YPF Rally Argentina 2017 Day 3

Maailma rallitippude käekäigust

Moderators: Jaanus, KAIKUL, Strike, Erki, jagr

Post Reply
mcwax
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1711
Joined: Sat Jun 28, 2003 1:14 pm
Location: Tallinna loomaaed

Re: YPF Rally Argentina 2017 Day 3

Post by mcwax »

Ilmselgelt kehtib WRC's ütlus, et enne kui esimese ralli võidad, pead ühe ka kaotama.
Eelmise aasta Poola tõestas seda Tänakuga, nüüd siis oli Evansi kord... ja kas on äkki ka silme ees pilt pisarates Paddonist (aga siin võin eksida).
ME-3
III järgu kommentaator
III järgu kommentaator
Posts: 193
Joined: Sun Mar 06, 2011 10:06 am

Re: YPF Rally Argentina 2017 Day 3

Post by ME-3 »

Gustav
Diagnoos: rallisõltlane
Posts: 1883
Joined: Thu Oct 30, 2008 6:09 pm
Location: Tallinn

Re: YPF Rally Argentina 2017 Day 3

Post by Gustav »

mcwax wrote:Ilmselgelt kehtib WRC's ütlus, et enne kui esimese ralli võidad, pead ühe ka kaotama.
Eelmise aasta Poola tõestas seda Tänakuga, nüüd siis oli Evansi kord... ja kas on äkki ka silme ees pilt pisarates Paddonist (aga siin võin eksida).
Mikkelsen ka Rootsis napilt kaotanud
STI
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Posts: 950
Joined: Thu Feb 13, 2003 8:34 pm
Location: Tallinn

Re: YPF Rally Argentina 2017 Day 3

Post by STI »

ME-3 wrote:Ehk keegi paneb siia ülesse: http://sport.delfi.ee/news/auto/wrc/tan ... d=78070464
tt Tänak on tänavu poodiumile mahtunud kolmel MM-rallil viiest. Tiimipealik Malcolm Wilson ennustab talle peagi esimest võitu.

Pühapäeval lõppenud Argentina rallil oli karjääri esimesele WRC-ralli üldvõidule veelgi lähemal M-Spordi meeskonna senine kolmas number Elfyn Evans. Erinevalt konkurentidest DMACK-i rehvidega sõitnud britt juhtis rallit alates teisest kiiruskatsest ja edestas vahepeal belglast Thierry Neuville’i juba minutiga. Kuid viimaseks kiiruskatseks kahanes vahe 0,6-sekundiseks ja lõpuks pidi Evans tunnistama Hyundai rooli keeranud Neuville’i 0,7-sekundilist paremust. Pärast kolm päeva kihutamist oli lõpuks vahet ainult mõni meeter.


Evansi vägev esitus ja Tänaku „turvaline” kolmas koht tähendasid seda, et neljandana lõpetanud valitsev maailmameister ja tänavusegi MM-sarja üldliider Sébastien Ogier oli seekord sõitja, kes M-Spordi meeskonnale punkte ei toonud. Teadupärast annavad meeskonnale punktilisa kaks paremat ja seekord olid noored tiimikaaslased Ogier’st kiiremad.


Pärast kolm päeva kihutamist oli lõpuks vahet ainult mõni meeter.
„Kuni Evansi auto töötas laitmatult, ei saanud keegi talle lähedale ja see peaks andma palju enesekindlust,” ütles M-Spordi boss Malcoln Wilson. „Tema ega ka Tänaku esimene võit pole enam kaugel.” Tänak ja Evans on mõlemad Wilsoni „lapsed” ning nende võit tõendaks, et investeeringud pole olnud asjatud.

Ideaalis võiks Tänaku jaoks see ajalooline hetk tulla juba kolme nädala pärast Portugalis. Koos kaardilugeja Martin Järveojaga sõitev Tänak rõhutas pärast Argentinas kihutamist, et ootab väga MM-sarja Euroopasse naasmist ja kruusarallisid. Portugali teed kuuluvat pealegi tema lemmikute hulka. Häid võimalusi peaks olema veelgi. Näiteks Poolas, kus sõitmine on Tänakul alati hästi õnnestunud, ja ka Soomes. Need rallid sõidetakse tingimustes, kus Tänak võiks olla maailma parim.

Neli eri võitjat
Tänavune hooaeg on eriline selle poolest, et sõitjaid, kes oleksid võimelised MM-rallit võitma, on rohkem kui ühel käel sõrmi. Hooaja viie esimese kihutamisega oleme saanud neli eri võitjat. Ainsana on kaks korda triumfeerinud Neuville. Tõsi, poleks mingi ime, kui tal oleks kirjas juba neli võitu, kuid Monte Carlos ja Rootsis pidi ta kõrges mängus olles oma eksimuste tõttu katkestama. Põhimõtteliselt on Neuville olnud tänavu seni kõige kiirem.


Sõitjaid, kes oleksid võimelised MM-rallit võitma, on rohkem kui ühel käel sõrmi.
Alati tuleb arvestada Ogier’ga, kes on sel aastal võitnud korra ja pole neljandast kohast allapoole langenud. Tänavu samuti korra võidutsenud Kris Meeke on oma Citroëniga küll väga kiire, kuid tema avariide arv hakkab juba ületama mõistlikkuse piire. Argentinas vääratas ta koguni kaks korda – 4. ja 14. kiiruskatsel – ning tegi oma autost paraja koogi. Kokkuvõttes on ta kõrge koha püüdmise võimaluse enda jaoks juba nullinud.

Tänaku lemmikrallidel on ilmselt oma sõna sekka ütelda ka Rootsis kõiki edestanud Jari-Matti Latvalal. Unustada ei maksa sedagi, et ilmselt liitub sarjaga uuesti Andreas Mikkelsen. Kui ta peaks istuma Hyundai rooli – hiljutise katsesõidu põhjal peetakse seda tõenäoliseks –, kohtuvad väga kiire auto ja väga kiire sõitja. Seega on Tänakul esimese võiduni jõudmiseks vaja üle mängida hulk hea tasemega takistajaid.

Argentina MM-ralli

1. Thierry Neuville (Belgia, Hyundai), 2. Elfyn Evans (Suurbritannia, Ford) +0,7, 3. Ott Tänak (Eesti, Ford) +29,9, 4. Sébastien Ogier (Pranstsumaa, Ford) +1.24,7, 5. Jari-Matti Latvala (Soome, Toyota) +1.48,1, 6. Hayden Paddon (Uus-Meremaa, Hyundai) +7.42,7.

MM-sarja üldseis: 1. Ogier 102, 2. Latvala 86, 3. Neuville 84, 4. Tänak 66, 5. Dani Sordo (Hispaania, Hyundai) 51, 6. Evans 42.
P2takac
IV järgu kommentaator
IV järgu kommentaator
Posts: 78
Joined: Mon May 23, 2016 12:38 pm

Re: YPF Rally Argentina 2017 Day 3

Post by P2takac »

Selle katse jaoks oli tõeliselt karvaseid mune vaja....
Silk
Rallifoorum 24/7
Posts: 2649
Joined: Tue Jan 20, 2015 7:08 pm
Location: Kaugatoma pole kaugel

Re: YPF Rally Argentina 2017 Day 3

Post by Silk »

mcwax wrote:Ilmselgelt kehtib WRC's ütlus, et enne kui esimese ralli võidad, pead ühe ka kaotama.
Eelmise aasta Poola tõestas seda Tänakuga, nüüd siis oli Evansi kord... ja kas on äkki ka silme ees pilt pisarates Paddonist (aga siin võin eksida).
sardiinia 2015 oli Paddon jah võidule väga lähedal
Post Reply