Vodafone Rally de Portugal 2017 eelvaade ja shakedown

Maailma rallitippude käekäigust

Moderaatorid: KAIKUL, Jaanus, Strike, jagr, Erki

Mistral
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1081
Liitunud: 22 Jaan 2006, 10:42
Asukoht: Tallinn

Re: Vodafone Rally de Portugal 2017 eelvaade ja shakedown

Postitus Postitas Mistral »

Kolin kirjutas:Äkki keegi hea inimene võiks selle artikli täismahus siia panna.

http://sport.postimees.ee/4114475/margu ... ut-voitjat
Aga Palun:

Alates rallihooaja algusest kuuleb jutte, et uute, 2017. aasta WRC-autode tõeline jõudude vahekord tuleb välja siis, kui MM-sari jõuab tagasi Mandri-Euroopasse ja kruusale. Kindlasti on inimesi, kes küsivad: kuidas see siis eelmistel rallidel juba välja ei paistnud?
Säärast pärimist ei saa ette heita, sest kui Monte-Carlo, Rootsi, Korsika ja Mehhiko olid kõik pisut omapärased rallid, siis viimati sõidetud Argentina etapist sai juba hea vihje, mida hakkame kolmel järjestikusel Euroopa kruusarallil nägema.

Üheksa nädalat ja kolm MM-rallit – selline maiuspala ootab rallisõpru ees. Esmalt sel nädalavahetusel Portugal, siis juuni alguses Sardiinia ning enne Soome MM-rallile eelnevat ühekuulist pausi sõidetakse juuni lõpus ja juuli alguses Poola MM-ralli.

Argentinast naasid sõitjad väga erinevate emotsioonidega. Tabeliseis on põnev ja kuigi esikolmik on teistelt pisut eest libisenud, on senine hooaeg näidanud, et kindlalt ei saa ennast keegi tunda. Kokku on Portugalis stardis 14 uut WRC autot, kusjuures kõik neli tehasemeeskonda toovad rajale vähemalt kolm uut masinat.

Toyota tiimis teevad oma debüüdi Esapekka Lappi ja Janne Ferm, Citroën on Portugalis väljas nelja uue C3 WRCga, tavapäraste sõitjate kõrval meeskonnana on stardis ka Sheikh Khalid Al Qassimi koos Chris Pattersoniga. Oma selle aasta esimese stardi teeb Martin Prokop koos Jan Tomanekiga, nende kasutada on eelmise aasta WRC auto. Tšehhide tiimikaaslased Mads Östberg ning Ola Floene sõidavad uuema põlvkonna WRC masinaga. Kui hooaega alustasid meeskonnad piiratud arvu uute autodega, sest ajaliselt polnud võimalik rohkem autosid valmis toota, on Portugalis igal meeskonnal kasutada juba uusi autosid, mis teevad oma esimese stardi.

Argentina järel on meeskonnad teinud palehigis tööd, et olla Portugali MM-ralliks taas tippvormis. Tehasemeeskonnad peavad aasta alguses ära nomineerima, millistel järjestikustel rallidel kasutavad nad samu osi, mistõttu ei saa kõigi detailide juures alati uuendusi kasutada.

Nii keskendutakse detailidele, mida tohib muuta, ja püütakse saada auto seaded paika just konkreetseks ralliks. Näiteks Ott Tänaku tööandja M-Sport tuleb Portugali uute amortisaatoritega, mis ei kuulu keelunimekirja. Neil on väga suur roll, sest kõik 380 hobujõudu, mis uute autode mootorist välja pigistatakse, tuleb võimalikult väikeste kadudega maapinnale kanda ja samas peab auto selle kõige juures käituma piloodi soovide järgi.

Kruusaralli puhul on oluline stardijärjestus. Nädalavahetuseks ennustatakse kuiva ilma ja eessõitjad on teepuhastaja rollis, reedel siis MM-sarja esiotsa sõitjad Sebastien Ogier, Jari-Matti Latvala, Theirry Neuville ja Ott Tänak. Järgmistel päevadel juba WRC autod üldarvestuse pööratud järjestuses. Kindlasti on reedel suur eelis MM-sarja üheksandal kohal oleval Kris Meeke’il, kes on väga kiire ja kel on võimalus reedene hea stardikoht enda kasuks pöörata. Katsed on suures osas kas uued või seniste katsete pööratud versioonid, mistap on varasemate aastate kogemuse osakaal pisut väiksem.

Ott Tänak on varasematel aastatel eesootaval kolmel rallil näidanud häid tulemusi. Tõsi, Portugalist ei ole heast kiirusest hoolimata poodiumikohta tulnud. Sardiinias saavutas ta koos Kuldar Sikuga oma esimese WRC poodiumi, kui nad olid 2012. aastal kolmandad. Poola MM-ralli tulemused on liikunud tõusvas joones: 2015 kolmas ja 2016 teine koht, mõlemal puhul kaardilugejaks Raigo Mõlder.

Koos Martin Järveojaga tänavusele Portugali MM-rallile startiva Tänaku eesmärk on selge – poodium. Lõpetuseks olgu ära märgitud, et oma MM-rallide debüüdi tegi Ott Tänak koos Kristo Kraagiga just Portugalis. See oli aastal 2009, kui N4 klassi Subaruga saavutati üldarvestuse 20. koht.
Rallimehed sünnivad ja surevad katkise kummi pärast
viplala
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 11801
Liitunud: 10 Dets 2011, 18:38
Asukoht: Haabneeme

Re: Vodafone Rally de Portugal 2017 eelvaade ja shakedown

Postitus Postitas viplala »

M-Sport on valmis. Iga mehe nimi auto ees on omas stiilis.
https://twitter.com/rallytravel/status/ ... 5876062208

Pilt
Pilt
Pilt
viplala
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 11801
Liitunud: 10 Dets 2011, 18:38
Asukoht: Haabneeme

Re: Vodafone Rally de Portugal 2017 eelvaade ja shakedown

Postitus Postitas viplala »

Kolin
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 19363
Liitunud: 23 Veebr 2003, 12:43
Asukoht: Seal kus lõpeb asfalt
Has thanked: 2
Meeldimisi saanud: 6
Kontakt:

Re: Vodafone Rally de Portugal 2017 eelvaade ja shakedown

Postitus Postitas Kolin »

Suured tänud Mistral
Man and machine against mother nature!!!
"I kneel only to god, But I don't see him here"John Abruzzi
soca
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 11133
Liitunud: 13 Jaan 2012, 15:22
Asukoht: Lõuna-Eesti ralliteed

Re: Vodafone Rally de Portugal 2017 eelvaade ja shakedown

Postitus Postitas soca »

Homne shakedowni katse


Pilt
Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
soca
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 11133
Liitunud: 13 Jaan 2012, 15:22
Asukoht: Lõuna-Eesti ralliteed

Re: Vodafone Rally de Portugal 2017 eelvaade ja shakedown

Postitus Postitas soca »

meistrile tehti "igaks juhuks" uus auto https://www.motorsport.com/wrc/news/m-s ... er-907010/
Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
ivar80
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 978
Liitunud: 30 Mai 2007, 10:36
Asukoht: Pärnu

Re: Vodafone Rally de Portugal 2017 eelvaade ja shakedown

Postitus Postitas ivar80 »

soca kirjutas:meistrile tehti "igaks juhuks" uus auto https://www.motorsport.com/wrc/news/m-s ... er-907010/
Pole nii uus midagi - "The latest 2017 chassis to come out of M-Sport's Dovenby Hall headquarters won't have any new parts..." :D
Prommi
IV järgu kommentaator
IV järgu kommentaator
Postitusi: 86
Liitunud: 12 Mai 2009, 14:48

Re: Vodafone Rally de Portugal 2017 eelvaade ja shakedown

Postitus Postitas Prommi »

ivar80 kirjutas:
soca kirjutas:meistrile tehti "igaks juhuks" uus auto https://www.motorsport.com/wrc/news/m-s ... er-907010/
Pole nii uus midagi - "The latest 2017 chassis to come out of M-Sport's Dovenby Hall headquarters won't have any new parts..." :D
Tegelikult on ikka uus küll. Won't have any new parts all on siin mõeldud seda, et ühtegi edasi arendust pole tehtud nendel juppidel. Muidu ikka täitsa uued ja kasutamata.
ivar80
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 978
Liitunud: 30 Mai 2007, 10:36
Asukoht: Pärnu

Re: Vodafone Rally de Portugal 2017 eelvaade ja shakedown

Postitus Postitas ivar80 »

Mõnele pole ikka üldse naljasoolikat kaasa pandud...
Prommi
IV järgu kommentaator
IV järgu kommentaator
Postitusi: 86
Liitunud: 12 Mai 2009, 14:48

Re: Vodafone Rally de Portugal 2017 eelvaade ja shakedown

Postitus Postitas Prommi »

ivar80 kirjutas:Mõnele pole ikka üldse naljasoolikat kaasa pandud...
Ilmselt mitte.
viplala
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 11801
Liitunud: 10 Dets 2011, 18:38
Asukoht: Haabneeme

Re: Vodafone Rally de Portugal 2017 eelvaade ja shakedown

Postitus Postitas viplala »

ivar80 kirjutas:Mõnele pole ikka üldse naljasoolikat kaasa pandud...
"Fly like a eagle" tundub sulle ilmselt, et kärpsele meeldib kotkas!
Mistral
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1081
Liitunud: 22 Jaan 2006, 10:42
Asukoht: Tallinn

Re: Vodafone Rally de Portugal 2017 eelvaade ja shakedown

Postitus Postitas Mistral »

Ajaviiteks enne SD

http://mehele.ohtuleht.ee/805484/portug ... vad-voitma

PORTUGALI RALLI: võistlus, mida (peaaegu) kõik lähevad võitma

"Tunnen, et oleme viimasel ajal palju arenenud, seega peaksime igal järgneval kruusarallil püüdlema poodiumile," teatas 29aastane Ott Tänak Portugali ralli eel.

M-Spordi pressiteenistuse kaudu pole Tänak tavaliselt sedasorti lubadusi õhku visanud. Pigem jääb jutt diplomaatiliseks, stiilis: "Anname endast parima."

Süües kasvab aga isu ja tänavuse hooaja põhjal olekski veider madalamatest eesmärkidest rääkida, sest šampanjat on Tänak saanud pritsida juba Monte Carlo, Rootsi ja Argentina ralli poodiumitel.

Enesekindlust ja stabiilsust õhkub pea igast Tänaku lausest – kui juurde arvestada ka eestlasliku tagasihoidlikkuse koefitsient, võib eeldada, et tegelikult läheb mees rajale võidumõtetega. Samas on selge, et suuremate või väiksemate poodiumilootusetga stardivad ligi kümme meest, mis teebki tänavuse ralliaasta ettearvamatuks ja imeliseks.

Portugal on Tänaku jaoks märgiline paik, sest just seal tegi ta koos kaardilugeja Kristo Kraagiga 2009. aastal eduka MM-sarja debüüdi: Subarul kihutanud eestlased võitsid N-rühmas kiiruskatse, kokkuvõttes saadi oma klassis üheksas ja absoluutarvestuses 20. koht. Noor Tänak ja tema taustajõud said Portugalist vajaliku koguse jõudu ja enesekindlust, et tulevik täielikult rallile pühendada.

Tänavu räägime igati õigustatult Tänakust ja tema kaardilugejast Martin Järveojast kui potentsiaalsetest Portugali ralli võitjatest. Tasavägine hooaja algus on viiel seni peetud MM-etapil toonud neli erinevat võidumeest: Monte Carlos oli parim Sebastien Ogier (M-Sport), Rootsis Jari-Matti Latvala (Toyota), Mehhikos Kris Meeke (Citroen), Prantsusmaal ja Argentinas Thierry Neuville (Hyundai).

Hammas on lisaks eelmainitutele ja Tänakule verel ka Dani Sordol (Hyundai), Elfyn Evansil (M-Sport/Dmack), Craig Breenil (Citroen) ja Hayden Paddonil (Hyundai). Enese tõestamiseks otsivad võimalust Juho Hänninen (Toyota), Stephane Lefebvre (Citroen) ja Mads Östberg (M-Sport). Kindlasti ei lähe kõik WRC piloodid starti üheselt mõistetavate poodiumipretendentidena, kuid sobivate tingimuste ja ideaalselt seadistatud autoga võib tänavu kõike juhtuda.

Hooaja alguses räägiti rallimaailmas palju, et õige pildi autode ja pilootide võimekusest saabki ette alles Portugalis. Kõigil eelmistel rallidel on mingisugune oma kiiks, olgu selleks hõre õhk, lumi või jää, mis kaardipaki mõnusalt sassi lööb. Nüüd seisab aga ees üsna klassikaline ja kiire kruusaralli.

Kui kellelegi ralli eel üldse veidi suuremat panust teha, siis ilmselt suurepärast hoogu näitavale Neuville’ile. MM-sarja üldliider Ogier pole M-Spordi Fordiga veel päriselt sina peal ning paistab, et valitsev ilmameister ongi valinud taktika, mis liigse riskeerimise asemel hoopis poodiumi madalamaid kohti tagab.

Võib üsna kindel olla, et tänavune hooaeg toob hulgaliselt erinevaid rallide võitjaid ning maailmameistriks võib lõpuks tulla just kõige stabiilsem mees – rallivõitude arv ei pruugigi hooaja lõpus suurt midagi lugeda.

Ogieri tiimikaaslased Tänak ja Evans tunnevad Fordi aga läbi ja lõhki ning mõlemad on teada-tuntud tugevad kruusal kihutajad. Erilise tormihoiatuse andis Argentina rallil britt, kes korraks konkurentide ees juba minutiga juhtis, kuid lõpuks kõigest 0,7 sekundise vahega Neuville’i järel teiseks jäi.

Evans kasutab tippsõitjatest ainsana Dmacki rehve, mille arendamisele andis mullu suure panuse ka Tänak. Võrreldes eelmise aastaga ongi Dmack jõudnud järgmisele tasemele ning Argentina ralli oli edu ilmekaks näiteks. Nii Evans kui Dmacki juhid kinnitasid eelmisel nädalal, et järgnevatel kruusarallidel minnakse kindlasti rehvitootjale esimest MM-etapi võitu tooma.

Tänaku ja Evansi senine Portugali saaga on veidi sarnane – erinevate probleemide tõttu pole kumbki mees poodiumile jõudnud. Tänaku parim on 2015. aastal saavutatud viies koht, Evans pole mahtunud isegi esikümnesse. Küll aga on mõlemad mehed tõestanud, et suudavad Euroopa kõige läänepoolsematel teedel head kiirust näidata.

Ralli algab täna kell 21.03 peetava publikukatsega. Kokku sõidetakse 19 kiiruskatset, lõpplahendus selgub pühapäeva pärastlõunal.

***

Kas jokker Mikkelsen otsustab MM-tiitli saatuse?

Mullu MM-sarjas Volkswageni roolis kolmanda koha saanud Andreas Mikkelsen sõidab Portugalis WRC2 klassi Škodaga, kuid samas on kõik eksperdid ühel meelel, et õige autoga konkureeriks ka norrakas absoluutarvestuse võidule.

Endine Volkswageni rallitiimi juht Jost Capito avaldas imestust, et seni pole mitte ükski meeskond Mikkelseni enda ridadesse värvanud. Capito sõnul võidab meeskondliku MM-sarja just tiim, kes suudab Mikkelseni võimalikult kiirest enda autosse meelitada.

Avaliku info kohaselt peavad norralasega läbirääkimisi Citroen, Toyota ja Hyundai. Pole kahtlustki, et oma mätta otsast jälgib asjade käiku ka M-Spordi juht Malcolm Wilson. Just M-Sport on veidi üllatuslikult konstruktorite MM-sarja tipus, kuigi neil puudub otsene Fordi tehase tugi ning eelarvegi on konkurentide omast väiksem.

Mikkelseni hästi tundva Capito sõnul tuleks norralase palkamine kasuks iga meeskonna tiitlilootustele, kuid peamiselt peavad allkirja jahtima ikkagi Toyota ja Citroen. Hyundai ja M-Sport võivad esialgu ooteasendis püsida.

Toyotal on praegu välja panna tippsõitja Jari-Matti Latvala, seni kesiseid tulemusi näitav Juho Hänninen ja noor talent Esapekka Lappi. Citroeni koosseisu moodustavad Kris Meeke, Craig Breen ja Stephane Lefebvre.

"Isegi kui Toyota nimetab seda õppimise aastaks, siis tegelikult peaks nad ikkagi MM-tiitli võitmiseks tegema kõik endast oleneva. Ja asi pole ainult Toyotas – ka Citroen vajab Andreast, kohe!" rääkis Capito autosport.com-i podcastis.

"Citroenil pole praeguse koosseisuga lootustki võidu eest võidelda, kuid Andreasega koos oleks nad hetkega kullaheitluses. Erinevalt Toyotast pole neil käsil debüüthooaeg, Citroenilt oodatakse ainult võitu."

Kokkuvõttes usub Capito, et kõige tõenäolisemalt peaks Mikkelsenist saama ikkagi Toyota sõitja. "Ainult Latvalaga ei ole võimalik kõrge koha eest võidelda."

Seni on Mikkelsen tänavu teinud kaasa kahel rallil ja võtnud mõlemal juhul WRC2 arvestuses kindla võidu.
Rallimehed sünnivad ja surevad katkise kummi pärast
soca
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 11133
Liitunud: 13 Jaan 2012, 15:22
Asukoht: Lõuna-Eesti ralliteed

Re: Vodafone Rally de Portugal 2017 eelvaade ja shakedown

Postitus Postitas soca »

Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
aix
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 4810
Liitunud: 10 Veebr 2003, 22:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Vodafone Rally de Portugal 2017 eelvaade ja shakedown

Postitus Postitas aix »

Latvala tegi SD-iga otsa lahti ja läks esimesena peale.
STI
I järgu kommentaator
I järgu kommentaator
Postitusi: 950
Liitunud: 13 Veebr 2003, 20:34
Asukoht: Tallinn

Re: Vodafone Rally de Portugal 2017 eelvaade ja shakedown

Postitus Postitas STI »

Mingi live ka aga vend hoiab kaamerat valesti: https://www.facebook.com/fernando.mota. ... 620769851/
soca
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 11133
Liitunud: 13 Jaan 2012, 15:22
Asukoht: Lõuna-Eesti ralliteed

Re: Vodafone Rally de Portugal 2017 eelvaade ja shakedown

Postitus Postitas soca »

aix kirjutas:Latvala tegi SD-iga otsa lahti ja läks esimesena peale.
Ogieri aeg esimesena igatahes

E: tuli nüüd latvala aeg
Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
Mistral
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1081
Liitunud: 22 Jaan 2006, 10:42
Asukoht: Tallinn

Re: Vodafone Rally de Portugal 2017 eelvaade ja shakedown

Postitus Postitas Mistral »

Ott läks 4 jndana peale
Rallimehed sünnivad ja surevad katkise kummi pärast
aix
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 4810
Liitunud: 10 Veebr 2003, 22:47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Vodafone Rally de Portugal 2017 eelvaade ja shakedown

Postitus Postitas aix »

soca kirjutas:
aix kirjutas:Latvala tegi SD-iga otsa lahti ja läks esimesena peale.
Ogieri aeg esimesena igatahes

E: tuli nüüd latvala aeg
Vaatasin jah...Ogieri ei pannud mapsi peal tähele.
Mistral
Diagnoos: rallisõltlane
Diagnoos: rallisõltlane
Postitusi: 1081
Liitunud: 22 Jaan 2006, 10:42
Asukoht: Tallinn

Re: Vodafone Rally de Portugal 2017 eelvaade ja shakedown

Postitus Postitas Mistral »

aix kirjutas:
soca kirjutas:
aix kirjutas:Latvala tegi SD-iga otsa lahti ja läks esimesena peale.
Ogieri aeg esimesena igatahes

E: tuli nüüd latvala aeg
Vaatasin jah...Ogieri ei pannud mapsi peal tähele.
Ogi on mapi järgi services
Rallimehed sünnivad ja surevad katkise kummi pärast
soca
Rallifoorum 24/7
Rallifoorum 24/7
Postitusi: 11133
Liitunud: 13 Jaan 2012, 15:22
Asukoht: Lõuna-Eesti ralliteed

Re: Vodafone Rally de Portugal 2017 eelvaade ja shakedown

Postitus Postitas soca »

Ott teiseks 3.12.0 täpselt
Minu postitusi täie tõsidusega mitte võtta.
Dmack Eesti rahvusrehviks!
Rallifoorumi vanasõna: "Otile sobivad ainult Poola ja Soome ralli!"
Vasta