelini vastavad soft ja hard..
rs7
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 258
Joined: Tue Feb 01, 2011 7:19 pm

Re: Rally Poland 2016 Day3

Post by rs7 »

CTR wrote:Mingis artiklis käis läbi, et Dmacki soft on pehmem ha hard kõvem kui Michelini vastavad soft ja hard..
Dmack-i hard pidi olema pehmem kui michelini hard. Dmack-i soft kõvem kui Michelini soft. Kuskilt ralliraadiost käis Sardiinia ajal läbi, et Dmack-i järgmine hard tuleb kõvem ja järgmine soft tuleb pehmem.
Pistik
V järgu kommentaator
V järgu kommentaator
Posts: 59
Joined: Sun Oct 10, 2010 1:04 pm
Contact:

Re: Rally Poland 2016 Day3

Post by Pistik »

Volkswageni mehed hoiavad väga Tänaku lähedale, eriti Ogier ja Latvala, on sellele mingi põhjus?

Ogier, Ogier ja Latvala
viplala
Rallifoorum 24/7
Posts: 11799
Joined: Sat Dec 10, 2011 6:38 pm
Location: Haabneeme

Re: Rally Poland 2016 Day3

Post by viplala »

See video pole vist veel siit läbi käinud
Tänak airlines!
https://www.facebook.com/rallycars.us/v ... 089606056/
markol
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 283
Joined: Fri Aug 26, 2011 2:37 pm
Location: Tartu

Re: Rally Poland 2016 Day3

Post by markol »

Eelmisel aastal ikka käis :)
Post Reply