ADAC Rallye Deutschland 2016 Day 3

Maailma rallitippude käekäigust

Moderators: Jaanus, KAIKUL, Strike, Erki, jagr

mcwax
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1711
Joined: Sat Jun 28, 2003 1:14 pm
Location: Tallinna loomaaed

Re: ADAC Rallye Deutschland 2016 Day 3

Post by mcwax »

Pani keegi teine ka tähele, et powerstage'i live's seal "üle mäe" pikal sirgel Fordide tippkiirus selgelt alla jäi Hyundaile ja VW'le? Fordid jõudsid nö viimasel hetkel 180-181'ni, VW'l oli 180 oluliselt varem käes ja lõpus jõuti ka 186-187. Kas see nüüd mingi oluline näitaja on, aga midagi see siiski näitab ja viitab minu meelest siiski sellele, et Ford jääb pisut konkurentidele alla. Olgu või 0,1sek/km... 300km kohta on see 30sek, mis vaja kuskilt "tagasi võtta" kui võita tahta.
Lärri
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1084
Joined: Wed Jan 11, 2012 8:00 pm

Re: ADAC Rallye Deutschland 2016 Day 3

Post by Lärri »

mcwax wrote:Pani keegi teine ka tähele, et powerstage'i live's seal "üle mäe" pikal sirgel Fordide tippkiirus selgelt alla jäi Hyundaile ja VW'le? Fordid jõudsid nö viimasel hetkel 180-181'ni, VW'l oli 180 oluliselt varem käes ja lõpus jõuti ka 186-187. Kas see nüüd mingi oluline näitaja on, aga midagi see siiski näitab ja viitab minu meelest siiski sellele, et Ford jääb pisut konkurentidele alla. Olgu või 0,1sek/km... 300km kohta on see 30sek, mis vaja kuskilt "tagasi võtta" kui võita tahta.
Ralli pole lõppkiirusvõistlus. Vabalt võib olla (aga ei pruugi), et suurem lõppkiirus tähendab vähem jõudu kiirendamisel ja sirge lõpus võidetu kaotatakse kusagil mujal. N-rühmal on ka lõppu rohkem kui R5-l, aga see ei tähenda veel üleolekut.
MMAL
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 209
Joined: Sun Jan 20, 2013 11:22 pm

Re: ADAC Rallye Deutschland 2016 Day 3

Post by MMAL »

Lärri wrote:
mcwax wrote:Pani keegi teine ka tähele, et powerstage'i live's seal "üle mäe" pikal sirgel Fordide tippkiirus selgelt alla jäi Hyundaile ja VW'le? Fordid jõudsid nö viimasel hetkel 180-181'ni, VW'l oli 180 oluliselt varem käes ja lõpus jõuti ka 186-187. Kas see nüüd mingi oluline näitaja on, aga midagi see siiski näitab ja viitab minu meelest siiski sellele, et Ford jääb pisut konkurentidele alla. Olgu või 0,1sek/km... 300km kohta on see 30sek, mis vaja kuskilt "tagasi võtta" kui võita tahta.
Ralli pole lõppkiirusvõistlus. Vabalt võib olla (aga ei pruugi), et suurem lõppkiirus tähendab vähem jõudu kiirendamisel ja sirge lõpus võidetu kaotatakse kusagil mujal. N-rühmal on ka lõppu rohkem kui R5-l, aga see ei tähenda veel üleolekut.
MMAL
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 209
Joined: Sun Jan 20, 2013 11:22 pm

Re: ADAC Rallye Deutschland 2016 Day 3

Post by MMAL »

MMAL wrote:
Lärri wrote:
mcwax wrote:Pani keegi teine ka tähele, et powerstage'i live's seal "üle mäe" pikal sirgel Fordide tippkiirus selgelt alla jäi Hyundaile ja VW'le? Fordid jõudsid nö viimasel hetkel 180-181'ni, VW'l oli 180 oluliselt varem käes ja lõpus jõuti ka 186-187. Kas see nüüd mingi oluline näitaja on, aga midagi see siiski näitab ja viitab minu meelest siiski sellele, et Ford jääb pisut konkurentidele alla. Olgu või 0,1sek/km... 300km kohta on see 30sek, mis vaja kuskilt "tagasi võtta" kui võita tahta.
Ralli pole lõppkiirusvõistlus. Vabalt võib olla (aga ei pruugi), et suurem lõppkiirus tähendab vähem jõudu kiirendamisel ja sirge lõpus võidetu kaotatakse kusagil mujal. N-rühmal on ka lõppu rohkem kui R5-l, aga see ei tähenda veel üleolekut.
Panin sama asja tähele. Ehk hakkasid volkari mehed sekundi osa hiljem pidurdama ka võrreldes fordidega.
Lõppkiirus seal veel polnud, oleks veel läinud....
Lärri
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1084
Joined: Wed Jan 11, 2012 8:00 pm

Re: ADAC Rallye Deutschland 2016 Day 3

Post by Lärri »

Lärri wrote:
mcwax wrote:Pani keegi teine ka tähele, et powerstage'i live's seal "üle mäe" pikal sirgel Fordide tippkiirus selgelt alla jäi Hyundaile ja VW'le? Fordid jõudsid nö viimasel hetkel 180-181'ni, VW'l oli 180 oluliselt varem käes ja lõpus jõuti ka 186-187. Kas see nüüd mingi oluline näitaja on, aga midagi see siiski näitab ja viitab minu meelest siiski sellele, et Ford jääb pisut konkurentidele alla. Olgu või 0,1sek/km... 300km kohta on see 30sek, mis vaja kuskilt "tagasi võtta" kui võita tahta.
Ralli pole lõppkiirusvõistlus. Vabalt võib olla (aga ei pruugi), et suurem lõppkiirus tähendab vähem jõudu kiirendamisel ja sirge lõpus võidetu kaotatakse kusagil mujal. N-rühmal on ka lõppu rohkem kui R5-l, aga see ei tähenda veel üleolekut.
Nojah, kui võrreldav kiirus varem kätte tuli ja veel ülesmäge sõites, siis võisid teoreetiliselt hoopis Fordil kiiremad hambad olla ja tasasel maal oleks hoopis Fiesta suurema lõppkiiruse teinud. Aga võimalik, et mu spekulatsioonid on täitsa puusse. Keegi ehk teab kas homologatsiooniga pannakse ka kindlad ülekanded lukku ja nendega rallilt-rallile lapata ei tohigi?
STI
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 950
Joined: Thu Feb 13, 2003 8:34 pm
Location: Tallinn

Re: ADAC Rallye Deutschland 2016 Day 3

Post by STI »

Soome Oti incare teistega võrreldes oli ka näha, et alati jäi lõppkiiruses kuskil 7-9 km/h teistest maha. Ehk tundub et kuna Fordi mootoril on jõudu vähem siis kasutatakse aeglasemat ülekannet ning lõppkiiruses saadakse tuppa.
Last edited by STI on Tue Aug 23, 2016 4:35 pm, edited 1 time in total.
stout
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Posts: 315
Joined: Tue Dec 25, 2012 2:49 pm

Re: ADAC Rallye Deutschland 2016 Day 3

Post by stout »

Peale Poola rallit oli Postimehes artikkel, kus võttis sõna Aava ja seal oli selline lõik:
Kui üldiselt valitseb arvamus, et DMACKi rehvid jäävad konkurentidele alla, siis Poola teedel võis eestlasel olla koguni kerge eelis. Üldisel hinnatakse Volkswagenit Fordist kiiremaks keskmiselt 0,3 sekundit kilomeetri kohta, ent seekord õnnestus Tänakul see vahe kinni sõita ja ise ohtlikest konkurentidest kiirem olla. Samas jäid teised Fordi piloodid Tänakust kaugele maha.
Kui see tõsi on, siis Tänak on ikka ülikõva sõitja ja oleks VW sõites Ogieriga sama masti mees :lol: . Sellepärast ma olengi kaua igatsenud olukorda, et keegi liiguks VW ära või sinna, saaks vähemalt mingigi võrdluse. Seda eelmist lõiku toetab muidugi Östberg oma liikumisega Citroenist Fordi - tempo on tagasi läinud, selle vastu ei saa keegi vaielda, millest see tuleb, selle üle võibki vaidlema jääda :lol:
Lärri
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1084
Joined: Wed Jan 11, 2012 8:00 pm

Re: ADAC Rallye Deutschland 2016 Day 3

Post by Lärri »

stout wrote:Peale Poola rallit oli Postimehes artikkel, kus võttis sõna Aava ja seal oli selline lõik:
Kui üldiselt valitseb arvamus, et DMACKi rehvid jäävad konkurentidele alla, siis Poola teedel võis eestlasel olla koguni kerge eelis. Üldisel hinnatakse Volkswagenit Fordist kiiremaks keskmiselt 0,3 sekundit kilomeetri kohta, ...
Kogu lugupidamise juures vanameister Aava vastu ... et kust ja millele baseeruvalt selline hinnang - 0.3 s/km - pärineb? Et nagu mis mõttes? Rallid sõidetakse praktiliselt kõik erinevates tingimustes ja need kõik esitavad erinevaid nõudmisi auto erinevatele sõlmedele, vähemasti minu arvates. Reeglina ei juhtu vist ka seda, et sama juht saab testida erinevaid suurte meeskondade autosid, liiati samades oludes, samal päeval. Mingit sellist üldistust teha ja siis veel kirjutada ühe ralli kiiruste erinevus puhtalt rehvide paremuse arvele.... No ma ei tea.
SpeedEstRacing
algaja kommentaator
algaja kommentaator
Posts: 10
Joined: Mon Feb 29, 2016 4:10 pm

Re: ADAC Rallye Deutschland 2016 Day 3

Post by SpeedEstRacing »

video online germany rally.

The program for this video quite large passages with pins, jumps, flat out but also some mistakes and unfortunate crash Quentin Giordano.

good viewing

https://www.youtube.com/watch?v=OZDRYtWmGqI
stout
II järgu kommentaator
II järgu kommentaator
Posts: 315
Joined: Tue Dec 25, 2012 2:49 pm

Re: ADAC Rallye Deutschland 2016 Day 3

Post by stout »

Lärri wrote:
stout wrote:Peale Poola rallit oli Postimehes artikkel, kus võttis sõna Aava ja seal oli selline lõik:
Kui üldiselt valitseb arvamus, et DMACKi rehvid jäävad konkurentidele alla, siis Poola teedel võis eestlasel olla koguni kerge eelis. Üldisel hinnatakse Volkswagenit Fordist kiiremaks keskmiselt 0,3 sekundit kilomeetri kohta, ...
Kogu lugupidamise juures vanameister Aava vastu ... et kust ja millele baseeruvalt selline hinnang - 0.3 s/km - pärineb? Et nagu mis mõttes? Rallid sõidetakse praktiliselt kõik erinevates tingimustes ja need kõik esitavad erinevaid nõudmisi auto erinevatele sõlmedele, vähemasti minu arvates. Reeglina ei juhtu vist ka seda, et sama juht saab testida erinevaid suurte meeskondade autosid, liiati samades oludes, samal päeval. Mingit sellist üldistust teha ja siis veel kirjutada ühe ralli kiiruste erinevus puhtalt rehvide paremuse arvele.... No ma ei tea.
Täpsustuseks - see ei pruukinud olla Aava, kes väitis, et Fordi VW vahe on 0,3 sek/km, lihtsalt artiklis oli selline lõik(Pahv võis ise selle sinna oma teadmiste põhjal kirjutada), see ei olnud Aava tsitaat. Artikkel ise Poola ralli päeva kolme all, lk 42, kui tahad terve artikli üle vaadata.
mcwax
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1711
Joined: Sat Jun 28, 2003 1:14 pm
Location: Tallinna loomaaed

Re: ADAC Rallye Deutschland 2016 Day 3

Post by mcwax »

stout wrote: Täpsustuseks - see ei pruukinud olla Aava, kes väitis, et Fordi VW vahe on 0,3 sek/km, lihtsalt artiklis oli selline lõik(Pahv võis ise selle sinna oma teadmiste põhjal kirjutada), see ei olnud Aava tsitaat. Artikkel ise Poola ralli päeva kolme all, lk 42, kui tahad terve artikli üle vaadata.
See 0,3 sek/km tundub pisut liialdus. See tähendaks iga ralli kohta ca. 100 sek kadu auto arvelt. Meie mees peaks siis ikka hirmus kiire olema, kui sellist vahet suudab nii hästi kompenseerida...
Aga selle lõppkiiruse kohta... asja iva oli see, et kui samas kohas on ühe auto(margi) kiirus väiksem kui teistel, siis on paratamatu ka ajaline kaotus.
See nüüd on 100% minu isiklik arvamus (mitte eksperthinnang) - tundub, et võrreldava kiirenduse saavutamiseks, on Fordil "lühemad" käigud millega paratamatult väga kiiretel lõikudel pisut kaotatakse.
Huvitaval kombel kipub Ford kaotama ka väga tehnilisel lõigul... aga siin võib olla küsimus ka pilootide sõidustiilis/kogemuses (ehk paratamatult pakub rohkelt kurve suuremat võimalust aja kaotamiseks).
soca
Rallifoorum 24/7
Posts: 11133
Joined: Fri Jan 13, 2012 3:22 pm
Location: Lõuna-Eesti ralliteed

Re: ADAC Rallye Deutschland 2016 Day 3

Post by soca »

Vaatasin seda katse plussist onboardina esmaspäeval ja kui ma õigesti mäletan siis sai Ott ka enne pidurdamist ikkagi 187km/h kätte. Teleülekandes lihtsalt ei näidatud lõpuni välja seda kohta.


Pean üle vaatama.
Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
Lärri
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1084
Joined: Wed Jan 11, 2012 8:00 pm

Re: ADAC Rallye Deutschland 2016 Day 3

Post by Lärri »

stout wrote:
Lärri wrote:
stout wrote:Peale Poola rallit oli Postimehes artikkel, kus võttis sõna Aava ja seal oli selline lõik:
Kui üldiselt valitseb arvamus, et DMACKi rehvid jäävad konkurentidele alla, siis Poola teedel võis eestlasel olla koguni kerge eelis. Üldisel hinnatakse Volkswagenit Fordist kiiremaks keskmiselt 0,3 sekundit kilomeetri kohta, ...
Kogu lugupidamise juures vanameister Aava vastu ... et kust ja millele baseeruvalt selline hinnang - 0.3 s/km - pärineb? Et nagu mis mõttes? Rallid sõidetakse praktiliselt kõik erinevates tingimustes ja need kõik esitavad erinevaid nõudmisi auto erinevatele sõlmedele, vähemasti minu arvates. Reeglina ei juhtu vist ka seda, et sama juht saab testida erinevaid suurte meeskondade autosid, liiati samades oludes, samal päeval. Mingit sellist üldistust teha ja siis veel kirjutada ühe ralli kiiruste erinevus puhtalt rehvide paremuse arvele.... No ma ei tea.
Täpsustuseks - see ei pruukinud olla Aava, kes väitis, et Fordi VW vahe on 0,3 sek/km, lihtsalt artiklis oli selline lõik(Pahv võis ise selle sinna oma teadmiste põhjal kirjutada), see ei olnud Aava tsitaat. Artikkel ise Poola ralli päeva kolme all, lk 42, kui tahad terve artikli üle vaadata.
Et Pahv sellise jama välja pahvatas, kõlab muidugi täitsa usutavalt :) Tähelepanek õige, ma ise lugu lugemata plõksisin siin.
soca
Rallifoorum 24/7
Posts: 11133
Joined: Fri Jan 13, 2012 3:22 pm
Location: Lõuna-Eesti ralliteed

Re: ADAC Rallye Deutschland 2016 Day 3

Post by soca »

vaatasin üle ja tulemused järgmised: Latvala 194km/h, Neuville 191km/h ja Tänak 190km/h.
Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
Eero
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 193
Joined: Thu Oct 18, 2012 2:01 pm

Re: ADAC Rallye Deutschland 2016 Day 3

Post by Eero »

Ülemäära tähtsaks ei ole mõtet neid numbreid arvatavasti pidada. Selge, et raha paneb rattad kiiremini käima, samas on autodel juba nii erinevad kujud, et aerodünaamiliselt võib juba puht sellest isegi identsete mootorite ja seadistuse peal väike erinevus sisse tulla. Peensustesse langedes läheb pehmema vedrustusega sõites ka osa jõudu vedru kiigutamisse, rehvisegust ja mustrist tulenev veeretakistus jm sada asja, mis sõitja seadistuses kinni.
Keegi teab, millel need numbrid üldse baseeruvad? GPS? Auto ülekandest otse? Pöördeid näidatakse ka, võib olla ehk siis autost otse. Selles mõttes võib seal selliste kiiruste juures olla ka lugemisvea küsimus.
STI
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 950
Joined: Thu Feb 13, 2003 8:34 pm
Location: Tallinn

Re: ADAC Rallye Deutschland 2016 Day 3

Post by STI »

Veel niipalju uudiseid Saksamaa rallilt, et pärast 14 aastat Moseli veiniväljadel kihutamist järgmisel aastal enam seal ei sõideta. Trierist viiakse ralli ära Saarlandi mis oli lihtsalt suurema klotsi välja käinud. Ogieri kommentaar David Evansile: It looks like we are going to middle of nowhere. When you come next year, don't forget to bring your tent. Seriously, there is one hotel but this will be booked by FIA.
Dubber
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1342
Joined: Fri Jan 30, 2009 11:07 am
Location: Pärnu

Re: ADAC Rallye Deutschland 2016 Day 3

Post by Dubber »

STI wrote:Seriously, there is one hotel but this will be booked by FIA.
:lol:
Tehtud! Ott ja Martin on WRC meistrid!
snakeplissken
Rallifoorum 24/7
Posts: 7031
Joined: Thu Jul 18, 2013 1:04 pm
Location: Tartu/Lõuna - Eesti

Re: ADAC Rallye Deutschland 2016 Day 3

Post by snakeplissken »

Missugused teed seal Saarland'is siis on?
Eero
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 193
Joined: Thu Oct 18, 2012 2:01 pm

Re: ADAC Rallye Deutschland 2016 Day 3

Post by Eero »

Naaberpiirkond, Trierist mõnikümmend kiltsa, ilmselt samasugused.
STI
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 950
Joined: Thu Feb 13, 2003 8:34 pm
Location: Tallinn

Re: ADAC Rallye Deutschland 2016 Day 3

Post by STI »

snakeplissken wrote:Missugused teed seal Saarland'is siis on?
https://youtu.be/h8a4YGGLZI4
Post Reply