Neste Rally Finland 2016 Day 3

Maailma rallitippude käekäigust

Moderators: Jaanus, KAIKUL, Strike, Erki, jagr

Post Reply
priitp
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Posts: 307
Joined: Wed Jun 07, 2006 7:37 am
Location: Tallinn

Re: Neste Rally Finland 2016 Day 3

Post by priitp »

Timur_P
Rallifoorum 24/7
Posts: 2853
Joined: Sun Oct 23, 2011 8:06 pm
Location: Siin

Re: Neste Rally Finland 2016 Day 3

Post by Timur_P »

Ott üritas poodumile jõuda, aga kuhu Kruudal liire oli? Kedagi polnud püüda ja keegi ei olnud taga ohustamas,vaja oli lihtsalt katse läbi sõita. :roll:
koorekas
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Posts: 436
Joined: Sat Jan 31, 2009 4:46 pm

Re: Neste Rally Finland 2016 Day 3

Post by koorekas »

formel
KA RALLYT NÄINUD. 51 WRC
kiilakass
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1902
Joined: Sun Oct 02, 2005 8:26 am
Location: Good Morning
Contact:

Re: Neste Rally Finland 2016 Day 3

Post by kiilakass »

Poleks kivi oleks tõenäoliselt rajale kenasti tagasi saanud, aga oleks on teadagi poiss meil.
Loeb is God, Ogier His Right Hand but Tänak is His Right Foot.
kilpkonn
algaja kommentaator
algaja kommentaator
Posts: 1
Joined: Fri Feb 29, 2008 9:41 pm

Re: Neste Rally Finland 2016 Day 3

Post by kilpkonn »

Strike
Moderaator
Moderaator
Posts: 5912
Joined: Fri Jun 06, 2003 11:58 am

Re: Neste Rally Finland 2016 Day 3

Post by Strike »

Ka minupoolne viimese võistluspäeva kokkuvõte: http://rallihullusoidupaevik.blogspot.c ... -paul.html
Proud supporter of Angry Duck

Aitäh sulle Michael nende unustamatute hetkede eest
Michael Park R.I.P
STI
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 950
Joined: Thu Feb 13, 2003 8:34 pm
Location: Tallinn

Re: Neste Rally Finland 2016 Day 3

Post by STI »

Vatanen mainis Soome ralliraadiole antud intervjuus et suhteliselt kindel on see, et järgmisel aastal peab iga tehasetiim panema välja kolm autot. Saab näha kas see ikka nii läbi läheb.
viplala
Rallifoorum 24/7
Posts: 11798
Joined: Sat Dec 10, 2011 6:38 pm
Location: Haabneeme

Re: Neste Rally Finland 2016 Day 3

Post by viplala »

DMACK Tyres FB:
Dick Cormack, DMACK managing director, said: “We have once again proved the performance of our new tyres. If we didn’t have the broken suspension, which put Ott under pressure to play catch-up, then we could have possibly been fighting for the win again. We had a strategy at the start of the season to target Poland and Finland with the new gravel tyre so we’ve certainly achieved that and demonstrated a major leap forward in performance.”

Ott Tänak said: “Once again we’ve shown a top pace and been able to set top times on the fastest event of the season. But a few problems have stopped us from challenging for the victory, even though we pushed to the maximum all weekend. We had prepared really well for this rally and put in so much work before hand.
Olarir
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Posts: 343
Joined: Wed Feb 04, 2015 10:18 pm

Re: Neste Rally Finland 2016 Day 3

Post by Olarir »

Cormack unustas rehvide perfoormansi kiitmisel vist ära et nad näitasid nädalavahetusel kaseda et katki kipuvad need rehvid minema.
Timur_P
Rallifoorum 24/7
Posts: 2853
Joined: Sun Oct 23, 2011 8:06 pm
Location: Siin

Re: Neste Rally Finland 2016 Day 3

Post by Timur_P »

Olarir wrote:Cormack unustas rehvide perfoormansi kiitmisel vist ära et nad näitasid nädalavahetusel kaseda et katki kipuvad need rehvid minema.
See pole mainimist väärt. Rallidel ikka juhtub, et rehvid lähevad katki. :wink:
janpoiss
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 755
Joined: Fri Jul 31, 2015 8:00 am

Re: Neste Rally Finland 2016 Day 3

Post by janpoiss »

Team Principal, Malcolm Wilson OBE, said:

“It’s been a rally of highs and lows, but we have to focus on the positives. The biggest positive has to be the performance of the Fiesta. Once again, we have proven that we have the pace to challenge for rally wins.

“We’ve secured seven stage victories this weekend, six of which come from Ott and Raigo. It’s just unfortunate that they weren’t able to translate an impressive comeback into a podium finish today.
Kolin
Rallifoorum 24/7
Posts: 19355
Joined: Sun Feb 23, 2003 12:43 pm
Location: Seal kus lõpeb asfalt

Re: Neste Rally Finland 2016 Day 3

Post by Kolin »

priitp wrote:https://www.youtube.com/watch?v=wo8lAKZKsro

teise nurga alt Oti crash
Sellelt vidoelt oli selgelt näha, et auto oli sellel hetkel alajuhitav. Rattad olid välja pööratud aga auto liikus ikka otse

STI wrote:Vatanen mainis Soome ralliraadiole antud intervjuus et suhteliselt kindel on see, et järgmisel aastal peab iga tehasetiim panema välja kolm autot. Saab näha kas see ikka nii läbi läheb.
See pidi nii olema jah. Kusagilt oli kuulda, et uute autodega tuleb ka see kolme auto reegel. Kolmest kaks korjavad punkte. Ning kaovad ära nn. paydriverid
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
Timur_P
Rallifoorum 24/7
Posts: 2853
Joined: Sun Oct 23, 2011 8:06 pm
Location: Siin

Re: Neste Rally Finland 2016 Day 3

Post by Timur_P »

MMAL
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 209
Joined: Sun Jan 20, 2013 11:22 pm

Re: Neste Rally Finland 2016 Day 3

Post by MMAL »

WRC+ olemas Oti off nüüd
STI
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 950
Joined: Thu Feb 13, 2003 8:34 pm
Location: Tallinn

Re: Neste Rally Finland 2016 Day 3

Post by STI »

Postimees:
SPORTAUTO JA MOTO
Kas kõik või mitte midagi – seekord null
1. august 2016 07:02
Peep Pahv, JyväskyläPeep Pahv, Jyväskylä
Ott Tänak Soome ralli viimasel võistluspäeval.
Ott Tänak Soome ralli viimasel võistluspäeval. Foto: Timo Anis
Ott Tänak, kes elas Soome MM-rallil üle ebaõiglaselt palju ebaõnne, otsustas saatusele rusikat näidata ning läks ralli viimase päeva nelja kiiruskatsega tegema seda, mida ta veel eelmisel õhtul nimetas ebareaalseks – sõita 28 kiiruskatsekilomeetriga tagasi 9,1-sekundiline kaotus Craig Breenile. Kõva ponnistus lõppes rajalt väljasõidu ja katkestamisega, ent rallimaailma peensusi tundvate inimeste sõnul pole põhjust talle midagi ette heita. Mees läks üritama stiilis, kas kõik või mitte midagi. Sellises olukorras eksimine pole suur ime.

Jyväskylä ümbruse teedel sõidetud rallil tuli Tänakul läbida karm kadalipp: purunenud amortisaator kukutas ta avapäeval teiselt kohalt kümnendaks, lõhkenud rehv röövis veel sekundeid, ent ikkagi õnnestus tal laupäeval kerkida neljandaks, kui rehvi purunemine paiskas ta tagasi 8. kohale. Ka sealt õnnestus tal ronida tagasi neljandaks.

«Üritame kõvasti suruda ja anda endast parima, kuigi lühikesel rajal on see raske,» kõlas Tänaku selle võistluse viimane kommentaar ralliraadiole pärast pühapäevast esimest kiiruskatset. 6,8 km pikkuse kiiruskatsega võttis ta Breenilt tagasi 4,3 sekundit ning nende vahe oli vaid 4,8 sekundit.

Soome ralli punktikatse peaprooviks olnud raja esmakordsel läbimisel libises Tänaku ja tema kaardilugeja Raigo Mõlderi auto ühes vasakkurvis rajalt välja ning põrkas tagumise nurgaga vastu suurt kivi. Oligi kõik.

Ilmselgelt pettunud Tänak kommenteeris juhtunut mõne sõnaga Twitteri vahendusel: «Surusime kõvasti, et jõuda poodiumile, ent sõitsime vastu suurt kivi. Kahjuks on ralli meie jaoks lõppenud.» Õnnetuspaigalt võistluskeskusesse ta enam ei naasnudki, vaid suundus otse hotelli.

«Näitasime taas tipptasemel kiirust ja suutsime hooaja kiireimal rallil katseid võita. Kuid paar probleemi ei lubanud meil võidu nimel võidelda, ehkki pingutasime terve nädalavahetuse jooksul maksimaalselt. Olime selleks ralliks tõeliselt hästi valmistunud ja nii palju eeltööd teinud,» nentis Tänak pisut hiljem tiimi pressiteate vahendusel.

Eestlase meeleolu oli mõru ka laupäeva õhtul, ent siis polnud see tema võitlusvaimu vähendanud. «Kui sportlasena võitled millegi nimel ja iga natukese aja tagant see jälle käest ära võetakse, siis see morjendab,» tunnistas ta. «Kuid oleme püüdnud edasi võidelda, kuigi see pole lihtne. Otseselt kedagi süüdistada ei ole.»

Lisaks probleemide tõttu kaotatud sekunditele häiris Tänaku võistlust ka kiiruskatsete vahel masina putitamine. «Iga ülesõit pidime mingite asjadega tegelema ja seepärast on keeruline oma sõidule keskenduda – peame pidevalt võitlema. Teised saavad keskenduda vaid oma sõidule,» kirjeldas Tänak laupäevase rallipäeva raskusi. «Sellistes oludes on raske maksimumi peal sõita.»

Vaatamata kõigele suutis Tänak võita Jyväskyla rallil kuus kiiruskatset. Rohkemaks oli võimeline vaid üldvõidu napsanud Meeke. Tänaku hoog oli võrreldav kuu aega varem sõidetud Poola rallil näidatuga. Ning tulevikku vaadates oli see oluline. Rallimaailmas saavad ju kõik aru, et DMACKi rehv pole Michelin. Paraku sõidab esimesega Tänak, teisega aga kogu raalimaailme ülejäänud koorekiht.

Arvestades Tänaku kiirust, peetakse tõenäoliseks, et uue hooaja läbirääkimisteks on eestlase jaoks kõik uksed valla. Jutt ei käi ainult Fordi meeskonnaks olevast M-Spordist, vaid ka teistest tiimidest. Teadupärast sõidetakse tuleval hooajal MM-sarjas uute masinatega ning juurde tuleb ka täiesti uue – ehk juba unustuse hõlma vajunud vana – meeskonnana tagasi Toyota, täisprogrammi juurde naaseb Citroën. Väga kiireid mehi MM-sarjas ülemäära palju aga ei tiirle ning Tänak on tänavuse hooajaga oma aktsiaid tõstnud.

Järgmisel neljal rallil kihutatakse asfaldil ning nendes tingimustes on DMACKi rehvidega sõites raske edu loota. Järgmine tõeline kruusaralli toimub alles hilissügisel Suurbritannias.

Tänaku kõrval oli teise eestlasena pildile tõusmas ka poole hooaja pealt WRC 2 sarjaga liitunud Karl Kruuda. Itaalias oma klassi 3. koha saanud ja ka Poolas head kiirust näidanud DMACKi meeskonna piloot eksis Soomes laupäeval, ent pääses vaid pea kaheminutilise ajakaotusega rajale tagasi. Pühapäeval eksis ta aga ralli viimasel kiiruskatsel, ja seda olukorras, kus tal polnud enam midagi püüda. Omas tempos lõpuni sõitmine andnuks neljanda koha. Paraku libises Kruuda juhitud auto ühes vasakkurvis vastu põhupalli ning seejärel lendas masin teelt välja.

«Kiirus oli õige, kui mitte isegi liiga madal,» kommenteeris Kruuda juhtunut. «Enne kurvi oli üks koht, mis kergitas autot, mina aga pidurdasin natuke rohkem, kui vaja ning seepärast sattusin kurvi liiga vara, nurk jäi kitsaks ja libisesin välja. Lootsin veel, et pääsen, kuid auto tagumine osa jäi põhupalli taha kinni. Sellest hetkest olin autos ainult reisijana.»

Kruuda sõnul läks ta viimasele kiiruskatsele rahuliku tundega, ent ilmselt üritas seejuures sõita liiga rahulikult ning see maksis kätte. Kuidas juhtunu mõjutab tema edasist saatust DMACKi meeskonnas, polnud eile veel teada.

«Selleks ajaks, kui ma jõudsin hooldusalasse tagasi, oli tiimi boss juba lahkunud. Andsin talle endast märku, ta on tegus inimene ja ilmselt võtab minuga hiljem ühendust. Mul pole teha muud, kui oma lugu ära rääkida,» sõnas Kruuda.

Hooaja esimeses pooles suurest rallist eemal olnud Kruuda pääses DMACKi tiimi Itaalia ralli eel, asendama ebaõnnestunult sõitnud Sander Pärna. Esialgne kokkulepe oligi sõlmitud kolmeks ralliks, ehk Soomega sai see läbi. Kruuda ise peab seda perioodi õnnestunuks.

«Sardiinias olime kiired ja tuli ka tulemus, Poolaks jõudsime tõsisemalt valmistuda ja olime veel kiiremad, kuid ka konkurendid olid juurde pannud, Soome ralli ajaks läksime veel kiiremaks, kuid ka teised olid veelgi juurde pannud,» kirjeldas ta oma arengut. «Mullu kaotas WRC 2 sarja võitja Esapekka Lappi WRC parimale 1,3 sekundit kilomeetri kohta. Tänavu oli meie kaotus enne viimast kiiruskatset 1,5 sekundit kilomeetri kohta, kuid olime vahepeal ka kaks minutit kraavis. Seega oleks mullu meie tempost piisanud oma klassi võiduks.»

Kruuda lisas, et oma sõiduga tõestas ta kuulumist selle klassi nii-öelda kuuma gruppi ning näitas oma kiirusega, et talle on mõtet panustada.

LISALUGU

Õnnelik Meeke ja veel õnnelikum Breen

Jättes kõrvale eestlaste viimase päeva õnnetused, oli tänavune Jyväskylä ralli mitmes mõttes tähelepanuväärne ka tipptasemel. Oma karjääri kolmanda MM-ralli võitnud Kris Meeke on esimene britt, kes suutnud Soome ülimalt keerulistes oludes toimuva kihutamise võita. Kolmandana lõpetanud iirlasele Craig Breenile oli see aga karjääri jooksul esimene kord jõuda WRC-sarjas poodiumile.

Mõlemad mehed võtsid hetkest viimast. Meeke vallatles muude rõõmuhõisete kõrval viimast korda hooldusalasse jõudes äkilise kiirenduse ja efektse pidurdusega otse oma hooldustelki, Breen ei suutnud aga viimase kiiruskatse finišis pisaraid tagasi hoida.

«See on hullumeelne – Soome ralli on kõikide rallide isa ning suurepärane on siin sellise esitusega võita,» õhkas 37-aastane Meeke, kes veel kümmekond aastat tagasi heitles koos Urmo Aavaga Junior WRC sarjas. Ta on oodanud kannatlikult oma aega ning suurvõitudeni jõudnud alles viimastel hooaegadel. Tuleval aastal, kui Citroën osaleb taas täisprogrammiga, võib britti pidada üheks tiitlipretendendiks.

Breeni sõnul oli eilne päev tema senise elu parim. «Teekond selle tulemuseni on olnud raske,» tunnistas mõni aasta tagasi rallil juhtunud õnnetuses oma kaardilugeja Gareth Robertsi kaotanud mees. «Igatsen teda ja tean, et ta elab mulle pilvepiirilt kaasa.»
ponx
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 681
Joined: Fri Aug 05, 2005 4:12 pm

Re: Neste Rally Finland 2016 Day 3

Post by ponx »

http://sport.delfi.ee/news/auto/maailm/ ... d=75211153

Auto ei pea Tänaku kiirusele vastu, ja need kivid…
31. juuli 2016 23:55

Jaan Martinson, jaan.martinson@epl.ee
Eesti Päevaleht

Image
Ott Tänak sai Soomes lennata, taustaks lehvivad sinimustvalged.Foto: AFP/Scanpix

Teist rallit järjest läks Ott Tänakul nadilt. Nii Poolas kui ka Soomes sai saatuslikuks kivi.

Poolas kaevus viimasel kiiruskatsel muda seest välja kivi, mille vastu Tänak ja ta kaardilugeja Raigo Mõlder rehvi lõhkusid. Teine koht, kui vaadata meeste pisaraid, erilist leevendust ei pakkunud.

Soomes pidas Tänak armutut võitlust poodiumikoha eest, mis lõppes lauges vasak-kurvis vastu teeäärset rahnu. „Sõitsime viienda käiguga, kaldusime veidi üle, kokkupõrge kiviga oli tugev,” kirjutas Tänak Twitteris.

Kui võtta juhtunut ainult tulemuse järgi, võib öelda, et Tänak ei saanud taas hakkama, ta sõitis välja. Ent kepil on tavaliselt kaks otsa.

Kui tagantpoolt pihta hakata, siis alustas Tänak viimast, neljast kiiruskatsest koosnevat päeva 9,1-sekundilise kaotusega Craig Breenile. „Kümmet sekundit mõnekümne kilomeetriga pole Soomes lihtne tagasi teha,” nentis Tänak, kuid otsustas mõistagi proovida. Esimesel, lühemal katsel kärpis ta ajast 4,3 sekundit. Ja siis juhtuski.

Pole kahtlust, et Dmacki meeskond palus Tänakul gaasi põhja suruda, sest poodiumikoht on poodiumikoht. Paraku pole tiimil enam luba piloodile sõidu ajal vaheaegu teatada, sestap pidi kihutama täiega. Selge, et kokkupõrge kiviga läheb Tänaku kapsaaeda, ent ta pidi riskima.

Seevastu kummaline oli eelmistel päevadel toimunu – ühel korral auto ja kahel korral rehvi purunemine. Äkki on M-Spordi ettevalmistatud Ford Fiesta WRC ja Dmacki rehvid Tänaku ülikiire sõidu jaoks sobimatud?

Reedel, viiendal kiiruskatsel tegi Tänak hiiglasliku hüppe ja maandumisel purunes amordikinnitus. Tulemus: piruett ja aeglasem sõit sel ning järgmisel katsel, mis kokku röövisid 40–0 sekundit. Suur kiirus viskabki auto trampliinilt kõrgele ja kaugele. Seega: mida pidanuks Tänak tegema?

Ning need kaks rehvipurunemist tühjalt kohalt, mille nahka läks kokku vähemalt 40 sekundit. Eks Tänak tea ise, mis juhtus. Oli tema süüdi või mitte, aga Dmacki rehvid millegipärast ei kannata kiiret sõitu.

Kiirteede kuningas

On, kuidas on, aga Tänakule jäi Soomest pihku kuus katsevõitu Meeke’i kaheksa vastu. Suured staarid Jari-Matti Latvala ja Sébastien Ogier pidid leppima kolmega. Meenutuseks: Poolas oli meie mehe ülemvõim mäekõrgune – üheksa katsevõitu. Seega pole kahtlust, kes on kiirete teede kuningas.

„Näitasime jälle tippkiirust ja võimet hooaja kiireimal rallil saada katsetel kirja parimaid aegu. Ent mõned probleemid takistasid võitlemast võidu nimel, kuigi andsime endast maksimumi,” ütles Tänak ralli Dmacki pressiteenistuse vahendusel.
Kehvalt läks ka WRC-2 sarjas sõitnud Karl Kruudal, kes viiendalt kohalt viimasel katsel rajalt välja sõitis.

Meeke’ist sai esimene britt, kes on Soome rallil võidutsenud. Kolmanda koha saanud Craig Breen seevastu pääses elus esimest korda pjedestaalile. Latvala mahtus nende vahele.

Järgmine autoralli MM-sarja etapp sõidetakse kolme nädala pärast Saksamaal.

Soome ralli

1. Kris Meeke 2:38.5,8

2. Jari-Matti Latvala +29,1

3. Craig Breen +1.41,3

4. Thierry Neuville +1.45,9

5. Hayden Paddon +1.48,2

6. Mads Østberg +2.04,6

MM-sari kokku: 1. Ogier 143 punkti, 2. Mikkelsen 98, 3. Latvala 87… 8. Tänak 52
Last edited by ponx on Mon Aug 01, 2016 8:00 am, edited 2 times in total.
ponx
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 681
Joined: Fri Aug 05, 2005 4:12 pm

Re: Neste Rally Finland 2016 Day 3

Post by ponx »

http://www.ohtuleht.ee/751001/tanak-oli ... i-eestlasi

Tänak oli Soomes kiiremaid mehi, ent rallijumal ei salli eestlasi

Mart Treial, 1. august 2016, 04:00
Image
LENDAV EESTLANE: Ott Tänak hullutas nii kohale sõitnud Eesti kui muust rahvusest publikut oma hirmpikkade õhulendudega. (AFP / Scanpix)

Rallijumal pole kohe kindlasti eestlane. Või kui on, siis meie esiekipaaž Ott Tänak – Raigo Mõlder (Dmack) on habemiku korralikult välja vihastanud.

Kuidas muidu seletada seda, et värskelt kuu aja tagusest Poola draamast toibunud eestlased pidid nädalavahetusel Soome MM-rallil üle elama järjekordse (emotsionaalse) paugu. Õigemini neli, millest viimane osutus nii tõsiseks, et Tänak – Mõlder olid sunnitud 27 kilomeetrit enne finišit neljandalt kohalt katkestama.

Wilson: Fiesta tõestas taas kiirust

Eelnevate päevade jooksul üleelatud murede kiuste pühapäeval gaas põhjas kolmandat kohta jahtinud Tänakule sai saatuslikuks liigne uljus. 22. ehk üle-eelviimase kiiruskatse keskel libises ta ühes viienda käigu kurvis liialt tee välisserva ning tabas pervel peesitanud hiiglaslikku kivi.

http://twitter.com/DMACK_Tyres/status/7 ... wsrc%5Etfw

"Kahjuks on meie ralli läbi. Tallasime kõvasti, et poodiumile jõuda, kuid sõitsime vastu suurt kivi," oli Tänak sunnitud vahetult pärast avariid Twitteris säutsuma. Kahju, tuline kahju!

Saaremaalt pärit ralliäss kuulus Soome ülikiiretel ja –nõudlikel kruusateedel igasuguse kahtluseta eliitklassi. Ta võitis kokku kuus kiiruskatset, millest enam (kaheksa) suutis vaid ralli üldvõitja Kris Meeke (Citroen).


http://twitter.com/RallyingUK/status/75 ... 08/photo/1

Üleüldse läbis Tänak tervenisti ühes tükis masinal 17 kiiruskatset, millest vaid viiel jäi esikolmikust välja. Ja sedagi õige napilt, sest nood katsed olid lühikesed.

M-Sporti meeskonna, mille ala sisuliselt eestlasedki kuuluvad, boss Malcolm Wilsongi soovis rallijärgsetes kommentaarides keskenduda positiivsele. "Suurimat rõõmu pakkus Fiesta esitus. Tõestasime taas, et oleme piisavalt kiired, et võidu nimel heidelda," sõnas Wilson pressiteate vahendusel. Ta vihjas eestlastele.

"Noppisime nädalavahetusel seitse katsevõitu, millest kuus saavutasid Ott ja Raigo. Lihtsalt ebaõnn, et nad ei vormistanud oma muljetavaldavat come-back’i poodiumikohaks."

Visa hing

Muljetavaldav come-back on väga täpne sõnapaar, millega Eesti ekipaaži esitust kirjeldada. Selgitagem, miks? Reedel purunes nende Fiestal amordikinnitus (ajakaotus ligi minut) ning neli kiiruskatset hiljem rehv (ajakaotus 25 sekundit). Päeva lõpuks lahutas 8. kohal paiknenud eestlasi poodiumist ehk Thierry Neuville’ist (Hyundai) 30 sekundit.

http://twitter.com/OttTanak/status/7590 ... 72/photo/1

Laupäev algas imeliselt. Kahe katsega kerkiti hoobilt neljandaks, kusjuures Hayden Paddon (Hyundai) edestas meie mehi vaid 0,5 sekundiga. Ent 15. kiiruskatsel andis taas üks Tänaku Dmacki rehv otsad ja kaduma läks ligi 20 sekundit. Aga eestlane on visa ja kannatab kõik ära, nagu laulsid näitlejad Märt Avadani ja Ott Sepp mõne aasta eest "Tujurikkujas".

Kõige ülalkirjeldatu kiuste lahutas eestlasi saatusliku avarii hetkel poodiumi madalamaist astmest ehk Craig Breene’ist (Citroen) napid 4,8 sekundit. Teise koha mees Jari-Matti Latvala (Volkswagen) oli 1.11 ja liider Meeke 1.47 kaugusel. Ent kui lüüa viperduste taha kaduma läinud sekundid kokku (ligi 1.45), siis on siililegi selge, et Tänak teenis Soomes õigustatult hüüdnime "Lendav Eestlane".

Paraku maksab (ralli)spordis vaid tulemus. Seda aga Tänak – Mõlder lahe tagant koju ei toonud, seega jääb nii meestel endil kui nende fännidel üle vaid "olekseid" ja "polekseid" vaagida. Tõsi, fakti, et eestlased on kruusal teravaimas tipus, teavad Soome ja Poola võidukihutamiste järel raudselt kõik potentsiaalsed rallimaailma tööandjad.

Ja nagu Tänak – Mõlderi äpardumisest veel vähe oleks, sõitsid WRC2-klassis viiendat kohta hoidnud Karl Kruuda – Martin Järveoja (Dmack) ralli viimasel kiiruskatsel teelt välja ning katkestasid samuti. Seega, must nädalavahetus Eesti rallispordis.

Vahest läheb kolme nädala pärast paremini, kui MM-sari jätkub Saksamaa asfaltralliga.

Soome MM-ralli

1. Kris Meeke (Citroen) 2:38.05,8
2. Jari-Matti Latvala (VW) +29,1
3. Craig Breen (Citroen) +1.41,3
4. Thierry Neuville (Hyundai) +1.45,9
5. Hayden Paddon (Hyundai) +1.48,2
6. Mads Östberg (M-Sport) +2.04,6

24. Sebastien Ogier (VW) +19.50,6

MM-punktiseis
Sõitjad


1. Ogier 143 punkti
2. Andreas Mikkelsen (VW II) 98
3. Latvala 87

8. Tänak 52

Meeskonnad
1. Volkswagen 227 punkti
2. Hyundai 168
3. M-Sport 112

6. Dmack 58
nool
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Posts: 342
Joined: Fri Nov 09, 2012 6:31 pm

Re: Neste Rally Finland 2016 Day 3

Post by nool »

Ruutu
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 874
Joined: Mon Aug 18, 2008 7:22 am
Location: Tartu

Re: Neste Rally Finland 2016 Day 3

Post by Ruutu »

Eesti rallihulude päevategevus Soomes:
http://uudised.tv3.ee/sport/uudis/2016/ ... sa-elamas/
Post Reply